abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 19 mei 2023 @ 18:39:55 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209209798
https://www.hln.be/buiten(...)el-door-ai~abd73faa/

Telecomgigant ‘British Telecom’ (BT) heeft aangekondigd dat het de komende zeven jaar 10.000 werknemers zal vervangen door kunstmatige intelligentie (AI). Het nieuws heeft een levendig debat doen ontstaan over de revolutionaire impact van robots op onze jobs.

Er bestaat een groeiende angst dat de opkomst van AI een verwoestend effect zal hebben op de werkgelegenheid. Ook experten waarschuwen ervoor dat mogelijk 300 miljoen jobs zullen verdwijnen.

BT is echter één van de eerste grote mondiale bedrijven die aangeeft hoeveel medewerkers getroffen zullen worden door de AI-revolutie. CEO Philip Jansen benadrukte dat het bedrijf enorm zal profiteren van AI en dat de technologie banen kan creëren om verloren posities te vervangen. Hij erkent de risico’s, maar ziet AI als een opkomende kracht vergelijkbaar met het internet en mobiele telefoons.

Balans
Hoewel machines niet de menselijke interactie volledig zullen vervangen, maken sommigen zich zorgen over de impact van AI-chatbots op de klantenservice. Caroline Abrahams van Age UK, een liefdadigheidsorganisatie, benadrukt dat organisaties een balans moeten vinden om ook oudere klanten goed te blijven ondersteunen.

BT wil AI gebruiken om klanten te bedienen, meer bepaald met de chatbot ‘Aimee’. Daarnaast zal kunstmatige intelligentie helpen bij energie-efficiëntie en de uitbreiding van het glasvezelinternetkabelnetwerk.

Reacties
De aankondiging zorgt voor grote verontwaardiging. Terwijl sommige bedrijfsleiders, onder wie Sundar Pichai van Google, waarschuwen voor de mogelijke gevaren, hebben andere techbedrijven zoals Google en Microsoft al AI-gerelateerde producten en diensten geïntroduceerd.

BT’s plannen om 40 procent van het personeelsbestand te schrappen, wat overeenkomt met ongeveer 55.000 banen, is onderdeel van een groter herstructureringsplan.
pi_209209828
Gaat AI glasvezelkabel trekken of wat? :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_209209868
Er zijn zo achterlijk veel (ongeschoolde) vacatures die niet vervuld kunnen worden, dat iedereen die nu geboren is zich geen zorgen hoeft te maken dat er geen passend werk is voor hem/haar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 19 mei 2023 @ 18:46:31 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209209877
Prima als men werk kan vervangen door AI, we vinden wel weer wat nieuws om ons mee bezig te houden.

Toch ben ik wel voor wetgeving dat van bedrijven eist dat ze een bepaald minimum aan menselijke hulp aanbieden. Aangezien chatbots vaak niet met alle situaties om kunnen gaan.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 18:47:51 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209209890
Ach, dan is er weer minder reden om allerlei volk te importeren. Of ligt het met die lage loners tóch net wat anders?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209209911
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 18:42 schreef vosss het volgende:
Gaat AI glasvezelkabel trekken of wat? :')
Dat nog lang niet nee, maar wel heel veel contact & support werkzaamheden vervullen.
#freeWillemM
  vrijdag 19 mei 2023 @ 18:50:07 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209209917
Onzin om vooruitgang te stoppen om banen te redden. Er werkten ook ooit duizenden telefonistes die doorschakelden. Dat is ook vervangen door 1 chip. Anders zou een telefoongesprek nu 2 euro kosten start tarief
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 18:51:16 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209209925
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 18:46 schreef Hexagon het volgende:
Prima als men werk kan vervangen door AI, we vinden wel weer wat nieuws om ons mee bezig te houden.

Toch ben ik wel voor wetgeving dat van bedrijven eist dat ze een bepaald minimum aan menselijke hulp aanbieden. Aangezien chatbots vaak niet met alle situaties om kunnen gaan.
Die nieuwe AI als GPT is voor dit geschikter en veelzijdiger dan een mens.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 18:51:20 #9
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209209931
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 18:49 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Dat nog lang niet nee, maar wel heel veel contact & support werkzaamheden vervullen.
Dat staat er niet.
vosss is de naam,
pi_209209941
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 18:51 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat staat er niet.
Begrijpend lezen leerde mij dat de term "chatbot" daar wel op zou doelen.
#freeWillemM
pi_209210011
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 18:51 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat staat er niet.
Moet elk woord voorgekauwd worden? Je begrijpt toch zeker zelf ook wel dat AI ingezet wordt voor automatiseringszaken?
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:07:58 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209210134
Een paar weken geleden:
IBM die 7800 mensen gaat vervangen door AI
Microsoft die een zooitje mensen eruit heeft gegooid en aan de rest heeft doorgegeven dat ze geen of minder bonus meer in de toekomst gaan krijgen

Op Reddit kwam ik gisteren een bericht tegen dat een audiobook bedrijf al hun voiceactors heeft vervangen door een 22 dollar per maand abo van ElevenLabs. In een klap zijn een hele berg mensen hun (bij)baan kwijtgeraakt en gaan ze geen vervangend werk vinden omdat andere bedrijven hetzelfde doen.

En ik kwam de theorie tegen dat Amazon hoogstwaarschijnlijk een AI audiobook abo gaat uitbrengen.

[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 19-05-2023 19:17:16 ]
pi_209210169
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 18:52 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Begrijpend lezen leerde mij dat de term "chatbot" daar wel op zou doelen.
Het ging mij om de derde laatste alinea. Hoe gaan ze het tweede waf men daar stelt bereiken met AI?
vosss is de naam,
pi_209210199
Tot nu toe zijn helpdesk chatbots de snelste manier om mij een hekel te laten krijgen aan je bedrijf. Chatgtp is al een stuk beter, maar ook daar zie je hem door de mand vallen of hallucineren als het moeilijk wordt.

Ben heel benieuwd of de AI hype hetzelfde lot gaat hebben als de over 2 jaar rijden onze auto's zelf hype van 8 jaar geleden.
pi_209210207
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Het ging mij om de derde laatste alinea. Hoe gaan ze het tweede waf men daar stelt bereiken met AI?
Als ze 100 man kunnen besparen op de C&S kunnen ze er minimaal 50 aannemen op infrastructuur. Dat is even globaal mijn aanname.
#freeWillemM
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:14:24 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209210215
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Tot nu toe zijn helpdesk chatbots de snelste manier om mij een hekel te laten krijgen aan je bedrijf. Chatgtp is al een stuk beter, maar ook daar zie je hem door de mand vallen of hallucineren als het moeilijk wordt.

Ben heel benieuwd of de AI hype hetzelfde lot gaat hebben als de over 2 jaar rijden onze auto's zelf hype van 8 jaar geleden.
De ontwikkelingen op chatbot gebied gaan zo waanzinnig snel dat de shitty performance die jij nu meemaakt over 2 jaar wel verholpen zal zijn.
pi_209210221
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:14 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
De ontwikkelingen op chatbot gebied gaan zo waanzinnig snel dat de shitty performance die jij nu meemaakt over 2 jaar wel verholpen zal zijn.
Je had 8 jaar geleden precies hetzelfde kunnen zeggen over mijn zelfrijdende auto's voorbeeld.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:16:43 #19
233102 cherrycoke
You underestimate my power!
pi_209210235
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 18:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er zijn zo achterlijk veel (ongeschoolde) vacatures die niet vervuld kunnen worden, dat iedereen die nu geboren is zich geen zorgen hoeft te maken dat er geen passend werk is voor hem/haar.
Met de huidige economie kan je hiermee geen gezin ondersteunen.
Something’s happening. I’m not the Jedi I should be. I want more. And I know I shouldn’t.”
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:17:42 #20
233102 cherrycoke
You underestimate my power!
pi_209210247
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je had 8 jaar geleden precies hetzelfde kunnen zeggen over mijn zelfrijdende auto's voorbeeld.
Die zijn nu nog steeds shitty,
Something’s happening. I’m not the Jedi I should be. I want more. And I know I shouldn’t.”
pi_209210286
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:17 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Die zijn nu nog steeds shitty,
Ach wie weet ben ik wel skynet en probeer ik de domme vleeszakken wel gerust te stellen dat ze nog niet overbodig voor mijn voortbestaan zijn.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:22:50 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209210302
In ander AI nieuws: AI photoshop waarmee je hoofden kan draaien en gesloten monden omtoveren naar een stralende lach

Dayum!

https://www.reddit.com/r/(...)tbased_manipulation/
Drag Your GAN: Interactive Point-based Manipulation on the Generative Image Manifold
pi_209210313
Als bedrijven alles weg gaan automatiseren met AI dan graven ze uiteindelijk hun eigen graf. Want als er hierdoor record werkloosheid ontstaat kan ook niemand hun producten en diensten meer betalen.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:24:35 #24
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_209210325
Het vervangen van 10.000 banen door AI is onderdeel van een veel grotere herorganisatie binnen British Telecom die tussen de 40.000-55.000 banen wil schrappen in de komende 7 jaar. Er werken nu 130.000 mensen bij BT, men wil het personeelsbestand dus met 30-40% laten krimpen. Dat is enorm.

Meer achtergronden: https://www.bbc.com/news/business-65631168

Ik denk dat de CEO van BT te optimistisch is over de capaciteiten van AI om mensen te vervangen, met name als het om dienstverlening gaat. Dienstverlening is meer dan op klinische wijze klachten oplossen en vragen beantwoorden. Doet me denken aan de doorman fallacy:

quote:
The Doorman Fallacy

« The ‘doorman fallacy’, as I call it, is what happens when your strategy becomes synonymous with cost-saving and efficiency; first you define a hotel doorman’s role as ‘opening the door’, then you replace his role with an automatic door-opening mechanism.

The problem arises because opening the door is only the notional role of a doorman; his other, less definable sources of value lie in a multiplicity of other functions, in addition to door-opening: taxi-hailing, security, vagrant discouragement, customer recognition, as well as in signalling the status of the hotel. The doorman may actually increase what you can charge for a night’s stay in your hotel.

When every function of a business is looked at from the same narrow economic standpoint, the same game is applied endlessly. Define something narrowly, automate or streamline it — or remove it entirely — then regard the savings as profit. Is this, too, explained by argumentative thinking, where we would rather win the argument than be right? »
https://articles.data.blog/2020/04/09/the-doorman-fallacy/
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:31:07 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209210394
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 18:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die nieuwe AI als GPT is voor dit geschikter en veelzijdiger dan een mens.
Zoveel vertrouwen heb ik daar nog niet in.

En dan loop je altijd weer tegen iets aan waar die bot geen raad mee weet en dan kun je geen kant op.
pi_209210440
quote:

Ik vraag aan de chatbot de klantenservice telefoonnummer, zodat een 'echte' medewerker wel mijn probleem begrijpt en oplost. Zo'n chatbot snapt het 9 van de 10 keer je probleem toch niet.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:35:37 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209210468
quote:

Ik zie het meer als de nieuwe blockchain en alle bralverhalen daarover.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:37:47 #28
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209210503
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:34 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik vraag aan de chatbot de klantenservice telefoonnummer, zodat een 'echte' medewerker wel mijn probleem begrijpt en oplost. Zo'n chatbot snapt het 9 van de 10 keer je probleem toch niet.
Over 2 jaar piep je anders. De AI revolutie gaat echt bizar hard en idd, de huidige chatbots zijn waardeloos.
pi_209210517
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ohja die was ik alweer vergeten :')
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:40:04 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209210540
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:23 schreef Jaeger85 het volgende:
Als bedrijven alles weg gaan automatiseren met AI dan graven ze uiteindelijk hun eigen graf. Want als er hierdoor record werkloosheid ontstaat kan ook niemand hun producten en diensten meer betalen.
Met automatisering komen waarschijnlijk alleen maar meer banen. Het levert meer welvaart op waardoor we ons als mensheid weer nieuwe dingen kunnen veroorloven om ons mee bezig te houden.
pi_209210554
Man belt voor een storing van internet:
(na 1x overgaan van belsignaal)
Chatbot: Hallo mijnheer Jansen, ik zie dat er problemen waren met uw internetverbinding.
Ik heb uw router up to date gebracht en opnieuw gestart en de verbinding getest,
Het loopt nu allemaal gesmeerd, sorry voor het ongemak.
Chatbot: Kan ik u nog ergens anders mee helpen?
Jansen: uh uh uh dat is snel. Nee alles is verder naar wens.
Chatbot; Dan wens ik u verder een prettige dag.
Jansen: Maar uh u moet u mij niet een nieuw abbonnement verkopen of andere diensten? Dat deed de
medewerker die voor u de helpdesk deed.
Chatbot: Als u dat echt wilt ....
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_209210589
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Met automatisering komen waarschijnlijk alleen maar meer banen. Het levert meer welvaart op waardoor we ons als mensheid weer nieuwe dingen kunnen veroorloven om ons mee bezig te houden.
Het verschil met de vorige computer/internet revolutie is dat nu ALLE banen door AI, automatisering en/of robots vervangen gaan worden.
Exaudi orationem meam
pi_209210597
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:24 schreef Terecht het volgende:
The Doorman Fallacy
Interessant.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:46:03 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209210612
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:41 schreef Oud_student het volgende:
Chatbot: Hallo mijnheer Jansen, ik zie dat er problemen waren met uw internetverbinding.
Ik heb uw router up to date gebracht en opnieuw gestart en de verbinding getest,
Het loopt nu allemaal gesmeerd, sorry voor het ongemak.
Chatbot: Kan ik u nog ergens anders mee helpen?
Jansen: uh uh uh dat is snel. Nee alles is verder naar wens.
Chatbot; Dan wens ik u verder een prettige dag.
Jansen: Maar uh u moet u mij niet een nieuw abbonnement verkopen of andere diensten? Dat deed de
medewerker die voor u de helpdesk deed.
Chatbot: Als u dat echt wilt ....
Chatbot: Hallo mijnheer Hendriks, ik zie dat er problemen waren met uw internetverbinding.
Hendriks: Bedankt maar hij doet het nog steeds niet
Chatbot: Ik heb uw router opnieuw gestart dus hij doet het weer.
Hendriks: Maar ik zeg je dat de verbinding het nog steeds niet doet.
Chatbot; Door mijn reset zou de router het weer moeten doen
Hendriks: Ja maar hij doet het gewoon niet. Kan ik een medewerker spreken.
Chatbot: Dat kan helaas niet. Maar ik heb uw verbinding gereset en hij zou het weer moeten doen.

Hendriks gooit de router door de kamer
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:46:55 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209210620
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:44 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Het verschil met de vorige computer/internet revolutie is dat nu ALLE banen door AI, automatisering en/of robots vervangen gaan worden.
Alle banen ja? Gaat Chat GPT mijn oma's kont wassen?
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:48:05 #36
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_209210633
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:37 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Over 2 jaar piep je anders. De AI revolutie gaat echt bizar hard en idd, de huidige chatbots zijn waardeloos.
De huidige AI "revolutie" is niets meer dan een verbeterde google zoekmachine. Chatbots zoals ChatGPT hebben geen eigen intelligentie of bewustzijn en zullen het ook nooit krijgen. Het zijn papegaaien die op slimmere wijze dan wat google nu kan napraten wat andere mensen op het internet hebben gegooid, en in de toekomst in toenemende mate zullen napraten wat andere "intelligente" chatbots op het internet hebben gegooid. De ruis tot signaal ratio zal zeer waarschijnlijk alleen maar toenemen.
pi_209210636
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:23 schreef Jaeger85 het volgende:
Er zal dan ook uiteindelijk vanuit de staat een soort burgergeld komen, waarvan het gewone volk net kan leven.
Daarmee komt de WEF doelstelling "you own nothing, and will be happy" steeds dichter bij.
Exaudi orationem meam
pi_209210640
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er zijn voorspellingen dat 300 miljoen banen mogelijk gaan verdwijnen door AI. Dat zijn vooral banen voor hoger en middelbaar opgeleiden. Op het lijstje staan beroepen als accountants, enginieurs, programmeurs, juristen, docenten, verzekerings/bankmedewerkers, administratief medewerkers en marketingmedewerkers. Als al die banen verdwijnen zie ik niet welke banen daarvoor in de plaats zouden moeten komen. Dat heeft twee gevolgen, de inkomens- en vermogensongelijkheid neemt nog veel harder toe en de hele samenleving raakt ontwricht omdat er massa werkloosheid is en de overheden veel minder belastinginkomsten binnenkrijgen waardoor publieke voorzieningen niet meer betaalbaar zijn.
pi_209210659
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:48 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Er zal dan ook uiteindelijk vanuit de staat een soort burgergeld komen, waarvan het gewone volk net kan leven.
Daarmee komt de WEF doelstelling "you own nothing, and will be happy" steeds dichter bij.
Ik zie niet hoe de staat dit nog kan betalen als vrijwel alle belastinginkomsten opgedroogd zijn.
pi_209210660
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Chatbot: Hallo mijnheer Hendriks, ik zie dat er problemen waren met uw internetverbinding.
Chatbot: Dat kan helaas niet. Maar ik heb uw verbinding gereset en hij zou het weer moeten doen.

Even openai aangeslingerd.

quote:
Can you simulate a conversation you would have with a customer as an AI used for customer support? The customer his internet is not working and remotely resetting his router did not help.

AI: Thank you for reaching out to our customer support. I'm sorry to hear that you're experiencing issues with your internet connection. I'll do my best to assist you. Let's start by gathering some information. May I know your name and the type of internet connection you have?

Customer: My name is John, and I have a cable internet connection.

AI: Thank you, John. It's nice to meet you. Since you mentioned that remotely resetting your router did not resolve the issue, let's try a few troubleshooting steps together. First, could you please check the physical connections between your modem, router (if applicable), and the wall outlet to ensure everything is securely connected?

Customer: Sure, let me check. Yes, all the cables are securely connected.

AI: Great! Let's move on to the next step. Have you noticed any specific error messages on your computer or any unusual indicator lights on your modem or router?

Customer: No, I haven't seen any error messages, and the lights on my modem seem normal.

AI: Okay, let's proceed. To further diagnose the problem, let's perform a power cycle on your modem and router. Please follow these steps:

Turn off your computer, modem, and router (if you have a separate router).
Unplug the power cables from the modem and router.
Wait for about 30 seconds.
Plug the power cable back into the modem first, and wait for all the lights to stabilize.
If you have a separate router, plug the power cable back into it and wait for the lights to stabilize.
Finally, turn on your computer and check if the internet connection is restored.

Customer: Alright, I'll go ahead and perform the power cycle. Give me a moment.

(Several minutes pass.)

Customer: I've completed the power cycle, but my internet is still not working.

AI: I'm sorry to hear that the power cycle didn't resolve the issue. Based on the troubleshooting steps we've taken so far, it seems that the problem may be beyond a simple reset. It's possible that there might be an outage in your area or a technical issue with your internet service provider's network.

To ensure we cover all possibilities, could you please provide me with the brand and model of your modem and router (if applicable)? Additionally, do you have any other devices connected to the network, and are they experiencing the same issue?

Customer: My modem is a XYZ model, and I have a separate ABC router. I also have a smartphone connected to the network, and it's also experiencing the same issue.

AI: Thank you for the information, John. It's helpful to know that multiple devices are affected. At this point, since the problem seems to be broader than your individual setup, I recommend reaching out to your internet service provider's technical support directly. They will have access to the necessary tools and information to investigate and resolve the issue more comprehensively.

Before contacting them, I suggest noting down the troubleshooting steps we've already taken, as it can help expedite the support process. They may also ask you to perform additional diagnostics or provide specific details about your setup. Is there anything else I can assist you with?

Customer: No, that sounds like the next best step. Thank you for your help.

AI: You're welcome, John. I apologize for the inconvenience you've experienced, and I hope your internet connection gets resolved soon. If you have any other questions in the future, feel free to reach out. Have a great day!
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209210665
quote:

[..]

Deze ervaring heb ik met de medewerkers van vlees en bloed, Ik heb veel meer vertrouwen in de komende (deels nu al bestaande ) AI
Exaudi orationem meam
pi_209210696
quote:

[..]
Alle banen ja? Gaat Chat GPT mijn oma's kont wassen?
Nee op korte termijn zij de "eenvoudige" banen nog niet door robots uit te voeren, maar over een paar jaar wel..
Nu zijn laagbetaalde werknemers goedkoper
Exaudi orationem meam
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:53:06 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209210717
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Er zijn voorspellingen dat 300 miljoen banen mogelijk gaan verdwijnen door AI. Dat zijn vooral banen voor hoger en middelbaar opgeleiden. Op het lijstje staan beroepen als accountants, enginieurs, programmeurs, juristen, docenten, verzekerings/bankmedewerkers, administratief medewerkers en marketingmedewerkers. Als al die banen verdwijnen zie ik niet welke banen daarvoor in de plaats zouden moeten komen. Dat heeft twee gevolgen, de inkomens- en vermogensongelijkheid neemt nog veel harder toe en de hele samenleving raakt ontwricht omdat er massa werkloosheid is en de overheden veel minder belastinginkomsten binnenkrijgen waardoor publieke voorzieningen niet meer betaalbaar zijn.
Zelfs al zou dat waar, wat ik sterk betwijfel, zijn dan gebeurt dan niet in een korte tijd. Dus genoeg tijd om ons langzaam weer met nieuwe dingen bezig te gaan houden.

In de tijd dat de stoommachine kwam hadden ze ook geen voorstellingsvermogen over alle banen die daarna verzonnen zijn.
pi_209210718
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Nee op korte termijn zij de "eenvoudige" banen nog niet door robots uit te voeren, maar over een paar jaar wel..
Vakwerk zoals bouwvakkers en zorg zijn juist redelijk AI proof. Juist banen die veel denkwerk vereisen zijn het makkelijkst te automatiseren.
pi_209210731
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik zie niet hoe de staat dit nog kan betalen als vrijwel alle belastinginkomsten opgedroogd zijn.
Dat geld zal dan van die bedrijven moeten komen of er gaan een heleboel mensen gewoon dood, daar wordt ook al aan gewerkt, denk aan oorlogen pandemieen etc.
Exaudi orationem meam
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:54:22 #46
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209210747
quote:
80s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:49 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Even openai aangeslingerd.
[..]

De AI doet jouw werk van een grap maken ook al beter dan jijzelf zo te zien :P
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:54:46 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209210752
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste mensen liever niet in een dystopische treurnis wonen waar je op je ouwe dag wordt verzorgd door een levenloze machine.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:55:41 #48
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:55:47 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209210768
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Benieuwd wanneer het nieuwe boek van Willem Vermeend over ChatGPT uitkomt.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:57:15 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209210794
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Vakwerk zoals bouwvakkers en zorg zijn juist redelijk AI proof. Juist banen die veel denkwerk vereisen zijn het makkelijkst te automatiseren.
Dat is mooi, kunnen we die hersenen efficienter inzetten dan repititieve procedures doorlopen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')