quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Reactie op facebook: “wat heeft de baby of wat hebben de ouders gedaan dat de hond zo reageerde?”
Brr, ik haat hondeneigenaren. Echt werkelijk al-le-maal.
Oké Gerdaquote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Reactie op facebook: “wat heeft de baby of wat hebben de ouders gedaan dat de hond zo reageerde?”
Standaard reactie van dat slag.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Dat heeft bij veel honden zin, mocht er toch iets gebeuren dan kun je het corrigeren en is het klaar, bij pitbullachtigen is het bekend dat ze door blijven gaan, de beet is gedaan, de kaken gaan op slot en het scheuren kan beginnen, is het vlees afgescheurd dan gaan de kaken van het slot en komt de nieuwe beet etc dat is nauwelijks te stoppen En loopt vaak zeer slecht afquote:Op maandag 28 augustus 2023 17:34 schreef manny het volgende:
Hond en kind nooit alleen in 1 ruimte en zoals hierboven aangegeven: ook als je er bij bent heel voorzichtig zijn.
Hoe dan ook triest voor dit gezin. Wel een hele harde manier om die les te leren.
Oh, dank je.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Ik haat jouw kinderen ook. Al-le-bei.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
quote:Hondensoorten die het vaakst ernstige verwondingen veroorzaakten waren pitbull-achtigen, rottweilers, staffordshires en herders. Deze rassen worden hoogrisico-honden genoemd.
"Elke hond kan bijten", zegt plastisch chirurg Brinkman tegen EenVandaag . "De hoogrisico-hond veroorzaakt het ernstigste letsel." Dat komt door de bijtkracht en en het "prooi-schudden", waarbij weefsel losscheurt.
En dit is dus waarom ze die kutrassen moeten verbieden. Als een pomeriaantje of ander keffertje je bijt heb je en tetanusprik en hooguit een hechting nodig. Bij eerder genoemde kutrassen ligt je halve been er af.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:08 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)n-willen-maatregelen
[..]
Ik vertrouw mensen nog minder dan honden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:31 schreef britneycheers het volgende:
Honden en mensen zijn beide niet te vertrouwen.
Te triest voor woorden dit, kindje dood, ouders uit elkaar, moeder (terecht) geen contact meer met de opa en oma ....quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:57 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)szaak-eis-opa-en-oma
Opa en oma doodgebeten baby Robin niet in rechtszaal, zaak uitgesteld
[ afbeelding ]
- knip -
NWS / Het oneindige 'Dat doet ie normaal nooit.'-topic # 1809 vanaf #18quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:53 schreef deedeetee het volgende:
Hele treurige zaak was er van te voren al bekend dat de hond niet te vertrouwen was met het kindje ? Ik weet niet meer precies hoe dat zat.
Kruipend kindje en hond is altijd link. Ik heb dit risico zelf nooit willen nemen. Maar ben dan ook een angsthaas wat zulke zaken betreft.
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 18:26 schreef tong80 het volgende:
Zie weer eens waarom ik niks heb met honden. Item in één Vandaag. 150.000 geregistreerde bijtincidenten. Veel ernstig. Veel dodelijk. Nog meer incidenten worden niet gemeld. Chirurg vindt het absurd dat honden als normaal worden gevonden in het straatbeeld. 'Doet ie normaal nooit.' 'Hij doet niks hoor.'
Duidelijk verhaal, Tokkiehonden verbieden.quote:Kinderen vaak slachtoffer hondenbeet, plastisch chirurgen willen maatregelen
In ruim anderhalf jaar tijd hebben plastisch chirurgen ongeveer honderd ernstige bijtincidenten met honden geregistreerd waarbij de slachtoffers moesten worden geopereerd, meldt EenVandaag. De meeste slachtoffers waren kinderen: 44 procent was jonger dan 8 jaar en 11 procent was baby.
Plastisch chirurgen willen dat er landelijke regels komen om bijtincidenten tegen te gaan. De Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) hield voor het eerst het aantal bijtincidenten bij, van oktober 2021 tot en met juli 2023. Hondensoorten die het vaakst ernstige verwondingen veroorzaakten waren pitbull-achtigen, rottweilers, staffordshires en herders. Deze rassen worden hoogrisico-honden genoemd.
"Elke hond kan bijten", zegt plastisch chirurg Brinkman tegen EenVandaag . "De hoogrisico-hond veroorzaakt het ernstigste letsel." Dat komt door de bijtkracht en het "prooi-schudden", waarbij weefsel losscheurt.
Nick Brinkman zegt vaak heel ernstig letsel te zien. "Wij zien die mensen op operatietafel liggen met al het leed dat erachter zit", zegt hij. Daarbij benadrukt hij dat de honderd geregistreerde ernstige bijtincidenten niet het complete beeld geven. "Als er alleen een botbreuk is, komen wij er niet aan te pas."
Daarbij kan het zijn dat een slachtoffer behandeld wordt door de huisarts of eerste hulp. Ook kan het slachtoffer overlijden voordat het tot een operatie komt. Dat gebeurde afgelopen week, toen een jong kind, mogelijk een baby, werd doodgebeten door een hond in een flat in Emmeloord.
Tweede Kamerlid Frank Wassenberg (PvdD) zegt tegen EenVandaag benieuwd te zijn naar de cijfers wanneer incidenten landelijk worden bijgehouden. "We moeten écht weten hoe groot het probleem is, hoe ontwikkelt het zich en vooral wat zegt het over honden en wat over baasjes."
Wassenberg noemt hondeneigenaren de belangrijkste risicofactor, omdat zij honden vaak niet goed opvoeden. Daarbij gaat het om alle hondenrassen, zegt hij. "Een teckel zal misschien niet zo snel iemand doodbijten, maar kan een baby ook ernstig verwonden. Dus je wil niet alleen naar grote agressieve honden kijken."
Het Kamerlid zegt binnenkort samen met BBB een motie in te dienen waarin ze vragen om een verplichte opvoedcursus voor hondenbezitters. "Ook om dierenwelzijn te vergroten."
Verontrustend
Plastisch chirurg Brinkman stelt dat er krachtigere, landelijke maatregelen getroffen moeten worden met betrekking tot hoogrisico-honden. Een gedragscursus en achteraf optreden vindt hij niet voldoende.
"Ik denk niet dat het aantal slachtoffers daarmee naar beneden gaat", zegt Brinkman. "Ik vind het verontrustend dat wij als maatschappij accepteren dat deze agressieve honden onderdeel zijn van ons straatbeeld. Ik hoop heel erg dat de politiek hier wat mee gaat doen."
Ja, onderzoekje uit 2007: ,die 150.000 is een schatting, die gebaseerd blijkt te zijn op een publieksonderzoek uit 2007 (!) van TNS-NIPO, waarbij 1120 mensen aangaven een bijtincident te hebben meegemaakt in de afgelopen 24 maanden. Een derde daarvan had niet eens een beschadiging van de huid.'quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk verhaal, Tokkiehonden verbieden.
Overigens wordt er nergens gewag gemaakt van die 150.000 incidenten. Dat zijn nog steeds de oude cijfers en nmm niet betrouwbaar.
Wat een jaar of 2 enigszins grappig was was een man die dronken thuis door de glazen tafel viel. Dat was teveel stress voor zijn honden volgens mij. Hap arm weg. Hij zag er zelf de lol van in dagen later.quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:53 schreef deedeetee het volgende:
Hele treurige zaak was er van te voren al bekend dat de hond niet te vertrouwen was met het kindje ? Ik weet niet meer precies hoe dat zat.
Kruipend kindje en hond is altijd link. Ik heb dit risico zelf nooit willen nemen. Maar ben dan ook een angsthaas wat zulke zaken betreft.
Hangt ook af van de soort cursus.quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:07 schreef deedeetee het volgende:
https://www.1limburg.nl/n(...)ichte-cursus-baasjes
Ik verwacht er niet te veel van. Een verplichte cursus voor alle honden bezitters ? Of alleen voor mensen met een hond die al problemen geeft ?
Ik ken mensen die op cursus gingen met een probleem hond die o.a. de hele buurt bij elkaar blafte zodra hij aan de riem het huis uit liep. Op cursus gedroeg hij zich voorbeeldig maar thuis is zijn gedrag nooit anders geworden.
Probleem was dus zijn baasjes. Met name de vrouw, bij haar doet elke hond die ze ooit had raar. Ook de hond die ze nu hebben. Als zij er mee loopt dan steek ik de straat over, als hij er mee loopt is dat niet nodig. Dan is het een rustige hond.
Nee hoor lang niet altijd.quote:Op zaterdag 2 september 2023 06:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hangt ook af van de soort cursus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |