quote:Op woensdag 26 april 2023 08:48 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Welke twee uit de eigen jeugd zijn de afgelopen drie jaar (= 6 spelers) de moeite geweest dan? De zogenaamde revolutionaire megatalentenfabriek moet toch elk jaar wel een simpel voetballertje als De Ligt en Van de Beek eruit kunnen poepen?
Wat vooral opvalt bij al die zogenaamde megatalenten uit dat jaar is dat ze niet zo wereldtop zijn als toen beweerd werd.
quote:Met 85 spelers heeft Ajax de meest zelf opgeleide spelers rondlopen in de 31 hoogste clubcompetities van de UEFA. Dat meldt databureau CIES Football Observatory. Het is voor het tweede jaar op rij dat Ajax deze lijst aanvoert. Van de traditionele top drie in Nederland heeft Feyenoord 42 opgeleide spelers rondlopen door Europa, PSV leverde 35 spelers af aan de 31 hoogste clubcompetities.
Blijkbaar in een grot geleefd de laatste jarenquote:Op woensdag 26 april 2023 08:37 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Stromen inderdaad al jaren toppers door
Dus dan heb je een jeugdopleiding waarin toppers doorstromen voor Ajax 1?quote:Op woensdag 26 april 2023 09:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Blijkbaar in een grot geleefd de laatste jaren![]()
Ajax behoort tot de top 5 lucratiefste jeugdopleidingen ter wereld. Kun je overal nazoeken.
Dat ze dit jaar ontzettende domme en overpriced aankopen hebben gedaan, doet daar niets aan af.
Ja, en? Hoeveel daarvan zijn de eerste selectie van ajax waard? De rest is namelijk totaal niet interessantquote:
God. Dit zijn de juiste vragen en feitenquote:Op woensdag 26 april 2023 09:29 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dus dan heb je een jeugdopleiding waarin toppers doorstromen voor Ajax 1?
quote:Op woensdag 26 april 2023 07:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit soort meningen
Ajax presteert een jaartje kut en de hele jeugdopleiding wordt gelijk afgeschreven.Ik vraag me alleen af waar de zelf gescoutte pareltjes en van binnenkomst tot doorbraak volledig in het Cruijff plan gemarineerde topvoetballers zijn? Alles wat hiervoor doorgebroken is zat vaak al vanaf jonge leeftijd in de opleiding dus om daar krediet van te nemen valt ook wat over te zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nu ongeveer 12 jaar geleden als ze 6 jaar zijn bij binnenkomst zouden nu de eerste 18 jarige topvoetballers moeten doorbreken. Ik ben benieuwd.
quote:Op woensdag 26 april 2023 10:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af waar de zelf gescoutte pareltjes en van binnenkomst tot doorbraak volledig in het Cruijff plan gemarineerde topvoetballers zijn? Alles wat hiervoor doorgebroken is zat vaak al vanaf jonge leeftijd in de opleiding dus om daar krediet van te nemen valt ook wat over te zeggen.
Het is nu ongeveer 12 jaar geleden als ze 6 jaar zijn bij binnenkomst zouden nu de eerste 18 jarige topvoetballers moeten doorbreken. Ik ben benieuwd.

Dat moeten we inderdaad bekijken, maar het feit dat Hendriks een paar weken geleden riep dat het niveau verder omhoog moet en de verschuivingen qua personeel doen me denken dat het inderdaad niet een buitensporig succes is geweest. Ben overigens zelf ook nooit zo'n blinde Cruyff-fan geweest.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af waar de zelf gescoutte pareltjes en van binnenkomst tot doorbraak volledig in het Cruijff plan gemarineerde topvoetballers zijn? Alles wat hiervoor doorgebroken is zat vaak al vanaf jonge leeftijd in de opleiding dus om daar krediet van te nemen valt ook wat over te zeggen.
hij bukt voor niemandquote:
Denk dat het een combi moet zijn. Techniek, kunde, persoonlijkheid en statistieken die dat ondersteunen.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap dat het een behoorlijke puinhoop is binnen de club, maar daar hoeft het vertrek van bepaalde mensen nu ook weer niet perse nadelig te zijn. Er zijn nu nieuwe mensen benoemd (oa Van Halst, Hendriks, Mislintat) en er zal voor een bepaalde aanpak zijn gekozen, wellicht inderdaad meer gestoeld op data dan het oude romantische beeld uit de jaren 80 en 90 dat je met enkel een fluwelen techniek ook wel de top haalt.
Ik kan me voorstellen dat mensen als Vanenburg daar niet meer in kunnen schakelen, maar het hoeft in mijn ogen helemaal geen verkeerde beweging te zijn. Denk dat bijvoorbeeld ook op mentale weerbaarheid bij talenten nog een hoop te winnen valt, zeker bij Ajax-spelers die in de jeugd nauwelijks weerstand ervaren. Wellicht kan de nieuwe aanpak daar ook een bijdrage aan leveren.
En dat is maar goed ookquote:
Lol. Welke club lukt het wel om elk jaar een centrale verdediger uit te poepen die geschikte is voor de Europese top? (De Ligt)quote:Op woensdag 26 april 2023 08:48 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Welke twee uit de eigen jeugd zijn de afgelopen drie jaar (= 6 spelers) de moeite geweest dan? De zogenaamde revolutionaire megatalentenfabriek moet toch elk jaar wel een simpel voetballertje als De Ligt en Van de Beek eruit kunnen poepen?
Wat vooral opvalt bij al die zogenaamde megatalenten uit dat jaar is dat ze niet zo wereldtop zijn als toen beweerd werd.
Je bent zelf totaal niet interessantquote:Op woensdag 26 april 2023 09:58 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ja, en? Hoeveel daarvan zijn de eerste selectie van ajax waard? De rest is namelijk totaal niet interessant
Door qua technische innovatie voorop te lopen natuurlijk. Net als het bedrijfsleven in Nederland dat al eeuwen doet.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja maar als iedereen het doet heeft het totaal geen extra meerwaarde meer....
Je moet niet doen wat iedereen doet want dan ben je net zoals alle anderen
Nederland is een klein kut land ten opzichte van de rest van de wereld met relatief gezien weinig voetballers
hoe ga je dat ontstijgen?
Op dat achterhaalde idee hebben we in Nederland jarenlang proberen te parasiteren, uiteindelijk zijn we (want dit speelt niet alleen bij Ajax) tot de conclusie te komen dat clubs uit Zwitserland en Denemarken hun zaken qua fysiek en spelopvatting beter op orde hadden en we Europees niks meer voor stelden. Toen is men veel meer gaan focussen op het mentale en fysieke aspect. En inmiddels zou je kunnen stellen dat die metamorfose zijn vluchten begint af te werpen in de vorm van 2 CL plekken vanaf volgend jaar.quote:Nederland maakte het verschilt altijd door het anders te doen in tactische en strategische denken en een goede opleiding
Toch doen ze wat hij heeft voorgesteld en dat is individueel opleiden, het gaat dan om die paar jongens per jaar die Ajax 1 kunnen halen. Er zit altijd opvulling bij.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:38 schreef TheVulture het volgende:
Kun je de shitstorm voorstellen die het was geweest als Cruyff nu nog geleefd zou hebben. Die had met hooivorken weer om een nieuwe revolutie gevraagd.
Dat zegt juist heel weinig, het gaat om die pareltjes die doorstromen en niet om jeugdelftallen die winnen tegen leeftijdsgenoten.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:22 schreef Elan het volgende:
Het is natuurlijk geen toeval dat juist AZ die Youth League wint, daar waar ze al jarenlang de focus hebben op data en het mentale aspect als het gaat om de ontwikkeling van jeugdspelers.
De kans op pareltjes neemt alleen maar toe naarmate je zulke toernooien wint. Of dat er een topclub komt die zonder dat die speler een minuut in het eerste heeft gespeeld miljoenen aftikt vanwege FOMO.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zegt juist heel weinig, het gaat om die pareltjes die doorstromen en niet om jeugdelftallen die winnen tegen leeftijdsgenoten.
Is het niet zo dat lichtingen waar pareltjes snel doorstromen aanzienlijk minder presteren.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zegt juist heel weinig, het gaat om die pareltjes die doorstromen en niet om jeugdelftallen die winnen tegen leeftijdsgenoten.
Nee, klinkt allemaal heel leuk en voor AZ ook geweldig maar zegt gewoon 0.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
De kans op pareltjes neemt alleen maar toe naarmate je zulke toernooien wint. Of dat er een topclub komt die zonder dat die speler een minuut in het eerste heeft gespeeld miljoenen aftikt vanwege FOMO.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |