Nice.quote:
Ik ben heel erg voor Oekraiene, sterker nog, zij hadden al veel eerder (zwaardere) wapens gekregen wmb.quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daarom moeten we zoveel mogelijk steun geven aan Oekraine. Ze vechten daar voor onze vrijheid.
Oekraiene organiseert haar eigen beveiliging?quote:
Gelukkig is de gemiddelde Rus zelden onder invloedquote:Op donderdag 4 mei 2023 12:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Beter.
Russen rijden straks zonder goede remmen over gladde, smerige en goede wegen en zonder airbags.
Wat kan daar nu verkeerd gaan?
*surprised pickachu face*
Militaire hardware die je hier houdt is dan fysiek hier als dat nodig is om in te zetten, tevens werpen wij ons op als havik in dit conflict. Leuk als je een militair arsenaal hebt en zware hardware, maar dat hebben wij niet. En zomaar gokken dat heel EU voor ons uitloopt op het moment dat wij aangevallen worden (direct of indirect) doe ik niet. Ik vertrouw een Macron of Meloni, of Scholz onvoldoende.quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik begrijp je argument niet zo: wanneer Zelensky naar Berlijn of Parijs gaat om te hosselen voor wapens kan het niet potentieel GIGANTISCH escaleren en kan Nederland haar eigen burgers wel beschermen tegen militaire invloeden?
Ze beweren dat de vlag op zijn kop hangen al sinds de middeleeuwen een sein van in nood zijn is en dat zolang men de boeren niet helpt(/doet wat die willen?) ze in nood zijn en het gerechtvaardigd is (om respectloos om te gaan met onze vlag?) (dit zag ik een woordvoerdster gisteren zeggen op tv)quote:Op donderdag 4 mei 2023 09:12 schreef AgLarrr het volgende:
Toch ironisch dat de frontvrouw van het clubje dat al maanden de nationale driekleur door het slijk haalt, en wiens achterban deels weigert om op 4 en 5 mei de vlag correct op te hangen, hier begint te miepen over respect.
https://www.hln.be/buiten(...)zijn-kliek~a1dbc726/quote:Russische ex-president Medvedev roept op tot "fysieke eliminatie van Zelensky en zijn kliek”
De Russische ex-president Dmitri Medvedev heeft op berichtendienst Telegram opgeroepen om de Oekraïense president Volodymyr Zelensky te elimineren. Hij deed dat in reactie op het opduiken van beelden die tonen hoe verschillende drones ontploffen boven het Kremlin in Moskou.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gelukkig is de gemiddelde Rus zelden onder invloeddus er kan weinig mis gaan
![]()
Gaat Rusland nu Den Haag bombarderen?quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)zijn-kliek~a1dbc726/
Het is maar net hoe breed of minder breed je "voor ons" interpreteert.quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben heel erg voor Oekraiene, sterker nog, zij hadden al veel eerder (zwaardere) wapens gekregen wmb.
Maar het narratief dat zij vechten voor ons is natuurlijk flauwekul, Oekraine is in gevecht met Rusland omdat van Baalen en consorten (maar ook anderen) een zweem hebben opgehangen dat zij bij de EU en NAVO zouden kunnen, en dat wil Rusland niet. Rusland heeft niet veel te willen wat mij betreft, maar door dit wijffelende gedrag is onder andere de oorlog ontstaan.
Nog even los van het feit dat Poetin een kankerlijer is.
Voor binnenlands publiek die hele show rondom de "drone-aanval op het Kremlin/Poetin" en ook dit taalgebruik. Om de Ruskis proberen achter zich te scharen...er moet immers snel weer gemobiliseerd worden ook he. Tenminste, het voetvolk, de elite niet uiteraard. Medvedev zijn 25-jarige zoon Ilya zal je nooit op op slagveld vinden uiteraard.quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gaat Rusland nu Den Haag bombarderen?
Want?quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraiene organiseert haar eigen beveiliging?
quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)zijn-kliek~a1dbc726/
Treinen naar het westen geloof ik wel, maar aan de oostzijde gaat het treinverkeer steeds meer ellende tegemoet. Moeilijk, moeilijk:quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Trein, auto enzovoort. De grenzen zijn gewoon geopend maar het is te gevaarlijk voor burgervluchten boven Oekraïne.
https://nos.nl/artikel/24(...)alarmbellen-rinkelenquote:Zo'n 500.000 Oekraïners zijn sinds het begin van de oorlog in Rusland terechtgekomen, daar zijn de strijdende partijen het min of meer over eens. Rusland noemt het een humanitaire missie, terwijl Oekraïne het regelrechte ontvoeringen vindt. President Zelensky spreekt van deportaties en een parlementslid riep het Rode Kruis op vermiste landgenoten op te sporen in Rusland.
quote:Rutte over timing bezoek Zelensky: 'Bemoei me niet met zijn tijdschema'
Premier Rutte wil geen inhoudelijke reactie geven op kritiek van enkele oppositiepartijen over de timing van het bezoek van de Oekraïense president aan Nederland.
BBB-leider Van der Plas liet gisteravond weten ongelukkig te zijn over de gekozen datum, de dag van de Nederlandse Dodenherdenking. PVV-leider Wilders twitterde vanochtend iets soortgelijks. "Ik ga daar geen commentaar op geven. Ik laat het bij hen", zei premier Rutte desgevraagd.
De premier heeft zich naar eigen zeggen niet met het reisschema van president Zelensky willen bemoeien. "Als hij zegt dat hij komt, dan maken wij er tijd voor."
Als de Amerikanen ons bedreigen met een invasie als er Amerikanen worden berecht in den Haag kan ik me er alles bij voorstellen dat de Russen de haag gaan bombarderenquote:Op donderdag 4 mei 2023 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De trein rijdt gewoon?quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:03 schreef Klik het volgende:
Welk meesterbrein wil me vertellen hoe mensen ukraine moeten uitvluchten zonder "vluchten"?(lees: vliegtuigen?)?
P.S.: vanwege deze informatie kan ik niet helemaal begrijpen hoe die mensen daar weg komen/vluchten: https://www.flightradar24.com/51,32.78/6
Het is toch allemaal niet geloofwaardig meer. Als hij dit werkelijk meent dan zegt hij dus eigenlijk dat de VS hem hebben gepoogd te vermoorden. Een staatshoofd van een kernmacht.quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ twitter ]
Biden valt dan zeker onder die kliek
Er zullen er niet veel zijn die naar het oosten willen. De meeste mensen die nu in Rusland vast zitten/gedeporteerd zijn kwam omdat ze in het begin van de oorlog gewoon er door overvallen zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:25 schreef Klik het volgende:
[..]
Treinen naar het westen geloof ik wel, maar aan de oostzijde gaat het treinverkeer steeds meer ellende tegemoet. Moeilijk, moeilijk:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)alarmbellen-rinkelen
dit slaat nergens op.quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als de Amerikanen ons bedreigen met een invasie als er Amerikanen worden berecht in den Haag kan ik me er alles bij voorstellen dat de Russen de haag gaan bombarderen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ruttequote:
Misschien gaan ze voor de zoveelste keer roepen dat ze dat gaan doen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |