quote:
Op maandag 9 februari 2026 20:44 schreef BBdaycare982 het volgende:[..]
ik denk niet dat ze toegang hebben tot al deze info, plus de politie geeft aan dat ze niet alles kunnen/mogen delen omdat het mogelijk onderzoek nog zou kunnen belemmeren.
Het voordeel van organisaties zoals de Peter r. de Vries-foundation en Stichting Coldcasezaken is dat ze vaak veel gretiger te werk gaan in hun onderzoek, bijv door via rechtszaken alsnog belangrijke informatie vrij te krijgen en ze weten over alle mogelijkheden m.b.t. WOO-verzoeken + andere methoden. Op hun websites kun je hier meer over lezen over hoe ze precies te werk gaan en soms levert dat ook echt concreet resultaat op.
In het verleden heb ik beide organisaties wel eens tips over deze zaak gestuurd en moet zeggen dat ik van de Peter r. de Vries-foundation altijd direct antwoord kreeg. Van Stichting Coldcasezaken daarentegen nooit wat gehoord.
En wat betreft het officiële politie-onderzoek en eventuele belemmeringen: ik denk dat er op dit gebied helemaal niets te verliezen is. Het onderzoek zit volledig op een dood spoor en na bijna 12 jaar is men nog geen steek verder. Dus ik heb dan zoiets van doe wat je doen kunt om toch nog een kans te krijgen op een concreet aanknopingspunt, al is die kans maar 1%.
De scenario's ga ik nog op in!