SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Met hun mooie Soviet-vlag.quote:
Die kerel links naast Poetinquote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:00 schreef heywoodu het volgende:
Ze hebben de overdreven hoeveelheden medailles ook weer van stal gehaald
Wel een beste kwaliteit jas dat die gewoon in vorm blijft met dat gewicht eraan.quote:
Wie is die chick tweede van links?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel een beste kwaliteit jas dat die gewoon in vorm blijft met dat gewicht eraan.
vergeet de Unicef-loop medailles nietquote:
Ik had een beetje de hoop dat de Engelse streams (The Independent bijvoorbeeld) er wel iets van Engels commentaar bij zouden hebben.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:09 schreef Weasel851 het volgende:
Volgens mijn vertaalapp wordt hetvolgende gezegd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga dit niet de hele tijd doen hoor. Kan het programmaatje op de achtergrond laten lopen.
Geen idee, maar ik denk dat ze net twee dagen in dienst is, gezien haar karige hoeveelheid medailles.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie is die chick tweede van links?
Mwah. Daar heb ik weinig moeite mee en vind ik eigenlijk ook wel indrukwekkend. Even wegdenkend dat het Rusland isquote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:20 schreef Starhopper het volgende:
Dit blijf ik idioot vinden. Een minuut stilte met een keiharde tiktak
Present!quote:
Nou ja, in a way zijn wij wel uit op de totale vernieting van de Russische staat maar niet op de manier waarop ze dat zelf menen te denken.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:21 schreef heywoodu het volgende:
Dit met een strak hoofd kunnen zeggen.
[ twitter ]
Wat een fantast.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:21 schreef heywoodu het volgende:
Dit met een strak hoofd kunnen zeggen.
[ twitter ]
Wordt als zoete koek geslikt door de Russen hoor... Goebbels doet goed zijn werk in het Kremlin qua propaganda.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://smotrim.ru/live/63251quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:37 schreef phpmystyle het volgende:
Hebben jullie streamlinkje?
Altijd wel een leuke poppenkast.
Ja, net zoals het geval zou zijn (maar dan niet op diezelfde daken uiteraardquote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Snipers were spotted on the rooftops near the Red Square
[ afbeelding ]
Nou ja, zorgenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:42 schreef ipa84 het volgende:
1 t-34 ga je toch zorgen maken waar de rest is gebleven...
Dat lijkt me niet meer dan een omhulselquote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:46 schreef nixxx het volgende:
Ooh zo’n grote groene dildo.. zouden die vol brandstof zitten? Dat zou een mooie Boem geven met een dronetje
Ben net ingeschakeld, maar geen tanks en houwitzers?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:47 schreef Starhopper het volgende:
Ligt het aan mij of was het wel erg kort dit jaar![]()
That’s what she said!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet meer dan een omhulsel
Putin kon zn sluitspier niet langer dicht houden denk ik...quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:47 schreef Starhopper het volgende:
Ze hadden gewoon weinig om te laten zien.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:47 schreef Starhopper het volgende:
Dit was inderdaad wel heel weinig. 1 T-34 tank en dat waren alle tanks... voor de rest waren het eigenlijk gewoon een berg vrachtwagens met wat dingen er op.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon weinig om te laten zien.
[ twitter ]
quote:Poetin spreekt volk toe: ’Westen is vergeten wie de nazi’s verslagen heeft’![]()
Het is Overwinningsdag in Rusland![]()
![]()
Met een grootschalige militaire parade in Moskou herdenken de Russen de overwinning op Nazi-Duitsland in Wereldoorlog II. Er was vooraf even twijfel of en zo ja, op welke manier Vladimir Poetin de feestelijkheden zou bijwonen, maar hij nam vanochtend gewoon plaats op het podium in Moskou en sprak zijn volk ook toe.
De bizarre droneaanval op het Kremlin van enkele dagen geleden heeft de waakzaamheid in Moskou verhoogt, maar de feestelijkheden rond Overwinningsdag gaan bijna allemaal door zoals gepland. Geflankeerd door een tiental medestanders en veiligheidsagenten kwam de Russische president Vladimir Poetin dinsdagochtend rond 9 uur naar het Rode Plein in Moskou om de jaarlijkse militaire parade bij te wonen. Na een begroeting van alle aanwezige hoogwaardigheidsbekleders nam hij plaats centraal op het grote podium. Ook staatshoofden en regeringsleiders uit Wit-Rusland, Kazachstan, Tadzjikistan, Turkmenistan, Kirgiziė, Oezbekistan en Armeniė zijn aanwezig.
Na een korte militaire optocht op het plein nam Poetin zelf het woord. De Russische president sprak over de overwinning in Wereldoorlog II, maar verwees, zoals verwacht, ook regelmatig naar de huidige „speciale militaire operatie” in Oekraļne. De beschuldigende vinger ging daarbij meer dan eens richting „het Westen.” „Ze zijn vergeten wie de nazi’s uiteindelijk verslagen heeft”, sprak hij. „We zien hoe ze ondertussen herdenkingsmonumenten aan Sovjetsoldaten vernielen en de nazi’s tot cult maken. Ze willen ons land vernietigen. Het Oekraļense volk is een gijzelaar geworden bij de Westerse ambities”, aldus de president.
Poetin sprak ook steun uit voor zijn eigen soldaten aan het front: „We zijn trots op de deelnemers aan de speciale militaire operatiein Oekraļne. Onze staat en de toekomst van onze mensen hangen van jullie af
Heel het land staat achter jullie
we bidden voor jullie. Niets is sterker dan de liefde voor ons vaderland.”
Overwinningsdag is een van de belangrijkste feestdagen in Rusland. Het Russische volk herdenkt de offers die de Sovjet-Unie destijds heeft gebracht tijdens de Tweede Wereldoorlog. De huidige oorlog in Oekraļne maakt de editie van 2023 heel emotioneel beladen. De afgelopen maanden sneuvelden duizenden Russische soldaten bij de invasie.
https://www.telegraaf.nl/(...)zi-s-verslagen-heeft
Ja. Russische TVquote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:01 schreef Tengano het volgende:
Waren hier live beelden van die jullie gevolgd hebben?
Moet zo'n tekort niet direct aangevuld worden? Prima dat je dit ter beschikking stelt al dat materieel maar je wilt natuurlijk niet zelf zonder zitten.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:45 schreef slashdotter3 het volgende:
https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1655838058925760514
The Netherlands is discussing the possibility of transferring F-16 fighter jets to Ukraine , said Prime Minister Mark Rutte.
"We are actively discussing the transfer of F-16 aircraft with Denmark, Great Britain, some other countries in Europe, as well as with the United States," he said.
Was er serieus maar 1 tank?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:08 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De lijst met tanks voor de mensen die het gemist hebben op de parade.
Dat gebeurd toch al door de F35?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Moet zo'n tekort niet direct aangevuld worden? Prima dat je dit ter beschikking stelt al dat materieel maar je wilt natuurlijk niet zelf zonder zitten.
Wanneer komt dan weer nieuw materieel binnen voor al die landen en is dat allemaal nog wel bij te benen qua voorraad?
Arresteren?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:15 schreef Tengano het volgende:
Nu Poetin zich hier zo in het openbaar heeft laten zien was dit eigenlijk een uitstekend moment om hem te arresteren.
Gemiste kans dus.
Mooi, staat ie in Moskou, dan staat hij niet bij Zaporizhiaquote:
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:11 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Lijst met alle voertuigen tijdens de parade.
quote:
Hoe bedoel je “hier”?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:15 schreef Tengano het volgende:
Nu Poetin zich hier zo in het openbaar heeft laten zien was dit eigenlijk een uitstekend moment om hem te arresteren.
Gemiste kans dus.
Wij hebben momenteel meer F35's dan nog vliegende F16's.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Moet zo'n tekort niet direct aangevuld worden? Prima dat je dit ter beschikking stelt al dat materieel maar je wilt natuurlijk niet zelf zonder zitten.
Wanneer komt dan weer nieuw materieel binnen voor al die landen en is dat allemaal nog wel bij te benen qua voorraad?
Dit:quote:
Gaat NL alle F16s vervangen door F35 of willen ze er nog een paar aanhouden?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wij hebben momenteel meer F35's dan nog vliegende F16's.
https://www.defensie.nl/o(...)/aantallen-materieel
HAHAHAHAquote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:11 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Lijst met alle voertuigen tijdens de parade.
Laten we hopen dat die klok heel snel gaat stoppen met tikken.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook bij Putin lijkt de klok steeds harder door te tikken qua leeftijd.
Wat?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:15 schreef Tengano het volgende:
Gemiste kans dus.
Dit nieuws kwam letterlijk al meerdere dagen geleden massaal op de nieuwssites.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:45 schreef slashdotter3 het volgende:
The Netherlands is discussing the possibility of transferring F-16 fighter jets to Ukraine , said Prime Minister Mark Rutte.
"We are actively discussing the transfer of F-16 aircraft with Denmark, Great Britain, some other countries in Europe, as well as with the United States," he said.
Het leek wel zo n collonnetje van een of ander WW2 re-enactment clubjequote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:56 schreef capricia het volgende:
Dit was echt een afgang, hč.
Wat een stumper-parade. Een vernedering.
Ik adviseer Rusland om het voor volgend jaar maar vast te cancellen. Omdat een parade met paard en wagen niet meer van deze tijd is.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:58 schreef kibo het volgende:
[..]
Het leek wel zo n collonnetje van een of ander WW2 re-enactment clubje
Waar moeten ze die wagen überhaupt vandaan halen?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik adviseer Rusland om het voor volgend jaar maar vast te cancellen. Omdat een parade met paard en wagen niet meer van deze tijd is.
Serieus? Geen eens experimentele T-14 armata's?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:08 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Begint inderdaad te lijken op wat ze hier in het dorp op de mat kunnen leggen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:58 schreef kibo het volgende:
[..]
Het leek wel zo n collonnetje van een of ander WW2 re-enactment clubje
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik adviseer Rusland om het voor volgend jaar maar vast te cancellen. Omdat een parade met paard en wagen niet meer van deze tijd is.
Denk dat ze meer vertrouwen hebben dat een museumstuk het rondje om de kerk uit kan rijden zonder stil te vallen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
Die armata’s hadden ze wel langs kunnen laten rijden niet? Of zal men ze dan toch echt echt in gaan zetten aan het front?
Dat is het "leuke" van deze so-called mislukte militaire operatie. Het zijn zulke notoire leugens die constant naar het eigen volk de schone schijn ophouden dat je in dat soort dilemma's komt; parade door laten gaan maar iedereen kan zien dat het een lachertje is of afzeggen....waarmee je dan ook weer alles zegt naar je volk toe over het succes van de "militaire operatie" (want oorlog is het nog steeds niet).quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:56 schreef capricia het volgende:
Dit was echt een afgang, hč.
Wat een stumper-parade. Een vernedering.
Nope, moet meteen denken aan een post van iemand in het Oekraļne topic in Oorlog waar iemand zei dat Rusland klaar stond voor een counter offensief met bergen t-14 en 1-90m. Die zal een zware dag hebben.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Serieus? Geen eens experimentele T-14 armata's?
"Wilden wij niet aan de vijand showen.... verrassingselement in oorlog blijft van onschatbare waarde. Vandaar."quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
Die armata’s hadden ze wel langs kunnen laten rijden niet? Of zal men ze dan toch echt echt in gaan zetten aan het front?
Dat is ze erg goed gelukt!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:25 schreef zuchtje het volgende:
De parade is expres zo pathetisch om ons Westerlingen het gevoel te geven dat ze niks meer hebben
Helemaal eens met je post, behalve die laatste alinea.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:16 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat is het "leuke" van deze so-called mislukte militaire operatie. Het zijn zulke notoire leugens die constant naar het eigen volk de schone schijn ophouden dat je in dat soort dilemma's komt; parade door laten gaan maar iedereen kan zien dat het een lachertje is of afzeggen....waarmee je dan ook weer alles zegt naar je volk toe over het succes van de "militaire operatie" (want oorlog is het nog steeds niet).
Poetin en regime liegt alles bij elkaar, de Ruski weet dat ze alles liegen, en het regime zelf weet dat de Ruski's heel goed weten dat ze alles bij elkaar liegen.....en toch die zeepbel blijven volhouden; de een blijft liegen en de ander weet het en weet dat het regime weet dat de Ruski weet dat zij hen alleen maar voorliegen....en toch niet die zeepbel doorprikken.
Poetin is als de dood om de volgende mobilisatiegolf te gaan doorvoeren en hoe langer hij dat uitstelt hoe slechter voor zijn militaire operatie...zijn volgende dilemma. De Russen weten inmiddels allemaal echt heeeel goed dat deze oorlog een doodlopende zaak die alleen maar fout kan aflopen voor het gehele land.
Ja maar ja maar het beste spul houden ze achter de hand, snap dat nouhou.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Heb het niet gekeken, maar als er in totaal maar 1 tank aanwezig was zegt dat best wat over de staat van het Russische leger. Ze hadden een paar jaar terug bovendien een hele lading van die t34's teruggekocht om parades te doen, maar zelfs die zijn blijkbaar niet onderhouden.
Rusland is nog lang niet verslagen, maar de zombies die Kremlin propaganda klakkeloos napraten over hoe supersterk ze wel niet zijn kunnen dit toch niet negeren?
Ze hebben er zelfs een naam voor: Vranjoquote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:16 schreef Aloulu het volgende:
Poetin en regime liegt alles bij elkaar, de Ruski weet dat ze alles liegen, en het regime zelf weet dat de Ruski's heel goed weten dat ze alles bij elkaar liegen.....
Yup, heb ik ook al gezegd in dit topic.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:23 schreef Glazenmaker het volgende:
De grootste lacher bij deze parade is volgens mij China. Rusland heeft nog wat traditioneel Chinese gebieden bezet en liegt al jaren over hoeveel bevolking ze daar hebben wonen. Ik zie het nog wel gebeuren dat die gebieden weer terug naar China gaan in mijn leven.
Een paar maanden geleden was uitgekomen dat er 100 miljoen teveel waren geteld maar ik zag laatst een Youtuber beweren dat China minder dan 1 miljard mensen heeft en dat de officiele cijfers totaal niet kloppen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:23 schreef Glazenmaker het volgende:
De grootste lacher bij deze parade is volgens mij China. Rusland heeft nog wat traditioneel Chinese gebieden bezet en liegt al jaren over hoeveel bevolking ze daar hebben wonen. Ik zie het nog wel gebeuren dat die gebieden weer terug naar China gaan in mijn leven.
Ja dat is wel een apart verhaal. Vorig jaar bij de blitzkrieg terugverovering regio Kharkiv werd het tank leger dat Moskou moest beschermen in de pan gehakt. Dat was het 'beste spul' wat ze hadden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
Ja maar ja maar het beste spul houden ze achter de hand, snap dat nouhou.
Er zijn serieus mensen die dat (nog steeds) denken
En ook al hebben ze sterk spul achter de rug; als zij die onverhoopt moeten inzetten hebben ze helemaal niets meer over behalve wat oude USSR meuk. Dan is de droom van Groot Rusland al helemaal verkeken, want met de huidige inkomsten van Rusland de komende vijftig jaar, zullen ze niet in staat zijn om dat apparatuur adequaat te vervangen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vanuit een westers frame zou dat ook best logisch zijn, dus ergens is het nog wel te begrijpen dat zombies nog steeds zo denken, maar een dictator heeft andere prioriteiten.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tja dat krijg je met dit soort accounts.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
We zitten nu in de unieke situatie dat een imperialistisch land met koloniėn in een ander land de bitch geworden is van dat land terwijl ze nominaal de gebieden nog steeds bezetten. Wellicht dat China het niet eens nodig acht om het lijntje op de kaart aan te passen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:31 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Yup, heb ik ook al gezegd in dit topic.
Volgens mij was de reactie: "gaat niet gebeuren, want nukes". Maar China hoeft helemaal niet met een leger binnen te vallen: ze laten gewoon gedurende een aantal jaar enkele miljoenen 'kolonisten' of 'nomadische jagers' de poreuze grens over trekken, om de uitgedunde bevolking aan te vullen.
Binnen 10 jaar is het van China, zonder slag of stoot.
China liegt ook al jaren ja, maar zelfs met de meest lage schattingen van de werkelijke Chinese bevolking hoeft maar 1 op de 1000 Chinezen olie te gaan boren en de bijbehorende infra te bouwen om alle etnische Russen in oost Rusland in aantal te overtreffen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Een paar maanden geleden was uitgekomen dat er 100 miljoen teveel waren geteld maar ik zag laatst een Youtuber beweren dat China minder dan 1 miljard mensen heeft en dat de officiele cijfers totaal niet kloppen.
Ben benieuwd wat het in werkelijkheid is.
Was er toch wel een tank (mbt) aanwezig?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:37 schreef Tengano het volgende:
Het was wel leuk geweest als die ene tank miden op het plein ook nog pech onderweg had gekregen en niet meer verder kon rijden.
En dat dan de ruskische wegenwacht nog even langs moest komen
Dat is nooit een goed teken als je in Rusland 'onwel' wordt.....quote:
Net zoals op een Saudische ambassade ontboden worden 😱quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is nooit een goed teken als je in Rusland 'onwel' wordt.....
1 tank dusquote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Was er toch wel een tank (mbt) aanwezig?
Dat is niet eens een MBTquote:
Vranyoquote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:16 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Poetin en regime liegt alles bij elkaar, de Ruski weet dat ze alles liegen, en het regime zelf weet dat de Ruski's heel goed weten dat ze alles bij elkaar liegen.....en toch die zeepbel blijven volhouden; de een blijft liegen en de ander weet het en weet dat het regime weet dat de Ruski weet dat zij hen alleen maar voorliegen....en toch niet die zeepbel doorprikken.
Kopje thee, meneer Lukashenko?quote:
Er is een gelijknamige film uit 2018 kennelijk T34 met Nazis uiteraardquote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is niet eens een MBTDit is nog uit de tijd dat je light middle en heavy tanks had
Zo simpel is het niet. De vorige mobilisatieronde heeft tot circa een miljoen jonge Russische mannen geleidt die het land achter zich lieten. Daarnaast ook tot meerdere excessen die zeer slecht waren en zijn voor de PR van zijn oorlog en regime. Niet vergeten; het was expliciet een korte militaire operatie waarbij niet Russische random jongens hoefden te vechten. Dat was de keiharde belofte bij de aankondiging van zijn avontuur in Oekraine. Daarom moet het nog steeds "operatie" hetenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:28 schreef Grishenko_ het volgende:
Helemaal eens met je post, behalve die laatste alinea.
Poetin is niet als de dood voor een volgende mobilisatiegolf, omdat Poetin de Russische bevolking ziet als een blik tonijn dat ieder moment kan worden opengemaakt. Hij weet dondersgoed dat hij genoeg Russen kan mobiliseren, omdat zij helemaal geen keuze hebben.
De Rus kiest ervoor zich dom te houden.....maar dat gaat niet eeuwig hoor. Zodra de prijs te hoog wordt gaat men wel bewegen. Daarom moet het Westen Oekrainers ook gewoon alles geven wat ze nodig hebben. Gelukkig las ik dat de Britten nu overwegen langere afstandsraketten te leveren en natuurlijk al eerder sprake van F16's. Hoe eerder hoe beter. Hoe hoger de prijs voor het wegkijken van de Russen door het hoge percentage doden in hun gelederen en samenleving hoe eerder deze waanzin eindigt. Het is de enige weg.quote:Ook ben ik van mening dat de gemiddelde Rus heel dom gehouden wordt. De propagandamachine draait overuren. Dat er genoeg Russen zijn die weten dat het zaakje stinkt, ben ik het wel mee eens. Maar denk je dat ze dat durven te openbaren? Dan kan zo iemand meteen als paria en landverrader worden gekenmerkt. Dat is veel te gevaarlijk voor hen. Zij weten dondersgoed wat er met Navalny is gebeurd.
"to get him assurance"?quote:
Een aai over de bol en ingestopt worden door papa Vlad.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"to get him assurance"?
Hij voelde zich niet lekker, dus wilde zekerheid? Dat het niet Putin's schuld was ofzo?
Dit is een post die qua niveau ver boven het gemiddelde zit. Dankjewel voor deze reactie.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:56 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. De vorige mobilisatieronde heeft tot circa een miljoen jonge Russische mannen geleidt die het land achter zich lieten. Daarnaast ook tot meerdere excessen die zeer slecht waren en zijn voor de PR van zijn oorlog en regime. Niet vergeten; het was expliciet een korte militaire operatie waarbij niet Russische random jongens hoefden te vechten. Dat was de keiharde belofte bij de aankondiging van zijn avontuur in Oekraine. Daarom moet het nog steeds "operatie" hetenAlles na de grote mobilisatieronde wat niet lekker verliep heeft die zeer subtiel en discreet gedaan en heel specifiek ipv weer zo een brute mobilisatieronde. Daarom wendt die zich meer tot oligarchen die nu moeten betalen voor het vaderland en met groot geld milities opstarten en proberen mannen te recruiten voor een goed salaris. Poetin heeft ook het Russische centrum van de macht - St. Petersburg en Moskou - ontzien bij de mobilisatie(s) tot nu toe, ook de middenklasse. Hij is niet dom. En dit bedoel ik met dat hij rondom mobilisaties met name zeer subtiel te werk moet gaan en heeft geleerd van die eerste mobilisatiegolf. Je zag ook al snel dat men officieel verkondigde naar Russen toe dat de "master strateeg Poetin" niets te maken had met "fouten en excessen in mobiliseren van mensen en letterlijk van de straat plukken en vastzetten in centra". Dat kwam, zogezegd, door fout optreden van de ambtenaren. Dus nu gaan ze dmv digitalisering mobiliseren en specifieker/gerichter, daarnaast kan je al niet meer zomaar uitreizen als jongeman....allerlei condities in werking gezet om dat dunne lijntje proberen te bewandelen. De Russische officials weten dondersgoed dat ze mega-veel verliezen hebben geleden qua ratio en dat met het aanstaande offensief ze eigenlijk al weer de volgende 300k Russen klaar hadden moeten hebben om straks met de hoge kill ratio de gesneuvelde Russen te vervangen....maarja zo een mobilisatie als de vorige wil Poetin echt niet op die manier. Of in ieder geval alles proberen om dat te voorkomen door zaken slimmer aan te pakken. Maar de tijd dringt wel.
[..]
De Rus kiest ervoor zich dom te houden.....maar dat gaat niet eeuwig hoor. Zodra de prijs te hoog wordt gaat men wel bewegen. Daarom moet het Westen Oekrainers ook gewoon alles geven wat ze nodig hebben. Gelukkig las ik dat de Britten nu overwegen langere afstandsraketten te leveren en natuurlijk al eerder sprake van F16's. Hoe eerder hoe beter. Hoe hoger de prijs voor het wegkijken van de Russen door het hoge percentage doden in hun gelederen en samenleving hoe eerder deze waanzin eindigt. Het is de enige weg.
quote:
Op een gegeven moment is hij door zijn keuterboertjes heen, en moet hij een beroep doen op de meer ontwikkelde bevolking. Deze hebben meer/betere connecties om "iets" te organiseren en/of loopholes te vinden om alsnog te ontsnappen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:08 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dit is een post die qua niveau ver boven het gemiddelde zit. Dankjewel voor deze reactie.
Dat het mobiliseren lastiger is dan eerst, wist ik wel. Maar dat verhaal over de discrete mobilisatie en Poetin de schuld gaf aan ambtenaren voor de eerste mobilisatiegolf, wist ik niet. Logisch zou het dan inderdaad zijn om mobilisatie voortaan discreet zal plaatsvinden.
Enige kanttekening die ik erbij wil zetten, is dat Poetin aantoonbaar schijt heeft aan de bevolking en diens medeoligarchen. Dat er een miljoen jonge Russen zijn gestorven, heb ik het vermoeden dat het hem niet zoveel deert en dat hij met hetzelfde gemak nog een miljoen Russen erachteraan wil gooien om zijn droom van Groot Rusland te verwezenlijken. Ook denk ik niet dat Russen in opstand zullen komen. Dat deden ze ook niet tijdens het bewind van Stalin.
Neemt niet weg dat hij niet zomaar miljoenen van de straat meer kan plukken om in deze oorlog te vechten. Dan zou hij namelijk zichzelf tegenspreken. Maar ik zie hem ervoor aan om dan weer andere ambtenaren voor de trein te gooien. Zo is hij dan ook wel weer.
Nice!quote:
Nou-nou-nouquote:
Grote kans dat t ook nog eens een bordkartonnen tank op een bmw chassis/motor was....quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:37 schreef Tengano het volgende:
Het was wel leuk geweest als die ene tank miden op het plein ook nog pech onderweg had gekregen en niet meer verder kon rijden.
En dat dan de ruskische wegenwacht nog even langs moest komen
Vorig jaar hebben ze hem ook aangepaktquote:
Je hebt dus al echt een hele grote scheve verhouding mbt in welke gebieden men nu gewonde of dode broers heeft in de directe familie.....en waar niet. Kortgezegd; minder dan 5% uit mijn hoofd in Moskou/St. Petersburg is tot op heden gemobiliseerd....volgens mij zat het rond de 2%quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:08 schreef Grishenko_ het volgende:
Dit is een post die qua niveau ver boven het gemiddelde zit. Dankjewel voor deze reactie.
Dat het mobiliseren lastiger is dan eerst, wist ik wel. Maar dat verhaal over de discrete mobilisatie en Poetin de schuld gaf aan ambtenaren voor de eerste mobilisatiegolf, wist ik niet. Logisch zou het dan inderdaad zijn om mobilisatie voortaan discreet zal plaatsvinden.
Ik zeg niet dat het Poetin wat doet. Tuurlijk niet. De hele elite niet. Hun eigen zonen gaan sowieso niet strijden. Maar de prijs kan zeer zeker voor de Rus die nu nog bewust wegkijkt te hoog worden waarbij het zaakje gewoon implodeert. Sowieso geldt dat bij elke noemenswaardige stad die Oekraine terug inneemt Poetin's macht in Rusland een enorme klap krijgt en niet alleen bij de gewone man maar ook andere invloedrijke figuren die wel hem kunnen omleggen als het moet. En dat laatste is hij echt enorm bang voor en paranoide over. En terecht. Want zo gaat dat altijd.quote:Enige kanttekening die ik erbij wil zetten, is dat Poetin aantoonbaar schijt heeft aan de bevolking en diens medeoligarchen. Dat er een miljoen jonge Russen zijn gestorven, heb ik het vermoeden dat het hem niet zoveel deert en dat hij met hetzelfde gemak nog een miljoen Russen erachteraan wil gooien om zijn droom van Groot Rusland te verwezenlijken. Ook denk ik niet dat Russen in opstand zullen komen. Dat deden ze ook niet tijdens het bewind van Stalin.
Miljoenen is makkelijk gezegd. Hoe regel je dat logistiek? Waar breng je ze bijeen? Hoe vervoer je ze? Hoe geef je ze uberhaupt een geweer met kogels mee? Heb je er zoveel in 1 klap voor een specifiek moment in tijd? Je hebt ook een moraal wat je kan breken he door massaal ongetrainde mannen het slagveld in te gooien, zeker moraal van de wel getrainde mannen die er al zijn. Je kan ook in de weg lopen he als complete nietsnut, ben je eerder obstakel dan wat anders. Laat staan dat men bij de eerste shell die om hen heen slaat weg zal kwijnen van angst....niet echt de meest capabele "soldaat" om naast je te hebben. Het is ook geen 1900 meer he, zeker wanneer je over miljoenen praat in een keer. En Poetin's regime is totaal niet gelijk aan dat van Stalin. Ook Poetin heeft te dealen met allerlei machtsverhoudingen die hij moet bespelen om te zorgen dat hij aan het hoofd blijft staan van de Russische Federatie en tegenover machtige oligarchen en andere invloedrijke lui.quote:Neemt niet weg dat hij niet zomaar miljoenen van de straat meer kan plukken om in deze oorlog te vechten. Dan zou hij namelijk zichzelf tegenspreken. Maar ik zie hem ervoor aan om dan weer andere ambtenaren voor de trein te gooien. Zo is hij dan ook wel weer.
Maar Beach_Roy snapt het zelf ook niet allemaal. Dat water is de Dnjeprquote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tja dat krijg je met dit soort accounts.
[ twitter ]
Ach, je lul publiekelijk laten zien is al zielig. Het is natuurlijk wel wat zieliger nu je hem ook niet meer omhoog krijgt.quote:
En dan toch weer op komen dagen bij de volgendequote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vorig jaar hebben ze hem ook aangepakt
Het VK beloofde als eerste tanks te leveren. Ik vind dat wij dan gewoon de eerste moeten zijn die F16's toezeggen aan Oekraļne.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:45 schreef slashdotter3 het volgende:
"We are actively discussing the transfer of F-16 aircraft with Denmark, Great Britain, some other countries in Europe as well as with the United States," he said.
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:38 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar Beach_Roy snapt het zelf ook niet allemaal. Dat water is de Dnjepr
Want Oekraļne heeft MH17 staan opvangen?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het VK beloofde als eerste tanks te leveren. Ik vind dat wij dan gewoon de eerste moeten zijn die F16's toezeggen aan Oekraļne.
Als bedankje wegens MH17.
quote:
.ik zat nog redelijk goed met mijn voorspelling.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:12 schreef theguyver het volgende:
Interessante theorie Rusland laat zelf een drone op het Kremlin flikkeren om zo de 9mei parade te kunnen schrappen omdat al het materiaal en manschappen al aan het front staan.
https://www.theguardian.c(...)r-of-ukraine-strikes
Maar ze hebben toch nog wel genoeg Russen uit andere gebieden die ze kunnen rekruteren. Desnoods onder dwang dat Poetin deze haalt uit Tjetjenie en Dagestan. Het zou ook een optie kunnen zijn dat hij naburige satellietstaten kan vragen om soldaten af te leveren. Laatstgenoemde is uiteraard onzeker hoe diep die put is, maar zulke troeven kan hij ook nog achter de hand houden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:33 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Je hebt dus al echt een hele grote scheve verhouding mbt in welke gebieden men nu gewonde of dode broers heeft in de directe familie.....en waar niet. Kortgezegd; minder dan 5% uit mijn hoofd in Moskou/St. Petersburg is tot op heden gemobiliseerd....volgens mij zat het rond de 2%Terwijl het het dichtstbevolkte deel is. De periferie waar minderheden wonen zijn ze uit de grond getrokken om naar het front te gaan. Stel hij ontkomt niet eraan mega-groot te mobiliseren, waar begin je? En welke gevolgen gaat het hebben? Hij wil niet aan de middenklasse in het centrum van de Russische macht zitten omdat hij heel goed weet dat dat enorm gevoelig is. Anderzijds valt er qua gezonde jongemannen waar je echt wat aan hebt (ipv de 40'ers met een buikje en alcoholverslaving en zielig hoopje dat ze zijn) uit de periferie al heel veel minder te halen. En daarnaast ga je daar weldegelijk problemen creeren want deze oorlog kan nog jaren doorgaan en daarmee ben je niet bij je volgende grote mobilisatieronde klaar aangezien Oekrainers qua wapentuig steeds verder inlopen terwijl de Russen geen enkele grote leverancier van wapens hebben. Die Iraanse drones stellen te weinig voor, en zelf hebben ze te weinig resources snel te produceren.
Dat ze Poetin zomaar zouden kunnen omleggen, geloof ik niet. Daar is een hele planning en samenzwering voor nodig die, naast dat het praktisch onmogelijk is om uit te voeren, ook nog eens een bepaalde mate van geheimhouding vergr. Maar dat er onderhuids vraagtekens worden gezet achter zijn beleid bij de invloedrijke mensen, iets wat ondenkbaar is in een Sovjetregering, is al een teken aan de wand dat er aan bepaalde stoelpoten wordt gezaagd. Maar een coupe of een liquidatie zie ik echt biet gebeuren in de nabije toekomst. Helaas.quote:Ik zeg niet dat het Poetin wat doet. Tuurlijk niet. De hele elite niet. Hun eigen zonen gaan sowieso niet strijden. Maar de prijs kan zeer zeker voor de Rus die nu nog bewust wegkijkt te hoog worden waarbij het zaakje gewoon implodeert. Sowieso geldt dat bij elke noemenswaardige stad die Oekraine terug inneemt Poetin's macht in Rusland een enorme klap krijgt en niet alleen bij de gewone man maar ook andere invloedrijke figuren die wel hem kunnen omleggen als het moet. En dat laatste is hij echt enorm bang voor en paranoide over. En terecht. Want zo gaat dat altijd.
De strategie van Rusland tijdens oorlogen is altijd kanonnenvoer er tegenaan gooien zonder een idee of tactiek tijdens de slag. Daar zijn veel voorbeelden van. Van Afghanistan tot aan Tsjetenie. Er zit nooit een helder idee achter, behalve spierballentaal en stootkracht.quote:Miljoenen is makkelijk gezegd. Hoe regel je dat logistiek? Waar breng je ze bijeen? Hoe vervoer je ze? Hoe geef je ze uberhaupt een geweer met kogels mee? Heb je er zoveel in 1 klap voor een specifiek moment in tijd? Je hebt ook een moraal wat je kan breken he door massaal ongetrainde mannen het slagveld in te gooien, zeker moraal van de wel getrainde mannen die er al zijn. Je kan ook in de weg lopen he als complete nietsnut, ben je eerder obstakel dan wat anders. Laat staan dat men bij de eerste shell die om hen heen slaat weg zal kwijnen van angst....niet echt de meest capabele "soldaat" om naast je te hebben. Het is ook geen 1900 meer he, zeker wanneer je over miljoenen praat in een keer. En Poetin's regime is totaal niet gelijk aan dat van Stalin. Ook Poetin heeft te dealen met allerlei machtsverhoudingen die hij moet bespelen om te zorgen dat hij aan het hoofd blijft staan van de Russische Federatie en tegenover machtige oligarchen en andere invloedrijke lui.
Nee, 'dankjewel' als in 'fuck you Poetin' natuurlijk. Die dacht ons wel eventjes te kunnen fucken met zijn grote bek. En dat we niks terug zouden doen. Verkeerd gedacht.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Want Oekraļne heeft MH17 staan opvangen?
Ik denk dat wij genoeg pushen. We moeten ook geen Polen worden die het westen de arm op de rug probeert te drukken zonder dat we leveren mogen.
Ah zo. Denk wel dat de Oekraļners stiekem niet zo rouwig zijn over het neerhalen van dat ding.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, 'dankjewel' als in 'fuck you Poetin' natuurlijk. Die dacht ons wel eventjes te kunnen fucken met zijn grote bek. En dat we niks terug zouden doen. Verkeerd gedacht.
De F16 wordt bij veel westerse landen vervangen door F35's, daarom ook de gesprekken met Denemarken en Belgiė. Zien hoeveel er tegelijk geleverd kunnen worden. De training voor onderhoud, noem maar op. En we hebben in principe is er voor leveren alleen maar toestemming nodig van de VS, en eventueel van het VK als ook Stormshadow's van een F16 gelanceerd zouden moeten worden, maar daar heb ik geen zicht op.
Zo'n beetje alles wat onder een F16 kan worden gehangen kan onder een F35, dus ik denk dat het qua raketten en bommen echt een probleem is. De Klu zal niet alles bij het vuil hebben gezet toen de eerste F35's kwamen. Reserve onderdelen misschien, maar desnoods kannibaliseren ze maar een toestel.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ah zo. Denk wel dat de Oekraļners stiekem niet zo rouwig zijn over het neerhalen van dat ding.
Een land als de VS gaat wel belangrijk zijn. Ik denk niet dat wij heel veel munitie of onderdelen hebben liggen voor de F-16. Genoeg voor het spul wat we in de lucht houden.
Ik gok dat de landen die meedoen met een zo breed mogelijke steun een plan van aanpak bij de Amerikanen moeten leggen.
Ik denk ook nog steeds dat de VS wil zien dat hetgeen ze tot nu toe geleverd hebben goed in wordt gezet bij dat offensief. Wil dit niet vlotten gaan ze andere plannen trekken.
Geloof ik wel, maar ik denk niet dat wij voor een jaar oorlog tegen Rusland raketten hebben liggen. En wat je zegt, het spul kunnen we zelf ook goed gebruiken voor de F-35. Voor het doel wat men voor ogen heeft, zal de VS toch echt steun moeten leveren.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zo'n beetje alles wat onder een F16 kan worden gehangen kan onder een F35, dus ik denk dat het qua raketten en bommen echt een probleem is. De Klu zal niet alles bij het vuil hebben gezet toen de eerste F35's kwamen. Reserve onderdelen misschien, maar desnoods kannibaliseren ze maar een toestel.
Ik krijg de laatste tijd juist steeds meer het gevoel dat dat nu minder aan het worden is. Iedereen ziet dat Oekraļne prima omgaat met die wapens. Westerse landen kijken uiteraard ook mee bij de trainingen die Oekraļners hier krijgen, daar kan een VS of NL of VK natuurlijk ook uit opmaken hoe Oekraļne die systemen zal gaan inzetten.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik denk ook nog steeds dat de VS wil zien dat hetgeen ze tot nu toe geleverd hebben goed in wordt gezet bij dat offensief. Wil dit niet vlotten gaan ze andere plannen trekken.
Het is meer dat als het offensief mislukt met alle verliezen die daar bijhorend gaat de Russen verdrijven heel moeilijk worden. Dan wordt het aansturen op onderhandelen en zal de VS andere keuzes gaan maken wat betreft het leveren van steun.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik krijg de laatste tijd juist steeds meer het gevoel dat dat nu minder aan het worden is. Iedereen ziet dat Oekraļne prima omgaat met die wapens. Westerse landen kijken natuurlijk ook mee bij de trainingen die Oekraļners hier krijgen, daar kan een VS of NL of VK natuurlijk ook uit opmaken hoe Oekraļne die systemen zal gaan inzetten.
Natuurlijk gaan er dingen niet als gewenst, maar dat hou je in een oorlog.
Voor een parade die de kracht van Rusland zou moeten aantonen is dit een farce van jewelste. Het is een teken aan de wand, je vraagt je toch af of de gemiddelde Rus zich ondertussen niet flink achter de oren begint te krabben.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:08 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Definieer 'mislukt'. Is dat wanneer Rusland zich na drie weken niet teruggetrokken heeft uit de Krim en de rest van Oekraļne? Of als Oekraļne geen meter land weet te veroveren? Ergens daartussen?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het is meer dat als het offensief mislukt met alle verliezen die daar bijhorend gaat de Russen verdrijven heel moeilijk worden. Dan wordt het aansturen op onderhandelen en zal de VS andere keuzes gaan maken wat betreft het leveren van steun.
Oekraļne die niet enorme stukken land weet te veroveren, maar wel veel verliezen lijdt. Eigenlijk is het verloren als het front weer statisch wordt en Oekraļne geen puf meer heeft voor meer.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Definieer 'mislukt'. Is dat wanneer Rusland zich na drie weken niet teruggetrokken heeft uit de Krim en de rest van Oekraļne? Of als Oekraļne geen meter land weet te veroveren? Ergens daartussen?
En verder: Nog niet alles is geleverd. Veel tanks komen pas na de zomer. Dus na het offensief. Dus stoppen met steun zie ik niet zo snel gebeuren?
Van diplomaten moet je afblijven.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het front gaat zeker weer statisch worden tčnzij het Russische leger echt in elkaar klapt en ze de oorlog opgeven. Maar daar reken ik niet op.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Oekraļne die niet enorme stukken land weet te veroveren, maar wel veel verliezen lijdt. Eigenlijk is het verloren als het front weer statisch wordt en Oekraļne geen puf meer heeft voor meer.
De russen zelf melden ook grote tekorten aan werknemers.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:56 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. De vorige mobilisatieronde heeft tot circa een miljoen jonge Russische mannen geleidt die het land achter zich lieten.
Van kinderen ook. En andere burgers.quote:
Russen in Polen moeten hun plaats kennen. 1 haar beter dan Nazi's geeft niet zoveel credits als ze zelf denken.quote:
Russische diplomaten zijn een uitzondering.quote:
Klopt dat vraag ik me zelf ook langzaam af wat de gewone Rus er van denkt.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:36 schreef J.B. het volgende:
[..]
Voor een parade die de kracht van Rusland zou moeten aantonen is dit een farce van jewelste. Het is een teken aan de wand, je vraagt je toch af of de gemiddelde Rus zich ondertussen niet flink achter de oren begint te krabben.
Persoonlijk zak ik liever niet tot het Russische niveau.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Russische diplomaten zijn een uitzondering.
Dat zou een enorme overwinning zijn. Alleen denk ik, ik weet dat wij hierin van mening verschillen, dat dit nog lastig zat gaat zijn.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het front gaat zeker weer statisch worden tčnzij het Russische leger echt in elkaar klapt en ze de oorlog opgeven. Maar daar reken ik niet op.
Ik denk dat je over een mislukking kunt spreken als de landbrug niet wordt doorbroken of in ieder geval onbruikbaar wordt gemaakt. Dat lijkt mij een primair doel. Maar misschien hebben ze in Kyiv weer een ander idee.
Hiermee doe je Oekraļne echt tekort. Ze speelden het gewoon goed. Laat lijken alsof je naar het zuiden wil, en als Rusland daardoor met troepen gaat schuiven daar toeslaan waar ze het zwakste zijn geworden. Het noordoosten. Oekraļne was op dat moment nog niet heel goed voorzien van zware westerse wapens. Het was een bij elkaar flanste zooi aan oude T72 varianten en pickuptrucks met zware machinegeweren waarmee ze de 1st Guards Tank Army in de pan hakten.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat zou een enorme overwinning zijn. Alleen denk ik, ik weet dat wij hierin van mening verschillen, dat dit nog lastig zat gaat zijn.
Oekraļne moet zuinig zijn, ze hebben geen stabiele aanvoering van wapens en zeker niet van manschappen.
Een offensief zoals jij beschrijft is iets wat Oekraļne de hele oorlog nog niet gevoerd heeft. Eerdere (offensieve) successen waren te danken aan, terugtrekkende Russen, verrassing en het afknijpen van de Russische toevoer.
Er zijn geen makkelijke doelen volgens mij. Op welke doel je precies?quote:Het zou me ook niets verbazen als Kiev besluit de makkelijkere doelen te behalen en vervolgens zich te richten op het zoveel mogelijk Russische verliezen te bewerkstelligen.
Later in het jaar een nieuw offensief om dan eens bij de zee te geraken.
In 1 klap volle bak voor dat ene doel is een enorm risico.
Tenslotte een quote van van Gaal aangaande Wesley, die ook bij het presteren middels dat offensief tot aan de azovzee toegepast kan worden: dan gaan we (ik ook) juichen !
Ik doe ze helemaal niet tekort. Ze deden het zoals je zelf zegt goed ! Ik zeg alleen maar dat een offensief waarbij je niet kan wachten tot Russen vluchten of het opgeven heel wat anders is en je veel meer troepen (kan) kosten.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hiermee doe je Oekraļne echt tekort. Ze speelden het gewoon goed. Laat lijken alsof je naar het zuiden wil, en als Rusland daardoor met troepen gaat schuiven daar toeslaan waar ze het zwakste zijn geworden. Het noordoosten. Oekraļne was op dat moment nog niet heel goed voorzien van zware westerse wapens. Het was een bij elkaar flanste zooi aan oude T72 varianten en pickuptrucks met zware machinegeweren waarmee ze de 1st Guards Tank Army in de pan hakten.
En het is Rusland die veel meer problemen met de aanvoer heeft. Alles moet per trein. Tankwagens hebben ze te weinig, dus brandstof moet in grote centrale tanks worden opgeslagen. Je zag laatst wat dat voor consequenties heeft. Oekraļne heeft een veel grote vloot aan tankwagens.
[..]
Er zijn geen makkelijke doelen volgens mij. Op welke doel je precies?
Richting de zee is het terrein misschien wel gunstiger voor een aanval omdat het daar vlakker is. Westerse tanks en IFV's kunnen een Russische tank (of individuele soldaat) eerder detecteren, en kunnen verder schieten. Dus daar zie ik een voordeel voor ze. Is het terrein heuvelachtig kun je toch minder ver zien.
Rutte schijnt toch de boel stevig op te jagen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Want Oekraļne heeft MH17 staan opvangen?
Ik denk dat wij genoeg pushen. We moeten ook geen Polen worden die het westen de arm op de rug probeert te drukken zonder dat we leveren mogen.
Wat een slechte body-double.quote:
Ik vind door de linies van een elite tankeenheid breken met technicals en lichte militaire voertuigen en dan tot tientallen kilometers achter het front doorrijden en shit schoppen niet bepaald risicoloos Ik vind dat best gedurfd.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik doe ze helemaal niet tekort. Ze deden het zoals je zelf zegt goed ! Ik zeg alleen maar dat een offensief waarbij je niet kan wachten tot Russen vluchten of het opgeven heel wat anders is en je veel meer troepen (kan) kosten.
Ik bedoel dan wat steden pakken die de Russen niet verwachten, of op meerdere plekken drukken totdat de weerstand te groot wordt. Grote kans dat de Russen troepen blijven pompen in de verdediging die je dan met de westerse wapens makkelijker ruimen kan.
Ik weet het ook niet allemaal precies. Ik weet wel dat doe Oekraļners veel verliezen niet lijden kunnen. Met die aanvoer bedoel ik natuurlijk de tanks en andere zaken die ze (zelf) niet makkelijk kunnen vervangen.
Doen we toch wel goed voor een land zonder tanksquote:
Oude meuk weg geven is goedkoper dan onderhouden en amper gebruiken.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, 'dankjewel' als in 'fuck you Poetin' natuurlijk. Die dacht ons wel eventjes te kunnen fucken met zijn grote bek. En dat we niks terug zouden doen. Verkeerd gedacht.
De F16 wordt bij veel westerse landen vervangen door F35's, daarom ook de gesprekken met Denemarken en Belgiė. Zien hoeveel er tegelijk geleverd kunnen worden. De training voor onderhoud, noem maar op. En we hebben in principe is er voor leveren alleen maar toestemming nodig van de VS, en eventueel van het VK als ook Stormshadow's van een F16 gelanceerd zouden moeten worden, maar daar heb ik geen zicht op.
Je kunt ze ook buiten parkeren en niet onderhouden, da's veel goedkoper. Rusland deed dat bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oude meuk weg geven is goedkoper dan onderhouden en amper gebruiken.
Althans de f16's dan
Dat is de kapot geschoten olieraffinaderij op de Krim van 2 weken terug.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja die hebben nog heel wat schroot staan momenteel.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je kunt ze ook buiten parkeren en niet onderhouden, da's veel goedkoper. Rusland deed dat bijvoorbeeld.
Zombies zijn het. Niet meer zelf nadenken en iedere zombie hype klakkeloos overnemen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Oekraine heeft een hele reeks mogelijke strategische doelen:quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat je over een mislukking kunt spreken als de landbrug niet wordt doorbroken of in ieder geval onbruikbaar wordt gemaakt. Dat lijkt mij een primair doel. Maar misschien hebben ze in Kyiv weer een ander idee.
quote:Putin’s 2014 annexation operation ended up disconnecting Crimea from resource flows from Ukraine, including the North Crimean Canal, which still supplied 85 percent of fresh water to the peninsula. His massive vanity bridge, stretching 12 miles over the Kerch Strait from the eastern edge of Crimea to mainland Russia, was completed in 2018 but could not come close to compensating for these losses. That’s why in February 2022 — on the very first day of the full-scale invasion — Putin’s forces used Crimea as a launchpad to tear into Ukraine’s Kherson oblast and seize control of this critical water and resource supply. The move was an implicit recognition of a fundamental reality: Crimea needs to be connected to the Ukrainian mainland to thrive or even survive.
Russia’s hold on Crimea is, therefore tenuous. Any proposed peace settlement that codifies its occupation in exchange for a cessation of hostilities would be a ticking time bomb. The truth is that Ukraine will never be stable and peaceful with a Russian-occupied Crimea, and a Russian-occupied Crimea will never be resource-secure without Ukraine.
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:22 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Hij noemt Putin een "законченный мудак", volgens google translate een "afgewerkte klootzak".
Die Wagner club zou wel eens hetzelfde kunnen eindigen als de SA indertijd. Als ze helemaal bovenin denken dat het wel eens een bedreiging zou kunnen vormen in de toekomst, dan voorzie ik een nacht van de lange messen 2.0.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:22 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Hij noemt Putin een "законченный мудак", volgens google translate een "afgewerkte klootzak".
Dat ze sterker zijn is allang duidelijk. Daar hoef je geen hogere krijgskunde voor te hebben gestudeerd.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Oekraine heeft een hele reeks mogelijke strategische doelen:
- Doorbreken van de landbrug
- Succesvolle oversteek van de Dnipr bij Kherson, veiligstelling Nova Kakhova dam
- Bevrijding van 1 stad in het oosten: Lysychansk, Severodonetsk, Bakhmut, Horlivka, of Donetsk
- Veiligstelling van de Enerhodar kerncentrale
- Inname van de logistieke knooppunten Svatove of Starobilsk
- Vernietiging Kerch brug
- Zelfs een inval in rusland zelf sluit ik niet uit, want dat kon weleens een extreem zwakke plek zijn.
Het realiseren van 1 van deze doelen is al een grote overwinning voor Oekraine, want dat betekent dat ze sterker zijn dan rusland.
Terecht, waarom zouden de Polen hun voormalige bezetters toe moeten staan bloemen bij monumenten voor die bezetters te laten leggen? Wat de Russen in Oost-Europa decennialang uitgevreten hebben heeft niets met "bevrijding" te maken.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En Rusland dan? Die leveren nog meer dan Polen denk ik… niet geheel vrijwillig.. maar tochquote:
Ik vind de inname van 1 stad toch wel een strategisch doel. Als Oekraine een stad kan innemen op de juiste manier (omsingeling ipv dwars er doorheen), dan laat het zien aan de russen dat hun oorlog fundamenteel verloren is.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat ze sterker zijn is allang duidelijk. Daar hoef je geen hogere krijgskunde voor te hebben gestudeerd.
Ik vind dat niet allemaal strategische doelen. Het innemen van de restanten van Bakhmut gaat de oorlog niet verkorten.
Wat een fucking chaos daar bij die russische alleskunners...quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:43 schreef Starhopper het volgende:
Wagner is weg uit Bachmut? Of begrijp ik het verkeerd?
[ twitter ]
Er is een stukje van 2km x 0,5km ten noorden van Bakhmut ingenomen. Niets schokkends.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:43 schreef Starhopper het volgende:
Wagner is weg uit Bachmut? Of begrijp ik het verkeerd?
[ twitter ]
Als Wagner zich daar terugtrekt, dan is dat wel een signaal naar Moskou.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Er is een stukje van 2km x 0,5km ten noorden van Bakhmut ingenomen. Niets schokkends.
Eerst dreigt hij weg te gaan, daarna zegt hij te blijven omdat hij toch munitie krijgt en nu maakt hij zich alsnog uit de voeten.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:51 schreef Starhopper het volgende:
Als Wagner zich daar terugtrekt, dan is dat wel een signaal naar Moskou.
Welnee, dat gebeurt niet. Die Prigozhin lult maar wat. Allemaal politieke spelletjes.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als Wagner zich daar terugtrekt, dan is dat wel een signaal naar Moskou.
Oh dan kunnen we ons wel gedragen als een schurkenstaat.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:45 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat Russische diplomaten niets anders dan FSB medewerkers zijn.
Het zijn nog steeds woorden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Eerst dreigt hij weg te gaan, daarna zegt hij te blijven omdat hij toch munitie krijgt en nu maakt hij zich alsnog uit de voeten.
Dit geeft toch wel een beetje een inkijkje hoe ze hun eigen kansen en positie inschatten.
Action speaks louder than words.
Dat snap ik, maar ik betwijfel of dat lukt. Kharkiv Oblast en Kherson vielen ook en brak de Russen niet. Ik denk dat het "nu snappen jullie wel dat het over is" -moment pas komt zodra de Krim in gevaar komt.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik vind de inname van 1 stad toch wel een strategisch doel. Als Oekraine een stad kan innemen op de juiste manier (omsingeling ipv dwars er doorheen), dan laat het zien aan de russen dat hun oorlog fundamenteel verloren is.
Dat is meer het middel. Niet het doel. Het doel is Rusland uit Oekraļne schoppen of laten vluchten.quote:Het strategische doel is dan het breken van het russische moreel, het zaaien van onrust in rusland, en/of toebrengen van grote verliezen ala Kharkiv offensief.
Ik ken het niet allemaal uittypen he.
Voor spionnen geldt geen diplomatieke onschendbaarheid.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh dan kunnen we ons wel gedragen als een schurkenstaat.
Nou, de Russen hebben om zo'n gebied te veroveren weken nodig. Dat ze er dan op een druilerige maandagmiddag uit worden getrapt is toch wel een dingetje. Misschien. Of niet?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Er is een stukje van 2km x 0,5km ten noorden van Bakhmut ingenomen. Niets schokkends.
Ik vind het verbazingwekkend dat er nog een monument staat voor troepen die WWII begonnen zijn als bondgenoot van nazi Duitsland en bovendien tienduizenden Polen hebben vermoord. Maar er zal vast iets zijn waar ik geen weet van heb.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:57 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Voor spionnen geldt geen diplomatieke onschendbaarheid.
Maar de Polen hadden dat "monument" natuurlijk al lang moeten slopen; zonder monument is er immers ook geen herdenking met Russische hoogwaardigheidsbekleders meer mogelijk.
Die kan je ook gewoon verkopen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oude meuk weg geven is goedkoper dan onderhouden en amper gebruiken.
Althans de f16's dan
Als je naar het vliegveld gaat ipv het ziekenhuis dan zal er wel niet zoveel aan de hand zijn.quote:
Ff vergiftigen en laten oprotten naar Minskquote:
Vast niks aan de hand. Gebeurt wel vaker in Rusland.quote:
Nederland had volgens mij iets van twintig jaar een aantal FH70 houwitsers in de opslag waarvoor men een koper zocht. Toch ook maar aan Oekraļne gegeven want niemand was geļnteresseerd en de kosten van de opslag liepen op.quote:
Op zich niks verkeerds mee lijkt me, om al die ouwe meuk even op te knallen om die russen een toontje lager te laten zingen. Op is op en weg is wegquote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:35 schreef Ulx het volgende:
Nederland had volgens mij iets van twintig jaar een aantal FH70 houwitsers in de opslag waarvoor men een koper zocht. Toch ook maar aan Oekraļne gegeven want niemand was geļnteresseerd en de kosten van de opslag liepen op.
Dit ja! Oekraine is er heel blij meequote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Op zich niks verkeerds mee lijkt me, om al die ouwe meuk even op te knallen om die russen een toontje lager te laten zingen. Op is op en weg is weg
Al het hoongelach zal Poetins positie toch zeer ondergraven? Wat een fiasco.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:41 schreef capricia het volgende:
51 voertuigen op de Victory Parade vandaag. (Waarvan er 10 geleend van Kadyrov.)
Vergeleken met 200 voor ze Oekraļne aanvielen.
[ twitter ]
denk dat het een nieuwe kleren van de keizer scenario is. De vraag is wanneer putin het doorheeft, en als hij het doorheeft, of hij stug doorzet of toch gaat beseffen dat dit niets gaat worden, en hij beter eieren voor z'n geld kan kiezen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:50 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Al het hoongelach zal Poetins positie toch zeer ondergraven? Wat een fiasco.
Nou ja, voor hetzelfde geld krijg je een bed bij het raam 😱quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je naar het vliegveld gaat ipv het ziekenhuis dan zal er wel niet zoveel aan de hand zijn.
Hoe?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:54 schreef Bensel het volgende:
en hij beter eieren voor z'n geld kan kiezen.
Ja. De mensen in RL zien dit zelf toch ook? Die zien toch ook dat dit een grote vernedering is?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:50 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Al het hoongelach zal Poetins positie toch zeer ondergraven? Wat een fiasco.
quote:Zweefmolen stort in tijdens rit in Russisch pretpark
Een zweefmolen in een Russisch pretpark is zaterdag ingestort. Hierbij zijn minstens 20 mensen gewond geraakt, onder wie veel kinderen.
https://www.gelderlander.(...)isch-pretpark-374670
Op de manier zoals ze eerder steden pakten. Of de wat minder cruciale steden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vind door de linies van een elite tankeenheid breken met technicals en lichte militaire voertuigen en dan tot tientallen kilometers achter het front doorrijden en shit schoppen niet bepaald risicoloos Ik vind dat best gedurfd.
Meerdere plekken drukken kan inderdaad. Maar dat is precies wat ik beschreef. Maar "wat steden pakken" is toch veel gevaarlijker? Je wilt geen stadsgevechten. Dan heb je juist een kans op een Bakhmoet situatie. En wat schiet je er strategisch mee op. Het doel is de Russen verslaan en dat het liefst met zoveel mogelijk heel houden van je land. Dan lijkt dat me echt niet opschieten. Ik zou ook niet weten waarom dat makkelijker zou zijn dan door linies in open terrein te breken.
Erg hoor. Ik heb trouwens net chili con carne gegeten. Ik had hem niet slecht gemaakt, maar het kon wel wat pittiger. Oh well, je kunt niet alles hebben.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:04 schreef Tengano het volgende:
De nazi's zijn weer lekker bezigDeze laffe daad zal vanavond wel weer breed uitgemeten worden op de ruskische TV.
[..]
Je zegt zelf "de minder cruciale steden". Dus schiet je er wat mee op, strategisch gezien? Zo'n stad, zeker als het lang in handen van Russen was, vereist nogal wat van de troepen. Orde bewaken. Collaborateurs arresteren. Bevoorraden. Noem maar op. Maar wat levert het op? Geef je Rusland met het pakken van een minder cruciaal provinciestadje een zware klap? Ik denk het niet. Rusland is maar in één ding geļnteresseerd op dit moment en dat is de Krim, en dan speciaal de haven van Sebastopol. De rest zal Poetin jeuken.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Op de manier zoals ze eerder steden pakten. Of de wat minder cruciale steden.
Binnen een maand bij de zee staan vraagt veel meer en dan moet je ook volledig je troepen inzetten.
Ik dacht met Chili een mooie verwijzing naar het toevluchtsoord van vele nazi's te maken. En naar gas.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:16 schreef Tengano het volgende:
Op de dag van de Overwinning op de Nazi's geen boeuf Stroganoff eten
Nee, het is een sluw plan. Als de toeschouwers naar huis gaan scheuren de Armata's daar ineens door de straten. Dat verwacht niemand,quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wat bizar om te zien dat men schijnbaar geen materieel kan regelen voor het belangrijkste propagandamoment van het jaar. Zouden de tanks dan toch echt opraken?
Die Oekrainers hebben hier al heel vroeg op voorgesorteerd.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wat bizar om te zien dat men schijnbaar geen materieel kan regelen voor het belangrijkste propagandamoment van het jaar. Zouden de tanks dan toch echt opraken?
Je kan of gebied pakken of troepen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je zegt zelf "de minder cruciale steden". Dus schiet je er wat mee op, strategisch gezien? Zo'n stad, zeker als het lang in handen van Russen was, vereist nogal wat van de troepen. Orde bewaken. Collaborateurs arresteren. Bevoorraden. Noem maar op. Maar wat levert het op? Geef je Rusland met het pakken van een minder cruciaal provinciestadje een zware klap? Ik denk het niet. Rusland is maar in één ding geļnteresseerd op dit moment en dat is de Krim, en dan speciaal de haven van Sebastopol. De rest zal Poetin jeuken.
Eén oeroude tank tijdens zo'n parade is dieptriest iddquote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dan vinden ze het vast niet erg als Vadertje Staat hun pensioenen en voedselbonnen en weet ik veel wat inpikt om oorlogje speciaal militair operatietje mee te spelenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:35 schreef 3rr0r het volgende:
Nou we hebben het gezien, Russia stronk.
[ twitter ]
De warehouses lijken me gewoon leeg. Als ze niet eens een rijdend explaar te voorschijn kunnen toveren. Ze zitten kennelijk flink door hun reserves geen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
En dat in tegenstelling tot Polen vandaag:quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Eén oeroude tank tijdens zo'n parade is dieptriest idd
Had dan minimaal enkele tientallen oude tanks bij elkaar geraapt.
Maar blijkbaar begint de voorraad rijdende tanks idd op te raken
Wat een contrastquote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat in tegenstelling tot Polen vandaag:
[ twitter ]
Dit had achteraf een prima dag geweest om even Rusland te veroveren.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:03 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ff een ritje maken naar Moskouquote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wel corrigeren met 20 meter wegens GPS jamming.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ah fijn de coördinaten erbij, je weet nooit waar het goed voor is.
Het opslaan van oude wapens wordt een goeie business. Ga maar vast aandelen Cosmoline, WD40 e.d. inslaan.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nederland had volgens mij iets van twintig jaar een aantal FH70 houwitsers in de opslag waarvoor men een koper zocht. Toch ook maar aan Oekraļne gegeven want niemand was geļnteresseerd en de kosten van de opslag liepen op.
Edit: Of het waren die Bofors 40mm L/70's die stonden te wachten op een koper. Of ander materieel. Dat kan ook.
Ze hebben wel degelijk 10.000 tanks maar door zeer corrupte generaals is er dus geen geld gestoken in onderhoud maar wel in een nieuw vakantiehuis aan de cote d'Azur.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:19 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Dus ja, voor de oorlog zeiden de Russen in officiele cijfers dat ze 10.200 tanks hadden, en nu kunnen ze niets meer ter berde brengen.
Ik vermoed een list van Putin. (alhoewel ik de reden hiervoor niet zo weten)quote:
Die zullen wel echt supergemotiveerd zijnquote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Daar gaat z'n mooie plan om zich terug te trekken en de schuld in de schoenen te schuiven van Shoigu en het Russische leger
https://www.reuters.com/w(...)munition-2023-05-09/
Russian mercenary chief says he's been told to stay in Bakhmut or be branded traitor
The head of Russia's Wagner mercenary force fighting in eastern Ukraine said on Tuesday he had been told he and his men would be regarded as traitors if they abandoned their positions in the city of Bakhmut.
Die zelfde knakker had een bevel uitgevaardigd om elke Oekraļner die gevangen werd genomen zou worden geėxecuteerd.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die zullen wel echt supergemotiveerd zijn
Zou toch wat zijn als die russen elkaar gaan afmakenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:52 schreef theguyver het volgende:
Die zelfde knakker had een bevel uitgevaardigd om elke Oekraļner die gevangen werd genomen zou worden geėxecuteerd.
Dus nu weet hij zelf hoe het voelt.
Dat klinkt als een opdracht om daar te sterven.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Daar gaat z'n mooie plan om zich terug te trekken en de schuld in de schoenen te schuiven van Shoigu en het Russische leger
https://www.reuters.com/w(...)munition-2023-05-09/
Russian mercenary chief says he's been told to stay in Bakhmut or be branded traitor
The head of Russia's Wagner mercenary force fighting in eastern Ukraine said on Tuesday he had been told he and his men would be regarded as traitors if they abandoned their positions in the city of Bakhmut.
Er was 1 tank. Uit het museum.quote:
Hopelijk snel.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat klinkt als een opdracht om daar te sterven.
Wow!quote:
Die parade begint traditiegetrouw met de T-34/85. Want dat is de Hero van hun grote patriottische oorlog.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:32 schreef kibo het volgende:
[..]
Ik vermoed een list van Putin. (alhoewel ik de reden hiervoor niet zo weten)
Maar 1 T34 is wel speciaal, doe dan helemaal geen tanks..
Ook al zal je het spul nodig hebben voor een (mogelijke) opvang van het te verwachten Ukraine offensief, dan nog kan je die binnen een paar dagen per trein naar het front transporteren.
Die ene T34 is een georkestreerd symbool.
Ja. Het waren voornamelijk cadetten die daar marcheerden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 19:08 schreef quirina het volgende:
[..]
Wow!
En bij gebrek aan militairen lieten ze de kinderen van de cadettenschool maar marcheren zoiets?
quote:
Het is een mogelijkheid natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 19:25 schreef theguyver het volgende:
Btw lijkt me op een dubbelganger van Poetin en niet de echte.
Viel me ook op toen hij in Marioepol was
Teringquote:
Wel veel mensen op zijn lip ja !quote:Op dinsdag 9 mei 2023 19:25 schreef theguyver het volgende:
Btw lijkt me op een dubbelganger van Poetin en niet de echte.
Viel me ook op toen hij in Marioepol was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |