abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210523353
- Gisteren kreeg Wout Weghorst een reunie, een wedstrijd met Hoffenheim tegen zijn oude club Wolfsburg, al zal hij weinig herkennen van de tijd dat hij er heeft gespeeld. Vlak voor de start moest Patrick Wimmer ziek afhaken, Tiago Tomas begon daarom bij Wolfsburg in de basis. Bij de Kraichgau zette Matterazzo drie wissels in: Vogt, Beier en Szalai sprongen in voor Kaderzabek (blessure) en Kabak en Akpoguma (beiden ziek)

Tomas had een lekker begin op links maar had even tijd nodig voor Deense teamgenoten Wind en Maehle zijn gedribbel begrepen. Uiteindelijk kwam via Cerny de bal bij Wind die Tomas meteen wegstuurde om de 0-1 aan te tekenen. Hoffenheim werd er niet bang van, via Weghorst kwam de bal bij Bulter die een prima voorzet op John Anthony Brooks had. De lange verdediger hoefde alleen zijn voet uit te steken voor de verdiende 1-1.

Toch was Materazzo niet helemaal tevreden en bracht in de tweede helft Skov ipv Bulter. De Deen had meteen effect, met een voorzet op Beier die de 2-1 maakte en zelf scoorde hij de 3-1 nadat Kramariç een leuk duel met Cerny succesvol afrondde met een voorzet. Voorlopig is Hoffenheim na deze overwinning 6e, op doelsaldo 1 plek boven Wolfsburg

- Bochum thuis en Bochum uit is een wereld van verschil, thuis winnen ze overtuigend of spelen tegen gevaarlijke tegenstanders goed voetbal. Uit is het redelijk en soms gewoon een tranendal. Nu moest Bochum op bezoek in Augsburg, schrale troots is dat ze daar nog nooit hebben verloren in de laatste 2 jaar. Augsburg zag scorende spits Berisha nog op de laatste transferdag nog naar Hoffenheim vertrekken, moest daarom voor goals op Deon Beljo vertrouwen, samen met Philip Tietz die van Darmstadt was overgenomen

De thuisploeg staat bekend om zijn poppenkast, veel misbaar, kleine overtredingen en gezeur. Dus ging Bochum op dezelfde manier spelen. Wat een grappige uitwerking op het radio verslag had, iedere keer als Jens Weilbrot het woord kreeg lag het spel stil na een overtreding van een van de twee ploegen, wat tot vertragingen leidde enzovoort. Het viel me nog mee dat er maar 4 gele kaarten vielen in de gehele wedstrijd. Na 30 minuten was Beljo op de afspraak, tikt een voorzet van Demiroviç binnen. Takuma Asano had meteen een antwoord, de meest gevreesde Japanner in de Duitse competitie (aangezien hij laatst op het WK nog scoorde tegen de Mannschaft) is normaal degene die de voorzet geeft, maar nu draaide Hofmann het eens om en slingerde de bal voor die Asano binnenschoot.

In de tweede helft hetzelfde beeld, veel pittige duel, veel onderbrekingen. Tot Beljo op de paal schoot en Demirovic de rebound erin tikte. Kevin Stöger kon er echter snel daarna met een afgeslagen bal vandoor en Asano schoot zijn pass er ook in. 2-2. Augsburg kwam er niet meer uit, was meer beducht om ook het laatste punt te verliezen en had het aan Finn Dahmen te danken dat Stögers afstandsschot overgetikt werd. Bochum haalt zijn tweede punt op als 13e, Augsburg staat een plekje hoger.

[ Bericht 42% gewijzigd door Sabata op 03-09-2023 18:19:09 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 3 september 2023 @ 19:12:22 #277
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_210523866
Simons lijkt de wedstrijd te winnen voor Leipzig, mooi doelpunt ook.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_210524522
Had gehoopt dat FCU de eerste helft kon doortrekken.. helaas. En die rode kaart van Volland was ongelofelijk achterlijk.

Met een kleine kater weer onderweg naar huis vanuit den Alten Försterei. Gelukkig was het wel heerlijk sfeervol, ook na een verliespartij :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 03-09-2023 20:17:43 ]
  zondag 3 september 2023 @ 21:28:20 #279
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210525446
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:16 schreef Erasmus het volgende:
Had gehoopt dat FCU de eerste helft kon doortrekken.. helaas. En die rode kaart van Volland was ongelofelijk achterlijk.

Met een kleine kater weer onderweg naar huis vanuit den Alten Försterei. Gelukkig was het wel heerlijk sfeervol, ook na een verliespartij :)
Het is daar altijd sfeervol, ongeacht de uitkomst.

Ik moet snel weer naar de alte försterei, het is te lang geleden.

Maar is momenteel zo moeilijk... vroeger ging dat echt altijd super gemakkelijk.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_210525538
quote:
3s.gif Op zondag 3 september 2023 21:28 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Het is daar altijd sfeervol, ongeacht de uitkomst.

Ik moet snel weer naar de alte försterei, het is te lang geleden.

Maar is momenteel zo moeilijk... vroeger ging dat echt altijd super gemakkelijk.
Haha, dat snappen mensen die er nooit komen helaas niet!

En dat klopt.. als je geen connecties hebt wordt het lastig. Dit is de prijs die wij betalen voor de gestegen populariteit.

Gelukkig heb ik (ex-)collega's die Dauerkarten hebben voor Sektor 2 en 3, dus als ik een loting heb misgelopen is er nog altijd een plan B. Maar heel vaak hou ik het gewoon bij de lotingen of op geluk wachten tot dat er een mede-Unioner een kaartje aanbiedt. Ga niemand lastig vallen als ik niet uitgeloot ben :P

Woon jij ook in Berlin?

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 03-09-2023 21:34:55 ]
  zondag 3 september 2023 @ 21:39:54 #281
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210525616
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 21:33 schreef Erasmus het volgende:

[..]

En dat klopt.. als je geen connecties hebt wordt het lastig. Dit is de prijs die wij betalen voor de gestegen populariteit.

Gelukkig heb ik (ex-)collega's die Dauerkarten hebben voor Sektor 2 en 3, dus als ik een loting heb misgelopen is er nog altijd een plan B. Maar heel vaak hou ik het gewoon bij de lotingen of op geluk wachten tot dat er een mede-Unioner een kaartje aanbiedt. Ga niemand lastig vallen als ik niet uitgeloot ben :P

Woon jij ook in Berlin?
Nee ik woon in Nederland, ben een Exile Unioner.

16 jaar geleden besmet met het virus, ga regelmatig naar uit-wedstrijden die redelijk in de buurt zijn en af en toe naar thuis-wedstrijden.

Ik ben zelf Mitglied, en ken er meer dus we doen vaak samen lotingen mee.

Ik ga wel als het goed is naar de thuis-wedstrijd tegen Napoli, maar das in t Olympia stadion, dus die telt niet.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_210525715
quote:
3s.gif Op zondag 3 september 2023 21:39 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Nee ik woon in Nederland, ben een Exile Unioner.

16 jaar geleden besmet met het virus, ga regelmatig naar uit-wedstrijden die redelijk in de buurt zijn en af en toe naar thuis-wedstrijden.

Ik ben zelf Mitglied, en ken er meer dus we doen vaak samen lotingen mee.

Ik ga wel als het goed is naar de thuis-wedstrijd tegen Napoli, maar das in t Olympia stadion, dus die telt niet.
Leuk man! Eisernen *O*

Ik voel mij al redelijk geďsoleerd, woon in West-Berlijn en ik ben volgens mij zelfs de enige Mitglied in mijn West-Berlijnse postcode. Hier is het voornamelijk blauw gebied :+ Laat staan de isolatie in Nederland, dus grappig om je op FOK! tegen te komen :D

En ik heb zowel FCU (Conference League) als FC Charlottenburg (werd meegesleept) in het Olympiastadion zien spelen.. is een troosteloze bende daar. Heb je al snel met sintelbanen. Maar de keuze om daar te spelen is volkomen logisch.

Heb de Dauerkarte voor de Champions League al binnen, en ben blij dat ze pas in december tegen Real Madrid moeten.

De bouwketens rondom den Alten Försterei staan al klaar voor de renovatie/uitbreiding straks, dus hopelijk hoeft het in de toekomst niet meer zodra ze daarmee klaar zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 03-09-2023 21:51:09 ]
  zondag 3 september 2023 @ 22:08:04 #283
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210525896
Ja mijn vrienden hebben ook dauerkarte, maar ik ben docent en krijg geen vrij :+

Zonde dit

Ik heb tweemaal Hertha-Union gezien in Olympia stadion, beide keren wonnen we

Ik was bij de allereerste echte stadsderby O+

Ergens vind ik het echt zonde dat het hele stadion plat gaat, de historie is zo prachtig.

Maar de mensen blijven hetzelfde, dus ik hoop de sfeer ook

Normaalgesproken sta ik Waldseite, maar ben bang dat met nieuwe stadion enkel nog 2de ring Waldseite vrije verkoop is.

Moet ik toch in Berlijn gaan wonen ben ik bang.
pi_210531885
Na twee gewonnen wedstrijden werd gisteren dus een eerste echte test voor Union Berlin, dat Rasenball op bezoek kreeg. Geen Becker in de opstelling met een blessure, ook Doekhi leek eerst niet te spelen, maar zijn jukbeenbreuk werd door een masker ondersteund, waardoor hij toch op het veld stond. Kevin Volland verving de geschorste Aaronson, Leonardo Bonucci begon op de bank.

Beide ploegen neutraliseerde elkaar in de vele duels op het middenveld, die Eisernen vingen Rasenball snel op en probeerden soms een counter, waardoor Volland een kopbal op doel probeerde die door Blaswich werd gestopt. Een afstandsschot van Xavi was door Rönnow onderschept aan de andere kant. Het waren eigenlijk de grootste kansen in de eerste helft. Het ging helaas fout in de tweede helft. Kampl vond via een Union been Henrichs, die zag Simons op de juiste plek staan en die schoot de 0-1 erin. Het werd erger toen Volland dus veel te laat kwam op Simakan, de enkel van de Fransman raakte en beiden liet inrukken, Simakan met een blessure, Volland met direct rood.

Rasenball zette nog meer druk en hoewel Olmo en Henrichs nog faalden was het een invaller die zaak in het slot gooide. Benjamin Sesko was erin gekomen was erin gekomen voor Poulsen en de Sloveen werkte goed samen met Olmo en Simons. De NL'er gaf hem een assist die tot de 0-2 leidde, de Spanjaard stelde hem in staat 0-3 binnen te koppen. Alles klar herr Kommissar. Rasenball komt op 6pt, is nu vierde achter Stuttgart, bayer04 en Bayern. Union is vijfde, Urs Fischer maakte zich (nog) geen grote zorgen. "Het was een bloedneus, maar het is een van Abwischen, aufstehen, weitermachen." Wolfsburg wacht hen na de interlandpauze, Rasenball ontvangt na de interlands Augsburg

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 04-09-2023 19:45:06 ]
  maandag 4 september 2023 @ 19:36:15 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210532673
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 21:33 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Woon jij ook in Berlin?
Ik ben blij dat ik nog net een keer bij Union ben geweest voordat ze naar de Bundesliga gingen. Toen kon je nog gewoon met een paar muisklikken kaartjes bestellen. Najaar 2017 was dat.
pi_210533697
In de Bundesliga werd aardig veel gescoord, maar ook in de 2. Liga ging het flink los. Hertha BSC leek vorige week na een overwinning tegen Greuther Fürth het lek boven te hebben, maar FC Magdeburg haalde in eigen huis flink uit tegen de gevallen grootmacht. Iedere keer als Hertha op voorsprong kwam leek een van de Magdeburger aanvallers een antwoord te hebben. Tot bij 4-4 gelijk Mo El Hankouri verwoestend uithaalde en de 5-4 binnen knalde, de 6-4 van Ahmet Arslan sloeg echt de deur dicht. Game set and match,

Magdeburg staat voorlopig 3e achter de Hanze-clubs Holstein Kiel (2-1 gewonnen bij Paderborn) en HSV (2-0 in de Nordderby tegen Rostock). Hertha staat heel heel diep onderin, alleen Osnabruck doet het met 1 punt uit 5 wedstrijden nog slechter. Ook Fürth lijkt de goede start van het seizoen niet door te zetten, das Kleeblatt verloor thuis met 1-3 van Hannover 96. Het nederlands getinte Fortuna Dusseldorf (Vincent Vermeij en Jordy de Wijs allebei in de basis) won thuis van Karlsruhe met 3-1 en is voorlopig 4e.

Stand
1. HSV - 13
2. Holstein Kiel - 12
3. FC Magdeburg - 11
4. Fortuna Dusseldorf - 10
5. Hansa Rostock - 9
  maandag 4 september 2023 @ 21:23:17 #287
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_210533698
quote:
3s.gif Op zondag 3 september 2023 22:08 schreef Mickytjuh het volgende:
Ja mijn vrienden hebben ook dauerkarte, maar ik ben docent en krijg geen vrij :+
krijg je wel goed betaald?
graag op anoniem
  maandag 4 september 2023 @ 23:08:52 #288
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210534757
quote:
6s.gif Op maandag 4 september 2023 21:23 schreef KingRoland het volgende:

[..]
krijg je wel goed betaald?
Aangezien ik ook nog raadslid ben mag ik niet klagen over mijn inkomen
  maandag 4 september 2023 @ 23:31:57 #289
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_210534902
quote:
3s.gif Op maandag 4 september 2023 23:08 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Aangezien ik ook nog raadslid ben mag ik niet klagen over mijn inkomen
prima hoor

ik wil dat ook doen, maar dan een baan bij big 4 en dan functie elders ernaast.
graag op anoniem
  maandag 4 september 2023 @ 23:33:37 #290
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_210534917
quote:
6s.gif Op maandag 4 september 2023 23:31 schreef KingRoland het volgende:

[..]
prima hoor

ik wil dat ook doen, maar dan een baan bij big 4 en dan functie elders ernaast.
Studeer je nog steeds luie hond?
  maandag 4 september 2023 @ 23:37:10 #291
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_210534946
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 23:33 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Studeer je nog steeds luie hond?
afgestudeerd sinds paar weken geleden
graag op anoniem
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:03:47 #292
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210544574
Ok, ik heb dus een probleem.

Vliegtuig vanaf AMS gaat op 24 oktober om 16:45 naar Berlijn.
Ik moet lesgeven tot tien over twee, het is anderhalf uur rijden naar AMS

Dat is echt te krap.

Nu wil het feit dat ik 4 oktober een dag werk dat ik eigenlijk vrij ben.

Hoe vraag ik nu netjes aan mijn baas om mijn vrije dag niet in een proefwerkweek terug te krijgen maar op 24 oktober zodat ik eerder naar Berlijn kan?
pi_210544593
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:03 schreef Mickytjuh het volgende:

Dat is echt te krap.

Hoe vraag ik nu netjes aan mijn baas om mijn vrije dag niet in een proefwerkweek terug te krijgen maar op 24 oktober zodat ik eerder naar Berlijn kan?
Werken :')
U MAD?
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:41:13 #294
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_210544937
quote:

Dat is echt te krap.

Op naar WGR?
graag op anoniem
  dinsdag 5 september 2023 @ 23:48:48 #295
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210545467
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:41 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Op naar WGR?
Maar dit gaat over een wedstrijd van een Duitse club
  woensdag 6 september 2023 @ 07:00:02 #296
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_210546236
quote:

Dat is echt te krap.

Als je 1,5u moet rijden tot Schiphol vraag ik me af of er in jouw omgeving geen andere vliegvelden zijn die ook rechtstreeks naar Berlijn vliegen. Dusseldorf/Weeze/Eindhoven/Beek Luik?
Heb je reistijd naar Schiphol al gewonnen.
Net efkes anges
  donderdag 7 september 2023 @ 22:07:29 #297
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_210563564
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 07:00 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]
Als je 1,5u moet rijden tot Schiphol vraag ik me af of er in jouw omgeving geen andere vliegvelden zijn die ook rechtstreeks naar Berlijn vliegen. Dusseldorf/Weeze/Eindhoven/Beek Luik?
Heb je reistijd naar Schiphol al gewonnen.

Niet op tijden waar ik iets aan heb helaas.
pi_210619226
graag op anoniem
pi_210646277
Kane probleem. _O_ _O_ _O_
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 15 september 2023 @ 20:46:21 #300
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_210646355
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 20:39 schreef TweedeKlum het volgende:
Kane probleem. _O_ _O_ _O_
Morgen Grosse Bieren Bij Bierfest opening ....
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espańol
Come On
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')