abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209425639
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat ik een nieuwe fiets wel kan betalen vind ik op zich niet zo'n goed argument om een hoop extra geld uit te geven wanneer dat (m.i.) betrekkelijk weinig meerwaarde oplevert. Als een frame verpest is dan zie of merk je dat wel, en de meeste betrekkelijk nieuwe fietsen in het hogere segment zijn van mensen die meer geld te besteden hebben dan tijd/motivatie om erop te zitten. Die fietsen hebben dan amper wat geleden.
Zo heeft iedereen z'n eigen argumenten. Ik voel het niet die meerprijs, dus waarom zou ik dan moeite gaan doen om een fiets te vinden die *precies* naar wens is als ik 'm bij de fietsenmaker zo kan laten configureren, me op kan laten meten en ik de man waar ik daarna kom voor reparaties en onderhoud er ook een plezier mee doe, etc.
pi_209425899
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 22:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zo heeft iedereen z'n eigen argumenten. Ik voel het niet die meerprijs, dus waarom zou ik dan moeite gaan doen om een fiets te vinden die *precies* naar wens is als ik 'm bij de fietsenmaker zo kan laten configureren, me op kan laten meten en ik de man waar ik daarna kom voor reparaties en onderhoud er ook een plezier mee doe, etc.
Heb beide wel gedaan, een goede verkoper maakt het leuk ja.
Maar nieuwe fietsen, je moet langs, uitzoeken, soms wachten, afstellen meenemen.
Heb ook weleens meer perfecte fietsen gekocht, van een half jaar oud, sommige van een fietsenmaker die kocht elk jaar het topmodel en zette er ook nog powemeters op enzo. Die kreeg hij al voor inkoopsprijs en waren echt een heel stuk goedkoper. Fietste er een half jaar op en verkocht ze dan.
Maar veel mensen durven niet een groot bedrag stuk te slaan op een hele jonge fiets.
Als je de fiets nieuw koopt sla je al gelijk 30% kapot zonder een meter te fietsen.
Maar beide heeft zo voordelen
Vakman pur sang
pi_209425965
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb beide wel gedaan, een goede verkoper maakt het leuk ja.
Maar nieuwe fietsen, je moet langs, uitzoeken, soms wachten, afstellen meenemen.
Heb ook weleens meer perfecte fietsen gekocht, van een half jaar oud, sommige van een fietsenmaker die kocht elk jaar het topmodel en zette er ook nog powemeters op enzo. Die kreeg hij al voor inkoopsprijs en waren echt een heel stuk goedkoper. Fietste er een half jaar op en verkocht ze dan.
Maar veel mensen durven niet een groot bedrag stuk te slaan op een hele jonge fiets.
Als je de fiets nieuw koopt sla je al gelijk 30% kapot zonder een meter te fietsen.
Maar beide heeft zo voordelen
Ja, ik haal het wel bij een goede zaak, waarbij ze fatsoenlijk adviseren en als er wat is ook voor je klaar staan. Langsgaan en uitzoeken vind ik niet vervelend.

Het wachten is wel erg vervelend.

Fietsenmaker die een topmodel koopt en er spul opzet voor inkoopprijs en dan na een half jaar verkoopt, dat is wel een mooie kans natuurlijk. Moet je maar net tegenaan lopen. Voor de meeste fietsen op bv. Marktplaats zal dat al niet opgaan. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Halcon op 06-06-2023 22:52:58 ]
pi_209425969
Kan je een 11-28 cassette rijden met een medium kooi (ultegra)? Althans denk dat ik een medium kooi heb. Ga eind deze maand naar Oostenrijk. Rij met een 34 voor. Past een 11-30 ook nog? Lijkt jullie dat overkill? Merk met klimmen van 12% dat het harken wordt en fietst altijd met een hoge cadans, vindt zwaar stoempen verschrikkelijk op het vlakke maar ook berg op.
pi_209426133
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat ik een nieuwe fiets wel kan betalen vind ik op zich niet zo'n goed argument om een hoop extra geld uit te geven wanneer dat (m.i.) betrekkelijk weinig meerwaarde oplevert. Als een frame verpest is dan zie of merk je dat wel, en de meeste betrekkelijk nieuwe fietsen in het hogere segment zijn van mensen die meer geld te besteden hebben dan tijd/motivatie om erop te zitten. Die fietsen hebben dan amper wat geleden.
Als niemand meer een nieuwe fiets koopt, dan hebben we ook een probleem. ;)

Ik heb nu een fiets met de nieuwste snufjes. Hookless, 12 speed, sneller schakelen, lichter, nog meer aero, beter zadel.

Maar het is dus maar net wat je wilt. Op mijn oude fiets kan met het juiste onderhoud nog iemand veel en lang plezier van hebben.
pi_209426264
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 22:47 schreef poiuytr het volgende:
Kan je een 11-28 cassette rijden met een medium kooi (ultegra)? Althans denk dat ik een medium kooi heb. Ga eind deze maand naar Oostenrijk. Rij met een 34 voor. Past een 11-30 ook nog? Lijkt jullie dat overkill? Merk met klimmen van 12% dat het harken wordt en fietst altijd met een hoge cadans, vindt zwaar stoempen verschrikkelijk op het vlakke maar ook berg op.
11-28 lukt zeker. 11-30 weet ik niet.
Aldus.
pi_209426322
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 18:47 schreef dop het volgende:

[..]
zou eerst eens uitzoeken wat de oorzaak van je hoofdpijn is.

ik kan zelf met relatief weinig drinken op de fiets af, hoofdpijn krijg is voornamelijk als ik te lang mijn warmte niet kwijt kan (teveel of te warme kleding).
enkel water is vaak een slecht plan, je neemt vocht beter op als er iets in zit.
hoeft niet gelijk isotone te zijn maar gebruik iets waar door je ook makkelijker drinkt.
zeker als je alleen water drinkt, kun je ook teveel drinken waardoor lichaam juist moeite heeft om de juiste vocht balans te houden. dan komt het wel meestal aan op natrium. wat overigens in onze normale voeding wel voldoende aanwezig is.
dan is er nog het inspanningsniveau, als dat erg hoog is zal er minder bloed naar je nieren gaan en lukt het ook minder goed om vocht op te nemen.
het is dus ook zaak om vooraf met een goede vocht balans te starten.
een avondje zuipen heeft dan ook gevolgen voor de volgende dag(en).
Ik zou weleens wat elektrolyten kunnen proberen. Iemand een idee voor betaalbare elektrolyten?
BlaBlaBla
pi_209427077
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 23:34 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Ik zou weleens wat elektrolyten kunnen proberen. Iemand een idee voor betaalbare elektrolyten?
Betaalbaar? In de fietswereld is juist het duurste het beste. Dus zoek de duurste.
Vakman pur sang
pi_209427647
quote:

[..]
Decathlon heeft volgens mij ook van die tabs voor in je drinken ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_209427692
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 21:30 schreef Tjacka het volgende:
hebben jullie tips? Ik heb geen zin om duizend euros uit te geven maar duizend zou nog wel kunnen.
Weet je ten eerste zeker dat je een racefiets wil? Als je doel is om vooral op de fiets bij mensen langs te gaan is een ander soort fiets wellicht handiger waar ook tassen op kunnen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 7 juni 2023 @ 09:03:31 #261
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_209427770
quote:

[..]
Keukenzout

Ik heb altijd van die Isostar/Powerbar tabs, 10 kleine, vaak in de aanbieding per 3 tubes.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  woensdag 7 juni 2023 @ 09:19:07 #262
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_209427912
quote:
Ik zou je kooi eens opmeten en dan kijken hoe lang hij is en wat er op past. Lijkt me zeker geen overkill na een vergelijkbare test laatst ;)

Ik reed met een 36-32 verzet, idealiter was dat een 34 geweest, maar kon tot 11-12 procent prima op mijn geplande wattage zitten. Die stukken van 14% en hoger ging ik richting of over FTP met een vrij lage cadans.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  woensdag 7 juni 2023 @ 09:21:42 #263
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_209427933
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 21:27 schreef Tjacka het volgende:
ik ben dik aan het worden maar denk er al jaren aan om te gaan fietsen. ook gewoon omdat ik toch wel vaak bij vrienden of familie ga en dan in plaats van de auto de fiets zou pakken..
Hoe ver wil je dan fietsen? Hoe vaak ongeveer? En in welke kleding?
pi_209435550
quote:
11-28 lukt sowieso. 11-30 ook wel, beetje met die stelschroef spelen. Ik kwam 2 jaar terug op de Croix de Fer iemand tegen die dat had en het werkte prima zei hij.

Ik rij nu met een 39-28 als kleinste in de bergen, maar na de Petit Ballon afgelopen weekend ben ik daar wel van genezen. Ik ga voor de volgende keer wel een crank met 36 fixen.
pi_209438551
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 21:30 schreef Tjacka het volgende:
hebben jullie tips? Ik heb geen zin om duizend euros uit te geven maar duizend zou nog wel kunnen.
Gewoon een mooie fiets onder de 1000¤.
Kijk maar eerst eens op Marktplaats rond, maak een proef rit. Is het niks, zet je hem terug op Marktplaats en ga je iets anders doen. Skeeleren bijvoorbeeld
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_209438580
Afgelopen zaterdag bij de GF Schleck alsnog gekwalificeerd voor de WK Granfondo in Glasgow. En dat met velgremmen 😎
https://strava.app.link/87W1Vv6fsAb

[ Bericht 18% gewijzigd door Patroon op 08-06-2023 08:15:05 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 8 juni 2023 @ 10:29:31 #267
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_209439877
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 06:46 schreef Patroon het volgende:
Afgelopen zaterdag bij de GF Schleck alsnog gekwalificeerd voor de WK Granfondo in Glasgow. En dat met velgremmen 😎
https://strava.app.link/87W1Vv6fsAb
Nice! Ga je die kant op?
Wel een mooi WK lijkt me om überhaupt te bezoeken.
pi_209443338
quote:
Shimano zelf spreekt van "short cage"(SS) en "medium cage"(GS) voor de Ultegra 8000 11s mechanical; Mantel bijvoorbeeld noemt dezelfde producten korte en lange kooi respectievelijk. Short cage zou tm 11-30 zijn en een max verschil van 35 tanden, dat volgens Shimano zelf.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_209447548
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 23:22 schreef Z het volgende:

[..]
11-28 lukt zeker. 11-30 weet ik niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 09:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik zou je kooi eens opmeten en dan kijken hoe lang hij is en wat er op past. Lijkt me zeker geen overkill na een vergelijkbare test laatst ;)

Ik reed met een 36-32 verzet, idealiter was dat een 34 geweest, maar kon tot 11-12 procent prima op mijn geplande wattage zitten. Die stukken van 14% en hoger ging ik richting of over FTP met een vrij lage cadans.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:37 schreef miro86 het volgende:

[..]
Shimano zelf spreekt van "short cage"(SS) en "medium cage"(GS) voor de Ultegra 8000 11s mechanical; Mantel bijvoorbeeld noemt dezelfde producten korte en lange kooi respectievelijk. Short cage zou tm 11-30 zijn en een max verschil van 35 tanden, dat volgens Shimano zelf.
Heb een 11-28 gekocht, volgende week monteren, zoals ik het heb berekend kan het maximaal tot 35T en rij met een 52 voorblad. Een 11-30 kan alleen met een 50T voorblad. Weer wat geleerd hoe je dat kan berekenen. Dank voor het meedenken.
  donderdag 8 juni 2023 @ 23:14:29 #270
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209447825
quote:

[..]
Wat drink je normaal tijdens het fietsen? Als het gewoon water is, begin dan eerst maar eens met gewoon een isotone sportdrank. Genoeg poeders op de markt in alle prijscategorieën. Zoek er eentje die je qua smaak bevalt.

Daarnaast kan je bij Kruidvat van die sachets ORS kopen. Kost geen drol. Gaat standaard mee de rugzak in tijdens het alpineren, maar na een lange en/of intensieve fietstraining in de zomer komen ze ook goed van pas. Ik kan slecht tegen warmte en zweet me altijd een ongeluk :') .
Huilen dan.
pi_209452709
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat drink je normaal tijdens het fietsen? Als het gewoon water is, begin dan eerst maar eens met gewoon een isotone sportdrank. Genoeg poeders op de markt in alle prijscategorieën. Zoek er eentje die je qua smaak bevalt.

Daarnaast kan je bij Kruidvat van die sachets ORS kopen. Kost geen drol. Gaat standaard mee de rugzak in tijdens het alpineren, maar na een lange en/of intensieve fietstraining in de zomer komen ze ook goed van pas. Ik kan slecht tegen warmte en zweet me altijd een ongeluk :') .
Wat super spul is, is Vitargo.
Vooral voor een lange inspanning al voortijds drinken.
Vakman pur sang
pi_209452927
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 14:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat super spul is, is Vitargo.
Vooral voor een lange inspanning al voortijds drinken.
Ik heb dat gekocht op jouw aanraden, probleem wat ik ervaar is alleen dat het totaal niet goed oplost. Soms kom ik terug van een rit en dan heb ik onderin mijn lege bidon een harde suikerklont..
  vrijdag 9 juni 2023 @ 14:47:45 #273
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209453021
Is zetmeel, zo te lezen. Ja dat lost niet zo best op in water.
Huilen dan.
pi_209453104
Ik ga het ook proberen (Vitargo). Ik heb het wel eens geprobeerd met pure Maltodextrine maar daar ben ik overgevoelig voor.
Aldus.
pi_209453105
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 14:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik heb dat gekocht op jouw aanraden, probleem wat ik ervaar is alleen dat het totaal niet goed oplost. Soms kom ik terug van een rit en dan heb ik onderin mijn lege bidon een harde suikerklont..
Ja klopt, das een nadeel, zijn lange koolhydraten, soort van zetmeel. Moet je eerst shaken met zo’n beker voor eiwit Shake of even met de blender.
Maar is inderdaad wel een nadeel.

Je kunt ook de avond tevoren een 2 bidons drinken en de rit op gewone isotone doen.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')