abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208970383
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:58 schreef aTypisch het volgende:

[..]
alles
Oh, ok, alles. Fantastisch idee.
pi_208970403
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik heb overigens nooit beweerd dat het sluiten van bejaardenhuizen een goed idee is geweest. De gevolgen voor de woningvoorraad zijn onvoldoende overzien en daarnaast bood het grootste deel, voor zover de gebouwen niet ál te oud waren, een prima verzorgingsniveau met ook nog eens automatisch sociale contacten voor de bewoners.

Maar het probleem van het koekoeksjong dat de zorg is wordt er niet mee opgelost - niet met het afschaffen, niet met het in stand houden. Als we geen scherpe keuzes gaan maken, dan zorgen we onszelf failliet. Ook dát kan overigens een keuze zijn, maar laten we die keuze dan in elk geval bewust maken en niet by default door geen andere weg te kiezen.
Eens maar er wordt al tientallen jaren krampachtig weggekeken door de hele politiek omdat ze allemaal donders goed weten dat het electorale zelfmoord is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2023 19:00:44 ]
  maandag 1 mei 2023 @ 19:33:43 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208970789
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De demografische ontwikkeling lijkt me anders een feit dat je niet echt ter discussie kan stellen. Hoe je ermee omgaat is open voor visie en discussie, maar dat doorgaan op de huidige voet een onbetaalbare (en onbemensbare) situatie oplevert lijkt me eigenlijk ook wel boven twijfel verheven. Of zie ik dat laatste verkeerd volgens jou?
Wat boven twijfel verheven is, is dat je het archetype van de VVD'er bent; zo ver heen dat werkelijk alles enkel nog te bezien is vanuit het kosten- en batenplaatje, het hele menselijk bestaan zien als een bedrijf, de waardigheid van de mens enkel nog gekoppeld aan diens kapitaal.

Zolang overigens de doktoren in Nederland nog gewoon de eed van Hippocrates hanteren hoeven we de dystopie die je voorstaat niet te vrezen.

Verder, op dit moment bezit 10% van de rijkste Nederlanders tweederde van het vermogen. Tweederde. Er is geld zat, en al helemaal wanneer het om mensenlevens gaat. Boeren kan men gedwongen gaan uitkopen voor wat stikstofreductie, medunkt dat het zorg leveren aan kwetsbare mensen nog net iets prangender is. Tenminste, als menselijke waardigheid je iets waard is.

Tenslotte zal er ook een mentaliteitsverandering moeten komen: waar nodig en voor zover mogelijk dienen kinderen voor hun eigen ouders te zorgen en te betalen. Waar wenselijk en mogelijk, neem je ouders in huis. Zeg maar hoe generaties voor ons omgingen met hun ouders, voor de komst van de driekoppige cerberus neoliberalisme-individualisme-materialisme.

Die haat jegens ouderen is een goed teken van de verdere teloorgang van wat ooit Beschaving was.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 mei 2023 @ 19:35:27 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208970811
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik heb overigens nooit beweerd dat het sluiten van bejaardenhuizen een goed idee is geweest. De gevolgen voor de woningvoorraad zijn onvoldoende overzien en daarnaast bood het grootste deel, voor zover de gebouwen niet ál te oud waren, een prima verzorgingsniveau met ook nog eens automatisch sociale contacten voor de bewoners.

Maar het probleem van het koekoeksjong dat de zorg is wordt er niet mee opgelost - niet met het afschaffen, niet met het in stand houden. Als we geen scherpe keuzes gaan maken, dan zorgen we onszelf failliet. Ook dát kan overigens een keuze zijn, maar laten we die keuze dan in elk geval bewust maken en niet by default door geen andere weg te kiezen.
Verwoord die scherpe keuzes eens.

Het is natuurlijk makkelijk dit soort borrelpraat te bezigen wanneer het over gezichtsloze cijfers en statistieken gaat, maar geef die 'scherpe keuzes' eens expliciet handen en voeten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 mei 2023 @ 19:43:54 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208970977
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Verwoord die scherpe keuzes eens.

Het is natuurlijk makkelijk dit soort borrelpraat te bezigen wanneer het over gezichtsloze cijfers en statistieken gaat, maar geef die 'scherpe keuzes' eens expliciet handen en voeten.
Je kunt niet voor iedereen het zorgniveau blijven bieden dat we gewend zijn, óf, als je dat wil wel, moeten we accepteren dat we in de gezonde tijd van ons leven een groot deel van onze welvaart moeten inleveren zodat we op een leeftijd dat we toch al niet veel meer kunnen verzorgd kunnen worden.

Want het heeft een post of 100 geduurd, tussen al je persoonlijke aanvallen door, maar dit:
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tenslotte zal er ook een mentaliteitsverandering moeten komen: waar nodig en voor zover mogelijk dienen kinderen voor hun eigen ouders te zorgen en te betalen. Waar wenselijk en mogelijk, neem je ouders in huis. Zeg maar hoe generaties voor ons omgingen met hun ouders, voor de komst van de driekoppige cerberus neoliberalisme-individualisme-materialisme.
is in elk geval zo'n visie, zo'n keuze. Iets wat we (of nou ja, de politiek) op dit moment uit de weg gaan. Dit is in elk geval de mediterrane oplossing. Daarmee zou je een belangrijk deel van het kosten- en personeelsprobleem kunnen omzeilen. Blijft de vraag: wat doe je met zorgbehoeftige ouderen zonder kinderen? Ouderen waarvan de kinderen niet kunnen of niet willen zorgen? Als je daar niet goed over nadenkt creëer je evengoed tweespalt in de samenleving, alleen dan over een andere lijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 1 mei 2023 @ 19:46:30 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208971029
Geld zat blijkbaar, maar laat kinderen hun ouders maar in huis nemen, want er is eigenlijk toch geen geld, of wel?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 1 mei 2023 @ 19:50:55 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208971115
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je kunt niet voor iedereen het zorgniveau blijven bieden dat we gewend zijn, óf, als je dat wil wel, moeten we accepteren dat we in de gezonde tijd van ons leven een groot deel van onze welvaart moeten inleveren zodat we op een leeftijd dat we toch al niet veel meer kunnen verzorgd kunnen worden.

Want het heeft een post of 100 geduurd, tussen al je persoonlijke aanvallen door, maar dit:
[..]
is in elk geval zo'n visie, zo'n keuze. Iets wat we (of nou ja, de politiek) op dit moment uit de weg gaan. Dit is in elk geval de mediterrane oplossing. Daarmee zou je een belangrijk deel van het kosten- en personeelsprobleem kunnen omzeilen. Blijft de vraag: wat doe je met zorgbehoeftige ouderen zonder kinderen? Ouderen waarvan de kinderen niet kunnen of niet willen zorgen? Als je daar niet goed over nadenkt creëer je evengoed tweespalt in de samenleving, alleen dan over een andere lijn.
Hoezo "kunnen we niet veel meer op die leeftijd"? Je bedoelt wellicht: niet meer werkzaam.

Verder zijn het geen persoonlijke aanvallen, maar precieze omschrijvingen van hoe jij tegen het menselijk leven aankijkt. Dat blijkt uit wel meer dan 100 posts. Het is werkelijk waar steevast dezelfde riedel: rendabiliteit, dat is wat telt. De rest dient daar aan ondergeschikt te zijn. Vandaar ook je aversie tegen vakbonden en stakingen, natuurlijk.

Wat je vraag betreft: dat idee dat zorg enkel en alleen op de schouders van nazaten rust is niet gesteld; alleen al omdat er ouderen zijn zonder kinderen (iets waar men overigens bij dat schitterende idee om bejaardenhuizen te sluiten niet bij stilstond); het zou echter wel a) de sociale cohesie ten goede komen; b) zorgen voor een waardig laatste levensfase en c) zou kostenbesparend kunnen zijn. Dat er t.a.t. vanuit de overheid zorg gefaciliteerd moet worden aan alle burgers (ouderen incluis) is iets wat niet eens in mijn hoofd opkomt. Al was het maar omdat de overheid een zorgplicht heeft, en doktoren de eed van Hippocrates volgen.

Die tweespalt is er al een tijdje, overigens. Misschien gemist, maar werkelijk alles is de schuld van boomers en bejaarden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 mei 2023 @ 19:51:29 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208971124
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:46 schreef Harvest89 het volgende:
Geld zat blijkbaar, maar laat kinderen hun ouders maar in huis nemen, want er is eigenlijk toch geen geld, of wel?
Misschien nog eens de hele post goed lezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 mei 2023 @ 19:51:48 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208971130
Je kunt de boom in. Het enige dat je doet zijn stromannen optuigen en mijn posts uit zijn verband trekken. Ik weet ook niet waarom ik hier telkens weer mijn toetsenbord aan verspil.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 1 mei 2023 @ 19:54:52 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208971186
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat weet ik.
Dus zou je die weer kunnen openen.
Dat is nog een hele stap , want vergunningen he en niet in de weilanden want dat is natuur zegt men
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 1 mei 2023 @ 19:55:27 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208971198
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien nog eens de hele post goed lezen.
Heb ik gedaan. Jij geilt gewoon op het idee dat mensen hun ouders in huis nemen omdat het volgens jou "zo hoort" niet omdat het niet anders kan.

De staat kan dit prima regelen als je wat geld er tegen aan gooit.
  maandag 1 mei 2023 @ 19:55:27 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208971199
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:51 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt de boom in. Het enige dat je doet zijn stromannen optuigen en mijn posts uit zijn verband trekken. Ik weet ook niet waarom ik hier telkens weer mijn toetsenbord aan verspil.
Ach houd toch op.

Elke keer kom je met vage termen als "scherpe keuzes maken", "moeilijke beslissingen nemen" wanneer het hier over ouderen en zorg gaat. Maar wanneer dan concreet gevraagd wordt WAT die keuzes en beslissingen dan zouden moeten zijn, zwijg je in alle talen.

En ook altijd dat laffe verwijt dat er zaken uit verband worden genomen... Ik reageer op wat je letterlijk zelf stelt, en kom daarna ook met legitieme vragen. Zoals: waarom zou IN VREDESNAAM iemand met een werkend brein stemmen op een partij die zorg onbereikbaar wil maken puur op basis van leeftijd en inkomen? Hoezo is dat 'wegkijkende politiek' en 'lafheid'? Welke randdebiel zou zoiets uberhaupt serieus overwegen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 mei 2023 @ 19:55:50 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208971207
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Heb ik gedaan. Jij geilt gewoon op het idee dat mensen hun ouders in huis nemen omdat het volgens jou "zo hoort" niet omdat het niet anders kan.

Jeetje zeg, dat staat dus precies in diezelfde post.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 mei 2023 @ 19:57:54 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208971262
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jeetje zeg, dat staat dus precies in diezelfde post.
Oke sorry, dan ben ik het op dat punt wel met je eens.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 09:57:31 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208976549
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Elke keer kom je met vage termen als "scherpe keuzes maken", "moeilijke beslissingen nemen"
Lijkt de haagse politiek zelf wel.
Veel woorden, weinig zeggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208976843
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

je komt er gaande weg juist achter dat vanuit 'de staat' ergens geld tegenaan gooien niet garant staat voor een betere uitkomst :+
pi_208978312
twitter

:)
pi_208978362
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:06 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]

:)
Ja. Kunnen we al dat achterstallige onderhoud aan het land gewoon weer vooruit schuiven naar Rutte V :Y
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 2 mei 2023 @ 20:54:06 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208982817
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:10 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja. Kunnen we al dat achterstallige onderhoud aan het land gewoon weer vooruit schuiven naar Rutte V :Y
Tijd dat dit grafkabinet gaat vallen.
Kunnen we weer opbouwen na dit alles moet stuk beleid.
1947-2016
pi_208984739
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 20:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Tijd dat dit grafkabinet gaat vallen.
Kunnen we weer opbouwen na dit alles moet stuk beleid.
Oh, vertel, wat gaan we "weer opbouwen" met de volgende regering waar de VVD en hoogstwaarschijnlijk CDA en BBB in gaan zitten?
  woensdag 3 mei 2023 @ 00:35:11 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208984746
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 00:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, vertel, wat gaan we "weer opbouwen" met de volgende regering waar de VVD en hoogstwaarschijnlijk CDA en BBB in gaan zitten?
Och jesus man :')
Je bent echt bang he?
1947-2016
pi_208984747
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 00:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Och jesus man :')
Je bent echt bang he?
Waar slaat dit nu weer op? Waar zou ik bang voor moeten zijn? _O-
pi_208998149

jeetje

zo'n 3.500 euro per nederlands huishouden
maar dan heb je ook wat

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2023 08:30:11 ]
pi_208998523
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2023 08:29 schreef aTypisch het volgende:
[ afbeelding ]
jeetje

zo'n 3.500 euro per nederlands huishouden
maar dan heb je ook wat

Het zijn ook voornamelijk wishful thinking maatregelen.
Zolang we de grootste uitstoter in nederland niet aanpakken maar zelfs subsidie gaan geven om op papier te verduurzamen zal het allemaal wel.
pi_208998913
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat boven twijfel verheven is, is dat je het archetype van de VVD'er bent; zo ver heen dat werkelijk alles enkel nog te bezien is vanuit het kosten- en batenplaatje, het hele menselijk bestaan zien als een bedrijf, de waardigheid van de mens enkel nog gekoppeld aan diens kapitaal.

Zolang overigens de doktoren in Nederland nog gewoon de eed van Hippocrates hanteren hoeven we de dystopie die je voorstaat niet te vrezen.

Verder, op dit moment bezit 10% van de rijkste Nederlanders tweederde van het vermogen. Tweederde. Er is geld zat, en al helemaal wanneer het om mensenlevens gaat. Boeren kan men gedwongen gaan uitkopen voor wat stikstofreductie, medunkt dat het zorg leveren aan kwetsbare mensen nog net iets prangender is. Tenminste, als menselijke waardigheid je iets waard is.

Die haat jegens ouderen is een goed teken van de verdere teloorgang van wat ooit Beschaving was.
Ouders in huis nemen? Maar waar dan? Je moet toch oprotten uit je 1 gezinswoning op het moment dat je kinderen uit huis zijn?

En dat stukje betalen... Dan heb je als oudere het geluk gehad een huis te kopen, netjes afbetaald, belasting betaald en dan hoppa! Verkopen die hut en betaal maar lekker daarvan je verblijf in t bejaardentehuis.

Henk en Ingrid die hun leven lang een uitkering hebben getrokken(uiteraard wel lekker bijgebeund) zitten er kosten van de maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')