abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 mei 2023 @ 12:41:38 #226
174756 Rnie
& Bert
pi_209160217
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:25 schreef IndoorKite het volgende:
Hoe moet ik het anders zien? Dit is een keuze die door hen is gemaakt.
Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok, Youtube doen hier gewoon aan mee hoor. Ze doen op dit moment namelijk exact hetzelfde, alleen hoor je ze niet. Je mag opzoeken wat de omstreden turkse internet law 5651 inhoudt voor alle social media partijen.

https://apnews.com/articl(...)f02e983a98f9dc795265

quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:25 schreef IndoorKite het volgende:
? Als Twitter in het voordeel van 1 partij censureert?
Twitter kiest er toch in jouw optiek voor om partij te kiezen hierin? Met jouw gedachtengang hierin moet je erkennen dat Twitter dan toch ook partij kiest voor bijvoorbeeld de Nederlandse en Amerikaanse regelgeving. Twitter "helpt" in jouw optiek dan toch ook de partij die regeert op dit moment. Of snijdt het mes maar aan 1 kant?
De enige echte.
pi_209160446
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:41 schreef Rnie het volgende:

Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok, Youtube doen hier gewoon aan mee hoor. Ze doen op dit moment namelijk exact hetzelfde, alleen hoor je ze niet. Je mag opzoeken wat de omstreden turkse internet law 5651 inhoudt voor alle social media partijen.

En als dat waar is? Wat is je punt? Twitter is niet slechter dan de rest?

quote:
Twitter kiest er toch in jouw optiek voor om partij te kiezen hierin? Met jouw gedachtengang hierin moet je erkennen dat Twitter dan toch ook partij kiest voor bijvoorbeeld de Nederlandse en Amerikaanse regelgeving. Twitter "helpt" in jouw optiek dan toch ook de partij die regeert op dit moment. Of snijdt het mes maar aan 1 kant?
Tot een zekere mate wel, alleen ik zou de Nederlandse en Amerikaanse overheden nog niet als autoritair classificeren. Naar mijn weten is er geen ene partij of coalitie aan partijen die aan Twitter hebben opgedragen om inhoud van andere partijen te censureren. Of wetten hebben opgesteld om henzelf die macht te geven.
pi_209160563
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2023 01:37 schreef Tijn het volgende:

[..]
Jij denkt dat de Turkse verkiezingen niet zijn beïnvloed door de opgelegde censuur?
Deze hele Twitter blokkade geneuzel is echt een non discussie in Turkije. Ik heb dit punt 0 keer langs zien komen op Turkse nieuwszenders. Simpelweg omdat het geen enkele nieuwswaarde had en geen enkele impact had op de verkiezingen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209160686
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 13:00 schreef Slayage het volgende:

[..]
Deze hele Twitter blokkade geneuzel is echt een non discussie in Turkije. Ik heb dit punt 0 keer langs zien komen op Turkse nieuwszenders.
"Dat de regerende partij de vrije media heeft gecensureerd in hun voordeel is niet vaak in het nieuws gekomen" is niet echt een heel sterk tegenpunt, vind ik persoonlijk. Is dat niet het hele punt van censuur?

quote:
Simpelweg omdat het geen enkele nieuwswaarde had en geen enkele impact had op de verkiezingen
Leuk om te roepen, maar hoe zou je dit in hemelsnaam kunnen bevestigen?
pi_209160883
quote:

[..]

[..]
Het is gewoon grappig dat Musk een grote muil had over het vorige Twitter-bestuur en hoog van de toren blies dat ie het allemaal anders ging doen. En nu blijkt (uiteraard) dat hij tegen dezelfde dilemma’s aanloopt als het vorige bestuur en grofweg op dezelfde manier handelt als het vorige bestuur.

Dan kan je vervolgens twee kanten op:
- Vaststellen dat Musk inconsequent is en dat ie daarom een vieze hypocriet is
- Vaststellen dat Musk inconsequent is en met hem meevoelen omdat het gewoon duivelse dilemma’s zijn waar elk platform mee worstelt.

Maar 2 eenzame strijders op een Nederlands internetforum kiezen voor een derde optie: überhaupt ontkennen dat Musk inconsequent is, ook al zijn er tientallen tweetjes waar dat duidelijk uit blijkt :D
  maandag 15 mei 2023 @ 13:58:11 #231
174756 Rnie
& Bert
pi_209161531
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 13:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Het is gewoon grappig dat Musk een grote muil had over het vorige Twitter-bestuur en hoog van de toren blies dat ie het allemaal anders ging doen. En nu blijkt (uiteraard) dat hij tegen dezelfde dilemma’s aanloopt als het vorige bestuur en grofweg op dezelfde manier handelt als het vorige bestuur.

Dan kan je vervolgens twee kanten op:
- Vaststellen dat Musk inconsequent is en dat ie daarom een vieze hypocriet is
- Vaststellen dat Musk inconsequent is en met hem meevoelen omdat het gewoon duivelse dilemma’s zijn waar elk platform mee worstelt.

Maar 2 eenzame strijders op een Nederlands internetforum kiezen voor een derde optie: überhaupt ontkennen dat Musk inconsequent is, ook al zijn er tientallen tweetjes waar dat duidelijk uit blijkt :D
Heb je het nu over het hypocriete gedrag omtrent Elon Jet en (zal hem zelf maar even inkoppen omdat dit nog niet vermeld is hedendaags) de "Thursday Night Massascre"? Daarin was Musk imo behoorlijk hypocriet en achterlijk bezig. Dit heb ik al vaker vermeld binnen het topic, maar dat zal je wel niet gelezen hebben.

Wat betreft dit onderwerp is Twitter verre van inconsequent omtrent de onpartijdigheid die Twitter wilt nastreven in relatie tot de wetmatigheid van bepaalde landen en Twitter haar rol hierin. Je mag me proberen te overtuigen dat Twitter hierin niet consequent is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rnie op 15-05-2023 14:03:14 ]
De enige echte.
  maandag 15 mei 2023 @ 13:59:50 #232
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209161575
quote:

[..]
Deze hele Twitter blokkade geneuzel is echt een non discussie in Turkije. Ik heb dit punt 0 keer langs zien komen op Turkse nieuwszenders. Simpelweg omdat het geen enkele nieuwswaarde had en geen enkele impact had op de verkiezingen
Ah ja, dat zal de reden zijn dat het niet genoemd wordt. Niet de censuur die heerst in het land natuurlijk.
pi_209162049
quote:

[..]
Je hebt het over turkse nieuwszenders die door de staat zijn goedgekeurd echt vreemd hoor dat de oppositie daar niet aan het woord komt en daarom ook niet kan reppen over twitter censuur. 8)7

Turkije staat dit jaar op plek 149 van de 180 landen in de Reporters Without Borders-index voor persvrijheid.
:z
  maandag 15 mei 2023 @ 14:51:39 #234
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209162412
quote:

[..]

Je snapt toch zelf ook wel dat in Nederland of Amerika de wet niet alleen gunstig is voor de partij die toevallig nu aan de macht is? Nogal een verschil met dictatoriale regimes als Turkije, Rusland of China.
  maandag 15 mei 2023 @ 16:01:19 #235
323401 Kijkertje
met filter
pi_209163248
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:48 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hou nou toch op. Je zegt dat je Moss niet had kunnen aanhalen als hij een politieke opponent van Erdogan was geweest, omdat Musk hem anders had gecensureerd. Welke content of welk account dat binnen Turkije is geblokkeerd, is eveneens buiten Turkije ontoegankelijk omdat Musk die "uit naam van Erdogan" heeft gecensureerd?

Of woon je in Turkije? Dat kan natuurlijk.
Ja duh. Als Moss de politieke tegenstander van Erdogan was geweest bij de verkiezingen was hij van Turkse afkomst geweest en woonde hij daar natuurlijk :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 15 mei 2023 @ 16:10:43 #236
323401 Kijkertje
met filter
pi_209163362
Mehdi Hasan legt nog eens haarfijn uit hoe hypocriet de Chief Twit is:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_209165814
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 14:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je hebt het over turkse nieuwszenders die door de staat zijn goedgekeurd echt vreemd hoor dat de oppositie daar niet aan het woord komt en daarom ook niet kan reppen over twitter censuur. 8)7

Turkije staat dit jaar op plek 149 van de 180 landen in de Reporters Without Borders-index voor persvrijheid.
:z
Graag ff een bron vanuit de Turkse oppositie waarin ze zich beklagen over de censuur van Musk.

Ik benoem feiten. Jij loopt uit je nek te speculeren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209167418
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 19:16 schreef Slayage het volgende:

Ik benoem feiten. Jij loopt uit je nek te speculeren.
Feiten? Je zegt iets op basis van alleen jouw eigen ervaring. En een statement wat je onmogelijk kan bewijzen: "geen enkele impact had op de verkiezingen".
  maandag 15 mei 2023 @ 21:04:28 #239
174756 Rnie
& Bert
pi_209167480
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2023 14:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat in Nederland of Amerika de wet niet alleen gunstig is voor de partij die toevallig nu aan de macht is? Nogal een verschil met dictatoriale regimes als Turkije, Rusland of China.
Klopt helemaal. Maar wat is je punt omtrent de door @IndoorKite geclaimde "hulp" die Twitter biedt in de vorm van het naleven van de regelgeving in zo'n land? Als je er in mijn optiek zo over denkt dat Twitter een eigen mening op nahoudt (want ze besluiten net als alle social media websites om bepaalde content te blokkeren), dan moet je ook erkennen dat Twitter (en elke grote social media website) heel tegenstrijdig ook de "kant" kiest en "hulp" biedt aan landen waar geen dictatoriale regime heerst. :')

Niet willen scheidsrechteren is in zijn optiek klaarblijkelijk wel scheidsrechteren en partijdig zijn omdat zijn mening of het wel of niet door de beugel kan, "getolereerd" wordt door de scheidsrechter terwijl de scheidsrechter niet aan het scheidsrechteren is.

Schiet mij maar lek, echt. :') :')
De enige echte.
pi_209168077
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:04 schreef Rnie het volgende:

[..]
Klopt helemaal. Maar wat is je punt omtrent de door @:indoorkite geclaimde "hulp" die Twitter biedt in de vorm van het naleven van de regelgeving in zo'n land? Als je er in mijn optiek zo over denkt dat Twitter een eigen mening op nahoudt (want ze besluiten net als alle social media websites om bepaalde content te blokkeren), dan moet je ook erkennen dat Twitter (en elke grote social media website) heel tegenstrijdig ook de "kant" kiest en "hulp" biedt aan landen waar geen dictatoriale regime heerst. :')
Tegenstrijdig? Ik vind het juist een heel consistente manier van minste weerstand om geld te verdienen. Regerende partij blij. Hij mag daar Twitter blijven draaien en er geld mee verdienen. Heel toevallig krijgt SpaceX van de regerende partij een leuk contract, lekker veel extra centjes erbij. En het enige wat hij heeft gedaan is een autoritaire overheid steunen om een verkiezing te winnen. Waar hebben we het over? Mr. free speech absolutist himself. Geen vuiltje aan de lucht.
  maandag 15 mei 2023 @ 21:56:47 #241
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209168145
quote:
10s.gif Op maandag 15 mei 2023 16:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja duh. Als Moss de politieke tegenstander van Erdogan was geweest bij de verkiezingen was hij van Turkse afkomst geweest en woonde hij daar natuurlijk :{w
Dit is echt wartaal. Jij zegt dat je Moss kunt aanhalen omdat hij geen politieke opponent van Erdogan is, want anders had Musk hem voor Erdogan gecensureerd. Twitter censureert echter geen content van politieke opponenten buiten Turkije. Dus de content is in Turkije zelf misschien gecensureerd/niet toegankelijk, maar daarbuiten wel. Dus ook als Moss wel een politieke opponent was geweest van Erdogan, zou je buiten Turkije nog steeds toegang hebben tot zijn content op Twitter.
  maandag 15 mei 2023 @ 22:14:15 #242
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209168315
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:48 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Tegenstrijdig? Ik vind het juist een heel consistente manier van minste weerstand om geld te verdienen. Regerende partij blij. Hij mag daar Twitter blijven draaien en er geld mee verdienen. Heel toevallig krijgt SpaceX van de regerende partij een leuk contract, lekker veel extra centjes erbij. En het enige wat hij heeft gedaan is een autoritaire overheid steunen om een verkiezing te winnen. Waar hebben we het over? Mr. free speech absolutist himself. Geen vuiltje aan de lucht.
Als jij het volledig blokkeren van Twitter in Turkije, zodat niemand in het land meer toegang heeft tot het platform, een betere optie vindt dan een gerechtelijk bevel opvolgen zodat het grootste deel in ieder geval toegankelijk blijft voor de bevolking, dan snap ik je argumentatie wel.

Want dat zijn dus simpelweg de enige twee opties die hier op tafel lagen:

- Gerechtelijk bevel negeren en Twitter volledig op zwart in Turkije
- Gerechtelijk bevel opvolgen zodat het grootste deel van het platform gewoon toegankelijk blijft in het land
  maandag 15 mei 2023 @ 22:16:44 #243
323401 Kijkertje
met filter
pi_209168342
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 21:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is echt wartaal. Jij zegt dat je Moss kunt aanhalen omdat hij geen politieke opponent van Erdogan is, want anders had Musk hem voor Erdogan gecensureerd. Twitter censureert echter geen content van politieke opponenten buiten Turkije. Dus de content is in Turkije zelf misschien gecensureerd/niet toegankelijk, maar daarbuiten wel. Dus ook als Moss wel een politieke opponent was geweest van Erdogan, zou je buiten Turkije nog steeds toegang hebben tot zijn content op Twitter.
Je maakt het veel ingewikkelder dan het is. Ik doelde op zijn directe tegenstander in de verkiezingen natuurlijk :{w

Niemand beweert dat Musk mensen censureert in niet-autocratisch landen. Nou ja alleen als hijzelf zich 'ongemakkelijk' gaat voelen dan :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 15-05-2023 22:39:38 ]
pi_209168444
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 22:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als jij het volledig blokkeren van Twitter in Turkije, zodat niemand in het land meer toegang heeft tot het platform, een betere optie vindt dan een gerechtelijk bevel opvolgen zodat het grootste deel in ieder geval toegankelijk blijft voor de bevolking, dan snap ik je argumentatie wel.

Want dat zijn dus simpelweg de enige twee opties die hier op tafel lagen:

- Gerechtelijk bevel negeren en Twitter volledig op zwart in Turkije
- Gerechtelijk bevel opvolgen zodat het grootste deel van het platform gewoon toegankelijk blijft in het land
Want niemand in Turkije heeft een VPN? :')
Waar kunnen we dat bevel inzien, wie gecensureerd moesten worden op straffe van het afsluiten van de hele site?
  maandag 15 mei 2023 @ 22:29:34 #245
323401 Kijkertje
met filter
pi_209168477
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 22:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waar kunnen we dat bevel inzien, wie gecensureerd moesten worden op straffe van het afsluiten van de hele site?
Dat heb ik ook al een paar keer gezegd. Waarom maakt Musk dat niet openbaar zodat we allemaal kunnen controleren of dat 'legal process' terecht is? Het lijkt me dat als er een gerechtelijk bevel zou zijn dat niet geheim is of zo.
  maandag 15 mei 2023 @ 22:41:03 #246
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209168603
quote:
10s.gif Op maandag 15 mei 2023 22:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je maakt het veel ingewikkelder dan het is. Ik doelde op zijn directe tegenstander in de verkiezingen natuurlijk :{w
Ik gaf aan hoe vermakelijk ironisch het is dat je hier louter tweets als onderbouwing gebruikt voor je stelling dat Twitter censureert. Daarop antwoord je dat Moss geen politieke tegenstander van Erdogan is, want anders had Musk hem wel gecensureerd en had je zijn tweets dus niet kunnen aanhalen. Ik geef aan dat dat gelul is omdat content die verboden is in Turkije, buiten Turkije wel gewoon toegankelijk is en blijft. Ook van politieke opponenten van Erdogan dus.

Je redenering "als Moss een politieke opponent van Erdogan was geweest had ik zijn tweets niet kunnen aanhalen" klopt dus gewoon simpelweg niet. Pas als content wereldwijd niet meer beschikbaar is omdat Erdogan (of welke leider dsn ook) dat wil, heb je een punt. Dat is nu niet zo.
  maandag 15 mei 2023 @ 22:46:11 #247
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209168648
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 22:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat denk je, zouden die accounts/die content geblokkeerd zijn voor mensen die een VPN gebruiken?

Ik zou zeggen: vraag Twitter/Musk of je inzage mag hebben in dat gerechtelijk bevel, staat je vrij. Je hebt er blijkbaar behoefte aan. Misschien krijg je antwoord.
  maandag 15 mei 2023 @ 22:47:44 #248
323401 Kijkertje
met filter
pi_209168656
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 22:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat denk je, zouden die accounts/die content geblokkeerd zijn voor mensen die een VPN gebruiken?

Ik zou zeggen: vraag Twitter/Musk of je inzage mag hebben in dat gerechtelijk bevel, staat je vrij. Je hebt er blijkbaar behoefte aan. Misschien krijg je antwoord.
Je blijft echt in kringetjes draaien he. Het was Musk die vond dat Twitter transparant moest zijn.
  maandag 15 mei 2023 @ 22:49:26 #249
12221 Tijn