Worden de eigen bewoners ook nog menselijk behandeld of mogen die elk jaar meer gaan betalen om al die asielzoekers jarenlang te onderhouden?quote:Op woensdag 17 mei 2023 21:53 schreef Alpha0 het volgende:
Er wordt zelfs reclame gemaakt voor méér asielzoekers.![]()
[ afbeelding ]
Dan is deze petitie (van @Alpha0) interessant voor jouquote:Op woensdag 17 mei 2023 03:00 schreef BMW1993 het volgende:
Knip
De hele Europese Unie bij elkaar heeft 447,7 miljoen inwoners, als al die vluchtelingen nou eerlijk werden verspreid, dan zou Nederland gerust 80% minder hoeven opvangen.
Laat je bruinhemderig taalgebruik voor in de kroeg. Of op stormfront.quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Migratie is dan ook niet de oplossing.
Wij kunnen niet een half continent, wat feitelijk gezien gewoon een grote broedmachine van addergespuis is, opvangen in het Westen.
Althans niet zonder alle daarbij horende negatieve zaken te krijgen hier, zoals flink inboeten in veiligheid, woongenot, rijkdom, et cetera et cetera.
Dat is gewoon simpelweg NIET mogelijk.
Iedereen die anders stelt heeft het niet begrepen en is dus geen knip voor de neus waard.
Kan gewoon niet.
Hilarisch hoe men dat dan probeert te verkopen aan de hand van een eufemisme. Dat zie je wel vaker, termen als streven voor een 'humaan' asielbeleid komt op hetzelfde neer. Dit soort organisaties hebben maar één doel: meer migranten toelaten (ook via het aanwakkeren van gezinshereniging) en de bevolking ook warm maken voor meer migratie.quote:Op woensdag 17 mei 2023 21:53 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is dus onzin.quote:Op donderdag 4 mei 2023 17:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Altijd maar het beste jongetje van de klas willen zijn. Schuldgevoel. Onszelf wegcijferen voor anderen. Deugen. Dat soort zaken.
In België leeft dit iets minder, zijn toch wat bescheidener daar.
Dat is vooral omdat NL in verhouding gewoon heel weinig asielzoekers opvangt. Ook al denkt Nederlander van niet.quote:Op woensdag 17 mei 2023 21:53 schreef Alpha0 het volgende:
1 van de slechtste qua opvang van asielzoekers? Dat zal toch wel meevallen? Zo'n Zuidbroek is niet best en het kan beter maar in andere landen is het soms ronduit asociaal. Kan je jouw stelling onderbouwen?quote:Op donderdag 18 mei 2023 21:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is dus onzin.
In bijna alle vlakken is Nederland het slechtste (1 van de) de klas.
Qua milieu, qua opvang asielzoekers.
Ik bedoel kwantitatief, niet kwalitatief.quote:Op donderdag 18 mei 2023 21:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
1 van de slechtste qua opvang van asielzoekers? Dat zal toch wel meevallen? Zo'n Zuidbroek is niet best en het kan beter maar in andere landen is het soms ronduit asociaal. Kan je jouw stelling onderbouwen?
quote:Frankrijk vreest massale migratie vanuit Italië en zet strikte grenscontroles in
Frankrijk accepteert geen migranten meer die zonder papieren willen doorreizen vanuit Italië. De Franse regering heeft 150 extra politiemensen en ME ingezet die dag en nacht langs de Frans-Italiaanse grens patrouilleren. "Op dit moment pakken we tussen de 100-150 mensen op, per dag", zegt de chef grenspolitie Philippe Vicente.
Het gaat vooral om zwarte Afrikanen die door racistische klopjachten Tunesië zijn uitgejaagd en smokkelaars flink betaalden voor een tocht naar Lampedusa. Ze willen per se doorreizen naar West-Europa en geven niet zomaar op: "Ik blijf het proberen, al moet het duizend keer."
Op de stoep bij de Franse douanepost in Menton zitten acht Ivorianen die net zijn opgepakt. Hun stoffige schoenen zijn uit, hun tenen opgezwollen. Het was hun eerste poging om Frankrijk binnen te komen, lopend en per trein. Maar bij de eerste halte zijn ze uit de coupé gehaald. Er zit niks anders op dan acht kilometer terug te lopen naar de Italiaanse grensstad Ventimiglia.
Begin deze maand heeft de Franse regering extra strenge controles ingevoerd aan de Italiaanse grens. Aan de grensovergang bij Menton staan acht ME-bussen klaar. Agenten controleren elke vrachtwagen of minibus, elke trein die Frankrijk binnenrijdt.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)te-grenscontroles-in
Uiteraard doen ze dat. Ze verdienen waarschijnlijk aan het binnenhalen van "vluchtelingen". Dus hoe meer, hoe beter is hun motto.quote:Op woensdag 17 mei 2023 21:53 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk?quote:Op donderdag 18 mei 2023 23:48 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Uiteraard doen ze dat. Ze verdienen waarschijnlijk aan het binnenhalen van "vluchtelingen". Dus hoe meer, hoe beter is hun motto.
De NPO heeft een documentaire over 1F’ers, asielzoekers die worden verdacht van oorlogsmisdaden zoals ISIS-terroristen, verplaatstquote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:12 schreef Homey het volgende:
De kans daarentegen dat een 2doc, Pointer of Zembla een kritische uitzending doet over het wel en wee van de bloeiende asielindustrie blijft daarentegen steken op 0%.
Slechts de mensensmokkelaars/ondernemers/automobilisten/religieuzen verdienen daarmee veel geld.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 01:04 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk?
Nou, neem maar zeker aan dat het hele asielbeleid een groot verdienmodel is..
Automobilisten hebben bij jou ook overal schuld aan hé...?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 15:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Slechts de mensensmokkelaars/ondernemers/automobilisten/religieuzen verdienen daarmee veel geld.
Natuurlijk heb ik als tragere weggebruiker een hekel aan het leger dat auto rijdt, aangezien zij met de tragere weggebruikers geen rekening houden.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 15:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Automobilisten hebben bij jou ook overal schuld aan hé...?
Teringjantje, heeft je begeleider je weer even alleen gelaten?
Blijf lekker binnen zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 16:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik als tragere weggebruiker een hekel aan het leger dat auto rijdt, aangezien zij met de tragere weggebruikers geen rekening houden.
Dat is gewoon vette business.quote:Op woensdag 17 mei 2023 21:53 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]
Het is toch dezelfde redenering?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 15:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Automobilisten hebben bij jou ook overal schuld aan hé...?
Teringjantje, heeft je begeleider je weer even alleen gelaten?
Wat ongelofelijk triest als je zoiets op 27 jarige leeftijd doet.. man man man.quote:
Bijna alle vlakken. Maak daar maar alle vlakken van.quote:Op donderdag 18 mei 2023 21:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is dus onzin.
In bijna alle vlakken is Nederland het slechtste (1 van de) de klas.
Qua milieu, qua opvang asielzoekers.
Lees nog eens mijn post. Ik heb het over automobilisten.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 16:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is toch dezelfde redenering?
Jouw redenering is waarschijnlijk (en dit is gissen want vragen voor verduidelijking worden steevast genegeerd)
Zonder asielzoekers is er geen IND of COA
En mutinationals hebben baat bij asielzoekers want meer mensen is meer klanten (dan zet 0,3% extra mensen enorm veel zoden aan de dijk)
En politie dan? Of justitie? Überhaupt ambtenaren bij gemeentes of provincie? De belastingdienst? Rijkswaterstaat?
Bij elke club kan je hetzelfde doen
TBS klinieken sturen mensen zk snel mogelijk naar buiten want dat levert uiteindelijk meer cliënten op en de politie heeft heeft aandelen in TBS klinieken
Dat ben ik meer geld kwijt aan de energiekosten en dat is slecht voor mijn geestelijk welzijn en ook is het slecht voor mijn lichamelijke gezondheid.quote:
neem maar zeker aan dat het hele asielbeleid een groot verdienmodel is.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 16:56 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Lees nog eens mijn post. Ik heb het over automobilisten.
Wat die met het asielbeleid te maken hebben, is mij een compleet raadsel.
En waarom moet ik de boel verduidelijken? Ik stel toch de vraag als eerste, of niet?
En dan haal jij er weer allerlei onzin erbij, wáár ik het helemaal niet over heb....
Werk.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 16:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Bijna alle vlakken. Maak daar maar alle vlakken van.
Geen idee waarom je hier nog woont met je gejank altijd over NL en de Nederlander.
Gezondheidszorg staan we op 1. Bij meest gelukkige mensen staan we op 5 en in landen waar je het beste kan wonen staan we 10quote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Werk.
En kom eens met een tegenwoord dan?
Relatief gezien neemt NL weinig vluchtelingen op.
NL staat in Europa bij de onderste 3 qua verduurzamen.
Maar nee hoor ons landje loopt volop te janken want zogenaamd zouden we de beste zijn
https://nos.nl/artikel/23(...)jaar-wel-versnellingquote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is niet slecht. We staan trouwens in de lijst "duurzaamste landen ter wereld" 11e. Qua aantal asielzoekers staan we in de Europese middenmoot en ik weet ook niet waar jij die onderste drie vandaan haalt maar aangezien het hier de bedoeling is om feitenvrij te ouwehoeren ga ik met je post mee. Nederland zuigt
#opgebaardeisineenstegeneuropa/wheeledwarrior
Dat is energie. Verduurzaming is meer dan energie (zo zijn we bijvoorbeeld in de wegenbouw weer wel top) en ik kan er niks zinnigs over zeggen behalve dat het vergelijken met andere landen al snel scheef gaat aangezien wij bijvoorbeeld geen bergen hebben. Ik ben het helemaal met je eens dat wij veel zeiken en heel veel ongeinformeerd zeikenquote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)jaar-wel-versnelling
Bij nazoeken kwam ik als 1e dit artikel tegen, waar ook weer andere bronnen aangehaald worden.
NL staat binnen de EU dus zelfs onderaan
Ik werk in de verduurzamings sector, half jaar geleden stonden we in onderste 3.
Dus we zijn gestegen! Al weet ik niet zeker meer of die andere 2 EU landen zijn.
Nederlanders blijven alsnog ongelofelijk zeiken alsof wij heel veel doen. Nee dus.
Je quote mijn post die ging over de obsessie van @torentje over automobilisten he? Quote dan ook ff de post van mij waar je een reactie van mij verwacht. Zo wordt het allemaal verwarrend, al die quotes door elkaar.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 17:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
neem maar zeker aan dat het hele asielbeleid een groot verdienmodel is.
Dat is toch een quote van jou? Daar wordt op gereageerd? Ik ben benieuwd wat hier de gedachten of onderbouwing bij is, al paar keer gevraagd, elke keer dar ontwijken, dit is volstrekt zinloos. Ik begrijp wel dat we asielzoekers binnenhalen, krikt het niveau een beetje op
Aha. Dus je weet precies waar 't over gaat en nu moet ik officieel de goede post quoten want het wordt verwarrend (voor wie?) en dan, dan ga je je bewering wel onderbouwen?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 01:47 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Je quote mijn post die ging over de obsessie van @:torentje over automobilisten he? Quote dan ook ff de post van mij waar je een reactie van mij verwacht. Zo wordt het allemaal verwarrend, al die quotes door elkaar.
We zullen maar zwijgen over de obsessie van jou over mij en andere mensen die niets leuks vinden aan het leger dat een auto heeft omdat die geen rekening houden met de tragere weggebruikersquote:Op zaterdag 20 mei 2023 01:47 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Je quote mijn post die ging over de obsessie van @:torentje over automobilisten he? Quote dan ook ff de post van mij waar je een reactie van mij verwacht. Zo wordt het allemaal verwarrend, al die quotes door elkaar.
Reageer dan ook niet steeds op mij met nietszeggende onzin wat je uitkraamt steeds...quote:Op zaterdag 20 mei 2023 08:57 schreef torentje het volgende:
[..]
We zullen maar zwijgen over de obsessie van jou over mij en andere mensen die niets leuks vinden aan het leger dat een auto heeft omdat die geen rekening houden met de tragere weggebruikers
Je gaf zelf al antwoord op mijn opmerking niet?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 08:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aha. Dus je weet precies waar 't over gaat en nu moet ik officieel de goede post quoten want het wordt verwarrend (voor wie?) en dan, dan ga je je bewering wel onderbouwen?
Ik heb vaker gevraagd naar onderbouwing bij die bewering en die onderbouwing komt er nooit (weet niet of jij dat al die keren bent of een van die twee idioten) en nu ga je ook nog eens zo flauw doen. Hoe groot acht jij de kans dat die onderbouwing er dan wel gaat komen? Misschien te pessimistisch maar ik schat die kans nu in op nul.
Ik sta gewoon te kijken van deze kardinaal domme redering die gebruikt wordt als onderbouwing, had ik bij jou niet verwacht.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:35 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Je gaf zelf al antwoord op mijn opmerking niet?
Zonder asielinstroom verliezen veel mensen een riant inkomen.
Moet ik dat nu écht nog onderbouwen?
Ben jij zo dom?
Ik geef slechts een tegengeluid, zodat iedereen aan jouw weerwoord kan zien dat jij geen andersdenkenden tolereert.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Reageer dan ook niet steeds op mij met nietszeggende onzin wat je uitkraamt steeds...
Wat haal je er nu allemaal toch weer bij kerel? Totale onzin wat je uitkraamt. Waar zeg ik dat wat jij beweert?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik sta gewoon te kijken van deze kardinaal domme redering die gebruikt wordt als onderbouwing, had ik bij jou niet verwacht.
De burger wil minder criminaliteit maar dat wordt tegengewerkt door politie en justitie want die zijn gebaat bij criminaliteit. Vluchtelingenwerk is gebaat bij vluchtelingen dus zij veroorzaken oorlogen en zetten dictators aan de macht. Fokkers willen geen asielstop want dan valt er minder te kankeren. Rijkswaterstaat wil geen goede wegen want dan valt er minder te repareren. Artsen genezen geen mensen want dan hebben ze geen werk. Leraren en professoren geven slecht onderwijs anders worden de studenten slimmer dan zij en hebben ze geen werk. ICTers bouwen bugs in anders hebben ze geen dik salaris. Ambtenaren kijken hele dagen uit het raam want anders moeten ze naar huis naar hun lelijke echtgenoot of goudvis. IND is een logistiek bedrijf die boten aan vluchtelingen verkoopt. Begrafenisondernemer betalen boeren om gif te strooien en artsen om de andere kant op te kijken. Blablabla iedereen heeft een baan met een dik salaris
Dat is allemaal micromanagement. Zolang de instroom zo hoog blijft, doe je er gewoon weinig aan. Je kunt dat centrum verplaatsen, maar dan hebben ze dat gezeik ergens anders.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:04 schreef Revanches het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)anders-gaat-het-fout
Zonder X verliezen die mensen een riant salaris. Y is een verdienmodel. Die argumenten 'kloppen' inderdaad en kunnen bijna in elk gesprek ingezet worden. Dat maakt het meteen niet zo'n sterk argument.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wat haal je er nu allemaal toch weer bij kerel? Totale onzin wat je uitkraamt. Waar zeg ik dat wat jij beweert?
Ik zeg alleen dat de asielindustrie een verdienmodel is, en dat klopt gewoon.
Meer zeg ik niet.
En wat ik daarmee wil zeggen is dat zonder deze industrie, zou je het personeel op andere plaatsen kwijt kunnen, waar ze nodig zijn.
Deze hele asielcircus kost miljarden,vanaf het begin al 400 miljard heb ik gelezen. Netto onder de streep is het echt niet meer hoor...
Wat wil je nog meer horen?
Dan krijgen ze Bruls achter hun aan.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:16 schreef michaelmoore het volgende:
veel gemeentes stoppen met de noodopvang , die zijn het zat
Bruls wil de oekrainers en de asielzoekers mixen , zodat er asielzoekers BIJ de oekrainers komenquote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan krijgen ze Bruls achter hun aan.
quote:De coördinatie van de opvang van Oekraïners verloopt nu via de veiligheidsregio’s, maar die stoppen hiermee.
De regie voor asielzoekers komt bij de provincie te liggen.
Maar er moet één regie komen, zegt de burgemeester van Nijmegen na afloop van het overleg van de 25 veiligheidsregio’s in Utrecht.
Daarin spraken de burgemeesters met staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) over de opvang van Oekraïners en de nieuwe spreidingswet die gemeenten op termijn kan verplichten mensen op te vangen. Hoe die regie eruit moet gaan zien, is nog onderwerp van discussie.
Het COA, IND en asieladvocaten, die houden met hun gekronkel de boel sowieso in stand.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zonder X verliezen die mensen een riant salaris. Y is een verdienmodel. Die argumenten 'kloppen' inderdaad en kunnen bijna in elk gesprek ingezet worden. Dat maakt het meteen niet zo'n sterk argument.
Kan je uitleggen wat dat verdienmodel in de asielindustrie is waar jij het over hebt, wat niet klopt? Asiel is iets wat er bij hoort en in wetgeving zit verankerd, dat er nu veel mensen hier komen daar kan weinig invloed op worden uitgeoefend. Dus wat is dat verdienmodel, wie draait aan welke knoppen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |