abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209258444
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:59 schreef Peter6666 het volgende:
Nu komt mijn werkgever met een vaststellingsovereenkomst dat ik moet ondertekenen.
Van wie moet dat?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_209258616
Financieel adviesbureau en niet kunnen omgaan met geld. (Tr)lol :D
.
  woensdag 24 mei 2023 @ 06:20:37 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209259850
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:06 schreef rosita1 het volgende:
Situatieschets hoe het gaat lopen is waarschijnlijk dat ze je gehele contract gaan uitbetalen, en in de tussentijd (9 maanden) kun je rustig op zoek gaan naar ander werk.
Waar basseer je dit op?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 24 mei 2023 @ 06:21:04 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209259852
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:18 schreef Fer het volgende:
Financieel adviesbureau en niet kunnen omgaan met geld. (Tr)lol :D
Ik vind het ook bijzonder ja :X
pi_209259906
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 06:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik vind het ook bijzonder ja :X
Mwah. In mijn ervaring is het vaak zo dat mensen heel goed weten hoe iets moet, en dat prima om kunnen zetten in een plan & acties als het niet het eigen leven betreft. Maar dat het moeilijk is in het eigen leven.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  woensdag 24 mei 2023 @ 07:17:07 #56
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209260004
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 06:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Waar basseer je dit op?
Ik dacht dat een tijdelijk contract ook niet (zomaar) tussentijds beeindigd mocht worden, maar alles kan natuurlijk.

https://hanzeadvocaat.nl/(...)-tijdelijk-contract/

quote:
Een vaststellingsovereenkomst bij tijdelijk contract kan ook tussentijds worden beëindigd, maar alleen als er ook een tussentijds opzegbeding in de arbeidsovereenkomst is opgenomen. Het komt heel regelmatig voor dat een werkgever zo spoedig mogelijk het contract wil beëindigen en niet wil dat de werknemer tot het einde van het contract in dienst blijft. Dan kan hij de werknemer een vaststellingsovereenkomst aanbieden om zo tot een einde van het contract te komen

Er moet dan wel een tussentijds opzegbeding in de tijdelijke arbeidsovereenkomst zijn opgenomen om als werknemer toch recht te blijven houden op een WW-uitkering. Is dit niet het geval? Dan benadeelt de werknemer het UWV en is de kans op een WW-uitkering een stuk kleiner.

Wanneer er geen tussentijds opzegbeding van toepassing is, kan de werknemer alleen ontslagen worden als hij hier zelf mee instemt. Stemt hij hier niet mee in? Dan moet de werkgever de werknemer doorbetalen tot de einddatum van het contract. Als de werknemer wel instemt, dan zal de werkgever wel een compensatie moeten bieden voor het gemis aan WW over de resterende looptijd van het contract. Voor meer informatie hierover helpen onze juristen jou graag verder!
Opvallend is wel dat TS de tips om juridisch advies op te zoeken lijkt te negeren. Bij ons heb ik er de rechtsbijstand opgezet en die hebben het verder bediscussieerd met de werkgever.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_209260053
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 07:17 schreef daNpy het volgende:

[..]

Een vaststellingsovereenkomst bij tijdelijk contract kan ook tussentijds worden beëindigd, maar alleen als er ook een tussentijds opzegbeding in de arbeidsovereenkomst is opgenomen
:N

Slordig.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_209260146
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:09 schreef Peter6666 het volgende:

[..]
Heb recht op WW uitkering staat erin.
De werkgever bepaalt niet of je recht hebt op WW. Dus altijd juridisch advies inwinnen!
  woensdag 24 mei 2023 @ 08:10:39 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209260192
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 07:35 schreef r_one het volgende:

[..]
:N

Slordig.
Die vond ik ook een beetje raar ja. Ik denk dat ze bedoelen dat een tijdelijk contact ook kan worden beeindigd met een vaststellingsovereenkomst, maar zo staat het er niet.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_209260721
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 08:10 schreef daNpy het volgende:

[..]
Die vond ik ook een beetje raar ja. Ik denk dat ze bedoelen dat een tijdelijk contact ook kan worden beeindigd met een vaststellingsovereenkomst, maar zo staat het er niet.
Het hele stuk is nogal amateuristisch geleuter. Het is het allemaal nét niet.
.
  woensdag 24 mei 2023 @ 09:23:21 #61
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209260757
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2023 09:19 schreef r_one het volgende:

[..]
Het hele stuk is nogal amateuristisch geleuter. Het is het allemaal nét niet.
Het zijn wel advocaten :X
pi_209260820
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 09:23 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het zijn wel advocaten :X
So what? Het zijn duidelijk geen copywriters.
.
pi_209261207
Je moet niks. Zij willen iets (van jou af). Ik zou juridische bijstand zoeken en proberen er meer uit te halen. Zo niet, dan stappen ze maar naar de kantonrechter.
pi_209261264
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:09 schreef Peter6666 het volgende:

[..]
Heb recht op WW uitkering staat erin.
Een vso bepaalt dat NIET!!!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209261601
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 10:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Een vso bepaalt dat NIET!!!
De inhoud van de VSO wel. Meestal worden die zo opgesteld dat het een WW-uitkering niet in de weg zit.
pi_209262650
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:57 schreef Queller het volgende:
Wat een hoop mensen in dit topic die maar wat roepen zonder dat ze voldoende kennis hebben.
Om te janken!

TS: er valt maar weinig over te zeggen zonder kennis van je arbeidsovereenkomst én van je situatie. "Negeer driekwart van de posts in dit topic" is het beste algemene advies. Verder: neem contact op met je RBV, de vakbond, Juridisch Loket, een jurist met verstand van zaken; wie dan ook met kennis en met wie je de situatie kunt bespreken.
Door voor de koelkast. Dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_209262684
- Ja, daar hoor je zelf bij dus laat dit soort stemmingmakerij maar gewoon achterwege -

[ Bericht 91% gewijzigd door CoolGuy op 24-05-2023 16:48:32 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 24 mei 2023 @ 17:20:17 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209265882
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 07:17 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik dacht dat een tijdelijk contract ook niet (zomaar) tussentijds beeindigd mocht worden, maar alles kan natuurlijk.

[..]
Opvallend is wel dat TS de tips om juridisch advies op te zoeken lijkt te negeren. Bij ons heb ik er de rechtsbijstand opgezet en die hebben het verder bediscussieerd met de werkgever.
Ik ook, met een bevriende advocaat op de achtergrond. In mijn geval ging het om een vast contract, ik begrijp nu dat ik eigenlijk 30 jaar salaris mee had moeten krijgen :o
pi_209266161
ook hier weer een hoop schippers op de kant..

@TS het juiste antwoord is hier al meerdere malen gegeven, niets tekenen tot je een jurist (rechtsbijstand, juridisch loket of wat dan ook) naar die VSO hebt laten kijken en jou heeft geadviseerd

waar je wel en niet recht op hebt is onmogelijk te zeggen zonder inzicht in zowel de VSO als je arbeidsovereenkomst.

succes!
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_209266706
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
- Ja, daar hoor je zelf bij dus laat dit soort stemmingmakerij maar gewoon achterwege -
_O_
.
pi_209267656
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:51 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Succes, ik hoop dat het goed komt met je huidige baan, wat Queller aangaf eventueel met een mediator.
Ook een goede tip. Al is dat vaak in een later traject. Wanneer je er niet meer uitkomt met communicatie.
Blijf sterk.
En weet, de arbeidsmarkt is gunstig. Ga vast wat rondkijken, tzt.
Zie adviezen Rosita1, niets tekenen, juridisch advies inwinnen is een MUST, ziek melden kan altijd nog, zodat ze je niet kunnen ontslaan, dit weet de werkgever ook (contract ziek uitzitten) en het zal er mogelijk op uit draaien afhankelijk vd getek arbeidsovek voor bepaalde tijd dat ze je tot feb 2024 moet doorbetalen.
En let op het niet betalen van loon door een werkgever is een min of meer een "doodzonde" , dan gelijk naar het juridisch loket of vakbond.

Overigens is het ook mogelijk dat de werkgever de juridische bijstand betaald voor de werknemer in dit soort gevallen om te voorkomen dat er sprake is van een ongelijke verhouding en er later er nog meer gelazer ontstaat. Een budget van ¤ 2k is hiervoor over het algemeen toereikend. Dit kun je gewoon vragen aan je werkgever maar ook hierbij zoek support. Durf er zo-nodig zelf wat ¤ tegen aan te gooien, vervelend maar je haalt het er dubbel en dwars uit. Niet te bang zijn en lef tonen en win gedegen advies in bij een advocaat of juri loket .

Dit zal verder weinig tot geen gevolgen hebben voor je toekomst, bij volgende solli's gewoon vermelden dat het een verkeerde keuze was en na afloop vd arb.ovek bepaalde tijd uit elkaar bent gegaan. En als de doorbetaling volgt tot eind feb 2024 volgt gebruik de tijd goed (trainingen webinars etc).

Oh ja, maar dat is in het algemeen, het opbouwen en hebben van een buffer geeft gemak en rust. Hiermee gewoon beginnen als is het ¤ 150 in de maand. Spaarrek je / deposito-tje / algemeen profiel beleg fdsje van Robeco of een grootbank (lage kosten en je kunt altijd in-uitstappen). Denk maar eens 10 jaar langer dat doen...

[ Bericht 7% gewijzigd door peterc op 24-05-2023 19:51:33 ]
pi_209270144
quote:
12s.gif Op woensdag 24 mei 2023 19:44 schreef peterc het volgende:
ziek melden kan altijd nog, zodat ze je niet kunnen ontslaan
BS :)
  woensdag 24 mei 2023 @ 23:15:09 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209271194
quote:
12s.gif Op woensdag 24 mei 2023 19:44 schreef peterc het volgende:

[..]
Zie adviezen Rosita1, niets tekenen, juridisch advies inwinnen is een MUST, ziek melden kan altijd nog, zodat ze je niet kunnen ontslaan, dit weet de werkgever ook (contract ziek uitzitten) en het zal er mogelijk op uit draaien afhankelijk vd getek arbeidsovek voor bepaalde tijd dat ze je tot feb 2024 moet doorbetalen.
En let op het niet betalen van loon door een werkgever is een min of meer een "doodzonde" , dan gelijk naar het juridisch loket of vakbond.

Overigens is het ook mogelijk dat de werkgever de juridische bijstand betaald voor de werknemer in dit soort gevallen om te voorkomen dat er sprake is van een ongelijke verhouding en er later er nog meer gelazer ontstaat. Een budget van ¤ 2k is hiervoor over het algemeen toereikend. Dit kun je gewoon vragen aan je werkgever maar ook hierbij zoek support. Durf er zo-nodig zelf wat ¤ tegen aan te gooien, vervelend maar je haalt het er dubbel en dwars uit. Niet te bang zijn en lef tonen en win gedegen advies in bij een advocaat of juri loket .

Dit zal verder weinig tot geen gevolgen hebben voor je toekomst, bij volgende solli's gewoon vermelden dat het een verkeerde keuze was en na afloop vd arb.ovek bepaalde tijd uit elkaar bent gegaan. En als de doorbetaling volgt tot eind feb 2024 volgt gebruik de tijd goed (trainingen webinars etc).

Oh ja, maar dat is in het algemeen, het opbouwen en hebben van een buffer geeft gemak en rust. Hiermee gewoon beginnen als is het ¤ 150 in de maand. Spaarrek je / deposito-tje / algemeen profiel beleg fdsje van Robeco of een grootbank (lage kosten en je kunt altijd in-uitstappen). Denk maar eens 10 jaar langer dat doen...
Wat een hoop onzin. Zowel in je eerste als laatste alinea.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')