Bij ons hebben ze de leiding buitenlangs gedaan, sowieso omdat ze dat veiliger vonden ook ivm leidingen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:11 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
We gaan nog wel proberen te verhalen, maar ik verwacht dat dat geen nut gaat hebben. Ze doen het heel sneaky “ja, we kunnen hier door de grond boren om een route te maken, maar we weten niet of er leidingen lopen. Maar ik denk dat het wel goed gaat”. En toen het niet goed ging was het “simpel op te lossen door een loodgieter” en ging hij weg. Ze zijn nu al 8 uur bezig geweest met deze fout en daar komt nog (minimaal) 1 uur bij.
En uiteindelijk hebben we nu alsnog een leiding buitenlangs lopen. Als hij dat nou meteen had voorgesteld… maar dat was de uiterste oplossing als het niet anders zou kunnen.
De zonnepanelen zelf en het kastje daarvan is wel netjes gedaan btw.
Vakmannen wel ja....quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:10 schreef Troel het volgende:
Maar als je toch door een muur gaat boren, dan gebruik je toch zo'n apparaatje om de leidingen op te sporen of ben ik nou gek?
Precies. Dus volgens mij moet je ze wel degelijk aansprakelijk kunnen stellen op een of andere manier? Als leek moet je ervan uit kunnen gaan dat ze dit soort dingen fatsoenlijk uitvoeren en dus onderzoek doen voordat ze op goed geluk ergens doorheen boren.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:23 schreef exode het volgende:
[..]
Vakmannen wel ja....
Zo mag je in Nederland ook niet eventjes gaan graven met een graafmachine, maar ik zie dagelijks de gevolgen in mijn mailbox stromen omdat aannemers het dus wel zonder onderzoek doen.
Bij onze buren gingen ze vloerverwarming leggen en die hadden in de voorwaarden staan dat wanneer ze door een leiding zouden gaan, dat niet hun aansprakelijkheid was ofzo.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:10 schreef Troel het volgende:
Maar als je toch door een muur gaat boren, dan gebruik je toch zo'n apparaatje om de leidingen op te sporen of ben ik nou gek?
Dat zou ik ook graag in mijn voorwaarden opnemen als ik zo te werk zou gaanquote:Op woensdag 24 mei 2023 12:13 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bij onze buren gingen ze vloerverwarming leggen en die hadden in de voorwaarden staan dat wanneer ze door een leiding zouden gaan, dat niet hun aansprakelijkheid was ofzo.
Ik vraag me af of je zo nauwkeurig leidingen kan opsporen dan...
Dat doen een heleboel bedrijven, kijk daarom altijd goed in de offerte en de Algemene voorwaarden van een bedrijf.quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:13 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bij onze buren gingen ze vloerverwarming leggen en die hadden in de voorwaarden staan dat wanneer ze door een leiding zouden gaan, dat niet hun aansprakelijkheid was ofzo.
Ik vraag me af of je zo nauwkeurig leidingen kan opsporen dan...
Je kan het altijd het beste via je eigen verzekering doen, je eigen opstalverzekering kan het vaak ook. Die betalen de schade dan uit en gaan het achter de schermen verhalen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Precies. Dus volgens mij moet je ze wel degelijk aansprakelijk kunnen stellen op een of andere manier? Als leek moet je ervan uit kunnen gaan dat ze dit soort dingen fatsoenlijk uitvoeren en dus onderzoek doen voordat ze op goed geluk ergens doorheen boren.
Ik heb alle andere delen (alleen Atlas nog niet hahahahaha) en je mag ze lenen als je wilt hoor!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ga het meemaken. Ga het in ieder geval proberen.
Ik weet ook niet of het hier wel goed gegaan was met de buizen van de warmtepomp als ik er niet bovenop had gestaan toen ze hier de internetkabels kwamen aanleggenquote:Op woensdag 24 mei 2023 11:23 schreef exode het volgende:
[..]
Vakmannen wel ja....
Zo mag je in Nederland ook niet eventjes gaan graven met een graafmachine, maar ik zie dagelijks de gevolgen in mijn mailbox stromen omdat aannemers het dus wel zonder onderzoek doen.
Wij hebben vrij vaak uitval van diensten omdat aannemers liever gaan graven en de claims negeren (of failliet gaan en dan herstarten) dan op de tekeningen kijken en proefgleuven graven.quote:Op woensdag 24 mei 2023 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het hier wel goed gegaan was met de buizen van de warmtepomp als ik er niet bovenop had gestaan toen ze hier de internetkabels kwamen aanleggen
Wat uiteraard niet goed gegaan was, maar voor die kabelbreuk hoefden ze niet meer in de buurt van de WP leidingen te zijn.
Zon? Hier niet. Dikke vette wolkenquote:Op woensdag 24 mei 2023 15:53 schreef exode het volgende:
Ik ben al in een gat aan het vallenB op kamp, Juul bij een vriendinnetje. Ik heb genoeg werkdingen te doen, maar de druk is er vanaf. Dat zijn allemaal dingen die ook morgen kunnen, of vrijdag.
Dus ik ga lezen in de zon
Jaaa, wrijf het er maar inquote:
HA! Hier morgen 16 gradenquote:Op woensdag 24 mei 2023 16:23 schreef Donna het volgende:
Solly. Maar waar ik net hoorde dat het morgen 19 graden wordt, lijkt het bij ons maar 14 te worden. Tis niet elke dag feest, blijkt.
Dapper. (Als er iets is waar ik geen zin in heb is het die hele zeven zussen reeks. Maar als ik er dan toch aan zou beginnen zou ik wel bij de eerste willen starten denk ik).quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ga het meemaken. Ga het in ieder geval proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |