Huh? Is er iets bijzonders met de buitentemperatuur?quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog nieuws op het warmtepompen vlak?
Hoe vergaat het mensen thuis met de temperatuur bij deze buitentemperaturen?
Warmtepompen met horizontale fans zie je idd wel veel in de US en Canada, viel me op aan de video's.quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens doet me denken aan een jaar of 3 geleden, toen viel er een dik pak sneeuw.
De grote utiliteit warmtepompen van Carrier met horizontale fans zijn toen allemaal op de as afgebroken.
Stonden uit, dik pak sneeuw erop.
Gaan een keer weer aan, fan zit vast motor gaat aan..knap..
We hadden toen 16 defecte fans a ¤1600 stuk, op 5 locaties.
fabrikant gaf niet thuis (behalve dat ze nieuwe konden opsturen)
Die zien er zo uit:
[ afbeelding ]
Wat was de investering, als ik vragen mag?quote:Op donderdag 30 november 2023 19:13 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb er ook een besteld! Een Panasonic 7kw monoblock.
Dan een warmtepompboiler, nog iets verzinnen voor de garage die ook een ketel heeft en dan kan de gaskraan hier dicht.
Ik ga alles zelf installeren. Met de subsidie er af valt de investering mij echt alles mee.
Het staat natuurlijk nog niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat was de investering, als ik vragen mag?
Oh, dat valt mij ook wel erg mee inderdaad.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:17 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Het staat natuurlijk nog niet.
Maar voor de monoblock kom ik met installatie materiaal denk ik rond de 1800 euro uit.
De warmtepompboiler kost na subsidie nog zon 1000 verwacht ik.
Ik heb wel al vloerverwarming en alles voorbereid op een warmtepomp, dat scheelt wel.
Waar kan je die warmtepompboilers kopen voor die prijs?quote:Op donderdag 30 november 2023 19:17 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Het staat natuurlijk nog niet.
Maar voor de monoblock kom ik met installatie materiaal denk ik rond de 1800 euro uit.
De warmtepompboiler kost na subsidie nog zon 1000 verwacht ik.
Ik heb wel al vloerverwarming en alles voorbereid op een warmtepomp, dat scheelt wel.
Na subsidie zegt ie. Dus ¤750 er al af.quote:Op vrijdag 1 december 2023 20:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waar kan je die warmtepompboilers kopen voor die prijs?
Ja, klopt, dat vroeg ik niet. Devraag is oprecht gezien offertes die ik heb gezien niet eens in de buurt komen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 23:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Na subsidie zegt ie. Dus ¤750 er al af.
Nou er is zat te koop, bvquote:Op zaterdag 2 december 2023 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja, klopt, dat vroeg ik niet.
Dank je. Wat zouden dan reeele installatie kosten zijn?quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou er is zat te koop, bv
https://aircoplazazwolle.(...)die-meldcode-ka15643
WP boiler?quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dank je. Wat zouden dan reeele installatie kosten zijn?
heb je ene bedrijf die dat doet daarvoor? Ik vraag het oprecht gezien offertes die ik heb gezien.quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
WP boiler?
Bijna niks, gewoon neerpleuren en leidingen eraan schroeven
?quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
heb je ene bedrijf die dat doet daarvoor? Ik vraag het oprecht gezien offertes die ik heb gezien.
Ik vermoed zelf een dagje werk a 75 euro per uur en wat materialen. Maar is de WP die je net hier aangaf incl alle benodigde materialen (excl waterleidingonderdelen)?
een dagje werk is helemaal niet zo gek. Eerst moet dat ding naar boven (dat moet met 2 personen), dan gaten boren voor de luchtaansluitingen, dan alles aansluiten. Een dag ben je zo kwijt, dat vind ik ook reeel. Dat is dan 8x75 euro. Dan komt er nog wat materiaal bij, zeg 500 euro. Dan zou dat 1100 euro zijn.quote:Op zaterdag 2 december 2023 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
?
Er moeten 2 leidingen 15 koper aan en een afvoerje naar buiten, tenzij die op een ongebruikte ruimte staat dan hoeft er geen afvoer op.
Kun je toch wel zelf, kom op *spuugt op hand en wrijft*
Dan ben je in de war met een andere installatie of ben je niet helder geweest in je aanvraag.quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
heb je ene bedrijf die dat doet daarvoor? Ik vraag het oprecht gezien offertes die ik heb gezien.
Ik vermoed zelf een dagje werk a 75 euro per uur en wat materialen. Maar is de WP die je net hier aangaf incl alle benodigde materialen (excl waterleidingonderdelen)?
ah ik zie alweer dat die prijs zonder benodigde aansluitmateriaal is, zoals de luchtaansluit set en luchtleidingen. Maar goed, dan nog steeds voordeliger dan de offertes die ik gezien heb. Ik zal er vast wel weer commentaar op krijgen dat ik het verzin, maar was het maar waar. Ik heb offertes gekregen tussen de 4000 en 6000 euro en daar gaat dan die 725 euro vanaf.
Wat veel beter is.quote:Op zaterdag 2 december 2023 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
een dagje werk is helemaal niet zo gek. Eerst moet dat ding naar boven (dat moet met 2 personen), dan gaten boren voor de luchtaansluitingen, dan alles aansluiten. Een dag ben je zo kwijt, dat vind ik ook reeel. Dat is dan 8x75 euro. Dan komt er nog wat materiaal bij, zeg 500 euro. Dan zou dat 1100 euro zijn.
Ken jij een bedrijf die dat voor ongeveer die prijs kan doen?
dus die 1000 euro is met allerlei voorwaarden wat niet vermeld is. Dan is mij dat duidelijk dat die 4000 tot 6000 euro wel realistisch is.quote:Op zaterdag 2 december 2023 10:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat veel beter is.
Til zelf de boiler op de plek met een paar vrienden.
Zorg dat je iemand vind die een pannetje kan weghalen en een afvoertje kan plaatsen.
Zorg dan dat een instalateur de leidingen koper aansluit en een inbedrijfstelling rapportje maakt voor subsidie.
Als je dat allemaal niet wil en alles maar laten doen moet je gewoon zorgen dat je veel geld hebt en veel geld betaald.
Als ik als bedrijf 2 personen een dag met bus kwijt ben dan kost me dat minimaal ¤2000,-
Nee nou speel je een spelletje.quote:Op zaterdag 2 december 2023 10:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dus die 1000 euro is met allerlei voorwaarden wat niet vermeld is. Dan is mij dat duidelijk dat die 4000 tot 6000 euro wel realistisch is.
ik heb een installateur gevonden die meestal per direct tijd heeft of binnen een week. Echter hier betaal je de hoofdprijs voor, en dat is prima, want levertijd staat bij mij veruit op nummer 1 en daarna lange tijd niks en niks en niks en dan pas prijs.quote:Op zaterdag 2 december 2023 10:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat veel beter is.
Til zelf de boiler op de plek met een paar vrienden.
Zorg dat je iemand vind die een pannetje kan weghalen en een afvoertje kan plaatsen.
Zorg dan dat een instalateur de leidingen koper aansluit en een inbedrijfstelling rapportje maakt voor subsidie.
Als je dat allemaal niet wil en alles maar laten doen moet je gewoon zorgen dat je veel geld hebt en veel geld betaald.
Als ik als bedrijf 2 personen een dag met bus kwijt ben dan kost me dat minimaal ¤2000,-
dus voorwaarden die niet vermeld zijn.quote:Op zaterdag 2 december 2023 10:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee nou speel je een spelletje.
Wat de gebruiker hierboven aangeeft klopt gewoon, maar hij is wel handig en niet lui.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |