Keke Perez.quote:
3quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
Nog 4 minuten hopen dat Ham eruit gaat
Krijgt een mooie tow van Sainz zo in Q3. Let maar op!quote:
Laten we hopen van niet.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Krijgt een mooie tow van Sainz zo in Q3. Let maar op!
En Perez titelaspiratiesquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:07 schreef Nattekat het volgende:
Verstappen vernietigt even de hoop van alle Ferrarifans.
Werd opgehouden door SAI zegt hijquote:
Ham had daar ook bij mogen voegenquote:
Ik kijk ookquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Werd opgehouden door SAI zegt hij
Vreselijk toch?quote:
Gelukkig hadden ze z'n 'crikey' dit keer wel weggepiept.quote:
Ja, maar was niet snel genoeg.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:10 schreef StephanL het volgende:
Maar Ocon was nog niet af gevlagd. Ze mogen toch de rondje af maken als ze nog niet af gevlagd zijn?
"Outqualified his massively talented teammate!"quote:
Goes Over All Terrain?quote:
Lewis mag Nyck ook wel bedanken, trouwens.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:12 schreef -XOR- het volgende:
Ook vrij dodelijk voor NdV dat Tsunoda hier een Q3 uitsleept.
Gezien de VT had Nyck dat ook gekund als hij hem uit de muur hsd gehouden.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:12 schreef -XOR- het volgende:
Ik vraag me af of DEV hier alles aan kon doen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:12 schreef -XOR- het volgende:
ídd, met die eventuele remproblemenquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:13 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik vraag me af of DEV hier alles aan kon doen.
Zolang je hem wint, is belangrijkerquote:
Nou ja, het helpt wel nu die RB zo snel is dat zelfs Perez makkelijk vooraan kan rijden. Vroegah kon ie Perez verslaan omdat ie te lang zat te kutten in de mix, maar nu is dat niet zo eenvoudig meer.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:16 schreef Jane het volgende:
Max hoeft gelukkig helemaal niet vooraan te starten om toch te winnen.
Hebben we nog wel Perez/Sainz voor nodig.quote:
Morgen nog even een crash oid en dan weer de rest van het seizoen achter Leclerc aan kachelen.quote:
Wint straks weer ergens een GP en dan kan in de pers weer geroepen worden dat hij:quote:
Niks nieuws, dat probeerde Papa Sainz ook een tijd. Tot Carlos zelf vroeg of hij daarmee wilde stoppenquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Wint straks weer ergens een GP en dan kan in de pers weer geroepen worden dat hij:
A. Een megatalent is.
B. Toekomstig wereldkampioen materiaal.
C. Dat Red Bull een enorme fout heeft gemaakt door hem te laten gaan.
Nu in de muurquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
We weten toch allemaal dat Ferrari het zondag wel weer weg gooit ergens.
Idd. Feli.quote:
De punten zijn vooral zondag!quote:
Laat hem zondag eerst maar eens op het podium komen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
F1TV: Leclerc is helemaal terug, het wereldkampioenschap begint nu.
Dat was wel heel erg jaquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
F1TV: Leclerc is helemaal terug, het wereldkampioenschap begint nu.
En zaterdagquote:
Baku is een aparte baan, AM is veel meer een auto voor echte circuits.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:29 schreef Marcoss het volgende:
Aston Martin valt iets terug, maar Ferrari weer helemaal terug
Nu nog wachten wat ze zondag (en morgen.. ) kunnen als het niet over 1 ronde gaat
Ik denk ook dat deze baan heel andere dingen vraagt dan de meeste banen, dat vertekent natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:29 schreef Marcoss het volgende:
Nu nog wachten wat ze zondag (en morgen.. ) kunnen als het niet over 1 ronde gaat
Het is hun er alles aan gelegen om het spannend te maken natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat was wel heel erg ja
Ik vind het verder wel prima en mooi. Lekker vechten op de baan.
Laura Winter genot.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:29 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Wie doen verslag bij F1? Moeke en Straatpoeper? #dtv
Was wel te verwachten van Aston Martin met hun auto die teveel drag schijnt te hebben.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:29 schreef Marcoss het volgende:
Goed om Ferrari in ieder geval hier terug te zien. Zo hard geniet ik niet van zijn 6 punten.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:27 schreef Evenstar het volgende:
Netjes van Leclerc, bij F1TV komen ze klaar
En dat terwijl iemand anders het pole record allertijden heeft.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Sky: Leclerc is de beste over one lap.
Uitkijken dat VER niet te verstandig saai wordtquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:30 schreef -XOR- het volgende:
LEC was briljant, VER matig. No way dat Ferrari zondag een kans maakt.
Max doet nu gewoon wat Lewis jaren heeft gedaan. Saai voor de kijker, maar gewoon slim. Hij weet dat hij op zondag gewoon de betere auto heeft en met gemak kan winnen, dus waarom risico nemen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:34 schreef Adames het volgende:
[..]
Uitkijken dat VER niet te verstandig saai wordt
Natuurlijk doet ie dat.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:36 schreef Abdus18 het volgende:
zul je zien dat de RB weer volledig op racepace is afgesteld en zondag aan de horizon verdwijnt na de eerste ronde pitstops
quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:37 schreef Abdus18 het volgende:
best vaag eigenlijk dat we morgen weer een quali hebbe.... is die ook met Q1-2-3 ?
quote:Een ingekorte variant van het bekende kwalificatieformat. Q1 duurt namelijk nog maar 12 minuten (was 18), Q2 10 minuten (15) en Q3 slechts 8 minuten (12). Naast de ingekorte sessies worden de coureurs verplicht op de Medium te rijden in Q1 en Q2, waarna ze overstappen op de Soft voor Q3. Een paar uur na de Shootout volgt de Sprint, waarvan het resultaat geen effect meer heeft op de grid voor de zondag.
Zondag heeft Leclerc normaal geen kans hoor tegen de RB.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:44 schreef Breekfast het volgende:
Tot nu toe niet het beste weekend van Max. Eerst janken over het nieuwe format en nu met veruit de beste auto achter Charles eindigen.
die gasten snuiven teveelquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Sky: Leclerc is de beste over one lap.
heb ik wat gemist ?quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:44 schreef Breekfast het volgende:
Tot nu toe niet het beste weekend van Max. Eerst janken over het nieuwe format en nu met veruit de beste auto achter Charles eindigen.
Ik denk dat je de eerste drie woorden van mijn bericht hebt gemistquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:50 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
heb ik wat gemist ?
zijn de punten al verdeeld ?
Ligt dat aan Max of de karakteristieken van de RB/Ferrari en het circuit?quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:58 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik denk dat je de eerste drie woorden van mijn bericht hebt gemist
Jij denkt dat de Ferrari hier sneller is? Sainz eindigt zeven tienden achter Max. Dit was gewoon uitzonderlijk goed van Charles, en matig van Max. Max was ook maar één tiende sneller dan Perez.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ligt dat aan Max of de karakteristieken van de RB/Ferrari en het circuit?
Waarom zou je geen kritiek mogen hebben als coureur?quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:44 schreef Breekfast het volgende:
Gezien het feit dat Ferrari met meer downforce rijdt dan Red Bull Racing, denk ik inderdaad dat Ferrari sneller is over een rondje maar ook meer banden vreet.quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Ferrari hier sneller is? Sainz eindigt zeven tienden achter Max. Dit was gewoon uitzonderlijk goed van Charles, en matig van Max. Max was ook maar één tiende sneller dan Perez.
Neuh, de RB is hier in principe gewoon over 1 rondje ook sneller. Als PER zo dicht op VER zit weet je dat die laatste niet optimaal heeft gepresteerd.quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:08 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gezien het feit dat Ferrari met meer downforce rijdt dan Red Bull Racing, denk ik inderdaad dat Ferrari sneller is over een rondje maar ook meer banden vreet.
De snelheid van de RBR op het rechte stuk zorgt ervoor dat Verstappen Leclerc kan inhalen (omgekeerd zie ik dat niet snel gebeuren) en wegrijden op het moment dat Leclercs banden minder worden.
Sainz was sowieso niet in goede doen vandaag en Baku is een van de circuits waar Perez het altijd goed doet, dus dat is imho wel te verklaren.
Ik vraag het me af. Zeker op een circuit als Baku waar Perez altijd goed is.quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, de RB is hier in principe gewoon over 1 rondje ook sneller. Als PER zo dicht op VER zit weet je dat die laatste niet optimaal heeft gepresteerd.
Laten we bij het begin beginnen, first things first, #1 van de 7 habits of highly successful people:quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Laat hem zondag eerst maar eens op het podium komen.
We gaan het morgen al deels zienquote:Op vrijdag 28 april 2023 17:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, de RB is hier in principe gewoon over 1 rondje ook sneller. Als PER zo dicht op VER zit weet je dat die laatste niet optimaal heeft gepresteerd.
Zie je met Leclerc natuurlijk ook wel.quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Zeker op een circuit als Baku waar Perez altijd goed is.
Je ziet het wel vaker. Op Monaco was Webber ook vaker sneller dan Vettel bijvoorbeeld. En ik schat Vettel toch echt een stuk beter in.
In de Formule2 was de coureur die pole position reed eerst met zijn rechterwiel tegen de muur gereden. Daardoor stond zijn stuur scheef bij rechtuit rijden. Maar uiteindelijk wel pole position.quote:Op vrijdag 28 april 2023 15:50 schreef Evenstar het volgende:
Mooi dit weer...
.. de Vries raakt muur en wordt compleet afgemaakt door F1 commentatoren.
.. Gasly raakt muur en wordt afgemaakt door F1TV commentatoren.
... iedereen die daar de muur schampt krijgt als commentaar "mistake" of "small mistake"
.... Lewis schampt de muur en krijgt als commentaar "well, if you are not touching the wall there you are not pushing hard enough".
Dat heb ik dus niet alleen dat ook de kwali vanmiddag minder leek te betekenen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 22:44 schreef Jane het volgende:
Noem me gerust een ouwe zeur, maar het weekend heeft een totaal verkeerde spanningsboog op deze manier.
Ik heb alleen maar het gevoel dat er nu een onnodig lange pauze is tot de race, waarvoor ik de kwalificatie al gezien heb (al voelde ik vanmiddag niet de spanning die er normaal om de kwalificatie heen hangt, maar dat zal persoonlijk zijn).
Morgen krijgen we tussendoor even een soort F1-pauzenummer. Zondag pas weer het echte werk.
Doe dan gewoon de echte race op zaterdag en op zondag de sprint (kwalificatie + race).
Ik had wel dezelfde spanning, maar het zit op het totaaaaal verkeerde moment in het weekend.quote:Op vrijdag 28 april 2023 22:44 schreef Jane het volgende:
Noem me gerust een ouwe zeur, maar het weekend heeft een totaal verkeerde spanningsboog op deze manier.
Ik heb alleen maar het gevoel dat er nu een onnodig lange pauze is tot de race, waarvoor ik de kwalificatie al gezien heb (al voelde ik vanmiddag niet de spanning die er normaal om de kwalificatie heen hangt, maar dat zal persoonlijk zijn).
Morgen krijgen we tussendoor even een soort F1-pauzenummer. Zondag pas weer het echte werk.
Doe dan gewoon de echte race op zaterdag en op zondag de sprint (kwalificatie + race).
Nee hoor, ben het met je eens. Al vind ik het oude format nog steeds prima.quote:Op vrijdag 28 april 2023 22:44 schreef Jane het volgende:
Er is ook helemaal niks mis met het normale format. Ze willen meer kijkers op vrijdag en daarom zenden ze nu een kwalificatie uit om 3 uur 's middags. Kunnen lekker veel mensen het zienquote:Op vrijdag 28 april 2023 23:20 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Al vind ik het oude format nog steeds prima.
Ik heb nu ook echt totaal niet het gevoel dat ik de kwalificatie al gezien heb.quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is ook helemaal niks mis met het normale format. Ze willen meer kijkers op vrijdag en daarom zenden ze nu een kwalificatie uit om 3 uur 's middags. Kunnen lekker veel mensen het zien
Ik lees Norris en Tsunoda, vanwege geen nieuwe set softs meer over. Dat bedoel je toch, neem ik aan?quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:37 schreef Marcoss het volgende:
Norris en Piastri kunnen morgen dus niet in Q3 rijden, apart dat de regel dan zo uitpakt
Maar dan kijkt er geen eend naar de sprint, en dan is Liberty niet blij.quote:Op zaterdag 29 april 2023 00:28 schreef Jane het volgende:
Hier ben ik het wel mee eens (als je dan per se een sprintrace wil):
[ twitter ]
Jij denkt dat er minder mensen naar een sprintrace kijken dan naar een vrije training? Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 29 april 2023 00:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar dan kijkt er geen eend naar de sprint, en dan is Liberty niet blij.
Nope.quote:Op zaterdag 29 april 2023 00:43 schreef Jane het volgende:
Veel mensen hebben gewoon andere dingen te doen op vrijdagmiddag. Werk, school, sport, weekendboodschappen, borrelen in de kroeg, enzovoort, enzovoort. Mensen maken hun agenda niet speciaal vrij voor een FP, kwalificatie of een sprintrace. Daar gaat Liberty niks aan kunnen veranderen.
Is de Q1 helemaal afgeschaft? Heb het nieuws een paar weken gemist.quote:Op zaterdag 29 april 2023 02:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope.
En precies daarom was de q1 op vrijdagmiddag afgeschaft.
Oh, dacht dat ze Piastri zeiden bij het F1-café gisteren, maar dat zal dan Tsunoda zijn geweest jaquote:Op zaterdag 29 april 2023 00:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik lees Norris en Tsunoda, vanwege geen nieuwe set softs meer over. Dat bedoel je toch, neem ik aan?
Ja, ook weer iets dat ze van te voren blijkbaar niet voorzien hadden. *zucht*
Op zich heb ik ook niks tegen 2/3 "events", maar nu met 2 kwalificaties en 2 races skip ik de helft wel. Ik kijk de samenvatting van de kwalificatie wel.quote:Op zaterdag 29 april 2023 00:43 schreef Jane het volgende:
Veel mensen hebben gewoon andere dingen te doen op vrijdagmiddag. Werk, school, sport, weekendboodschappen, borrelen in de kroeg, enzovoort, enzovoort. Mensen maken hun agenda niet speciaal vrij voor een FP, kwalificatie of een sprintrace. Daar gaat Liberty niks aan kunnen veranderen.
Ik vind tot 8 punten extra niet echt betekenisloos, als je ziet hoeveel moeite ze al doen voor die ene punt van de snelste ronde.quote:Op zaterdag 29 april 2023 09:38 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Ah, de betekenisloze sprint-zaterdag is aangebroken.
Vroegah had je q1 op vrijdag en q2 op zaterdag.quote:Op zaterdag 29 april 2023 02:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Is de Q1 helemaal afgeschaft? Heb het nieuws een paar weken gemist.
Dat is een ander soort risico dat ze vaak pas nemen als de race al is 'gereden', nu moeten ze nog zorgen om de auto een beetje heel te houden voor de race morgenquote:Op zaterdag 29 april 2023 09:39 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik vind tot 8 punten extra niet echt betekenisloos, als je ziet hoeveel moeite ze al doen voor die ene punt van de snelste ronde.
Dat is heel vroeger volgens mijquote:Op zaterdag 29 april 2023 09:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vroegah had je q1 op vrijdag en q2 op zaterdag.
Moet ik het nog specifieker uitleggen voor je?
Totaal versnipperd weekend, wat moet je in godsnaam met deze setup. Wat een overkillquote:Op vrijdag 28 april 2023 22:44 schreef Jane het volgende:
Die q was ook afgeschaft omdat de q op vrijdag weinig boeide.quote:
Je hoeft toch niet meteen het parc ferme in?quote:Op zaterdag 29 april 2023 09:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is een ander soort risico dat ze vaak pas nemen als de race al is 'gereden', nu moeten ze nog zorgen om de auto een beetje heel te houden voor de race morgen
Lewis had die punten van vandaag er graag bij gehad in 2021quote:Op zaterdag 29 april 2023 09:38 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Ah, de betekenisloze sprint-zaterdag is aangebroken.
volgens de regels welquote:Op zaterdag 29 april 2023 09:55 schreef PS. het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet meteen het parc ferme in?
Zo'n sprintzaterdag is wel de Conference League van het F1-weekend. Gelukkig is de echte race nog steeds op zondag.quote:Op zaterdag 29 april 2023 09:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Totaal versnipperd weekend, wat moet je in godsnaam met deze setup. Wat een overkillgeen lol meer om te kijken.
Niet zo ingewikkeldquote:
Simpel?quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet zo ingewikkeld
Zelfde format als de reguliere kwalificatie, maar dan met sessies die een paar minuten korter zijn, en bepaalde banden die gebruikt moeten worden (medium in Q1 en 2, soft in Q3). Doodsimpel
Het format zelf? Ja.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Simpel?
https://www.racefans.net/(...)n-saturday/#comments
Heb ik ook standaard met firefox, alleen in een incognitobrowser werkt het inloggen.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:16 schreef wdn het volgende:
chrome laat me niet inloggen op f1.tv.
opera wel
Is bij de standaard Q toch ook zo? Al krijgen ze die (geen idee hoe het hier gaat)quote:
De teams hebben het sluiten van deze loophole tegengehouden. Nu kunnen ze dus een extra set gebruiken in de kwali voor de race.quote:Op zaterdag 29 april 2023 00:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik lees Norris en Tsunoda, vanwege geen nieuwe set softs meer over. Dat bedoel je toch, neem ik aan?
Ja, ook weer iets dat ze van te voren blijkbaar niet voorzien hadden. *zucht*
Nieuwe sets medium en softquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet zo ingewikkeld
Zelfde format als de reguliere kwalificatie, maar dan met sessies die een paar minuten korter zijn, en bepaalde banden die gebruikt moeten worden (medium in Q1 en 2, soft in Q3). Doodsimpel
DEVquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wie zal de eerste schade rijden?
Pierre?quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Viaplay vindt het allemaal weer prachtig en geweldig.
Die zal wel orders hebben dat hij vandaag gewoon wat rondjes moet rijden en geen risico mag nemen.quote:
Op f1.tv ook hoorquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Niet eens ultra super geweldig?quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
die doet niet meequote:
Want?quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:31 schreef TheVoice4ever het volgende:
wie veroorzaakt eerste rode vlag, Verstappen waarschijnlijk
Die is altijd dwars joh, laat lekker gaan.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:34 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Waar staat SQ voor dan? Het is een kwalificatie.
Het is een kwalificatie voor de sprintracequote:
Dolblijquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:36 schreef Nober het volgende:
1:45.472 Alonso noteert eerste tijd ooit in een Sprint Shootout.
Wij waren er bij.
quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:36 schreef Nober het volgende:
1:45.472 Alonso noteert eerste tijd ooit in een Sprint Shootout.
Wij waren er bij.
Ja. De Ferrari's gaan sowieso tijdens de race nog meer achteruit.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is dit het circuit waar het meest achteruit gereden word?
Wie, VER? Dat zeg ik.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |