abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP woensdag 3 mei 2023 @ 11:13:25 #51
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_208986782
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Het probleem is dat ik momenteel in Ierland woon en niet terug naar NL kan omdat ik in NL mijn rijbewijs niet kan halen. Hier kan dat wel maar het zal nog enkele maanden duren. In die maanden zit ik me hier dus het schompes te vervelen.
Je kan prima terug naar NL. Dat je je rijbewijs niet kan halen hier is niet relevant.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 11:15:20 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208986815
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:13 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Je kan prima terug naar NL. Dat je je rijbewijs niet kan halen hier is niet relevant.
Dat is ook helemaal niet de reden. Hij heeft nooit een rijbewijs gehad, was eerder ook nooit een probleem, maar nu is dát ineens dé reden dat ie niet terug kan naar Nederland. Dat is gewoon gelul.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_208986851
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:13 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Je weet pas wat voor een belemmering het gebrek aan een rijbewijs is als je het niet hebt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator / Redactie FP woensdag 3 mei 2023 @ 11:26:43 #54
Brabo Bastard
pi_208986981
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Je weet pas wat voor een belemmering het gebrek aan een rijbewijs is als je het niet hebt.
En dan? Hoe kom je aan een auto? Huur je die? Koop je die? Leen je die?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_208987051
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat doe ik na mijn vakantie.
Dit spreekt ook weer boekdelen hoe jij er zelf in staat.
  Manager PR/Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 11:38:44 #56
269689 crew  Viv
pi_208987138
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:44 schreef miro86 het volgende:

[..]
Dat is misschien een teken dat je bij je vorige baan te hoog zat.
Of dat hij nu te hoog mikt. Voor zover ik het begrepen heb, heeft TS ervaring met het bellen met (potentiële) klanten namens een IT-gerelateerd bedrijf, en wil hij nu zelf een IT'er worden. Terwijl hij daar geen opleiding in gevolgd heeft.
  Moderator / Redactie FP woensdag 3 mei 2023 @ 11:44:46 #57
Brabo Bastard
pi_208987213
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:38 schreef Viv het volgende:

[..]
Of dat hij nu te hoog mikt. Voor zover ik het begrepen heb, heeft TS ervaring met het bellen met (potentiële) klanten namens een IT-gerelateerd bedrijf, en wil hij nu zelf een IT'er worden. Terwijl hij daar geen opleiding in gevolgd heeft.
Als hij HBO-werk/denkniveau heeft, dan rolt hij heel wat traineeships in. Zelfs bij ons doen ze niet heel moeilijk; als je de verschillende tests doorstaat dan ben je zo goed als binnen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_208987230
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:26 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
En dan? Hoe kom je aan een auto? Huur je die? Koop je die? Leen je die?
Ik kan nou met gemak een leuk autootje kopen maar ik heb enkel een learning permit dus ik mag er op dit moment enkel in rijden naast een ervaren bestuurder.

Veel mensen rijden illegaal rond met enkel een learner permit maar als je wordt gesnapt is je auto weg en wordt je autoverzekering peperduur zodra je wel een rijbewijs bemachtigt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208987261
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:38 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik heb ervaring in b2b technische support en ervaring in IT sales

Een opleiding is wel een optie hoor maar ik zou dat liever naast een baan doen , liever niet fulltime.
  woensdag 3 mei 2023 @ 11:48:08 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208987262
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Gebrek aan een relevante vooropleiding lijkt me ook nogal belemmerend.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie FP woensdag 3 mei 2023 @ 11:50:48 #61
Brabo Bastard
pi_208987303
Dit topic verschuift weer naar het niet hebben van een rijbewijs, terwijl er legio handreikingen worden gedaan om TS aan een mogelijke start te helpen.
"Omae wa mou shindeiru."
  Manager PR/Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 11:52:54 #62
269689 crew  Viv
pi_208987350
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:44 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Als hij HBO-werk/denkniveau heeft, dan rolt hij heel wat traineeships in. Zelfs bij ons doen ze niet heel moeilijk; als je de verschillende tests doorstaat dan ben je zo goed als binnen.
Lijkt me dat ze zoiets in Dublin ook wel bieden, of is de arbeidsmarkt daar heel anders momenteel? :)
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 11:58:05 #63
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208987438
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:50 schreef El_Thijs het volgende:
Dit topic verschuift weer naar het niet hebben van een rijbewijs
Dat is correct en heeft niets met dit topic van doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_208987942
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Gebrek aan een relevante vooropleiding lijkt me ook nogal belemmerend.
Valt mee
pi_208987962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:52 schreef Viv het volgende:

[..]
Lijkt me dat ze zoiets in Dublin ook wel bieden, of is de arbeidsmarkt daar heel anders momenteel? :)
Ik heb iets dergelijks niet gevonden helaas.
  woensdag 3 mei 2023 @ 12:37:23 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208987997
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Valt mee
Ik spreek je nog wel.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 3 mei 2023 @ 12:39:35 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208988026
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:34 schreef sirdanilot het volgende:

Ik heb iets dergelijks niet gevonden helaas.
Als ik in Google Traineeships in Dublin intyp krijg ik meteen 233 resultaten:
https://ie.indeed.com/Tra(...)vjk=0444fcc70ba9d5ae
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208988046
Ik zou eerst goed uitzoeken wat je echt wilt, want wil je nu een horeca gelegenheid opstarten of voor een baas werken?
pi_208988670
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:36 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Als je gewoon werkt en blijft werken, heb je geen WW nodig.
Zekerheid voor alles.
pi_208988704
quote:
11s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:39 schreef golfer het volgende:

[..]
Als ik in Google Traineeships in Dublin intyp krijg ik meteen 233 resultaten:
https://ie.indeed.com/Tra(...)vjk=0444fcc70ba9d5ae
Ik zie voornamelijk veel technische apprenticeships dus echt engineering. Mechanisch, elektrisch etc.

Dat is vaak erg lastig tot onmogelijk zonder rijbewijs. Niet echt geschikt voor mij dus op dit moment.
pi_208988720
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:41 schreef Cupfighter het volgende:
Ik zou eerst goed uitzoeken wat je echt wilt, want wil je nu een horeca gelegenheid opstarten of voor een baas werken?
Eerlijk gezegd werk ik liever voor een baas omdat ondernemen niet in mijn bloed zit. Ondernemer ben je of je bent het niet en ik ben dat niet.

Maar als het moet of zo beter uitkomt wil ik best ondernemen hoor.
  woensdag 3 mei 2023 @ 14:20:15 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208989103
Wat voor opleiding heb je eigenlijk waarmee je die enorme studieschuld hebt opgebouwd, en heb je die opleiding succesvol afgerond?
Want met je verleden in onder andere Leiden is IT sowieso niet de meest voor de hand liggende richting.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208989179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:20 schreef Leandra het volgende:
enorme studieschuld
Leandra het is maar iets meer dan 10 duizend euro, ik zou hem zo kunnen pinnen.
  woensdag 3 mei 2023 @ 14:28:19 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208989229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Leandra het is maar iets meer dan 10 duizend euro, ik zou hem zo kunnen pinnen.
En toch blijf je liever op de vlucht voor DUO.... mijn god, je toekomst in NL laten afhangen van een studieschuld van 10K, dan heb je je prioriteiten wel op een rijtje hoor.

En de primaire vraag weer ontweken, zo komen we er wel ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie FP woensdag 3 mei 2023 @ 14:32:24 #75
Brabo Bastard
pi_208989283
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 13:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik zie voornamelijk veel technische apprenticeships dus echt engineering. Mechanisch, elektrisch etc.

Dat is vaak erg lastig tot onmogelijk zonder rijbewijs. Niet echt geschikt voor mij dus op dit moment.
Gast, kijk eens VOORBIJ dat hele rijbewijs gebeuren. Het beheerst je hele leven zowat.
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 3 mei 2023 @ 14:37:31 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208989374
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:20 schreef Leandra het volgende:
Wat voor opleiding heb je eigenlijk waarmee je die enorme studieschuld hebt opgebouwd, en heb je die opleiding succesvol afgerond?

De alom erkende opleiding om voor elke fantasie van je een topic op een forum te openen i.p.v. die tijd te besteden aan doelgericht solliciteren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208989548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:32 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Gast, kijk eens VOORBIJ dat hele rijbewijs gebeuren. Het beheerst je hele leven zowat.
Zoals ik al zei, het rijbewijs niet hebben is best wel een grote belemmering en dat geldt ook voor je baankansen. Er zijn simpelweg veel banen die bij voorbaat al afvallen als je dat niet hebt. Dan kan je wel zeggen dat je je niet zo aan moet stellen maar dat is wel gewoonweg de realiteit, of jij dat nou leuk vindt of niet.
pi_208989578
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
En toch blijf je liever op de vlucht voor DUO.... mijn god, je toekomst in NL laten afhangen van een studieschuld van 10K, dan heb je je prioriteiten wel op een rijtje hoor.

En de primaire vraag weer ontweken, zo komen we er wel ^O^
Ik ben niet op de vlucht voor DUO hoor Leandra. Jij begint in dit topic over die studieschuld, daar heb ik het niet over gehad. @CoolGuy heeft er ook een handje van om daar altijd over te posten. Die studieschuld is helemaal niet belangrijk.

En ja uiteraard heb ik gewoon een WO masterdiploma. Anders was mijn studieschuld namelijk een stuk meer dan die 10 duizend euro.
  woensdag 3 mei 2023 @ 14:52:32 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208989593
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:51 schreef sirdanilot het volgende:

En ja uiteraard heb ik gewoon een WO masterdiploma.
Welke richting en opleiding is al een paar keer gevraagd.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 3 mei 2023 @ 14:55:12 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208989621
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, het rijbewijs niet hebben is best wel een grote belemmering en dat geldt ook voor je baankansen. Er zijn simpelweg veel banen die bij voorbaat al afvallen als je dat niet hebt. Dan kan je wel zeggen dat je je niet zo aan moet stellen maar dat is wel gewoonweg de realiteit, of jij dat nou leuk vindt of niet.
Ga dat dan halen. Je overweegt namelijk ook bakken geld richting een nutteloze vakantie te smijten. Kun je ook in een rijbewijs steken.
pi_208989725
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:52 schreef golfer het volgende:

[..]
Welke richting en opleiding is al een paar keer gevraagd.
Faculteit geesteswetenschappen en meer informatie geef ik daar niet over ivm privacy.
pi_208989748
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ga dat dan halen. Je overweegt namelijk ook bakken geld richting een nutteloze vakantie te smijten. Kun je ook in een rijbewijs steken.
Het duurt tot minstens november voordat ik hier in in Ierland rijexamen kan doen. Ik zit dus al maandenlang duimen te draaien terwijl ik daarop wacht. Dit ivm een tekort aan examinatoren.

In Nederland ben ik door het CBR medisch afgekeurd, dus dat gaat ook niet.

Een ander EU land zou kunnen maar zelfs in België duurt het tegenwoordig al gauw 6 maanden voordat je je rijbewijs kan halen.

En dan moet ik het nog in 1x halen ook. Gezien mijn beperkte rijvaardigheid is dat ook zeer onwaarschijnlijk. Nee ik kan niet zo goed rijden zeker niet achteruit inparkeren. Dat geef ik gewoonweg meteen toe.
  woensdag 3 mei 2023 @ 15:07:10 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208989763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Het duurt tot minstens november voordat ik hier in in Ierland rijexamen kan doen. Ik zit dus al maandenlang duimen te draaien terwijl ik daarop wacht. Dit ivm een tekort aan examinatoren.
Je kan niet verder solliciteren terwijl je wacht?
  woensdag 3 mei 2023 @ 15:07:55 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208989771
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:03 schreef sirdanilot het volgende:

Faculteit geesteswetenschappen en meer informatie geef ik daar niet over ivm privacy.
Haha. Jij en privacy. Je plaatst steeds vrijwel je hele hebben en houden en zieleroerselen op een forum. _O-
Maar met een vage Nederlandse master in filosofie of godsdienstwetenschappen is het inderdaad lastig een gerichte baan in Ierland te zoeken.
Poef.....gone! ©golfer
pi_208989778
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan niet verder solliciteren terwijl je wacht?
Ik ben al sinds begin dit jaar aan het solliciteren en er is blijkbaar niks geschikts, meerdere malen afgewezen, vandaar dat ik nu heb besolten om op vakantie te gaan. Als het niet lukt, dan lukt het niet. Blijven aanmodderen heeft absoluut geen zin.

Zelfs functies die dik 15k minder betalen dan mijn laatste functie word ik voor afgewezen. Het wil niet vlotten en dan houdt het voor mij op een gegeven moment op.

Ik ga vandaag of morgen mijn vlucht boeken en lekker een paar weken weg. Ik ben er klaar mee.
pi_208989793
quote:
11s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:07 schreef golfer het volgende:

[..]
Haha. Jij en privacy. Je plaatst steeds vrijwel je hele hebben en houden en zieleroerselen op een forum. _O-
Maar met een vage Nederlandse master in filosofie of godsdienstwetenschappen is het inderdaad lastig een gerichte baan in Ierland te zoeken.
Ik post op dit forum omdat ik vaak merk dat e.e.a. bespreken met vrienden geen zin heeft. Ofwel ze luisteren niet, ofwel ze zeggen van ja wat vervelend en gaan dan weer verder met hun eigen leven. Ik heb hier vaak meer tips gekregen dan van bekenden, ondanks alle nutteloze posts van @CoolGuy die ertussen zitten (en zelfs CoolGuy heeft wel eens wat nuttigs gepost hoor het is niet alleen maar kommer en kwel).

Familie heb ik niks aan omdat mijn familie compleet verknipt en toxisch is. Ik bel af en toe met mijn broer dat is het wel. Mijn vader mag wat mij betreft morgen dood neervallen en dan trek ik een blik bier open om het te vieren. En een psycholoog heb ik ook geprobeerd, heb ik ook niks aan en kost ook bakken met geld want hier is er geen GGZ. Dus vandaar dat ik op dit forum post onder andere. Je moet wat he.
  woensdag 3 mei 2023 @ 15:15:47 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208989860
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:08 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik ben al sinds begin dit jaar aan het solliciteren en er is blijkbaar niks geschikts, meerdere malen afgewezen, vandaar dat ik nu heb besolten om op vakantie te gaan. Als het niet lukt, dan lukt het niet. Blijven aanmodderen heeft absoluut geen zin.

Zelfs functies die dik 15k minder betalen dan mijn laatste functie word ik voor afgewezen. Het wil niet vlotten en dan houdt het voor mij op een gegeven moment op.

Ik ga vandaag of morgen mijn vlucht boeken en lekker een paar weken weg. Ik ben er klaar mee.
Hier zitten een hoop drogredeneringen in
-Het lukt je nu geen baan te vinden. Dus je wilt ook niks doen om die kans over een half jaar te vergroten met een rijbewijs.
-Omdat je een half jaar moet wachten die kans te vergroten kies je maar voor de optie nooit.
-Je hebt dat geld ineens wel over voor een nutteloze vakantie waarvan je kansen op een baan precies 0% groter worden.

Dus wat is nou je idee? Je geld verbrassen op vakantie en daarna heb je ineens wel een baan? Of heb je al ergens een pijler onder een brug gevonden waar je dan wilt gaan wonen als je niks meer hebt?
pi_208989901
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik post op dit forum omdat ik vaak merk dat e.e.a. bespreken met vrienden geen zin heeft. Ofwel ze luisteren niet, ofwel ze zeggen van ja wat vervelend en gaan dan weer verder met hun eigen leven.
Het ironische is dat het hier juist andersom is. Wij geven tips, maar hebben niet het idee dat jij luistert of je gaat gewoon door met je eigen leven
pi_208989933
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hier zitten een hoop drogredeneringen in
-Het lukt je nu geen baan te vinden. Dus je wilt ook niks doen om die kans over een half jaar te vergroten met een rijbewijs.
-Omdat je een half jaar moet wachten die kans te vergroten kies je maar voor de optie nooit.
-Je hebt dat geld ineens wel over voor een nutteloze vakantie waarvan je kansen op een baan precies 0% groter worden.

Dus wat is nou je idee? Je geld verbrassen op vakantie en daarna heb je ineens wel een baan? Of heb je al ergens een pijler onder een brug gevonden waar je dan wilt gaan wonen als je niks meer hebt?
Plan is nu:

- paar weken op vakantie

- Bij terugkomst wat meer rijjlessen doen want ik heb er nog maar 12 gedaan. Hopelijk is tegen die tijd de datum van mijn rijexamen bekend en ik verwacht niet dat die datum voor november dit jaar is want er zijn niet genoeg examinatoren hier. Met wat geluk is het in oktober, of zelfs eind september, maar dan mag je wel echt geluk hebben. Eeerder kan niet.
- Daarna baan in Nederland zoeken en verkassen
pi_208989941
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Plan is nu:

- paar weken op vakantie

- Bij terugkomst wat meer rijjlessen doen want ik heb er nog maar 12 gedaan. Hopelijk is tegen die tijd de datum van mijn rijexamen bekend en ik verwacht niet dat die datum voor november dit jaar is want er zijn niet genoeg examinatoren hier. Met wat geluk is het in oktober, of zelfs eind september, maar dan mag je wel echt geluk hebben. Eeerder kan niet.
- studieschuld terugbetalen
Kleine aanvulling voor je ;)
pi_208989957
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:23 schreef iamredleader het volgende:

[..]
Kleine aanvulling voor je ;)
Als ik in Nederland woon heb ik geen keuze inderdaad. Ik kies dan wel voor het minimale maandbedrag.

Als je in de bijstand zit is dat 0 euro trouwens ;) Maar ik vind in NL gemakkelijker een baan dan hier tegenwoordig. Toen ik heirheen verkaaste in 2017 was dat andersom. Toen waren er in NL nog niet zo veel startersfuncties. Nu lijkt NL uit haar voegen te barsten . Tijden veranderen.
pi_208989970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Plan is nu:

- paar weken op vakantie

kan je al direct een herexamen inplannen, omdat je toch niet verwacht te slagen?
Protip: doe het niet te vroeg na je eerste examen maar rond december. December is ook een ideale maand om sollicitaties uit te stellen ivm feestdagen
pi_208990031
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:25 schreef Holenbeer het volgende:

[..]
kan je al direct een herexamen inplannen, omdat je toch niet verwacht te slagen?
Protip: doe het niet te vroeg na je eerste examen maar rond december. December is ook een ideale maand om sollicitaties uit te stellen ivm feestdagen
Dat kan niet hier.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 15:59:35 #94
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208990436
Topic wordt een dagboektopic die we al meerdere malen hebben gezien. > VER
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_208990742
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:59 schreef Rene het volgende:
Topic wordt een dagboektopic die we al meerdere malen hebben gezien. > VER
Je mag hem ook dicht pleuren hoor je doet maar.
  Moderator / Redactie FP woensdag 3 mei 2023 @ 16:28:09 #96
Brabo Bastard
pi_208990837
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De realiteit is dat je ook zonder rijbewijs prima banen hebt, ook in wat jij zoekt. En waar zeg ik dat je je aanstelt?
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 3 mei 2023 @ 16:45:25 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_208991115
Maar je wilt dus je rijbewijs in Ierland halen omdat je hier afgekeurd bent. Heb je al uitgezocht of je in Ierland op mag voor je rijbewijs? En of dat rijbewijs dan vervolgens geldig is in Nederland als ze je hier niet goed genoeg achten voor een rijbewijs?

Zou de perfecte manier zijn om zo dat CBR te ontwijken, maar ergens denk ik dat er wat haken en ogen aanzitten. Ook verzekeringstechnisch bijvoorbeeld als je ooit een ongeluk krijgt en de verzekeraar erachter komt dat je ooit afgekeurd bent enzo.

Waarom ben je eigenlijk afgekeurd als ik vragen mag?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208991224
quote:
7s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:45 schreef Troel het volgende:
Maar je wilt dus je rijbewijs in Ierland halen omdat je hier afgekeurd bent. Heb je al uitgezocht of je in Ierland op mag voor je rijbewijs? En of dat rijbewijs dan vervolgens geldig is in Nederland als ze je hier niet goed genoeg achten voor een rijbewijs?
Ik kan die vraag anekdotisch beantwoorden (gezien we toch in VER zitten) - ken meerdere mensen die elders in de EU hun rijbewijs hebben gehaald en zonder problemen het konden omwisselen in Nederland.

Groot verschil: je rijbewijs B halen in veel EU-landen is ook echt alleen je rijbewijs B halen - je krijgt bijvoorbeeld niet in ieder land rijbewijs AM cadeau bij je rijbewijs B. Dat is dus wel het geval in Nederland.

Als TS geen AM krijgt bij zijn rijbewijs B in Ierland zal hij toch nog een keer moeten lessen/examineren voor zijn AM in Nederland. Enzovoorts.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 03-05-2023 16:55:04 ]
pi_208991288
Lijkt mij wel vervelend: heb je eindelijk je rijbewijs, kan je in Nederland alsnog geen Felyx of een random scooter pakken als je geen auto hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 03-05-2023 16:58:45 ]
  woensdag 3 mei 2023 @ 16:59:26 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_208991303
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:58 schreef Erasmus het volgende:
Lijkt mij wel vervelend: heb je eindelijk je rijbewijs, kan je in Nederland alsnog geen Felyx of een random scooter pakken als je geen auto hebt.
Hey, maar dan heb je wel een rijbewijs :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')