@raptorix Het is, mits je je slim voorbereid, echt niet heel moeilijk. Deze zaak is in het buitenland op de toen verspreidde flyers na, totaal onbekend. Op een paar Nederlanders in het buitenland na zal niemand hem kunnen herkennen, vooral niet als hij er totaal anders uitzag (bijv. kaalgeschoren en/of bebaard/zonder bril).
Als Hanno inderdaad een nieuw leven heeft opgebouwd moet hij over land zijn gegaan (met het vliegtuig word je sowieso gesnapt) en kan hij dus in theorie in bijna heel Europa, Azië en Afrika zitten (vooral met een dag voorsprong). In dat enorme gebied zijn er genoeg plekken waar je onder de radar een bestaan kunt opbouwen. Al helemaal met alle cryptocurrency van tegenwoordig die toen ook al bestonden.
Het verbreken van alle banden lijkt voor ons - en voor de meeste mensen überhaupt - heel moeilijk, maar je kunt nooit weten hoe iemand anders daar diep van binnen over denkt. Mensen zijn nou eenmaal tot de gekste dingen in staat en niemand kan diep in iemands ziel kijken, zoiets kun je alleen bij jezelf doen. Ook vraag ik me af in hoeverre foto's geïndexeerd worden en in hoeverre zo'n programma hem zou kunnen herkennen als hij er anders uit ziet.
In dat geval van dit scenario is de vraag welke mogelijkheden er zijn om iemand op te kunnen sporen en als dat lukt zit je natuurlijk met het juridische en ethische vraagstuk in hoeverre je dit bekend mag maken omdat vrijwillig verdwijnen niet strafbaar is, het is zelfs een recht (hoe extreem loodzwaar het voor de achterblijvers helaas ook is).
Neemt trouwens niet weg dat ook een misdrijf zeker een reële mogelijkheid is. Jouw theorie dat hij kort bij iemand instapte om iets af te geven/ergens snel over te overleggen vind ik ook een heel serieus scenario. Ik ben alleen meer een voorstander van een vrijwillige verdwijning omdat:
-Hanno net verdween na zijn paspoortverlenging
-De ooggetuigenverklaring dat hij/iemand die ook zwarte kleding droeg instapte bij een vrouw met paardenstaart op dezelfde ochtend en locatie
-Hij precies gedaan lijkt te hebben wat hij moest doen in dit scenario: het naar de parkeerplaats toerijden, hier uitstappen, telefoon en
laptop niet meenemen (anders wordt je sowieso opgespoord) en het niet meer gebruiken van je pasjes.
Wat wel vrijwel zeker is:
-Als er een misdrijf heeft plaatsgevonden moet dit in een andere auto of op een locatie elders hebben plaatsgevonden vanwege het ontbreken van sporen en getuigen van een misdrijf op de parkeerplaats. Ook in Hanno's auto waren geen sporen van derden te vinden.
-Er moet, zoals zijn zus al heel terecht zei, iemand zijn die meer weet. Iemand moet hem geholpen hebben bij het vertrek of hem wat hebben aangedaan. In dit geval zou het aanstellen van een vertrouwenspersoon een mogelijkheid zijn.
-In beide gevallen is hij dus ook ingestapt in een andere auto (de donkere auto met de vrouw met paardenstaart?)
[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly3000 op 14-11-2025 20:08:57 ]