Ik denk helemaal niet dat de politici echt bezig zijn met de natuur. Ze zijn vooral bezig met een vorm van consumentisme. Daar waar D66 haar achterban pleased met de veeteelt te halveren is de BBB natuurlijk bezig met haar achterban, wat de industrie is achter de boeren.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:13 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Vem...
Het grote verschil tussen jouw denkwijzs en de mijne is zover ik het uit onze woorden haal dat jij denkt dat Nederland zoveel meer doet.
Ik denk niet dat Nederland zoveel doet. Door rechtspraak moest de overheid handelen. En dat doen ze vooral door het op papier, voor de rechter, ok te krijgen.
Die manier is schadelijk, zeer zelfs.
Ze nemen het niet serieus. Het ligt in dezelfde lijn als biomassa musbruiken. Of afval naar andere landen te brengen waar het zonder filters verbrand wordt of gedumpt wordt.
Dat is de papieren werkelijkheid.
Een meer globaal systeem zou dit kunnen verbeteren. Maar ik huiver wel voor de praktijk.
definieer natuurquote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit.
En dat er bedrijven miljarden verdienen aan het verneuken van de natuur, daar hoor je de figuren die dit roepen niet over![]()
Laat ons dan maar eerst eens beginnen met het terugdringen van de explosieve bevolkingsgroei in Nederland en Nederland als distributiecentrum van de EU te laten dienen.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:23 schreef bianconeri het volgende:
Ze zijn wel heel extreem soms, maar heeft gewoon gelijk.
Er moet iets gebeuren in NL.
Figuren zoals vd Plas/BBB met de terror boeren zorgen er juist voor dat NL op slot gaat.
En vooral mede mogelijk gemaakt door een bestuur van gl en d66. Een van de hardste milieudrammertjes.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja hoe serieus moet ik geouwehoer nog nemen als we Italiaans afval importeren om hier in de fik te steken in Amsterdam.
Dat is onzinquote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:03 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Laat ons dan maar eerst eens beginnen met het terugdringen van de explosieve bevolkingsgroei in Nederland en Nederland als distributiecentrum van de EU te laten dienen.
De Nederlandse bevolking groeide in 2022 met 224 836 inwoners (inclusief correcties).quote:Op zaterdag 6 mei 2023 21:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is onzin
NL neemt naar verhouding zeer weinig mensen op.
Moeilijk hè lezen wat ik zeg.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De Nederlandse bevolking groeide in 2022 met 224 836 inwoners (inclusief correcties).
Dat zijn 12,6 mensen per duizend inwoners.
Aan het eind van 2022 telde de bevolking 17 815 508 mensen.
De bevolking groeit als er meer immigranten dan emigranten zijn en als er meer kinderen geboren worden dan er mensen overlijden
kloptquote:
quote:In de top 5 van grootste groepen staan migranten geboren in Syrië (per saldo 15,2 duizend tot en met november), Turkije (11,4 duizend) en India (10,4 duizend).
Migranten geboren in Polen staan op de vijfde plaats. In 2021 namen zij nog de tweede plaats in achter Syrische migranten.
Wat is een "Mark Gillisje doen"?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:44 schreef Discombobulate het volgende:
Ze moeten even een Mark Gillisje bij hem doen. Wat een extreem vervelende kwal is die man.
Het kabinet laat zich graag gijzelen , dan hebben ze weer een excuus om niet te hoeven bouwenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 23:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wel eens interessant om van deze man te horen. Hij zegt eigenlijk helemaal niks geks - althans, er is vast wel iets in het artikel aan te wijzen waar ik het persoonlijk niet mee eens ben, maar ok. De overheid zou gewoon eens de regels moeten volgen waar ze door de rechter steeds met hun neus op geduwd wordt en de burgers snappen dat het de overheid onder met name VVD en CDA bewind waren die deze problemen veroorzaakt hebben.
Een partij als D66 wil juist graag bouwen. Maar als ze dan gehoor willen geven aan de rechter om dat mogelijk te maken heb je mensen als jij die doen alsof ze daar maar niks aan moeten doen. Sinds wanneer is dat soort radicalisme om rechtelijke uitspraken steeds maar weer opnieuw te proberen te ontwijken mainstream geworden?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het kabinet laat zich graag gijzelen , dan hebben ze weer een excuus om niet te hoeven bouwen
het kabinet kan ook gewoon de stikstof normen omhoog gooien en minder natura 200 gebieden makenquote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een partij als D66 wil juist graag bouwen. Maar als ze dan gehoor willen geven aan de rechter om dat mogelijk te maken heb je mensen als jij die doen alsof ze daar maar niks aan moeten doen. Sinds wanneer is dat soort radicalisme om rechtelijke uitspraken steeds maar weer opnieuw te proberen te ontwijken mainstream geworden?
Heb je een bron voor deze claim dat dat gewoon maar kan?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het kabinet kan ook gewoon de stikstof normen omhoog gooien en minder natura 200 gebieden maken
alles kan, als ze zouden willenquote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb je een bron voor deze claim dat dat gewoon maar kan?
Voor zover ik weet kan dat niet aangezien dat simpelweg ten koste gaat van die gebieden die al zijn aangewezen.
Ik vraag je om een bron, maar je komt met meer wensdenken.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alles kan, als ze zouden willen
maar men wil dit circus gaande houden, als je kan aanwijzen dan kan je ook afwijzen
men heeft toch zelf de normen vastgesteldquote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vraag je om een bron, maar je komt met meer wensdenken.
ja maar hep jij een bron van als dit wel kan???quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men heeft toch zelf de normen vastgesteld
alles kan
ze willen ook de asielzoekers niet terugsturen, men wil niet
hoe meer ellende hoe meer mensen op de minsteries, hoe belangrijker ze worden
en D66 vind dat prachtig , die gooien met gemak 28.000 miljoen over de balk
geven subsidie op Tesla autos en jan met de pet betaald zich scheel aan de trein
Er is welgeteld 1 Tesla die in aanmerking komt voor de subsidie en dan nog wordt die minder vaak gekozen (Nederlanders kiezen voor de Model Y). Dus waarom nu steeds dat wordt gekoppeld aan Tesla ontgaat mij ten ene male.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alles kan
ze willen ook de asielzoekers niet terugsturen, men wil niet
hoe meer ellende hoe meer mensen op de minsteries, hoe belangrijker ze worden
geven subsidie op Tesla autos en jan met de pet betaald zich scheel aan de trein
Timmermans heeft toch gezegd dat de norm is natuur in stand houden en dat lidstaten zelf kunnen bepalen hoe en wat?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:47 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja maar hep jij een bron van als dit wel kan???
[ afbeelding ]
geen ideequote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Timmermans heeft toch gezegd dat de norm is natuur in stand houden en dat lidstaten zelf kunnen bepalen hoe en wat?
Die normen worden voor zover ik weet vastgesteld aan de hand van het behouden van de habitat in de betreffende gebieden. Het is dus niet een getal wat je zomaar in kunt vullen, maar moet onderbouwen.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Lol nee, stop toch met dat kinderachtige wensdenken. Bovendien gaat het om wat veehouders rondom de natuurgebieden die riant gecompenseerd zouden worden.quote:alles kan
Vaak kan dat niet. Hoe wil je bv. mensen terugsturen als je niet weet waar ze vandaan komen? En hoe wil je het doen als het land het niet accepteert? Uit vliegtuigen gaan gooien die je boven potentieel vijandelijk gebied laat vliegen? Langer vasthouden zou mss wel kunnen.quote:ze willen ook de asielzoekers niet terugsturen, men wil niet
Hoe kom je er bij dat D66 dat prachtig vindt? Die willen gewoon luisteren naar de rechter zodat er wel gebouwd kan worden - wat jij kennelijk ook wil - en de boeren die benadeeld worden door het eerdere VVD/CDA gefaal compenseren. Niks radicaals of vreemds aan behalve in fabeltjesland.quote:hoe meer ellende hoe meer mensen op de minsteries, hoe belangrijker ze worden
Dat is allang niet meer zo. Trouwens, elke elektrische 2ehands krijgt 2k subsidie zolang de subsidie strekt en elke 1ehands bijna 3k zolang de subsidie strekt (althans, voor zover ik weet. Daarnaast geldt ook voor elke elektrische auto vooralsnog geen wegenbelasting.quote:geven subsidie op Tesla autos en jan met de pet betaald zich scheel aan de trein
hier ben ik gestopt met lezenquote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die normen worden voor zover ik weet
riant gecompenseerd, woest aantrekkelijk/ ?quote:Bovendien gaat het om wat veehouders rondom de natuurgebieden die riant gecompenseerd zouden worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |