U bent rechter-commissaris?quote:Op donderdag 20 april 2023 14:52 schreef maily het volgende:
Hij heeft dus 24 verdachte sterfgevallen op zijn geweten .....
Blijkbaar kon hij lang ongestoord zijn gang gaan.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:52 schreef maily het volgende:
Ja, niet te verwarren met een massamoordenaar. Dat is iets anders.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Valt dit onder de classificatie seriemoordenaar? 🤔
quote:Op donderdag 20 april 2023 14:56 schreef nils_22 het volgende:
De complottheorie dat de ziekenhuizen de coronasterftecijfers kunstmatig hoog houden wordt nu werkelijkheid
Ja deze man wordt nu voor de bus gegooidquote:Op donderdag 20 april 2023 14:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Volgens jou zit het ziekenhuis hier achter?
quote:Op donderdag 20 april 2023 14:59 schreef nils_22 het volgende:
[..]
Ja deze man wordt nu voor de bus gegooid
Uitgebreider artikel (destentor)quote:Verpleegkundige (30) aangehouden wegens 24 verdachte corona-sterfgevallen
Volgens de Stentor wordt de verpleegkundige ervan verdacht betrokken te zijn bij het overlijden van meerdere coronapatiënten in het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen, waar hij werkte. Volgens een nabestaande van een van de overledenen draait het onderzoek om 24 sterfgevallen.
Het Wilhelmina Ziekenhuis heeft een document met vragen en antwoorden over de kwestie online gepubliceerd.
brandweermensen en pyromanie?quote:Op donderdag 20 april 2023 14:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Moordende verplegers vind ik een van de vreemdste verschijnselen die ik ken.
Geen enderhelve meter afstand gehouden natuurlijk.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe heeft hij al die mensen ''vermoord' (komt het op neer dan)?
Ze dachten dat het een extreem dodelijk virus was, maar het bleek hun inhouse serial killerquote:Op donderdag 20 april 2023 15:20 schreef GS-Raw het volgende:
Wat ik wel vreemd vind is dat het WZA een relatief klein streekziekenhuis is. Het wekt de suggestie dat er dan mogelijk 24 sterfgevallen plaats hebben gevonden zonder dat iemand onraad rook.
De sterfgevallen vonden plaats relatief vroeg in de pandemie. In een periode waarin we nog maar weinig wisten van het virus en de schade die het kon aanrichten. Mogelijk dat dar er mee te maken heeft gehad.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:20 schreef GS-Raw het volgende:
Wat ik wel vreemd vind is dat het WZA een relatief klein streekziekenhuis is. Het wekt de suggestie dat er dan mogelijk 24 sterfgevallen plaats hebben gevonden zonder dat iemand onraad rook.
Vind ik minder vreemd. Pyromanen zijn dol op vuur en bij de brandweer kom je vaak bij vuur. Je kunt dus legaal met je hobby bezig zijn. (Al gaat dat ook regelmatig fout)quote:
Ja maar dan nog. 24 is echt heel erg veel voor zo’n klein ziekenhuis.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De sterfgevallen vonden plaats relatief vroeg in de pandemie. In een periode waarin we nog maar weinig wisten van het virus en de schade die het kon aanrichten. Mogelijk dat dar er mee te maken heeft gehad.
Na 8 uur s avonds alcohol gekocht denk ikk.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Geen enderhelve meter afstand gehouden natuurlijk.
Mijn oom kreeg op de ic ebola-medicatie in het Radboud. Was ook geen succes.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De sterfgevallen vonden plaats relatief vroeg in de pandemie. In een periode waarin we nog maar weinig wisten van het virus en de schade die het kon aanrichten. Mogelijk dat dar er mee te maken heeft gehad.
quote:Op donderdag 20 april 2023 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Na 8 uur s avonds alcohol gekocht denk ikk.
Ik moet er maandag ook heen, gelukkig niet naar de longafdeling.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:49 schreef Djeez het volgende:
Kut, ik heb de komende weken meerdere longonderzoeken im het WZA gepland staan. Ik vraag me af of het UMCG niet veiliger is nu...
Dat hoop jequote:Op donderdag 20 april 2023 18:12 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik moet er maandag ook heen, gelukkig niet naar de longafdeling.
Ik blijf leven mensen
Dat denk je maar.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:12 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik blijf leven mensen
Ik vermoed dat het OM en de rechter-commissaris meer bewijs in bezit hebben dan enkel het gegeven dat coronapatienten zijn overleden..quote:Op donderdag 20 april 2023 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vond het allemaal zwaar overdreven, maar zo raar is het toch niet dat coronapatienten die opgenomen moesten worden kwamen te overlijden?
Je weet het niet, zodra het een beetje ingewikkeld wordt gokt het OM maar wat en prikt de rechter daar niet doorheen.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het OM en de rechter-commissaris meer bewijs in bezit hebben dan enkel het gegeven dat coronapatienten zijn overleden..
quote:Op donderdag 20 april 2023 16:49 schreef Djeez het volgende:
Kut, ik heb de komende weken meerdere longonderzoeken im het WZA gepland staan. Ik vraag me af of het UMCG niet veiliger is nu...
quote:
Los van de uitkomst van dit onderzoek zijn er toch waarschijnlijk meer voorbeelden in NL waar dit soort ongein voorkwam (herhaaldelijk wangedrag). De VOG is tenslotte niet zonder aanleiding ingevoerd, en het BIG-register voor verpleegkundigen was al een voorloper daarvan. (er was dus toen al in NL aanleiding/behoefte om malafide zorgmedewerkers te registeren)quote:Op donderdag 20 april 2023 18:20 schreef Donna het volgende:
Vast fan van Niels Högel.
https://nos.nl/artikel/22(...)-toch-zijn-gang-gaan
'In Nederland was dit niet gelukt' staat er.![]()
Ben benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek.
omdat zelfs het Ziekenhuis het (officieel) niet weet... (Ziekenhuis kan geen verdere info geven aan patiënten, wantja... praaivassie/politieonderzoek)quote:Op donderdag 20 april 2023 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
Slechte titel en slecht artikel. Het is totaal onduidelijk waar hij voor opgepakt is.
Ik mag het hopen, anders is er blijkbaar niks geleerd van Lucia de B.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het OM en de rechter-commissaris meer bewijs in bezit hebben dan enkel het gegeven dat coronapatienten zijn overleden..
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Charles_Cullenquote:Charles Edmund Cullen (born February 22, 1960) is an American serial killer. Cullen, a nurse, murdered dozens – possibly hundreds – of patients during a 16-year career spanning several New Jersey medical centers, until being arrested in 2003. He confessed to committing as many as 40 murders,[1][2] at least 29 of which have been confirmed,[1] though interviews with police, psychiatrists and journalists[3] suggest he committed many more.
Nou ja hij is vooralsnog alleen verdacht, nog niet veroordeeld.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:54 schreef -XOR- het volgende:
Is er substantieel bewijs of zou dit een nieuw gevalletje Lucia de B zijn?
Jawel, maar zou er nog meer verdacht zijn dan alleen het hoge aantal overlijdens?quote:Op donderdag 20 april 2023 21:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou ja hij is vooralsnog alleen verdacht, nog niet veroordeeld.
Ja het was helemaal ongevaarlijk, daarom had hij toegang tot tientallen patienten in een gezondenhuis.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:23 schreef nils_22 het volgende:
[..]
Ze dachten dat het een extreem dodelijk virus was, maar het bleek hun inhouse serial killer
Ik neem aan dat er gegronde aanleiding is om hem op te pakken. Je mag toch aannemen dat die aanleiding in het belang van het onderzoek niet aan de grote klok wordt gehangen. Lucia de B. was na een gerechtelijke dwaling tot levenslang veroordeeld. Zo ver is het hier nog niet.quote:Op donderdag 20 april 2023 21:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jawel, maar zou er nog meer verdacht zijn dan alleen het hoge aantal overlijdens?
Ook het eerste wat ik dacht. Eerst maar eens aanhoren wat ze nou echt hebben tegen deze vent.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:54 schreef -XOR- het volgende:
Sterkte.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:49 schreef Djeez het volgende:
Kut, ik heb de komende weken meerdere longonderzoeken staan.
Wordt verdacht van…quote:Op donderdag 20 april 2023 14:52 schreef maily het volgende:
Tjah dat blijft natuurlijk keihard speculeren. Ik kan mij voorstellen dat het chaotisch was op deze afdeling en dat je daardoor ongezien toe kon slaan?quote:Op donderdag 20 april 2023 22:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ben wel benieuwd waarom hij alleen maar corona patiënten uitgekozen heeft.
Alle 24 keer?quote:Op donderdag 20 april 2023 22:12 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Tjah dat blijft natuurlijk keihard speculeren. Ik kan mij voorstellen dat het chaotisch was op deze afdeling en dat je daardoor ongezien toe kon slaan?
Nee dat lijkt mij ook heel erg stug. Helemaal in relatief kleine teams. Wel enorm verdrietig voor die collega’s trouwens. Hebben zich helemaal kapot gewerkt tijdens Corona en nu dit…quote:
De familieleden van de mogelijke slachtoffers weten dat ook nog niet, begreep ik uit een artikel. Ze werden alleen ingelicht dat het om hun vader ging.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
Slechte titel en slecht artikel. Het is totaal onduidelijk waar hij voor opgepakt is.
quote:Het verdriet was heel groot, maar nu - na drie jaar - waren de twee in een fase terechtgekomen waar de wonden begonnen te helen. "Tot het telefoontje van gisteren. De wond is opengereten en tien keer zo groot gemaakt. Je gaat er al die tijd vanuit dat mijn vader vredig is gestorven, maar nu ga je je van alles afvragen: heeft hij iets toegediend gekregen, of is hem juist zorg onthouden? Is hij vermoord? Maar op de meest logische vraag: 'Wat is er in godsnaam gebeurd?', kon de politie geen antwoord geven."
Uit het artikel van AD:quote:Op donderdag 20 april 2023 21:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jawel, maar zou er nog meer verdacht zijn dan alleen het hoge aantal overlijdens?
"Op die manier kon het gedrag uit de melding niet worden voortgezet": dat lijkt te suggereren dat iemand hem verdachte handelingen heeft zien uitvoeren. Het zou ook louter over ongepast gedrag (attitude) kunnen gaan (bvb blij zijn na een overlijden), maar dan zou ik geen woorden als "niet kon worden voortgezet" verwachten.quote:Het strafrechtelijk onderzoek begon na een aangifte van het ziekenhuis. ‘Het verdere onderzoek moet uitwijzen wat er precies is gebeurd. Dit vraagt grote zorgvuldigheid’, stelt het Openbaar Ministerie.
Volgens het WZA kwam er een melding binnen die aanleiding was ‘om onmiddellijk stappen te ondernemen’. ,,We waarderen het dat de melder zorgen en informatie met ons heeft gedeeld. We hebben de melding direct serieus genomen en de noodzakelijke stappen gezet. Een eerste belangrijke stap was het op non-actief stellen van de medewerker die onderwerp van de melding is. Op die manier kon het gedrag uit de melding niet worden voortgezet.”
Na intern onderzoek is melding gemaakt bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd, die weer de politie inschakelde.
Wellicht teveel met de insuline gespeeld, dat schijnt geen spoor na te latenquote:Op donderdag 20 april 2023 18:14 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dat denk je maar.
Marre: wat heeft ie nou wel/niet gedaan? Te lang mondkapje gedragen omdat het niet op voorraad was? Geen handgel gebruikt? Of gewoon een 'normaal' sterfgeval gecoronaficeerd (valsheid in statistieken/geschifte), omdat het Ziekenhuis zo een betere vergoeding kreeg?![]()
Niet gewoon 24 patiënten aangerand zoals gebruikelijk tegenwoordig?
getver, dat spul zou verboden moeten wordenquote:Op donderdag 20 april 2023 23:59 schreef TLC het volgende:
[..]
Wellicht teveel met de insuline gespeeld, dat schijnt geen spoor na te laten
Wantquote:Op vrijdag 21 april 2023 00:02 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
getver, dat spul zou verboden moeten worden
Ik lees net dat het geen sporen achterlaat bij toediening OD?quote:
Eigenlijk hoop ik dat wel. Dat de mensen op een natuurlijke manier zijn overleden.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:30 schreef deedeetee het volgende:
Laten we hopen dat t niet weer zoiets is als met Lucia de B.
Dat hoop ik ook maar dan wel dat het OM en de rechtbank dit ook zo ziet en dat er niet weer een verpleegkundige ten onrechte veroordeeld gaat worden.quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik dat wel. Dat de mensen op een natuurlijke manier zijn overleden.
Sowieso wordt het ingewikkeld de boel te bewijzen tenzij hij zelf toegeeft/meewerkt. Ga je kijken naar de administratie (apotheek)? Camerabeelden (die er 2 jaar na dato niet meer zijn? Verklaringen die al 2 jaar oud zijn? Wanneer werkte hij, wat is er toen gebeurt, is daar een patroon in te herkennen?quote:Op vrijdag 21 april 2023 14:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook maar dan wel dat het OM en de rechtbank dit ook zo ziet en dat er niet weer een verpleegkundige ten onrechte veroordeeld gaat worden.
Mischien hangen zij extremistische ideeën aan. Bijvoorbeeld die van overbevolking en klimaatverandering.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat zogenaamde patroon werd Lucia de B. ook fataal dus daar heb ik niet zoveel mee.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:09 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Sowieso wordt het ingewikkeld de boel te bewijzen tenzij hij zelf toegeeft/meewerkt. Ga je kijken naar de administratie (apotheek)? Camerabeelden (die er 2 jaar na dato niet meer zijn? Verklaringen die al 2 jaar oud zijn? Wanneer werkte hij, wat is er toen gebeurt, is daar een patroon in te herkennen?
Ook raar dat dit na 2 jaar pas aan het licht komt. Blijft allemaal gissen maar zou hij een dagboek hebben bijgehouden, iemand recentelijk in vertrouwen hebben genomen?
Ik ben ook wel benieuwd wat er gebeurt als die man weigert om mee te werken en gewoon zijn kaken op elkaar houdt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat zogenaamde patroon werd Lucia de B. ook fataal dus daar heb ik niet zoveel mee.
Als hij niks verkeerd heeft gedaan is dat zijn goed recht. Maar sommige mensen storten in onder de druk en bekennen de gekste dingen. Heb er dus weinig vertrouwen in.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:30 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd wat er gebeurt als die man weigert om mee te werken en gewoon zijn kaken op elkaar houdt.
Ze hadden het toen eigenlijk al moeten weten.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:10 schreef poemojn het volgende:
Er was al langer bekend dat er in het WZA veel mensen overleden aan corona. Maar dit nieuws is wel echt schokkend, het idee was meer dat het door de kwaliteit van het ziekenhuis kwam..
[ twitter ]
[ twitter ]
Die straf is recentelijk toegevoegd aan het arsenaal?quote:Op donderdag 20 april 2023 14:59 schreef nils_22 het volgende:
[..]
Ja deze man wordt nu voor de bus gegooid
-edit: ach laat ook maar, who cares-quote:Op vrijdag 21 april 2023 22:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Verdachte is de 30 jarige Theo V. Voordat hij in het Wilhelmina ziekenhuis ging werken hij had in 2 ziekenhuizen in Groningen gewerkt en ook nog in Duitsland.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-handen-is~a696c087/
quote:Opgepakte verpleegkundige verdacht van dood van zeker twintig patiënten in Assen
De verpleegkundige die verdacht wordt van betrokkenheid bij het overlijden van patiënten in het Wilhelmina Ziekenhuis Assen is mogelijk verantwoordelijk voor een twintigtal sterfgevallen. Dat meldt het Openbaar Ministerie donderdag.
De dertigjarige man uit de gemeente Noordenveld werkte op de longafdeling van het ziekenhuis. De patiënten overleden tijdens de coronapandemie.
Het OM meldde eerder al dat het om "meerdere" patiënten ging. De raad van bestuur van het ziekenhuis is "geschokt" door de zaak.
De zaak kwam aan het rollen omdat het ziekenhuis waarin de man werkte een brief had ontvangen van een zorgorganisatie uit de provincie. In die brief werden gesprekken opgevoerd tussen de verdachte en diverse hulpverleners. In die gesprekken gaf de verdachte toe dat hij tijdens de pandemie het leven van een twintigtal patiënten "voortijdig had beëindigd".
De man zit sinds 17 april vast. Donderdag besloot de raadkamer om zijn voorarrest met zeker één maand te verlengen.
Dan ben je verpleegkundige en beslist dat even voor een anderquote:Op donderdag 4 mei 2023 14:27 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Verpleegkundige Theodoor V. geeft toe: ’Ik beëindigde leven van zeker 20 patiënten omdat ze ernstig leden’
https://www.telegraaf.nl/(...)dat-ze-ernstig-leden
En klaarblijkelijk rook niemand daar onraad. Ik snap dat Corona een uitzonderlijke situatie was waarin natuurlijk niet altijd alles volgens protocol verliep maar dat dit zo kan gebeuren vind ik wel wat zorgelijk…20 doden (kunnen er ook meer zijn), poeh….quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:51 schreef maily het volgende:
[..]
Dan ben je verpleegkundige en beslist dat even voor een ander![]()
quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:30 schreef deedeetee het volgende:
Laten we hopen dat t niet weer zoiets is als met Lucia de B.
quote:Op donderdag 20 april 2023 19:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik mag het hopen, anders is er blijkbaar niks geleerd van Lucia de B.
Geen nieuwe Lucia de B. dus.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:54 schreef -XOR- het volgende:
Inderdaad geluk gehad dat je hem niet tegen bent gekomen anders had hij jou ook 'uit het lijden verlost'.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:12 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik blijf leven mensen
Qua motivatie? Niet echt. Maar zoals in de VS vaak gebeurt (zoals in die laatste Netflix documentaire te zien is) worden dat soort lui gewoon weggestuurd als ze erg nalatig zijn, zodat het ziekenhuis niet in een slecht licht komt te staan maar dan wel gewoon zonder dit ooit te melden en ze een neutrale of positieve referentie te verschaffen zodat ze opnieuw aan het werk kunnen elders.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Brandstichtende brandweermannen ....quote:Op donderdag 20 april 2023 14:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Bij mij is alles goed gelukkig jaquote:Op donderdag 4 mei 2023 15:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Inderdaad geluk gehad dat je hem niet tegen bent gekomen anders had hij jou ook 'uit het lijden verlost'.
Verder alles goed gegaan?
Nou idd. Alleen God mag zoiets beslissen!quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:51 schreef maily het volgende:
[..]
Dan ben je verpleegkundige en beslist dat even voor een ander![]()
Als een kleine groep ongevaccineerde 32% van de ziekenhuisopnamen zijn is er wel een probleem ja. Het is dan ook heel normaal dat hij dit had benoemd. Losse nummers opgooien en denken dat je gelijk hebt is verder oerdom of je bent een bepaalde agenda aan het pushenquote:Op donderdag 4 mei 2023 16:54 schreef Nober het volgende:
Hugo de J. komt vooralsnog overal mee weg.
[ twitter ]
quote:Op donderdag 4 mei 2023 17:35 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nou idd. Alleen God mag zoiets beslissen!
quote:Op donderdag 4 mei 2023 17:35 schreef Inbox het volgende:
[..]
Daar is God idd heel goed in.quote:Op donderdag 4 mei 2023 17:35 schreef Inbox het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:57 schreef theunderdog het volgende:
Vaag verhaal. Zeer gevoelig voor rechtelijke dwaling.
quote:Een 30-jarige man uit de gemeente Noordenveld is vandaag door de raadkamer van de rechtbank Noord-Nederland in vrijheid gesteld. Wel blijft hij verdachte in het onderzoek naar zijn betrokkenheid bij het overlijden van patiënten in het Wilhelminaziekenhuis in Assen ten tijde van de corona-pandemie.
De raadkamer van de rechtbank vindt dat er op dit moment onvoldoende ernstige bezwaren zijn om de man langer vast te houden. Het OM had om een verlenging van de voorlopige hechtenis gevraagd van zestig dagen. Het OM overweegt of zij in hoger beroep gaat tegen deze beslissing.
De komende tijd zullen nog meer verklaringen worden opgenomen van mogelijke getuigen. Ook is het onderzoek van de deskundigen naar de medische dossiers nog niet afgerond. De verwachting is dat daarover eind juni een eerste voorlopige inschatting kan worden gemaakt.
https://www.om.nl/actueel(...)blijft-wel-verdachte
En nu is hij op voorlopige vrije voetenquote:Op donderdag 4 mei 2023 14:27 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Verpleegkundige Theodoor V. geeft toe: ’Ik beëindigde leven van zeker 20 patiënten omdat ze ernstig leden’
https://www.telegraaf.nl/(...)dat-ze-ernstig-leden
quote:Verpleegkundige Theodoor V. niet langer vast voor dood coronapatiënten
Theodoor V. (31) die in april werd aangehouden wegens betrokkenheid bij de dood van een twintigtal coronapatiënten in het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen, komt vrij. Dat heeft de raadkamer van de rechtbank Noord-Nederland vandaag bekendgemaakt. Die noemt de verdenkingen niet sterk genoeg om de man langer vast te houden. Hij blijft wel verdachte.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ina-ziekenhuis-assen
Ja.quote:
Grootste Nederlandse moordenaar die vrijuit gaat of was hij al die tijd al onschuldig? We zullen het nooit weten.quote:Theodoor was verdachte in ‘een van de grootste moordzaken ooit’, maar justitie vindt geen enkel bewijs
Het leek een van de grootste Nederlandse moordzaken van deze eeuw te zijn. Verpleger Theodoor V. zou twintig coronapatiënten uit hun lijden hebben verlost. Maar nu, een jaar later, besluit het Openbaar Ministerie dat hij niet zal worden vervolgd, voor geen enkel ‘verdacht’ overlijden. Dat maakt het OM bekend.
Na een jaar lang onderzoek moet het Openbaar Ministerie (OM) concluderen dat er onvoldoende bewijs is om V. te vervolgen. Hij is geen verdachte meer. Maar dat neemt voor de nabestaanden niet de onzekerheid weg.
https://www.ad.nl/binnenl(...)kel-bewijs~afef158b/
Gebrek aan bewijs dus.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:54 schreef -XOR- het volgende:
de bewijslast is heel moeilijk..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |