abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216420199
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:02 schreef Michiel020 het volgende:
Voor het maken van een verkeersruzie scenario in het viaduct onder de A12 heb ik een aanname gemaakt waarbij Hanno van Mil niet is gestopt bij de latere vindplek van zijn auto (bij de Pyramide van Austerlitz) maar door is gereden over de Traaijweg op weg naar zijn eindbestemming. En zo onrealistisch is dit niet. Hanno had de intentie om naar het congrescentrum in Driebergen te rijden om ‘just in time’ aan te komen. Hij is even na 9 uur vertrokken om de route in 24 minuten af te leggen. Hij zou dan precies op tijd aankomen bij de inloop van de meeting. Onder normale omstandigheden zou hij zijn door gereden en zeker niet stoppen bij de Pyramide van Austerlitz. It doesn't make sense. Deze ligt op 3.8 km van de eindbestemming. En stel je nu eens voor dat Hanno zijn geplande route wel heeft afgelegd over de Traaijweg.

In de pers zijn door de politie uitspraken gedaan dat er een misdrijf niet uit te sluiten is maar op de vindplek van de auto zijn hiervoor geen aanwijzingen gevonden. Wat overblijft is een geparkeerde auto met de autosleutels in het contact, de mobiele telefoon op de bijrijder stoel en Hanno die al mee dan 10 jaar van de aardbodem is verdwenen.

Zou dit het resultaat kunnen zijn van een onvrijwillige verdwijning waarbij Hanno is meegenomen om dadersporen te verdoezelen?
Lijkt me wel lastig om ongepland iemand compleet te doen verdwijnen...
pi_216421439
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bus stopt in Austerlitz, maar dan zou Hanno diegene daar wel hebben opgepikt omdat dat op de route was naar de afspraak.
Ja, ,maar dus niet bij de Pyramide, en ook niet op de weg die er langs loopt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216421463
Een verkeersruzie lijkt me niet aannemelijk, ten eerste was het waarschijnlijk zeer rustig in die omgeving op de weg, dat zou moeten betekenen dat Hanno zou zijn uitgestapt, dat hij overmeestert moet zijn en in een ander voertuig zijn gestopt, dit zou toch al enkele minuten moeten duren, en de kans dat dit onopvallend is gebeurt lijkt me stug. Vervolgens moet 1 van hen de wagen naar de parkeerplaats moeten rijden, en dan zou hij ook de wagen niet op slot doen? Als ik van een wagen af zou moeten komen, zou ik in ieder geval de deur afgesloten hebben en de sleutels weggegooid, of nog beter ik zou hem ergens het water in rijden.
Bovendien zijn er geen sporen gevonden, dat zou erg bijzonder zijn als iemand zonder voorbereiding van een auto af zou moeten komen.

Ik acht het scenarios voor een vrijwillige afspraak, en overstappen in een andere auto op de parkeerplaats veel waarschijnlijker, dat zou ook stroken met het verhaal waarom de speurhonden niets vonden in de omgeving, en dat er geen sporen zijn aangetroffen in de auto van Hanno. Ook qua planning zou dat kunnen kloppen aangezien het een kleine omweg is en een logische plaats van afspreken is voor iemand zonder kennis van de omgeving of routeplanner.
pi_216421516
Een belangrijk detail wat me niet duidelijk is, was dit congres, VAN zijn werk of VOOR zijn werk.
Dit is namelijk best belangrijk aangezien in het laatste geval niemand er een haan zou naar kraaien als hij niet was geweest, in het eerste geval zou men misschien toch zijn vrouw bellen, van: Hey we hebben Hanno gemist vandaag, en hij neemt zijn telefoon ook niet op.
pi_216422370
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 06:12 schreef raptorix het volgende:
Een verkeersruzie lijkt me niet aannemelijk, ten eerste was het waarschijnlijk zeer rustig in die omgeving op de weg, dat zou moeten betekenen dat Hanno zou zijn uitgestapt, dat hij overmeestert moet zijn en in een ander voertuig zijn gestopt, dit zou toch al enkele minuten moeten duren, en de kans dat dit onopvallend is gebeurt lijkt me stug. Vervolgens moet 1 van hen de wagen naar de parkeerplaats moeten rijden, en dan zou hij ook de wagen niet op slot doen? Als ik van een wagen af zou moeten komen, zou ik in ieder geval de deur afgesloten hebben en de sleutels weggegooid, of nog beter ik zou hem ergens het water in rijden.
Bovendien zijn er geen sporen gevonden, dat zou erg bijzonder zijn als iemand zonder voorbereiding van een auto af zou moeten komen.

Ik acht het scenarios voor een vrijwillige afspraak, en overstappen in een andere auto op de parkeerplaats veel waarschijnlijker, dat zou ook stroken met het verhaal waarom de speurhonden niets vonden in de omgeving, en dat er geen sporen zijn aangetroffen in de auto van Hanno. Ook qua planning zou dat kunnen kloppen aangezien het een kleine omweg is en een logische plaats van afspreken is voor iemand zonder kennis van de omgeving of routeplanner.
Hanno was ook een grote, zware vent. Valt inderdaad niet mee om die in een opwelling compleet te laten verdwijnen zonder sporen.
pi_216422949
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 06:38 schreef raptorix het volgende:
Een belangrijk detail wat me niet duidelijk is, was dit congres, VAN zijn werk of VOOR zijn werk.
Dit is namelijk best belangrijk aangezien in het laatste geval niemand er een haan zou naar kraaien als hij niet was geweest, in het eerste geval zou men misschien toch zijn vrouw bellen, van: Hey we hebben Hanno gemist vandaag, en hij neemt zijn telefoon ook niet op.
quote:
Feit is dat de 47- jarige Amersfoorter op zaterdagmorgen 12 april van dit jaar vroeg van huis gaat voor een bezoek aan de conferentie ‘Waar staan we nu?’ in hotel en congres- centrum de Bergse Bossen in Driebergen- Rijsenburg. Dat heeft met zijn werk in de gezondheidszorg te maken. Het is hooguit een halfuurtje rijden, maar Hanno – getrouwd, vader van drie kinderen – verschijnt niet op de conferentie.
Dat er iets niet in de haak is, blijkt pas als hij ’s avonds niet thuiskomt. Zijn collega’s hebben hem niet gemist, er is geen contact geweest met het thuisfront.
https://www.zoekhonden.com/2014/12/21/vermissing-austerlitz/

Beetje onduidelijk ja, maar uit die tekst maak ik op dat het voor zijn werk was en niet van: een select clubje collega’s waarschijnlijk (die elkaar wellicht vaag kenden en van verschillende locaties kwamen?) die samen kwamen met andere zorg professionals?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216422964
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 10:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
[..]
https://www.zoekhonden.com/2014/12/21/vermissing-austerlitz/

Beetje onduidelijk ja, maar uit die tekst maak ik op dat het voor zijn werk was en niet van: een select clubje collega’s waarschijnlijk (die elkaar wellicht vaag kenden en van verschillende locaties kwamen?) die samen kwamen met andere zorg professionals?
Ik heb wat proberen te googlen, maar niets kunnen vinden.
pi_216424170
Er zijn een paar aspecten die relevant zijn op dag van de vermissing van Hanno van Mil. Op dag van de vermissing, zaterdagochtend 12 april 2024, werd gekenmerkt als 'prachtige lentedag'. Rond het vermeende tijdstip van vermissing om 09.30, was het droog, scheen de zon en was het een graad of 12 (*1). Prima weer om erop uit te trekken, naar de lokale sportvereniging, de pyramide van Austerlitz of naar het festival Brothers OpenAir. Genoeg te doen op die dag.

De Traaijweg is een bosweg-weg die Driebergen West & Austerltiz verbind met de N224 en wordt hoofdzakelijk gebruikt door bestemmingsverkeer. Er rijden op een ‘gemiddelde’ zaterdagmorgen, tussen 09.15 en 09.45, gemiddeld 3,3 auto’s per minuut over de Traaijweg (metingen uit maart 2022).

Tijdens een vermeende verkeersruzie van een paar minuten zou dat betekenen dat er al snel 7 tot 10 auto’s langsrijden of aanschuiven. Het is opmerkelijk aantal gelet op het lokale karakter van de weg. Je zou dan ook verwachten dat er iets gezien moet zijn bij een eventuele verkeersruzie. En toch heeft niemand iets gerapporteerd bij de politie (voor zover ik weet).

Dat roept de vraag bij mij op of er ergens op het traject tussen de woning van Hanno in Apeldoorn en de eindbestemming 'De Bergse Bossen' in Driebergen een locatie is waar een escalerende verkeersruzie kan plaatsvinden, waar aanschuivende verkeersdeelnemers zijn geweest maar de ruzie niet hebben kunnen waarnemen (of zodanig dit hebben kunnen interpreteren).

Op een plek op het traject zou dit kunnen en dat is midden in het viaduct onder de A12 (niet onder de spoortunnel) op de Traaijweg. Het is nog geen 600 meter van zijn eindbestemming. Ik heb ik het verleden hier meer op FOK.nl over geschreven en onder welke voorwaarden dit heeft kunnen plaatsvinden (*2).

*1 https://www.wetterzentral(...)=2014&maand=4&dag=12
*2 zie hieronder quote
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 02:44 schreef Michiel020 het volgende:
Link naar posting 130: verkeersruzie scenario onder de A12 op de Traaijweg in Driebergen

[ Bericht 9% gewijzigd door Michiel020 op 25-01-2025 12:39:25 ]
pi_216436329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:27 schreef Michiel020 het volgende:
Er zijn een paar aspecten die relevant zijn op dag van de vermissing van Hanno van Mil. Op dag van de vermissing, zaterdagochtend 12 april 2024, werd gekenmerkt als 'prachtige lentedag'. Rond het vermeende tijdstip van vermissing om 09.30, was het droog, scheen de zon en was het een graad of 12 (*1). Prima weer om erop uit te trekken, naar de lokale sportvereniging, de pyramide van Austerlitz of naar het festival Brothers OpenAir. Genoeg te doen op die dag.

De Traaijweg is een bosweg-weg die Driebergen West & Austerltiz verbind met de N224 en wordt hoofdzakelijk gebruikt door bestemmingsverkeer. Er rijden op een ‘gemiddelde’ zaterdagmorgen, tussen 09.15 en 09.45, gemiddeld 3,3 auto’s per minuut over de Traaijweg (metingen uit maart 2022).

Tijdens een vermeende verkeersruzie van een paar minuten zou dat betekenen dat er al snel 7 tot 10 auto’s langsrijden of aanschuiven. Het is opmerkelijk aantal gelet op het lokale karakter van de weg. Je zou dan ook verwachten dat er iets gezien moet zijn bij een eventuele verkeersruzie. En toch heeft niemand iets gerapporteerd bij de politie (voor zover ik weet).

Dat roept de vraag bij mij op of er ergens op het traject tussen de woning van Hanno in Apeldoorn en de eindbestemming 'De Bergse Bossen' in Driebergen een locatie is waar een escalerende verkeersruzie kan plaatsvinden, waar aanschuivende verkeersdeelnemers zijn geweest maar de ruzie niet hebben kunnen waarnemen (of zodanig dit hebben kunnen interpreteren).

Op een plek op het traject zou dit kunnen en dat is midden in het viaduct onder de A12 (niet onder de spoortunnel) op de Traaijweg. Het is nog geen 600 meter van zijn eindbestemming. Ik heb ik het verleden hier meer op FOK.nl over geschreven en onder welke voorwaarden dit heeft kunnen plaatsvinden (*2).

*2 zie hieronder quote
[..]

Michiel met alle respect, ik snap dat je geen zaken wilt uitsluiten, maar het geval van een verkeersruzie lijkt me echt volkomen uitgesloten, kijk anders google maps van dat jaar terug, en je ziet dat de weg verre van leeg is. Ik denk dat mocht er al een aanwijzing zijn om iets terug te vinden dat het echt in de klanten moet zitten die hij bediende, ik zou dan vooral kijken naar klanten die hij had en waar er nog niet gefactureerd was, kortom kijk naar afspraken die hij heeft gehad die pril waren, ik kan me goed voorstellen dat er een scenario was waar hij iets heeft gezien wat niet in de haak was. Wellicht ook een dimensie verder kijken, dit soort mensen worden ook vaak door contacten aangeraden, dus kijk bij contacten van zijn bestaande contracten.
  zondag 26 januari 2025 @ 15:42:35 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216438733
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 12:27 schreef Michiel020 het volgende:

*2 zie hieronder quote
[..]

De woning van Hanno in Apeldoorn? WTF?!

Hoezo de woning in Apeldoorn?

Los van het feit dat het weer een herhaling van een bizar idee is, met je verkeersruzie.

Echt, je doet vooral je best allerlei nonsens hier tot waarheid of optie te bombarderen, doet graag alsof je werkelijke kennis van het onderzoek en de zaak hebt maar er komt niets uit.
Je lijkt het topic vooral ter eer en meerdere glorie van je eigen hersenspinsels te gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216467375
Ik was aan het googelen of er nog nieuws was over deze zaak en kwam bij dit topic uit, interessante theorieën.

I.m.o. is je auto zo achterlaten met waardevolle spullen erin ook wel iets wat bij een suïcide past, en dan wel je paspoort/portemonnee meenemen zodat je geïdentificeerd kan worden. Ik heb ervaren dat je niet in iemands hoofd kunt kijken en dat zoiets echt uit het niets kan komen. Afscheidsbriefjes achterlaten gebeurt maar weinig en je hebt er niets bijzonders voor nodig, schoenveters zijn al voldoende.
Ik las in dit topic ook dat hij dan wel gevonden was, maar voor zover ik weet is de regio nooit meter voor meter uitgekamd en is er ook een terrein waar niet gezocht kan/mag worden. Een lichaam vind je echt niet zo makkelijk in zo'n bosrijk gebied.

Een vrijwillige verdwijning vergt behoorlijk wat voorbereiding waarvan dan wel sporen waren gevonden, van het contact met derden of het contant geld dat hij dan opgespaard had moeten hebben.

Een verkeersruzie met ontvoering lijkt me helemaal onwaarschijnlijk, waarom zou iemand zich dat op de hals halen om een wildvreemde te gaan ontvoeren?
pi_216467753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 10:18 schreef Milla00 het volgende:
Ik las in dit topic ook dat hij dan wel gevonden was, maar voor zover ik weet is de regio nooit meter voor meter uitgekamd en is er ook een terrein waar niet gezocht kan/mag worden. Een lichaam vind je echt niet zo makkelijk in zo'n bosrijk gebied.
Klopt, alleen speurhonden hadden dan toch wel iets opgepikt?
pi_216467813
Die zijn ook niet 100% perfect in wat ze oppikken.
Mocht het scenario kloppen, dan kan het ook zijn dat hij een flink stuk gewandeld heeft en z'n geursporen ergens verwaaid of onderbroken zijn, of vermengd met te veel andere geursporen.
pi_216467861
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 10:55 schreef Milla00 het volgende:
Die zijn ook niet 100% perfect in wat ze oppikken.
Mocht het scenario kloppen, dan kan het ook zijn dat hij een flink stuk gewandeld heeft en z'n geursporen ergens verwaaid of onderbroken zijn, of vermengd met te veel andere geursporen.
Tja, op een mooie Aprilse zaterdagochtend rond 09u verdwijnen op een (waarschijnlijk) redelijk drukke omgeving rond die parkeerplaats van Austerlitz? Dan hadden mensen hem toch wel gezien?
pi_216468626
Ja, je zou het wel denken. Ik weet niet hoe druk het was, maar dat kan ook nog een rol spelen. Als je een foto krijgt van iemand met de vraag of je die in een bos hebt zien lopen waar je 20 man bent tegengekomen of in de Efteling op een zaterdag, kan ik me voorstellen dat het in dat eerste geval makkelijker zou moeten zijn, maar als iemand niets verdachts doet, blijven gezichten je misschien ook niet echt bij?
pi_216468702
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 12:01 schreef Milla00 het volgende:
Ja, je zou het wel denken. Ik weet niet hoe druk het was, maar dat kan ook nog een rol spelen. Als je een foto krijgt van iemand met de vraag of je die in een bos hebt zien lopen waar je 20 man bent tegengekomen of in de Efteling op een zaterdag, kan ik me voorstellen dat het in dat eerste geval makkelijker zou moeten zijn, maar als iemand niets verdachts doet, blijven gezichten je misschien ook niet echt bij?
Mee eens en ja, Hanno is/was een opvallende verschijning qua lengte. Aan de ene kant kijken mensen wellicht dan eerder naar je (gezicht) of juist niet vanwege zijn lengte.
  woensdag 29 januari 2025 @ 12:14:20 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216468778
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 10:18 schreef Milla00 het volgende:

Een vrijwillige verdwijning vergt behoorlijk wat voorbereiding waarvan dan wel sporen waren gevonden, van het contact met derden of het contant geld dat hij dan opgespaard had moeten hebben.
Hoezo zouden daar sporen van moeten zijn?
Met een tweede telefoon en/of laptop die je nooit op je eigen netwerk gebruikt zijn daar helemaal niet zo makkelijk sporen van.
En contant geld is ook makkelijk genoeg buiten beeld te sparen, zeker met een eigen bedrijf.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216471736
Dan moeten je klanten je al zwart/contant betalen, dat lijkt me sterk in zijn werkveld, en regelmatig pinnen zonder dat geld uit te geven valt ook op als de politie je rekeningen controleert.
Daarnaast kun je die tweede telefoon/laptop en dat geld dan nooit thuis gebruiken of bewaren.
Ook moet je dan ergens naartoe, buiten Nederland, dus je moet bijvoorbeeld opgepikt worden door iemand met een buitenlandse auto. Je moet dan ook al een plan hebben voor huisvesting of geld, of iemand anders moet je onderhouden, want je kunt bijvoorbeeld geen bankrekening openen of een legale baan vinden zonder dat je daar je paspoort/bankrekening voor nodig hebt.
Het kan, maar het is niet zo makkelijk om in zo'n geval geen enkel spoor achter te laten. Als hij dit had gewild, was 'gewoon' bij z'n gezin weggaan toch veel makkelijker geweest?
pi_216475995
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 16:23 schreef Milla00 het volgende:
Dan moeten je klanten je al zwart/contant betalen, dat lijkt me sterk in zijn werkveld, en regelmatig pinnen zonder dat geld uit te geven valt ook op als de politie je rekeningen controleert.
Daarnaast kun je die tweede telefoon/laptop en dat geld dan nooit thuis gebruiken of bewaren.
Ook moet je dan ergens naartoe, buiten Nederland, dus je moet bijvoorbeeld opgepikt worden door iemand met een buitenlandse auto. Je moet dan ook al een plan hebben voor huisvesting of geld, of iemand anders moet je onderhouden, want je kunt bijvoorbeeld geen bankrekening openen of een legale baan vinden zonder dat je daar je paspoort/bankrekening voor nodig hebt.
Het kan, maar het is niet zo makkelijk om in zo'n geval geen enkel spoor achter te laten. Als hij dit had gewild, was 'gewoon' bij z'n gezin weggaan toch veel makkelijker geweest?
Ja, dit is eerder besproken in dit topic.

Het kan. Maar het vergt de nodige voorbereiding en een ijzeren discipline natuurlijk.
pi_216481375
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Klopt, alleen speurhonden hadden dan toch wel iets opgepikt?
In de podcast Open/Eind van Isis van den Boom en Kadja Kabba kwam in aflevering 1 naar voren dat na de vondst van de VW Passat van Hanno op de zondag 13 april 2014 er schijnbaar speurhonden van de politie zijn ingezet. In de podcast -na 18 min en 50 seconden- is te beluisteren: "Ook bleken zoekhonden maar weinig interesse te hebben voor het bos. Ze vingen wel sporen op maar niet verder het bos in. Maar juist de andere kant op, richting de provinciale weg (lees N224)." En daar hield het spoor op.

Helaas gaan de makers van deze podcast niet verder hierop in. Erg jammer wat het is het 'laatste' spoor die gevonden is. Een paar vragen die bij mij opkomen zijn:
- hoe betrouwbaar is deze hond?
- is de hond gespecialiseerd in oude sporen of juist jonge sporen (verwaaiing of het nauwkeurig spoor)?
- wat is de duiding van de hondenbegeleider(s) van de hond?
- Is er sprake geweest van een tweede of derde inzet van de speurhonden, welke tijdsinterval (in dagen) is dat geweest? En is er toen nog steeds iets gevonden?

Voor de liefhebber heb ik eens naar gekeken of er iets in de literatuur hierover te vinden is. In mei 2016 publiceert Angelika Wolf (University of Veterinary Medicine Hannover) een proefschrift over de invloed van de veroudering van menselijke geursporen door speurhonden. Uit het onderzoek komt naar voren dat de succesratio op 60 procent zit. Dit percentage blijft opvallend genoeg hetzelfde wanneer de sporen ouder zijn volgens dit onderzoek. Het ging om sporen van 1 dag oud (63 sporen), 1 week oud (54 sporen) en 1 maand oud (28 sporen).

======================================

## Samenvatting: het spoor van speurhonden; een proefschrift van Angelika Wolf ##
In dit onderzoek werd het vermogen van speurhonden/man-trailhonden onderzocht in het volgen van een spoor van een persoon. Tijdens deze onderzoeken werden onder natuurlijke omstandigheden oudere sporen van mensen gelegd om uiteindelijk de spoorlegger te vinden, dus om de geurbron te achterhalen. 18 Inzetbare honden van verschillende rassen hebben gezamenlijk 145 sporen van verschillende ouderdom in twee verschillende omgevingen (natuur en stad) gevolgd. Het ging om sporen van 1 dag oud (63 sporen), 1 week oud (54 sporen) en 1 maand oud (28 sporen). De sporen werden dubbelblind uitgelopen, zowel honden, hondengeleiders als observatoren waren niet bekend met de route van het spoor.

Zowel tijdens het uitlopen van het spoor als tijdens het zoeken, werd de betreffende koers opgenomen met GPS. Ook werden de weersomstandigheden evenals speciale omstandigheden vermeld, gedurende de hele periode. Aan de hand van de verschillende data, werd zowel slagen als falen van het gevolgde spoor genoteerd, alsook de beslissingen die de hond neemt op de kruisingen. Op deze manier werd de zoekgeschiedenis geëvalueerd. Daarbij werd een vergelijking van het verschil in ouderdom van de sporen en ook het verschil in ondergrond (verharde of zachte ondergrond) geëvalueerd.

- Van de in totaal 145 sporen zijn er 82 volledig uitgelopen en 63 honden hebben hun einddoel niet behaald. Ratio succes t.o.v. falen: 60:40 Deze ratio van succes t.o.v. falen, blijft hetzelfde wanneer de sporen ouder worden. Hoe meer juiste beslissingen de hond heeft genomen tijdens het zoeken, des te vaker was de hond succesvol.

- In ongeveer een kwart van de totaal aantal sporen waren er 100% juiste beslissingen genomen en al met al was bij ongeveer een derde van de uitgelopen sporen ≥ 70 % correct in de genomen beslissingen. Er waren echter ook gevallen waarin een groot aantal correct gemaakte beslissingen gemaakt werden en dat toch niet het einddoel behaald werd en ook omgedraaid, dus honden die weinig juiste beslissingen namen, die nog steeds tot een geslaagd eindpunt kwamen, wat suggereert dat de honden hier meer op verwaaiing gezocht hebben.

- In vergelijking tot het slagingspercentage van de 1 dag oude sporen met de 1 week oude sporen, blijkt dat er in beide situaties net zoveel honden m.b.v. Verwaaiing tot een succes komen. Maar er is daarentegen een significant verschil met de sporen die 1 maand oud zijn. Deze sporen worden in verhouding veel meer succesvol afgelegd door nauwkeurig te zoeken. Hierin was een groot significant verschil.

- Met betrekking tot de ondergrond is er geen significant verschil tussen succes en falen in verhouding tot het zoeken op verwaaiing of het nauwkeurig volgen van het spoor. Beiden, zowel in de natuur als in de stad, zijn de sporen succesvol afgelegd zowel m.b.v. verwaaiing als d.m.v. het nauwkeurig volgen van het spoor. Echter, in de stad kiezen de honden veel vaker voor het zoeken met verwaaiing dan voor het nauwkeurig volgen van het spoor. De resultaten laten zien dat honden in principe allemaal in staat zijn om oudere sporen succesvol te vervolgen. Hoe preciezer de honden op het spoor zijn, hoe succesvoller ze zijn. Bij het zoeken op verwaaiing brengt dit het risico van mislukking met zich mee.

======================================
Bron:
https://www.zoekhonden.co(...)ft-Angelika-Wolf.pdf
https://www.zoekhonden.co(...)zoek-geeft-doorslag/

[ Bericht 2% gewijzigd door Michiel020 op 30-01-2025 11:06:15 ]
pi_216484082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 10:51 schreef Michiel020 het volgende:
"Ook bleken zoekhonden maar weinig interesse te hebben voor het bos. Ze vingen wel sporen op maar niet verder het bos in. Maar juist de andere kant op, richting de provinciale weg (lees N224)." En daar hield het spoor op.
Zegt voor mij persoonlijk genoeg (na alle scenario's naast elkaar te leggen): Hanno is bij iemand ingestapt en van de parkeerplaats verdwenen.
  donderdag 30 januari 2025 @ 16:12:33 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216484244
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 16:23 schreef Milla00 het volgende:
Wie zegt dat hij dat niet gedaan heeft?

Ik zie het probleem niet zo met een tweede laptop/telefoon nooit thuis gebruiken, en ik weet niet hoe vaak jij in de auto van je partner komt, of in zijn/haar laptoptas of bureau, maar ik zou zelfs iets in onze auto kunnen verstoppen waar hij het hoogstwaarschijnlijk niet tegen zou komen, en wij hebben maar één auto die we beiden gebruiken.

Maar hij komt bijvoorbeeld ook niet in mijn rugtas of sporttas, ik ook niet in zijn rugtas overigens.

Dus nee, ik zie het probleem niet zo met nooit thuis gebruiken, om te beginnen al niet het wifiwachtwoord van thuis gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 januari 2025 @ 16:18:27 #248
30919 mitt
Michael Corleone
pi_216484290
Aangezien het in de buurt was vind ik dit een fascinerend verhaal.

Topic verder even doorgelezen maar het gaat allemaal wel erg ver bij sommige :')
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_216485007
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zegt voor mij persoonlijk genoeg (na alle scenario's naast elkaar te leggen): Hanno is bij iemand ingestapt en van de parkeerplaats verdwenen.
Volgens het proefschrift van Angelika Wol blijkt uit onderzoek dat in iets meer dan de helft van de gevallen (60%) de speurhond aan het juiste eind heeft. Da's iets meer dan een muntje opgooien. Of er meer waarde aan deze speurhond gegeven moet worden, zou nader uitgezocht moeten worden (zie o.a. mijn vragen). Volgens mij is dat niet gebeurd.

Nogmaals het is voorstelbaar dat iemand vrijwillig wil verdwijnen om 1001 redenen. Misschien liep Hanno in zijn werk wel tegen vervelende collega’s aan, zat hij de laatste tijd niet lekker in zijn vel of liep zijn relatie ff wat minder.

Er zijn ook een paar punten die in mijn optiek schuren met een scenario van een vrijwillige verdwijning.
- Er is nooit meer een teken van leven gevonden: geen enkel spoor die Hanno zelf heeft achtergelaten of niemand die Hanno nog heeft gezien. Het zou tegenwoordig een ‘prestatie’ zijn om 11 jaar lang onder de radar te blijven met een opvallende lengte van 1,97 meter.
- Volgens Anita van Mil (de zus van Hanno) was Hanno knettergek op zijn 3 kinderen, kinderen die hij nooit zou verlaten. Daarnaast heeft Hanno geen enkel signaal afgegeven die zou wijzen op een vrijwillig vertrek.
- Voor zover ik weet is alles uit gerechercheerd zoals zijn mobiele telefoon, zijn PC en bankrekeningen. Niets ondersteunt de voorbereidingen van vrijwillig verdwijnings-scenario.

Het zou kunnen dat Hanno vrijwillig van zijn geparkeerde auto naar de N224 is gelopen, daarna is ingestapt en daarna onvrijwillig is meegenomen om wat voor reden dan ook. Hanno was op weg naar een zakelijk afspraak waar bij 'just in time' zou aankomen. Wat zou de logica zijn om zijn auto te parkeren bij de Pyramide van Austerlitz, vrijwillig naar de weg te lopen om daarna in te stappen in een andere auto, zijn telefoon achter te laten en sleutels in het contact te houden? Het is nog geen 3.8 km van zijn eindbestemming met voldoende parkeerplaatsen. Misschien zit hier een scenario in, zeg het maar. Zolang Hanno niet gevonden is staan alle opties wagenwijd open en zal je 'out of the box' moeten denken. Een daarvan is een verkeersruzie scenario.

[ Bericht 1% gewijzigd door Michiel020 op 30-01-2025 20:08:22 ]
pi_216492601
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 17:33 schreef Michiel020 het volgende:
Er zijn ook een paar punten die in mijn optiek schuren met een scenario van een vrijwillige verdwijning.
- Er is nooit meer een teken van leven gevonden: geen enkel spoor die Hanno zelf heeft achtergelaten of niemand die Hanno nog heeft gezien. Het zou tegenwoordig een ‘prestatie’ zijn om 11 jaar lang onder de radar te blijven met een opvallende lengte van 1,97 meter.
- Volgens Anita van Mil (de zus van Hanno) was Hanno knettergek op zijn 3 kinderen, kinderen die hij nooit zou verlaten. Daarnaast heeft Hanno geen enkel signaal afgegeven die zou wijzen op een vrijwillig vertrek.
- Voor zover ik weet is alles uit gerechercheerd zoals zijn mobiele telefoon, zijn PC en bankrekeningen. Niets ondersteunt de voorbereidingen van vrijwillig verdwijnings-scenario.
- Als je een voorsprong van pak 'm beet 30 uur hebt, kun je met de auto aan de andere kant van Europa zijn als je dat zou willen. Als je dat goed voorbereid met een vermomming kan dat best.
- Als je vrijwillig zou willen verdwijnen of uit je Hollandse leventje zou willen stappen om elders een nieuw leven te beginnen (met een geheime liefde), dan geef je zo'n signaal ook niet af. Ook al ben je dan nog zo gek op je 3 kinderen.
- Voorbereidingen kun je ook doen zonder een (digitaal) spoor achter te laten. Contactpersonen kunnen dat ook allemaal hebben geregeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')