abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208922373
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 11:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou ja, als je dan tóch die stap gaat nemen, dan zou ik ook direct volledig van het gas gaan. Kan de aansluiting ook weg, bespaar je daar weer geld op.
Voor dat besparen op de kosten van de aansluiting hoeft die aansluiting niet weg.

Gewoon je gascontract opzeggen is genoeg om van alle kosten voor gas af te komen, ook de vaste kosten betaal je dan niet meer.
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 14:52:57 #27
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208922396
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 14:48 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Voor dat besparen op de kosten van de aansluiting hoeft die aansluiting niet weg.

Gewoon je gascontract opzeggen is genoeg om van alle kosten voor gas af te komen, ook de vaste kosten betaal je dan niet meer.
volgens mij betaals je ook voor het feit dat je een gasaansluiting hebt, ongeacht of je die gebruikt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_208922405
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 14:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
volgens mij betaals je ook voor het feit dat je een gasaansluiting hebt, ongeacht of je die gebruikt.
Niet als je je contract met de energieleverancier opzegt.

Dat is voldoende.

ATO wordt dan ook automatisch opgezegd dus geen contract met netbeheerder.

Ik ben al 5 jaar gasloos op die manier.

Ivo en ik wonen praktisch in het Tweakers topic over dat onderwerp ;)
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 15:02:47 #29
16180 crew  CoolGuy
pi_208922453
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 14:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Niet als je je contract met de energieleverancier opzegt.

Dat is voldoende.

ATO wordt dan ook automatisch opgezegd dus geen contract met netbeheerder.

Ik ben al 5 jaar gasloos op die manier.

Ivo en ik wonen praktisch in het Tweakers topic over dat onderwerp ;)
Ah dus dat de leiding naar je huis toe er is, kost je niet extra geld? Dat is wel nice,, maar dan hoef je het daar ook niet voor te doen dus.
pi_208922477
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ah dus dat de leiding naar je huis toe er is, kost je niet extra geld? Dat is wel nice,, maar dan hoef je het daar ook niet voor te doen dus.
Je kan natuurlijk altijd vragen om het weg te halen.
Maar schade aan je tuin of oprit is dan niet uit te sluiten.

Dus ik wacht tot Stedin zelf komt, ooit, mss. Dan is dat hun probleem als m’n straatje inzakt.

Momenteel is weghalen gratis maar daar hebben wel wat Tweakers voor moeten procederen, waarna de politiek ingreep.
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 15:09:25 #31
16180 crew  CoolGuy
pi_208922496
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk altijd vragen om het weg te halen.
Maar schade aan je tuin of oprit is dan niet uit te sluiten.

Dus ik wacht tot Stedin zelf komt, ooit, mss. Dan is dat hun probleem als m’n straatje inzakt.

Momenteel is weghalen gratis maar daar hebben wel wat Tweakers voor moeten procederen, waarna de politiek ingreep.
Waarom zou je dat doen als die leiding er ligt maar je verder geen geld kost? Dan zou ik ook denken, lekker laten liggen.
pi_208922537
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 13:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je gooit er al een bak geld tegenaan.
Met overal vloerverwarming altijd gelijk all electric warmtepomp doen, mits je ook PV panelen kunt plaatsen
Ja er komen 9 solaredge panelen, althans de ruimte is er voor en binnenkort ontvang ik (als het goed is) de offerte
pi_208922543
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hybride ben ik geen voorstander ben omdat je dan evengoed nog je gasabonnement kosten hebt, en die vind ik best flink voor dat beetje gas wat je nog nodig hebt met hybride. Je prijs per m3 stijgt enorm met een hybride.
Daar heb je dan ook weer gelijk in, heb ik niet bij stilgestaan
pi_208922726
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 14:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, je hoeft alleen iets te betalen als je een contract voor die aansluiting hebt. Gebruik je de aansluiting niet en heb je geen contract (meer), dan hoef je ook niet te betalen.
pi_208922747
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Voor de aanleg van die leiding is al betaald... Jawel: bij de aanleg.

Als de netbeheerder het commercieel interessant vindt om de leiding in stand te houden moeten ze dat doen. Denken ze dat instandhouding meer gaat kosten dan gaat opleveren, dan mogen ze hem op eigen initiatief weghalen als je geen gas meer gebruikt en geen contract hebt.

Want heel simpel: alles tot en met de gasmeter is eigendom van de netbeheerder. De netbeheerder is dus volledig verantwoordelijk. En niet de huiseigenaar.
pi_208923028
quote:
4s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:17 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]
Ja er komen 9 solaredge panelen, althans de ruimte is er voor en binnenkort ontvang ik (als het goed is) de offerte
Das weinig, kun je misschien net zo goed met heel weinig gas af
Er is nogal wat gaande in de warmtepomp wereld.
Ook R32 wordt uitgefaseerd en dat kan betekenen dat over een paar jaar koudemiddel of onderdelen er ook niet meer zijn.

Ik zou voor warm water een grote warmtepomp boiler (is zonder buitendeel) nemen. En cv gewoon op HR.
Vakman pur sang
pi_208923220
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ook R32 wordt uitgefaseerd en dat kan betekenen dat over een paar jaar koudemiddel of onderdelen er ook niet meer zijn.
R32 mag vanaf 2027 niet meer toegepast worden in nieuwe (!) warmtepompen, koelinstallaties of airco's.
Dat betekent niet dat het niet meer gebruikt mag worden om bestaande warmtepompen bij te vullen.

Je verspreidt vooral verwarring terwijl dat niet nodig is.
pi_208923791
Heren,

Even een andere vraag maar in dezelfde richting.

Wij hebben hier 27 appartementen met blokverwarming. Het zijn kleine tweekamer appartementen, 67m². Het idee is om van het gas te gaan en "doorstroomverwarming" apparatuur te gebruiken voor de douche en keuken. Verwarming doen we dan met airco's.

Ik lees verschillende dingen over doorstroomverwarming. Ik vraag mij dan ook af of iemand hier daar ervaring mee heeft.
pi_208923794
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Waarom zou je dat doen als die leiding er ligt maar je verder geen geld kost? Dan zou ik ook denken, lekker laten liggen.
bij mijn vorige huis werden alle gasaansluitingen in de straat vernieuwd en toen kreeg ik geen nieuwe meer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208923806
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:00 schreef blessed19 het volgende:
Heren,

Even een andere vraag maar in dezelfde richting.

Wij hebben hier 27 appartementen met blokverwarming. Het zijn kleine tweekamer appartementen, 67m². Het idee is om van het gas te gaan en "doorstroomverwarming" apparatuur te gebruiken voor de douche en keuken. Verwarming doen we dan met airco's.

Ik lees verschillende dingen over doorstroomverwarming. Ik vraag mij dan ook af of iemand hier daar ervaring mee heeft.
als je een regendouche hebt wordt het wat lastiger, maar anders kan dit wel.
Je netbeheerder is er alleen niet blij mee, maar meer dan dat kunnen ze niet doen.

Persoonlijk zou ik in die situatie een warmtepompboiler installeren.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208923832
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als je een regendouche hebt wordt het wat lastiger, maar anders kan dit wel.
Je netbeheerder is er alleen niet blij mee, maar meer dan dat kunnen ze niet doen.

Persoonlijk zou ik in die situatie een warmtepompboiler installeren.
Je bedoeld warmtepompboilers voor blokverwarming?
pi_208923842
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:05 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Je bedoeld warmtepompboilers voor blokverwarming?
nee een warmtepompboiler voor persoonlijk gebruik. Je kan hem delen met je blok, maar dat is lastig qua facturen uitsturen en bijhouden wie wat gebruikt voor jou.
pi_208923858
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:53 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Voor de aanleg van die leiding is al betaald... Jawel: bij de aanleg.

Als de netbeheerder het commercieel interessant vindt om de leiding in stand te houden moeten ze dat doen. Denken ze dat instandhouding meer gaat kosten dan gaat opleveren, dan mogen ze hem op eigen initiatief weghalen als je geen gas meer gebruikt en geen contract hebt.

Want heel simpel: alles tot en met de gasmeter is eigendom van de netbeheerder. De netbeheerder is dus volledig verantwoordelijk. En niet de huiseigenaar.
ben je niet verplicht om medewerking te geven als zij hem willen weghalen?
pi_208923867
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Jazeker
pi_208923916
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee een warmtepompboiler voor persoonlijk gebruik. Je kan hem delen met je blok, maar dat is lastig qua facturen uitsturen en bijhouden wie wat gebruikt voor jou.
Meh, wat ik zo lees is zo'n boiler niet echt geschikt om in een leefomgeving te plaatsen. Maargoed, dat er alternatieven zijn is wel intressant.
pi_208924046
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 16:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
R32 mag vanaf 2027 niet meer toegepast worden in nieuwe (!) warmtepompen, koelinstallaties of airco's.
Dat betekent niet dat het niet meer gebruikt mag worden om bestaande warmtepompen bij te vullen.

Je verspreidt vooral verwarring terwijl dat niet nodig is.
Klopt wat je zegt maar wat wel zo is dat er quotems worden afgegeven voor de productie van koudemiddel. De EU zal de R32 quotems schaars gaan maken waardoor de fabrikant minder mag produceren en daardoor de prijs skyhigh gaat.
Ook bv compressor fabrikanten zullen bv niet meer die serie gaan producten. (Of zolang China en de VS niet volgen zal dat wellicht mee vallen )
Vakman pur sang
pi_208924078
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt wat je zegt maar wat wel zo is dat er quotems worden afgegeven voor de productie van koudemiddel. De EU zal de R32 quotems schaars gaan maken waardoor de fabrikant minder mag produceren en daardoor de prijs skyhigh gaat.
Ook bv compressor fabrikanten zullen bv niet meer die serie gaan producten. (Of zolang China en de VS niet volgen zal dat wellicht mee vallen )
Als het niet meer gebruikt mag worden in nieuwe machines dan zal de vraag ook direct afnemen.
Ik vind het een beetje voorbarig om dan maar 4 jaar op je handen te gaan zitten omdat er misschien iets zou kunnen gebeuren.

Jij plaatst de komende 4 jaar geen warmtepompen meer, begrijp ik?
pi_208924096
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:14 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Meh, wat ik zo lees is zo'n boiler niet echt geschikt om in een leefomgeving te plaatsen. Maargoed, dat er alternatieven zijn is wel intressant.
Ik heb er 1 en die bevalt me prima. Die staat op zolder en het geluid valt me ook reuze mee.
pi_208924097
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als ze daar netjes vooraf een afspraak voor maken zonder valse voorlichting over kosten of verplichtingen tot opdracht geven, dan ben je inderdaad verplicht om je medewerking te verlenen. De netbeheerder is immers eigenaar, dus die beslist.

Maar je hoeft dus helemaal niets, behalve die medewerking verlenen aan de werkzaamheden die de netbeheerder op afspraak aan haar eigendommen wil uitvoeren. Zonder kosten, risico's of andere verplichtingen voor jou als consument.
pi_208924120
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb er 1 en die bevalt me prima
Je hebt er eentje in de woonkamer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')