Ja, vrouw en kind.quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn en er meer mensen in afwachting van tears of the kingdom?
Ja, ik.quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik.quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jij niet dus? Wel nasty, als je in 1 huishouden met 2 mensen zit te azenquote:
Ik juist wel. Anna maakt het niet zoveel uit. Marijn vind het nog niet echt spannendquote:Op woensdag 3 mei 2023 14:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jij niet dus? Wel nasty, als je in 1 huishouden met 2 mensen zit te azen
Ander kindquote:Op woensdag 3 mei 2023 14:25 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die begint vroeg. Amper een maand op de wereld.
Oh ik misquote, ik bedoelde kindSoda en Mw. Sodaquote:Op woensdag 3 mei 2023 14:33 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik juist wel. Anna maakt het niet zoveel uit. Marijn vind het nog niet echt spannend.
Ze spelen samenquote:Op woensdag 3 mei 2023 14:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Oh ik misquote, ik bedoelde kindSoda en Mw. Soda
Het scheelt dat ze je nu de optie hebben gegeven om die stomme motion controls uit te zetten, zodat je niet als een malloot met een joystick in de lucht zit te zwaaienquote:Op woensdag 3 mei 2023 14:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik probeer nu Skyward Sword er nog even doorheen te jassen. Die vond ik toen stom, maar nu eik wel lollig.
Ooohquote:
Ja, ik denk toch echt dat het iets in die wiimote was ja, want met de procontroller op switch loopt het allemaal veel soepeler dan ik me kan herinneren...quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het scheelt dat ze je nu de optie hebben gegeven om die stomme motion controls uit te zetten, zodat je niet als een malloot met een joystick in de lucht zit te zwaaien.
Wel een goed spel verder.
Superjammer van die kas want eigen aubergine is veel lekkerder.quote:Op woensdag 3 mei 2023 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik maak het niet zo vaak meer. Vorig najaar kwam ik er achter hoe dat komt. Ik heb in de zomer zo ontzettend veel groente uit de tuin dat ik eigenlijk nooit iets koop. Voor dit jaar heb ik me voorgenomen om hoe dan ook veel aubergine te kopen.
Ben even de naam kwijt, maar een soort schitzel kreeg ik regelmatig in Italie.quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:18 schreef Tele6 het volgende:
15 km gerend.
Ik overweeg om het op te geven met het Italiaanse menu. Bijgerechten komt wel rond maar ik kan niks bedenken om de lamskoteletten te vervangen en daar ging het nou juist om.
Hoopte dat het rennen wat helderheid en conclusies zou opleveren maar ik ben nu alleen warm en chagrijnig
Toen Breath of the wild uitkwam had kind nog niet voldoende skills. Dus die heeft vrouw helemaal gespeeld met hem er naast en hij keek en dacht helemaal mee. Hij heeft een bizar geheugen (behalve voor belangrijke dingenquote:Op woensdag 3 mei 2023 14:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Oooh
Lijkt me eerlijk ook beetje irritantMaar wel keigaaf deel van mn jeugd dat mn moeder ook mee speelde. Bedank me nu pas wat een opoffering dat voor haar moet zijn geweest
Want we lieten dat ding ook vaak de hele dag aanstaan omdat je toen amper kon savenO mijn god, wat heb ik dat mens aangedaan! En ik altijd maar denken dat ik het kind zonder gedoe was
EHRMEGEHR
Oh my dat klinkt helemaal gezelligquote:Op woensdag 3 mei 2023 15:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Toen Breath of the wild uitkwam had kind nog niet voldoende skills. Dus die heeft vrouw helemaal gespeeld met hem er naast en hij keek en dacht helemaal mee. Hij heeft een bizar geheugen (behalve voor belangrijke dingen) dus kon haar vaak helpen. Hij is het daarna zelf gaan spelen. Hoe ze het nu gaan verdelen weet ik niet. Het zijn sowieso wel twee handen op een buik die twee, die zitten ook iedere avond samen muziek te YouTuben
Oh, ik had gemist dat de lamskoteletten vervangen moesten worden. Niet goed gelezen blijkbaar.quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:18 schreef Tele6 het volgende:
15 km gerend.
Ik overweeg om het op te geven met het Italiaanse menu. Bijgerechten komt wel rond maar ik kan niks bedenken om de lamskoteletten te vervangen en daar ging het nou juist om.
Hoopte dat het rennen wat helderheid en conclusies zou opleveren maar ik ben nu alleen warm en chagrijnig
Plak aubergine zitten en peperen, vervolgens bebloemen, frituren en dan serveren met een streep balsamicocreme eroverheenquote:Op woensdag 3 mei 2023 17:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, ik had gemist dat de lamskoteletten vervangen moesten worden. Niet goed gelezen blijkbaar.
Is kipsaltimbocca een optie?
Veel plezier Catjenquote:Op woensdag 3 mei 2023 18:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Werken klaar, koffer klaar, net Marley Spoon onderschept en naar de buren gebracht.
Over een kwartiertje wandelen naar trein 1 van 2.
Je hoeft niet te reageren, dan sluit je het topic ook nietquote:Op woensdag 3 mei 2023 14:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja Jommes, laat mij het anders steeds ff doen
Dat is ook mooi nieuws om weer terug te zijn in je sportclubje.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijne vakantie @:Cat-astrophe
Net terug van fysio, gaat steeds beter, hij is tevredener dan ik![]()
Ook even gesproken met de trainer van fysiofitness, zij krijgt voor over 2 weken instructies wat ik wel en niet moet doen. En de mede sporters “oh wat fijn dat je terugkomt “
Ommegot ik heb morgen rendang. HET KOMT WEL DICHTBIJ ZO ALLEMAAL!!!!!!!quote:
Ja, fijne vakans!quote:Op woensdag 3 mei 2023 18:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Werken klaar, koffer klaar, net Marley Spoon onderschept en naar de buren gebracht.
Over een kwartiertje wandelen naar trein 1 van 2.
Ik ben een beetje bang voor een nieuwe (beginnende) hernia. Ze slempt wat meer met achterlijf, telgang, wisselt tempo ook bij wandelen, niet zoveel zin en ze wilde niet de bank op springen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ommegot ik heb morgen rendang. HET KOMT WEL DICHTBIJ ZO ALLEMAAL!!!!!!!
Wat doet de Dora inmiddels? Wel of niet?
Ach arm ding. En ach armloon. Kun je al mee naar DA?quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang voor een nieuwe (beginnende) hernia. Ze slempt wat meer met achterlijf, telgang, wisselt tempo ook bij wandelen, niet zoveel zin en ze wilde niet de bank op springen.
Ze krijgt nog steeds de pijnstillers van de vorige hernia.
Daar zie ik beetje tegenop voor meerdere redenen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ach arm ding. En ach armloon. Kun je al mee naar DA?
Hoop zo dat het dat is.quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:56 schreef Lonaa het volgende:
Maar goed, misschien heeft ze zich gewoon verstapt vandaag of toch nog last van dat op het hekje flikkeren maandag en is de rest ongelukkige samenloop van omstandigheden. Kan. Kan. Dus ik kijk het nog even aan .
Wij reizen meequote:Op woensdag 3 mei 2023 22:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Inmiddels al een stukje Duitsland in, in ons eigen huisje![]()
Nu al helemaal prima en straks komt de leuke steward de bedjes ook nog klaarmaken voor ons![]()
Morgen ontbijtje van de zaak op datzelfde bed. We kunnen er best aan wennen.
Wat een onrustig vooruitzicht. Nog een kleine week om het aan te zien.quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:56 schreef Lonaa het volgende:
Maar goed, misschien heeft ze zich gewoon verstapt vandaag of toch nog last van dat op het hekje flikkeren maandag en is de rest ongelukkige samenloop van omstandigheden. Kan. Kan. Dus ik kijk het nog even aan .
Haha, ja ik was daar net over aan het broeden.quote:Op donderdag 4 mei 2023 07:36 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Jaaa zon![]()
Ik ben optimistisch en heb een korte broek aan. Is nu nog wat fris.
Kortomquote:Op woensdag 3 mei 2023 20:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Daar zie ik beetje tegenop voor meerdere redenen.
Het DA-spaarpotje is zo goed als leeg, behandeling blijft dezelfde pillen als nu + rust + optillen + fysio + tijd, hoewel ik de vorige keer gezegd heb die kermis zowel voor haar als mezelf niet nog een keer te doen qua levensvreugde. Als het erger wordt dan operatie maar dat gaan we om alle bovenstaande redenen ook niet doen.
Als klap op de vuurpijl maandag verplicht midweek weg met mn ouders en zusje plus aanhang. Zonder de Dora, die mocht niet mee.
Uh ja. Het is wel soort van op eieren lopen ofzo, constant. Ze kan/mag nog steeds niet alles en debiel doen en rondrennen want rug. Ik twijfel wel eens of ik het soberso een hondwaardig leven vindt.quote:
Pfff, ja ga dr maar weer aanstaan, zo'n afweging. Dat is toch wel het kutste aspect aan de huisdierenleef. Voor mij is er tot nu toe (knock on wood) altijd een heel duidelijk omslagmoment geweest, maar toch bekruipt me dan nog vaak het gevoel dat ik wellicht te lang aangemodderd heb.quote:Op donderdag 4 mei 2023 08:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uh ja. Het is wel soort van op eieren lopen ofzo, constant. Ze kan/mag nog steeds niet alles en debiel doen en rondrennen want rug. Ik twijfel wel eens of ik het soberso een hondwaardig leven vindt.
Anyway, ze had wel goede zin vanochtend, er waren snufs en ik ga zo trainen. In tanktop want sun's out, guns out.
Dat is stoer zeg: nu al blote benen als het nog zo fris is!quote:Op donderdag 4 mei 2023 08:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Jurk aan, geen panties. Nu waarschijnlijk even fris op de fiets naar t werk, maar de rest van de dag zal ik wer blij mee zijn
Vanwaar dat het nu wél kan/mag?quote:Op donderdag 4 mei 2023 08:56 schreef AnneX het volgende:
En dag drie: hoppa. Gisteren al weer naar de milieustraat geweest.
Het is sorteren, en vooral vergeten dingen, die te voorschijn komen.![]()
En dan gesorteerd opbergen in de kasten en stellingen, die er zijn.
Óf weg. Kwam ook nog speelgoed tegen uit de praktijk, dat is onder de buur-, groot-, oppas oma’s verdeeld.
De lunch wordt courgettesoep met een broodje uit de oven met pesto.
Dit vroeg ik me ook nog af. Wie of wat heeft MrX laten onthoarden?quote:Op donderdag 4 mei 2023 09:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Vanwaar dat het nu wél kan/mag?
Wel fijn hoor; grote voorjaarsopruiming. Met een fris gevoel naar de zomer toe!
quote:Op donderdag 4 mei 2023 09:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Vanwaar dat het nu wél kan/mag?
Wel fijn hoor; grote voorjaarsopruiming. Met een fris gevoel naar de zomer toe!
De voormalige varkensschuur achter onze tuinen is nu schuur voor 8 huizen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 09:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit vroeg ik me ook nog af. Wie of wat heeft MrX laten onthoarden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 04-05-2023 10:10:18 ]
quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:48 schreef derLudolf het volgende:
Eerst even verkeersregelaar spelen voor het parkeren. Men verwacht minimaal 500 personen. Misschien dubbele
Allemaal militairen in hun beste kostuum, ere haag van trekkers. Krijg je als je part time loonwerker part time soldaat bent.
Wordt wel indrukwekkend.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:52 schreef Blues het volgende:
Zo lekker naar het strand bij Zandvoortwandelen langs de branding, bakkie op een terras en op de terugweg langs een visboer die we niet kennen en rest boodschappen.
De vrijheid vieren op een lastige dag.
Paar weken geleden hebben we de struikelstenen voor g's opa, oma, tante en moeder nog mooi opgepoetst.
Gisteren op weg naar de parkeerplaats het enige struikelsteentje t/o het ziekenhuis dat daar ligt ook even opgepoetst.
Niks doen ook een optie?quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:08 schreef fietsie het volgende:
Vrije dag hier; even herstellen van alle ziek-ellende.
Dus euh.... denk gemeentelijke stort maar eens bijvullen
Rijbaan?quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:40 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Niks doen ook een optie?
Ik moet een "advertentie" maken voor de rijbaan die we hebben liggen.. eens kijken wat we daar nog voor kunnen krijgen.. het vilt moet zelf vergaard(bij elkaar geregeld) worden en de hekken verkopen we apart ..
En dan mag Chef het allemaal vertalen![]()
Aankomende weekend een paardenmarkt hier in het sorrup, dus eens zien of ik flyers uit kan delen en we die boel kunne verkopen.
Vilt?quote:
Buren van m'n opa en oma hadden dat, zand en stukjes "vloerbedekking"quote:
Oow. Hier zie je meestal afwisselende lagen zand en grove boomschors snippers, en dat compact gerold en afgedekt met grof zand.quote:Op donderdag 4 mei 2023 13:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Buren van m'n opa en oma hadden dat, zand en stukjes "vloerbedekking"
En daar ligt vloerbedekking onder de toplaag?quote:
Gaat het beter met allebei?quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:08 schreef fietsie het volgende:
Vrije dag hier; even herstellen van alle ziek-ellende.
Dus euh.... denk gemeentelijke stort maar eens bijvullen
Oh wow, ik zou 2 paardjes kopenquote:Op donderdag 4 mei 2023 12:40 schreef Barreltje het volgende:
Ik moet een "advertentie" maken voor de rijbaan die we hebben liggen.. eens kijken wat we daar nog voor kunnen krijgen.. het vilt moet zelf vergaard(bij elkaar geregeld) worden en de hekken verkopen we apart ..
En dan mag Chef het allemaal vertalen![]()
Aankomende weekend een paardenmarkt hier in het sorrup, dus eens zien of ik flyers uit kan delen en we die boel kunne verkopen.
Mijn arm is alleen het slijmbeursje zelf op de punt van de elleboog nog iets aangedaan; nog niet heel veel energie maar da's niet gek met deze AB.quote:
ik hou niet van paardenquote:
Knufffquote:Op donderdag 4 mei 2023 11:52 schreef Blues het volgende:
Zo lekker naar het strand bij Zandvoortwandelen langs de branding, bakkie op een terras en op de terugweg langs een visboer die we niet kennen en rest boodschappen.
De vrijheid vieren op een lastige dag.
Paar weken geleden hebben we de struikelstenen voor g's opa, oma, tante en moeder nog mooi opgepoetst.
Gisteren op weg naar de parkeerplaats het enige struikelsteentje t/o het ziekenhuis dat daar ligt ook even opgepoetst.
Dit. En ik heb heel wat van die steentjes gezien omdat ik een heel mooie manier vind om het nooit te vergeten en het ook duidelijk te maken bij jongere mensen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knufff [ afbeelding ]
"Bevrijd"Heb ik eigenlijk nog nooit gezien op een struikelsteen. Hier in Deventer liggen er ook best veel
g's moeder is samen met haar ouders en zusje weggevoerd uit dat huis waar de stenen liggen. Alleen zij heeft het na een aantal kampen en veel horror overleefd.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knufff [ afbeelding ]
"Bevrijd"Heb ik eigenlijk nog nooit gezien op een struikelsteen. Hier in Deventer liggen er ook best veel
Ik vind het ook zo'n mooi uitgevonden iets! Je moet er maar opkomen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:28 schreef Troel het volgende:
Dit. En ik heb heel wat van die steentjes gezien omdat ik een heel mooie manier vind om het nooit te vergeten en het ook duidelijk te maken bij jongere mensen.
Euw, da's ook weer zo watquote:Op donderdag 4 mei 2023 18:09 schreef sigme het volgende:
Er zit is alleen maar verdriet achtergebleven als er achterblijvers waren...
Mijn familie is dermate effectief uitgeroeid dat er vrijwel niemand een traan om liet, later.
Ja, ze hebben wel stolpersteine.
De uitvaart van de dakvaller was vandaag toch? Is alles goed verlopen?quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:29 schreef derLudolf het volgende:
https://topgear.nl/autonieuws/diesel-efficienter-dan-ev/
Interessant.
Ja nou ja, het heeft ook voordelen. Een hele kant die niet aan familiereunies doet bijvoorbeeld.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t was "mooi" maar had ook >35 jaar later gemogen.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:41 schreef derLudolf het volgende:
Vandaag was wel bijzonder. Past ook wel bij een bijzonder persoon.
Zeker deze 4 mei toch vooral met de gedachten bij deze soldaat. Taptoe en minuut stilte is wel geweest.Uit alles wat jij over hem zegt was het een heel mooi mens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t was "mooi" maar had ook >35 jaar later gemogen.
Zal echt een zware dag zijn geweestWe have far more in common than that which devides us..
Dat was ie. Bleek ook uit de verhalen van anderen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Uit alles wat jij over hem zegt was het een heel mooi mens.
Fijn dat jullie met zo'n grote groep herinneringen op hebben kunnen halen aan hem.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat was ie. Bleek ook uit de verhalen van anderen.
Djesus. Wat erg.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:09 schreef sigme het volgende:
Mijn familie is dermate effectief uitgeroeid dat er vrijwel niemand een traan om liet, later.
Pffffquote:Op donderdag 4 mei 2023 18:09 schreef sigme het volgende:
Die zijn er bij g ook allemaal niet meer idd.quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:33 schreef sigme het volgende:
Ja nou ja, het heeft ook voordelen. Een hele kant die niet aan familiereunies doet bijvoorbeeld.
En geen enorme sloot aan (oud)tantes en -ooms en van die vage neven en nichten enzo.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:41 schreef derLudolf het volgende:
Vandaag was wel bijzonder. Past ook wel bij een bijzonder persoon.
Zeker deze 4 mei toch vooral met de gedachten bij deze soldaat. Taptoe en minuut stilte is wel geweest.Wat bizar dat dat zo gaat met die 'wacht' tijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t was "mooi" maar had ook >35 jaar later gemogen.
Sterkte![]()
En kinderen krijgen ditdatalles...quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Die zijn er bij g ook allemaal niet meer idd.
Vind het nog steeds gek eigenlijk dat ik niet weet wat mijn ouders precies dachten, deden in de oorlog.
Mijn moeders ouders hadden een groentezaak. Hebben zij wat kunnen doen
Ze zijn in juli '44 zijn getrouwd. Onvoorstelbaar dat je dat doet, maar voor veel mensen ging het leven ook wel 'gewoon door'.
Heb ze er niet genoeg naar gevraagd.
Het huis waar de Joodse familie in vrijheid leefden ja.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
*Urp* toetjesdoos
Van stolpersteine is het toch "de bedoeling" dat ze voor hét huis liggen? Ik vind het wel een mooie confronterende manier van herinneren.
Ah! Dat is de "regel"! Pffffquote:Op donderdag 4 mei 2023 19:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Het huis waar de Joodse familie in vrijheid leefden ja.
Ik heb geen idee waarom dat zo is, zullen vast allerlei onderzoeken naar gedaan zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat bizar dat dat zo gaat met die 'wacht' tijden
Sterkte
Tsja, achteraf is het makkelijk praten, zij konden er moeilijk op gokken dat in mei '45 de boel wel weer voorbij zou zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Die zijn er bij g ook allemaal niet meer idd.
Vind het nog steeds gek eigenlijk dat ik niet weet wat mijn ouders precies dachten, deden in de oorlog.
Ze zijn in juli '44 zijn getrouwd. Onvoorstelbaar dat je dat doet, maar voor veel mensen ging het leven ook wel 'gewoon door'.
Heb ze er niet genoeg naar gevraagd.
Misschien wel. Maar misschien hadden ze daar ook een prijs voor moeten betalen. Ik vind het erg makkelijk om achteraf te oordelen wat goed en fout was.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat deed je oudoom verkeerd?quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:08 schreef sigme het volgende:
Een (niks joodse) oudoom van me heeft een boek geschreven over zijn tijd in Buchenwald.
[ afbeelding ]
Wie wat wil begrijpen van de organisatie van die kampen kan ik dit boek aanraden.
Overigens ook om de dagelijkse terreur van die Duitsers in de Nederland uitoefenden nog eens in herinnering te brengen.
Eigenlijk niks. Maar een paar andere studenten wou iets uitvreten en de Duitsers hadden niet veel boodschap aan wie precies wel en wie niet.quote:
Zit je dan...quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Eigenlijk niks. Maar een paar andere studenten wou iets uitvreten en de Duitsers hadden niet veel boodschap aan wie precies wel en wie niet.
Ja dat bedoel ik. Ze gingen echt als barbaren tekeer, geen wonder dat mensen zich wel driemaal bedachten voordat ze er tegenin gingen.quote:
Eh, ik oordeel niet.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:55 schreef derLudolf het volgende:
Misschien wel. Maar misschien hadden ze daar ook een prijs voor moeten betalen. Ik vind het erg makkelijk om achteraf te oordelen wat goed en fout was.
Zeker. Zeker ook in een tijd zonder internet en geen mogelijkheid om na te gaan of er meer mensen zijn die het allemaal toch een beetje te gortig vinden. Het was veel makkelijker verdelen en heersen ook nog.quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Ze gingen echt als barbaren tekeer, geen wonder dat mensen zich wel driemaal bedachten voordat ze er tegenin gingen.
Ik weet niet wie die 'men' is maar die zijn niet wijsquote:Op donderdag 4 mei 2023 19:44 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb geen idee waarom dat zo is, zullen vast allerlei onderzoeken naar gedaan zijn.
Dat men denkt dat artsen minder hun best gedaan doen als je donor bent, hoeven ze nu helemaal niet meer bij mij mee aankomen.
Dat boekje staat hier volgens mij beneden! Zal morgen eens op zoek gaan.quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:08 schreef sigme het volgende:
Een (niks joodse) oudoom van me heeft een boek geschreven over zijn tijd in Buchenwald.
[ afbeelding ]
Wie wat wil begrijpen van de organisatie van die kampen kan ik dit boek aanraden.
Overigens ook om de dagelijkse terreur van die Duitsers in de Nederland uitoefenden nog eens in herinnering te brengen.
Fijnquote:Op donderdag 4 mei 2023 20:30 schreef Blues het volgende:
Geen wappies bij Hannie Schaft in het park![]()
Mooi wel dat er juist veel mensen waren. Meer dan anders leek het wel.
Ik heb de herdenking nog nooit op tv gezien bedenk ik me nu.quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe vaak ik de herdenking ook zie (of bij een herdenking aanwezig ben), schiet altijd weer vol.
Die toespraak van het Sinti meisje, zo mooi, en Dieuwertje ook indrukwekkend gesproken
Oh wat fijn. Bijna een pak van m'n hart.quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:30 schreef Blues het volgende:
Geen wappies bij Hannie Schaft in het park![]()
Mooi wel dat er juist veel mensen waren. Meer dan anders leek het wel.
Woow wow dit is even een toevalligheid ERROR OVERLOADquote:Op donderdag 4 mei 2023 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tele's kwajongen opa doet me denken aan een boek.
Ik ging naar de middelbare school in Rotterdam. Toen Rotterdam 50 jaar bevrijd was kregen we allemaal een boek, Rotterdam, Geblaakte Stad. Dat boek las ik om een of andere reden pas jaren later, toen ik toevallig in Rotterdam was gaan wonen.
Dat boek ging over een tiener die vlakbij het centrum woonde toen daar gebombardeerd werd. Hij en zijn vrienden sprongen in massagraven, klommen op verwoeste gebouwen en voetbalden met schedels.
Hij woonde in de enige straat in de wijde omgeving die niet gebombardeerd was, de C.P. Tielestraat. Daar woonde ik ook toen ik het boek las![]()
Later heb ik even gedate met een jongen wiens vader aan het promoveren was op die C.P. Tiele. Die vader was ook, geheel toevallig, de dominee die mij heeft gedoopt.
I knowquote:Op donderdag 4 mei 2023 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Woow wow dit is even een toevalligheid ERROR OVERLOAD
quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsjonge.
Ik zou mezelf ook Lucky_Strike noemen als ik dit soort dingen allemaal geweten hadHell misschien had ik er dan nog wel een relatie en een gezinnetje aan overgnaaaaaah
don't overdo it
Oh ja dat heb ik ook weleens gedacht ja. Aan de verkeerde kant van de streep.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik dacht dat we gewoon bevriend waren maar hij dacht blijkbaar dat we aan het daten waren. Geen idee hoe hij daar bijkwam
Volgens Joden zelf ben je alleen Joods als je moeder het is toch?quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:55 schreef sigme het volgende:
Mijn opa die een dikke hufter was, heeft 4 van de 5 oorlogsjaren ondergedoken gezeten. Vanwege dat de Duitsers 'm een jood vonden, op basis van hun idiote racistische bloedbandtheorie.
Die tegenwoordig door iedereen wordt aangehangen; men vindt het de normaalste zaak van de wereld om hem te betitelen als 'half joods', omdat de ouders van z'n vader het Joodse geloof aanhingen.
In die zin heeft die enge rassentheorie van Hitler stevig voet aan de grond gekregen.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dat heb ik ook weleens gedacht ja. Aan de verkeerde kant van de streep.
Sindsdien heb ik de streep maar gewoon gecanceld. Ik snap niet dat of hoe relaties kunnen werken. Hou het lekker![]()
Wat een baas die JFlipquote:Op donderdag 4 mei 2023 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik had het ook echt veel te laat door. Hij belde een keer op een zondag en toen zei ik dat ik eigenlijk hoopte op een telefoontje van de leuke jongen waarmee ik de avond ervoor had gezoend. Toen raakte hij overstuur
Goh da's echt gekquote:Op donderdag 4 mei 2023 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
dat ik eigenlijk hoopte op een telefoontje van de leuke jongen waarmee ik de avond ervoor had gezoend. Toen raakte hij overstuur
Niet per se minder gek, of wel?quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens Joden zelf ben je alleen Joods als je moeder het is toch?
Euh, dit was een andere kerel. Nooit meer wat van gehoord. Een week ofzo later had JFlip een dubbele date met mijn huisgenoot en haar vriendin. Ik crashte die party en nu is het 20 jaar later.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wat een baas die JFlipDat je gewoon op z'n telefoontje hoopte
Ik ga even wat goedkope aannames doen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik crashte die party en nu is het 20 jaar later.
Nou ja, zo stoer was het niet. Het vriendje van mijn huisgenoot/vriendin had naast J ook een maat van hem meegenomen. Zo waren ze ineens met 5 wat betrekkelijk weird is voor een double date. Ik was met die kerel met wie ik niet datede (?) naar de bios geweest en men vroeg of we mee gingen stappen. Prima.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga even wat goedkope aannames doen.
Wat? Serieus? Dat doe je goed babeTering
Wat een goede leeftijd om zo'n schoolopdracht te krijgen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:30 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb in groep 8 mijn grootouders geïnterviewd over de oorlog. Wat een geweldige opdracht was dat, zoveel geleerdmijn ene setje grootouders deed wat verzetswerk in Amsterdam. De hebben in andere een Joodse collega van opa helpen onderduiken. De beste man is altijd een familievriend gebleven en werd uiteindelijk ruim 90.
Mijn andere opa heeft krijgsgevangen gezeten en is vanuit Frankrijk naar huis gelopen. Tot die tijd was de oorlog vooral saai voor ze waren ze vooral aan het mahjongen met de buren. Ik realiseerde me ook eerder niet dat de oorlog voor hen die buiten schot bleven ook best heel langdradig was.
John Lennon wannabeequote:Op donderdag 4 mei 2023 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt
Dat heet smaak.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou ja, zo stoer was het niet. Het vriendje van mijn huisgenoot/vriendin had naast J ook een maat van hem meegenomen. Zo waren ze ineens met 5 wat betrekkelijk weird is voor een double date. Ik was met die kerel met wie ik niet datede (?) naar de bios geweest en men vroeg of we mee gingen stappen. Prima.
Tijdens het stappen was er een mannelijke stripper. J's niet zo boeiende date ging slagroom van de piel van de stripper likken en toen was ik toch een stuk interessanter. Zodoende.
Ik hoef hem niet te zijn, maar hij zegt wel ware dingen. Geldt voor iedereen hier welquote:
En weet je wat hetm ooiste van het hele verhaal is?quote:
quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:10 schreef Troel het volgende:
[..]
En weet je wat hetm ooiste van het hele verhaal is?
Ze gaan dus naar al die gebouwen en daar leren ze niet wat de verschillen zijn, maar wat de overeenkomsten zijn tussen de mensen die daar 'kerken'. * Troel like!
Oh ja zoiets hebben ze hier ook.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:57 schreef Troel het volgende:
Hier in Haaksbergen heb je elk jaar het Anne Frank-project. Groepen 7/8 van de basisscholen krijgen extra les over de oorlog en dergelijke. Hier helpen vaak pabo-studenten bij en ik heb toen ik de pabo deed dus ook die lessen mogen geven (en kreeg ze dus ook toen ik zelf in groep7/8 zat!!)
Er hoort ook een bezoekje bij aan de synagoge, de moskee en een van de kerken, die hier allemaal op een paar honderd meter van elkaar afliggen.
De laatste keer dat ik zelf de lessen heb mogen geven (ook alweer tig jaar geleden) heb ik een dagboek van een meisje uit Joegoslavie erbij gehaald, jaren later kwam ik een van die kinderen tegen en die vertelde me hoe indrukwekkend ze het vond dat er nog een tweede 'Het Achterhuis' was. Ik ben alleen bang dat er ook echt wel een derde, vierde, vijfde en nog veel meer zijn, zonder dat we ervan weten. En er zullen er echt nog heel veel volgen.
Mijn opa en oma van vaders kant heb ik vrij weinig over de oorlog gehoord. Volgens mij woonden ze in Utrecht en ze zijn in 44 getrouwd. Van mijn oma van moeders kant (oorlog in Twente) heb ik wel veel gehoord, mijn opa vertelde minder (maar dat vertelde mijn oma dan wel weer). Van vluchten over de daken van de fabrieken tijdens een razzia tot aan luchtalarm en onder een glazen tafel (what was she thinking) gaan zitten. Ik weet dat haar oudste zus en man veel met onderduikers hebben gedaan, die hebben daar uiteindelijk ook zo'n onderscheiding voor gekregen.
Grappig detail: toen ik de pabo deed kwam ik dus in de klas met de kleinzoon van deze mensen.
Uhu. Hoeveel enigszins bekende lui hebben ook wel niet een opa die allemaal in het verzet hebben gezeten.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Frappant altijd, niemands opa zat bij de nsb
Mooiquote:Op donderdag 4 mei 2023 22:10 schreef Troel het volgende:
[..]
En weet je wat hetm ooiste van het hele verhaal is?
Ze gaan dus naar al die gebouwen en daar leren ze niet wat de verschillen zijn, maar wat de overeenkomsten zijn tussen de mensen die daar 'kerken'. * Troel like!
Zometeen in Jinek, kleinzoon van ee slachtoffer en kleinzoon van iemand die in Duitsland is gaan vechtenquote:Op donderdag 4 mei 2023 22:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee joh iedereen zat in het verzetquote:Op donderdag 4 mei 2023 22:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
quote:
En mijquote:Op donderdag 4 mei 2023 22:38 schreef AnneX het volgende:
Die Kerolein vander plas vond het niet gepast om op ‘onze’ herdenkingsdag President Zelensky te ontmoeten. En zegde af.
De joodse kleinzoon van een Holocaust overlevende.
Negenennegentig strafpunten. Van mij.
Ze deed nog damage control op Twitter zag ik.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:38 schreef AnneX het volgende:
Die Kerolein vander plas vond het niet gepast om op ‘onze’ herdenkingsdag President Zelensky te ontmoeten. En zegde af.
De joodse kleinzoon van een Holocaust overlevende.
Negenennegentig strafpunten. Van mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:56 schreef yinu het volgende:
Mijn grootouders hoorden tot de 90% die er het beste van probeerden te maken.
T zou geloof ik ook niet handig zijn wanneer iedereen in het verzet had gezeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn ouders waren begin tieners dus die leefden ook min of meer hun leventjeWe have far more in common than that which devides us..
[ Bericht 22% gewijzigd door AnneX op 05-05-2023 03:19:50 ]
Wat vat je dat weer goed samen. Wetenschappelijk enzo.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:38 schreef Vanyel het volgende:
Transgenerationeel trauma in een notendop hier vandaag.
Lekker gevoel toch?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja het is dus feitelijk hitlers schuld dat ik emotioneel geconstipeerd ben ¯\_(ツ)_/¯
* DancingPhoebe doet handen over oren en LALALAAAATquote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lekker gevoel toch?
Misschien helpt de opgeloste schuldvraag bij het doen van het werk dat het kost om je constipatie op te lossen![]()
Want dat werk gaat er niet van weg he
Alsjeblieft, een muizenonderzoekje naar transgenerationele epigenetische overerving.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat vat je dat weer goed samen. Wetenschappelijk enzo.
Een meer psychologisch verhaaltje over transgenerationele traumatisering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog een mooi sluitstukjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Niet alleen kunnen we door een trauma van onze ouder(s) onveilig gehecht raken, ook kan het onze vaardigheden om het anders aan te pakken negatief beïnvloeden.
Yitshaki: ‘Stel dat je vader altijd begon te schreeuwen als hij zijn gelijk wilde halen, dan heb je niet geleerd dat je meningsverschillen ook op een rustige manier kunt bespreken.
En als je als kind nooit bent geknuffeld omdat je ouders dat niet konden, dan is knuffelen niet opgenomen in je database van emotionele gedragingen. Je weet misschien dat het goed is voor je relatie en voor de ontwikkeling van je kinderen, maar knuffelen voelt voor jou onnatuurlijk.’
Toch is het tegenovergestelde doen meestal ook niet de juiste weg. ‘Ouders die het radicaal anders aanpakken, zijn vaak te veel bezig met hun eigen verwerking, hun eigen trauma,’ legt Yitshaki uit.
‘Doordat ze continu bedenken wat er vooral niet mag gebeuren – ik mag niet slaan, mijn kind mag niks tekortkomen – verliezen ze hun kind uit het oog. Hun eigen trauma staat te veel voorop, waardoor ze niet meer goed zien waar hun kind nou eigenlijk behoefte aan heeft.’
Begrip en liefde zeggen ze heel mooi in dat tweede stuk. Voor jezelf, je lieve moedertje, de omstandigheden en alles kut en dat het echt zo was en dat je je moeder niet tekort doet of een monster maakt door dat te erkennenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
* DancingPhoebe doet handen over oren en LALALAAAAT
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Kusje opquote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:23 schreef Lonaa het volgende:
Ja, ik heb net urine weggebracht van Dora en mag om 1315 met dr naar de DA. Ze is echt niet zichzelf en ik ook al een tijdje niet meer.
De hoeveelheid zorgen beginnen echt zn tol te eisen. Iedere keer denk ik "dit kan nog wel", "zo kunnen we het wel aanpassen" maar ik weet niet meer hoor. Als ze nou weer een hernia heeft dan moet ze dus nog meer in een glazen doosje. Daar zat ze al in. Ik had al dagtaak aan dat ei terug fluiten. Dat is toch geen leven?!
Moeilijk Loon moeilijk. Het is ook zo persoonlijk. Tussen jou(/jullie) en haar. Jij kent haar het best en kan het beste inschatten wat zij er zelf nog van vindt. Soms zie ik op internet diertjes die echt niet in orde zijn die een topleven lijken te hebben (maar goed dat is ook een momentopname die je dan ziet, de lelijkheid die erbij komt kijken wordt natuurlijk niet upgeload), en vaak (andere vaken dus) denk ik "dit doe je puur voor jezelf, omdat je je homie niet op wilt geven". Je lijkt me nuchter genoeg om het verschil te weten, onder de laag intenselievvvvvde die je voor dn D voelt.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:23 schreef Lonaa het volgende:
Ja, ik heb net urine weggebracht van Dora en mag om 1315 met dr naar de DA. Ze is echt niet zichzelf en ik ook al een tijdje niet meer.
De hoeveelheid zorgen beginnen echt zn tol te eisen. Iedere keer denk ik "dit kan nog wel", "zo kunnen we het wel aanpassen" maar ik weet niet meer hoor. Als ze nou weer een hernia heeft dan moet ze dus nog meer in een glazen doosje. Daar zat ze al in. Ik had al dagtaak aan dat ei terug fluiten. Dat is toch geen leven?!
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:23 schreef Lonaa het volgende:
Dat is zeker eerlijk. Jij gaat above and beyond voor je diertjes en je mag jezelf dus zeker meenemen in je afwegingen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil gewoon beste leven voor dr. Zonder zorg in haar koppie en dat van mij. Zonder stuk lijf. Dat is nog niet gelukt sinds we dr hebben. Ze is fantastisch en leuk en lief en blij en echt niet doodziek nu geloof ik (hoewel moeilijk te beoordelen want pijnstillers) maar als ze amper kan rennen, spelen, leven want misschien gaat ze kapot, en zelfs dan kapot gaat... Weet niet of dat eerlijk is. Weet ook niet of het eerlijk is als ik zeg dat ik het niet meer kan handelen.
Brb, even janken en douchen.
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:34 schreef Lonaa het volgende:
Het is overigens geen labiliteit door gebrek aan nicotine oid. I checked.
For science!quote:
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:24 schreef Vanyel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan een ex-K die het hele concept 2e generatie oorlogsslachtoffers als een verzinsel weg zette..![]()
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Juist. Ik had er ook 2 flessen wijn bij. Obviously.
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]Die had overduidelijk te weinig Boudewijn Buch gelezen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan een ex-K die het hele concept 2e generatie oorlogsslachtoffers als een verzinsel weg zette..
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind dat je het perfect verwoord hebt kaatje.
Geen vermaak.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:15 schreef Lonaa het volgende:
Jongens, vermaak mij, gaan jullie nog dingen doen vandaag?
Bijkomen van gisteren. Werken. Kadopakketten samenstellen voor een markt volgende week. Zaaien. Plantjes verpotten. Sporten. Asperges kopen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga zo even naar de markt en boodschappen doen. Hopelijk is de persoon die bij de bovenbuurvrouw met een beton boor bezig is (sinds 8 uur) klaar wanneer ik thuis kom. En als het niet regent wil ik even op t balkon gaan zitten en anders ga ik een broek afmaken. Of dat ter jouwer vermaak ik weet ik niet, ik vermaak me wel 😂quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:15 schreef Lonaa het volgende:
Je kunt ze bakken en invriezen. Je kunt die Ottolenghi lasagne maken met portobelloquote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren 1,5 kilo kastanjechampignons gekocht bij een kwekerij. Maar wat zal ik er eens mee doen? Ik heb nog zeker 5 kilo andere groente liggen ook![]()
De lunch is in elk geval duidelijk: gebakken champignons met een gebakken eitje.
Oh! Die lasagna! Ik had alleen nog maar de portobellosteaks bedacht.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je kunt ze bakken en invriezen. Je kunt die Ottolenghi lasagne maken met portobello
Ja ik weet ook nog niks ook de succesrate daarvan. Heb laatst bakje champignons gebakken en ingevroren want moest Frankrijkquote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh! Die lasagna! Ik had alleen nog maar de portobellosteaks bedacht.
Invriezen ja? Dat voelt weird.
Hier was het onweer ergens rond 04:00. Heftig, en heeel dichtbij.quote:
De kas (die een maand geleden waterpas is gezet, 20cm omhoog aan 1 kant) vrij maken van bracing, en dan kijken of ie niet instortquote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:15 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien hebben jouw grootouders wel met de mijne zitten mahjongen, want die woonden daar ookquote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:48 schreef Isabeau het volgende:
Jullie verhalen over de oorlog en jullie grootouders waren mooi om te lezen. Nou ja, niet altijd mooi wat betreft gebeurtenissen, maar wel mooi om de verschillende verhalen zo te zien. En zo waren er miljoenen verhalen in die oorlog natuurlijk.
Toen ik nog heel veel bezig was met de genealogie van mijn familie kwam de oorlog ook steeds weer terug. Een jong volwassen zoon ergens die overleden is op de Grebbeberg tijdens de gevechten. De Joodse man en kinderen van een familielid afgevoerd en vermoord (ze waren marktkooplieden in Amsterdam, zij was geen Joodse en dus werd ze niet meegenomen...). Na de oorlog nog twee broertjes overleden toen ze een bom vonden tijdens het spelen.
Mijn grootouders zaten zover ik weet niet bij het verzet en heulden niet met de Duitsers (de 90%). Drentse grootouders hadden een boerderij en de verhalen daarvan gingen over opvang van hongersnoodkinderen uit het westen. Boeren hadden meestal wel te eten namelijk. Eén van de jongens is altijd blijven komen en ik moet hem nog elk jaar een kerstkaart sturen van mijn moeder. En dat ze van de Duitsers bijv 8,5 koe mochten hebben. Duitsers wisten niet hoe koeien werken, denk ik. Met andere buren die ook een halve koe mochten hebben hadden ze dan een soort gezamenlijke koe. En opa moest met paard en wagen naar Havelte om daar te helpen bij de aanleg van het militaire vliegveld. Dat kon hij er helemaal niet bij hebben met al het werk op de boerderij, maar het moest.
Mijn grootouders uit Velp leefden ook gewoon door zoals ze altijd deden. Mijn opa smokkelde heel erg veel van en naar Duitsland, maar dat is geen verzet maar puur eigen gewin natuurlijkEr zijn wel een paar goddelijke interventie verhalen van die kant, ze waren ook best vroom Katholiek. Oma hoorde op een dag een stem dat ze naar binnen moest terwijl ze buiten in de tuin bezig was. Ze nam de kinderen op de arm en ging het huis in. Niet veel later vielen er bommen, die oa de buren het leven kostten. En opa was een keer op weg naar huis met smokkelwaar toen hij het sterke gevoel kreeg dat hij een andere weg moest nemen. Thuis stond een huilende oma op hem te wachten, want zijn normale weg was via Putten waar de Duitsers net alle mannen aan het verzamelen waren. Mijn opa was met zijn smokkelwaar absoluut het 553ste slachtoffer geweest (ik heb het even opgezocht, 552 mannen vermoord). Maar goed, ze hebben hun hele leven dus god bedankt voor het redden van hun levens. Blijkbaar was het leven van die andere mensen niet belangrijk genoeg om ze op tijd te waarschuwen (ik word daar altijd een beetje cynisch van, dit soort uitspraken
).
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:33 schreef Blues het volgende:
[..]Boks ouwe!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
Champignons in roomsaus op stokbrood. Champignons met blauwschimmel grillen. Gewoon rauw opetenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren 1,5 kilo kastanjechampignons gekocht bij een kwekerij. Maar wat zal ik er eens mee doen? Ik heb nog zeker 5 kilo andere groente liggen ook![]()
De lunch is in elk geval duidelijk: gebakken champignons met een gebakken eitje.
Ja jeetje mot je dan, potje janken?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja jeetje mot je dan, potje janken?Ik was vorig jaar in Zeeland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt wel heel dichtbij nu![]()
Oh wat grappig! Ze woonden aan de Overhagenseweg (ik heb als kind heel erg veel gespeeld in Park Biljoen). Oh nee, in de oorlog woonden ze natuurlijk elders. Ze hadden een zaaltje (In het Vlashofje) voor verhuur voor bruiloften en partijen. Dus wie weet heeft jouw familie daar wel een bruiloft of feestje gehadquote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:35 schreef Clubsoda het volgende:
Misschien hebben jouw grootouders wel met de mijne zitten mahjongen, want die woonden daar ookwat een oog-van-de-naald-verhalen joh
Is daar al regen dan?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:43 schreef Blues het volgende:
Ik heb vandaag vrij, ziekenhuis dicht. Althans de poli's.
Op mn todo lijstje staat ff stoffen/stofzuigen in de kamert.
Plaatjes draaien.
Lezen.
Vlaamse mol terugkijken.
Als g terug is ff boodschapjes doen want regen en ik ga niet in de regen fietsen.
EHRMEHGEHR IK OOOOOOOOK!!!!!!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar in Zeeland.
Komt wel heel dichtbij nu
Miezerrrrrrrrquote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is daar al regen dan?Hier stralend mooi weer
Warm buiten. Volop zon. Vandaag eerste dag dit jaar dat ik in t-shirt buiten ben geweest.
Dat zou mooi zijn ivm toestroom. Iedereen op tiet naar huus, geen ongelukkenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:49 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook een to do lijst. En nog niets bijna niets gedaan. Heb er ook geen zin in, dus ik denk dat ik de lijst maar vergeetVannacht wel werken. en ik hoop dat het heel erg gaat regenen
![]()
Ik had vorig jaar ook de nachtdienst met het bevrijdingsfestival en oh dear. Zo-veel dronken mensen en zoveel valpartijen en vechtpartijenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:50 schreef Blues het volgende:
Dat zou mooi zijn ivm toestroom. Iedereen op tiet naar huus, geen ongelukken
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik had vorig jaar ook de nachtdienst met het bevrijdingsfestival en oh dear. Zo-veel dronken mensen en zoveel valpartijen en vechtpartijenIk begrijp ook wel dat het merendeel gewoon veel plezier had en zonder botbreuken en alcoholintoxicatie naar huis ging, maar toch
Ohquote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Champignons in roomsaus op stokbrood. Champignons met blauwschimmel grillen. Gewoon rauw opeten
Pannenkoeken en dan champignons met ham erbij.
Ons uitnodigen om mee te genieten van bovenstaande lijstje
! Ik heb nog champignons. Die moeten dus in de soep. Of op brood. Hm.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
OhIk denk dat ik te weinig champignons ga hebben.
Die denkt dat hij zondag jarig is, dus helemaal ideaal!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:15 schreef Isabeau het volgende:
Jouw oma, Jagar
En fijne verjaardag voor de kleine gewenst
Hoezo zou je het daar verwachten?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gek, juist ook bij Ambacht zou ik enthousiast gevlag verwachten
Lijkt me altijd wel bijbels..? En in mijn hoofd is hoe bijbelser hoe meer koningsgezind ofzoquote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoezo zou je het daar verwachten?
Het is niet dat ze het helemaal niet doen overigens, maar hier vind ik de straten wel erg vol hangen.
Ja, ze zijn wel van het kerkje inderdaad in ambacht. Maar de sfeer mist er echt een beetje, misschien omdat het allemaal ook gewoon sfeerloos gebouwd is.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lijkt me altijd wel bijbels..? En in mijn hoofd is hoe bijbelser hoe meer koningsgezind ofzo
Dat is meestal wel zo. Maar Ambacht is een soort Barendrecht, flink aan het opgaan in Rotterdam dus steeds meer gemengd.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Lijkt me altijd wel bijbels..? En in mijn hoofd is hoe bijbelser hoe meer koningsgezind ofzo
Ja god, sfeerloos is het wel jaquote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ze zijn wel van het kerkje inderdaad in ambacht. Maar de sfeer mist er echt een beetje, misschien omdat het allemaal ook gewoon sfeerloos gebouwd is.
Come to the dark side Lucky!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al krijg ik steeds meer twijfels bij het koningshuis dus of die vlaggenstokhouder er ooit nog komt weet ik eigenlijk niet.
Ik ben geloof ik wel onderweg. Ik vind het een beetje ingewikkeld allemaal. Maar niet ingewikkeld genoeg om er lang over na te denken.quote:
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jommes voorzichtig tijd om te gaan duimen voor Dora.
Maar gister en vandaag zou je die toch niet uithangen vanwege het koningshuis?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al krijg ik steeds meer twijfels bij het koningshuis dus of die vlaggenstokhouder er ooit nog komt weet ik eigenlijk niet.
De mijne woonden aan de andere kant van het dorp. Maar ze waren wat weinig avontuurlijk dus zullen ongetwijfeld feestjes in het dorp gehad hebben. En als jouw familie daar naar de mavo is geweest hadden ze vast les van mijn opaquote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh wat grappig! Ze woonden aan de Overhagenseweg (ik heb als kind heel erg veel gespeeld in Park Biljoen). Oh nee, in de oorlog woonden ze natuurlijk elders. Ze hadden een zaaltje (In het Vlashofje) voor verhuur voor bruiloften en partijen. Dus wie weet heeft jouw familie daar wel een bruiloft of feestje gehad
Ik ben in Velp naar de Mavo geweest de Oranje Mavoquote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De mijne woonden aan de andere kant van het dorp. Maar ze waren wat weinig avontuurlijk dus zullen ongetwijfeld feestjes in het dorp gehad hebben. En als jouw familie naar de mavo zijn geweest hadden ze vast les van mijn opa
Ragout. En dan een (bol)courgette ermee vullen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
OhIk denk dat ik te weinig champignons ga hebben.
De directeurquote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben in Velp naar de Mavo geweest de Oranje Mavo....wie was jouw opa?
Klopt. Maar voor die twee dagen per jaar helemaal zo'n paal ophangen is ook weer zoooooo veel moeitequote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar gister en vandaag zou je die toch niet uithangen vanwege het koningshuis?
Ik heb ook nog geen houder maar wil er eigenlijk wel weer een. Misschien volgend jaar.
Jee zeg, wat een kleine wereld. Ik heb volgens mij nog wel klassefoto's waar hij op staatquote:
Nou! En wat leuk, de school was echt zijn leven, hij genoot er ook altijd van om oud-leerlingen tegen te komen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jee zeg, wat een kleine wereld. Ik heb volgens mij nog wel klassefoto's waar hij op staat
Het was ook een fijne school. Best streng, sommige docenten zeer zwaar gereformeerd maar wel altijd een hele goede sfeer.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou! En wat leuk, de school was echt zijn leven, hij genoot er ook altijd van om oud-leerlingen tegen te komen.
Dat zijn de momenten dat ik een demonstratieve stap vooruit echt nauwelijks meer kan onderdrukkenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Duimen zijn hard aan het werk voor Dora.
Niet zo heel veel vlaggen gezien. 1 omgekeerde, 1 met oranje wimpel en een aantal goede (oa hier aan het gebouw).
Boodschappen zijn binnen en ook lekkere kaas. Liep op de markt, zie ik een "dame" met een bakfiets bijna mensen aanrijden, (haar 2 kinderen liepen er met de fiets aan de hand naast) en maar "sorry" roepen.
Even later staat ze voor mij bij het zebrapad, de 2 kinderen staan voor haar. En het duurt best lang, nogal populair zebrapad want van het ene deel van de markt naar het andere deel. Roept ze tegen die kinderen, "ga maar fietsen, die mensen stoppen wel". Echt...
En hoe sta jij dr in?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:28 schreef Lonaa het volgende:
Thuis. Zo op het oog niks levensbedreigends, ook hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe hernia. Wel iets stuk in d'r buik/darmen. Unsure wat. de DA zag niet noodzaak nu voor meer onderzoek. Medicijnen erin, wel ontlastingsonderzoek maandag.
Also really good talk over leefbaarheid en glazen kooitje en beter facking yolo nu en dat het dan eerder klaar is, dan klein houden. Als yolo en dan stuk, dan helpt ze met uh het einde.
Ik vind dat ze valide punt heeft, wel. Laat d'r dan maar rausen en blij doen en (binnen het normale) los gaan. Als het dan kort is, was het in ieder geval goed.quote:
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind dat ze valide punt heeft, wel. Laat d'r dan maar rausen en blij doen en (binnen het normale) los gaan. Als het dan kort is, was het in ieder geval goed.
Het idee dat ik dan niet met de mogelijke mokerdure concequeties zit maar met een dierenarts die begrijpt dat het dan gewoon niet meer wil vind ik in ieder geval heel fijn.
Die onderdruk ik dan zeker niet. Sowieso stop ik nooit bij een voetgangersoversteekplaats, tenzij vrachtwagen, trekker, voorrangsvoertuig of chauffeur die niet oplet.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zijn de momenten dat ik een demonstratieve stap vooruit echt nauwelijks meer kan onderdrukken
Denk dat je daar groot gelijk mee hebt. Om de levensvreugd van Dora te temperen dat is haast ondoenlijk. Voor jou maar zeker voor haar want zij snapt er geen bal van.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind dat ze valide punt heeft, wel. Laat d'r dan maar rausen en blij doen en (binnen het normale) los gaan. Als het dan kort is, was het in ieder geval goed.
Het idee dat ik dan niet met de mogelijke mokerdure concequeties zit maar met een dierenarts die begrijpt dat het dan gewoon niet meer wil vind ik in ieder geval heel fijn.
Heb hier de deur ook maar weer dicht gedaan na de stortbuiquote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:41 schreef z80 het volgende:
Grootste deel buitenzooi klaar. GFT ton gevuld en een voorraad takken door de hakselaar verwerkt.
De zooi net opgeruimd en op weg naar binnen vallende eerste spetters. Gevolgd door een wolkbreuk. Nu wel weer droog maar 5 graden koeler.
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Erg valide punt ja. Fijn dat ze meedenktquote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik duim maandag weer! Wat een vage uitslagquote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:28 schreef Lonaa het volgende:
Thuis. Zo op het oog niks levensbedreigends, ook hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe hernia. Wel iets stuk in d'r buik/darmen. Unsure wat. de DA zag niet noodzaak nu voor meer onderzoek. Medicijnen erin, wel ontlastingsonderzoek maandag.
Also really good talk over leefbaarheid en glazen kooitje en beter facking yolo nu en dat het dan eerder klaar is, dan klein houden. Als yolo en dan stuk, dan helpt ze met uh het einde.
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:03 schreef sigme het volgende:
voor @:lonaa
Ik had vandaag belletje met de dierenartsassistente, mijn favoriete. De bult is een kwaadaardig gezwel.
Assistente vindt net als dierenarts 1 en 2 dat je een 13 jaar oude hond niet moet willen opereren (hieraan). En ze was echt blij met mijn mededeling dat de Librela zo goed werkt![]()
Ben ook erg blij met een praktijk die echt gaat voor kwaliteit-van-leven.
Ik moet alleen de volgende keer wel even vragen of ze aan huis komen om De Daad te verrichten als het zover is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |