Het is het oogsten van de blankenhaat die jaren gezaaid is door KOZP, GL, Bij1, D66, NPO, DPG, Mediahuis, Denk, BLM etc. Openlijk racisme ging gepaard met een vijandsbeeld, dan moet je niet raar opkijken dat laagbegaafden daar zo op reageren.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:17 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Als er op Omroep ON een item is over racisme en racistisch geweld door zwarte tegen witte mensen, waar het gebeuren in de Bijlmer wel op lijkt dan liggen ze zwaar onder vuur. Dat bestaat niet, alleen witte mensen kunnen racistisch zijn.
Als er tijdens trip van Nederlandse agenten naar Parijs wat racistisch gelald wordt dan is het haast de opening van het 8 uur journaal .
Wat er nu in de Bijlmer gebeurd is moet maar in de doofpot gestopt worden. NIET DELEN, NIET DELEN.
Terwijl het wel lijkt op racistisch geweld. Maar dan alleen zwart tegen wit en dat telt niet.
Ehm, precies hetzelfde? Het zijn allemaal jongeren met een kleurtje?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:12 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Wat zal er gebeuren als de kleurtjes waren omgedraaid in dit filmpje?
Je moet niet iets te verzinnen als we allemaal weten waar de commotie wel over gingquote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:17 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Als er op Omroep ON een item is over racisme en racistisch geweld door zwarte tegen witte mensen, waar het gebeuren in de Bijlmer wel op lijkt dan liggen ze zwaar onder vuur. Dat bestaat niet, alleen witte mensen kunnen racistisch zijn.
200 jaar geleden werd er niemand voor de trein gegooid vanwege een significant gebrek aan locomotieven, wagons en spoor. Voor paard en wagen gooien was toen de norm.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:22 schreef m0ridin het volgende:
En so what als het 200 jaar geleden ook gebeurde? Dat betekent alleen maar dat deze stukken waardeloos tuig 200 jaar achter lopen in hun ontwikkeling... Nou ja, dat lijkt alvast prima te kloppen.
Misselijkmakend dit, mag hopen dat ze keihard gestraft worden. Maar dat is nogal naïef ja.
Hoe het item ook gebracht zou worden doet er niet toe, ze zouden sowieso onder vuur liggen.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je moet niet iets te verzinnen als we allemaal weten waar de commotie wel over ging
Het hoeft niet letterlijk voor een trein of op bijlmer te zijn he...quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:40 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
200 jaar geleden werd er niemand voor de trein gegooid vanwege een significant gebrek aan locomotieven, wagons en spoor. Voor paard en wagen gooien was toen de norm.
Staat in het bericht maar lijkt me eerder 3 ipv 5-7.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:36 schreef SpecialK het volgende:
Zie ik daar nou een 5-7 jarig jochie die lekker loopt mee te trappen?
Wat is er mis met die mensen
Per definitie. Het spoor was toen nog pure science fiction.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ook in de middeleeuwen was het volstrekt ondenkbaar dat je iemand op het spoor duwde.
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:06 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Per definitie. Het spoor was toen nog pure science fiction.
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:57 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Het hoeft niet letterlijk voor een trein of op bijlmer te zijn he...
Dacht dat het punt vooral was dat dit soort dingen " van alle tijden" zouden zijn.
Klopt. Want geen treinen.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, niet alleen door 'importtuig'. Gewoon in het algemeen. Tweehonderd jaar geleden zou niemand het in z'n hoofd halen om een ander op het spoor te gooien. Dat deed je gewoon niet.
Die jongen die in elkaar wordt geslagen toch niet?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ehm, precies hetzelfde? Het zijn allemaal jongeren met een kleurtje?
Niet in Nederland. Balthasar Gérard was de laatste bij mijn weten, en die had er al drie zware dagen op zitten.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Want geen treinen.
250 jaar geleden vierendeelde men nog mensen.
Burgers onderling vierendeelden elkaar toch niet ?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet in Nederland. Balthasar Gérard was de laatste bij mijn weten, en die had er al drie zware dagen op zitten.
Die dalen inderdaad. Zowel in de veiligheidsmonitor (enquête onder burgers, waar aangiftebereidheid dus niet meespeelt) als in de geregistreerde criminaliteit door de politie (waar aangiftebereidheid wel meespeelt).quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen de cijfers dalen op alle vlakken. Niet alleen bij de "ik durf geen aangifte te doen want dan ramt de politie me in elkaar"
Jawel.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die jongen die in elkaar wordt geslagen toch niet?
Klopt. Een Rus en een Inca (ongerelateerd).quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet in Nederland. Balthasar Gérard was de laatste bij mijn weten, en die had er al drie zware dagen op zitten.
Toch best lichtgekleurde handen dan, voor iemand 'met een kleurtje'.quote:
Kijk vooral naar z'n hoofd, net voor-ie op het spoor belandt.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Toch best lichtgekleurde handen dan, voor iemand 'met een kleurtje'.
Eerste 2-3 sec van de video.
Ik gok dat het een blanke jongen is met donker haar, maar nu ga ik even op twitter "Peter. R de Vriezen."quote:
Dat is zijn haar? Maar inderdaad, hij zou licht getint kunnen zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kijk vooral naar z'n hoofd, net voor-ie op het spoor belandt.
En niet elke kleur is een donkere kleur.
Op twitter zegt iedereen in ieder geval dat hij blank is.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is zijn haar? Maar inderdaad, hij zou licht getint kunnen zijn.
Boeit verder ook niets natuurlijk.
Voor veel usertjes is het kennelijk essentieel. Kijk maar naar de reacties in dit topic. Men heeft het erover dat het racistisch geweld is, vraagt zich af wat er zou gebeuren als het andersom gebeurde, etc. Allemaal gebaseerd op de veronderstelling dat het slachtoffer blank is en de daders niet.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is zijn haar? Maar inderdaad, hij zou licht getint kunnen zijn.
Boeit verder ook niets natuurlijk.
...en het is op de sterfdag van Pim Fortuyn.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Voor veel usertjes is het kennelijk essentieel. Kijk maar naar de reacties in dit topic. Men heeft het erover dat het racistisch geweld is, vraagt zich af wat er zou gebeuren als het andersom gebeurde, etc. Allemaal gebaseerd op de veronderstelling dat het slachtoffer blank is en de daders niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |