Ah Daikin.quote:
Weet jij toevallig welke module ik moet hebben voor een extensa ai 6?quote:Op vrijdag 7 april 2023 19:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ah Daikin.
Wel degelijk merk hoor.
Trouwens neem voor de WiFi adapter en de app maar rustig een uur of 2.
Heb de Altherma’s veel geplaatst afgelopen jaren en deed echt niet meer de WiFi adapter ah einde vd dag. Maar dat zul je nog meemaken. Voordeel, eenmaal geïnstalleerd dan doet ie het verder ook wel.
Maar er zit een foutje in bij het aanmelden en je WiFi herkennen. Met iPhone is het belangrijk dat je alles uitzet, 4G en Bluetooth.
Je moet eerst verbing maken met Daikin-ap WiFi welke het apparaat uitzend. Die moet op zijn beurt verbinden met jouw internet via jou normale WiFi netwerk. Maar net als je verbinding hebt gaat ie herstarten en dan is ie weer alles kwijt![]()
Trouwens eenmaal verbonden met internetje gaat ie updates downloaden en inladen. Dat kan zo een uur duren en na die update kan die zo weer een update gaan downloaden.
Kwam daarom altijd op een avond terug, koffie, biertje aan de keukentafel, intussen zwak ouwehoeren, en maar updaten, nog een biertje en dan om 22:00 savonds was het wel goed![]()
Maar ben benieuwd hoe het jou vergaat.
Als ik de brochure wil downloaden kan dat pas na invullen van prive gegevens.quote:Op donderdag 27 april 2023 10:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Quatt
Gaat om een tussenwoning, bouwjaar 1989. Binnenkort dak, spouwmuur en vloerisolatie. Ook vloerverwarming gaat er komen en alle radiatoren gaan eruit. Hebben nu een combiketel 4 jaar oud maar willen op termijn van het gas af.
Geen idee, ik weet alleen dat er sinds kort een 5 huizen verderop aan de gevel hangt.quote:Op donderdag 27 april 2023 10:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Quatt
Gaat om een tussenwoning, bouwjaar 1989. Binnenkort dak, spouwmuur en vloerisolatie. Ook vloerverwarming gaat er komen en alle radiatoren gaan eruit. Hebben nu een combiketel 4 jaar oud maar willen op termijn van het gas af.
Heb me ooit aangemeld omdat ik benieuwd was naar de specificaties.quote:Op donderdag 27 april 2023 10:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Quatt
Maar tbh vind ik die mooie behuizing wel echt een plus puntquote:Op donderdag 27 april 2023 10:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb me ooit aangemeld omdat ik benieuwd was naar de specificaties.
De monobloc WP is 4 KW. En R32.
Ze geven aan dat je voor all electric 2 units moet kopen.
De unit ziet er wel leuk uit, mooi ontwerp.
Maar vreemd bedrijf.
Echt van die Amsterdammers waar zo’n afgestudeerde Sales figuur achter zit en waar heel veel wordt geïnvesteerd in promotie.
Ik denk dat ze een goedkoop Chinees model ontdoen van de behuizing en in deze mooie behuizing stoppen.
Lees op tweakers dat er nu meer ervaring is, en die is niet slecht.quote:Op donderdag 27 april 2023 10:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar tbh vind ik die mooie behuizing wel echt een plus punt
Dan moet je een 2e ernaast zetten, staat in de brochurequote:Op donderdag 27 april 2023 11:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat ik begrijp (en ik ben echt een leek) is dat de pomp nu hybride is en dat ze bezig zijn met het ontwikkelen van fulltime Electric. Als dat uitkomt dan is dat modulair te vervangen in de hybride pomp
Mijn pomp is online. Update was nog geen 5 min, alle instellingen zijn bewaard gebleven. Al met al positieve ervaring.quote:Op donderdag 27 april 2023 11:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan moet je een 2e ernaast zetten, staat in de brochure
Helemaal gelijk, ik las het even andersquote:Op donderdag 27 april 2023 11:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan moet je een 2e ernaast zetten, staat in de brochure
quote:All electric-ready
Met een warmtepomp gebruik je nog steeds een beetje gas, bijvoorbeeld voor je tapwater. Eigenlijk willen we natuurlijk helemaal geen gas meer gebruiken, maar voor de meeste mensen in Nederland is het nog niet mogelijk om volledig gasloos te leven. De Quatt Hybrid is dan een goede oplossing.
Quatt is bezig met de ontwikkeling van een all-electric module, die we binnen een paar jaar zullen introduceren. Als jij er klaar voor bent, bestel je deze module. We voegen ‘m toe aan je Quatt Hybrid en samen vormen ze één systeem om je woning en je tapwater mee te verwarmen.
Nou ja, als je dan tóch die stap gaat nemen, dan zou ik ook direct volledig van het gas gaan. Kan de aansluiting ook weg, bespaar je daar weer geld op.quote:Op donderdag 27 april 2023 11:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zie door alle bomen het bos gewoon niet meer. Weet gewoon niet welk systeem ik moet kiezen, welk type, welk merk etc etc. Weet niet of ik hybride wil of meteen full electric.
Ieder bedrijf dat ik contact spreekt voor zijn eigen parochie heb ik het gevoel.
Mijn idee is om volledig van het gas te gaan (maar weet niet of dat verstandig is om wat voor reden dan ook). Radiatoren gaan weg en daar komt vloerverwarming voor in de plaats. Huis wordt geïsoleerd, er komen nieuwe kozijnen inclusief hr++ overal (wat nu nog dubbelglas of enkel glas is).
Nee maar mijn witte kast is niet perse mooierquote:Op donderdag 27 april 2023 10:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lees op tweakers dat er nu meer ervaring is, en die is niet slecht.
Wel allemaal hybride.
Het product kan best goed zijn. De eigenaar had eerder ook een e scooter ontwikkeld.
Maar ja ben zelf geen hybride voorstander
[ afbeelding ]
Zo mooi vind ik m ook niet
Je kan eerst alle maatregelen nemen, dus je woning inderdaad isoleren en alvast vloerverwarming aanleggen als je toch bezig bent, stroomkabel naar meterkast leggen, kookplaat alvast naar inductie (als dat nog niet gedaan is), etc.quote:Op donderdag 27 april 2023 11:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zie door alle bomen het bos gewoon niet meer. Weet gewoon niet welk systeem ik moet kiezen, welk type, welk merk etc etc. Weet niet of ik hybride wil of meteen full electric.
Ieder bedrijf dat ik contact spreekt voor zijn eigen parochie heb ik het gevoel.
Mijn idee is om volledig van het gas te gaan (maar weet niet of dat verstandig is om wat voor reden dan ook). Radiatoren gaan weg en daar komt vloerverwarming voor in de plaats. Huis wordt geïsoleerd, er komen nieuwe kozijnen inclusief hr++ overal (wat nu nog dubbelglas of enkel glas is).
hybride ben ik geen voorstander ben omdat je dan evengoed nog je gasabonnement kosten hebt, en die vind ik best flink voor dat beetje gas wat je nog nodig hebt met hybride. Je prijs per m3 stijgt enorm met een hybride.quote:Op donderdag 27 april 2023 11:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb inmiddels ook de energieverbruiken voor verwarmen en tapwater productie gevonden.quote:Op donderdag 27 april 2023 12:02 schreef Leandra het volgende:
Dat lijkt me idd een goed idee, eerst alle maatregelen qua isolatie en vloerverwarming en dergelijke zodat je na een winter ook weet wat voor WP je werkelijk nodig hebt en of je misschien gelijk gasloos kunt.
Je gooit er al een bak geld tegenaan.quote:Op donderdag 27 april 2023 11:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Voor dat besparen op de kosten van de aansluiting hoeft die aansluiting niet weg.quote:Op donderdag 27 april 2023 11:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, als je dan tóch die stap gaat nemen, dan zou ik ook direct volledig van het gas gaan. Kan de aansluiting ook weg, bespaar je daar weer geld op.
volgens mij betaals je ook voor het feit dat je een gasaansluiting hebt, ongeacht of je die gebruikt.quote:Op donderdag 27 april 2023 14:48 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Voor dat besparen op de kosten van de aansluiting hoeft die aansluiting niet weg.
Gewoon je gascontract opzeggen is genoeg om van alle kosten voor gas af te komen, ook de vaste kosten betaal je dan niet meer.
Niet als je je contract met de energieleverancier opzegt.quote:Op donderdag 27 april 2023 14:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
volgens mij betaals je ook voor het feit dat je een gasaansluiting hebt, ongeacht of je die gebruikt.
Ah dus dat de leiding naar je huis toe er is, kost je niet extra geld? Dat is wel nice,, maar dan hoef je het daar ook niet voor te doen dus.quote:Op donderdag 27 april 2023 14:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet als je je contract met de energieleverancier opzegt.
Dat is voldoende.
ATO wordt dan ook automatisch opgezegd dus geen contract met netbeheerder.
Ik ben al 5 jaar gasloos op die manier.
Ivo en ik wonen praktisch in het Tweakers topic over dat onderwerp
Je kan natuurlijk altijd vragen om het weg te halen.quote:Op donderdag 27 april 2023 15:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah dus dat de leiding naar je huis toe er is, kost je niet extra geld? Dat is wel nice,, maar dan hoef je het daar ook niet voor te doen dus.
Waarom zou je dat doen als die leiding er ligt maar je verder geen geld kost? Dan zou ik ook denken, lekker laten liggen.quote:Op donderdag 27 april 2023 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk altijd vragen om het weg te halen.
Maar schade aan je tuin of oprit is dan niet uit te sluiten.
Dus ik wacht tot Stedin zelf komt, ooit, mss. Dan is dat hun probleem als m’n straatje inzakt.
Momenteel is weghalen gratis maar daar hebben wel wat Tweakers voor moeten procederen, waarna de politiek ingreep.
Ja er komen 9 solaredge panelen, althans de ruimte is er voor en binnenkort ontvang ik (als het goed is) de offertequote:Op donderdag 27 april 2023 13:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je gooit er al een bak geld tegenaan.
Met overal vloerverwarming altijd gelijk all electric warmtepomp doen, mits je ook PV panelen kunt plaatsen
Daar heb je dan ook weer gelijk in, heb ik niet bij stilgestaanquote:Op donderdag 27 april 2023 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hybride ben ik geen voorstander ben omdat je dan evengoed nog je gasabonnement kosten hebt, en die vind ik best flink voor dat beetje gas wat je nog nodig hebt met hybride. Je prijs per m3 stijgt enorm met een hybride.
Nee, je hoeft alleen iets te betalen als je een contract voor die aansluiting hebt. Gebruik je de aansluiting niet en heb je geen contract (meer), dan hoef je ook niet te betalen.quote:Op donderdag 27 april 2023 14:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
volgens mij betaals je ook voor het feit dat je een gasaansluiting hebt, ongeacht of je die gebruikt.
Voor de aanleg van die leiding is al betaald... Jawel: bij de aanleg.quote:Op donderdag 27 april 2023 15:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah dus dat de leiding naar je huis toe er is, kost je niet extra geld? Dat is wel nice,, maar dan hoef je het daar ook niet voor te doen dus.
Das weinig, kun je misschien net zo goed met heel weinig gas afquote:Op donderdag 27 april 2023 15:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja er komen 9 solaredge panelen, althans de ruimte is er voor en binnenkort ontvang ik (als het goed is) de offerte
R32 mag vanaf 2027 niet meer toegepast worden in nieuwe (!) warmtepompen, koelinstallaties of airco's.quote:Op donderdag 27 april 2023 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ook R32 wordt uitgefaseerd en dat kan betekenen dat over een paar jaar koudemiddel of onderdelen er ook niet meer zijn.
bij mijn vorige huis werden alle gasaansluitingen in de straat vernieuwd en toen kreeg ik geen nieuwe meer.quote:Op donderdag 27 april 2023 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen als die leiding er ligt maar je verder geen geld kost? Dan zou ik ook denken, lekker laten liggen.
als je een regendouche hebt wordt het wat lastiger, maar anders kan dit wel.quote:Op donderdag 27 april 2023 18:00 schreef blessed19 het volgende:
Heren,
Even een andere vraag maar in dezelfde richting.
Wij hebben hier 27 appartementen met blokverwarming. Het zijn kleine tweekamer appartementen, 67m². Het idee is om van het gas te gaan en "doorstroomverwarming" apparatuur te gebruiken voor de douche en keuken. Verwarming doen we dan met airco's.
Ik lees verschillende dingen over doorstroomverwarming. Ik vraag mij dan ook af of iemand hier daar ervaring mee heeft.
Je bedoeld warmtepompboilers voor blokverwarming?quote:Op donderdag 27 april 2023 18:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als je een regendouche hebt wordt het wat lastiger, maar anders kan dit wel.
Je netbeheerder is er alleen niet blij mee, maar meer dan dat kunnen ze niet doen.
Persoonlijk zou ik in die situatie een warmtepompboiler installeren.
nee een warmtepompboiler voor persoonlijk gebruik. Je kan hem delen met je blok, maar dat is lastig qua facturen uitsturen en bijhouden wie wat gebruikt voor jou.quote:Op donderdag 27 april 2023 18:05 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Je bedoeld warmtepompboilers voor blokverwarming?
ben je niet verplicht om medewerking te geven als zij hem willen weghalen?quote:Op donderdag 27 april 2023 15:53 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Voor de aanleg van die leiding is al betaald... Jawel: bij de aanleg.
Als de netbeheerder het commercieel interessant vindt om de leiding in stand te houden moeten ze dat doen. Denken ze dat instandhouding meer gaat kosten dan gaat opleveren, dan mogen ze hem op eigen initiatief weghalen als je geen gas meer gebruikt en geen contract hebt.
Want heel simpel: alles tot en met de gasmeter is eigendom van de netbeheerder. De netbeheerder is dus volledig verantwoordelijk. En niet de huiseigenaar.
Jazekerquote:Op donderdag 27 april 2023 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ben je niet verplicht om medewerking te geven als zij hem willen weghalen?
Meh, wat ik zo lees is zo'n boiler niet echt geschikt om in een leefomgeving te plaatsen. Maargoed, dat er alternatieven zijn is wel intressant.quote:Op donderdag 27 april 2023 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee een warmtepompboiler voor persoonlijk gebruik. Je kan hem delen met je blok, maar dat is lastig qua facturen uitsturen en bijhouden wie wat gebruikt voor jou.
Klopt wat je zegt maar wat wel zo is dat er quotems worden afgegeven voor de productie van koudemiddel. De EU zal de R32 quotems schaars gaan maken waardoor de fabrikant minder mag produceren en daardoor de prijs skyhigh gaat.quote:Op donderdag 27 april 2023 16:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
R32 mag vanaf 2027 niet meer toegepast worden in nieuwe (!) warmtepompen, koelinstallaties of airco's.
Dat betekent niet dat het niet meer gebruikt mag worden om bestaande warmtepompen bij te vullen.
Je verspreidt vooral verwarring terwijl dat niet nodig is.
Als het niet meer gebruikt mag worden in nieuwe machines dan zal de vraag ook direct afnemen.quote:Op donderdag 27 april 2023 18:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt maar wat wel zo is dat er quotems worden afgegeven voor de productie van koudemiddel. De EU zal de R32 quotems schaars gaan maken waardoor de fabrikant minder mag produceren en daardoor de prijs skyhigh gaat.
Ook bv compressor fabrikanten zullen bv niet meer die serie gaan producten. (Of zolang China en de VS niet volgen zal dat wellicht mee vallen )
Ik heb er 1 en die bevalt me prima. Die staat op zolder en het geluid valt me ook reuze mee.quote:Op donderdag 27 april 2023 18:14 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Meh, wat ik zo lees is zo'n boiler niet echt geschikt om in een leefomgeving te plaatsen. Maargoed, dat er alternatieven zijn is wel intressant.
Als ze daar netjes vooraf een afspraak voor maken zonder valse voorlichting over kosten of verplichtingen tot opdracht geven, dan ben je inderdaad verplicht om je medewerking te verlenen. De netbeheerder is immers eigenaar, dus die beslist.quote:Op donderdag 27 april 2023 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ben je niet verplicht om medewerking te geven als zij hem willen weghalen?
Je hebt er eentje in de woonkamer?quote:Op donderdag 27 april 2023 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb er 1 en die bevalt me prima
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |