abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211459352
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 20:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog nieuws op het warmtepompen vlak?

Hoe vergaat het mensen thuis met de temperatuur bij deze buitentemperaturen?
Huh? Is er iets bijzonders met de buitentemperatuur?

Hier snort de warmtepomp rustig verder en onhoorbaar verder. Hij staat op het dak van de garage en als je naast de garage staat hoor je hem nagenoeg niet. De compressor draaide vandaag op zo'n 50% van het maximale vermogen.
Met matige muurisolatie uit 1979 kost het allemaal wel een paar kilowattuurtjes natuurlijk.

Pas als het overdag rond -10 is en 's nachts nog een paar graden kouder gaan we daar binnenshuis iets van merken.
pi_211459705
Verbruik van de warmtepomp van afgelopen week.

pi_211460452
Hier ook 22C en een rustig draaiende LW WP
Nu sneeuwt het best hier.
Dat zijn de slechtste condities, veel vocht dus ontdooicyclussen

In mijn garage hangt een WP splitje, nou die ontdooit meer dan die verwarmt :D
Zet m maar weer uit :P
Vakman pur sang
pi_211460504
Trouwens doet me denken aan een jaar of 3 geleden, toen viel er een dik pak sneeuw.
De grote utiliteit warmtepompen van Carrier met horizontale fans zijn toen allemaal op de as afgebroken.

Stonden uit, dik pak sneeuw erop.
Gaan een keer weer aan, fan zit vast motor gaat aan..knap..
We hadden toen 16 defecte fans a ¤1600 stuk, op 5 locaties.
fabrikant gaf niet thuis (behalve dat ze nieuwe konden opsturen)

Die zien er zo uit:

[ Bericht 30% gewijzigd door Lospedrosa op 28-11-2023 23:15:20 ]
Vakman pur sang
pi_211460658
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens doet me denken aan een jaar of 3 geleden, toen viel er een dik pak sneeuw.
De grote utiliteit warmtepompen van Carrier met horizontale fans zijn toen allemaal op de as afgebroken.

Stonden uit, dik pak sneeuw erop.
Gaan een keer weer aan, fan zit vast motor gaat aan..knap..
We hadden toen 16 defecte fans a ¤1600 stuk, op 5 locaties.
fabrikant gaf niet thuis (behalve dat ze nieuwe konden opsturen)

Die zien er zo uit:
[ afbeelding ]
Warmtepompen met horizontale fans zie je idd wel veel in de US en Canada, viel me op aan de video's.

Daar hebben ze soms "snow deflectors" op.

pi_211478142
Ik heb er ook een besteld! Een Panasonic 7kw monoblock.
Dan een warmtepompboiler, nog iets verzinnen voor de garage die ook een ketel heeft en dan kan de gaskraan hier dicht.

Ik ga alles zelf installeren. Met de subsidie er af valt de investering mij echt alles mee.
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 19:13:52 #282
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_211478151
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:13 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb er ook een besteld! Een Panasonic 7kw monoblock.
Dan een warmtepompboiler, nog iets verzinnen voor de garage die ook een ketel heeft en dan kan de gaskraan hier dicht.

Ik ga alles zelf installeren. Met de subsidie er af valt de investering mij echt alles mee.
Wat was de investering, als ik vragen mag?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_211478193
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wat was de investering, als ik vragen mag?
Het staat natuurlijk nog niet.

Maar voor de monoblock kom ik met installatie materiaal denk ik rond de 1800 euro uit.

De warmtepompboiler kost na subsidie nog zon 1000 verwacht ik.

Ik heb wel al vloerverwarming en alles voorbereid op een warmtepomp, dat scheelt wel.
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 19:18:29 #284
16180 crew  CoolGuy
pi_211478208
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:17 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Maar voor de monoblock kom ik met installatie materiaal denk ik rond de 1800 euro uit.

Ik heb wel al vloerverwarming en alles voorbereid op een warmtepomp, dat scheelt wel.
Oh, dat valt mij ook wel erg mee inderdaad.
  Moderator vrijdag 1 december 2023 @ 20:00:17 #285
16180 crew  CoolGuy
pi_211489412
Nou, vanochtend de cijfers bekeken, en over november had ik een COP van 5,51. Dat vind ik best netjes.
pi_211490145
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:17 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Waar kan je die warmtepompboilers kopen voor die prijs?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211492216
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 20:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waar kan je die warmtepompboilers kopen voor die prijs?
Na subsidie zegt ie. Dus ¤750 er al af.
Vakman pur sang
pi_211493653
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 23:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Na subsidie zegt ie. Dus ¤750 er al af.
Ja, klopt, dat vroeg ik niet. Devraag is oprecht gezien offertes die ik heb gezien niet eens in de buurt komen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211493664
Vakman pur sang
pi_211493684
quote:
Dank je. Wat zouden dan reeele installatie kosten zijn?
pi_211493690
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dank je. Wat zouden dan reeele installatie kosten zijn?
WP boiler?
Bijna niks, gewoon neerpleuren en leidingen eraan schroeven
Vakman pur sang
pi_211493706
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
WP boiler?
Bijna niks, gewoon neerpleuren en leidingen eraan schroeven
heb je ene bedrijf die dat doet daarvoor? Ik vraag het oprecht gezien offertes die ik heb gezien.
Ik vermoed zelf een dagje werk a 75 euro per uur en wat materialen. Maar is de WP die je net hier aangaf incl alle benodigde materialen (excl waterleidingonderdelen)?

ah ik zie alweer dat die prijs zonder benodigde aansluitmateriaal is, zoals de luchtaansluit set en luchtleidingen. Maar goed, dan nog steeds voordeliger dan de offertes die ik gezien heb. Ik zal er vast wel weer commentaar op krijgen dat ik het verzin, maar was het maar waar. Ik heb offertes gekregen tussen de 4000 en 6000 euro en daar gaat dan die 725 euro vanaf.

[ Bericht 16% gewijzigd door sjorsie1982 op 02-12-2023 10:03:15 ]
pi_211493755
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
heb je ene bedrijf die dat doet daarvoor? Ik vraag het oprecht gezien offertes die ik heb gezien.
Ik vermoed zelf een dagje werk a 75 euro per uur en wat materialen. Maar is de WP die je net hier aangaf incl alle benodigde materialen (excl waterleidingonderdelen)?
?
Er moeten 2 leidingen 15 koper aan en een afvoerje naar buiten, tenzij die op een ongebruikte ruimte staat dan hoeft er geen afvoer op.
Kun je toch wel zelf, kom op *spuugt op hand en wrijft*
Vakman pur sang
pi_211493789
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
?
Er moeten 2 leidingen 15 koper aan en een afvoerje naar buiten, tenzij die op een ongebruikte ruimte staat dan hoeft er geen afvoer op.
Kun je toch wel zelf, kom op *spuugt op hand en wrijft*
een dagje werk is helemaal niet zo gek. Eerst moet dat ding naar boven (dat moet met 2 personen), dan gaten boren voor de luchtaansluitingen, dan alles aansluiten. Een dag ben je zo kwijt, dat vind ik ook reeel. Dat is dan 8x75 euro. Dan komt er nog wat materiaal bij, zeg 500 euro. Dan zou dat 1100 euro zijn.
Ken jij een bedrijf die dat voor ongeveer die prijs kan doen?
pi_211493830
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ah ik zie alweer dat die prijs zonder benodigde aansluitmateriaal is, zoals de luchtaansluit set en luchtleidingen. Maar goed, dan nog steeds voordeliger dan de offertes die ik gezien heb. Ik zal er vast wel weer commentaar op krijgen dat ik het verzin, maar was het maar waar. Ik heb offertes gekregen tussen de 4000 en 6000 euro en daar gaat dan die 725 euro vanaf.
Dan ben je in de war met een andere installatie of ben je niet helder geweest in je aanvraag.

Wat ik kan adviseren is bouw wat kennissen op of vraag familieleden naar betrouwbare kleine installateurs in de buurt.
Wees heel specifiek wat er moet gebeuren met foto’s waar de boiler moet komen, of er een trap op moet, waar de afvoer in dak of gevel moet komen.
Welk type je wil (de atlantic Explorer V4 is een goede keuze en je weet wat die kost)

Trouwens geldt dit voor alles, als je niemand kent, of nergens aardig mee doet en wat aanpapt. Krijg je hoge prijzen van jan en allemaal
Vakman pur sang
pi_211493857
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
een dagje werk is helemaal niet zo gek. Eerst moet dat ding naar boven (dat moet met 2 personen), dan gaten boren voor de luchtaansluitingen, dan alles aansluiten. Een dag ben je zo kwijt, dat vind ik ook reeel. Dat is dan 8x75 euro. Dan komt er nog wat materiaal bij, zeg 500 euro. Dan zou dat 1100 euro zijn.
Ken jij een bedrijf die dat voor ongeveer die prijs kan doen?
Wat veel beter is.
Til zelf de boiler op de plek met een paar vrienden.
Zorg dat je iemand vind die een pannetje kan weghalen en een afvoertje kan plaatsen.
Zorg dan dat een instalateur de leidingen koper aansluit en een inbedrijfstelling rapportje maakt voor subsidie.

Als je dat allemaal niet wil en alles maar laten doen moet je gewoon zorgen dat je veel geld hebt en veel geld betaald.
Als ik als bedrijf 2 personen een dag met bus kwijt ben dan kost me dat minimaal ¤2000,-
Vakman pur sang
pi_211493876
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat veel beter is.
Zorg dat je iemand vind die een pannetje kan weghalen en een afvoertje kan plaatsen.
Zorg dan dat een instalateur de leidingen koper aansluit en een inbedrijfstelling rapportje maakt voor subsidie.

Als je dat allemaal niet wil en alles maar laten doen moet je gewoon zorgen dat je veel geld hebt en veel geld betaald.
Als ik als bedrijf 2 personen een dag met bus kwijt ben dan kost me dat minimaal ¤2000,-
dus die 1000 euro is met allerlei voorwaarden wat niet vermeld is. Dan is mij dat duidelijk dat die 4000 tot 6000 euro wel realistisch is.
pi_211493896
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dus die 1000 euro is met allerlei voorwaarden wat niet vermeld is. Dan is mij dat duidelijk dat die 4000 tot 6000 euro wel realistisch is.
Nee nou speel je een spelletje.
Wat de gebruiker hierboven aangeeft klopt gewoon, maar hij is wel handig en niet lui.
Vakman pur sang
pi_211493907
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat veel beter is.

ik heb een installateur gevonden die meestal per direct tijd heeft of binnen een week. Echter hier betaal je de hoofdprijs voor, en dat is prima, want levertijd staat bij mij veruit op nummer 1 en daarna lange tijd niks en niks en niks en dan pas prijs.
Ik ken wel wat klusjesmannen, maar die komen er bij mij niet meer in gezien de kwaliteit, daarnaast zitten die nu allemaal minimaal een jaar ramvol met werk. Die hoef ik niet meer te bellen, die nemen iet meer op en nee dat komt niet door mijn telefoonnummer, want met anoniem of ander telefoonnummer nemen ze ook niet op.
pi_211493913
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee nou speel je een spelletje.
Wat de gebruiker hierboven aangeeft klopt gewoon, maar hij is wel handig en niet lui.
dus voorwaarden die niet vermeld zijn. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')