niemandquote:Op dinsdag 25 april 2023 14:10 schreef Red_85 het volgende:
What the fuck man.
Dit kan toch niet alleen aan Vd Sar liggen? Welke factie is de club aan het overnemen nu?
Hey!quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:06 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik word daar altijd weggepest door @:hmfuckyouall en @:divje . Ik pas wel op voor die gekken!
quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:10 schreef Red_85 het volgende:
What the fuck man.
Dit kan toch niet alleen aan Vd Sar liggen? Welke factie is de club aan het overnemen nu?
Jij bent een lieve manquote:Op dinsdag 25 april 2023 13:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Correct, die kan je nu voor 500 op viagogo zetten en worden alleen maar meer waard.
Heb er ook 6 gekocht toen maar kan het toch niet over mijn hart verkrijgen om ze niet gewoon aan Feyenoorders te geven voor inkoopprijs.
Wel die twee kaarten bekerfinale voor 350 verpatst aan een jood uiteraard.quote:
Amateur. Ik verkocht kaartjes voor EK-finale voor 5000 gulden.quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel die twee kaarten bekerfinale voor 350 verpatst aan een jood uiteraard.
Werd je de maanden erna gekort op je bijstandsuitkering of heb je dit verzwegen?quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Amateur. Ik verkocht kaartjes voor EK-finale voor 5000 gulden.
Nee kocht er m'n eerste computer van om briljante post op FOK! te plaatsen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Werd je de maanden erna gekort op je bijstandsuitkering of heb je dit verzwegen?
Ik had al een hekel aan Frank de Boer, maar nu nog meer.quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee kocht er m'n eerste computer van om briljante post op FOK! te plaatsen.
Wat kan jou het schelen?quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik had al een hekel aan Frank de Boer, maar nu nog meer.
Ajax heeft meer BRANIE nodig.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:09 schreef Elan het volgende:
Wat ik lees wil men meer inzetten op het technische aspect in de vorm van data en wetenschap, als die 'jongens van de club' daarin niet mee willen of kunnen omdat ze teveel zitten vastgeroest in hun eigen trainingsmethodes dan is het ergens toch logisch dat je elk je eigen weg gaat?
Nu je al zo vaak in het Ajax topic post. Kun je ook uitleggen wat je precies drijft als Feijenoorderquote:Op dinsdag 25 april 2023 17:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik had al een hekel aan Frank de Boer, maar nu nog meer.
Juist niet. De grootste mislukte branieschopper hebben ze in huis gehaald met Maurice Hendrix. Ze hebben kwaliteit nodig. Ik spreek even niet over we.quote:
Meer mes tussen de tanden spelers, niet van die watjes die er nu tussen staan. Latijns Amerikaanse branie, een stuk of wat.quote:
Die het gras opvreten, desnoods de modder.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:15 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Meer mes tussen de tanden spelers, niet van die watjes die er nu tussen staan. Latijns Amerikaanse branie, een stuk of wat.
al die ex voetballers die nu vertrekken en daarvoor in de plaats mensen die nog geen pionnetje voorbij konden en die moeten nu gaan vertellen hoe je een goede voetballer zou kunnen opleiden. Ik geloof echt niet in die bullshitquote:Op dinsdag 25 april 2023 18:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Juist niet. De grootste mislukte branieschopper hebben ze in huis gehaald met Maurice Hendrix. Ze hebben kwaliteit nodig. Ik spreek even niet over we.
Data en kracht, hij vindt dat er juist tekort aandacht is voor voetbal/techniek.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:09 schreef Elan het volgende:
Wat ik lees wil men meer inzetten op het technische aspect in de vorm van data en wetenschap, als die 'jongens van de club' daarin niet mee willen of kunnen omdat ze teveel zitten vastgeroest in hun eigen trainingsmethodes dan is het ergens toch logisch dat je elk je eigen weg gaat?
dit zijn toch allemaal bullshit verhalen bij een club als ajaxquote:Op dinsdag 25 april 2023 18:35 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Data en kracht, hij vindt dat er juist tekort aandacht is voor voetbal/techniek.
Hoe meer moeten Ajacieden zich meer keren tegen van der Sarquote:Op dinsdag 25 april 2023 18:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
al die ex voetballers die nu vertrekken en daarvoor in de plaats mensen die nog geen pionnetje voorbij konden en die moeten nu gaan vertellen hoe je een goede voetballer zou kunnen opleiden. Ik geloof echt niet in die bullshit
Het is gewoon wachten totdat het 020 publiek van zich gaat laten horen en zich tegen van der sar gaat keren.
kwestie van tijd als prestaties uitblijven het komend seizoen.
Ik schaam me namens Cruijffie.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
dit zijn toch allemaal bullshit verhalen bij een club als ajax
de man komt waarschijnlijk nooit bij een training van 020 kijken
goedkoop verhaal naar het grote publiek
denk je nou echt dat dit zou gebeuren als cruiff nog niet dood was geweest....
Dat gaat blijkbaar samen in zijn ogen. Het is in elk geval wel een vooruitstrevende visie.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:35 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Data en kracht, hij vindt dat er juist tekort aandacht is voor voetbal/techniek.
quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
dit zijn toch allemaal bullshit verhalen bij een club als ajax
de man komt waarschijnlijk nooit bij een training van 020 kijken
goedkoop verhaal naar het grote publiek
denk je nou echt dat dit zou gebeuren als cruiff nog niet dood was geweest....
Ik had het over Vanenburg.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat gaat blijkbaar samen in zijn ogen. Het is in elk geval wel een vooruitstrevende visie.
Zo'n Bogarde mis je verder ook niks aan.
ja en dat zei hij waarschijnlijk in de context van dat data en kracht nu het toverwoord isquote:Op dinsdag 25 april 2023 18:53 schreef AFCNiels het volgende:
[..]Dit zei Vanenburg, de techniektrainer.
Samenvatting van alles. We zijn gewoon de lul.quote:
Volgend seizoen gewoon weer kampioen johquote:Op dinsdag 25 april 2023 19:09 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Samenvatting van alles. We zijn gewoon de lul.
Ik heb er op het moment totaal geen vertrouwen in.quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Volgend seizoen gewoon weer kampioen joh
Letterlijk elke Europese topclub werkt via die filosofie. NL loopt hopeloos achter.quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:02 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ja en dat zei hij waarschijnlijk in de context van dat data en kracht nu het toverwoord is
ga lekker lekker fifa23 spelen zeg ik tegen die mensen
Dat data verhaal is ook gewoon bullshit hoe clubs dat gebruiken en interresant doen tegenwoordig daarover
data bij mensen analiseren is een ander verhaal als je data gaan analiseren van bijvoorbeeld een motor van een auto
een mens is iedere dag anders, als hij vandaag een slechte dag heeft door allerlei omstandigheden zoals fysiek en mentale gesteldheid loopt hij misschien 1 seconde langzamer ten opzichte van vorige week
Kan die data dan een goed waardeoordeel geven over een speler/mens? Nee het is gewoon bullshit, interresantdoenerij tegenwoordig in de voetbalwereld
ook al die plaatjes met waar een speler zogenaamd op het veld gelopen heeft hahaha waarom liep hij daar zoveel? misschien omdat zijn directe tegenstander in die zone zoveel liep? het is fukking lachwekkend allemaal
Klopt, het is lachwekkend wat zegtquote:Op dinsdag 25 april 2023 19:02 schreef klaasweetalles het volgende:
het is fukking lachwekkend allemaal
Hoe?quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Volgend seizoen gewoon weer kampioen joh
Ja maar als iedereen het doet heeft het totaal geen extra meerwaarde meer....quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Letterlijk elke Europese topclub werkt via die filosofie. NL loopt hopeloos achter.
Misschien kun jij een plaatsje in de raad van commissarissen innemen bij Ajax.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja maar als iedereen het doet heeft het totaal geen extra meerwaarde meer....
Je moet niet doen wat iedereen doet want dan ben je net zoals alle anderen
Nederland is een klein kut land ten opzichte van de rest van de wereld met relatief gezien weinig voetballers
hoe ga je dat ontstijgen?
Nederland maakte het verschilt altijd door het anders te doen in tactische en strategische denken en een goede opleiding
maar omdat iedereen het doet moeten we het volgens jou ook maar gaan doen en dan is de cirkel weer rond
Het probleem begint al dat ajax een raad van commissarissen heeft...quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:10 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Misschien kun jij een plaatsje in de raad van commissarissen innemen bij Ajax.
Was het maar Danny Blind!quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het probleem begint al dat ajax een raad van commissarissen heeft...
Danny Blind![]()
Dat komt mede doordat je beursgenoteerd bent
waarom ben je eigenlijk beursgenoteerd
wat levert dat eigenlijk nog op ten opzichte van CL gelden
hoeveel clubs in de wereld zijn eigenlijk beursgenoteerd?
ajax moet om te beginnen die structuur wijzigen en die raad van commissaren eruit trappen die snappen geen kut van voetbal
hier stap ik niet in
We lijden nu wel genoeg!quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:29 schreef Caland het volgende:
Ik vind dat ze Edgar Davids weer raad van commissaris moeten maken.
quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:08 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Je ziet spoken. Er wordt momenteel alleen GEPROFESSIONALISEERDJAAAA
o wachtquote:Op dinsdag 25 april 2023 20:27 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Was het maar Danny Blind!
Het is Jan van Halst nu
Hoe komt ajax aan dit soort mensenquote:Op dinsdag 25 april 2023 20:27 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Was het maar Danny Blind!
Het is Jan van Halst nu
Welnee, jullie weten helemaal niet wat lijden is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:44 schreef fetX het volgende:
[..]
Welnee, jullie weten helemaal niet wat lijden is.Bij Ajax mag je gewoon meer verwachten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie zijn die “men” nou allemaal dan? Want het lijkt er op dat “men” het straks alleen mag gaan doen.quote:
Maurits Hendrix, Flappie, Van Halst en die nieuwe Duitser bepalen nu alles. Ik denk dat alleen een gebed van @KingRoland ons nog kan helpen. (hier een extra gifje van een Aziatische vrouw om hem positief te stemmen)quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:38 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Wie zijn die “men” nou allemaal dan? Want het lijkt er op dat “men” het straks alleen mag gaan doen.
Klopt, misschien zondagquote:Op dinsdag 25 april 2023 22:54 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Maurits Hendrix, Flappie, Van Halst en die nieuwe Duitser bepalen nu alles. Ik denk dat alleen een gebed van @:KingRoland ons nog kan helpen. (hier een extra gifje van een Aziatische vrouw om hem positief te stemmen)
[ afbeelding ]
Kunnen de boel opdoekenquote:Op dinsdag 25 april 2023 22:54 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Maurits Hendrix, Flappie, Van Halst en die nieuwe Duitser bepalen nu alles. Ik denk dat alleen een gebed van @:KingRoland ons nog kan helpen. (hier een extra gifje van een Aziatische vrouw om hem positief te stemmen)
[ afbeelding ]
[..]
Welnee, jullie weten helemaal niet wat lijden is.Dit was even duur als Bassey.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Welnee, jullie weten helemaal niet wat lijden is.deze zijn drie keer minder waard dan BergwijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groot fan van User Wotte
Dat hoop ik.quote:Op woensdag 26 april 2023 00:16 schreef HMFuckyouall het volgende:
Wel lekker zo'n kaart op een neutraal vak. Gooi gewoon mijn bier tegen berghius als jullie toch onverhoopt scoren
Dit hele verhaal is natuurlijk niet iets volledig nieuws sinds de 2 weken dat Jan en Mof betrokken zijn. Al zullen die zich hier vast achter scharen, anders waren ze niet nu binnengehaald. En Flappie zal toch ook moeilijk een al te rigoreuze koerswijziging ten opzichte van zijn eigen beleid in gang gezet hebben. Ken jullie organisatiestructuur en interne lijntjes niet van binnenstebuiten maar ben dus alsnog wel heel benieuwd waar dit vandaan komt en wat het intern draagvlak nu precies is.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:54 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
3x 0 = 0quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:29 schreef Tjacka het volgende:
[..]
deze zijn drie keer minder waard dan Bergwijn
Dit is Ajax he. Begrijp je dat niet?quote:Op woensdag 26 april 2023 00:27 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dit hele verhaal is natuurlijk niet iets volledig nieuws sinds de 2 weken dat Jan en Mof betrokken zijn. Al zullen die zich hier vast achter scharen, anders waren ze niet nu binnengehaald. En Flappie zal toch ook moeilijk een al te rigoreuze koerswijziging ten opzichte van zijn eigen beleid in gang gezet hebben. Ken jullie organisatiestructuur en interne lijntjes niet van binnenstebuiten maar ben dus alsnog wel heel benieuwd waar dit vandaan komt en wat het intern draagvlak nu precies is.
Nee, dat zeg ik.quote:Op woensdag 26 april 2023 00:29 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dit is Ajax he. Begrijp je dat niet?
Nounounou niet zo ongesteld doen hè. Ook bij aankoop was hij niet zo veel waard.quote:Op woensdag 26 april 2023 00:29 schreef Tjacka het volgende:
[..]
bedoel natuurlijk bij de aankoop domme debiel
Hardop gelachenquote:
Zijn die niet al geplukt met de ligt, vd beek, gravenbergh etc? En nu weer anders ingericht inmiddels?quote:Op woensdag 26 april 2023 01:03 schreef Wotte het volgende:
Zouden we trouwens inmiddels niet de vruchten moeten plukken van de revolutionaire in de filosofie van Cruijff ingerichte jeugdopleiding?
Mensen vergeten wat snel, zeker als het over voetbal gaat.quote:Op woensdag 26 april 2023 01:32 schreef Malavita het volgende:
[..]
Zijn die niet al geplukt met de ligt, vd beek, gravenbergh etc? En nu weer anders ingericht inmiddels?
Dit soort meningenquote:Op woensdag 26 april 2023 01:03 schreef Wotte het volgende:
Zouden we trouwens inmiddels niet de vruchten moeten plukken van de revolutionaire in de filosofie van Cruijff ingerichte jeugdopleiding?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 april 2023 07:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit soort meningen
Ajax presteert een jaartje kut en de hele jeugdopleiding wordt gelijk afgeschreven.Wat ik wel opvallend vind is dat aanvallend NL talent wel achterblijft, niet alleen bij Ajax, als er al wat doorbreekt zijn het geen Nederlanders en die zijn ook niet van het niveau Robben of Kluivert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Dit soort meningen
Ajax presteert een jaartje kut en de hele jeugdopleiding wordt gelijk afgeschreven.Stromen inderdaad al jaren toppers doorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan met opleiden zo'n uitstroom van spelers niet opvangen, klinkt allemaal geweldig eigen jeugd dit dat maar 2 per seizoen is al heel wat dus de rest moet je elders halen.quote:Op woensdag 26 april 2023 08:37 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Stromen inderdaad al jaren toppers door
quote:Op woensdag 26 april 2023 01:03 schreef Wotte het volgende:
Welke twee uit de eigen jeugd zijn de afgelopen drie jaar (= 6 spelers) de moeite geweest dan? De zogenaamde revolutionaire megatalentenfabriek moet toch elk jaar wel een simpel voetballertje als De Ligt en Van de Beek eruit kunnen poepen?quote:Op woensdag 26 april 2023 08:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan met opleiden zo'n uitstroom van spelers niet opvangen, klinkt allemaal geweldig eigen jeugd dit dat maar 2 per seizoen is al heel wat dus de rest moet je elders halen.
quote:Op woensdag 26 april 2023 08:48 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Welke twee uit de eigen jeugd zijn de afgelopen drie jaar (= 6 spelers) de moeite geweest dan? De zogenaamde revolutionaire megatalentenfabriek moet toch elk jaar wel een simpel voetballertje als De Ligt en Van de Beek eruit kunnen poepen?
Wat vooral opvalt bij al die zogenaamde megatalenten uit dat jaar is dat ze niet zo wereldtop zijn als toen beweerd werd.
quote:Met 85 spelers heeft Ajax de meest zelf opgeleide spelers rondlopen in de 31 hoogste clubcompetities van de UEFA. Dat meldt databureau CIES Football Observatory. Het is voor het tweede jaar op rij dat Ajax deze lijst aanvoert. Van de traditionele top drie in Nederland heeft Feyenoord 42 opgeleide spelers rondlopen door Europa, PSV leverde 35 spelers af aan de 31 hoogste clubcompetities.
Blijkbaar in een grot geleefd de laatste jarenquote:Op woensdag 26 april 2023 08:37 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Stromen inderdaad al jaren toppers door
Dus dan heb je een jeugdopleiding waarin toppers doorstromen voor Ajax 1?quote:Op woensdag 26 april 2023 09:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Blijkbaar in een grot geleefd de laatste jaren![]()
Ajax behoort tot de top 5 lucratiefste jeugdopleidingen ter wereld. Kun je overal nazoeken.
Dat ze dit jaar ontzettende domme en overpriced aankopen hebben gedaan, doet daar niets aan af.
Ja, en? Hoeveel daarvan zijn de eerste selectie van ajax waard? De rest is namelijk totaal niet interessantquote:
God. Dit zijn de juiste vragen en feitenquote:Op woensdag 26 april 2023 09:29 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dus dan heb je een jeugdopleiding waarin toppers doorstromen voor Ajax 1?
[..]
Dit soort meningen
Ajax presteert een jaartje kut en de hele jeugdopleiding wordt gelijk afgeschreven.Ik vraag me alleen af waar de zelf gescoutte pareltjes en van binnenkomst tot doorbraak volledig in het Cruijff plan gemarineerde topvoetballers zijn? Alles wat hiervoor doorgebroken is zat vaak al vanaf jonge leeftijd in de opleiding dus om daar krediet van te nemen valt ook wat over te zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nu ongeveer 12 jaar geleden als ze 6 jaar zijn bij binnenkomst zouden nu de eerste 18 jarige topvoetballers moeten doorbreken. Ik ben benieuwd.
quote:Op woensdag 26 april 2023 10:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af waar de zelf gescoutte pareltjes en van binnenkomst tot doorbraak volledig in het Cruijff plan gemarineerde topvoetballers zijn? Alles wat hiervoor doorgebroken is zat vaak al vanaf jonge leeftijd in de opleiding dus om daar krediet van te nemen valt ook wat over te zeggen.
Het is nu ongeveer 12 jaar geleden als ze 6 jaar zijn bij binnenkomst zouden nu de eerste 18 jarige topvoetballers moeten doorbreken. Ik ben benieuwd.

Dat moeten we inderdaad bekijken, maar het feit dat Hendriks een paar weken geleden riep dat het niveau verder omhoog moet en de verschuivingen qua personeel doen me denken dat het inderdaad niet een buitensporig succes is geweest. Ben overigens zelf ook nooit zo'n blinde Cruyff-fan geweest.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af waar de zelf gescoutte pareltjes en van binnenkomst tot doorbraak volledig in het Cruijff plan gemarineerde topvoetballers zijn? Alles wat hiervoor doorgebroken is zat vaak al vanaf jonge leeftijd in de opleiding dus om daar krediet van te nemen valt ook wat over te zeggen.
hij bukt voor niemandquote:
Denk dat het een combi moet zijn. Techniek, kunde, persoonlijkheid en statistieken die dat ondersteunen.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap dat het een behoorlijke puinhoop is binnen de club, maar daar hoeft het vertrek van bepaalde mensen nu ook weer niet perse nadelig te zijn. Er zijn nu nieuwe mensen benoemd (oa Van Halst, Hendriks, Mislintat) en er zal voor een bepaalde aanpak zijn gekozen, wellicht inderdaad meer gestoeld op data dan het oude romantische beeld uit de jaren 80 en 90 dat je met enkel een fluwelen techniek ook wel de top haalt.
Ik kan me voorstellen dat mensen als Vanenburg daar niet meer in kunnen schakelen, maar het hoeft in mijn ogen helemaal geen verkeerde beweging te zijn. Denk dat bijvoorbeeld ook op mentale weerbaarheid bij talenten nog een hoop te winnen valt, zeker bij Ajax-spelers die in de jeugd nauwelijks weerstand ervaren. Wellicht kan de nieuwe aanpak daar ook een bijdrage aan leveren.
En dat is maar goed ookquote:
Lol. Welke club lukt het wel om elk jaar een centrale verdediger uit te poepen die geschikte is voor de Europese top? (De Ligt)quote:Op woensdag 26 april 2023 08:48 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Welke twee uit de eigen jeugd zijn de afgelopen drie jaar (= 6 spelers) de moeite geweest dan? De zogenaamde revolutionaire megatalentenfabriek moet toch elk jaar wel een simpel voetballertje als De Ligt en Van de Beek eruit kunnen poepen?
Wat vooral opvalt bij al die zogenaamde megatalenten uit dat jaar is dat ze niet zo wereldtop zijn als toen beweerd werd.
Je bent zelf totaal niet interessantquote:Op woensdag 26 april 2023 09:58 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ja, en? Hoeveel daarvan zijn de eerste selectie van ajax waard? De rest is namelijk totaal niet interessant
Door qua technische innovatie voorop te lopen natuurlijk. Net als het bedrijfsleven in Nederland dat al eeuwen doet.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja maar als iedereen het doet heeft het totaal geen extra meerwaarde meer....
Je moet niet doen wat iedereen doet want dan ben je net zoals alle anderen
Nederland is een klein kut land ten opzichte van de rest van de wereld met relatief gezien weinig voetballers
hoe ga je dat ontstijgen?
Op dat achterhaalde idee hebben we in Nederland jarenlang proberen te parasiteren, uiteindelijk zijn we (want dit speelt niet alleen bij Ajax) tot de conclusie te komen dat clubs uit Zwitserland en Denemarken hun zaken qua fysiek en spelopvatting beter op orde hadden en we Europees niks meer voor stelden. Toen is men veel meer gaan focussen op het mentale en fysieke aspect. En inmiddels zou je kunnen stellen dat die metamorfose zijn vluchten begint af te werpen in de vorm van 2 CL plekken vanaf volgend jaar.quote:Nederland maakte het verschilt altijd door het anders te doen in tactische en strategische denken en een goede opleiding
Toch doen ze wat hij heeft voorgesteld en dat is individueel opleiden, het gaat dan om die paar jongens per jaar die Ajax 1 kunnen halen. Er zit altijd opvulling bij.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:38 schreef TheVulture het volgende:
Kun je de shitstorm voorstellen die het was geweest als Cruyff nu nog geleefd zou hebben. Die had met hooivorken weer om een nieuwe revolutie gevraagd.
Dat zegt juist heel weinig, het gaat om die pareltjes die doorstromen en niet om jeugdelftallen die winnen tegen leeftijdsgenoten.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:22 schreef Elan het volgende:
Het is natuurlijk geen toeval dat juist AZ die Youth League wint, daar waar ze al jarenlang de focus hebben op data en het mentale aspect als het gaat om de ontwikkeling van jeugdspelers.
De kans op pareltjes neemt alleen maar toe naarmate je zulke toernooien wint. Of dat er een topclub komt die zonder dat die speler een minuut in het eerste heeft gespeeld miljoenen aftikt vanwege FOMO.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zegt juist heel weinig, het gaat om die pareltjes die doorstromen en niet om jeugdelftallen die winnen tegen leeftijdsgenoten.
Is het niet zo dat lichtingen waar pareltjes snel doorstromen aanzienlijk minder presteren.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zegt juist heel weinig, het gaat om die pareltjes die doorstromen en niet om jeugdelftallen die winnen tegen leeftijdsgenoten.
Nee, klinkt allemaal heel leuk en voor AZ ook geweldig maar zegt gewoon 0.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
De kans op pareltjes neemt alleen maar toe naarmate je zulke toernooien wint. Of dat er een topclub komt die zonder dat die speler een minuut in het eerste heeft gespeeld miljoenen aftikt vanwege FOMO.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |