abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210461659
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Reactie op facebook: “wat heeft de baby of wat hebben de ouders gedaan dat de hond zo reageerde?”

Brr, ik haat hondeneigenaren. Echt werkelijk al-le-maal. :r
:')
pi_210461663
quote:
Reactie op facebook: “wat heeft de baby of wat hebben de ouders gedaan dat de hond zo reageerde?”

Oké Gerda
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:27:01 #153
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210462666
quote:

Standaard reactie van dat slag. :r
Afgaande op hun wereldbeeld is simpelweg bestaan een trigger voor sommige honden.

Eh, edit: van dat slag hondeneigenaren bedoel ik, niet alle hondeneigenaren :')
pi_210463081
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:34 schreef manny het volgende:
Hond en kind nooit alleen in 1 ruimte en zoals hierboven aangegeven: ook als je er bij bent heel voorzichtig zijn.

Hoe dan ook triest voor dit gezin. Wel een hele harde manier om die les te leren.
Dat heeft bij veel honden zin, mocht er toch iets gebeuren dan kun je het corrigeren en is het klaar, bij pitbullachtigen is het bekend dat ze door blijven gaan, de beet is gedaan, de kaken gaan op slot en het scheuren kan beginnen, is het vlees afgescheurd dan gaan de kaken van het slot en komt de nieuwe beet etc dat is nauwelijks te stoppen En loopt vaak zeer slecht af

Je kan die pitbull op de kop slaan (of het bekende grapje: vinger in de anus) ze laten pas los als zij dat willen, niet als jij het wil
pi_210464705
quote:

Oh, dank je.
Jij kent mij persoonlijk?
:')
Wat maakt jou dan zo superieur en perfect?

Ik laat mijn hond trouwens ook niet alleen met kinderen, alhoewel ik 1000% zeker ben dat hij nooit iets zal doen.
pi_210465542
quote:
Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:

Ik haat jouw kinderen ook. Al-le-bei.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:31:56 #157
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_210465613
Honden en mensen zijn beide niet te vertrouwen.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 16:08:12 #158
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210487890
https://nos.nl/artikel/24(...)n-willen-maatregelen
quote:
Hondensoorten die het vaakst ernstige verwondingen veroorzaakten waren pitbull-achtigen, rottweilers, staffordshires en herders. Deze rassen worden hoogrisico-honden genoemd.

"Elke hond kan bijten", zegt plastisch chirurg Brinkman tegen EenVandaag . "De hoogrisico-hond veroorzaakt het ernstigste letsel." Dat komt door de bijtkracht en en het "prooi-schudden", waarbij weefsel losscheurt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 31 augustus 2023 @ 16:54:38 #159
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_210488398
quote:
En dit is dus waarom ze die kutrassen moeten verbieden. Als een pomeriaantje of ander keffertje je bijt heb je en tetanusprik en hooguit een hechting nodig. Bij eerder genoemde kutrassen ligt je halve been er af.
pi_210488436
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:31 schreef britneycheers het volgende:
Honden en mensen zijn beide niet te vertrouwen.
Ik vertrouw mensen nog minder dan honden.
  Trouwste user 2022 donderdag 31 augustus 2023 @ 18:15:35 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_210489260
Nu item in één vandaag.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 31 augustus 2023 @ 18:26:14 #162
7889 tong80
Spleenheup
pi_210489451
Zie weer eens waarom ik niks heb met honden. Item in één Vandaag. 150.000 geregistreerde bijtincidenten. Veel ernstig. Veel dodelijk. Nog meer incidenten worden niet gemeld. Chirurg vindt het absurd dat honden als normaal worden gevonden in het straatbeeld. 'Doet ie normaal nooit.' 'Hij doet niks hoor.'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210496596
https://www.rtlnieuws.nl/(...)szaak-eis-opa-en-oma

Opa en oma doodgebeten baby Robin niet in rechtszaal, zaak uitgesteld

De rechtszaak over baby Robin die in oktober 2019 werd doodgebeten door de hond van zijn grootouders, gaat vandaag niet door. Dat komt omdat zijn opa (68) en oma (65) niet naar de rechtszaal zijn gekomen. Hoewel de advocaten van zowel de moeder als de grootouders de zaak desondanks graag door zagen gaan, besloot de rechter anders.

We hebben eerder aangegeven het van belang te vinden dat ze erbij zijn, dat standpunt is niet veranderd", zei de rechter erover.

De acht maanden oude baby Robin werd op 22 oktober 2019 doodgebeten door de herdershond van zijn opa en oma. Dat gebeurde in hun huis in Diemen, waar zij op het kindje van hun zoon en zijn vrouw pasten.

'Dit overvalt ons'
Na bijna vier jaar zou de zaak vandaag worden behandeld. Dit gebeurt nu op een later moment, wanneer is nog niet duidelijk. De rechter moet dan gaan bepalen of de dood van het jongetje zijn grootouders te verwijten valt.

Direct bij aanvang van de zaak iets na 9.00 uur vanochtend was er frictie, toen de rechter constateerde dat de opa en oma niet aanwezig zijn. "Wij hebben aangegeven het op prijs te stellen als ze zouden komen. Dat desondanks de beslissing is gemaakt niet te verschijnen, overvalt ons."

Grootouders wilden er eerder al niet bij zijn
De advocaten van de grootouders stelden daar tegenover dat hun cliënten eerder al hadden aangeven er niet bij te willen zijn. "Het signaal dat de rechtbank afgaf, heeft die beslissing niet veranderd."

Om daaraan toe te voegen: "Ik denk dat we ons niet kunnen voorstellen wat deze dag aan beladenheid meebrengt voor alle betrokken, gekeken naar wat deze mensen de afgelopen jaren hebben moeten doorstaan.

Gisteren schreef RTL Nieuws al hoe de extreem tragische gebeurtenis van vier jaar geleden niet alleen leidde tot groot verdriet, maar ook tot de scheiding van de ouders van Robin. De moeder van het kindje heeft bovendien geen contact meer met de opa en oma.

Alleen maar verdriet
Volgens Wendy van Egmond, advocaat van Robins moeder Esther, speelde de baby op de grond toen de hond in diens hoofdje beet. Dat terwijl er met de grootouders zou zijn afgesproken dat de Duitse herder niet in dezelfde ruimte zou zijn als het kindje op de grond speelde.

Brigitte Roodveldt, advocaat van de opa en oma, vertelt aan RTL Nieuws dat haar cliënten 'anders verklaren'. Wat dan precies, komt vandaag in de rechtbank aan de orde. Wel zegt de raadsvrouw nu al: "Deze zaak is alles wat je niet wilt. Bij iedereen is alleen maar verdriet."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Spellchecker vrijdag 1 september 2023 @ 11:02:50 #164
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210496631
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 10:57 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)szaak-eis-opa-en-oma

Opa en oma doodgebeten baby Robin niet in rechtszaal, zaak uitgesteld

[ afbeelding ]

- knip -

Te triest voor woorden dit, kindje dood, ouders uit elkaar, moeder (terecht) geen contact meer met de opa en oma ....

waardeloos als je je oppasadres niet kunt vertrouwen

https://www.facebook.com/watch/?v=687621695642554
  vrijdag 1 september 2023 @ 11:53:19 #165
78780 deedeetee
pi_210497087
Hele treurige zaak was er van te voren al bekend dat de hond niet te vertrouwen was met het kindje ? Ik weet niet meer precies hoe dat zat.
Kruipend kindje en hond is altijd link. Ik heb dit risico zelf nooit willen nemen. Maar ben dan ook een angsthaas wat zulke zaken betreft.
  Spellchecker vrijdag 1 september 2023 @ 12:53:00 #166
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210497791
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:53 schreef deedeetee het volgende:
Hele treurige zaak was er van te voren al bekend dat de hond niet te vertrouwen was met het kindje ? Ik weet niet meer precies hoe dat zat.
Kruipend kindje en hond is altijd link. Ik heb dit risico zelf nooit willen nemen. Maar ben dan ook een angsthaas wat zulke zaken betreft.
NWS / Het oneindige 'Dat doet ie normaal nooit.'-topic # 1809 vanaf #18
  vrijdag 1 september 2023 @ 17:16:51 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210500766
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 18:26 schreef tong80 het volgende:
Zie weer eens waarom ik niks heb met honden. Item in één Vandaag. 150.000 geregistreerde bijtincidenten. Veel ernstig. Veel dodelijk. Nog meer incidenten worden niet gemeld. Chirurg vindt het absurd dat honden als normaal worden gevonden in het straatbeeld. 'Doet ie normaal nooit.' 'Hij doet niks hoor.'

quote:
Kinderen vaak slachtoffer hondenbeet, plastisch chirurgen willen maatregelen

In ruim anderhalf jaar tijd hebben plastisch chirurgen ongeveer honderd ernstige bijtincidenten met honden geregistreerd waarbij de slachtoffers moesten worden geopereerd, meldt EenVandaag. De meeste slachtoffers waren kinderen: 44 procent was jonger dan 8 jaar en 11 procent was baby.

Plastisch chirurgen willen dat er landelijke regels komen om bijtincidenten tegen te gaan. De Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) hield voor het eerst het aantal bijtincidenten bij, van oktober 2021 tot en met juli 2023. Hondensoorten die het vaakst ernstige verwondingen veroorzaakten waren pitbull-achtigen, rottweilers, staffordshires en herders. Deze rassen worden hoogrisico-honden genoemd.

"Elke hond kan bijten", zegt plastisch chirurg Brinkman tegen EenVandaag . "De hoogrisico-hond veroorzaakt het ernstigste letsel." Dat komt door de bijtkracht en het "prooi-schudden", waarbij weefsel losscheurt.

Nick Brinkman zegt vaak heel ernstig letsel te zien. "Wij zien die mensen op operatietafel liggen met al het leed dat erachter zit", zegt hij. Daarbij benadrukt hij dat de honderd geregistreerde ernstige bijtincidenten niet het complete beeld geven. "Als er alleen een botbreuk is, komen wij er niet aan te pas."

Daarbij kan het zijn dat een slachtoffer behandeld wordt door de huisarts of eerste hulp. Ook kan het slachtoffer overlijden voordat het tot een operatie komt. Dat gebeurde afgelopen week, toen een jong kind, mogelijk een baby, werd doodgebeten door een hond in een flat in Emmeloord.

Tweede Kamerlid Frank Wassenberg (PvdD) zegt tegen EenVandaag benieuwd te zijn naar de cijfers wanneer incidenten landelijk worden bijgehouden. "We moeten écht weten hoe groot het probleem is, hoe ontwikkelt het zich en vooral wat zegt het over honden en wat over baasjes."

Wassenberg noemt hondeneigenaren de belangrijkste risicofactor, omdat zij honden vaak niet goed opvoeden. Daarbij gaat het om alle hondenrassen, zegt hij. "Een teckel zal misschien niet zo snel iemand doodbijten, maar kan een baby ook ernstig verwonden. Dus je wil niet alleen naar grote agressieve honden kijken."

Het Kamerlid zegt binnenkort samen met BBB een motie in te dienen waarin ze vragen om een verplichte opvoedcursus voor hondenbezitters. "Ook om dierenwelzijn te vergroten."

Verontrustend

Plastisch chirurg Brinkman stelt dat er krachtigere, landelijke maatregelen getroffen moeten worden met betrekking tot hoogrisico-honden. Een gedragscursus en achteraf optreden vindt hij niet voldoende.

"Ik denk niet dat het aantal slachtoffers daarmee naar beneden gaat", zegt Brinkman. "Ik vind het verontrustend dat wij als maatschappij accepteren dat deze agressieve honden onderdeel zijn van ons straatbeeld. Ik hoop heel erg dat de politiek hier wat mee gaat doen."
Duidelijk verhaal, Tokkiehonden verbieden.

Overigens wordt er nergens gewag gemaakt van die 150.000 incidenten. Dat zijn nog steeds de oude cijfers en nmm niet betrouwbaar.
pi_210502750
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Duidelijk verhaal, Tokkiehonden verbieden.

Overigens wordt er nergens gewag gemaakt van die 150.000 incidenten. Dat zijn nog steeds de oude cijfers en nmm niet betrouwbaar.
Ja, onderzoekje uit 2007: ,die 150.000 is een schatting, die gebaseerd blijkt te zijn op een publieksonderzoek uit 2007 (!) van TNS-NIPO, waarbij 1120 mensen aangaven een bijtincident te hebben meegemaakt in de afgelopen 24 maanden. Een derde daarvan had niet eens een beschadiging van de huid.'
anonieme razernist
  Moderator / Miss SHO vrijdag 1 september 2023 @ 20:42:05 #169
22592 crew  Ole
pi_210503003
zowel honden als baasjes die niet mee om kunnen gaan. En iedereen zou zijn kinderen moeten leren niet zomaar op een (vreemd) dier af te lopen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 1 september 2023 @ 21:07:35 #170
78780 deedeetee
pi_210503303
https://www.1limburg.nl/n(...)ichte-cursus-baasjes
Ik verwacht er niet te veel van. Een verplichte cursus voor alle honden bezitters ? Of alleen voor mensen met een hond die al problemen geeft ?
Ik ken mensen die op cursus gingen met een probleem hond die o.a. de hele buurt bij elkaar blafte zodra hij aan de riem het huis uit liep. Op cursus gedroeg hij zich voorbeeldig maar thuis is zijn gedrag nooit anders geworden.
Probleem was dus zijn baasjes. Met name de vrouw, bij haar doet elke hond die ze ooit had raar. Ook de hond die ze nu hebben. Als zij er mee loopt dan steek ik de straat over, als hij er mee loopt is dat niet nodig. Dan is het een rustige hond.
pi_210505710
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:53 schreef deedeetee het volgende:
Wat een jaar of 2 enigszins grappig was was een man die dronken thuis door de glazen tafel viel. Dat was teveel stress voor zijn honden volgens mij. Hap arm weg. Hij zag er zelf de lol van in dagen later.
pi_210505711
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 21:07 schreef deedeetee het volgende:
https://www.1limburg.nl/n(...)ichte-cursus-baasjes
Ik verwacht er niet te veel van. Een verplichte cursus voor alle honden bezitters ? Of alleen voor mensen met een hond die al problemen geeft ?
Ik ken mensen die op cursus gingen met een probleem hond die o.a. de hele buurt bij elkaar blafte zodra hij aan de riem het huis uit liep. Op cursus gedroeg hij zich voorbeeldig maar thuis is zijn gedrag nooit anders geworden.
Probleem was dus zijn baasjes. Met name de vrouw, bij haar doet elke hond die ze ooit had raar. Ook de hond die ze nu hebben. Als zij er mee loopt dan steek ik de straat over, als hij er mee loopt is dat niet nodig. Dan is het een rustige hond.
Hangt ook af van de soort cursus.
pi_210505718
'Max beet me anders nooit'
Willy Peters werd gegrepen door zijn eigen pitbulls. De doorgedraaide honden verscheurden zijn armen. De rechter moest geamputeerd worden, de linker werd ternauwernood gered. ,,Als ik nu geblaf hoor, krimp ik ineen.''

Sander van der Werff 21-12-15, 06:33 Laatste update: 04-03-16, 18:51

Door die shock heb ik gelukkig niet alles bewust meegemaakt. Maar in mijn dromen komt het soms terug

Willy Peters
Het is dinsdagavond 1 december als Peters (43) en zijn vriendin thuis aan de Rhijnauwensingel in de Rotterdamse Beverwaard mot krijgen. Peters is op stap geweest, tot onvrede van zijn vriendin. Tijdens de ruzie zit Peters op de bank en leunt hij met zijn voeten op een glazen tafel. Als de glasplaat plotseling barst, ontstaat er kortsluiting in de kop van pitbull Max. ,,Waarschijnlijk schrok hij. Hij schoot in de stress en greep mijn rechterarm. Daarna heeft hij me door de openstaande tuindeur naar buiten gesleurd.''

Max sleept zijn baasje over de grindtegels. De andere pitbull des huizes, Faith, heeft haar kaken inmiddels in Peters' linkerarm gezet. Toegesnelde buren gooien van achter een schutting stenen naar de honden, maar die laten pas los als een moedige buur de tuin betreedt en de honden afleidt. Eindelijk kan Peters, die in shock verkeert, worden weggesleept.

Shock
Als hij in het Erasmus Medisch Centrum zijn ogen opent, is zijn rechterarm verdwenen en zit de linker van boven tot onder in het verband. Artsen vertellen hem dat zijn rechterarm bij binnenkomst in het ziekenhuis alleen nog maar uit bot bestond. ,,Daar viel dus niets meer aan te redden. Door die shock heb ik gelukkig niet alles bewust meegemaakt. Maar in mijn dromen komt het soms terug. Ik heb er nachtmerries van.''

2015 was toch al niet Peters' jaar. In maart lag hij een week in coma na een motorongeluk. De werkloze autosloper hoopte deze winter een nieuwe baan te vinden en wilde weer gaan fitnessen. Dat zit er voorlopig niet in. Naar de wc gaan, aankleden, scheren; Peters heeft bij de simpelste handelingen hulp nodig. Het maakt hem ook creatief. ,,Weet je hoe ik de telefoon opneem? Ik ga met mijn tong over het touchscreen.''

Lees ook
'Pitbull Max blééf baasje Willie maar bijten'
'Pitbull Max blééf baasje Willie maar bijten'

Als ik nu geblaf hoor, krimp ik ineen. Zelfs als het een chihuahua is

Willy Peters
Geknakt is hij, maar niet gebroken. Hij maakt al grappen over de tatoeages die hij kwijt is door de amputatie en huidtransplantatie. Op zijn rechterarm stond In Loving Memory voor zijn overleden ouders, op zijn linker de geboortedata van zijn kinderen. ,,Weet je wat die tatoeages gekost hebben? Pure kapitaalvernietiging!''

Hoop
Peters houdt zich vast aan het goede nieuws. De stomp aan zijn rechterarm is groot genoeg om een prothese aan te bevestigen en mogelijk kan hij na verloop van tijd ook zijn linkerarm weer gebruiken. Tijdens een 12 uur durende operatie transplanteerden artsen huid en pezen van zijn been naar zijn arm. ,,Ik kan mijn vingers nu een klein beetje bewegen. Hopelijk wordt dat steeds meer. Binnenkort mag ik gaan revalideren in een kliniek in Nijmegen.''

Bang
De pitbulls Max en Faith zijn na de aanval afgemaakt. Voor Peters kwam de kronkel in Max' kop als een complete verrassing. ,,We hebben ze 3 jaar geleden van andere mensen overgenomen toen ze 1 jaar oud waren. Ik denk nu dat ze als pups iets ergs hebben meegemaakt. Natuurlijk wisten wij van de slechte reputatie van pitbulls, maar we kennen ook goede verhalen over die honden. Ze luisterden altijd heel goed. Met Max kon ik ook stoeien. Hij heeft nooit eerder gebeten.'' Bang voor honden is hij wel geworden. ,,Als ik nu geblaf hoor, krimp ik ineen. Zelfs als het een chihuahua is.''

BRON: https://www.ad.nl/rotterdam/max-beet-me-anders-nooit~af0e70f4/

Ze luisteren goed. Onzin. Het zijn gevaarlijke honden met een eigen wil.
  zaterdag 2 september 2023 @ 06:33:57 #174
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210505741
Zo'n verplichte cursus is ook loze moeite als er nauwelijks handhaving is. Er is nu al geen capaciteit!
  zaterdag 2 september 2023 @ 09:20:39 #175
78780 deedeetee
pi_210506268
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 06:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Hangt ook af van de soort cursus.
Nee hoor lang niet altijd.
Sommige mensen zijn gewoon niet geschikt om met honden om te gaan. Tis een heel lief mens voor haar kleinkinderen maar ze snapt niet dat een hond een andere aanpak nodig heeft. En ze halen altijd kneusjes in huis. De laatste aanwint is een straathond uit een oost blok land. De hond daarvoor namen ze mee toen ze bij de dierenarts zaten en ontdekten dat zijn baasjes hem wilden laten inslapen omdat ze hem totaal onhandelbaar vonden. Dus boden ze toen spontaan aan om die arme hond een goed huis aan te bieden. Dat kreeg die hond en de buurt kreeg er een luidruchtige jack russel bij. Elke ochtend rond 7 uur en elke avond rond 11 uur kabaal en ook daar tussen in natuurlijk maar overdag blaffen er zoveel honden. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')