Uiteraard wel. Als verschillende landen verschillende grenzen van free speech hanteren, en jij volgt ze als bedrijf allemaal, is dat natuurlijk nooit absolutisme.quote:
Een bedrijf maakt geen wetten. Musk zelf ook niet (gelukkig maarquote:Op zondag 14 mei 2023 11:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Uiteraard wel. Als verschillende landen verschillende grenzen van free speech hanteren, en jij volgt ze als bedrijf allemaal, is dat natuurlijk nooit absolutisme.
Dat maakt voor het punt niet uit.quote:Op zondag 14 mei 2023 11:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een bedrijf maakt geen wetten. Musk zelf ook niet (gelukkig maar)
Waar zegt Musk dat? Nergens. Niet om hem te verdedigen maar het enige dat hij zegt is dat Twitter zich aan de wet houdt. Ook als hij het persoonlijk met die wet oneens is.quote:Op zondag 14 mei 2023 11:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat maakt voor het punt niet uit.
Je kunt niet enerzijds absoluut zijn in een principieel standpunt als vrijheid van meningsuiting, en het tegelijkertijd prima vinden dat elk land definieert wat vrijheid van meningsuiting dan is.
Ja, en tegelijkertijd claimt hij dus een 'free speech absolutionist' te zijn. Zoals ik zeg; dat strookt niet met ook vinden dat elk land zijn eigen grenzen van vrijheid van meningsuiting kan bepalen. Dat is per definitie niet absoluut.quote:Op zondag 14 mei 2023 11:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar zegt Musk dat? Nergens. Niet om hem te verdedigen maar het enige dat hij zegt is dat Twitter zich aan de wet houdt. Ook als hij het persoonlijk met die wet oneens is.
Voor de tweede keer: dat zegt hij niet. Je onzin herhalen helpt echt niet hoor.quote:Op zondag 14 mei 2023 12:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
. Zoals ik zeg; dat strookt niet met ook vinden dat elk land zijn eigen grenzen van vrijheid van meningsuiting kan bepalen.
Een "essential news source" wat nu dus is gecensureerd in het voordeel van Erdogan. Oef.quote:
Mwah, veel geld heeft Twitter niet nodig, rekening worden niet betaaldn en personeel is er nauwelijks meerquote:Op zondag 14 mei 2023 13:50 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Een "essential news source" wat nu dus is gecensureerd in het voordeel van Erdogan. Oef.
Leuk dat Twitter meehelpt om de gast in de macht te houden die dreigt dat Twitter wordt verbannen als het niet hun propaganda tool wordt.
Centjes moeten ergens vandaan komen, snap het wel.
Personeel dat ze zeer duidelijk niet nodig hadden, ik heb nog nooit zoveel verbeteringen in korte tijd gezien.quote:Op zondag 14 mei 2023 17:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, veel geld heeft Twitter niet nodig, rekening worden niet betaaldn en personeel is er nauwelijks meer
Waarom zie je aan de lopende band Musk als persoon aan voor Twitter als bedrijf? Hoe vaak moet het onderscheid nog vermeld worden?quote:Op zondag 14 mei 2023 12:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, en tegelijkertijd claimt hij dus een 'free speech absolutionist' te zijn. Zoals ik zeg; dat strookt niet met ook vinden dat elk land zijn eigen grenzen van vrijheid van meningsuiting kan bepalen. Dat is per definitie niet absoluut.
Waarom moet Twitter vechten voor free speech en transparantie dan? Wie of wat is Twitter om die taak op zich te nemen?quote:
Bidencampagne vraagt dickpicks te wissen ---> censuur! Twitter files!quote:Op zondag 14 mei 2023 19:48 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom moet Twitter vechten voor free speech en transparantie dan? Wie of wat is Twitter om die taak op zich te nemen?
Hoewel geen vraag aan mij, wel een poging om het uit te leggen. Als iets niet wettelijk verboden is in een land, maar een overheid vraagt dat het verwijderd wordt: dat gaat tegen 'free speech' in. Die overheid heeft geen rechtsmiddelen of macht om verwijdering af te dwingen, dus een platform hoeft dat niet te doen en er gebeurt ook niks als ze dat niet doen. Daarnaast vindt hij ook dat het niet aan een platform zelf is om zaken te verwijderen wanneer het niet tegen de wet binnen een land is, omdat ze zelf vinden dat het "niet kan".quote:Op zondag 14 mei 2023 20:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bidencampagne vraagt dickpicks te wissen ---> censuur! Twitter files!
Maar dit is heel wat anders? Het kan geen censuur zijn als het van een overheid komt? Is dat het? Wring je eens in wat bochten en probeer het uit te leggen. Amuseer me.
[ twitter ]
.
Dat je ervoor kiest om het niet te doen (voor de centjes of whatever) is 1 ding. Maar waarom is de keuze om er wel voor te vechten "het probleem"?quote:Op zondag 14 mei 2023 19:48 schreef Rnie het volgende:
Waarom moet Twitter vechten voor free speech en transparantie dan? Wie of wat is Twitter om die taak op zich te nemen?
Welke middelen heeft Twitter volgens jou om "te vechten" voor het veranderen van de wetten van een land?quote:Op zondag 14 mei 2023 21:28 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Dat je ervoor kiest om het niet te doen (voor de centjes of whatever) is 1 ding. Maar waarom is de keuze om er wel voor te vechten "het probleem"?
Scheelt me wat typewerkquote:Op zondag 14 mei 2023 21:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hoewel geen vraag aan mij, wel een poging om het uit te leggen. Als iets niet wettelijk verboden is in een land, maar een overheid vraagt dat het verwijderd wordt: dat gaat tegen 'free speech' in. Die overheid heeft geen rechtsmiddelen of macht om verwijdering af te dwingen, dus een platform hoeft dat niet te doen en er gebeurt ook niks als ze dat niet doen. Daarnaast vindt hij ook dat het niet aan een platform zelf is om zaken te verwijderen wanneer het niet tegen de wet binnen een land is, omdat ze zelf vinden dat het "niet kan".
Wanneer zaken wel tegen de wetten van een land zijn en verwijdering geëist wordt omdat je anders helemaal op zwart gaat, heb je twee opties: je negeert het en gaat volledig op zwart, zodat mensen het platform helemaal kwijt zijn. Of je geeft eraan toe, zodat die zaken die wel binnen de wet zijn nog gewoon toegankelijk zijn voor mensen aldaar.
Dat betekent niet dat er geen censuur is in zo'n land of dat je vindt dat dat er niet is (dat is nogal duidelijk), maar je hebt als platform niet de macht om dat te veranderen. Je gaat gewoon op zwart als je je niet aan de wet houdt.
Geen probleem.quote:
Volgens mij is het verspreiden van dick pics van mensen zonder hun toestemming illegaal in VS. Dus dit is wel een raar voorbeeld.quote:Op zondag 14 mei 2023 21:18 schreef Repentless het volgende:
Hoewel geen vraag aan mij, wel een poging om het uit te leggen. Als iets niet wettelijk verboden is in een land, maar een overheid vraagt dat het verwijderd wordt: dat gaat tegen 'free speech' in. Die overheid heeft geen rechtsmiddelen of macht om verwijdering af te dwingen, dus een platform hoeft dat niet te doen en er gebeurt ook niks als ze dat niet doen. Daarnaast vindt hij ook dat het niet aan een platform zelf is om zaken te verwijderen wanneer het niet tegen de wet binnen een land is, omdat ze zelf vinden dat het "niet kan".
De overheidspartij die die wetten oplegt niet verder gaan helpen met het censureren van tegenstanders lijkt me een goede zet. Helemaal niet in mee gaan is een andere zet. Dat heeft de oude Twitter gedaan. En Twitter is nog actief in Turkije.quote:Op zondag 14 mei 2023 21:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Welke middelen heeft Twitter volgens jou om "te vechten" voor het veranderen van de wetten van een land?
Welke zaken waarvan verwijdering geeist wordt (en die Elon verwijderd heeft) zijn tegen de wetten van Turkije?quote:Op zondag 14 mei 2023 21:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wanneer zaken wel tegen de wetten van een land zijn en verwijdering geëist wordt omdat je anders helemaal op zwart gaat, heb je twee opties: je negeert het en gaat volledig op zwart, zodat mensen het platform helemaal kwijt zijn. Of je geeft eraan toe, zodat die zaken die wel binnen de wet zijn nog gewoon toegankelijk zijn voor mensen aldaar.
Dat betekent niet dat er geen censuur is in zo'n land of dat je vindt dat dat er niet is (dat is nogal duidelijk), maar je hebt als platform niet de macht om dat te veranderen. Je gaat gewoon op zwart als je je niet aan de wet houdt.
Prima punt hoor. Zo te zien werden er inderdaad geen wetten gebroken met dit account.quote:Op zondag 14 mei 2023 22:11 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Volgens mij is het verspreiden van dick pics van mensen zonder hun toestemming illegaal in VS. Dus dit is wel een raar voorbeeld.
Maar dit is wel interessant. Een ander voorbeeld dan: die elonjet gozer. Die heeft/had Musk geblocked van Twitter. Welke wetten heeft die gast dan gebroken? En hoe bewijzen we dat? Is die gozer veroordeeld voor het breken van die wetten? Naar mijn weten niet. Dus hoe zit het dan met zijn free speech?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |