abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208839197
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Leaseplan heeft 8500 werknemers maar is in 30 landen actief.

Als we de accijnzen op fossielen brandstoffen laten laten kosten wat het moet kosten, als we de subsidies op zonnepanelen afschaffen als we de subsidies op EV’s afschaffen, als we nu zouden kijken naar levensduur dan kan ik wel een voorzichtige voorspelling doen welke auto’s de eerste 5 jaar nog goedkoper zijn. Nog even afgezien van de infrastructuur die het allemaal met zich mee moet gaan brengen.
Welke subsidie voor zonnepanelen? Die is er al lang niet meer. Je komt nogal slecht geïnformeerd over, voor iemand met zo een stellige mening. Bovendien is de levensduur van een auto veel meer dan 5 jaar. Dus voor een eerlijke vergelijking moet je het over de hele levensduur vergelijken. En in die vergelijking komt een elektrische auto standaard beter uit. Maar als jij bewijzen hebt van het tegendeel, dan zie ik het graag.

Ik ben het helemaal met je eens, dat met de huidige batterijtechnologie een EV met een reikwijdte van 400km voor de meeste mensen nergens op slaat, omdat de meeste mensen maar 50km per dag rijden? Die 400km slepen ze elke dag mee, omdat ze die af en toe nodig hebben. Voor de totale uitstoot zou het veel beter zijn als dit soort mensen een plug-in hybride kopen. Dan kunnen ze hun dagelijkse kilometers puur elektrisch doen. En het weekendje naar de schoonouders of de vakantie doen ze dan op benzine. En het belangrijkste, dan kan je met dezelfde hoeveelheid batterijen ongeveer zeven keer zo veel auto’s maken!

[ Bericht 8% gewijzigd door knoopie op 20-04-2023 17:40:41 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_208839322
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:15 schreef knoopie het volgende:

[..]
Wijs de drogreden die ik volgens jou gebruik dan eens aan, als het zo overduidelijk is?

Omdat je het doet voorkomen dat wat er gekozen is ook gaat regeren. Dat zou zo zijn als de grootste partijen bij elkaar kwamen en samen een regering vormden. Maar dat doen ze niet, ze zoeken maar krampachtig naar allemaal kleine flutpartijtjes waar nog geen halve hondedrol op heeft gestemd om toch maar net een minimale meerderheid bij elkaar te schrapen. En eenmaal in het pluche doen ze precies waar mensen niet voor gekozen hebben en wat geen hond wil.

Dus kom niet aankakken met 'democratie'.

quote:
[..]
Waarschijnlijk wel. Maar hoofdzaak is, dat die mensen niks anders doen dan papiertjes van klanten naar autodealers schuiven, en weer terug. Als we die hele constructie op zouden heffen, dan kunnen die wat waarde-creëerends gaan doen.
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Laten we het speelveld gelijk maken. Energie laten kosten wat het daadwerkelijk kost, zonder subsidies of andere ingewikkelde constructies. Auto’s ook. Als dat echt zuiver gedaan wordt, dan zal de meest energie-efficiënte manier automatisch de goedkoopste zijn.
Cijfers zeggen geen hol. Wat zijn de crosslinks? Hoeveel werkt hier en daar? Hoeveel dubbelfuncties?

Het gaat me niet om de getallen, maar om de onnozelheid van je berekening.

Probeer maar eens een organisatie op te zetten zonder ondersteunende berekeningen. Iemand die nauwgezet bijhoudt wat er gebeurt en waarom. En zelfs dan is het nog niet genoeg. Want bedrijfsintern komen altijd vragen naar boven waar nooit rekening mee gehouden is.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208839364
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:34 schreef knoopie het volgende:

[..]
Welke subsidie voor zonnepanelen? Die is er al lang niet meer. Je komt nogal slecht geïnformeerd over, voor iemand met zo een stellige mening. Bovendien is de levensduur van een auto veel meer dan 5 jaar. Dus voor een eerlijke vergelijking moet je het over de hele levensduur vergelijken. En in die vergelijking komt een elektrische auto standaard beter uit. Maar als jij bewijzen hebt van het tegendeel, dan zie ik het graag.
[ afbeelding ]

Ik ben het helemaal met je eens, dat met de huidige batterijtechnologie een EV met een reikwijdte van 400km voor de meeste mensen nergens op slaat, omdat de meeste mensen maar 50km per dag rijden? Die 400km slepen ze elke dag mee, omdat ze die af en toe nodig hebben. Voor de totale uitstoot zou het veel beter zijn als dit soort mensen een plug-in hybride kopen. Dan kunnen ze hun dagelijkse kilometers puur elektrisch doen. En het weekendje naar de schoonouders of de vakantie doen ze dan op benzine. En het belangrijkste, dan kan je met dezelfde hoeveelheid batterijen ongeveer zeven keer zo veel auto’s maken!
Volgens mij lost waterstof dat probleem in een keer op. Net als huis verwarming. Net als erop koken. Net zoals industriële toepassingen.

Ja dat kost stroom. Maar leg een paar kerncentrales neer, en als we daar 10 jaar geleden niet waren begonnen met zeiken maar met bouwen en nu dus klaar waren geweest, hadden we geen probleem gehad maar wel een stabiele toevoer gehad.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208839561
Een liter benzine wordt op 1 juli daardoor 13,8 cent duurder. De benzineprijs kruipt daardoor richting de 2,15 euro per liter.
:')

Want:
er moeten miljarden extra worden uitgetrokken voor de opvang van asielzoekers

Maar ik ga me niet druk maken, ik gooi mijn tank wel vol voor 1,72 per liter in Duitsland *O*

Bukken betalen jullie even?
pi_208839651
Die Jetten staat mijlenver van de realiteit af, wat een graftak die vent. We moeten toch naar ons werk? Denkt die vent dat we allemaal kunnen thuiswerken?
Ik krijg met de dag meer een spuughekel aan die gladjanus met zijn rotkop en zijn dram plannetjes.
  donderdag 20 april 2023 @ 18:42:24 #130
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_208839828
Gore kuthond die kut Jetten
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_208840035
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:32 schreef knoopie het volgende:

[..]
En door wie zijn die mensen gekozen? Precies, de Nederlandse bevolking. Dus ook als het jou niet bevalt, toch staat het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking achter de regering. Zo werkt dat in een democratie.
Nee? De VVD is gekozen. Kaag en Jetten zijn geen VVD.
pi_208840956
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:34 schreef knoopie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Noem de het niet hoeven betalen van BTW op zonnepanelen vooral geen subsidie en dan weet ik hoe jij aan je berekeningen komt.
De huidige technologie omtrent EV’s is onvoldoende om het een waardige en betaalbare vervanger te maken. Dan hebben we het alleen nog maar over de prijzen zoals ze nu gelden. Of laten we het achterwege laten van MRB op elektrische wagens ook maar niet meetellen want dat is immers geen subsidie toch? Nee laten we inderdaad vooral benzine nóg duurder maken.

Onze infrastructuur is niet eens ingericht op zoveel EV’s. Heb jij wel eens op een gemiddelde parkeerplaats gekeken hoeveel laadpalen er staan?

Ik zal de stelling anders poneren in de hoop dat je hem wél begrijpt. De komende 5 jaar gaan de EV’s niet goedkoper zijn dan benzineauto’s. Dat zijn ze nu niet en als we voor beide de eerlijke prijs gaan rekenen, of anders gezegd als ieder voordeeltje van de EV weggenomen wordt dan is de benzineauto gewoon stukken goedkoper.
pi_208841244
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 19:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Noem de het niet hoeven betalen van BTW op zonnepanelen vooral geen subsidie en dan weet ik hoe jij aan je berekeningen komt.
Ik nam aan dat VD het over de subsidie van vroeger had, want vaak loopt hij enige jaren achter met zijn argumenten. Maar op dit moment zijn zonnepanelen ook met btw nog steeds snel terugverdiend hoor.
quote:
De huidige technologie omtrent EV’s is onvoldoende om het een waardige en betaalbare vervanger te maken. Dan hebben we het alleen nog maar over de prijzen zoals ze nu gelden. Of laten we het achterwege laten van MRB op elektrische wagens ook maar niet meetellen want dat is immers geen subsidie toch? Nee laten we inderdaad vooral benzine nóg duurder maken.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Mijn allereerste post in dit topic was juist dat ik dit een domme maatregel vind, omdat het helemaal niks uit gaat halen.
quote:
Onze infrastructuur is niet eens ingericht op zoveel EV’s. Heb jij wel eens op een gemiddelde parkeerplaats gekeken hoeveel laadpalen er staan?
Met dat argument had de benzineauto nu ook niet bestaan. Want de eerste tankstations zijn pas jaren later dan de eerste auto’s gebouwd.
quote:
Ik zal de stelling anders poneren in de hoop dat je hem wél begrijpt. De komende 5 jaar gaan de EV’s niet goedkoper zijn dan benzineauto’s. Dat zijn ze nu niet en als we voor beide de eerlijke prijs gaan rekenen, of anders gezegd als ieder voordeeltje van de EV weggenomen wordt dan is de benzineauto gewoon stukken goedkoper.
We zijn het al met elkaar eens hoor. Dus ik begrijp niet helemaal waarom je mij nog probeert te overtuigen. Die 2500kg Tesla’s en elektrische Audi’s zijn belachelijk.
Ik zeg juist dat elke vorm van energie evenveel belasting zou moeten hebben. En geen subsidies voor wat dan ook. Dat is wat ik wil, omdat dat de enige manier is om echt duurzame oplossingen te stimuleren.

Als je niet naar de prijs maar naar de energiebalans kijkt van de productie en over de levensduur, dan is een elektrische auto wel al superieur. Want een benzinemotor in een auto is eigenlijk ontzettend inefficiënt, helemaal als je door de stad moet of wat fileverkeer hebt.

Reken voor de grap het liter per 100km verbruik eens om naar kWh per 100km, en dan zie je hoe inefficiënt een verbrandingsmotor in een auto ingezet wordt. Één liter benzine is ongeveer gelijk aan 8,9kwh. Een zuinige auto verbruikt 5 liter per 100km. Dan heb je het dus over 44,5kwh per 100km. De meeste elektrische auto’s zitten nog niet eens op de helft qua verbruik.

[ Bericht 8% gewijzigd door knoopie op 20-04-2023 20:21:14 ]
pi_208841415
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 18:55 schreef Pendule het volgende:

[..]
Nee? De VVD is gekozen. Kaag en Jetten zijn geen VVD.
Hebben we tegenwoordig een éénpartijenstelsel in Nederland? Weer wat geleerd!
pi_208841638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 20:16 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ga toch weg, clown.
pi_208841669
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 20:07 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ik nam aan dat VD het over de subsidie van vroeger had, want vaak loopt hij enige jaren achter met zijn argumenten.
Nou, dat EV's zonder subsidie niet rendabel zijn vertelde ik je al een paar jaar geleden.
pi_208842160
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 20:30 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Nou, dat EV's zonder subsidie niet rendabel zijn vertelde ik je al een paar jaar geleden.
Nu doe je net alsof ik een groot voorstander van elektrische auto’s ben. Maar dat is dus helemaal niet zo. Helemaal niet als het over die belachelijk grote zware dingen gaat.
pi_208842498
Ik vind zelf de Honda E Urban echt een leuk bakkie, maar dat ding is overpriced as fuck met een startprijs van 35.000 euro! Voor een kleine hatchback :')
pi_208842544
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 20:16 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat heb ik niet gezegd wijzen neus. Maar het is wel heel raar dat toevallig linkse (christen)honden zijn en dat zij van alles kunnen bepalen.
pi_208842800
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 20:51 schreef knoopie het volgende:

[..]
Nu doe je net alsof ik een groot voorstander van elektrische auto’s ben. Maar dat is dus helemaal niet zo. Helemaal niet als het over die belachelijk grote zware dingen gaat.
Hou even snel op zeg. Als iemand zich niet meer kon draaien in een gang vanwege zijn natte droom over een EV was jij het wel.
pi_208842850
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 21:08 schreef Cockwhale het volgende:
Ik vind zelf de Honda E Urban echt een leuk bakkie, maar dat ding is overpriced as fuck met een startprijs van 35.000 euro! Voor een kleine hatchback :')
Vanuit China zijn er blijkbaar goedkope modellen onderweg. Zoals de zeekr die iets van 25000,- zou moeten kosten.

Ziedaar de volgende veroveringstap van China ;)
pi_208842951
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 21:23 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Vanuit China zijn er blijkbaar goedkope modellen onderweg. Zoals de zeekr die iets van 25000,- zou moeten kosten.

25.000 goedkoop vinden :')

Never nooit niet dat ik dat voor auto betaal.
pi_208843665
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 21:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Hou even snel op zeg. Als iemand zich niet meer kon draaien in een gang vanwege zijn natte droom over een EV was jij het wel.
Ik weet dat je het altijd ontzettend graag met mij oneens wil zijn, maar ik ben nooit voorstander geweest van EV’s. En ik daag je uit om het tegenbewijs te leveren.
pi_208843858
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 21:27 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
25.000 goedkoop vinden :')

Never nooit niet dat ik dat voor auto betaal.
Ik bedoelde dat in perspectief he.
pi_208844323
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 21:52 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ik weet dat je het altijd ontzettend graag met mij oneens wil zijn, maar ik ben nooit voorstander geweest van EV’s. En ik daag je uit om het tegenbewijs te leveren.
Daarstraks had je het nog over de geweldige voordelen van een hybride voertuig. Of telt dat ineens niet mee?
pi_208844727
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 22:25 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Daarstraks had je het nog over de geweldige voordelen van een hybride voertuig. Of telt dat ineens niet mee?
Nee, natuurlijk niet. Omdat het de grote nadelen van een EV niet heeft, maar tijdens de normale dagelijkse ritjes wel de voordelen. Het is niet/nauwelijks zwaarder dan een normale auto, geen speciale oplaadpunten nodig, veel minder extra belasting op het net, geen gedoe op lange afstanden, veel minder accugrondstoffen nodig. Maar tijdens de dagelijkse 20km filerijden in de ochtend compleet elektrisch zonder uitstoot!

Dus ja, dat is essentieel anders. Maar als je zelfs dat nog niet begrepen had, dan snap ik niet waarom je je in deze discussie probeert te mengen.
pi_208845462
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 21:23 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ja ja, en de rest nog wat er bij komt aan BPM.

En vanaf 2025 MRB betalen..
pi_208845702
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 22:39 schreef knoopie het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet. Omdat het de grote nadelen van een EV niet heeft, maar tijdens de normale dagelijkse ritjes wel de voordelen. Het is niet/nauwelijks zwaarder dan een normale auto, geen speciale oplaadpunten nodig, veel minder extra belasting op het net, geen gedoe op lange afstanden, veel minder accugrondstoffen nodig. Maar tijdens de dagelijkse 20km filerijden in de ochtend compleet elektrisch zonder uitstoot!

Dus ja, dat is essentieel anders. Maar als je zelfs dat nog niet begrepen had, dan snap ik niet waarom je je in deze discussie probeert te mengen.
Want electrisch rijden is nu ineens niet electrisch meer :?

Kortom EV zijn volgens jou kut, maar als we er het door jou zo verfoeide benzine bij doen is het weer allemaal halleluja?
pi_208845726
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 22:59 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja ja, en de rest nog wat er bij komt aan BPM.

En vanaf 2025 MRB betalen..
Oh ja klopt, maar ik doelde daarmee ook op de prijsverschillen met de huidige EV stinkvoertuigen.
pi_208846221
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2023 23:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Want electrisch rijden is nu ineens niet electrisch meer :?

Kortom EV zijn volgens jou kut, maar als we er het door jou zo verfoeide benzine bij doen is het weer allemaal halleluja?
Nu leg je mij weer woorden in de mond, alleen maar omdat je het zo graag met mij oneens wil zijn of mij er op wil “betrappen” dat ik mijzelf tegenspreek? EV’s van 2500kg vind ik dom en heb ik altijd dom gevonden, voor minstens 95% van de bevolking. De combi elektro met benzine is in de praktijk naar mijn mening het beste compromis, vanwege eerder genoemde voordelen.

Maar het liefst ga ik gewoon op de fiets, als het niet te ver is. Dat zouden meer mensen moeten doen.
pi_208846744
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 23:28 schreef knoopie het volgende:

[..]
Nu leg je mij weer woorden in de mond, alleen maar omdat je het zo graag met mij oneens wil zijn of mij er op wil “betrappen”
Iedereen moet een hobby hebben.

quote:
dat ik mijzelf tegenspreek? EV’s van 2500kg vind ik dom en heb ik altijd dom gevonden, voor minstens 95% van de bevolking. De combi elektro met benzine is in de praktijk naar mijn mening het beste compromis, vanwege eerder genoemde voordelen.
Want een hybride heeft geen accu ofzo?

quote:
Maar het liefst ga ik gewoon op de fiets, als het niet te ver is. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Ja leuk k tnx bye maar niet iedereen woont op 5 km van zijn werk.
pi_208848888
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2023 23:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Iedereen moet een hobby hebben.
[..]
Want een hybride heeft geen accu ofzo?
Natuurlijk wel. Een normale benzine- of dieselauto trouwens ook. Maar die is veel kleiner.
Stel, je hebt 95kwh aan accu beschikbaar om auto’s te maken. Dan kan je één Audi etron maken, en bespaar je dus de co2 uitstoot van één benzineauto. Of je kan 9 plug-in hybrides maken, die allemaal het woon-werkverkeer elektrisch kunnen doen, tijdens een weekendje weg de helft elektrisch kunnen rijden, en alleen op vakantie vooral op benzine rijden. Wat denk je dat uiteindelijk meer energie bespaart; 9 hybrides die 70% elektrisch rijden, of één Audi etron en 8 normale brandstofautos?
quote:
Ja leuk k tnx bye maar niet iedereen woont op 5 km van zijn werk.
Ik ook niet. 17km ongeveer. Als je geen luie pad bent, dan is dat ook prima te doen met een normale fiets.

Geen idee waarom je altijd zo onnozel doet alsof we oplossingen niet kunnen combineren. De wereld is niet zwart-wit. Natuurlijk moet niet iedereen op de fiets gaan, want sommige mensen moeten gewoon verder rijden. Maar als iedereen die wél op 5 km van zijn werk woont met de fiets zou gaan, scheelt dat al heel wat.

Net zoals alleen elektrisch rijden niet dé oplossing is, net zoals waterstof niet dé oplossing is, en zonnepanelen of windmolens ook niet, maar een combinatie van dat alles!
  vrijdag 21 april 2023 @ 10:33:58 #153
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208849314
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 09:50 schreef knoopie het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Een normale benzine- of dieselauto trouwens ook. Maar die is veel kleiner.
Stel, je hebt 95kwh aan accu beschikbaar om auto’s te maken. Dan kan je één Audi etron maken, en bespaar je dus de co2 uitstoot van één benzineauto. Of je kan 9 plug-in hybrides maken, die allemaal het woon-werkverkeer elektrisch kunnen doen, tijdens een weekendje weg de helft elektrisch kunnen rijden, en alleen op vakantie vooral op benzine rijden. Wat denk je dat uiteindelijk meer energie bespaart; 9 hybrides die 70% elektrisch rijden, of één Audi etron en 8 normale brandstofautos?
Het gaat niet om 'energie'. Het gaat om bruikbare, mobiele en transportabele energie. Electrisch, of het nou full of hybride is, is dat gewoon niet. Je zit met een joekel van een accu van honderden kilo's. Dat is onnodig gesleep en zowel met delving, productie als afvoer het milieu juist extra belast.

quote:
[..]
Ik ook niet. 17km ongeveer. Als je geen luie pad bent, dan is dat ook prima te doen met een normale fiets.
Ga jij maar lekker een uur enkele reis door weer en wind elke dag. Maar ik heb zo het idee dat je dat vooral zegt omdat je thuis werkt.

quote:
Geen idee waarom je altijd zo onnozel doet alsof we oplossingen niet kunnen combineren. De wereld is niet zwart-wit. Natuurlijk moet niet iedereen op de fiets gaan, want sommige mensen moeten gewoon verder rijden. Maar als iedereen die wél op 5 km van zijn werk woont met de fiets zou gaan, scheelt dat al heel wat.
Ook zo handig om een extra reistijd van een half uur extra per dag te hebben tov de auto.

quote:
Net zoals alleen elektrisch rijden niet dé oplossing is, net zoals waterstof niet dé oplossing is, en zonnepanelen of windmolens ook niet, maar een combinatie van dat alles!
Zelfs dat niet. Van de beste oplossing (kernenergie, stabiele toevoer) kies je het meeste. Voor persoonlijke duurzaamheid zonnepanelen op je dak. Vanuit de naast de kerncentrales gelegen waterstof fabrieken wordt gas voor thuis en auto gemaakt. Dan ben je klaar. We hebben helemaal geen elektrisch rijden nodig. Ja voor jou electrische fiets misschien.
pi_208924845
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:17 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Haha oke
Dat is de simpele realiteit. Men stemt steeds zelf persoonlijk met deportomonnee totaal anders dan ze uitstralen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208925040
Geen elektrische auto hebben :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')