abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209384098
Het tegelen van de badkamer, ik heb een deel van de vloer gedaan. De rest is Liesbeth's werk, die is het handigst. Ik ben heel erg goed in slopen maar tegels op maat zagen zit niet in mijn motoriek.

Beneden een deel van de trap verplaatst, die was erg smal en kwam anders op de plek van de nieuwe keuken uit.

zaterdag 3 juni 2023 @ 11:35:33 #152
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209385672
Handige Liesbeth! ^O^
Is ze ook in te huren voor klussen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_209386422
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:35 schreef golfer het volgende:
Handige Liesbeth! ^O^
Is ze ook in te huren voor klussen?
In de toekomst wel, eerst nog even wat werk hier op de boerderij afmaken. Naast het verhuren van huizen wil Liesbeth voor de afwisseling wat kluswerk gaan doen, anders zit je ongemerkt zo een paar weken op je boerderij (we doen eens in de twee/drie weken boodschappen dus dat komt wel eens voor).
pi_209386477
Ik denk dat ik deze foto al eerder gepost heb maar ja, hij hoort bij het verhaal

In Augustus 2020 waren we hard aan het werk geweest en Liesbeth wilde nog snel even douchen. We hadden een tijdelijke douche in de partytent gemaakt. Ze had wel gezien dat het erg donker werd maar ze had de tijd nog wel om te douchen voor het ging regenen.

Twee minuten later kwam er een storm langs en ging de tent letterlijk de lucht in, stond Liesbeth daar helemaal naakt. De scheerlijnen zaten nog netjes aan de haringen in de grond, het geheel was afgescheurd op de aansluiting op de tent. Dat was al de tweede die kapot waaide en deze was niet goedkoop, dat was dus de laatste. Oh ja Liesbeth zegt net dat in de omschrijving van die tent stond dat het stormshelter :W was.

De buurman had gezegd dat het vanaf Juni niet meer zou regenen, toen we het vroegen: ja maar dit is een zomerstorm, geen regen.
pi_209388354
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:23 schreef Managarm het volgende:
() ja maar dit is een zomerstorm, geen regen.
:D _O-
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 3 juni 2023 @ 16:48:50 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209388806
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:23 schreef Managarm het volgende:
Ik denk dat ik deze foto al eerder gepost heb maar ja, hij hoort bij het verhaal

afbeelding ]

Twee minuten later kwam er een storm langs en ging de tent letterlijk de lucht in, stond Liesbeth daar helemaal naakt.
Pics? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_209388852
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:48 schreef golfer het volgende:

[..]
Pics? :+
Ik was bezig om achter een tent aan te rennen, die krengen zijn verdomd snel.
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 13:01:12 #158
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209397089
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:50 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik was bezig om achter een tent aan te rennen, die krengen zijn verdomd snel.
_O-

Niet bepaald stormbestendig dan...
  zondag 4 juni 2023 @ 13:21:30 #159
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209397212
Ga je daar een B&B beginnen of hoe moet ik dit zien?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_209406703
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:21 schreef nils7 het volgende:
Ga je daar een B&B beginnen of hoe moet ik dit zien?
In dat huis? Nee, dat gaan we normaal langdurig verhuren. Ik ga geen ontbijtjes klaar maken, dat kan ik niemand aandoen. Initieel wilden we een paar vakantiehuisjes op de boerderij bouwen maar na Covid hebben we dat idee uit het raam gegooid.

In de toekomst gaan we misschien de huidige schuur ook verhuren maar alleen als dat nodig is om rond te komen en er zijn plannen om toch maar een vakantiehuisje op de boerderij te bouwen (vooral omdat het ons leuk lijkt als project, dat wordt dan maximaal 30m2).
pi_209434753
Deze papyrus stond bij mijn ouders in het raamkozijn, na het leeghalen van mijn moeders huis (ze ging naar een verzorgingshuis na het overlijden van mijn vader) heb ik deze in ons meertje geplant.

Waterlelies gingen ook in het meertje

Zara jaagt op kikkers

Liesbeth heeft bij de steile ingang vetplantjes met roze bloemen geplant. Ed vind ze echt fantastisch.

Een paar maanden later, de roze zee die ook op de satellietfoto te zien is.

Zara krijgt een banaan als troost, vreemde hond. Ze moest ingeënt worden tegen de standaard hondenziektes en dan wordt er eerst getest op Leishmania. Niet echt goed nieuws: ze heeft Leishmania. Ze zal er altijd last van hebben maar ze heeft medicijnen.

https://www.dierendokters.com/honden/leishmania-leishmaniose

woensdag 7 juni 2023 @ 19:30:25 #162
207727 Smallish
Kleintje!
pi_209434860
Achos….. ;(
Is dat zo?
pi_209442774
Verder met de elektriciteit, we hadden een pomp in het kleine meertje liggen, onhandig om elke keer een generator te starten. Dat meertje bleek echt klein te zijn want we hebben het einde van de zomer niet gered met dat meertje.

Het moet dieper volgens mij baas

De basis van het accu-hokje

Ik had kleurstof voor de stuc gekocht maar echt oranje is het niet geworden.

pi_209442988
In Juni 2021 een van de best aankopen van de afgelopen jaren gedaan.

Een tractor met 30 PK.

Ik heb in de ochtend het stuk waar de ezels niet op stonden gelijk gemaaid. Je mag alleen maaien in de ochtend als er nog dauw is. Er zijn best wel wat regels waar je je aan moet houden qua brandpreventie.

Is ook wel logisch want het is in de zomer echt kurkdroog en door de monocultuur qua bossen gaat brand verschrikkelijk snel. Er staat in het centrum vooral den, eucalyptus en de opvolger Mimosa.

Dat is overigens wel mooi, eucalyptus was te invasief en daarvoor kwam Mimosa, wat zo mogelijk nog invasiever is. Een vriendin van ons heeft het op haar terrein staan en je krijgt het bijna niet weg, het is net bamboe.

Maar ja, ik dwaal een beetje af geloof ik .De tractor, een ideaal stuk gereedschap. Vooral het bakje wat je achter de tractor kan hangen is echt super voor allerlei dingen. Ik heb ook een houtversnipperaar gekocht maar dat is voor ons terrein een beetje een miskoop, wij hebben veel eik wat hardhout is. Het apparaat wordt eigenlijk te weinig gebruikt.

Voor de rest heb ik ook een frees, maaier, een soort ploeg met 5 punten en een egalisatieapparaat om aan de tractor te hangen.

Het is overigens verstandig om je mobiel niet mee te nemen op een tractor, die zijn echt niet gemaakt om overheen te rijden met een tractor is mijn ervarning.
  donderdag 8 juni 2023 @ 16:56:58 #165
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_209443491
Die roze bloemenzee O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_209443830
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:56 schreef laziness het volgende:
Die roze bloemenzee O+
Dat is Liesbeth's tuin, ik heb een andere kleur

Bij het grote meertje staan ook nog oranje en gele.
pi_209445176
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
De twee ezels van onze buren speelden zeker met een lekke voetbal. Favoriet spel was om 1 bal in beide ezelmonden te nemen en samen rondjes te lopen. Heerlijk om te zien hoe speels ezels eigenlijk zijn.
Ik heb Ed een bal gegeven maar voorlopig vond ie het nog niets. Eng ding, hij is al schoppend weggerend.
  donderdag 8 juni 2023 @ 20:18:32 #168
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209445423
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:58 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik heb Ed een bal gegeven maar voorlopig vond ie het nog niets. Eng ding, hij is al schoppend weggerend.
:D

De bal die onze buurezels hadden was wel lek zodat hij makkelijk in de mond genomen kon worden.
Spoilers!
pi_209445466
Nu we het toch over ezels hebben, Doro is onze arme peer aan het mishandelen

pi_209452423
Dit was in April 2021, het regende erg hard. Dit is bij de steile ingang. Over heel de weg liep water weg richting ons riviertje.

Op de foto zie je ook een klein stroompje op ons terrein, dat hebben we zelf gegraven omdat een stuk verder het water uit de zijkant van de heuvel komt. Dit was plek van onze eerste boomgaard maar die werd zo nat dat de boompjes het niet overleefden.

Als we de hond uitlaten komen we bij een groter riviertje uit, daar staat ook een leuk project. Een ouderwetse watermolen.

pi_209453876
De watermolen is te koop, de eigenaresse is 90+. Ze had toch wel gevoel voor humor, ze liep met twee stokken: niet omdat ze slecht loopt maar omdat haar borsten te groot en te zwaar zijn en ze anders voorover valt _O- .
pi_209454054
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 14:03 schreef Managarm het volgende:

[..]

[Voorbereiding op aansluiting natuurlijk gas moet aanwezig zijn (dat betekent gaspijp van rand terrein tot huis, dat is toch meer dan 50 meter). Gas gaat hier nooit komen, we zitten op een doodlopende weg met drie boerderijen.

Van de week met onze architect gesproken, de aansluiting voor het gas is niet meer nodig. Prettig, scheelt mij een hoop werk (gasleiding naar rand terrein trekken over 50 meter).
pi_209458278
Wat ontzettend leuk hoe jullie het allemaal doen en hoe je het verslag schrijft. Ik lees met veel plezier mee!
En die ezels O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_209464015
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 22:46 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat ontzettend leuk hoe jullie het allemaal doen en hoe je het verslag schrijft. Ik lees met veel plezier mee!
En die ezels O+
De ezels zeggen hoi, heb je toevallig iets te snacken?

pi_209464106
Wij horen elke half uur een kerkklok die een complete melodie afspeelt, we zijn eens op zoek gegaan naar de kerk die dat mooie geluid voortbrengt. We hadden een mooi carillion verwacht maar helaas:

Onze eerst douche, die weggevlogen is

Dit is in Augustus 2020, kan je zien hoe droog en geel alles is. De boom is een vijg, het eerste jaar hadden wij vrolijk gewacht tot die dingen paars waren, vielen ze van de boom af. Onze buurman heeft ons hard uitgelachen, we hebben een gele vijg.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')