abonnement Unibet Coolblue
pi_209238654
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2023 18:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nouja, als je redeneert dat ai ook die functies snel overneemt dan gaat dat niet op. Maar zoals ik al zei, ik moet het nog maar eens zien. Ik heb de opkomst en min of meer ondergang gezien van vr brillen/google glasses, 3d printing, voorspellingen van farmacy bedrijven dat we het menselijke gen makkelijk kunnen repareren.

Soms eindigt wel iets met groot succes zoals internet, of bijvoorbeeld de penicilline. Maar historisch gezien past er vaak toch wel veel relativering bij zulke ontwikkelingen.
Terecht om te relativeren. Maar de min of meer ondergang van 3D printen? Die tech is zeer courant hoor en een miljardenindustrie. Zou dit zeker niet afdoen als een hype. Dat niet elke consument dat thuis heeft staan is dezelfde reden waarom niet iedereen een 3D CAD softwarepakket heeft. Idem voor VR brillen, toch ook geen nicheproduct. Genetische modificatie als in Crispr en cas9 wacht ook een grote toekomst. Al is dat zoiets als kernfusie. Een holy grail met nog vele jaren ontwikkelingswerk. Google glasses faalt wel omdat dat zo privacybedreigend is (al loopt iedereen rond met zijn persoonlijke trackingdevice momenteel). Dat de timeline wat optimistisch wordt voorgesteld: zeker waar. Schoolvoorbeeld: Tesla
  maandag 22 mei 2023 @ 12:45:53 #152
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209238802
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 12:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ook banen als accountant, advocaat en ingenieur staan op de nominatie om geautomatiseerd te worden. Dat zijn echt geen simpele banen.
Ik ben ingenieur en zie het eigenlijk nog niet zo snel gebeuren dat AI het werk overneemt. Wel kan het dingen heel veel efficiënter maken waardoor je per saldo minder ingenieurs nodig hebt. Er zal altijd een mens als laatste af moeten tekenen en verantwoordelijkheid moeten nemen voor het ontwerp. Dat kun je met statistische modellen zoals GPT nooit voldoende afdekken. Stel nou dat er veel onzin over dat vakgebied op internet staat, Boem, daar gaat je fabriek..

Ben trouwens chemisch ingenieur en dat is nou juist een vakgebied dat vrij weinig door standaarden vastgelegd is. Misschien is het voor elektrische systemen makkelijker bijv.

Edit : er zijn ook heel veel gevallen met ambigue of missende informatie. Om daaruit te beslissen wat de juiste manier is, dat is denk ik waar de mens uitblinkt. Ook kan ik op de fiets naar de plant om even in de werkelijkheid te kijken hoe het zit. Knappe LLM die me dat nadoet ^p^
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 22 mei 2023 @ 12:47:27 #153
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209238820
Ik riep dit 5 jaar geleden al in de discussie naar het basisinkomen.

Et voila.....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Admin maandag 22 mei 2023 @ 12:51:43 #154
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_209238865
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 18:42 schreef vosss het volgende:
Gaat AI glasvezelkabel trekken of wat? :')
wat denk je alleen al van helpdesks. Dat kan AI zo overnemen. Net als marketing overigens en mogelijk juridische afdelingen, logistieke planning etc
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 22 mei 2023 @ 13:11:50 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209239045
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 18:42 schreef vosss het volgende:
Gaat AI glasvezelkabel trekken of wat? :')
Ze kunnen alle managers vervangen, dan kunnen die glasvezel trekken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 22 mei 2023 @ 19:46:16 #156
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209243526
60 MINUTES - How con artists use AI, apps, social engineering to target parents, grandparents for theft
Volle 13 minuten video aflevering hier te vinden: https://www.cbsnews.com/n(...)anscript-2023-05-21/

twitter
pi_209243587
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 12:51 schreef Danny het volgende:

[..]
wat denk je alleen al van helpdesks. Dat kan AI zo overnemen. Net als marketing overigens en mogelijk juridische afdelingen, logistieke planning etc
Zijn al dat soort zaken al niet reeds gesaneerd als die zo makkelijk zijn?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 22 mei 2023 @ 20:10:57 #158
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209243953
De mogelijkheden van AI zijn werkelijk enorm.

Echter zal de 'menselijke maat' altijd ontbreken. Of je het nu inzet als telefonist of programmeur.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Admin maandag 22 mei 2023 @ 20:13:09 #159
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_209243989
quote:
7s.gif Op maandag 22 mei 2023 19:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zijn al dat soort zaken al niet reeds gesaneerd als die zo makkelijk zijn?
Die dingen zijn niet perse makkelijk, maar chatgpt heeft bewezen dat het die taken binnen enkele seconden kan uitvoeren waar mensen er soms uren voor nodig hebben, en dan ook nog eens bijna gratis EN in veel gevallen BETER.
Dan is het een no-brainer natuurlijk.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin maandag 22 mei 2023 @ 20:14:44 #160
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_209244012
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2023 20:10 schreef inslagenreuring het volgende:
De mogelijkheden van AI zijn werkelijk enorm.

Echter zal de 'menselijke maat' altijd ontbreken. Of je het nu inzet als telefonist of programmeur.
je kunt een heel callcenter van 500 man vervangen door AI en 1 of 2 mensen om de zaken op te pikken die door AI niet of niet correct (kunnen) worden opgelost. Dus ja, mensen om eea te controleren of op te lossen als de AI faalt zijn voor nu nog wel noodzakelijk, maar je kunt je personeelsbestand alsnog fors uitdunnen hoor.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 22 mei 2023 @ 20:20:03 #161
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209244116
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 20:14 schreef Danny het volgende:

[..]
je kunt een heel callcenter van 500 man vervangen door AI en 1 of 2 mensen om de zaken op te pikken die door AI niet of niet correct (kunnen) worden opgelost. Dus ja, mensen om eea te controleren of op te lossen als de AI faalt zijn voor nu nog wel noodzakelijk, maar je kunt je personeelsbestand alsnog fors uitdunnen hoor.
Dat begrijp ik.

Edoch kun je je toch afvragen welk niveau beslissingsbevoegdheid je een entiteit wilt geven die denk in eentjes en nulletjes.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Admin dinsdag 23 mei 2023 @ 07:17:08 #162
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_209247110
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 20:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat begrijp ik.

Edoch kun je je toch afvragen welk niveau beslissingsbevoegdheid je een entiteit wilt geven die denk in eentjes en nulletjes.
in principe zou elke beslissing die negatieve gevolgen heeft moeten worden bekeken en beoordeeld door mensen. Dat is waar de toeslagenaffaire de fout in ging bijvoorbeeld.
Nou is AI wel iets 'intelligenter' dan zo'n algoritme, maar toch. Maar op callcenters, in marketing e.d. zal er weinig beslissingsbevoegdheid nodig zijn. Voer chatgpt je volledige bedrijfsinformatie doelstellingen etc en laat hem een reclamecampagne maken die doelgroep X aan zal spreken en een minuut later heb je een volledig plan van aanpak. Of honderd plannen van aanpak. Geen heel marketingteam, maar alleen nog maar een eindverantwoordelijke die de uiteindelijke campagne kiest en evt nog wat woke aanpassingen maakt als dat nodig is.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 23 mei 2023 @ 13:29:02 #163
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209250664
Marokko gaat een AI hightech hub worden. Dit had ik nooit van m'n leven verwacht.

Ok, zal wel erop neer komen dat ze de komende 20 jaar door Israel op sleeptouw worden genomen.
Zoiets deed Israel ook met India toen ze 'samen' de Barak 8 missile bouwden. Dat was ook Israel die al het moeilijke werk deed en India het simpele.

https://www.jpost.com/bus(...)t-ups/article-743949
Israel, Morocco sign MoU to build AI and Aeronautics innovation research center
The collaboration is yet another example of the blossoming relationship between the Israel and Morocco following the Abraham Accords.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:48:27 #164
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 25 mei 2023 @ 01:31:38 #165
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 25 mei 2023 @ 01:34:02 #166
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209271839
RIP sinterklaas gedicht websites, AI kan ook gedichten schrijven

=======================
Hier is een Sinterklaas gedicht voor Karel met emoji's die een Playstation krijgt:

Beste Karel,

👋 Ik wens je nu alvast veel plezier,
Met het cadeau 🎁dat je straks zult ontvangen.
👴Sinterklaas komt morgen uit Spanje komen varen,
En hij brengt een cadeau 🎮dat je leven zal veranderen.

Je wenst al zo 😍lang een Playstation vol passie,✨
Om spelletjes op te spelen 🕹tot laat in de 🕛avondweide.
Je zult kunnen vechten als een 🦸 superheld,
Racen in splinternieuwe 🚗auto's en 🏍motoren,
En reizen door andere werelden vol 😃avontuur en pret.

Je krijgt nu jouw eigen console 🎮
Waar je eindeloos 🤩mee kunt spelen
En eindeloos 🤗veel leuke herinneringen📸 mee kunt maken
Samen met je 👨‍👩‍👧‍👦vrienden die ook een Playstation hebben.

Dus laat je verrassing 🤫nu nog even een verrassing zijn 😁
Maar straks als je je cadeau uitpakt staat er een 😊grote lach op je gezicht!
  donderdag 25 mei 2023 @ 05:17:43 #167
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209272139
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:24 schreef Terecht het volgende:
Het vervangen van 10.000 banen door AI is onderdeel van een veel grotere herorganisatie binnen British Telecom die tussen de 40.000-55.000 banen wil schrappen in de komende 7 jaar. Er werken nu 130.000 mensen bij BT, men wil het personeelsbestand dus met 30-40% laten krimpen. Dat is enorm.

Meer achtergronden: https://www.bbc.com/news/business-65631168

Ik denk dat de CEO van BT te optimistisch is over de capaciteiten van AI om mensen te vervangen, met name als het om dienstverlening gaat. Dienstverlening is meer dan op klinische wijze klachten oplossen en vragen beantwoorden. Doet me denken aan de doorman fallacy:
[..]

Mja oke maar deze doorman fallacy houdt geen rekening met het veranderende werknemerslandschap. Vroeger bleef iemand vaak z'n levenlang bij een werkgever. Nu verandert men om de zoveel jaar van werkgever. Hoe wil je er op waken dat je al die niet gedefinieerde taken keer op keer goed blijft overdragen.

Dit zegt dus eerder iets over incomplete taakomschrijving/ verkeerd gedefinieerde rol.
Krekker is de bom!
pi_209272355
'experten'. Dan weet je gelijk alweer dat t vlaams is.
  donderdag 25 mei 2023 @ 19:29:48 #169
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209280650
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 07:17 schreef Danny het volgende:
Maar op callcenters, in marketing e.d. zal er weinig beslissingsbevoegdheid nodig zijn. Voer chatgpt je volledige bedrijfsinformatie doelstellingen etc en laat hem een reclamecampagne maken die doelgroep X aan zal spreken en een minuut later heb je een volledig plan van aanpak. Of honderd plannen van aanpak. Geen heel marketingteam, maar alleen nog maar een eindverantwoordelijke die de uiteindelijke campagne kiest en evt nog wat woke aanpassingen maakt als dat nodig is.
Ik denk juist dat AI slecht is in marketing. ChatGPT kan heel het internet afspeuren naar marketingplannen en diverse bronnen combineren om er een verhaaltje te maken. Dat is echter nog iets anders dan iets bedenken wat je product echt op de kaart zet.

Een voorbeeld, vrijwel iedereen is het erover eens dat Steve Jobs briljant was in zijn marketing. Maar het was niet alleen de marketing wat hem succesvol maakte, hij wist technologieën met elkaar te combineren om nieuwe producten te maken, producten waar behoefte aan is.

Op dat punt is ChatGPT echt nog niet, ChatGPT kan bestaande dingen combineren, maar komt niet met nieuwe dingen. En ChatGPT kan ook niet meten of aanvoelen of nieuwe dingen succesvol zijn of goed in elkaar steken.

[ Bericht 3% gewijzigd door luxerobots op 25-05-2023 20:31:19 ]
  donderdag 25 mei 2023 @ 20:36:39 #171
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209281044
Is er al een AI om patenten door te spitten? Dat zou supergaaf zijn. Patenten zijn altijd superdroog en technisch geschreven, dat lees je niet voor je lol. Maar als je aan een AI kan vragen wat er allemaal gerelateerd is aan bijvoorbeeld zonnepanelen en die doet dan al het research werk voor je, zou wel supergaaf zijn.
pi_209281092
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:09 schreef luxerobots het volgende:
kan ook niet meten of aanvoelen of nieuwe dingen succesvol zijn of goed in elkaar steken.
Dat betwijfel ik. Als chatGPT een volledig(er) beeld heeft van wat de mens is en hoe deze in elkaar steekt (wat de mens tot de conclusie doet komen dat iets 'goed' is), dan zou het op zijn minst goed kunnen toetsen of iets succesvol zal zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209281395
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:40 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik. Als chatGPT een volledig(er) beeld heeft van wat de mens is en hoe deze in elkaar steekt (wat de mens tot de conclusie doet komen dat iets 'goed' is), dan zou het op zijn minst goed kunnen toetsen of iets succesvol zal zijn.
Allereerst is 'goed' natuurlijk uitermate subjectief, we zien nu al dat ChatGPT geen moreel kompas heeft, en gewoon geprogrammeerd is om linkse/woke antwoorden te geven.

Ten tweede begrijpt ChatGPT dingen ook niet, het kan verbanden halen uit grote hoeveelheden informatie, maar dingen echt begrijpen kan het niet. Dus wat als er een nieuw product op de markt moet komen? Iets dat nieuw is, en waar nog geen informatie over bekend is?
pi_209281419
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:02 schreef luxerobots het volgende:
Allereerst is 'goed' natuurlijk uitermate subjectief, we zien nu al dat ChatGPT geen moreel kompas heeft, en gewoon geprogrammeerd is om linkse/woke antwoorden te geven.

Nee, het wordt dan juist objectief in dat de mens en al zijn facetten door een derde met praktisch alle informatie tot 'zijn' beschikking) beschouwd wordt, en het product daaraan afgemeten kan worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:02 schreef luxerobots het volgende:

Ten tweede begrijpt ChatGPT dingen ook niet, het kan verbanden halen uit grote hoeveelheden informatie, maar dingen echt begrijpen kan het niet. Dus wat als er een nieuw product op de markt moet komen? Iets dat nieuw is, en waar nog geen informatie over bekend is?
Als jij chatGPT de informatie voert waar het product van gemaakt is, welk doel het heeft, welke nadelen, etc, dan kan ie tussen elk van dat verbanden leggen met al dat ie 'weet' over de mens?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209281437
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:04 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nee, het wordt dan juist objectief in dat de mens en al zijn facetten door een derde met praktisch alle informatie tot 'zijn' beschikking) beschouwd wordt, en het product daaraan afgemeten kan worden.
En daar heb je ook een voorbeeld bij?
pi_209281456
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En daar heb je ook een voorbeeld bij?
Een hypothetisch voorbeeld?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209281581
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:07 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Een hypothetisch voorbeeld?
Je mag zelf kiezen welk voorbeeld het best is.
pi_209281599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je mag zelf kiezen welk voorbeeld het best is.
Ik volg je niet. We proberen hier iets te voorspellen (zie 'als'), en het lijkt me duidelijk dat ik niets heb uitgevonden waar chatGTP nog niet van gehoord heeft.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 25 mei 2023 @ 23:07:09 #179
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 27 mei 2023 @ 11:23:02 #180
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209300233
Een 20 dollar GPT4 abo heeft allerlei veel duurdere alternatieven vervangen met een beter resultaat
RIP iedereen die bijles gaf en nu is vervangen door ChatGPT

======================
https://www.reddit.com/r/(...)t_is_saving_my_life/
ChatGPT is saving my life

My financial situation is crap. My only means of achieving financial stability is after I get my degree. However, due to not studying well early on in my degree, I lack the foundational knowledge needed to understand my current courses.

The tutors that could remediate this deficiency would cost me $80 a lecture, 1-2 lectures a week, for the entire semester. It would easily cost me $1500 a month.

My father has cancer and I have a lot of physical ailments that I can't afford to even check. Our financial situation is really bad.

Even YouTube is spotty at covering what I lack, as my curriculum is very specific.

Google searches only lead me to sites that charge as much as my lecturers do, again for material that doesn't match the courses that I've taken.

But a $20 ChatGPT Plus subscription that enabled me to use GPT 4 and a little tweak of prompts that explain everything to me in a personalized manner with note taking have changed my life around.

I scored 4 out of 30 in my organic chemistry mid term a year ago. Now I scored 23 out of 30.

I scored 9 out of 30 in my general chemistry mid term 2 years ago. Now I scored 25 out of 30 in it.

Not only that, but I achieved these grades by cramming 4 days before the exams. Starting next semester, I will be using ChatGPT to study everyday, which will certainly make me ACE everything I am studying.

It's the most affordable private tutor out there. I really, really, really thank whoever made this AI.

I literally go slide by slide, ask ChatGPT to explain, simplify, make practice tests, solve examples, create additional examples and I would open the textbook and ask ChatGPT to give me the "gist" or the entire point of a very long and tedious concept.

I would also strategically alternate between GPT 3.5 and GPT 4 because GPT 4 has a limit of 25 prompts every 3 hours. GPT 3.5 is also faster and I use it for things that aren't as complicated.

However, it's not all perfect. Sometimes, ChatGPT gives me incorrect information but it only occurs rarely and even when it occurs, ChatGPT unironically makes me understand the material well enough to spot inaccuracies.

Thanks OpenAI!

Edit: Since 2 days ago I've started messing with GPT settings and broke my comfort zone and tried out plugins. The Wolfram Alpha plugin quadrupled my studying efficiency.

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 27-05-2023 11:46:13 ]
  zaterdag 27 mei 2023 @ 12:03:06 #181
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209300573
Ik kom net een heel leuk trucje tegen, als je WIN + H doet op je toetsenbord dan kan je voicetypen.
Dat is leuk als je bijvoorbeeld tegen ChatGPT aan het praten bent.

Bijvoorbeeld in een roleplay scenario waarin ChatGPT de interviewer speelt en jij de sollicitant. Dan is het hardop uitspreken wat interessanter dan het intypen.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 18:11:24 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 28 mei 2023 @ 00:02:01 #183
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 28 mei 2023 @ 19:02:39 #184
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 29 mei 2023 @ 17:51:57 #185
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:04:09 #186
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 30 mei 2023 @ 21:50:11 #187
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 31 mei 2023 @ 02:30:06 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209345318
Israel krijgt hun eigen AI supercomputer waar hun startups gebruik van kunnen maken. Waar blijft NL met een soortgelijk initiatief?

https://www.reuters.com/t(...)nd-soars-2023-05-29/
Nvidia to build Israeli supercomputer as AI demand soars

Nvidia Corp (NVDA.O) said on Monday it was building Israel's most powerful artificial intelligence (AI) supercomputer to meet soaring customer demand for AI applications.

Nvidia, the world's most valuable listed chip company, said the cloud-based system would cost hundreds of millions of dollars and be partly operational by the end of 2023.

Gilad Shainer, a senior vice president at Nvidia, said Nvidia worked with 800 startups in Israel and tens of thousands of software engineers.

The system, called Israel-1, is expected to deliver performance of up to eight exaflops of AI computing to make it one of the world's fastest AI supercomputers. One exaflop has the ability to perform 1 quintillion - or 1,000,000,000,000,000,000 - calculations per second.

Shainer said AI was the "most important technology in our lifetime" and that to develop AI and generative AI applications large graphics processing units (GPUs) were needed.

"Generative AI is going everywhere nowadays. You need to be able to run training on large datasets," he told Reuters, noting companies in Israel will have access to a supercomputer they don't have today.

"This system is a large scale system that actually will enable them to do training much quicker, to build frameworks and build solutions that can tackle more complex problems."

OpenAI's ChatGPT, for example, was created with thousands of Nvidia GPUs.

The system was developed by the former Mellanox team. Nvidia bought Israeli chip designer Mellanox Technologies in 2019 for nearly $7 billion, outbidding Intel Corp.

Shainer said Nvidia's first priority for the supercomputer was its Israeli partners. "We may use this system to work with partners outside of Israel down the road," he said.

Last week, Nvidia said it had worked with Britain's University of Bristol to build a new supercomputer using a new Nvidia chip that would compete with Intel and Advanced Micro Devices Inc.
pi_209358498
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)een-uur-een-lamp-aan

Dit gaat een flinke rem zetten op de ontwikkeling van AI.
  donderdag 1 juni 2023 @ 13:02:11 #190
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209361455
Er zouden ook miljoenen banen verdwijnen met de komst van de computer.
  donderdag 1 juni 2023 @ 19:04:44 #192
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209365784
https://technomancers.ai/(...)pply-to-ai-training/
Japan Goes All In: Copyright Doesn’t Apply To AI Training
In a surprising move, Japan’s government recently reaffirmed that it will not enforce copyrights on data used in AI training. The policy allows AI to use any data “regardless of whether it is for non-profit or commercial purposes, whether it is an act other than reproduction, or whether it is content obtained from illegal sites or otherwise.” Keiko Nagaoka, Japanese Minister of Education, Culture, Sports, Science, and Technology, confirmed the bold stance to local meeting, saying that Japan’s laws won’t protect copyrighted materials used in AI datasets.

Lees verder: https://technomancers.ai/(...)pply-to-ai-training/
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:28:15 #193
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209371868
https://tweakers.net/nieu(...)omie-te-krijgen.html
Gesimuleerde militaire AI-drone doodt bestuurder om autonomie te krijgen
In een simulatie met een door AI bestuurde militaire drone van de Amerikaanse luchtmacht heeft het vliegtuig de gesimuleerde menselijke operateur vermoord om onafhankelijk taken beter te kunnen uitvoeren. De simulatie had volgens de luchtmacht een 'zeer onverwachte' uitkomst.

In de gesimuleerde omgeving werd een AI-drone ingezet om luchtafweersystemen op te sporen en te vernietigen, waarbij een menselijke bestuurder eerst toestemming moest geven voordat doelwitten daadwerkelijk uitgeschakeld werden. Tijdens het Future Combat Air and Space Capabilities-congres vorige maand zegt Kolonel Tucker Hamilton: "Het systeem begon te realiseren dat de menselijke operateur in sommige gevallen ondanks een positieve identificatie van een dreiging de opdracht gaf om niet aan te vallen. Dat terwijl de AI 'punten' kreeg voor het doden van dreigingen. Het vermoordde vervolgens de bestuurder omdat deze persoon de drone weerhield van het behalen van de doelen."

In reactie hierop werd het AI-model aangescherpt en zou het punten verliezen bij het doden van de operateur. De kunstmatige intelligentie besloot volgens Hamilton daarom om de communicatietoren te verwoesten die het contact met de gevechtsdrone faciliteerde. Uit de blogpost wordt niet duidelijk of de AI vervolgens getraind werd op het helemaal niet verwoesten van eigen materieel en personeel. Ook wordt niet duidelijk waarom de drone überhaupt de mogelijkheid had om Amerikaanse doelwitten te verwoesten.

De afdeling AI Test and Operations van de Amerikaanse luchtmacht raadt op basis van de simulaties aan dat er goed gekeken moet worden naar de toepassing van de technologie: "We kunnen het niet hebben over kunstmatige intelligentie, machinelearning en autonomie zonder het ook over ethiek en AI te hebben."
pi_209372067
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:13 schreef rival het volgende:
Er zouden ook miljoenen banen verdwijnen met de komst van de computer.
Dat is ook gebeurd. Daar zijn vele miljoenen voor terug gekomen. Dat het nu weer zo gaat is geen garantie.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 16:38:12 #195
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 14 juni 2023 @ 23:57:48 #196
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 15 juni 2023 @ 01:05:21 #197
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 20 juni 2023 @ 15:47:55 #198
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209580537
Gaat nog een paar jaar duren maar dit is een goede ontwikkeling. Om nu per afbeelding 30 seconden ofzo te wachten haalt de spontaniteit van iets proberen en aanpassen er wel uit. Maar met 2 seconden is dat geen probleem.

https://www.neowin.net/ne(...)phone-in-the-future/
Making a generative AI image might take less than two seconds on a smartphone in the future

There are lots of generative AI-based art creators out there, from Midjouney, to Bing Image Creator and many more. However, it sometimes takes a while for those kinds of image generators to do their job, depending on the text prompt and other factors.

Today, Snap, the parent company of Snapchat, announced that its Snap Research division has come up with a technique that should speed up the time that generative AI art creators make images.

In a blog post, Snap stated the new method is called SnapFusion, and it cuts down the time to make an image via generative AI down to less than two seconds. It claims this is "the fastest time published to date by the academic community."

The blog post added:
Snap Research achieved this breakthrough by optimizing the network architecture and denoising process, making it incredibly efficient, while maintaining image quality. So, now it’s possible to run the model to generate images based on text prompts, and get back crisp clear images in mere seconds on mobile rather than minutes or hours, as other research presents.

The research paper (in PDF format) goes into more detail on SnapFusion, along with a number of examples of artwork created by the new technique. It states:

Specifically, we propose an efficient UNet by identifying the redundancy of the original model and reducing the computation of the image decoder via data distillation. Further, we enhance the step distillation by exploring training strategies and introducing regularization from classifier-free guidance.

The bad news is that Snap indicates this new method is still going to take a while before it's available to the general public. However, it adds that it "has the potential to supercharge high quality generative AI experiences on mobile in the future." It's likely that this new technique could be added to a future update of the Snapchat mobile app.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 18:11:03 #199
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209854873
Customer support is 99 van de 100 keer een handboek langslopen, dat kan AI natuurlijk ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')