Dat nog lang niet nee, maar wel heel veel contact & support werkzaamheden vervullen.quote:
Die nieuwe AI als GPT is voor dit geschikter en veelzijdiger dan een mens.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:46 schreef Hexagon het volgende:
Prima als men werk kan vervangen door AI, we vinden wel weer wat nieuws om ons mee bezig te houden.
Toch ben ik wel voor wetgeving dat van bedrijven eist dat ze een bepaald minimum aan menselijke hulp aanbieden. Aangezien chatbots vaak niet met alle situaties om kunnen gaan.
Dat staat er niet.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:49 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Dat nog lang niet nee, maar wel heel veel contact & support werkzaamheden vervullen.
Moet elk woord voorgekauwd worden? Je begrijpt toch zeker zelf ook wel dat AI ingezet wordt voor automatiseringszaken?quote:
Het ging mij om de derde laatste alinea. Hoe gaan ze het tweede waf men daar stelt bereiken met AI?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:52 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Begrijpend lezen leerde mij dat de term "chatbot" daar wel op zou doelen.
Als ze 100 man kunnen besparen op de C&S kunnen ze er minimaal 50 aannemen op infrastructuur. Dat is even globaal mijn aanname.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Het ging mij om de derde laatste alinea. Hoe gaan ze het tweede waf men daar stelt bereiken met AI?
De ontwikkelingen op chatbot gebied gaan zo waanzinnig snel dat de shitty performance die jij nu meemaakt over 2 jaar wel verholpen zal zijn.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Tot nu toe zijn helpdesk chatbots de snelste manier om mij een hekel te laten krijgen aan je bedrijf. Chatgtp is al een stuk beter, maar ook daar zie je hem door de mand vallen of hallucineren als het moeilijk wordt.
Ben heel benieuwd of de AI hype hetzelfde lot gaat hebben als de over 2 jaar rijden onze auto's zelf hype van 8 jaar geleden.
Je had 8 jaar geleden precies hetzelfde kunnen zeggen over mijn zelfrijdende auto's voorbeeld.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De ontwikkelingen op chatbot gebied gaan zo waanzinnig snel dat de shitty performance die jij nu meemaakt over 2 jaar wel verholpen zal zijn.
Met de huidige economie kan je hiermee geen gezin ondersteunen.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er zijn zo achterlijk veel (ongeschoolde) vacatures die niet vervuld kunnen worden, dat iedereen die nu geboren is zich geen zorgen hoeft te maken dat er geen passend werk is voor hem/haar.
Die zijn nu nog steeds shitty,quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je had 8 jaar geleden precies hetzelfde kunnen zeggen over mijn zelfrijdende auto's voorbeeld.
Ach wie weet ben ik wel skynet en probeer ik de domme vleeszakken wel gerust te stellen dat ze nog niet overbodig voor mijn voortbestaan zijn.quote:
quote:The Doorman Fallacy
« The ‘doorman fallacy’, as I call it, is what happens when your strategy becomes synonymous with cost-saving and efficiency; first you define a hotel doorman’s role as ‘opening the door’, then you replace his role with an automatic door-opening mechanism.
The problem arises because opening the door is only the notional role of a doorman; his other, less definable sources of value lie in a multiplicity of other functions, in addition to door-opening: taxi-hailing, security, vagrant discouragement, customer recognition, as well as in signalling the status of the hotel. The doorman may actually increase what you can charge for a night’s stay in your hotel.
When every function of a business is looked at from the same narrow economic standpoint, the same game is applied endlessly. Define something narrowly, automate or streamline it — or remove it entirely — then regard the savings as profit. Is this, too, explained by argumentative thinking, where we would rather win the argument than be right? »
https://articles.data.blog/2020/04/09/the-doorman-fallacy/
Zoveel vertrouwen heb ik daar nog niet in.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die nieuwe AI als GPT is voor dit geschikter en veelzijdiger dan een mens.
Ik vraag aan de chatbot de klantenservice telefoonnummer, zodat een 'echte' medewerker wel mijn probleem begrijpt en oplost. Zo'n chatbot snapt het 9 van de 10 keer je probleem toch niet.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Tot nu toe zijn helpdesk chatbots de snelste manier om mij een hekel te laten krijgen aan je bedrijf. Chatgtp is al een stuk beter, maar ook daar zie je hem door de mand vallen of hallucineren als het moeilijk wordt.
Ben heel benieuwd of de AI hype hetzelfde lot gaat hebben als de over 2 jaar rijden onze auto's zelf hype van 8 jaar geleden.
Ik zie het meer als de nieuwe blockchain en alle bralverhalen daarover.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Over 2 jaar piep je anders. De AI revolutie gaat echt bizar hard en idd, de huidige chatbots zijn waardeloos.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vraag aan de chatbot de klantenservice telefoonnummer, zodat een 'echte' medewerker wel mijn probleem begrijpt en oplost. Zo'n chatbot snapt het 9 van de 10 keer je probleem toch niet.
Ohja die was ik alweer vergetenquote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie het meer als de nieuwe blockchain en alle bralverhalen daarover.
Met automatisering komen waarschijnlijk alleen maar meer banen. Het levert meer welvaart op waardoor we ons als mensheid weer nieuwe dingen kunnen veroorloven om ons mee bezig te houden.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:23 schreef Jaeger85 het volgende:
Als bedrijven alles weg gaan automatiseren met AI dan graven ze uiteindelijk hun eigen graf. Want als er hierdoor record werkloosheid ontstaat kan ook niemand hun producten en diensten meer betalen.
Het verschil met de vorige computer/internet revolutie is dat nu ALLE banen door AI, automatisering en/of robots vervangen gaan worden.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met automatisering komen waarschijnlijk alleen maar meer banen. Het levert meer welvaart op waardoor we ons als mensheid weer nieuwe dingen kunnen veroorloven om ons mee bezig te houden.
Interessant.quote:
Man belt voor een storing van internet:quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:41 schreef Oud_student het volgende:
Man belt voor een storing van internet:
(na 1x overgaan van belsignaal)
Chatbot: Hallo mijnheer Jansen, ik zie dat er problemen waren met uw internetverbinding.
Ik heb uw router up to date gebracht en opnieuw gestart en de verbinding getest,
Het loopt nu allemaal gesmeerd, sorry voor het ongemak.
Chatbot: Kan ik u nog ergens anders mee helpen?
Jansen: uh uh uh dat is snel. Nee alles is verder naar wens.
Chatbot; Dan wens ik u verder een prettige dag.
Jansen: Maar uh u moet u mij niet een nieuw abbonnement verkopen of andere diensten? Dat deed de
medewerker die voor u de helpdesk deed.
Chatbot: Als u dat echt wilt ....
Alle banen ja? Gaat Chat GPT mijn oma's kont wassen?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:44 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het verschil met de vorige computer/internet revolutie is dat nu ALLE banen door AI, automatisering en/of robots vervangen gaan worden.
De huidige AI "revolutie" is niets meer dan een verbeterde google zoekmachine. Chatbots zoals ChatGPT hebben geen eigen intelligentie of bewustzijn en zullen het ook nooit krijgen. Het zijn papegaaien die op slimmere wijze dan wat google nu kan napraten wat andere mensen op het internet hebben gegooid, en in de toekomst in toenemende mate zullen napraten wat andere "intelligente" chatbots op het internet hebben gegooid. De ruis tot signaal ratio zal zeer waarschijnlijk alleen maar toenemen.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Over 2 jaar piep je anders. De AI revolutie gaat echt bizar hard en idd, de huidige chatbots zijn waardeloos.
Er zal dan ook uiteindelijk vanuit de staat een soort burgergeld komen, waarvan het gewone volk net kan leven.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:23 schreef Jaeger85 het volgende:
Als bedrijven alles weg gaan automatiseren met AI dan graven ze uiteindelijk hun eigen graf. Want als er hierdoor record werkloosheid ontstaat kan ook niemand hun producten en diensten meer betalen.
Er zijn voorspellingen dat 300 miljoen banen mogelijk gaan verdwijnen door AI. Dat zijn vooral banen voor hoger en middelbaar opgeleiden. Op het lijstje staan beroepen als accountants, enginieurs, programmeurs, juristen, docenten, verzekerings/bankmedewerkers, administratief medewerkers en marketingmedewerkers. Als al die banen verdwijnen zie ik niet welke banen daarvoor in de plaats zouden moeten komen. Dat heeft twee gevolgen, de inkomens- en vermogensongelijkheid neemt nog veel harder toe en de hele samenleving raakt ontwricht omdat er massa werkloosheid is en de overheden veel minder belastinginkomsten binnenkrijgen waardoor publieke voorzieningen niet meer betaalbaar zijn.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met automatisering komen waarschijnlijk alleen maar meer banen. Het levert meer welvaart op waardoor we ons als mensheid weer nieuwe dingen kunnen veroorloven om ons mee bezig te houden.
Ik zie niet hoe de staat dit nog kan betalen als vrijwel alle belastinginkomsten opgedroogd zijn.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Er zal dan ook uiteindelijk vanuit de staat een soort burgergeld komen, waarvan het gewone volk net kan leven.
Daarmee komt de WEF doelstelling "you own nothing, and will be happy" steeds dichter bij.
Even openai aangeslingerd.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Chatbot: Hallo mijnheer Hendriks, ik zie dat er problemen waren met uw internetverbinding.
Ik heb uw router up to date gebracht en opnieuw gestart en de verbinding getest,
Hendriks: Bedankt maar hij doet het nog steeds niet
Chatbot: Ik heb uw router opnieuw gestart dus hij doet het weer.
Hendriks: Maar ik zeg je dat de verbinding het nog steeds niet doet.
Chatbot; Door mijn reset zou de router het weer moeten doen
Hendriks: Ja maar hij doet het gewoon niet. Kan ik een medewerker spreken.
Chatbot: Dat kan helaas niet. Maar ik heb uw verbinding gereset en hij zou het weer moeten doen.
Hendriks gooit de router door de kamer
quote:Can you simulate a conversation you would have with a customer as an AI used for customer support? The customer his internet is not working and remotely resetting his router did not help.
AI: Thank you for reaching out to our customer support. I'm sorry to hear that you're experiencing issues with your internet connection. I'll do my best to assist you. Let's start by gathering some information. May I know your name and the type of internet connection you have?
Customer: My name is John, and I have a cable internet connection.
AI: Thank you, John. It's nice to meet you. Since you mentioned that remotely resetting your router did not resolve the issue, let's try a few troubleshooting steps together. First, could you please check the physical connections between your modem, router (if applicable), and the wall outlet to ensure everything is securely connected?
Customer: Sure, let me check. Yes, all the cables are securely connected.
AI: Great! Let's move on to the next step. Have you noticed any specific error messages on your computer or any unusual indicator lights on your modem or router?
Customer: No, I haven't seen any error messages, and the lights on my modem seem normal.
AI: Okay, let's proceed. To further diagnose the problem, let's perform a power cycle on your modem and router. Please follow these steps:
Turn off your computer, modem, and router (if you have a separate router).
Unplug the power cables from the modem and router.
Wait for about 30 seconds.
Plug the power cable back into the modem first, and wait for all the lights to stabilize.
If you have a separate router, plug the power cable back into it and wait for the lights to stabilize.
Finally, turn on your computer and check if the internet connection is restored.
Customer: Alright, I'll go ahead and perform the power cycle. Give me a moment.
(Several minutes pass.)
Customer: I've completed the power cycle, but my internet is still not working.
AI: I'm sorry to hear that the power cycle didn't resolve the issue. Based on the troubleshooting steps we've taken so far, it seems that the problem may be beyond a simple reset. It's possible that there might be an outage in your area or a technical issue with your internet service provider's network.
To ensure we cover all possibilities, could you please provide me with the brand and model of your modem and router (if applicable)? Additionally, do you have any other devices connected to the network, and are they experiencing the same issue?
Customer: My modem is a XYZ model, and I have a separate ABC router. I also have a smartphone connected to the network, and it's also experiencing the same issue.
AI: Thank you for the information, John. It's helpful to know that multiple devices are affected. At this point, since the problem seems to be broader than your individual setup, I recommend reaching out to your internet service provider's technical support directly. They will have access to the necessary tools and information to investigate and resolve the issue more comprehensively.
Before contacting them, I suggest noting down the troubleshooting steps we've already taken, as it can help expedite the support process. They may also ask you to perform additional diagnostics or provide specific details about your setup. Is there anything else I can assist you with?
Customer: No, that sounds like the next best step. Thank you for your help.
AI: You're welcome, John. I apologize for the inconvenience you've experienced, and I hope your internet connection gets resolved soon. If you have any other questions in the future, feel free to reach out. Have a great day!
Deze ervaring heb ik met de medewerkers van vlees en bloed, Ik heb veel meer vertrouwen in de komende (deels nu al bestaande ) AIquote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Chatbot: Hallo mijnheer Hendriks, ik zie dat er problemen waren met uw internetverbinding.
Hendriks: Bedankt maar hij doet het nog steeds niet
Chatbot: Ik heb uw router opnieuw gestart dus hij doet het weer.
Hendriks: Maar ik zeg je dat de verbinding het nog steeds niet doet.
Chatbot; Door mijn reset zou de router het weer moeten doen
Hendriks: Ja maar hij doet het gewoon niet. Kan ik een medewerker spreken.
Chatbot: Dat kan helaas niet. Maar ik heb uw verbinding gereset en hij zou het weer moeten doen.
Hendriks gooit de router door de kamer
Nee op korte termijn zij de "eenvoudige" banen nog niet door robots uit te voeren, maar over een paar jaar wel..quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alle banen ja? Gaat Chat GPT mijn oma's kont wassen?
Zelfs al zou dat waar, wat ik sterk betwijfel, zijn dan gebeurt dan niet in een korte tijd. Dus genoeg tijd om ons langzaam weer met nieuwe dingen bezig te gaan houden.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er zijn voorspellingen dat 300 miljoen banen mogelijk gaan verdwijnen door AI. Dat zijn vooral banen voor hoger en middelbaar opgeleiden. Op het lijstje staan beroepen als accountants, enginieurs, programmeurs, juristen, docenten, verzekerings/bankmedewerkers, administratief medewerkers en marketingmedewerkers. Als al die banen verdwijnen zie ik niet welke banen daarvoor in de plaats zouden moeten komen. Dat heeft twee gevolgen, de inkomens- en vermogensongelijkheid neemt nog veel harder toe en de hele samenleving raakt ontwricht omdat er massa werkloosheid is en de overheden veel minder belastinginkomsten binnenkrijgen waardoor publieke voorzieningen niet meer betaalbaar zijn.
Vakwerk zoals bouwvakkers en zorg zijn juist redelijk AI proof. Juist banen die veel denkwerk vereisen zijn het makkelijkst te automatiseren.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee op korte termijn zij de "eenvoudige" banen nog niet door robots uit te voeren, maar over een paar jaar wel..
Nu zijn laagbetaalde werknemers goedkoper
Dat geld zal dan van die bedrijven moeten komen of er gaan een heleboel mensen gewoon dood, daar wordt ook al aan gewerkt, denk aan oorlogen pandemieen etc.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe de staat dit nog kan betalen als vrijwel alle belastinginkomsten opgedroogd zijn.
Ik denk dat de meeste mensen liever niet in een dystopische treurnis wonen waar je op je ouwe dag wordt verzorgd door een levenloze machine.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee op korte termijn zij de "eenvoudige" banen nog niet door robots uit te voeren, maar over een paar jaar wel..
Nu zijn laagbetaalde werknemers goedkoper
Benieuwd wanneer het nieuwe boek van Willem Vermeend over ChatGPT uitkomt.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie het meer als de nieuwe blockchain en alle bralverhalen daarover.
Dat is mooi, kunnen we die hersenen efficienter inzetten dan repititieve procedures doorlopen.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vakwerk zoals bouwvakkers en zorg zijn juist redelijk AI proof. Juist banen die veel denkwerk vereisen zijn het makkelijkst te automatiseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |