SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De roebel is waard wat het kremlin zegt dat die waard is. Het is geen vrij verhandelbare munt.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat mag ook, de Roebel is sinds het begin van het conflict vanwege de sancties flink in waarde toegenomen vanwege het handelsoverschot.
Misschien moet je je pc eens terug zetten op fabrieksinstellingen , zodat anderen niet meer massa bagger via jouw pc kunnen verzendenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit topic zou zoveel verbeteren als er geen twitter links meer zouden instaan.
90% is ongeverifieerde speculatie. Iedereen kan er wat opplempen
Het topic wordt traag, loopt soms vast
Betere media berichten geven meer en betere informatie
Lekker 'controlled' dan.quote:
Sorry haha.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:24 schreef over_hedge het volgende:
Een nieuw topic maken vanuit spanje gaat wel traag![]()
Ik meen dat 1 velletje pleepapier dezelfde waarde had.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
De roebel is waard wat het kremlin zegt dat die waard is. Het is geen vrij verhandelbare munt.
Uh, daar is defensie al meer dan 10 jaar mee bezig, maar ja de politiek vond eea in 2015 allemaal niet zo nodig:quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Het heeft meer dan een jaar geduurd maar eindelijk ziet NL het gevaar van drones in en weten ze dat ze meer moeten doen dan tanks en F35s kopen.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-34300-X-2.htmlquote:CRAM en CLASS-UAV-detectiecapaciteit
Door prioriteitstelling in het investeringsplan is dit project met drie jaar vertraagd naar de periode 2019 – 2022.
De toekomst is aan GPS guided raket drones , die ook satellieten kunnen neerhalenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Het heeft meer dan een jaar geduurd maar eindelijk ziet NL het gevaar van drones in en weten ze dat ze meer moeten doen dan tanks en F35s kopen.
[ twitter ]
In dit tempo ontdekken ze waarschijnlijk pas over 5 jaar nadat ze bakken met geld aan een ander inferieur systeem hebben uitgegeven dat er al een prima oplossing voor bestaat: Drone Dome
Nederland zou zelf moeten inzetten op drones, met de intel verkregen uit deze oorlog. Het is duidelijk de toekomst lijkt me, niet exclusief uiteraard.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
In dit tempo ontdekken ze waarschijnlijk pas over 5 jaar nadat ze bakken met geld aan een ander inferieur systeem hebben uitgegeven dat er al een prima oplossing voor bestaat: Drone Dome
of de US drones kopen , ieder land zelf het wiel laten uitvinden is niet zinvolquote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nederland zou zelf moeten inzetten op drones, met de intel verkregen uit deze oorlog. Het is duidelijk de toekomst lijkt me, niet exclusief uiteraard.
En dan bedoel ik ook onze eigen drones ontwikkelen en ze zelf kunnen maken.
Over wat voor soort drones heb je het dan?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nederland zou zelf moeten inzetten op drones, met de intel verkregen uit deze oorlog. Het is duidelijk de toekomst lijkt me, niet exclusief uiteraard.
Hangt af van de tegenmunt inderdaad. Ik meen dat de Roebel-Yuan handel nu wel vrijgegeven is. Ik zou niet precies durven zeggen wat het effect daarvan precies is. Het zegt ook niet zoveel, een economie kan het slecht doen terwijl de waarde van de munt toeneemt.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
De roebel is waard wat het kremlin zegt dat die waard is. Het is geen vrij verhandelbare munt.
hij heeft wit rusland allang , alleen nu gaat ie er een echte vriend neer zetten , dus Luka kan het raam uitquote:Op zaterdag 13 mei 2023 00:14 schreef Slayage het volgende:
Putin zou gedacht hebben, "als ik niet Ukraine kan annexeren, dan maar Wit Rusland"
[ twitter ]
Lijkt mij zowel kansloos alsmede nogal bizar dat Polen de illusie heeft dat ze het recht hebben om een Duitser in Duitsland te vervolgen voor zaken die hij in Duitsland gezegd of gedaan heeft die bovendien niet illegaal zijn in Duitsland.quote:
Eigenlijk zeg je dan “Nederland moet een drone uitvinden die alle anderen overtreft.”quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mwah, niks mis met een onderzoek. En Duitsland erkent het Internationaal Strafhof, dus wie weet wat de toekomst brengt.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 01:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij zowel kansloos alsmede nogal bizar dat Polen de illusie heeft dat ze het recht hebben om een Duitser in Duitsland te vervolgen voor zaken die hij in Duitsland gezegd of gedaan heeft die bovendien niet illegaal zijn in Duitsland.
Koop die drones in van Oekraine, incl training voor een paar duizend euro.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Een recon drone hoef je niet uit te vinden.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 01:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je dan “Nederland moet een drone uitvinden die alle anderen overtreft.”
Zelf zullen we ze niet heel veel gebruiken, dus je zal echt met het ei van Columbus moeten komen wil je er echt een slaatje uitslaan.
Deze oorlog is al gaande sinds 2014, kan nog wel even duren vermoedelijk. Daarnaast is het doel van het westen de eigen defensie capaciteiten weer op te tuigen, de economie, bevolking en het militair industrieel complex van Rusland flink te laten degenereren. Zoiets moet je ook de tijd geven. De sancties beginnen nu echt hun tol te heffen en worden verder verfijnd en aangepast. Als het zo doorgaat is het russische regime eind dit jaar door zijn reserves heen en gaat de economie daar volgend jaar geheel door zijn hoeven.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 07:25 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ja is het al klaar daar? Of gaan de binnen 2 maanden weer 100mtr naar voren om vervolgens weer achteruit gegaan.
quote:Explosions in Khmelnitsky, reportedly several hits
quote:Up to 8 loud explosions were reported in Khmelnitsky, explosions also in Lviv region
quote:Due to the attacks in Khmelnitsky region there will be delays in railway connection, some trains will be rerouted
Bij de aanval van eerder op Luhansk is een Russisch parlementslid gewond zijn geraakt overigens.quote:Critical infrastructure was hit in Khmelnitsky region, explosions could be audible for some time, - regional authorities
bron liveuamap.quote:Russian MP of State Duma Viktor Vodolatsky was wounded in a missile strike in occupied Luhansk
Mwah drones van rond de 100 euro hebben wel wat gebreken zoals matig bereik of crappy camera.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 06:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Een recon drone hoef je niet uit te vinden.
Zelfs met een 100 speelgoed ding kan je op militair gebied gebruiken.
Simpel ding kan je eigenlijk al gebruiken om gebied te verkennen vijand te spotten en dan een F35 op afsturen.
Oekrane doet exact zelfde ze leiden zo hun grondtroepen of artillerie naar een vijand.
De grondtroepen staat vaak in verbinding met de drone operator die op hun beurt weer belangrijke informatie kan voorzien.
Thrillseekers hou je altijd natuurlijk, maar dit is toch veel te link? Als je vanwege een futiele aanleiding wordt opgepakt en 2 jaar naar een werkkamp gestuurd, komt hij je er ook uithalen dan?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 22:24 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
RTL maakt gratis reclame voor het dubieuze reisbureau Eurocult.
Ik weet nog steeds niet of de geesten nou rijp worden gemaakt voor een militaire nederlaag of dat ze voorsorteren op een volledige mobilisatie. Maar Rusland kennende is er gewoon geen plan en wachten ze op de beslissing van ome Vlad.quote:
quote:'Zelensky op bezoek bij de paus'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69326585
Bij zijn bezoek vandaag aan de Italiaanse hoofdstad Rome zal de Oekraense president Zelensky waarschijnlijk een ontmoeting hebben met paus Franciscus, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen binnen het Vaticaan.
Zelensky ontmoette de paus ook al eens in 2020 en had verschillende telefoongesprekken met hem sinds het begin van de oorlog in Oekrane. Aan het begin van de oorlog probeerde Franciscus op te treden als bemiddelaar tussen Moskou en Kyiv, maar zijn aanbod heeft niet tot een doorbraak geleid.
Eerder was al bekend geworden dat Zelensky in Rome ook president Mattarella bezoekt. Ook een bezoek aan premier Meloni zou op de agenda staan. Vanwege veiligheidsredenen is zijn reis naar Itali niet officieel bevestigd.
Tijd dat we de Fransen gaan bashen. Het lijkt dat de nieuwe minister van defensie in Duitsland (Pistorius) veel lethargie heeft weggehaald daar.quote:
Volgens mij is de controle over de media en opinie-vorming in rusland aan het afnemen...quote:Op zaterdag 13 mei 2023 08:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet of de geesten nou rijp worden gemaakt voor een militaire nederlaag of dat ze voorsorteren op een volledige mobilisatie. Maar Rusland kennende is er gewoon geen plan en wachten ze op de beslissing van ome Vlad.
Hier het hele artikel van EurActiv:quote:
Troepen verliezen/casualties is niet hetzelfde als gedode soldaten.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hier het hele artikel van EurActiv:
Ukraine lost fewer than 15,000 troops, EU countries’ intelligence says
https://www.euractiv.com/(...)s-intelligence-says/
Het getal van 15.000 gesneuvelde Oekraeners lijkt mij wel logisch. De eerdere Amerikaanse suggestie dat zowel de Oekraeners als de Russen 100.000 man hadden verloren leek me absurd, de Oekraeners zijn nou eenmaal veel risicomijdender dan de Russen die met hun human waves een veelvoud aan dodelijke slachtoffers hebben veroorzaakt. Bijkomend is de Oekraense medische zorg voor gewonde soldaten stukken beter, ook dat spaart levens.
Dat staat dan ook expliciet in het artikel, vandaar dat ik het onderscheid maakte tussen gesneuvelden en verliezen:quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Troepen verliezen/casualties is niet hetzelfde als gedode soldaten.
Casualties voor de meeste/betere inlichtingendiensten betekent vooral verlies aan inzetbare strijdkrachten, ook door verwondingen, maar zelfs vlucht/incapaciteit verder te vechten, of gevangenname.
Militair-strategisch gezien is het vooral van belang hoeveel inzetbare soldaten er nog over zijn (en zelfs dan is er nog best een verschil in capabele en ervaren/getrainde en gemotiveerde soldaten en wat in veel russische linies rondloopt)...
Maar overall zal het verlies aan oekrainse zijde wel zeker boven de 15K liggen,
Maar zijn die grotendels niet gedood
quote:In what appears to be one of the first semi-official estimates that made its way to the West, an internal document in the hands of the EU diplomatic service, seen by EURACTIV, put the losses of Ukraine’s armed forces at 13,000 personnel killed during combat, with an additional 35,000 wounded in action.
The document also noted that according to US estimates, Kyiv has lost 17,500 personnel killed in action, and a total of 124,000 to 131,000 people disabled, whether from wounds, death or disappearance, or other reason.
Zouden we het weten als het significant hoger lag?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Troepen verliezen/casualties is niet hetzelfde als gedode soldaten.
Casualties voor de meeste/betere inlichtingendiensten betekent vooral verlies aan inzetbare strijdkrachten, ook door verwondingen, maar zelfs vlucht/incapaciteit verder te vechten, of gevangenname.
Militair-strategisch gezien is het vooral van belang hoeveel inzetbare soldaten er nog over zijn (en zelfs dan is er nog best een verschil in capabele en ervaren/getrainde en gemotiveerde soldaten en wat in veel russische linies rondloopt)...
Maar overall zal het verlies aan oekrainse zijde wel zeker boven de 15K liggen,
Maar zijn die grotendels niet gedood
Polen kan zich beter bezighouden met hun eigen land. Die Kaczyński is zelf een halve dictatorquote:Op zaterdag 13 mei 2023 01:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Mwah, niks mis met een onderzoek. En Duitsland erkent het Internationaal Strafhof, dus wie weet wat de toekomst brengt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |