Heb recht op WW uitkering staat erin.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:08 schreef Lienekien het volgende:
Pas op met het tekenen van een vso. Daarmee verlies je mogelijk je recht op ww.
Dus altijd juridisch advies inwinnen voordat je iets tekent.
Wat is er niet rechtsgeldig aan en wat als ik niet teken en zeg dat ik gewoon door wil werken tot einde van mijn contract?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:10 schreef daNpy het volgende:
Deze VSO is niet rechtsgeldig, maar dat proberen ze altijd.
Snel rechtsbijstand bellen.
Dat kunnen ze er wel in zetten, maar daarmee is het nog niet zo. Laat het toetsen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:09 schreef Peter6666 het volgende:
[..]
Heb recht op WW uitkering staat erin.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:10 schreef daNpy het volgende:
Deze VSO is niet rechtsgeldig, maar dat proberen ze altijd.
Snel rechtsbijstand bellen.
Sowieso heeft de werkgever normaal gesproken 2 maanden opzegtermijn. Edit: onder de 5 jaar maar 1 maand, excuus.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:12 schreef Peter6666 het volgende:
[..]
Wat is er niet rechtsgeldig aan en wat als ik niet teken en zeg dat ik gewoon door wil werken tot einde van mijn contract?
Ik heb een huishoudboekje en hulp gekregen van instanties. Ik zit niet in de schuldsanering maar hou aan het eind van de maand nauwelijks wat over zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:15 schreef CoolGuy het volgende:
En groter geheel, als je daar 3 maanden werkt, en je moet 'elke keer', met geld schuiven, dan geef je dus te veel geld uit. Dat deze baan 'net genoeg' was om alles mee te dekken is leuk, maar dan heb je een groter issue dan deze baan. Een nieuwe baan kun je wel vinden, maar als je je uitgaven niet onder controle krijgt zal het altijd mis blijven gaan.
Is het een vast of tijdelijk contract? In dat geval kan mijn bovenstaande post niet correct zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:12 schreef Peter6666 het volgende:
[..]
Wat is er niet rechtsgeldig aan en wat als ik niet teken en zeg dat ik gewoon door wil werken tot einde van mijn contract?
Half februari 2024quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:19 schreef Lienekien het volgende:
Tot wanneer loopt je contract eigenlijk?
Dat is dus niet een situatie die is begonnen toen je aan deze baan begon. Dat is al (veel) langer aan de gang. Dat is een achterliggend issue wat je moet aanpakken, ongeacht welke baan je hebt. Maar wel goed dat je daar dus al hulp bij hebt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:18 schreef Peter6666 het volgende:
[..]
Ik heb een huishoudboekje en hulp gekregen van instanties. Ik zit niet in de schuldsanering maar hou aan het eind van de maand nauwelijks wat over zou ik zeggen.
Ik dacht de opzegtermijn, maar blijkt niet te kloppen. Zie andere postquote:
1. Niets tekenen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:59 schreef Peter6666 het volgende:
Werk sinds 3 maanden bij een financieel adviesbureau. Eerste 2 maanden gingen heel er goed tot dat mijn werkgever meer werk gaf. Steeds conflicten met collega’s omdat hun fouten op mij worden geschoven en ik eindverantwoordelijke ben voor werkzaamheden. Nu komt mijn werkgever met een vaststellingsovereenkomst dat ik moet ondertekenen. Daarin staat dat ik uitgesteld ben voor werk tot 1 juli en een maandsalaris krijg als transitie/ontslagvergoeding. Het probleem is dat ik het naar mijn zin had buiten de conflicten om. Als ik het onderteken, dan zou mijn thuissituatie een groot onzekerheid tegemoet gaan. Ik ben de kostwinner thuis en zit elke keer met geld te schuiven en de rekeningen te betalen met geld wat er eigenlijk niet voor bedoeld was. Het salaris van mijn nieuwe werkgever was eigenlijk net genoeg om alles te kunnen dekken. Wat zouden jullie mij adviseren om te doen, want ik kom er echt niet meer uit.
Bepaalde tijd contract van 1 jaarquote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is het een vast of tijdelijk contract? In dat geval kan mijn bovenstaande post niet correct zijn.
In de meeste VSO's zit een bepaling dat de vergoedingen uit de VSO dan (deels) vervallen. Pas tekenen als je juridische hulp hebt gekregen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:20 schreef Purrito het volgende:
Teken nooit een vso tenzij je al een nieuwe baan hebt.
Ja, maar stel TS krijgt morgen een burnout, dan geen Ziektewet, geen WWquote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:27 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat wordt dus de hoogte van je vergoeding.
Hmm 🤔quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:59 schreef Peter6666 het volgende:
Werk sinds 3 maanden bij een financieel adviesbureau.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:18 schreef Peter6666 het volgende:
[..]
Ik heb een huishoudboekje en hulp gekregen van instanties. Ik zit niet in de schuldsanering maar hou aan het eind van de maand nauwelijks wat over zou ik zeggen.
Ligt ook wel een beetje aan de branche waarin je zit natuurlijk. Als je kapper bent of boekhouder zal het wel meevallen. Maar in andere functies zijn de wereldjes aanzienlijk kleiner. En dan kan het wel officieel niet mogen, maar als iedereen mekaar kent gaan dit soort dingen toch snel rond.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:23 schreef Jaeger85 het volgende:
Als je niet weg wil zou ik helemaal niets tekenen. De werkgever staat heel zwak. Als het een tijdelijke arbeidsovereenkomst is zonder opzegbeding hebben ze geen manier om je te ontslaan voordat deze verlopen is. Met opzegbeding of bij een vaste aanstelling is de periode nog veel te kort geweest voor dossier opbouw en om eventueel verbetering te tonen. Blijf zitten waar je zit, maar zoek ondertussen wel wat anders. Dat je de vso weigert gaat je niet in dank af worden genomen namelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |