SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is pure terreur. Iedereen kan zomaar om een futiele reden van straat getrokken worden en voor jaren opgesloten. Er is ook geen sprake van een fatsoenlijke rechtsstaat met onafhankelijke rechters en de verdediging waar je recht op zou moeten hebben.quote:
Als je de wet zo schrijft dat elke uitademing geintepreteerd kan worden als bedreiging van de eer-, support, cultuur, landsbelang etc. Dan heb je wel een goede rechtstaat alleen zeer extreem kromme wetten.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is pure terreur. Iedereen kan zomaar om een futiele reden van straat getrokken worden en voor jaren opgesloten. Er is ook geen sprake van een fatsoenlijke rechtsstaat met onafhankelijke rechters en de verdediging waar je recht op zou moeten hebben.
Rusland is binnen 15 maanden veranderd van een autocratisch regime in een totalitaire dictatuur.
Het zit ons Nederlanders ook echt hoog. Getuige ook Slash zijn herpost van het zelfde artikel enkele posts eerder.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is pure terreur. Iedereen kan zomaar om een futiele reden van straat getrokken worden en voor jaren opgesloten. Er is ook geen sprake van een fatsoenlijke rechtsstaat met onafhankelijke rechters en de verdediging waar je recht op zou moeten hebben.
Rusland is binnen 15 maanden veranderd van een autocratisch regime in een totalitaire dictatuur.
Dan heb je geen goede rechtstaat maar een schijn rechtstaat.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Als je de wet zo schrijft dat elke uitademing geintepreteerd kan worden als bedreiging van de eer-, support, cultuur, landsbelang etc. Dan heb je wel een goede rechtstaat alleen zeer extreem kromme wetten.
Hoe kan je van een rechtsstaat spreken als rechters niet onafhankelijk zijn en advocaten je niet willen verdedigen omdat je meteen bekend staat als “vijand van de staat”?quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Als je de wet zo schrijft dat elke uitademing geintepreteerd kan worden als bedreiging van de eer-, support, cultuur, landsbelang etc. Dan heb je wel een goede rechtstaat alleen zeer extreem kromme wetten.
Dus hij zegt dat het nog even gaat duren terwijl het misschien al begonnen is.quote:
Zo'n rechtszaak is ook alleen voor de bühnequote:Op donderdag 11 mei 2023 10:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe kan je van een rechtsstaat spreken als rechters niet onafhankelijk zijn en advocaten je niet willen verdedigen omdat je meteen bekend staat als “vijand van de staat”?
Zelfs in Nederland zou een rechtszaak in gaan zonder advocaat een kansloze zaak zijn.
Het enige verschil met de stalinterreur is dat er niet en masse mensen worden doodgeschoten door de FSB.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zo'n rechtszaak is ook alleen voor de bühne
Maar het gaat ook geen big bang offensief zijn. Het wordt overal de verdediging testen en dan kijken Rusland daarop reageert. Dit alles realtime via satelliet gemonitored. Komt er ergens een gat dan daarop inhaken.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus hij zegt dat het nog even gaat duren terwijl het misschien al begonnen is.
Die paranoia reactie op iemand die en jas met bepaalde kleuren draagt is niet zozeer een oekrainse identiteit onderdrukken alswel eerder een teken dat de russische machthebbers doodsbang zijn voor een openbaar vertoon van onvrede met de eigen regering...quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
Apart wel hoe de Russen druk bezig zijn de Oekraïnse indentiteit uit te wissen.
Rechtsspraak is altijd een grap geweest in dat land, dus dat specifiek is niet iets van de afgelopen 15 maandenquote:Op donderdag 11 mei 2023 10:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Waar zijn die russen nou eigenlijk mee bezig? Wie houden ze nou voor de gek?quote:Rusland: honderd Oekraïense droneaanvallen op Moskou afgewend
Oekraïne heeft dinsdag ongeveer honderd droneaanvallen uitgevoerd op Moskou, zei een Russische generaal donderdag. Alle aanvallen zijn afgewend. De drones zouden vanuit Oekraïne en de omgeving van Moskou zijn gelanceerd, meldt staatspersbureau RIA Novosti.
Volgens de generaal werden voor het eerst drones van Amerikaanse makelij met een bereik van 800 kilometer ingezet. De aanvallen werden afgeweerd boven Belgorod, Koersk, Voronezj en Kaloega. De beweringen konden niet onafhankelijk worden nagetrokken.
Een week geleden beweerde Rusland dat Oekraïne twee droneaanvallen had uitgevoerd op het Kremlin. Ook deze werden afgewend. Volgens Moskou probeerde Oekraïne met die aanvallen de Russische president Vladimir Poetin te doden. Poetin was op dat moment niet aanwezig in het overheidsgebouw. Onder andere het Amerikaanse Institute for the Study of War trok de echtheid van de aanvallen op het Kremlin in twijfel. De denktank hield de mogelijkheid open dat de Russen de aanval in scène hebben gezet.
Ik denk dat Rusland zich nu beter kan overgeven.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:31 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Waar zijn die russen nou eigenlijk mee bezig? Wie houden ze nou voor de gek?
Binnenlandse consumptie bedoeld om het volk mentaal klaar te stomenquote:Op donderdag 11 mei 2023 11:31 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat russische kremlin leeft in een fantasiewereld waar ze zelf (echt) in geloven. Ze geloven werkelijkquote:Op donderdag 11 mei 2023 11:31 schreef dudewhereismycar het volgende:
De eigen bevolking houden ze met name voor de gek en en passant natuurlijk de kritische toehoorders in het westen. Maar in principe is alle nonsens bedoeld om óf verwarring te zaaien of om een bepaald leugenachtig narratief in de binnenlandse media te voeren.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:31 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat moet je hier leffenquote:
Dit soort figuren moet je gelijk met een flinke zak goedkope speed op het vliegtuig naar Rusland zettenquote:
Ik doel ook op de schijn van het hele bestuur in Rusland, als de wetten al gestoord zijn + de overduidelijke corruptie en dictoriale rechtsinrechting van het landquote:Op donderdag 11 mei 2023 10:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe kan je van een rechtsstaat spreken als rechters niet onafhankelijk zijn en advocaten je niet willen verdedigen omdat je meteen bekend staat als “vijand van de staat”?
Zelfs in Nederland zou een rechtszaak in gaan zonder advocaat een kansloze zaak zijn.
Dat klopt op zich maar de repressie heeft nu wel bizarre vormen aangenomen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rechtsspraak is altijd een grap geweest in dat land, dus dat specifiek is niet iets van de afgelopen 15 maanden
Toch bijzonder.quote:
Beste voorbeeld hiervan is Roemenië, waar een ogenschijnlijk futiele aanleiding (het willen wegsturen van een onwelgevallige dominee in Timisoara) een gigantisch domino-effect in gang zette die uiteindelijk leidde tot de executie van het echtpaar Ceausescu.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Die paranoia reactie op iemand die en jas met bepaalde kleuren draagt is niet zozeer een oekrainse identiteit onderdrukken alswel eerder een teken dat de russische machthebbers doodsbang zijn voor een openbaar vertoon van onvrede met de eigen regering...
Een autoritaire staat kan zeer lang best stabiel een regeringsbeleid doorvoeren, deels daarin zelfs een stuk efficienter optreden als een democratische plurale macht, die veel afhankelijker is van een actieve instemming en het navragen van de mening bij het publiek, waarin ook een zeer kleine meerderheid die zich publiek verzet tot een groot vertoon van ontevredenheid maar ook twijfels in de doorvoering kan zorgen.
De 'kracht' van een autocratie is echter ook zijn zwakte... juist doordat publieke meningsuitingen eigenlijk niet mogelijk zijn en er voortdurend een indruk gewekt wordt dat 99% van de bevolking het beleid ondersteund en dit gewillig mee-draagt..
kan een publiek optreden van een oppositie heel snel als een sneeuwbal uitwerken.
Wat je ziet is dat er dan zo'n verborgen kracht opgebouwd is dat ook een relatief kleine en lokale demonstratie kan éxploderen' tot een revolutie die ook de regeringen tot val kan brengen.
Voorbeelden zijn een demonstratie voor de vrouwendag in sint-petersburg in februari 1917, dat deels door het wijfelende optreden van de Kozakken die initieel niet te hard tegen vrouwen wilden optreden... 7 dagen later trad de Tsaar af.
of protesten in Tunis in december 2010 nadat een straathandelaar dor de politie slecht behandeld was, welke binnen een maand tot aftreden van de president leidde, en een golf van straatopstanden door een groot deel van de arabische landen stuurde.
of 5000 poolse staalwerkers in het poolse stadje Stalowa Wola die in april 1987 gingen staken voor een paar duizend Zloty loonsverhoging wegens de inflatie, dat uiteindelijk uitmondde in een grote nationale staking en de poolse regering die toestond dat er een oppositiepartij meedeed met de verkiezing (welke deze grandioos won een jaar later en het omvallen van de communistische oosteuropese regimes eigenlijk onvermijdelijk maakte).
Ik vermoed dat de huidige russische machthebbers doorhebben dat er zulk een revolutionair gevaar best aan het ontstaan is in rusland zelf... voorlopig kunnen ze dat nog met zeer direkt individueel geweld onderdrukken (maar ook dat houden ze niet eeuwig vol, omdat iedere lokaal individueel geweld vaak ook enkel de spanning verhoogd)
Alle decennia lang onderdrukte en opgekropte woede komt tot uitbarstingquote:Op donderdag 11 mei 2023 11:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Beste voorbeeld hiervan is Roemenië, waar een ogenschijnlijk futiele aanleiding (het willen wegsturen van een onwelgevallige dominee in Timisoara) een gigantisch domino-effect in gang zette die uiteindelijk leidde tot de executie van het echtpaar Ceausescu.
Waarbij in Roemenie een zeker vermoeden bestaat dat juist de 'Tweede Garde' achter Ceaucescu heel gewillig dat relatief kleine protest aangreep om alle 'schuld op de dictatuur en zn impopulaire echtgenote te schuiven, die snel te laten executeren en zelf de macht relatief geruisloos over te nemen, en een bestaand machtssysteem voort te zetten, bestaande uit het onderdrukken van de intelectuele en oppositionele krachten in de bevolking (na de dood van Ceaucescu vond nog wekendlang een vorm van straatterreur plaats die eerder voort leek te komen uit een interne machtstrijd (FSN bestond vooral uit voormalige communistische machthebbers die onder Ceaucescu op een zijspoor geraakt waren) en niet daadwerkelijk demonstraties door de bevolking).quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Beste voorbeeld hiervan is Roemenië, waar een ogenschijnlijk futiele aanleiding (het willen wegsturen van een onwelgevallige dominee in Timisoara) een gigantisch domino-effect in gang zette die uiteindelijk leidde tot de executie van het echtpaar Ceausescu.
Aangezien de oorlog pas stopt als Ukraine Rusland heeft veroverd, mogen ze dat ding dus over heel Rusland inzetten.quote:
Dat was in het oude Rome zo. Lijkt mij sterk dat nu nog steeds zo is.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:19 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)r_of_seized_russian/
I can’t remember the details but isn’t there a law or something where ‘the state’ gets a bunch of an Oligarchs money when they die. So when there was that spate of Oligarchs and their families dying at the beginning of the war that was basically Putin breaking open some Piggy banks.
Ik ben nu met deze podcast bezig https://podcastluisteren.nl/pod/De-Franse-Revolutie .quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar er de komende dagen/weken weer onverklaarde brandjes optreden…quote:
Ik vermoed dat het feest wordt op de Krim, als ze daarop mogen schieten van het VK. Ik heb overigens geen idee hoe makkelijk Rusland ze kan neerschieten. Als dat tegenvalt, mogen ze de vloot in Sebastopol nu wel gaan verhuizen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar er de komende dagen/weken weer onverklaarde brandjes optreden…
Las daar de afgelopen dagen al wat geruchten over. Wat ik heb afgedaan als ongefundeerde speculatie. Maar als je dit dan hoort geeft dat er wel net wat meer voeding aanquote:Op donderdag 11 mei 2023 12:59 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het feest wordt op de Krim, als ze daarop mogen schieten van het VK. Ik heb overigens geen idee hoe makkelijk Rusland ze kan neerschieten. Als dat tegenvalt, mogen ze de vloot in Sebastopol nu wel gaan verhuizen.
Zou mooi zijn als ze dat ook daadwerkelijk hebben gedaan.quote:
Ik vroeg dat laatst in een telegram groepje aan een Rus hoe dat zat.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt op zich maar de repressie heeft nu wel bizarre vormen aangenomen.
Er is de facto geen vrijheid van meningsuiting meer.
Ik denk of binnenlandse oppositie.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar er de komende dagen/weken weer onverklaarde brandjes optreden…
Er staat geen prijs op vrijheid natuurlijkquote:Op donderdag 11 mei 2023 13:06 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik vroeg dat laatst in een telegram groepje aan een Rus hoe dat zat.
Dus ik had m 100¤ beloofd als hij op Rode Plein ging staan met bordje fuck Poetin, ik zou hier dan zelfde doen met fuck Rutte.
En dan beide een live stream starten.
Helaas durfde hij dat niet..
En gaf als slap excuus dat hij met Poetin eens was dus waarom zou hij het doen?
Vrijheid van meningsuiting.
Gewoon om te laten zien dat je wel of niet de vrijheid hebt.
Ik bood m zelfs 500¤ maar hij bleef nee zeggen.
Die brug zal het grootste doelwit zijn dunkt me. Vraag me af hoe makkelijk die uit te schakelen is wel.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:59 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het feest wordt op de Krim, als ze daarop mogen schieten van het VK. Ik heb overigens geen idee hoe makkelijk Rusland ze kan neerschieten. Als dat tegenvalt, mogen ze de vloot in Sebastopol nu wel gaan verhuizen.
Lijkt me eerder voor het dreigt te vallen, maar hoe dan ook lijkt het antwoord me, nee.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:20 schreef Elan het volgende:
Als De Krim valt zou Vlad dan tactische nukes gaan inzetten? Hij lijkt me er gek genoeg voor
Zie het niet gebeuren, maar mocht Oekraïne Bachmoet weten te ontzetten kan dat wel eens de definitieve morale mokerslag worden.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:18 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Wagner geeft toe dat Oekraine nu ook in het noorden bij bohdanivka terrein heeft gewonnen. Russen worden op beide flanken langzaam teruggedrongen
Ik geloof niet dat de getrainde troepen voor het offensief bezig zijn met Bakhmut.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:22 schreef skysherrif het volgende:
Volgens Prigozhin is het Oekraiense counteroffensief reeds begonnen in Bakhmut, met hoe hoog de intensiteit van aanvallen op de flanken is van Oekraine.
Ik ben bang dat je met zo'n relatief kleine lading geen enorme structurele schade aan een brug kunt toebrengen. Het wegdek/spoor is uiteraard wel flink te beschadigen en dan ligt de brug er een tijdje uit.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die brug zal het grootste doelwit zijn dunkt me. Vraag me af hoe makkelijk die uit te schakelen is wel.
Ah joh dat is niks. Die hyper sonic dingen die van koers kunnen wisselen terwijl ze vliegen zijn 15 tot 20 miljoen per stukquote:Op donderdag 11 mei 2023 13:35 schreef Slayage het volgende:
2 miljoen euro kost 1 storm shadow raket lees ik
Die raketten programmeer je voor de vlucht. Dus het is een kwestie van wat ophangpunten en een knopje en draadje om ze te lanceren installeren.quote:
50% kansquote:Op donderdag 11 mei 2023 13:20 schreef Elan het volgende:
Als De Krim valt zou Vlad dan tactische nukes gaan inzetten? Hij lijkt me er gek genoeg voor
Russische soldaten die op 200km van de front gestationeerd zijn:quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:40 schreef skysherrif het volgende:
Wallace heeft zojuist storm shadows aangekondigd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hadden ze het ook over aantallen? Straks leveren ze er maar tien of zo.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:40 schreef skysherrif het volgende:
Wallace heeft zojuist storm shadows aangekondigd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat soort info geven ze (uiteraard) niet.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:46 schreef Recce het volgende:
[..]
Hadden ze het ook over aantallen? Straks leveren ze er maar tien of zo.
CNNquote:Russia's Investigative Committee will soon put on the country's wanted list the judges of the International Criminal Court (ICC) who issued an arrest warrant for Russian President Vladimir Putin and another official, the chairman of the Investigative Committee Alexander Bastrykin said Thursday, according to state news agency RIA Novosti.
"The Investigative Committee then very quickly opened a criminal case against the chairman and three judges, who actively influenced the adoption of this decision. They will soon be put on the wanted list," Bastrykin said, speaking at the St. Petersburg International Legal Forum.
CNNquote:Ukrainian President Volodymyr Zelensky said he is not worried about the outcome of the 2024 US presidential election and what it could mean in terms of Washington’s support for Kyiv, because he believes Ukraine will win before then.
“Who knows where we'll be [when the election happens]?” he told European public broadcasters in an interview published on Thursday, according to one of the outlets, the BBC. “I believe we'll win by then.”
quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Russische soldaten die op 200km van de front gestationeerd zijn:
[ afbeelding ]
Dit lijkt me wel bluf van Zelensky.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:53 schreef 3rr0r het volgende:
[Ukrainian President Volodymyr Zelensky said he is not worried about the outcome of the 2024 US presidential election and what it could mean in terms of Washington's support for Kyiv, because he believes Ukraine will win before then.]
CNN
Wel erg lang in ontkenning gebleven dan. Dat die brug er vroeg of laat aan gaat zat er al zo lang dik in.quote:
Ik geloof er niks van. Oekraine valt alleen maar aan als ze russische slachtoffers kunnen maken. Alles is er volgens mij voornamelijk op gericht om geen oekrainse slachtoffers te maken maar wel zoveel mogelijk russiche slachtoffers te maken.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:22 schreef skysherrif het volgende:
Volgens Prigozhin is het Oekraiense counteroffensief reeds begonnen in Bakhmut, met hoe hoog de intensiteit van aanvallen op de flanken is van Oekraine.
Ik denk dat je de Oekraieners hier wel een klein beetje mee overschat. Het is niet dat ze nooit fouten maken of nooit verliezen hebben geleden met redelijk domme aanvallen van henzelf.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Oekraine valt alleen maar aan als ze russische slachtoffers kunnen maken. Alles is er volgens mij voornamelijk gericht om geen oekrainse slachtoffers te maken met we zoveel mogelijk russiche slachtoffers te maken.
Als het te link wordt trekken ze zich gewoon weer terug en sparen ze zichzelf. Lijkt mij een prima tactiek; laat de wapens het werk maar doen ipv Oekraiense mensenlevens.
Ik onderschat ze zeer zeker niet. Ik vind dat vooral een slimme manier van strijden in deze oorlog. Laat ze vooral zo zuinig mogelijk op zichzelf zijn. En rusland staat er heel anders in; die soldaten dienen zich vooral op te offeren, maar die pakken het ook op een hele andere manier aan.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:05 schreef skysherrif het volgende:
Ik denk dat je de Oekraieners hier wel een klein beetje mee overschat. Het is niet dat ze nooit fouten maken of nooit verliezen hebben geleden met redelijk domme aanvallen van henzelf.
Maar verder geen idee uiteraard, het is maar wat Prigo zegt.
Het is ook niet niets om een succesvol offensief te starten op verschillende fronten. Het is niet niets om duizenden en duizenden mensen tegelijk in bepaalde patronen het juiste te laten doen. Er zit weinig anders op dan dit voorlopig. Een offensief kan maar één keer denk ikquote:Op donderdag 11 mei 2023 14:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat je de Oekraieners hier wel een klein beetje mee overschat. Het is niet dat ze nooit fouten maken of nooit verliezen hebben geleden met redelijk domme aanvallen van henzelf.
Maar verder geen idee uiteraard, het is maar wat Prigo zegt.
Kan me een uitspraak van Peter Zeihan herinneren dat Ukraine minimaal een 1:7 killratio moet hebben om te winnen want anders wint Rusland het alsnog in de uitputtingsslag.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Oekraine valt alleen maar aan als ze russische slachtoffers kunnen maken. Alles is er volgens mij voornamelijk gericht om geen oekrainse slachtoffers te maken met we zoveel mogelijk russiche slachtoffers te maken.
Als het te link wordt trekken ze zich gewoon weer terug en sparen ze zichzelf. Lijkt mij een prima tactiek; laat de wapens het werk maar doen ipv Oekraiense mensenlevens.
Is ook zo, maar ik bedoelde vooral dat er best nog wat Oekraiense generaal, officiers etc op dezelfde Sovjet manier (willen) vechte nals de Russen doen. Wat helaas nog wel meer dan eens voor onnodige verliezen zorgt.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het is ook niet niets om een succesvol offensief te starten op verschillende fronten. Het is niet niets om duizenden en duizenden mensen tegelijk in bepaalde patronen het juiste te laten doen. Er zit weinig anders op dan dit voorlopig. Een offensief kan maar één keer denk ik
Interessante o.a podcast daarover met een Amerikaanse consultant die bijv ook in Irak en Afghanistan dingen deed voor het leger van de VS of voor NATO
Reden te meer om niet all-in te gaan zoals ze dat met D-day in 1944 deden, maar 'pick your battles'.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan me een uitspraak van Peter Zeihan herinneren dat Ukraine minimaal een 1:7 killratio moet hebben om te winnen want anders wint Rusland het alsnog in de uitputtingsslag.
Hoe werkt dat samenvatten met AI van een video? Heb niet zo'n zin om een anderhalf uur podcast door te worstelen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het is ook niet niets om een succesvol offensief te starten op verschillende fronten. Het is niet niets om duizenden en duizenden mensen tegelijk in bepaalde patronen het juiste te laten doen. Er zit weinig anders op dan dit voorlopig. Een offensief kan maar één keer denk ik
Interessante o.a podcast daarover met een Amerikaanse consultant die bijv ook in Irak en Afghanistan dingen deed voor het leger van de VS of voor NATO
samenvatting: it's all so fuckedquote:Op donderdag 11 mei 2023 14:18 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat samenvatten met AI van een video? Heb niet zo'n zin om een anderhalf uur podcast door te worstelen.
Dan nuken we Rusland naar hun moederland!quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:20 schreef Elan het volgende:
Op 52:30 zegt ie dat Russia gaat winnen en hoeveel death en destruction er nog moet komen voordat wij dat accepteren.quote:
ja gast anders luister je de hele podcast evenquote:Op donderdag 11 mei 2023 14:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Op 52:30 zegt ie dat Russia gaat winnen en dat wij het Westen dat moeten accepteren en dat het enkel de vraag is hoeveel we er nog in gaan investeren.
Dit klinkt als een pro Rusland praatje... hmmm...
Daarom dus een AI samenvatting, anders spring ik gewoon ergens in ipv de hele 90 minuten door te worstelenquote:Op donderdag 11 mei 2023 14:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja gast anders luister je de hele podcast even
dat is helemaal niet de insteek van wat hij te vertellen heeft
Ik heb alleen dat stukje gekeken over derussification en dat zit al vol bullshit. Bakhmut had eerst een andere naam. Ja dat klopt dat was Artemivsk maar die naam is in de Sovjet-Unie gegeven aan Bakhmut wat daarvoor ook gewoon Bakhmut was. Maar in 2016 heeft Oekraïne een wet aangenomen dat alle oude Sovjet namen worden vervangen door hun oude namen van voor de Sovjet-Unie. Beetje slecht dat je dat als intel officier niet eens weet terwijl die wel roept dat hij veel Oekraïense en Russische vrienden heeft ofzo.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Op 52:30 zegt ie dat Russia gaat winnen en dat wij het Westen dat moeten accepteren en dat het enkel de vraag is hoeveel we er nog in gaan investeren.
Dit klinkt als een pro Rusland praatje... hmmm...
hij zal nog wel meer vertellen dat niet kloptquote:Op donderdag 11 mei 2023 14:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb alleen dat stukje gekeken over derussification en dat zit al vol bullshit. Bakhmut had eerst een andere naam. Ja dat klopt dat was Artemivsk maar die naam is in de Sovjet-Unie gegeven aan Bakhmut wat daarvoor ook gewoon Bakhmut was. Maar in 2016 heeft Oekraïne een wet aangenomen dat alle oude Sovjet namen worden vervangen door hun oude namen van voor de Sovjet-Unie. Beetje slecht dat je dat als intel officier niet eens weet terwijl die wel roept dat hij veel Oekraïense en Russische vrienden heeft ofzo.
De man is ook nooit intel officer geweest maar "cryptologic linguist" tijdens zijn tijd in the US Army. Daarna is ie analyst (van wat?) geweest als burger en als contractor. Maw een vertaler/tolk op steroiden die zich als expert presenteert.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb alleen dat stukje gekeken over derussification en dat zit al vol bullshit. Bakhmut had eerst een andere naam. Ja dat klopt dat was Artemivsk maar die naam is in de Sovjet-Unie gegeven aan Bakhmut wat daarvoor ook gewoon Bakhmut was. Maar in 2016 heeft Oekraïne een wet aangenomen dat alle oude Sovjet namen worden vervangen door hun oude namen van voor de Sovjet-Unie. Beetje slecht dat je dat als intel officier niet eens weet terwijl die wel roept dat hij veel Oekraïense en Russische vrienden heeft ofzo.
Ik denk dat Vlad dan per ongeluk terwijl hij aan zijn 30 meter lange tafel vastgebonden is uit een raam valt.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:20 schreef Elan het volgende:
Als echte beelddenker moest ik gniffelen bij dit idee.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk dat Vlad dan per ongeluk terwijl hij aan zijn 30 meter lange tafel vastgebonden is uit een raam valt.
Ik vind dat hij wel meer kritische context overslaat. Het vertrekpunt lijkt een beetje: UA doet dingen, en de rest reageert (slechts).quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar die op is gebaseerd. Er zijn met name vrouwen en kinderen uit Oekraïne weg, qua mannen kan het Russische leger ongeveer 3x meer rekruteren. Nou zijn er natuurlijk ook gebieden waarvan Oekraïne de bewoners is kwijtgeraakt, zoals de Donbass.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:15 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kan me een uitspraak van Peter Zeihan herinneren dat Ukraine minimaal een 1:7 killratio moet hebben om te winnen want anders wint Rusland het alsnog in de uitputtingsslag.
Ik heb alleen dat hoofdstukje geluisterd aangezien je dan eigenlijk al een beeld heb hoe goed iemand in de materie zit. Als je dat al fout hebt vraag ik me af of je de rest wel begrijpt en ook van de veranderingen weet wat er de laatste jaren allemaal heeft plaats gevonden daarzo. Sowieso sinds de inval. Dan ga ik me tijd niet vergooien om naar de rest te luisteren.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:54 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik vind dat hij wel meer kritische context overslaat. Het vertrekpunt lijkt een beetje: UA doet dingen, en de rest reageert (slechts).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |