abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219189993
Je vertrekt niet zomaar vrijwillig
pi_219190395
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:49 schreef Butterfly3000 het volgende:
Je vertrekt niet zomaar vrijwillig
Dat wil niet zeggen dat hij ergernis had.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219190550
Ik sta daar zelf eerlijk gezegd toch wat minder voorzichtig in dan jullie. Bij een gedwongen vertrek ligt het natuurlijk anders, maar ik geloof niet in het geval dat je met gedegen voorbereiding besluit om vrijwillig je leven achter te laten, dat je dan heel tevreden met je leven bent. Dan moet er diep van binnen echt wel ergernis geweest zijn om bepaalde dingen.

In dit hele onderzoek kan ik me qua manier van onderzoeken eigenlijk het meest vinden in de privédetective uit Open/Eind. Ook iemand die wat sneller conclusies durft te trekken en wat anders naar de feiten kijkt. Het feit dat iemand vlak voor zijn vertrek zijn paspoort heeft verlengd bijvoorbeeld. Sorry, maar dan gaan er bij mij wel wat alarmbellen af. Ook als maart 2014 net de eerste maand is dat zo'n paspoort 10 jaar geldig is.

Neemt niet weg dat ik een misdrijf of zelfmoord niet uitsluit... maar vooral dat laatste lijkt me heel onwaarschijnlijk.
  dinsdag 4 november 2025 @ 11:55:22 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219190682
Het kan, ik denk overigens ook dat hij vrijwillig vertrokken is, en dat hoeft helemaal niets met ergernis te maken te hebben.
De enige manier waarop het "raar" zou zijn als hij zijn paspoort vlak voor zijn verdwijning heeft verlengd is wanneer zijn paspoort nog geruime tijd (meer dan een jaar) geldig zou zijn, bij een (bijna) verlopen paspoort is daar weer niets vreemds aan.

Als ik in juni 2034 verdwijn en mijn paspoort bij me heb dan is het ook niet verdacht dat ik dan net een nieuw paspoort heb, dat is dan omdat mijn huidige paspoort tot mei 2034 geldig is.
Oh wacht.... dat betekent ook dat ik niet alleen in 2024 maar ook in 2014 een nieuw paspoort had aangevraagd!
Verdacht? :o
Nou nee, ik heb gewoon altijd een paspoort gehad, en dat verliep ook een keer in 2014.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219190781
En dit is dus precies waarin ik anders tegen de feiten aankijk dan jullie, ondanks dat ik het er mee eens ben dat een vrijwillige verdwijning het meest waarschijnlijk is. Het feit dat je net een paar weken verdwijnt nadat je je paspoort hebt verlengd is, ook als deze verlopen is en je gewacht hebt tot maart 2014 omdat die toen voor het eerst 10 jaar geldig is, alsnog verdacht.

In het geval van een vrijwillig vertrek moet er waarschijnlijk toch echt wel diep van binnen een bepaalde mate van ontevredenheid geweest zijn. Je laat niet zomaar je geliefden voor altijd achter. Er zijn genoeg mannen van middelbare leeftijd die diep van binnen toch een ontevredenheid voelen met hun leven. De term midlifecrisis bestaat niet voor niets.

Heb trouwens nog meer redenen waarom ik een vrijwillige verdwijning net wat waarschijnlijker vind dan een misdrijf, maar kom hier later nog wel eens op terug.
  dinsdag 4 november 2025 @ 12:42:39 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219190912
Nogmaals: je hebt geen flauw idee wanneer zijn oude paspoort verlopen was of zou zijn en toch begin je weer over het zogenaamd "verdacht" zijn van het moment van verlengen.

Daarbij: stel dat zijn oude paspoort tot december 2013 of januari 2014 geldig zou zijn geweest, en hij zeker wist dat hij niet naar het buitenland hoefde in die maanden (of ook nog een ID-kaart had en dus sowieso in Europa kon reizen), hoezo wil je er dan iedere keer op aansturen dat het verdacht zou zijn dat zijn paspoort in maart 2014 verlengd is?
Ik weet niet of je je die periode nog kunt herinneren, maar er waren heel veel mensen die toen wachtten met het verlengen van hun paspoort tot het 10 jaar geldig zou zijn, het waren zelfs zoveel mensen dat men vorig jaar waarschuwde voor langere wachttijden, omdat al die maart/april 2014 paspoorten zouden verlopen.

En nee, ook bij een vrijwillig vertrek hoeft er geen diepe ontevredenheid zijn geweest, er hoeft alleen maar sprake te zijn van of een enorme drang naar vrijheid (en dat hoeft niet aan ontevredenheid te zijn gekoppeld) of van een enorme verliefdheid. En ja dan is het wat puberaal om daar je hele gezin voor te verlaten, maar hij zal de eerste niet zijn.
En dan nog: stel dat je partner je niet meer bevalt, dan nog is het sowieso next level om je kinderen te verlaten, maar goed, misschien kun je ook verzinnen dat hij niet alleen ontevreden was over zijn partner, maar ook over zijn kinderen...

Mensen kunnen nou eenmaal de kolder in de kop krijgen, en als dat is door een heftige verliefdheid dan kan het zelfs zo zijn dat ze alles daardoor willen verlaten.
Overigens is ontevreden en ongelukkig niet hetzelfde, je kunt een geweldig leven hebben met een geweldige partner, geweldige kinderen, prachtig huis, geld zat op de bank en een prima baan, en toch ongelukkig zijn.
In zo'n geval kan een "ontsnapping" aan dat leven door een droombeeld van een andere locatie of een andere situatie een illusie geven dat dat ongelukkige gevoel daar niet zal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_219191057
Dat is niet waar, wanneer het paspoort van Hanno verliep is dankzij Iris van den Boom in de podcast Open/Eind bekend. In aflevering 6 hebben ze dit uitgebreid besproken. Het verliep in september 2013. In deze maand werd ook bekend dat paspoorten vanaf maart 2014 10 jaar geldig zouden zijn ipv 5 jaar wat daarvoor het geval was. Het lijkt er dus op dat Hanno tot maart 2014 heeft gewacht met verlengen omdat zijn paspoort dan 10 jaar ipv 5 jaar geldig zou zijn.
Wat hier verdacht is, is dat hij vlak nadat hij zijn paspoort verlengd heeft en deze 10 jaar geldig is verdwijnt. Als het paspoort nog veel langer geldig was en hij het dan verlengd had, was het natuurlijk nog verdachter geweest, maar alsnog is het verdacht als je je paspoort voor lange tijd verlengt en kort daarna verdwijnt, dat kan duiden op een zorgvuldige planning. Juist dat soort details kunnen in zaken met weinig aanknopingspunten zoals deze verschil maken.

Wat betreft die tevredenheid snap ik je punt en ben ik het met je eens... Het kan inderdaad zo zijn dat hij een enorme verliefdheid voelde of een enorme drang naar vrijheid voelde zonder direct ontevreden te zijn. Maar alsnog kan ontevredenheid wel hebben meegespeeld.
  dinsdag 4 november 2025 @ 13:31:14 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219191249
Prima, hij vond het dus zonde om een half jaar voordat paspoorten 5 jaar in plaats van 10 jaar geldig werden geld uit te geven aan een nieuw paspoort.
Lijkt me een prima reden, en hij zal niet de enige zijn, het was echt intens druk in het voorjaar van 2014 en ook weer in het voorjaar van 2024, juist om die reden.

Het is voor de meeste mensen vooral een kwestie van logica geweest, als je je paspoort niet heel hard nodig had tussen september 2013 en maart 2014 zou je wel gek zijn geweest het geld er aan uit te geven als je vanaf maart 2014 een paspoort zou krijgen dat 2 keer zolang geldig was.

Het woord "paspoortpiek" bestaat zelfs, het is echt niet zo dat er 1,7 miljoen mensen "toevallig" een verlopen paspoort in 2024 hadden, dat is vooral omdat men in 2013 en begin 2014 gewacht heeft tot de paspoorten 10 jaar geldig zouden zijn.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)raag-hem-op-tijd-aan

[ Bericht 14% gewijzigd door Leandra op 04-11-2025 13:38:20 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_219191271
Dan alsnog is het verdacht dat iemand kort daarna opeens verdwijnt.
  dinsdag 4 november 2025 @ 13:41:00 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219191311
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 13:34 schreef Butterfly3000 het volgende:
Dan alsnog is het verdacht dat iemand kort daarna opeens verdwijnt.
Ja, dat iemand verdwijnt is altijd verdacht, en dat heeft niet echt iets te maken met het feit dat er nog even gewacht werd tot een paspoort veel goedkoper werd (niet omdat de prijs daalde, maar wel omdat het langer geldig was).

Half Nederland met een bijna of net verlopen paspoort wachtte op dat moment tot het langer geldig was, er moesten vorig jaar 1,7 miljoen paspoorten vernieuwd worden....
En dan te bedenken dat als je een paspoort had dat tot 2015, 2016 of 2017 geldig was er weinig tot geen reden was om in 2014 een nieuw paspoort aan te vragen.

Dat had ik overigens wel verdacht gevonden; als zijn paspoort tot 2015 of 2016 geldig was geweest en hij in 2014 een nieuw, 10-jarig, paspoort had aangevraagd en vervolgens verdwenen was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_219191450
Dat er veel meer mensen in maart 2014 een paspoort hebben aangevraagd klopt, maar het verdachte is dat hij van alle mogelijke momenten precies vlak hierna verdween. Dit kan duiden op een zorgvuldige voorbereiding door Hanno. Als je vrijwillig verdwijnt en voor lange termijn, zo niet de rest van je leven, naar het buitenland vertrekt is het bezit een lang geldig paspoort nou eenmaal belangrijk.
  dinsdag 4 november 2025 @ 17:31:06 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219192801
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 13:57 schreef Butterfly3000 het volgende:
Dat er veel meer mensen in maart 2014 een paspoort hebben aangevraagd klopt, maar het verdachte is dat hij van alle mogelijke momenten precies vlak hierna verdween. Dit kan duiden op een zorgvuldige voorbereiding door Hanno. Als je vrijwillig verdwijnt en voor lange termijn, zo niet de rest van je leven, naar het buitenland vertrekt is het bezit een lang geldig paspoort nou eenmaal belangrijk.
Ja leuk en aardig, maar jouw "veel meer mensen" is eigenlijk "heel veel meer mensen", mensen hebben daar letterlijk op gewacht.
Zijn paspoort was al verlopen, een half jaar voor de geldigheidsduur van een paspoort verdubbelde, er is niets verdachts aan het feit dat hij toen een nieuw paspoort heeft gehaald in plaats van in de 6 maanden daarvoor, nagenoeg niemand haalde toen nog een paspoort, tenzij je echt moest.

Het zou verdacht zijn geweest als zijn paspoort nog geruime tijd (1-3 jaar) geldig was geweest, nu verzin je gewoon dat iets "verdacht" zou zijn wat in die periode nagenoeg standaard was als je die paar maanden zonder kon.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_219193013
Voor de zoveelste keer, het verdachte zit hem in de timing dat hij precies verdween toen zijn paspoort net lang geldig was. Jullie kunnen wel steeds allemaal op mij afgeven en doen alsof ik gek ben, maar in de podcast Open/Eind zeiden ze precies hetzelfde, namelijk dat het alsnog verdacht is dat je vlak na het verlengen verdwijnt, zelfs met het gegeven dat het paspoort verlopen was. Als hij zijn paspoort had verlengd terwijl deze nog lang niet verlopen was, was het natuurlijk nog veel verdachter. Maar je kunt niet zeggen dat deze situatie totaal niet verdacht is, omdat hij alsnog vlak na het verlengen verdwenen is.
pi_219261584
Dat Hanno vertrokken is acht ik zeer klein, in deze wereld is het vrijwel onmogelijk om ongezien te blijven, zeker met het uiterlijk van Hanno, nog maar niet te spreken dat het bijna onmogelijk is om niet ergens op een foto te komen, die automatisch geïndexeerd worden. Nog maar niet te spreken dat mensen onderschatten hoe moeilijk het is om alle banden met je geliefden door te moeten snijden, het is niet voor niets dat veel kroongetuigen niet kiezen voor een nieuwe identiteit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219266910
@raptorix Het is, mits je je slim voorbereid, echt niet heel moeilijk. Deze zaak is in het buitenland op de toen verspreidde flyers na, totaal onbekend. Op een paar Nederlanders in het buitenland na zal niemand hem kunnen herkennen, vooral niet als hij er totaal anders uitzag (bijv. kaalgeschoren en/of bebaard/zonder bril).
Als Hanno inderdaad een nieuw leven heeft opgebouwd moet hij over land zijn gegaan (met het vliegtuig word je sowieso gesnapt) en kan hij dus in theorie in bijna heel Europa, Azië en Afrika zitten (vooral met een dag voorsprong). In dat enorme gebied zijn er genoeg plekken waar je onder de radar een bestaan kunt opbouwen. Al helemaal met alle cryptocurrency van tegenwoordig die toen ook al bestonden.
Het verbreken van alle banden lijkt voor ons - en voor de meeste mensen überhaupt - heel moeilijk, maar je kunt nooit weten hoe iemand anders daar diep van binnen over denkt. Mensen zijn nou eenmaal tot de gekste dingen in staat en niemand kan diep in iemands ziel kijken, zoiets kun je alleen bij jezelf doen. Ook vraag ik me af in hoeverre foto's geïndexeerd worden en in hoeverre zo'n programma hem zou kunnen herkennen als hij er anders uit ziet.
In dat geval van dit scenario is de vraag welke mogelijkheden er zijn om iemand op te kunnen sporen en als dat lukt zit je natuurlijk met het juridische en ethische vraagstuk in hoeverre je dit bekend mag maken omdat vrijwillig verdwijnen niet strafbaar is, het is zelfs een recht (hoe extreem loodzwaar het voor de achterblijvers helaas ook is).

Neemt trouwens niet weg dat ook een misdrijf zeker een reële mogelijkheid is. Jouw theorie dat hij kort bij iemand instapte om iets af te geven/ergens snel over te overleggen vind ik ook een heel serieus scenario. Ik ben alleen meer een voorstander van een vrijwillige verdwijning omdat:
-Hanno net verdween na zijn paspoortverlenging
-De ooggetuigenverklaring dat hij/iemand die ook zwarte kleding droeg instapte bij een vrouw met paardenstaart op dezelfde ochtend en locatie
-Hij precies gedaan lijkt te hebben wat hij moest doen in dit scenario: het naar de parkeerplaats toerijden, hier uitstappen, telefoon en laptop niet meenemen (anders wordt je sowieso opgespoord) en het niet meer gebruiken van je pasjes.

Wat wel vrijwel zeker is:
-Als er een misdrijf heeft plaatsgevonden moet dit in een andere auto of op een locatie elders hebben plaatsgevonden vanwege het ontbreken van sporen en getuigen van een misdrijf op de parkeerplaats. Ook in Hanno's auto waren geen sporen van derden te vinden.
-Er moet, zoals zijn zus al heel terecht zei, iemand zijn die meer weet. Iemand moet hem geholpen hebben bij het vertrek of hem wat hebben aangedaan. In dit geval zou het aanstellen van een vertrouwenspersoon een mogelijkheid zijn.
-In beide gevallen is hij dus ook ingestapt in een andere auto (de donkere auto met de vrouw met paardenstaart?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly3000 op 14-11-2025 20:08:57 ]
pi_219270291
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:49 schreef Butterfly3000 het volgende:
@:raptorix Het is, mits je je slim voorbereid, echt niet heel moeilijk. Deze zaak is in het buitenland op de toen verspreidde flyers na, totaal onbekend. Op een paar Nederlanders in het buitenland na zal niemand hem kunnen herkennen, vooral niet als hij er totaal anders uitzag (bijv. kaalgeschoren en/of bebaard/zonder bril).
Als Hanno inderdaad een nieuw leven heeft opgebouwd moet hij over land zijn gegaan (met het vliegtuig word je sowieso gesnapt) en kan hij dus in theorie in bijna heel Europa, Azië en Afrika zitten (vooral met een dag voorsprong). In dat enorme gebied zijn er genoeg plekken waar je onder de radar een bestaan kunt opbouwen. Al helemaal met alle cryptocurrency van tegenwoordig die toen ook al bestonden.
Het verbreken van alle banden lijkt voor ons - en voor de meeste mensen überhaupt - heel moeilijk, maar je kunt nooit weten hoe iemand anders daar diep van binnen over denkt. Mensen zijn nou eenmaal tot de gekste dingen in staat en niemand kan diep in iemands ziel kijken, zoiets kun je alleen bij jezelf doen. Ook vraag ik me af in hoeverre foto's geïndexeerd worden en in hoeverre zo'n programma hem zou kunnen herkennen als hij er anders uit ziet.
In dat geval van dit scenario is de vraag welke mogelijkheden er zijn om iemand op te kunnen sporen en als dat lukt zit je natuurlijk met het juridische en ethische vraagstuk in hoeverre je dit bekend mag maken omdat vrijwillig verdwijnen niet strafbaar is, het is zelfs een recht (hoe extreem loodzwaar het voor de achterblijvers helaas ook is).

Neemt trouwens niet weg dat ook een misdrijf zeker een reële mogelijkheid is. Jouw theorie dat hij kort bij iemand instapte om iets af te geven/ergens snel over te overleggen vind ik ook een heel serieus scenario. Ik ben alleen meer een voorstander van een vrijwillige verdwijning omdat:
-Hanno net verdween na zijn paspoortverlenging
-De ooggetuigenverklaring dat hij/iemand die ook zwarte kleding droeg instapte bij een vrouw met paardenstaart op dezelfde ochtend en locatie
-Hij precies gedaan lijkt te hebben wat hij moest doen in dit scenario: het naar de parkeerplaats toerijden, hier uitstappen, telefoon en laptop niet meenemen (anders wordt je sowieso opgespoord) en het niet meer gebruiken van je pasjes.

Wat wel vrijwel zeker is:
-Als er een misdrijf heeft plaatsgevonden moet dit in een andere auto of op een locatie elders hebben plaatsgevonden vanwege het ontbreken van sporen en getuigen van een misdrijf op de parkeerplaats. Ook in Hanno's auto waren geen sporen van derden te vinden.
-Er moet, zoals zijn zus al heel terecht zei, iemand zijn die meer weet. Iemand moet hem geholpen hebben bij het vertrek of hem wat hebben aangedaan. In dit geval zou het aanstellen van een vertrouwenspersoon een mogelijkheid zijn.
-In beide gevallen is hij dus ook ingestapt in een andere auto (de donkere auto met de vrouw met paardenstaart?)
Ik zal het heel simpel houden waarom ik de verdwijning ook niet waarschijnlijk acht, zoals je zelf al aangeeft wilde hij een voorsprong, maar waarom zou hij juist dan op de dag dat hij een congres heeft om 9:30 zo rond 9:10 afspreken op een "overstap", de kans dat een collega contact met zijn vrouw zou opnemen waarom Hanno er niet is, en zijn telefoon niet opneemt is dan juist vrij groot. Als ik dan toch zou verdwijnen dan zou ik gewoon zeggen: Schat ik heb een weekend Hei sessie met mijn werk, op vrijdag vertrekken, en dan zou ik gewoon 2.5 dag hebben voor mijn vermissen opgemerkt zou worden.

Nog terugkomend op uiterlijk veranderen, dat helpt geen zier, zelfs fotos van 20 jaar terug word je mee gevonden.
Daarnaast vergt het een ijzeren discipline om je verleden te verhullen, en ik denk dat iedereen wel eens dat moment heeft meegemaakt dat je op een verre vakantie bent, en dat in 1 keer je buurman of je oud klasgenoot voor je neus staat.

Daarnaast kan je natuurlijk nooit diep in iemands ziel kijken, maar niets op Hanno wijst dat hij rommelde buiten zijn gezin, eigenlijk aan alles een best wel saaie man, zangkoor, fietsvakantie, 2 kinderen, en al bijna 25 jaar met zijn partner.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219271272
In het geval van een misdrijf vraag ik me wel af hoe het kan dat er totaal geen conflicten bekend waren die Hanno zou hebben. Dit zou dan toch ergens op zijn laptop of mobiel moeten zijn aangetroffen? Blijkbaar zijn alle ruzies/meningsverschillen voorafgaand aan het misdrijf dan volledig mondeling gegaan en heeft hij het er thuis ook nooit over gehad met zijn gezin dat er iets totaal verkeerd liep met iemand
In het geval dat hij tijdens de rit een onbekende is tegengekomen die hem wat heeft aangedaan blijft het de vraag waarom hij dan bij diegene in de auto is gestapt, omdat er op de parkeerplaats en in zijn eigen auto geen sporen zijn aangetroffen van een misdrijf en omdat er geen ooggetuigen zijn. Het misdrijf moet dus zeer waarschijnlijk in een vreemde auto op de parkeerplaats of op een locatie elders hebben plaatsgevonden.

Bij een vrijwillige verdwijning maakt het in mijn ogen meer sense dat er geen digitale aanknopingspunten zijn. Hanno kan in dat geval er alles aan gedaan hebben om zijn contact met zijn helper op een voor zijn omgeving onbekend apparaat en op onbekende internetnetwerken te houden. Dit kan verklaren dat er op zijn laptop en telefoon nooit verdachte dingen zijn aangetroffen.

Een combinatie kan trouwens ook. Dat hij een geheim contact had zonder het plan om vrijwillig te verdwijnen en dat deze hem wat heeft aangedaan toen hij in diens auto op de parkeerplaats kort iets moest afhandelen/bespreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly3000 op 15-11-2025 10:27:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')