Kan het weer over voetbal gaan?quote:Op donderdag 6 april 2023 15:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja alleen ben je dan weer geen eckte eckte moslim als je meedoet met die uitzonderingen.Zeker met fanatiekelingen als Idrissi en Kokcu maakt dat dus weinig uit want die zullen nooit met inhaaldagen meedoen.
Dat waren ze al vanwege het niet dragen van die band. Die zal nu wel volksvijand nummer 1 zijnquote:Op donderdag 6 april 2023 15:11 schreef Scrummie het volgende:
https://www.instagram.com/p/Co2t5ylNHwa/
Turkjes zijn boos op Tadic.
Ja, mijn Turks is niet best maar het zullen geen vriendelijke boodschappen zijn gok ik zo.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat waren ze al vanwege het niet dragen van die band. Die zal nu wel volksvijand nummer 1 zijn
Ik zie vooral veel vlaggetjes en "ORKUN KOKCU".quote:Op donderdag 6 april 2023 15:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, mijn Turks is niet best maar het zullen geen vriendelijke boodschappen zijn gok ik zo.
Dat gejank ook weer.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:11 schreef Scrummie het volgende:
https://www.instagram.com/p/Co2t5ylNHwa/
Turkjes zijn boos op Tadic.
quote:Op donderdag 6 april 2023 15:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zie vooral veel vlaggetjes en "ORKUN KOKCU".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 van de wat meer inhoudelijke berichten.
Ja, kansloos.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat gejank ook weer.
Deden ze ook op de Insta van Mathijs de Ligt in de Juve tijd. En maar hartjes voor Emre Can.
quote:Op donderdag 6 april 2023 02:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
“Hallo meneer de hooligan wil je alsjeblieft niet met kanker schelden tegen de Ajax-spelers???”
Zo werkt het toch niet.
Met "in toom houden" bedoel ik uiteraard niet dat je in je eentje naar een groep ultra's stapt om ze te vragen niet zo extreem te doen. Wel vind ik dat we echt af moeten van de cultuur waarin haat en extremisme wordt geromantiseerd of goedgepraat, op zowel grote als kleine manieren. Op kleinschalig niveau kun je best iemand aanspreken op zijn woorden of gedrag, je hoeft het in elk geval niet weg te lachen.quote:Op donderdag 6 april 2023 02:08 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Supporters die elkaar in toom houden klinkt leuk maar werkt in praktijk niet echt. En dat ligt niet aan die goede supporters.
In praktijk stap ik echt niet op een groep af die aan het hamassen is met de vraag of ze daarmee willen stoppen. Dat soort lui zijn wel zo verstandelijk beperkt dat ik ook niet verbaasd zal zijn als ze hun eigen 'kameraden' wat aan zouden doen (helaas ook al wel eens in praktijk gezien). En ik heb al helemaal niet de illusie dat het iets zou helpen.
Het zou al anders zijn als wat grotere groepen gaan optreden (de fanatieke aanhang die achter het doel zit bijvoorbeeld) en dat gebeurd ook echt wel eens. Maar toch bevind je je dan al wel snel op had ijs, je wilt ook niet dat zo'n groep teveel voor eigen rechter gaat spelen.
Kocku is volgens mij ook wel een ontzettende calimero Turk.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat gejank ook weer.
Deden ze ook op de Insta van Mathijs de Ligt in de Juve tijd. En maar hartjes voor Emre Can.
Ja, toen ik er van zei dat het niet grappig was, kreeg ik van alles naar mijn oren en het was vooral de schuld van Sarri. Het moet echt klaar zijn met de huftercultuur onder onze supporters. Ook zingen over Joden, meteen wedstrijd staken. Het zijn ook niet maar een paar raddraaiers, er werd door een groot gedeelte van het stadion meegedaan.quote:Op donderdag 6 april 2023 09:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, daar moet men om lachen omdat het zo belachelijk absurd is.
Jup gisteren in de comments al, 'Jodenfooi' en 'neuzen' kwamen weer voorbij en mensen die er wat van zeiden werden meteen belachelijk gemaakt.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
[..]
Met "in toom houden" bedoel ik uiteraard niet dat je in je eentje naar een groep ultra's stapt om ze te vragen niet zo extreem te doen. Wel vind ik dat we echt af moeten van de cultuur waarin haat en extremisme wordt geromantiseerd of goedgepraat, op zowel grote als kleine manieren. Op kleinschalig niveau kun je best iemand aanspreken op zijn woorden of gedrag, je hoeft het in elk geval niet weg te lachen.
Als je een cultuur hebt waarin haat jegens Ajacieden wordt gepropageerd en verheerlijkt, is het uiteindelijk niet zo gek dat er mensen zijn die hopen op blessures of fantaseren over fysiek geweld, en is het vervolgens niet zo gek dat er een klein groepje mensen met een gaatje in hun hoofd daarnaar gaat handelen.
Je ziet nu dat veel beschaafde mensen bijvoorbeeld dingen roepen over "joden" en "neuzen". Daar moeten we gewoon definitief van af vind ik. Daarmee wakker je alleen maar regelrechte haat aan en ontlok je uiteindelijk fysiek geweld. Voor een bepaalde groep mensen heeft het zelfs al niet eens iets met Ajax te maken, wat het alleen maar gevaarlijker maakt voor echte joden:
[ twitter ]
Rivaliteit is leuk, maar het slaat af en toe echt door bij ons.
Zeg jij ook 020?quote:
Valt mee.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:20 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Kocku is volgens mij ook wel een ontzettende calimero Turk.
Valt niet mee vrees ik. Ook echt een speler die ten koste van alles deze zomer verkocht moet worden. Onder een andere trainer zakt hij weer terug naar niveau Advocaat.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Valt mee.![]()
22 jaar, maar lijkt soms nog wat jonger.
Ik hoop eigenlijk dat hij een vriendin heeft die met hem mee kan als hij de overstap naar het buitenland maakt.
PIETJEPUKKEDquote:Op donderdag 6 april 2023 15:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Valt niet mee vrees ik. Ook echt een speler die ten koste van alles deze zomer verkocht moet worden. Onder een andere trainer zakt hij weer terug naar niveau Advocaat.
Of een vriendjequote:Op donderdag 6 april 2023 15:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Valt mee.![]()
22 jaar, maar lijkt soms nog wat jonger.
Ik hoop eigenlijk dat hij een vriendin heeft die met hem mee kan als hij de overstap naar het buitenland maakt.
Heel nerveus lopen verdedigen en aanvallen.quote:Op donderdag 6 april 2023 13:54 schreef bbuddybb het volgende:
Zit wat beelden terug te kijken. Wat een kansen toch weer.
Jahanbaksh ook he... Pff. Ik zie aan die kant graag dat er iemand bij komt.
Wat cringe altijd. De mensen die dat altijd roepen in Rotterdam zijn vaak niet eens in Rotterdam geboren (terwijl ze doen alsof) maar in een of ander gehucht rondom Rotterdam zoals Schiedam.quote:
Of Papendrechtquote:Op donderdag 6 april 2023 15:48 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wat cringe altijd. De mensen die dat altijd roepen in Rotterdam zijn vaak niet eens in Rotterdam geboren (terwijl ze doen alsof) maar in een of ander gehucht rondom Rotterdam zoals Schiedam.
Die groep heb je omgekeerd uiteraard ook. Mensen die 010 roepen.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:48 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wat cringe altijd. De mensen die dat altijd roepen in Rotterdam zijn vaak niet eens in Rotterdam geboren (terwijl ze doen alsof) maar in een of ander gehucht rondom Rotterdam zoals Schiedam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |