abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208656091
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:08 schreef KaheemSaid het volgende:
Woensdag is ook de uitspraak over a15, zal dit het debat ook relevanter maken ?
Wel als het een volledig stikstofdebat wordt (laat het dan ook door de woordvoerders stikstof doen met Van der Wal, zou ik zeggen). Maar inderdaad, die uitspraak is veel belangrijker dan het hele debat van morgen. Als de RvS de wetenschappenlijk onderbouwde 25km grens af schiet, dan moeten plots werkzaamheden op 100km van de dichtsbijzijnde natuur ook bewijzen dat ze geen stikstof uitstoten die neer daalt op beschermde natuur. Dan ligt het land, zeker in combinatie met hoe moeilijk Brussel doet, helemaal vast.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208656137
Afgelast?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208656416
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:35 schreef Maskerano het volgende:

[..]
SP steunt de MvW ook. Dat je die niet noemt geeft hun relevantie aan.
Ah ja. Die partij die op zich best nog wat zou kunnen maar die zichzelf buitenspel zetten met dat debiele EU standpunt van ze. Toch zonde dat die zo vastgeroest zitten, sluit je toch gewoon aan bij GL-PvdA.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208657517
Nou zeggen wetenschappers en beleidsmakers weer dat de BTW op groente en fruit afschaffen effectief en uitvoerbaar is: https://www.volkskrant.nl(...)itvoerbaar~bf6cbaf9/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208657535
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 17:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ah ja. Die partij die op zich best nog wat zou kunnen maar die zichzelf buitenspel zetten met dat debiele EU standpunt van ze. Toch zonde dat die zo vastgeroest zitten, sluit je toch gewoon aan bij GL-PvdA.
De SP past er denk ik niet zo goed tussen. Die zitten meer in de links-conservatieve hoek.

De fusie tussen GroenLinks en PvdA heeft overigens meer weg van de PvdA die zich aansluit bij GroenLinks, dan dat er een gezamenlijke middenweg gezocht wordt.
pi_208657589
Deze agenda.. zal voorlopig zelf maar niet meer klagen dat ik teveel afspraken op één dag heb :P
twitter
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:47:01 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208657597
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:41 schreef Spablauw214 het volgende:
De SP past er denk ik niet zo goed tussen. Die zitten meer in de links-conservatieve hoek.
Die naam hebben ze op de een of andere manier maar dat is niet zo. Op welk thema zouden ze conservatief zijn?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:52:01 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208657653
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:46 schreef Raw85 het volgende:
Deze agenda.. zal voorlopig zelf maar niet meer klagen dat ik teveel afspraken op één dag heb :P
[ twitter ]
Jaja, ouwe viespeuk die Rutte, de werkelijke reden van zijn aanwezigheid is dus bekend. Wel apart hoeveel moeite hij doet om het te camoufleren.

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208657724
quote:
[ twitter ]
Kunt lullen wat je wil, maar het is wel effectief. Denk zelf dat bijna alle dagen van Rutte min of meer zo zijn gepland. Die man heeft een vrij hoge stressbestendigheid.
Vakman pur sang
pi_208657818
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die naam hebben ze op de een of andere manier maar dat is niet zo. Op welk thema zouden ze conservatief zijn?
Vooral dat rare anti-EU standpunt van ze. Zolang ze daar aan vast houden wordt het niks.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator dinsdag 4 april 2023 @ 19:08:54 #61
236264 crew  capricia
pi_208657867
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kunt lullen wat je wil, maar het is wel effectief. Denk zelf dat bijna alle dagen van Rutte min of meer zo zijn gepland. Die man heeft een vrij hoge stressbestendigheid.
Niet alleen Rutte. Ook Kaag en Ollongren en Hoekstra hebben zulke agendas:
https://open.overheid.nl/(...)cfd49ff4170223a7/pdf
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:09:17 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208657872
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:03 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Vooral dat rare anti-EU standpunt van ze. Zolang ze daar aan vast houden wordt het niks.
Daar ben ik het met je eens, al komt dat bij de SP voort uit een traditioneel links antiglobalisme vooral voortvloeiend uit dependenciatheorie maar de SP verschilt voor het overige niet zoveel van PvdA en GL. De grootste reden waarom die niet bij gezamenlijk links overleg aansluiten is een wantrouwen tussen elitaristen van de PvdA en de grassroots top van de SP.

[ Bericht 4% gewijzigd door -XOR- op 04-04-2023 19:15:52 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator dinsdag 4 april 2023 @ 19:10:15 #63
236264 crew  capricia
pi_208657878
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:40 schreef Hanca het volgende:
Nou zeggen wetenschappers en beleidsmakers weer dat de BTW op groente en fruit afschaffen effectief en uitvoerbaar is: https://www.volkskrant.nl(...)itvoerbaar~bf6cbaf9/
Ik hoop echt dat dit snel van de grond komt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208657948
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet alleen Rutte. Ook Kaag en Ollongren en Hoekstra hebben zulke agendas:
https://open.overheid.nl/(...)cfd49ff4170223a7/pdf
Brrrrrr Kaag
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:16:31 #65
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_208657950
quote:
[ twitter ]
Denk dat het wel mee valt...
Gesprekjes van 20 minuten, daar zal weinig inhoudelijks in zitten. Vooral het uitwisselen van beleefdheden, doornemen van hoofdpunten maar het inhoudelijke werk laten ze aan ambtenaren over.
pi_208658306
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daar ben ik het met je eens, al komt dat bij de SP voort uit een traditioneel links antiglobalisme vooral voortvloeiend uit dependenciatheorie maar de SP verschilt voor het overige niet zoveel van PvdA en GL. De grootste reden waarom die niet bij gezamenlijk links overleg aansluiten is een wantrouwen tussen elitaristen van de PvdA en de grassroots top van de SP.
Zijn ook voor meer Nederlands op scholen, meer nationalistischer gericht.
pi_208659175
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jaja, ouwe viespeuk die Rutte, de werkelijke reden van zijn aanwezigheid is dus bekend. Wel apart hoeveel moeite hij doet om het te camoufleren.

[ afbeelding ]
De ouwe snoeperd.

Hoe zou hij dat doen als hij een grote boodschap heeft?

Of is daar 10:55 - 11:15 voor bestemd.
  dinsdag 4 april 2023 @ 21:32:46 #68
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_208660928
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:40 schreef Hanca het volgende:
Inderdaad! De vermaarde wetenschapper Marjolein Moorman stelt gewoon dat de btw-verlaging effectief en uitvoerbaar is. En als Marjolein Moorman dat zegt, dan is dat zo! Ik denk overigens dat het zinvol zou zijn als wethouder Moorman het rapport zou lezen en eens op werkbezoek zou gaan bij SEO. Het is een kwartiertje lopen van de Stopera naar het Roeterseiland, dus dat is de moeite niet.
Never explain, never apologize.
pi_208661067
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Misschien moeten ze dan eens aansluiten met CDA, CU en SGP. Die denken ook nog steeds dat het 1700 is :+
pi_208661252
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:32 schreef Lurf het volgende:

[..]
Inderdaad! De vermaarde wetenschapper Marjolein Moorman stelt gewoon dat de btw-verlaging effectief en uitvoerbaar is. En als Marjolein Moorman dat zegt, dan is dat zo! Ik denk overigens dat het zinvol zou zijn als wethouder Moorman het rapport zou lezen en eens op werkbezoek zou gaan bij SEO. Het is een kwartiertje lopen van de Stopera naar het Roeterseiland, dus dat is de moeite niet.
78 beleidsmakers, artsen, wetenschappers en organisaties en jij vist er eentje uit. En wat ze ook mooi zeggen: in Spanje, Slowakije en het VK is het staande praktijk, er is dus niks onmogelijk aan. https://www.amsterdam.nl/(...)/oproep-btw-groente/

Misschien moet SEO haar onderzoek even opnieuw doen en meenemen hoe die landen het uitvoeren.
  dinsdag 4 april 2023 @ 21:57:42 #71
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_208661389
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
78 beleidsmakers, artsen, wetenschappers en organisaties en jij vist er eentje uit. En wat ze ook mooi zeggen: in Spanje, Slowakije en het VK is het staande praktijk, er is dus niks onmogelijk aan. https://www.amsterdam.nl/(...)/oproep-btw-groente/

Misschien moet SEO haar onderzoek even opnieuw doen en meenemen hoe die landen het uitvoeren.
78 sociologen, psychologen, voedingsdeskundigen, etc... En geen enkele fiscalist.
pi_208661429
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:57 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
78 sociologen, psychologen, voedingsdeskundigen, etc... En geen enkele fiscalist.
Maar het is dus technisch mogelijk (zie oa Spanje, Slowakije en het VK), dus fiscalisten voegen niet veel toe.
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:26:16 #73
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_208662394
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:50 schreef Hanca het volgende:
Moorman is de penvoerder, dus natuurlijk citeer ik haar. SEO zegt ook niet dat je niets kunt doen om de consumptie van groente en fruit te stimuleren (ze geven altenatieven), ze zeggen alleen dat een btw verlaging het verkeerde instrument is; niet doelmatig en niet doeltreffend. Dat Spanje en Slowakije het ingevoerd hebben doet daar niets aan af. Is de lagere btw daar effectief? En in het VK is groente vooral schaars en duur, dat lijkt me ook geen succesverhaal.
Never explain, never apologize.
  woensdag 5 april 2023 @ 00:37:17 #74
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208662763
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mwoah, veel van die bila´s zijn ook overlappende gesprekken en niet zelden al heel vaak gevoerd. Ik denk dat zoiets prima te doen is.

Als je continu van onderwerp x naar y gaat op detailniveau wordt het wel moeilijk. Maar dat gebeurt door een Minister of Minister-President niet zo snel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_208662768
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar het is dus technisch mogelijk (zie oa Spanje, Slowakije en het VK), dus fiscalisten voegen niet veel toe.
Het argument is toch ook vooral dat met name de Nederlandse belastingdienst te kampen heeft met onderbezetting, antieke servers en software, een werkelijk gigantische backlog aan werk wat nog gedaan moet worden en een systeem van belastingen, ontheffingen en toeslagen wat zo veel eisen stelt aan die logge organisatie dat de boel nu al piepend en krakend tot stilstand komt.

In die situatie kun je geen nieuw beleid invoeren, los van of dat beleid in principe mogelijk is of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')