TL:DR Wielrukker heeft een 'openbaring' en komt er achter dat een bel op de fiets toch wel handig isquote:Niks meer vriendelijk doen. [alsof 'ie dat normaal gesproken wél was ;') ] Gewoon van je tringelingeling en erlangs razen! Hup, nog een keer aan dat ding hengsten als ze ‘m niet horen. Het maakt het fietsleven zoveel makkelijker. Zoals een baasje z’n hond commandeert, of een jochie z’n bestuurbare auto, zo bedien ik nu op afstand een fietser voor me. Geen gedoe meer, alleen maar ping-ping.
quote:Op zaterdag 13 mei 2023 02:53 schreef Het_Bokje het volgende:
IK HEB SINDS KORT EEN BEL OP MIJN RACEFIETS EN HET VOELT ALS EEN BEVRIJDING[
[..]
TL:DR Wielrukker heeft een 'openbaring' en komt er achter dat een bel op de fiets toch wel handig is![]()
Nou ja, ik hoop voor 'm dat ie net zo voorzichtig is op het fietspad is, als bij het scheren van z'n beentjes
Ik ben werkelijk nog nooit iemand uit dit team tegen gekomenquote:Ik zat altijd in ’team-pardon-mag-ik-passeren-dankuwel!
Ik kan het me ook niet heugen inderdaadquote:Op zaterdag 13 mei 2023 08:55 schreef gianni61 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben werkelijk nog nooit iemand uit dit team tegen gekomen
Ik zeg altijd ‘pardon/sorry mag ik er even langs, dank u!’quote:Op zaterdag 13 mei 2023 08:55 schreef gianni61 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben werkelijk nog nooit iemand uit dit team tegen gekomen
Bedankt voor het melden, we nemen het mee.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:08 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ik kan het me ook niet heugen inderdaad
Ik ben wel veel van team 'HEEEJ!-aan-de-kant-eikel!' tegen gekomen.
Idioten idd. Niks aan.quote:Op zondag 14 mei 2023 00:19 schreef Fretwork het volgende:
Vandaag twee keer bijna op dikbuikige Boretti rijders geklapt die tegemoet kwamen en 3-4 breed gingen fietsen. Duidelijk het eerste dagje buiten op de fiets van het jaar.
Ja dat laatste voor mij. En hoeveel kleiner is 't uiteindelijk?quote:Op maandag 15 mei 2023 14:09 schreef Z het volgende:
Die mini-versies van dat soort pompjes lijken me wel interessant. Als je er over leest, zijn de meeste mensen er wel positief over. Of dat ook geldt voor de Action/Lidl pompen weet ik niet. En omdat het elektrisch is, voelt het voor mij toch altijd en een beetje als een extra risico.
Dus echt snel is het ook niet, wat is dan het voordeel?quote:Op maandag 15 mei 2023 20:40 schreef pitboer het volgende:
Ik heb er 1 van Xiaomi.Bevalt goed.
Oppompen van beide banden duurt ongeveer 5 a 10 minuten.Ligt eraan hoeveel er bij in moet.
Ik heb ook zoiets: https://www.donrox.com/el(...)-compacte-fietspomp/quote:Op maandag 15 mei 2023 20:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus echt snel is het ook niet, wat is dan het voordeel?
Voor een autoband misschien, dat duurt echt niet zo lang voor een fietsband.quote:Op maandag 15 mei 2023 20:40 schreef pitboer het volgende:
Ik heb er 1 van Xiaomi.Bevalt goed.
Oppompen van beide banden duurt ongeveer 5 a 10 minuten.Ligt eraan hoeveel er bij in moet.
Dat klopt niet. Mijn mini pompje heeft een fietsband vol in 50 seconden, dan heeft zo een joekel er echt geen minuten voor nodig.quote:Op maandag 15 mei 2023 20:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus echt snel is het ook niet, wat is dan het voordeel?
Ik heb een 11-30 cassette en heb daar vorig jaar de Trois Ballon mee gefietst. De steile stukken van de Planche waren kut, maar heb alles kunnen doorfietsen en ik ben echt geen klimgeit.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 08:39 schreef Fretwork het volgende:
Beste medetoerders en Marmotten,
Ik zit nog een beetje te twijfelen voor de Marmotte wat ik monteer. Heb een crankstel 52/36 en een lange kooi.
Heb thuis een 11-32 cassette liggen, maar twijfel of ik geen 11-34 moet monteren omdat het kan.
Aan de andere kant, op 36-32 zou ik in principe toch genoeg cadans moeten kunnen houden?
Ik zou het vooraf een keer testen op een lange beklimming. Ikzelf heb met 34-28 nooit tekort gehad, en dat grootste kransje achter op de hele dag maar een paar keer gebruikt, alleen als het echt steil werd.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 08:39 schreef Fretwork het volgende:
Beste medetoerders en Marmotten,
Ik zit nog een beetje te twijfelen voor de Marmotte wat ik monteer. Heb een crankstel 52/36 en een lange kooi.
Heb thuis een 11-32 cassette liggen, maar twijfel of ik geen 11-34 moet monteren omdat het kan.
Aan de andere kant, op 36-32 zou ik in principe toch genoeg cadans moeten kunnen houden?
Ik weet niet waar je woont (Drenthe?), maar de enige lange en steile klim buiten Limburg kun je vinden rond Nijmegen. En dan denk ik vooral de Holleweg (of iets dergelijks).quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:59 schreef Fretwork het volgende:
Oké, goede heuvel om dit te testen dit weekend?
VAM berg misschien wel de beste optie dicht bij huis, of niet?
Je krijgt wel een beeld hoe snel (of langzaam) je fietst met een bepaald vermogen en een bepaalde cadans.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja, wat wil je testen? Een klim van 5-10 minuten stamp je ook nog wel op de macht omhoog, maar het wordt een heel ander verhaal als je na 6-7 uur fietsen nog de Alp d'Huez opmoet.
Nee natuurlijk, dit is geen test voor mn fitheid. Wil even voelen met 36/32 op 230-240-250 watt hoe het voelt op vergelijkbare hellingen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja, wat wil je testen? Een klim van 5-10 minuten stamp je ook nog wel op de macht omhoog, maar het wordt een heel ander verhaal als je na 6-7 uur fietsen nog de Alp d'Huez opmoet.
Deventer, maar de Motieweg en Holterberg zijn wat te kort en de Veluwezoom wat te grillig.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont (Drenthe?), maar de enige lange en steile klim buiten Limburg kun je vinden rond Nijmegen. En dan denk ik vooral de Holleweg (of iets dergelijks).
Volgens mij is die iets van 1km a 8%, maar wel met wat stukken die boven de 10% uitkomen.
Thanks Bizkit! En jij was rond de 70kg ergens toch?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 14:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb even mijn eigen stats erbij gehaald. En ik heb 2 keer de Stelvio achter elkaar gereden met een 36-28 als kleinste verzet.
Vanuit Bormio (7,1% gemiddeld, 21km) had ik een gemiddelde cadans van 76 met 226w gemiddeld.
Vanuit Prato (7,6% gemiddeld, 24km) had ik een gemiddelde cadans van 68 met 217w gemiddeld.
Dus met een 36-32 moet jou die Marmotte zeker lukken.
Toen iets eronder inderdaad, nu iets erboven.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 14:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Thanks Bizkit! En jij was rond de 70kg ergens toch?
Vanuit Rozendaal richting de Posbank (en dan 2e klim) loopt wel lekker toch om te testen ?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 11:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Deventer, maar de Motieweg en Holterberg zijn wat te kort en de Veluwezoom wat te grillig.
Zijpenberg West?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:59 schreef ddx het volgende:
[..]
Vanuit Rozendaal richting de Posbank (en dan 2e klim) loopt wel lekker toch om te testen ?
Tuurlijk niet te vergelijken met uur klimmen in de alpen, maar je krijgt wel idee.
Kom lekker een dagje hierheen, doe het rondje Spa wat patroon laatst gedaan heeft. Heb je genoeg mogelijkheden om even alles te testen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zijpenberg West?
Mijn favoriete klim in NL, maar voelt eerder als 5%.
Zit nu te kijken naar richting Dortmund te gaan.
Wat een belachelijk mooie rit trouwens zaterdag
Zijpenberg West is wel leuk ja, maar idd de steilste 500 m is net 6%. In de omgeving heb je nog meer 'klimmetjes' maar nooit echt lang en steil.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zijpenberg West?
Mijn favoriete klim in NL, maar voelt eerder als 5%.
Zit nu te kijken naar richting Dortmund te gaan.
Wat een belachelijk mooie rit trouwens zaterdag
De Rosier is uiteraard niet de enige scherprechter in die route. En volgens mij ging het niet alleen om steile klimmen te doen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 16:01 schreef Z het volgende:
Rosier is een loper. Daar heb je je 32 niet nodig. Als je Ardennen-routes met veel steile ellende wil, heb ik er wel een paar.
Heb je dit jaar nog geen ‘echte’ klimmen gedaan? Vogezen is best dichtbij.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:06 schreef Fretwork het volgende:
Is ook een leuke optie, heb het rondje met de Rosier gevonden. Maar zag dat je rond Hagen (2 uur rijden vanaf hier) best veel mooie klimmen kan maken met 200-250hm's
Haha nee is niet nodig hoor.quote:Op woensdag 17 mei 2023 16:01 schreef Z het volgende:
Rosier is een loper. Daar heb je je 32 niet nodig. Als je Ardennen-routes met veel steile ellende wil, heb ik er wel een paar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |