abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 april 2023 @ 22:21:17 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208819724
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 22:22:41 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208819758
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet iedereen kan op het perfecte moment kopen... soms heb je die mazzel niet.
Dat ik wel de mazzel had in 2013 mijn eerste koopwoning te kopen is vooral dat: mazzel.
Waaruit blijkt dat het leven niet eerlijk is en dat klagen tot in de eeuwigheid dat ook niet gaat veranderen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 22:23:15 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208819771
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar dat is de consequentie van de keuze om te wachten. Plots ben je het perfecte moment voorbij en ga je van 'haha sukkels ik wacht nog (omdatikmoetmaardatzegikernietbij) naar shit te laat. Maar dat is niemand aan te rekenen behalve degene die besloot eindeloos te wachten op nóg betere omstandigheden.
Maar... wanneer verkoop je je huis wanneer je nieuwbouw koopt? Wat is het goede moment? Wij waren te vroeg, maar dat had geen gevolg. Maar er zijn nu op zeker mensen te laat die eigenlijk de hypotheek van het nieuwbouwproces op een utopie hebben berekend en rond gemaakt... en nu 40k te kort komen. Niks is een goede timing. Waardeloos.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_208819802
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet iedereen kan op het perfecte moment kopen... soms heb je die mazzel niet.
Dat ik wel de mazzel had in 2013 mijn eerste koopwoning te kopen is vooral dat: mazzel.
Oef. Kocht ik maar in 2013 🤣
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 22:25:32 #5
16180 crew  CoolGuy
pi_208819813
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:23 schreef Rene het volgende:

[..]
Maar... wanneer verkoop je je huis wanneer je nieuwbouw koopt? Wat is het goede moment? Wij waren te vroeg, maar dat had geen gevolg. Maar er zijn nu op zeker mensen te laat die eigenlijk de hypotheek van het nieuwbouwproces op een utopie hebben berekend en rond gemaakt... en nu 40k te kort komen. Niks is een goede timing. Waardeloos.
Geen idee. Niemand heeft een glazen bol. Maar dat neemt niet weg dat keuzes consequenties hebben, positieve of negatieve
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 22:26:22 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208819834
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Geen idee. Niemand heeft een glazen bol. Maar dat neemt niet weg dat keuzes consequenties hebben, positieve of negatieve
Zei de adviseur gisteren ook tegen ons.
En ja... daarom is iets met geld en hypotheken en dingen altijd kneiterspannend maar soms moet je maar je ogen dichtdoen en erin springen -O- !
pi_208819854
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:26 schreef Rene het volgende:

[..]
En ja... daarom is iets met geld en hypotheken en dingen altijd kneiterspannend maar soms moet je maar je ogen dichtdoen en erin springen -O- !
Ondernemen is risicos nemen
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 22:30:27 #8
16180 crew  CoolGuy
pi_208819917
quote:

[..]
Ja, of niet en dan achter erachter komen dat de andere keuze beter was geweest. Of wel doen en dan erachter komen dat niet doen beter was geweest. Je weet het gewoon niet.
pi_208819928
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:23 schreef Rene het volgende:

[..]
Hangt een beetje van de situatie op de huizenmarkt af. Toen wij ons nieuwbouwhuis kochten eind 2014 was de straat van 40 huizen in 5 fasen van elk 8 huizen opgesplitst en was het elke fase maar de vraag of de vereiste 75% verkocht zou worden voordat er gebouwd kon gaan worden. Later is een vergelijkbare straat in 1 fase in no time verkocht. Maar goed, onze buren hebben toen hun oude huis vrij snel verkocht, om niet met twee koophuizen komen te zitten en daarna nog anderhalf jaar een huis gehuurd.

Onze achterburen, die een paar jaar later kochten hebben letterlijk maar twee maanden overlap gehad tussen de oplevering van de nieuwe woning en de sleuteloverdracht van de oude woning, omdat toen de huizenmarkt al redelijk gekkenhuis was.
  dinsdag 18 april 2023 @ 22:32:39 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208819955
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat het leven niet eerlijk is en dat klagen tot in de eeuwigheid dat ook niet gaat veranderen.
Nou.... als mensen alles wisten dan zou het gros afhaken als ze al mijn shit moesten ruilen om hier te kunnen wonen.
Om "eerlijk" alleen te baseren op wanneer je een huis kon kopen of hebt gekocht is redelijk naïef.

En ik zou alle shit met liefde inleveren als dat betekent dat ik weer op het sociale huur flatje moest gaan wonen waar ik 30 jaar geleden woonde.
Het is gesloopt overigens, maar er staan verderop in de straat nog wel een paar complexen.... en geen geweldige wijk inmiddels (60 jaar oude sociale huur), en toch zou ik er zo weer gaan wonen als dat betekende dat mijn leven opnieuw zou beginnen maar dan zonder de shit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 18 april 2023 @ 22:34:29 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208819986
quote:

[..]
Zolang je je maar realiseert dat het ook de andere kant op kan gaan.
Dat is overigens ook een van de redenen dat ik in 2013 zo stug was op alles annuïtair... dat wat je afgelost hebt heb je niet meer als schuld.
En hoe kleiner je schuld, hoe kleiner de kans dat je huis onderwater komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 22:34:31 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208819987
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:31 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Hangt een beetje van de situatie op de huizenmarkt af. Toen wij ons nieuwbouwhuis kochten eind 2014 was de straat van 40 huizen in 5 fasen van elk 8 huizen opgesplitst en was het elke fase maar de vraag of de vereiste 75% verkocht zou worden voordat er gebouwd kon gaan worden. Later is een vergelijkbare straat in 1 fase in no time verkocht. Maar goed, onze buren hebben toen hun oude huis vrij snel verkocht, om niet met twee koophuizen komen te zitten en daarna nog anderhalf jaar een huis gehuurd.

Onze achterburen, die een paar jaar later kochten hebben letterlijk maar twee maanden overlap gehad tussen de oplevering van de nieuwe woning en de sleuteloverdracht van de oude woning, omdat toen de huizenmarkt al redelijk gekkenhuis was.
Hebben we bij de verkoop naar ons eerste nieuwbouwhuis gehad. 9 maanden lang op een zolderkamer gewoond :') ! Andere buren voor 1200 gehuurd en 600 euro per maand van gas en licht (in 2015 :')) en daarnaast een dubbele hypotheek dus.

Het is soms gekkenwerk. 6 maand uitstel...
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 22:35:00 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_208819997
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou.... als mensen alles wisten dan zou het gros afhaken als ze al mijn shit moesten ruilen om hier te kunnen wonen.
Om "eerlijk" alleen te baseren op wanneer je een huis kon kopen of hebt gekocht is redelijk naïef.

En ik zou alle shit met liefde inleveren als dat betekent dat ik weer op het sociale huur flatje moest gaan wonen waar ik 30 jaar geleden woonde.
Het is gesloopt overigens, maar er staan verderop in de straat nog wel een paar complexen.... en geen geweldige wijk inmiddels (60 jaar oude sociale huur), en toch zou ik er zo weer gaan wonen als dat betekende dat mijn leven opnieuw zou beginnen maar dan zonder de shit.
Ja ik bedoelde puur qua huizen maar als het alles of niets is dan willen veruit de meeste mensen niet met me ruilen hoor. Maar dan ook écht niet. Daar gaat een koopwoning niks aan veranderen.
pi_208820018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja ik bedoelde puur qua huizen maar als het alles of niets is dan willen veruit de meeste mensen niet met me ruilen hoor. Maar dan ook écht niet. Daar gaat een koopwoning niks aan veranderen.
Nu niet doen alsof het uiterlijke vertoon van een mooi huis en een leuke auto ook met opoffering komt, daargelaten dat persoonlijke omstandigheden dan natuurlijk als sneeuw voor de zon verdwijnen. [Red: naast de PI ook even de aanvulling dat dit als sarcasme gelezen moet worden]
pi_208820024
Het zou uiteindelijk veel beter zijn als de overheid de regie in handen zou nemen en verduurzamen niet zou stimuleren maar zou verplichten.

Want als de shit de ventilator weer raakt is er nog steeds een enorme groep die om wat voor reden dan ook gecompenseerd zal moeten worden.
blablablabla
pi_208820042
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:37 schreef Elan het volgende:
Het zou uiteindelijk veel beter zijn als de overheid de regie in handen zou nemen en verduurzamen niet zou stimuleren maar zou verplichten.

Want als de shit de ventilator weer raakt is er nog steeds een enorme groep die om wat voor reden dan ook gecompenseerd zal moeten worden.
Correct, verhuurders zouden mi gedwongen moeten worden.
  dinsdag 18 april 2023 @ 22:39:29 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208820050
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Maar dat is oneerlijk want de arme huurders die veelal geen cent te maken hebben moeten dat uiteindelijke betalen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208820073
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Maar dat is oneerlijk want de arme huurders die veelal geen cent te maken hebben moeten dat uiteindelijke betalen
Huursverhogingen zijn al begrensd net als de maximale huur bij aanvang. Daarnaast is er natuurlijk gewoon de mogelijkheid om enkel energielabel A woningen te mogen verhuren bij nieuwe verhuur. Dan heb je bij natuurlijk verloop vanzelf een motivator om iets te gaan doen als je zo graag huurbaasje wil spelen.
  dinsdag 18 april 2023 @ 22:41:32 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208820082
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, of niet en dan achter erachter komen dat de andere keuze beter was geweest. Of wel doen en dan erachter komen dat niet doen beter was geweest. Je weet het gewoon niet.
Dat.... wij hadden beter ons huis niet eind 2019 kunnen verkopen (overdracht april 2020) maar een jaartje of nog langer kunnen wachten, we zijn immers toch pas in juni 2021 in dit huis gaan wonen.

Maar dat risico wilde ik echt niet nemen, money in the pocket betekende een berekening rond kunnen maken op feiten en niet op verwachtingen, en dat gaf rust.
Heeft wel zeker 75K gekost trouwens, achteraf.... maar het niet doen had ook >50K kunnen kosten, als de markt door Covid19 de andere kant op was gegaan. Je weet het niet, en als je geen risico wilt lopen dan moet je dus tijdelijk huren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208820089
quote:

[..]
Ja en kopers die met een lastige VvE te maken hebben ook :(

De groep die het hele verduurzamen volledig in eigen hand heeft is kleiner dan de groep die dat niet of slechts gedeeltelijk heeft.
blablablabla
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 22:42:51 #21
16180 crew  CoolGuy
pi_208820106
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:37 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nu niet doen alsof het uiterlijke vertoon van een mooi huis en een leuke auto ook met opoffering komt, daargelaten dat persoonlijke omstandigheden dan natuurlijk als sneeuw voor de zon verdwijnen. [Red: naast de PI ook even de aanvulling dat dit als sarcasme gelezen moet worden]
Ik snap je sarcasme natuurlijk wel, maar is in mijn geval nooit geweest ik koop een huis en daar krijg ik deze shit voor terug. Nee, die shit was er al en zal er altijd zijn maar ondanks dat heb ik een huis gekocht.

Het is niet alleen maar oh jij hebt een koophuis dus superleven en jij hebt een huurwoning of koopwoning met label G dus jij hebt een kutleven. Zo zwart wit is het niet.
  dinsdag 18 april 2023 @ 22:45:37 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208820160
quote:

[..]
Dat sowieso.... sociale huur uit 1966 met een zogenaamd C-label omdat er dubbel glas in zit? Hoe dan?
En die spouw van 4 cm isoleren is leuk maar zet ook niet echt zoden aan de dijk, het dak is uiteraard origineel dus zeker niet geïsoleerd.

Maar vooralsnog gebeurt er niet veel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208820161
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja en kopers die met een lastige VvE te maken hebben ook :(

De groep die het hele verduurzamen volledig in eigen hand heeft is kleiner dan de groep die dat niet of slechts gedeeltelijk heeft.
Ik denk stiekem dat dat wel tegen valt als je het op de hele populatie bekijkt. Maar VvE's zouden zeker ook aangepakt kunnen worden door leden. Onredelijke beslissingen kan je aanvechten. In deze tijd worden sommige beslissingen steeds onredelijker.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik snap je sarcasme natuurlijk wel, maar is in mijn geval nooit geweest ik koop een huis en daar krijg ik deze shit voor terug. Nee, die shit was er al en zal er altijd zijn maar ondanks dat heb ik een huis gekocht.

Het is niet alleen maar oh jij hebt een koophuis dus superleven en jij hebt een huurwoning of koopwoning met label G dus jij hebt een kutleven. Zo zwart wit is het niet.
Dat was inderdaad een beetje mijn punt ;-)

Elk huisje heeft een kruisje en achter elke voordeur zit een verhaal. Meestal zie je alleen het mooie deel
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 22:55:26 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208820319
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik denk stiekem dat dat wel tegen valt als je het op de hele populatie bekijkt. Maar VvE's zouden zeker ook aangepakt kunnen worden door leden. Onredelijke beslissingen kan je aanvechten. In deze tijd worden sommige beslissingen steeds onredelijker.
[..]
Dat was inderdaad een beetje mijn punt ;-)

Elk huisje heeft een kruisje en achter elke voordeur zit een verhaal. Meestal zie je alleen het mooie deel
Ik deel graag dat het niet zo makkelijk gaat altijd.
En dat ik maar vier van de zeven vinkjes heb ;) !
pi_208820331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:55 schreef Rene het volgende:

[..]
Ik deel graag dat het niet zo makkelijk gaat altijd.
En dat ik maar vier van de zeven vinkjes heb ;) !
Veelvinker dat jij bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')