abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209147916
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die dingen zijn niet tegenstrijdig.
Uiteraard wel. Als verschillende landen verschillende grenzen van free speech hanteren, en jij volgt ze als bedrijf allemaal, is dat natuurlijk nooit absolutisme.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_209147939
quote:
2s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Uiteraard wel. Als verschillende landen verschillende grenzen van free speech hanteren, en jij volgt ze als bedrijf allemaal, is dat natuurlijk nooit absolutisme.
Een bedrijf maakt geen wetten. Musk zelf ook niet (gelukkig maar :') )
pi_209147965
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Een bedrijf maakt geen wetten. Musk zelf ook niet (gelukkig maar :') )
Dat maakt voor het punt niet uit.

Je kunt niet enerzijds absoluut zijn in een principieel standpunt als vrijheid van meningsuiting, en het tegelijkertijd prima vinden dat elk land definieert wat vrijheid van meningsuiting dan is. Dan is vrijheid voor meningsuiting immers relatief, en ben je dus ook geen absolutionist.

Los daarvan gaat Musk op veel vlakken in zijn ToS gewoon verder dan de wet, dus het is ook een beetje een zinloze discussie. Twitter onder Musk is niet vrijer dan Twitter zonder Musk.
pi_209147981
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat maakt voor het punt niet uit.

Je kunt niet enerzijds absoluut zijn in een principieel standpunt als vrijheid van meningsuiting, en het tegelijkertijd prima vinden dat elk land definieert wat vrijheid van meningsuiting dan is.
Waar zegt Musk dat? Nergens. Niet om hem te verdedigen maar het enige dat hij zegt is dat Twitter zich aan de wet houdt. Ook als hij het persoonlijk met die wet oneens is.

Musk gedraagt zich bijna dagelijks als een domme troll dus er is genoeg om hem op aan te vallen, waarom die constante drang om allemaal onzin er bij te verzinnen? In dit geval doet hij eens een keer wat hij zelf beloofd heeft.
pi_209148096
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waar zegt Musk dat? Nergens. Niet om hem te verdedigen maar het enige dat hij zegt is dat Twitter zich aan de wet houdt. Ook als hij het persoonlijk met die wet oneens is.
Ja, en tegelijkertijd claimt hij dus een 'free speech absolutionist' te zijn. Zoals ik zeg; dat strookt niet met ook vinden dat elk land zijn eigen grenzen van vrijheid van meningsuiting kan bepalen. Dat is per definitie niet absoluut.
pi_209148161
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

. Zoals ik zeg; dat strookt niet met ook vinden dat elk land zijn eigen grenzen van vrijheid van meningsuiting kan bepalen.
Voor de tweede keer: dat zegt hij niet. Je onzin herhalen helpt echt niet hoor.

Die ziekelijke drang om er steeds maar dingen bij te verzinnen... waar komt dat toch vandaan?
pi_209148950
Journalist in Turkije be like:

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209149029
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:36 schreef Slayage het volgende:
Journalist in Turkije be like:

[ twitter ]
Een "essential news source" wat nu dus is gecensureerd in het voordeel van Erdogan. Oef.

Leuk dat Twitter meehelpt om de gast in de macht te houden die dreigt dat Twitter wordt verbannen als het niet hun propaganda tool wordt.

Centjes moeten ergens vandaan komen, snap het wel.
pi_209151795
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:50 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Een "essential news source" wat nu dus is gecensureerd in het voordeel van Erdogan. Oef.

Leuk dat Twitter meehelpt om de gast in de macht te houden die dreigt dat Twitter wordt verbannen als het niet hun propaganda tool wordt.

Centjes moeten ergens vandaan komen, snap het wel.
Mwah, veel geld heeft Twitter niet nodig, rekening worden niet betaaldn en personeel is er nauwelijks meer :D
pi_209152526
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mwah, veel geld heeft Twitter niet nodig, rekening worden niet betaaldn en personeel is er nauwelijks meer :D
Personeel dat ze zeer duidelijk niet nodig hadden, ik heb nog nooit zoveel verbeteringen in korte tijd gezien.
En die rekeningen zal ook wel verleden tijd zijn anders had je dat allang wel gehoord.
  zondag 14 mei 2023 @ 19:46:06 #161
174756 Rnie
& Bert
pi_209153088
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ja, en tegelijkertijd claimt hij dus een 'free speech absolutionist' te zijn. Zoals ik zeg; dat strookt niet met ook vinden dat elk land zijn eigen grenzen van vrijheid van meningsuiting kan bepalen. Dat is per definitie niet absoluut.
Waarom zie je aan de lopende band Musk als persoon aan voor Twitter als bedrijf? Hoe vaak moet het onderscheid nog vermeld worden? _O-

Deze samensmelting gebeurt constant bij de usual suspects binnen het topic overigens. :')
De enige echte.
  zondag 14 mei 2023 @ 19:48:47 #162
174756 Rnie
& Bert
pi_209153123
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:26 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Oh? Waarom is dat het probleem?
Waarom moet Twitter vechten voor free speech en transparantie dan? Wie of wat is Twitter om die taak op zich te nemen?
De enige echte.
pi_209153581
quote:
2s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:48 schreef Rnie het volgende:

[..]
Waarom moet Twitter vechten voor free speech en transparantie dan? Wie of wat is Twitter om die taak op zich te nemen?

Bidencampagne vraagt dickpicks te wissen ---> censuur! Twitter files!

Maar dit is heel wat anders? Het kan geen censuur zijn als het van een overheid komt? Is dat het? Wring je eens in wat bochten en probeer het uit te leggen. Amuseer me.

twitter

.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:35:50 #164
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209153735
Ah ja, vrijheid van meningsuiting == de wet. Want de wet in Turkije is wat de Turkse mensen willen dat het is. Het is immers een perfecte democratie waar niet een totalitaire dictator aan de macht is waar iedereen die tegen hem in durft te gaan in de bak of erger eindigt.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:18:58 #165
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209154245
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bidencampagne vraagt dickpicks te wissen ---> censuur! Twitter files!

Maar dit is heel wat anders? Het kan geen censuur zijn als het van een overheid komt? Is dat het? Wring je eens in wat bochten en probeer het uit te leggen. Amuseer me.

[ twitter ]

.
Hoewel geen vraag aan mij, wel een poging om het uit te leggen. Als iets niet wettelijk verboden is in een land, maar een overheid vraagt dat het verwijderd wordt: dat gaat tegen 'free speech' in. Die overheid heeft geen rechtsmiddelen of macht om verwijdering af te dwingen, dus een platform hoeft dat niet te doen en er gebeurt ook niks als ze dat niet doen. Daarnaast vindt hij ook dat het niet aan een platform zelf is om zaken te verwijderen wanneer het niet tegen de wet binnen een land is, omdat ze zelf vinden dat het "niet kan".

Wanneer zaken wel tegen de wetten van een land zijn en verwijdering geëist wordt omdat je anders helemaal op zwart gaat, heb je twee opties: je negeert het en gaat volledig op zwart, zodat mensen het platform helemaal kwijt zijn. Of je geeft eraan toe, zodat die zaken die wel binnen de wet zijn nog gewoon toegankelijk zijn voor mensen aldaar.

Dat betekent niet dat er geen censuur is in zo'n land of dat je vindt dat dat er niet is (dat is nogal duidelijk), maar je hebt als platform niet de macht om dat te veranderen. Je gaat gewoon op zwart als je je niet aan de wet houdt.
pi_209154397
quote:
2s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:48 schreef Rnie het volgende:

Dat je ervoor kiest om het niet te doen (voor de centjes of whatever) is 1 ding. Maar waarom is de keuze om er wel voor te vechten "het probleem"?
  zondag 14 mei 2023 @ 21:36:00 #167
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209154505
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:28 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Dat je ervoor kiest om het niet te doen (voor de centjes of whatever) is 1 ding. Maar waarom is de keuze om er wel voor te vechten "het probleem"?
Welke middelen heeft Twitter volgens jou om "te vechten" voor het veranderen van de wetten van een land?
  zondag 14 mei 2023 @ 21:43:00 #168
174756 Rnie
& Bert
pi_209154638
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoewel geen vraag aan mij, wel een poging om het uit te leggen. Als iets niet wettelijk verboden is in een land, maar een overheid vraagt dat het verwijderd wordt: dat gaat tegen 'free speech' in. Die overheid heeft geen rechtsmiddelen of macht om verwijdering af te dwingen, dus een platform hoeft dat niet te doen en er gebeurt ook niks als ze dat niet doen. Daarnaast vindt hij ook dat het niet aan een platform zelf is om zaken te verwijderen wanneer het niet tegen de wet binnen een land is, omdat ze zelf vinden dat het "niet kan".

Wanneer zaken wel tegen de wetten van een land zijn en verwijdering geëist wordt omdat je anders helemaal op zwart gaat, heb je twee opties: je negeert het en gaat volledig op zwart, zodat mensen het platform helemaal kwijt zijn. Of je geeft eraan toe, zodat die zaken die wel binnen de wet zijn nog gewoon toegankelijk zijn voor mensen aldaar.

Dat betekent niet dat er geen censuur is in zo'n land of dat je vindt dat dat er niet is (dat is nogal duidelijk), maar je hebt als platform niet de macht om dat te veranderen. Je gaat gewoon op zwart als je je niet aan de wet houdt.
Scheelt me wat typewerk ^O^
De enige echte.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:55:13 #169
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209154824
quote:
2s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:43 schreef Rnie het volgende:

[..]
Scheelt me wat typewerk ^O^
Geen probleem. ^O^ Sommige mensen proberen Twitter/Musk nu te betichten van 'inconsequent' zijn in dit soort gevallen, maar het is gewoon een logisch verhaal.
pi_209155061
quote:

Volgens mij is het verspreiden van dick pics van mensen zonder hun toestemming illegaal in VS. Dus dit is wel een raar voorbeeld.

Maar dit is wel interessant. Een ander voorbeeld dan: die elonjet gozer. Die heeft/had Musk geblocked van Twitter. Welke wetten heeft die gast dan gebroken? En hoe bewijzen we dat? Is die gozer veroordeeld voor het breken van die wetten? Naar mijn weten niet. Dus hoe zit het dan met zijn free speech?

[ Bericht 0% gewijzigd door IndoorKite op 14-05-2023 22:28:40 ]
pi_209155251
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:36 schreef Repentless het volgende:

[..]
Welke middelen heeft Twitter volgens jou om "te vechten" voor het veranderen van de wetten van een land?
De overheidspartij die die wetten oplegt niet verder gaan helpen met het censureren van tegenstanders lijkt me een goede zet. Helemaal niet in mee gaan is een andere zet. Dat heeft de oude Twitter gedaan. En Twitter is nog actief in Turkije.

Maar dat terzijde, waarom is die keuze maken om voor free speech te vechten "het probleem"? 3de keer ofzo dat ik dit vraag.
pi_209155398
twitter

Steengoede reactie _O_

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2023 22:39:59 ]
  zondag 14 mei 2023 @ 22:45:32 #173
323401 Kijkertje
met filter
pi_209155460
quote:

[..]

Welke zaken waarvan verwijdering geeist wordt (en die Elon verwijderd heeft) zijn tegen de wetten van Turkije?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 14 mei 2023 @ 23:01:56 #174
323401 Kijkertje
met filter
pi_209155634
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 14 mei 2023 @ 23:06:21 #175
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209155675
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:11 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Volgens mij is het verspreiden van dick pics van mensen zonder hun toestemming illegaal in VS. Dus dit is wel een raar voorbeeld.

Maar dit is wel interessant. Een ander voorbeeld dan: die elonjet gozer. Die heeft/had Musk geblocked van Twitter. Welke wetten heeft die gast dan gebroken? En hoe bewijzen we dat? Is die gozer veroordeeld voor het breken van die wetten? Naar mijn weten niet. Dus hoe zit het dan met zijn free speech?
Prima punt hoor. Zo te zien werden er inderdaad geen wetten gebroken met dit account.

Echter maakte Musk zich zorgen om zijn persoonlijke veiligheid en die van zijn gezin door het real-time tracken van zijn privéjet en daarmee dus potentieel ook zijn locatie (of van een van zijn gezinsleden). Als je dan de invloed hebt om dat te verwijderen van je platform omdat je daarvan de eigenaar bent, kun je ervoor kiezen om dat te doen. In dit geval kun je dan zeker spreken van inconsequentie m.b.t. het legaal/illegaal-argument. Dat geef ik toe.

Je kunt alleen de vraag stellen of het real-time prijsgeven van de locatie van een privépersoon een mening of 'free speech' is. Je geeft daarmee geen mening, je geeft alleen informatie over waar een 'high profile' privépersoon (die niet wordt gezocht door autoriteiten) zich mogelijk bevindt, terwijl die persoon dat zelf niet wil of het zelfs als bedreigend ervaart. Wie is daarbij gebaat?

Nogmaals: je hebt zeker een punt dat er hier niks illegaals werd gedaan, dus in die zin zou er geen reden zijn om het account te deactiveren. Maar zoals vrijwel met alles in het leven, is het nooit volledig zwart-wit en is het vrijwel onmogelijk om overal 100% consequent in te zijn. Dat betekent echter niet dat je dan meteen in alles inconsequent bent of dat ook niet kunt zijn.

Als multimiljardair en wereldberoemd persoon heb je, samen met je gezinsleden, nu eenmaal een exponentieel hogere kans om doelwit te zijn van kidnapping/ontvoering in ruil voor losgeld dan een onbekende burger. Dan lijkt het mij ook niet prettig dat iemand via je eigen platform continu informatie deelt over waar jij je mogelijk bevindt. Daarnaast denk ik niet dat de wereld belangrijke meningen of informatie wordt onthouden als we niet weten waar Elon Musk (of welke andere rijke celebrity dan ook) zich op elk moment bevindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')