abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 april 2023 @ 22:24:11 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208648157
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 april 2023 @ 22:24:22 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208648160
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 april 2023 @ 22:25:46 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208648280
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 21:59 schreef ISVV het volgende:
Is er in Rusland (nog) ophef omdat er met name Boerjaten en andere minderheden naar het front gestuurd worden?
De Yakoeten en Tartaren zijn inmiddels op?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208648281
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 21:59 schreef ISVV het volgende:
Is er in Rusland (nog) ophef omdat er met name Boerjaten en andere minderheden naar het front gestuurd worden?
Er is vanalles aan de hand in de republieken in het oosten. Zo is vandaag de antiterroristische toestand uitgeroepen in Oegoesjetië. Het rommelt flink in de republieken.

En we zitten wel gezellig te praten over die opgeblazen Vladlen, maar hou er ook rekening mee dat in Melitopol óók mensen opgeblazen worden. Dus tja.
  maandag 3 april 2023 @ 22:31:00 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208648302
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 22:29 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
De Yakoeten en Tartaren zijn inmiddels op?
De Kirgizen en Kazachen zijn nu aan de beurt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 3 april 2023 @ 22:31:05 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208648306
https://medium.com/@sp4uR(...)ukraine-810373b05d49
========================================================================
Accept You’re Already Dead: Interview Three with an American Legionnaire in Ukraine
========================================================================

This interview is with an American serving in Ukraine’s International Legion. He talked to me about his thoughts and feelings about risking his life in Ukraine and how he has dealt with knowing death is not just possible but likely. These are his own words, edited only to remove repeat words and with minor grammatical edits for clarity.

War is hell. Like, the movie won’t do it. The only way you will truly understand is to see your best friend there blown up in front of you, crying for his mom, his wife. Or him telling you “Hey, tell my baby I love him.” That’s the best way to explain. War is the absolute worst thing on this earth. But there’s people like myself that are ready to fight for it. But it’s just people need to understand that war is not a fucking joke. It’s not a joke. This shit happens. This isn’t fucking Call of Duty. You die, you die. There’s no redo. There’s no hold up can I go back and maybe tell my wife that I love her one last time? You’re done. It’s over. You’re dead.

My wife keeps asking me why I’m willing to do this. And I’ll say, because these people deserve freedom. Would they do it for my country? Probably not. But is it the right thing to do? Yes. And for me? For me personally, when I meet Allah, he will judge me upon my actions and Allah will judge me upon fighting for the independence and freedom of people that deserved it but were not able to have it.

The best way as a soldier is to accept the fact that you’re already dead. You are a dead man walking. You are dead. Like, you have no tomorrow. That is the best way to accept, especially where we’re going in the East. Obviously, you can’t say where we’re going, but you can put in the East. You know that. You’re dead, man. You are a dead man walking. You’re not alive anymore. Do your job as a soldier. Do anything you can as a soldier. But you’re dead, you’re already dead. If you’re if you’re already dead, you’re not going to think about it too much. You’re going to do your job as a soldier. You’re going to perform well. If you’re sitting there thinking, Oh, am I going to die? You’re going to freeze up and you are going to die, and then you’re going to get other people killed with you. What if you’re thinking, Hey, I’m already dead. It doesn’t matter. You perform well as a soldier.

I tried to just be like a machine. Like, don’t think about anything. I don’t think about my life. I don’t think about my friends. I think about how many bullets are my mag, how many grenades we’ll have, how many rockets are on my on my back right now. What’s in front of me? What is the objective? The objective is get in this trench 25 meters in front of me. Alright 25 meters. Got it. How fast can I run 25 meters? 10 seconds, 15 seconds? That’s 15 seconds. In an open field where someone can kill me, is there cover? Can I move left? Can I move right? Like, what can I do to get in this trench and destroy whoever is in front of me like that? Only tactical and technical thoughts go through my head. It has nothing to do with my life, my family, beer, drinking, or anything at all like that. It’s all technical or tactical. Like, what can I do to achieve my goal so I can destroy the enemy?

We joke about it. Like we’re dead in a month so why does it matter? Nothing matters. Accept death. Have fun with the world you’re in right now. Live it right now because in an hour, you might be dead. You don’t know. Enjoy what you have in the moment, it’s right in front of you.
  maandag 3 april 2023 @ 22:46:27 #8
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 3 april 2023 @ 22:52:02 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208648572
One sniper instructor in the Ukrainian military, who simply goes by Artyom, told Military Times in a recent interview that he prefers a Kalashnikov automatic rifle — also known as an AK — with a thermal scope to fight off Russian troops at close range in eastern Ukraine.

"Believe it or not, this, with the proper optics is the most effective weapon I've used in this war," Artyom told the defense media outlet, referring to his automatic weapon and not his top-of-the-line sniper rifle. "A sniper rifle costs $20,000 or $30,000 dollars and can kill only one Russian quickly. An AK can defend against an entire assault."

Lees verder: https://www.msn.com/en-us(...)fighting/ar-AA19qCKf
pi_208648708
quote:
Israel vergeet de vendor lock-in
pi_208648740
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 22:31 schreef slashdotter3 het volgende:
If you’re sitting there thinking, Oh, am I going to die? You’re going to freeze up and you are going to die, and then you’re going to get other people killed with you. What if you’re thinking, Hey, I’m already dead. It doesn’t matter. You perform well as a soldier.
Snap wel dat het een manier is om ermee om te gaan maar als je het teveel denkt dan neem je ook misschien juist teveel risico waardoor je juist jezelf en anderen in de problemen brengt. Angst is niet een onzinnig iets maar heeft nut, teveel angst is natuurlijk wel verlammend. Geloven dat er een hiernamaals is waar je in een paradijs komt en beloond wordt door een God voor je heldhaftige optreden helpt geheid enorm.
pi_208648900
Weer een vernietigde YPR-765, schijnbaar waren de inzittenden ongedeerd.
pi_208648908
quote:
84s.gif Op maandag 3 april 2023 22:24 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk met p photoshop aan het spelen jongen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 3 april 2023 @ 23:42:51 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208648951
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 23:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Leuk met p photoshop aan het spelen jongen?
Jaloers? Hoeft niet hoor. Als je een donatie doet krijg je ook een mooie foto van een granaat:

Sign My Rocket
  maandag 3 april 2023 @ 23:52:12 #15
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208648989
quote:
84s.gif Op maandag 3 april 2023 22:24 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Ben je niet bang dat de Russen zo’n site hacken waarna ze de mailinglijsten tegenkomen? :{
pi_208648995
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 23:52 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ben je niet bang dat de Russen zo’n site hacken waarna ze de mailinglijsten tegenkomen? :{
En dan krijg je spam in je mail?

Zolang je niet naar Rusland op vakantie gaat kunnen ze vrij weinig, of loont het de moeite niet.
  maandag 3 april 2023 @ 23:58:47 #17
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208649010
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 23:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En dan krijg je spam in je mail?

Zolang je niet naar Rusland op vakantie gaat kunnen ze vrij weinig, of loont het de moeite niet.
Jaja, voor je het weet lees je bij de rouwadvertenties: “hop for the stars zo zei ze altijd, maar ze viel uit een raam”. Ofzo :s)
pi_208649040
Helaas een geblurde versie
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 4 april 2023 @ 00:08:01 #19
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208649044
twitter
pi_208649067
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208649097
quote:
84s.gif Op maandag 3 april 2023 23:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Jaloers? Hoeft niet hoor. Als je een donatie doet krijg je ook een mooie foto van een granaat:

Sign My Rocket
Nee niet jaloers maar dat circlejerk doe je maar ergens anders.
pi_208649159
Ik vind het wel een ludieke actie.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208649334
The fall of Bakhmut.

twitter

Dat was het dan?
pi_208649340
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 02:07 schreef Za het volgende:
The fall of Bakhmut.

[ twitter ]

Dat was het dan?
Nee.

Russia-Ukraine war: Battle for Bakhmut not over, says US official

Leuke bron ook, dat twietje van je:

quote:
banthebbc
@banthebbc
#Bitcoin libertarian. Day 3 #Hexican. Gold Bug. Vegetarian🌱 Synthetic mRNA-free. Conspiracy Realist. Blocked by the
@wef
. Cancel your BBC TV Licence
:')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 4 april 2023 @ 04:00:48 #27
117098 Hathor
Effe niet
pi_208649407
quote:
The fall of Bakhmut.

[ twitter ]

Dat was het dan?
Beetje vaag om dat te vragen aan de hand van een tweet van een individu. Gisteren liet Prighozin zich ook al filmen met een vlag ergens in Bakhmut, en claimde dat de Russen de stad in handen hadden, terwijl andere bronnen melden dat het westelijke deel nog in handen van Oekraine is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208649480
quote:
The fall of Bakhmut.

[ twitter ]

Dat was het dan?
De naam en UI van die tweeter suggereren geen hele neutrale en objectieve houding...
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 4 april 2023 @ 06:43:58 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208649652
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 23:52 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
En wat als ze mijn emailadres weten? Wat willen ze doen dan? Een mailje met 'boe' sturen ofzo? :+
pi_208649675
quote:
The fall of Bakhmut.

[ twitter ]

Dat was het dan?
Sorry Pjotr, je kunt je vlag nog niet uithangen.
pi_208649838
quote:
Medaille voor omgekomen Russische militaire blogger
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68499071

De Russische president Poetin heeft een medaille toegekend aan de Russische militaire blogger Vladlen Tatarski, die gisteren bij een explosie om het leven kwam in een café in Sint-Petersburg. "Wegens moed en dapperheid bij de uitvoering van zijn professionele taken wordt de militaire correspondent Fomin, Maxim Yuryevich (Vladlen Tatarsky) postuum onderscheiden met de Orde van Moed", staat er in het decreet dat Poetin heeft ondertekend.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 4 april 2023 @ 07:36:58 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208649855
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 07:33 schreef Aether het volgende:

[..]

En 5kg ingevroren vis voor de familie?
  dinsdag 4 april 2023 @ 08:54:47 #33
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 4 april 2023 @ 08:57:49 #34
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208650376
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 08:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Las hem net. Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontvouwen. :Y
  dinsdag 4 april 2023 @ 10:11:00 #36
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208651147
quote:
quote:
This is because it was just recently announced in February of this year that the U.S. had approved a foreign military sale to the Netherlands worth $670 million for 20 High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) launchers and related equipment.

Shortly after in March, Elbit Systems of Israel, which produces the PULS, announced that the company had won a $133 million contract for the rocket system. However, Elbit neglected to specify who the customer was but did say that it was a European NATO member country.

Now, we have confirmation that the Netherlands has in fact partnered with Israel to address its long-range artillery need. According to a machine-translated statement made by the Netherlands Ministry of Defense, the country conducted a research program comparing the PULS and HIMARS systems to inform the decision. While both meet the Dutch Army’s requirements for this capability, it was ultimately found that PULS can carry more rockets, better fits within the country’s budget, and will likely be more suitable for European-made ammunition.
HIMARS zou 670 miljoen kosten en PULS maar 133 miljoen. Een enorm prijsverschil.

Ik heb wel vaker gelezen dat de Amerikanen het Israel verbied om mee te dingen naar defensiecontracten omdat die betere en goedkopere producten heeft.

=============================
Edit: volgens NRC is het 513,3 miljoen

https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-materieel-a4161160
Defensie heeft daarbij gekozen voor Israëlische Puls-systemen. De Verenigde Staten hadden ook een offerte gemaakt voor de levering van Himars-raketartilleriesystemen, maar daarop is de keuze uiteindelijk niet gevallen. De Puls-systemen zijn namelijk goedkoper, kunnen meer raketten dragen en waren eerder leverbaar. Daarnaast is Puls binnenkort ook geschikt voor munitie die in Europa geproduceerd wordt. De eerste systemen worden naar verwachting aan het einde van dit jaar geleverd. De totale kosten worden geschat op 513,3 miljoen euro.

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 04-04-2023 10:43:19 ]
pi_208651180
quote:
84s.gif Op dinsdag 4 april 2023 07:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En 5kg ingevroren vis voor de familie?
Die zodra de camera uit is weer ingeleverd mag worden *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 4 april 2023 @ 10:19:21 #38
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208651271
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 07:33 schreef Aether het volgende:
Medaille voor omgekomen Russische militaire blogger
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68499071

De Russische president Poetin heeft een medaille toegekend aan de Russische militaire blogger Vladlen Tatarski, die gisteren bij een explosie om het leven kwam in een café in Sint-Petersburg. "Wegens moed en dapperheid bij de uitvoering van zijn professionele taken wordt de militaire correspondent Fomin, Maxim Yuryevich (Vladlen Tatarsky) postuum onderscheiden met de Orde van Moed", staat er in het decreet dat Poetin heeft ondertekend.
De betekenis/waarde van een medaille wordt nu wel heel erg uitgehold :')_____!
Dit is net zo dom als Kadyrov die zichzelf laatst een beloning gaf :7
  Overall beste user 2022 dinsdag 4 april 2023 @ 10:23:37 #39
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208651326
twitter

Dildrones
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 4 april 2023 @ 10:27:14 #40
3928 Ulx
pi_208651369
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 10:19 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
De betekenis/waarde van een medaille wordt nu wel heel erg uitgehold :')_____!
Dit is net zo dom als Kadyrov die zichzelf laatst een beloning gaf :7
Ja, da's waar. Viervoudig Held van de Sovjet Unie en achtvoudig winnaar van de Orde van Lenin Leonid Brezhnev was de laatste aan wie de medailles niet voor elk wissewasje werden gegeven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 4 april 2023 @ 10:28:48 #41
33189 RM-rf
1/998001
pi_208651392
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 10:19 schreef slashdotter3 het volgende:
De betekenis/waarde van een medaille wordt nu wel heel erg uitgehold _____!
No way!

van: https://en.wikipedia.org/(...)l_Staff_%28Russia%29
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208651403
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 10:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dildrones
Goedenb garp oO/

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208651422
Zie jullie ook een hondje bij Twitter?

_O-
Er zijn nogal wat mensen VIESMAD over als ik zo eens op twitter kijk. _O-
  FOK!fotograaf dinsdag 4 april 2023 @ 10:39:19 #44
364681 over_hedge
pi_208651508
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 april 2023 10:31 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Wat heeft dat met de oorlog te maken? Wel leuk als je op tijd was en doge gekocht hebt. Meteen +30% in 1 dag.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Overall beste user 2022 dinsdag 4 april 2023 @ 10:39:21 #45
3928 Ulx
pi_208651509
quote:
[ afbeelding ]

_O-
Nu niet meer. Wel tof dat Musk NAFO steunt.
pi_208651546
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 10:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat heeft dat met de oorlog te maken? Wel leuk als je op tijd was en doge gekocht hebt. Meteen +30% in 1 dag.
Vanwege de NAFO natuurlijk! :)
pi_208651558
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 10:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bij mij nog wel.
  dinsdag 4 april 2023 @ 11:00:39 #48
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_208651815
quote:
[ afbeelding ]

_O-
Dat is sinds gisteren al.

En de oceaan van vatniks tears is heerlijk.
pi_208651875
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 april 2023 10:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vanwege de NAFO natuurlijk! :)
[ afbeelding ]
Nee, vanwege Dogecoin heeft Elon Musk het gedaan.
  dinsdag 4 april 2023 @ 11:05:55 #50
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_208651885
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 11:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daar is NAFO het niet mee eens.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_208651901
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 11:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daar zijn heel veel boze twitteraccounts het niet mee eens ;)
pi_208652135
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 10:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik heb wel vaker gelezen dat de Amerikanen het Israel verbied om mee te dingen naar defensiecontracten omdat die betere en goedkopere producten heeft.
Hoe verbieden de Amerikanen bondgenoot Israël dat dan?

En Nederland koopt juist het Israëlische PULS en niet het Amerikaanse HIMARS.
  dinsdag 4 april 2023 @ 11:41:35 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208652267
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 11:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe verbieden de Amerikanen bondgenoot Israël dat dan?
Veel Israelische wapens bevat Amerikaanse onderdelen dus veto recht en verder krijgt Israel iets van 4 miljard per jaar aan gratis geld voor wapens van de VS dus dat geeft ook invloed.

[ Bericht 6% gewijzigd door slashdotter3 op 04-04-2023 12:05:23 ]
  dinsdag 4 april 2023 @ 11:42:30 #54
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208652272
Voor 74 miljard aan bestellingen voor de ZuidKoreaanse wapenindustrie, tanks, artillery en fighterjets

https://www.msn.com/en-us(...)aine-war/ar-AA19qs4B
Korean defense firms get record orders amid Ukraine war
pi_208652367
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 april 2023 11:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daar zijn heel veel boze twitteraccounts het niet mee eens ;)
Dat is prima, maar je eigen invulling aan een symbool geven betekend niet dat het dan daadwerkelijk ook iets anders is.
pi_208652446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 11:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is prima, maar je eigen invulling aan een symbool geven betekend niet dat het dan daadwerkelijk ook iets anders is.
Ach, Musk trollen door het een pro-Oekraïens statement te laten lijken is een prima bezigheid. Met zijn starlink gezeur en pro-kremlin tweets. Dogecoins sucks, nafo doesn't ^O^

Het lettertje Z is immers ook geclaimd door een terroristische organisatie..
  dinsdag 4 april 2023 @ 12:41:09 #57
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208653021
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 11:57 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Ach, Musk trollen door het een pro-Oekraïens statement te laten lijken is een prima bezigheid. Met zijn starlink gezeur en pro-kremlin tweets. Dogecoins sucks, nafo doesn't ^O^

Het lettertje Z is immers ook geclaimd door een terroristische organisatie..
Z staat voor Russisch falen toch?
pi_208653050
En voor verschrikkelijke oorlogsmisdaden
A murky, forgotten land.
pi_208653052
Militair expert becijfert: "Poetins leger zal uiterlijk in oktober verslagen zijn”

Defensiespecialist en econoom Marcus Keupp van de militaire academie in het Zwitserse Zürich noemt de Russische strategie in Oekraïne een regelrechte “catastrofe”. “Dit is een uitputtingsslag die Rusland eenvoudigweg niet kan volhouden.” Het is slechts een kwestie van tijd vooraleer Poetins leger door zijn reserves heen zit, analyseert hij op basis van nauwgezette berekeningen.
  dinsdag 4 april 2023 @ 12:46:24 #60
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208653110
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 12:43 schreef StateOfMind het volgende:
En voor verschrikkelijke oorlogsmisdaden
Ook.

Al met al de Z van zielig.
pi_208653120
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 12:41 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Z staat voor Russisch falen toch?
pi_208653390
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 12:43 schreef Lt.Bookman het volgende:
Militair expert becijfert: "Poetins leger zal uiterlijk in oktober verslagen zijn”

Defensiespecialist en econoom Marcus Keupp van de militaire academie in het Zwitserse Zürich noemt de Russische strategie in Oekraïne een regelrechte “catastrofe”. “Dit is een uitputtingsslag die Rusland eenvoudigweg niet kan volhouden.” Het is slechts een kwestie van tijd vooraleer Poetins leger door zijn reserves heen zit, analyseert hij op basis van nauwgezette berekeningen.
Dit lijkt me wel erg optimistisch, eerlijk gezegd... Alhoewel ik wel denk dat de verliezen aan Russische zijde toe zullen gaan nemen zodra Oekraïne bij een offensief massaal westerse modernere wapens en technieken in gaat zetten.
pi_208653485
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 10:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
twitter
pi_208653497
quote:

Tuurlijk :')

Zonder steun van alle kanten kan Oekraïne niets meer.

Ik zou zo graag willen dat dit stopt. Er weer rust komt in die regio, het nodeloze bloedvergieten en kapitaalvernietiging, en dan nog al het geestelijk leed, aan beide kanten overigens.
pi_208653517
twitter
pi_208653540
Er is geen enkele indicatie dat de internationale steun voor Oekraïne tanende is :)
  Forum Admin dinsdag 4 april 2023 @ 13:18:01 #67
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208653547
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 13:14 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zou zo graag willen dat dit stopt. Er weer rust komt in die regio, het nodeloze bloedvergieten en kapitaalvernietiging, en dan nog al het geestelijk leed, aan beide kanten overigens.
Behalve dan op eigen houtje een invasie van het tweede leger ter wereld tot stilstand brengen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208653563
quote:

[..]

Tja, dat wil iedereen wel. Behalve Rusland.
  dinsdag 4 april 2023 @ 13:20:48 #69
6484 ExTec
pi_208653586
quote:
Nee, je bedoeld puur dat jij niks meer wil horen over bloedvergieten en leed.

Want dat gaat er nog steeds zijn als oekraine zich over zou geven. Alleen jij hoort er dan niks meer over.

Dit is trouwens de definitie van concern trollen.

quote:
the action or practice of disingenuously expressing concern about an issue in order to undermine or derail genuine discussion.
pi_208653756
twitter

quote:
It was not immediately clear if the remaining drones hit any targets.

Most of the drones were shot down by Ukrainian air defenses over the Odesa region, while at least one was brought down over Mykolaiv, the armed forces said.

According to the armed forces, the drones were launched from southeastern Ukraine, near the Sea of Azov. The drones were believed to be Iranian-made.
pi_208653801
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 13:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit lijkt me wel erg optimistisch, eerlijk gezegd... Alhoewel ik wel denk dat de verliezen aan Russische zijde toe zullen gaan nemen zodra Oekraïne bij een offensief massaal westerse modernere wapens en technieken in gaat zetten.
Het is HLN.be, die schrijven graag sensationeel. Maar zonder tanks geen dreiging van een Russisch offensief meer, dus ik hoop dat meneer gelijk heeft en ze er écht in zo'n tempo doorheen gaan. Dan ligt de bal bij de Oekraïners.
pi_208653899
quote:

[..]

Ik zou zo graag willen dat dit stopt.
Nee, daar is het te laat voor.

Rusland moet compleet afgemaakt worden en absoluut geen kans krijgen om zich te herstellen. Rusland heeft tig keren laten weten wat ze van Oekraïne en Oekraïners vinden - en heeft met daden laten weten hoe ver ze zullen gaan om hun doelen te behalen. Als het nu niet lukt, zullen ze het later weer proberen.

Nu stoppen betekent concessies en het betekent weer een bevroren conflict waar Rusland bij betrokken is. Gewoon nee, want dan ben je verzekerd van gedoe jaren later.

Geen genade tonen en pas stoppen wanneer alle levende Russen weer teruggetrokken zijn naar Rusland. De enige manier om hier een goed einde aan te breien is een complete overwinning door Oekraïne.

Doorgaan totdat Rusland óf kapot gaat in Oekraïne zelf, of doorgaan totdat het regime kapotgaat in Rusland zelf.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2023 13:44:43 ]
pi_208654032
Hitler wilde alleen zijn onderdanen in Sudetenland helpen. Goed dat we hem dat gegund hadden, want daardoor is er geen wereldoorlog gekomen.
  dinsdag 4 april 2023 @ 13:52:37 #74
6484 ExTec
pi_208654048
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 13:40 schreef YStec het volgende:
Gewoon nee, want dan ben je verzekerd van gedoe jaren later.

Dan gaan de trollen gewoon opnieuw doen alsof ze bezorgd zijn, en vinden ze wederom dat het bloedvergieten en het leed, van 'beide kanten trouwens', maar op moet houden.
pi_208654078
quote:

[..]

Zo lang de Russische federatie bestaat zal er nooit rust en vrede komen in Europa, dat land dient volledig ten gronde gericht te worden en de bevolking er van dient in ellende en armoede gestort te worden.
pi_208654134
Dit ogenschijnlijk insignificante onderwerp kan lelijk worden voor de Russen

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208654196
quote:

[..]

Als je een zuivering van alles wat Oekraïens is onder rust verstaat wel ja.
pi_208654300
quote:

Dan moeten ze dus van alle kanten gesteund blijven worden.
Цой жив
pi_208654410
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 13:40 schreef YStec het volgende:

[..]
Nee, daar is het te laat voor.

Rusland moet compleet afgemaakt worden en absoluut geen kans krijgen om zich te herstellen. Rusland heeft tig keren laten weten wat ze van Oekraïne en Oekraïners vinden - en heeft met daden laten weten hoe ver ze zullen gaan om hun doelen te behalen. Als het nu niet lukt, zullen ze het later weer proberen.

Nu stoppen betekent concessies en het betekent weer een bevroren conflict waar Rusland bij betrokken is. Gewoon nee, want dan ben je verzekerd van gedoe jaren later.

Geen genade tonen en pas stoppen wanneer alle levende Russen weer teruggetrokken zijn naar Rusland. De enige manier om hier een goed einde aan te breien is een complete overwinning door Oekraïne.

Doorgaan totdat Rusland óf kapot gaat in Oekraïne zelf, of doorgaan totdat het regime kapotgaat in Rusland zelf.
En ze ook uit Transnisterie schoppen en Georgie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 4 april 2023 @ 14:18:02 #80
6484 ExTec
pi_208654432
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:12 schreef Za het volgende:

[..]
Ik hoor er sowieso niks over, want ik volg dit niet.
Waarom post je hier dan?

quote:
Ik uit geen bezorgdheid, ik vind het nodeloos, ook de enorme kapitaalvernietiging.
Denk dat de meeste dat nodeloos vinden. Maar die meesten zijn geen openlijke fanboi van putin, en zijn ook niet van mening dat het aan oekraine is om dit maar te doen stoppen.

quote:
De enige trol ben jij.
Uh huh.
pi_208654439
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:02 schreef kale_gehaktbal het volgende:

Als je een zuivering van alles wat Oekraïens is onder rust verstaat wel ja.
Ik lees hier steeds dat er meer slachtoffers vallen aan Russische zijde.
pi_208654452
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:18 schreef Za het volgende:

[..]
En burgerslachtoffers?
pi_208654463
quote:

[..]
Mijn God wat een achterlijke opmerking weer. Hoe is de score qua burgerslachtoffers?
Цой жив
pi_208654485
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waarom post je hier dan?
[..]
Denk dat de meeste dat nodeloos vinden. Maar die meesten zijn geen openlijke fanboi van putin, en zijn ook niet van mening dat het aan oekraine is om dit maar te doen stoppen.
[..]
Uh huh.
Soms komt er wel eens een bericht voorbij op mijn tijdlijn, gisteren dat Bakhmut gevallen zou zijn en dat het einde zou inluiden (geen idee waarom dat het gevolg zou zijn btw, maar die bewering werd gedaan).
Dat leek me goed nieuws, dit kan niet eeuwig doorgaan.
pi_208654509
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:21 schreef Za het volgende:

[..]
Soms komt er wel eens een bericht voorbij op mijn tijdlijn, gisteren dat Bakhmut gevallen zou zijn en dat het einde zou inluiden (geen idee waarom dat het gevolg zou zijn btw, maar die bewering werd gedaan).
Dat leek me goed nieuws, dit kan niet eeuwig doorgaan.
Je bedoelt dat je las over een mogelijk Russische succes en dat je dat blij maakte.
Цой жив
pi_208654546
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:23 schreef Zwoerd het volgende:

Je bedoelt dat je las over een mogelijk Russische succes en dat je dat blij maakte.
Je kunt het zowel als een Russisch succes als als een Oekraïens verlies zien. Het is me om het even.
  dinsdag 4 april 2023 @ 14:28:59 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208654591
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:25 schreef Za het volgende:

[..]
Je kunt het zowel als een Russisch succes als als een Oekraïens verlies zien. Het is me om het even.
Vooral een verlies voor Bakhmut zou dat zijn, bezet worden door een buitenlandse kracht die in andere steden in je land nogal los is gegaan en gemoord, geplunderd en verkracht heeft....
pi_208654673
Stoppen is voor Oekraïne simpelweg geen optie.
Zij vechten voor het voortbestaan als soevereine natie en het voortbestaan van het Oekraïnse volk als zodanig.
Beide bestaan niet meer als zij stoppen.

Rusland daarentegen kan wél stoppen en deze smerige oorlog per direct beëindigen.
Maar dat doen ze niet.
A murky, forgotten land.
pi_208654681
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:25 schreef Za het volgende:

[..]

In beide gevallen verliest Oekraïne. Het is je dus niet om het even.
pi_208654732
quote:
Uit je link:

Wagner Group of mercenaries claimed to have raised the Russian flag.

John Kirby: Bakhmut is Ukrainian and they have not captured anything and are very far from doing that, to put it mildly,” Serhiy Cherevatiy, spokesperson for the eastern military command, told Reuters news agency by phone.

Kirby zit er toch een beetje naast, de beelden zijn idd duidelijk. De vlaggen ook:

twitter
  dinsdag 4 april 2023 @ 14:40:10 #91
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208654766
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:38 schreef Za het volgende:

[..]
Uit je link:

John Kirby: Bakhmut is Ukrainian and they have not captured anything and are very far from doing that, to put it mildly,” Serhiy Cherevatiy, spokesperson for the eastern military command, told Reuters news agency by phone.

Kirby zit er toch een beetje naast, de beelden zijn idd duidelijk. De vlaggen ook:

[ twitter ]
Kijk je nu ook als Joost als je zulke Posts doet?
pi_208654769
Joost- de "onafhankelijke" journalist- Niemoller :')_________!
pi_208654780
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:38 schreef Za het volgende:

[..]
Uit je link:

[ twitter ]
Een vlag zegt niks, er staat niet voor niks 'claimed'. Je kunt je pro-Russiche propaganda voor je houden. Het feit dat je het 'nieuws' moet brengen adhv een dubieus twietje zegt genoeg. Oekraïne zit nog steeds in Bakhmut.
pi_208654793
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:34 schreef Barbusse het volgende:

In beide gevallen verliest Oekraïne. Het is je dus niet om het even.
Je zegt dat ik er blij van word, dat klopt niet, het is me om het even. Behalve wanneer dit het einde inluidt, dat zou een goede zaak zijn.
pi_208654809
quote:

[..]

Het stoppen stopt pas wanneer Oekraine en Rusland zijn uitgevochten.
En als Oekraine verliest, dan stopt het niet, want dan gaat er een zuivering plaatsvinden.
Maar dat weet je heel goed, dus wel misselijk dat je deze opmerking maakt.
pi_208654817
Maar goed, we kunnen concluderen dat Za zwaar pro-Russich is, maar durft dit niet zelf toe te geven dus worden dubieuze bronnen gebruikt ombdat standpunt te onderbouwen.
pi_208654848
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:42 schreef Za het volgende:

[..]
Je zegt dat ik er blij van word, dat klopt niet, het is me om het even. Behalve wanneer dit het einde inluidt, dat zou een goede zaak zijn.
Je spreekt jezelf tegen. Of je weet niet wat je typt omdat het verloren gaat in Google translate.
  dinsdag 4 april 2023 @ 14:44:28 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208654849
quote:

[..]
Einde van de Russische bezetting zou het enige goede einde zijn. Net alsof het in Nederland zo leuk was onder de nazi bezetting in jaren 40.
pi_208654871
quote:

[..]
De zuivering volgt pas na de overwinning van Rusland, he. Jij hebt echt het idee dat als Rusland wint dan is alles goed en iedereen blij en vallen er geen doden meer? Nee, dan gaat de genocide pas echt beginnen. Alles en iedereen die weerstand bood, biedt en kan bieden wordt dan gezuiverd. Honderdduizenden mensen zullen verdwijnen naar Siberie en nooit meer teruggevonden. Die paar 1000 burgerslachtoffers die gevallen zijn in de oorlog tot nu toe zullen peanuts zijn met wat er dan gaat gebeuren. En daarom moeten we helpen. Dus als je echt wil dat de rust wederkeert in de regio dan ben je voor Oekraine. Anders ben je gewoon een leugenaar die voor Rusland is.
  dinsdag 4 april 2023 @ 14:47:43 #100
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208654924
quote:

[..]
Hoe jij dingen stelt zou oorlog moeten lonen. Zodra je een land binnenvalt, moet de wereld aan praten op vrede. De gebieden die je hebt ingenomen en het leed wat je hebt berokkend zijn niet belangrijk zolang men maar stopt met vechten. Ook als dit betekent dat je vervolgens de bevolking begint te onderdrukken en de kans op genocide vrij groot is.

Allemaal prima, zolang er op het eerste gezicht maar vrede is.

Typisch dat berichten delen van die volslagen idioot Joost wel..
pi_208654955
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:43 schreef Barbusse het volgende:
Maar goed, we kunnen concluderen dat Za zwaar pro-Russich is, maar durft dit niet zelf toe te geven dus worden dubieuze bronnen gebruikt ombdat standpunt te onderbouwen.
Dat wisten we toch vanaf het begin al met alle onzin en Russische propaganda die ze hier neer zetten. Hoe vaak zou er niet een kleine atoombom vallen op Finland en dat soort onzin....
  dinsdag 4 april 2023 @ 14:49:29 #102
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208654964
quote:

[..]
Mooie act wel. Laten we em "de droevige clown" noemen :+ .
pi_208654967
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:41 schreef Barbusse het volgende:

Een vlag zegt niks, er staat niet voor niks 'claimed'. Je kunt je pro-Russiche propaganda voor je houden. Het feit dat je het 'nieuws' moet brengen adhv een dubieus twietje zegt genoeg. Oekraïne zit nog steeds in Bakhmut.
Ik neem hier gewoon deel aan een discussie.
Lees dat Bakhmut gevallen is. Geef aan te hopen dat het nodeloos bloedvergieten en kapitaal verkwisten daarmee stopt, en post een filmpje waaruit blijkt dat Kirby niet geheel naar waarheid spreekt.

Het enige dat volgt zijn vrij agressieve persoonlijke aanvallen, beledigingen, beschuldigingen etc.
Ik heb niets onbetamelijks gezegd.

Het lijkt of men hier graag wil dat de oorlog doorgaat.

/Ik ga lekker hollen in het Vondelpark,veel plezier vrienden ☀️
  dinsdag 4 april 2023 @ 14:50:46 #104
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_208654974
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 13:51 schreef zuchtje het volgende:
Hitler wilde alleen zijn onderdanen in Sudetenland helpen. Goed dat we hem dat gegund hadden, want daardoor is er geen wereldoorlog gekomen.
Je mist nog een stukje, sudetenland en de Danzig corridor. Dat tweede was voor Engeland genoeg om bondgenoot van Polen te worden.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  dinsdag 4 april 2023 @ 14:50:57 #105
117098 Hathor
Effe niet
pi_208654979
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Vooral een verlies voor Bakhmut zou dat zijn, bezet worden door een buitenlandse kracht die in andere steden in je land nogal los is gegaan en gemoord, geplunderd en verkracht heeft....
Bakhmut is al zo goed als volledig verlaten , ze vechten daar om een spookstad die al helemaal in puin ligt.
  dinsdag 4 april 2023 @ 14:53:55 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208655025
quote:

quote:
Marcus Keupp: That's why I also said: Russia will have militarily lost the war by October. The military situation will be comparable to 1944 when the European war was lost for the Axis powers.
Oktober is het duidelijk dat Rusland heeft verloren maar het vechten zal daarna nog doormodderen tot in 2024

====================
https://www.reddit.com/r/(...)_military_economist/
Marcus Keupp, ETH Zurich Military Economist predicts Russia losing this Year: "There is no other course"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208655037
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:50 schreef Za het volgende:

[..]
Lees dat Bakhmut gevallen is. Geef aan te hopen dat het nodeloos bloedvergieten en kapitaal verkwisten daarmee stopt, en post een filmpje waaruit blijkt dat Kirby niet geheel naar waarheid spreekt.

Het enige dat volgt zijn vrij agressieve persoonlijke aanvallen, beledigingen, beschuldigingen etc.

Nee, de enige die dat wil ben jij want jij bent voor de nazi-Russen. Als Rusland stopt met vechten en Oekraine verlaat is er vandaag vrede. Als Oekraine stop met vechten is er geen Oekraine meer en gaat de echte genocide beginnen.

Jij bent zo'n leraar die het opneemt voor de pestkop als de gepeste wat terugdoet 'om de vrede te bewaren'.
pi_208655061
quote:

[..]

Poetin lijkt totaal niet de intentie te hebben om te stoppen, waardoor de oorlog dus doorgaat. En nee, Oekraïne dat zich overgeeft is geen optie. Het is dan ook geen conflict of neutrale oorlog tussen twee partijen... het is een land dat een ander land probeert in te pikken.

Als iemand wordt verkracht ga je het slachtoffer ook niet vragen om niet te bewegen zodat de verkrachting sneller voorbij is. Je blijft dan het slachtoffer helpen en aanmoedigen. Zo ook hier.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_208655062
quote:

[..]

Je bent nog Amsterdammer ook, ik schaam me kapot. Je zou beter moet weten als inwoner van een stad die veel te lijden heeft gehad onder het fascisme.
  dinsdag 4 april 2023 @ 15:02:27 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 4 april 2023 @ 15:04:37 #111
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_208655167
quote:

[..]

Dat eerste doe je al 1,5 jaar niet. Maar je blijft elke keer een maand of zo weg en begint dan weer opnieuw.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 4 april 2023 @ 15:08:45 #112
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208655223
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:40 schreef xpompompomx het volgende:
Joost- de "onafhankelijke" journalist- Niemoller :')_________!
Joost Poetinpijper
pi_208655240
Finland now officially member of NATO

Finland has officially been named the 31st member of NATO, marking a major shift in the security landscape in northeastern Europe that adds some 1,300 kilometers (830 miles) to the alliance’s frontier with Russia.

“Finland has today become a member of the defence alliance NATO. The era of military non-alignment in our history has come to an end. A new era begins,” the Finnish presidency said in a statement. “Each country maximizes its own security. So does Finland. At the same time, NATO membership strengthens our international position and room for manoeuvre. As a partner, we have long actively participated in NATO activities. In the future, Finland will make a contribution to NATO’s collective deterrence and defence,” it added.
US Secretary of State Antony Blinken, NATO Secretary General Jens Stoltenberg were on hand at NATO’s Brussels headquarters as Finland's Foreign Minister Pekka Haavisto deposited the country's instrument of accession.

Finland’s flag will be raised outside NATO headquarters on Tuesday afternoon in a ceremony attended by NATO foreign ministers, including Blinken. For all future NATO meetings, Finland participates as an Ally — seated at the table between Estonia and France.

Finland’s acceptance into the US-led security alliance presents a blow to Russian President Vladimir Putin, who has long sought to undermine NATO, and before invading Ukraine, demanded the bloc refrain from further expansion.

The invasion instead drove non-aligned Finland and Sweden to abandon their neutrality and seek protection within NATO, though Sweden’s attempt to join the bloc has been stalled by alliance members Turkey and Hungary.

CNN.com
pi_208655266
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 15:10 schreef Simmertje het volgende:

Finland has officially been named the 31st member of NATO, marking a major shift in the security landscape in northeastern Europe that adds some 1,300 kilometers (830 miles) to the alliance’s frontier with Russia.

“Finland has today become a member of the defence alliance NATO. The era of military non-alignment in our history has come to an end. A new era begins,” the Finnish presidency said in a statement. “Each country maximizes its own security. So does Finland. At the same time, NATO membership strengthens our international position and room for manoeuvre. As a partner, we have long actively participated in NATO activities. In the future, Finland will make a contribution to NATO’s collective deterrence and defence,” it added.
US Secretary of State Antony Blinken, NATO Secretary General Jens Stoltenberg were on hand at NATO’s Brussels headquarters as Finland's Foreign Minister Pekka Haavisto deposited the country's instrument of accession.

Finland’s flag will be raised outside NATO headquarters on Tuesday afternoon in a ceremony attended by NATO foreign ministers, including Blinken. For all future NATO meetings, Finland participates as an Ally — seated at the table between Estonia and France.

Finland’s acceptance into the US-led security alliance presents a blow to Russian President Vladimir Putin, who has long sought to undermine NATO, and before invading Ukraine, demanded the bloc refrain from further expansion.

The invasion instead drove non-aligned Finland and Sweden to abandon their neutrality and seek protection within NATO, though Sweden’s attempt to join the bloc has been stalled by alliance members Turkey and Hungary.

CNN.com
Doorpakken dus, zet die tanks maar van noord tot zuid langs de grens met Rusland
  dinsdag 4 april 2023 @ 15:18:43 #115
6484 ExTec
pi_208655367
quote:

Ja, laffe pro-rusheid, want je bent zuigend pro-rus, maar bent te laf om daar gewoon voor uit te komen,

En dat proberen te verkopen als nogal wereldvreemd tegen "bloedvergieten" en "kapitaalvergieten" te verkopen,

Alsof er geen diepere context bestaat dan dat hé,

Is behoorlijk onbetamelijk.
pi_208655460
quote:
Kremlin: Rusland neemt maatregelen tegen NAVO-toetreding Finland
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68512448

Rusland wordt gedwongen om tegenmaatregelen te nemen tegen de toetreding van Finland tot de NAVO, zegt een woordvoerder van het Kremlin. Vanmiddag treden de Finnen toe tot het militaire bondgenootschap. Daarmee wordt de grens tussen de NAVO en Rusland in een keer verdubbeld.

Volgens de woordvoerder is de stap van Helsinki om zich bij het blok aan te sluiten een "inbreuk" op de Russische veiligheid. Hij stelt dat de NAVO zich hiermee vijandig opstelt tegen Rusland. De Russische maatregelen zullen tactisch en strategisch zijn, zegt de woordvoerder, zonder verdere details te geven.
pi_208655489
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 april 2023 15:26 schreef Aether het volgende:

[..]

Het zullen vooral veel woorden zijn. Waarvan een aantal ernstige.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 april 2023 @ 15:29:36 #118
364681 over_hedge
pi_208655500
quote:

[..]

Als dat betekent de grens beter verdedigen moeten ze dat helemaal zelf weten.

op zich is het ook vrij makkelijk. Val geen navo lid aan en het doet er niet toe of er 1 of 1000 landen in navo zitten ^O^
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Overall beste user 2022 dinsdag 4 april 2023 @ 15:34:24 #119
3928 Ulx
pi_208655547
quote:

[..]

Gelijk heeft Rusland. Ik denk dat ze maar snel wat troepen uit Oekraïne moeten halen -daar zit tenslotte de bulk van hun strijdkrachten- en richting de poolcirkel moeten brengen. Dat zal ook positieve gevolgen hebben voor het verloop van de oorlog aldaar.
  dinsdag 4 april 2023 @ 15:35:37 #120
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208655561
Het zou goed kunnen dat de air defense die rondom Moskou en Putin's z'n paleis is gestald ook bedoeld is voor nadat ze de oorlog hebben verloren en een van de 10 facties met hun eigen prive leger een machtsgreep doet.
Wagner, Slavic Corps, Patriot, Gazprom, in addition, there are four or five others.

https://www.reddit.com/r/(...)_military_economist/
I cannot exclude this possibility, on the contrary. There is not only the Wagner group, but also the Slavic Corps - from which Wagner emerged - and Patriot - Schoigu's private force. Gazprom has also just founded its own private army, "Staf-Zentr." In addition, there are four or five others. It is no coincidence that air defense systems are currently being installed everywhere in Moscow. This is preparation for internal conflicts.
pi_208655578
Dit is volgens mij een van de beste samenvattingen van het probleem met rusland die ik ooit heb gezien.

dinsdag 4 april 2023 @ 15:39:33 #122
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208655605
quote:

[..]
Dit is de vogel die vorig jaar vanaf medio april tot 9 mei zei/hoopte dat Poetin zijn feestje zou vieren met een tactisch kernbommetje op Oekraïne. De vogel die een foto van een glimlachende Poetin postte.

Nou dit jaar lacht Poetin niet meer. En zijn 9 mei-parade kan hij vieren met een defilé van uit de musea gehaalde opgelapte tanks en artillerievoertuigen en het record van 200.000 dode mannen.

Tenzij Rusland nu stopt en als de wiedeweerga uit Oekraïne vertrekt, dan haalt Poetin dat record niet, al blijven de tanks etc. museumstukken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
De zuivering volgt pas na de overwinning van Rusland, he. Jij hebt echt het idee dat als Rusland wint dan is alles goed en iedereen blij en vallen er geen doden meer? Nee, dan gaat de genocide pas echt beginnen. Alles en iedereen die weerstand bood, biedt en kan bieden wordt dan gezuiverd. Honderdduizenden mensen zullen verdwijnen naar Siberie en nooit meer teruggevonden. Die paar 1000 burgerslachtoffers die gevallen zijn in de oorlog tot nu toe zullen peanuts zijn met wat er dan gaat gebeuren. En daarom moeten we helpen. Dus als je echt wil dat de rust wederkeert in de regio dan ben je voor Oekraine. Anders ben je gewoon een leugenaar die voor Rusland is.
Lees Za's posts uit de beginfase maar eens na, Poetin is zijn held, zou me niet verbazen als de foto die hij hier ooit postte zijn bed hangt.
pi_208655655
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 15:10 schreef Simmertje het volgende:

Zou Poetin al spijt hebben? Uiteraard niet publiekelijk maar in z'n eigen gedachten? Ik hoop het zo maar zal wel niet ;(
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_208655667
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 15:39 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Dit is de vogel die vorig jaar vanaf medio april tot 9 mei zei/hoopte dat Poetin zijn feestje zou vieren met een tactisch kernbommetje op Oekraïne. De vogel die een foto van een glimlachende Poetin postte.

Nou dit jaar lacht Poetin niet meer. En zijn 9 mei-parade kan hij vieren met een defilé van uit de musea gehaalde opgelapte tanks en artillerievoertuigen en het record van 200.000 dode mannen.

Tenzij Rusland nu stopt en als de wiedeweerga uit Oekraïne vertrekt, dan haalt Poetin dat record niet, al blijven de tanks etc. museumstukken.
[..]
Lees Za's posts uit de beginfase maar eens na, Poetin is zijn held, zou me niet verbazen als de foto die hij hier ooit postte zijn bed hangt.

Voor de volledigheid, Za is een vrouw. Alsnog wel een poster boven haar bed overigens.
  dinsdag 4 april 2023 @ 15:46:44 #125
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208655700
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 15:44 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Voor de volledigheid, Za is een vrouw. Alsnog wel een poster boven haar bed overigens.
Que?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208655702
quote:

[..]

Volgens mij roept iedereen hier al vanaf dag 1 dat Rusland direct moet optyfen uit Oekraine. Jouw bewering klopt dus niet.

Daarnaast; Bakhmut is niet gevallen en als dat wel zo zou zijn is dat voor Poetin echt geen reden om te stoppen met zijn bloedvergieten. Die gaat gewoon door tot ie heel Oekraine heeft.

Waarom mag Oekraine zich van jou niet verdedigen tegen moord, verkrachting en deportatie? Wat is dat voor zieke kronkel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2023 15:47:20 ]
pi_208655703
1300 km erbij, dat is de afstand Groningen-Barcelona _O-
twitter
  dinsdag 4 april 2023 @ 15:54:10 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208655765
Rusland :')
  dinsdag 4 april 2023 @ 16:06:55 #129
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208655892
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 15:44 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Voor de volledigheid, Za is een vrouw.
Dat werd gezegd, maar is dat zo? Hoe weten we dat zeker?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 4 april 2023 @ 16:23:43 #130
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208656185
Welkom Finland *O*

quote:
With an arsenal of 700 howitzers, 700 heavy mortars and 100 multiple rocket launchers, Finland has the largest artillery capability in western Europe. Homeland defence willingness against a superior enemy is at 83%, one of the highest rates in Europe.
  Forum Admin dinsdag 4 april 2023 @ 17:01:32 #132
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208656415
quote:

[..]

Het is op z'n zachtst gezegd erg merkwaardig dat je er telkens als de kippen bij bent wanneer er negatief nieuws over Oekraïne te melden valt. Sterker nog, ik durf m'n handen er wel aan te branden dat je werkelijk nog geen enkel bericht heb gepost dat een positieve uitkijk ovef/voor Oekraïne hebt gedeelt.

En weet je, dat is prima. Je mag een andere kleur of signatuur hebben, maar je verschuilt je achter baggerargumentatie, of in het geheel geen argumentatie maar ad hominems of simpelweg trollerij ".. Willen hier dat de oorlog doorgaat"

En dat is waarom je elke keer tegen zoveel weerstand aanloopt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 4 april 2023 @ 17:09:50 #133
6484 ExTec
pi_208656465
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 16:06 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Dat werd gezegd, maar is dat zo? Hoe weten we dat zeker?
Weten we niet, dictie doet me vermoeden van wel, eentje van antilliaanse afkomst, oid.
  dinsdag 4 april 2023 @ 17:55:26 #134
64288 Bensel
Ladderzat
pi_208657048
quote:

[..]

ook al zou bakhmut vallen (rusland heeft 6 maanden gedaan om een kwart in te nemen), dan ligt er 20 km naar het westen een veel beter te verdedigen linie vanwege hoogteverschil die al lang en reed volledig is opgezet.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:00:27 #135
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208657104
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 04:00 schreef Hathor het volgende:

[..]
Beetje vaag om dat te vragen aan de hand van een tweet van een individu. Gisteren liet Prighozin zich ook al filmen met een vlag ergens in Bakhmut, en claimde dat de Russen de stad in handen hadden, terwijl andere bronnen melden dat het westelijke deel nog in handen van Oekraine is.
Dit is een erg precieze weergave van wie wat onder controle heeft in Bagmoet, afgaande op de beelden is zo'n 60% in Russische handen nu. Daarnaast is het belangrijk op te merken dat de meeste wijken met flatgebouwen in het westen (nog in Oekraïnse handen) liggen, dit is belangrijk omdat zulke wijken lastiger zijn om in te nemen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208657109
Lezen dat Bahkmut gevallen is zegt ook wel wat over het type bronnen wat ze raadpleegt...
A murky, forgotten land.
pi_208657277
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208657303
Iets meer dan een jaar geleden schreef Za het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 13:27 schreef Za het volgende:

[..]

Poetin wordt door niemand vernederd.
Dat hij op punt staat met de staart tussen de benen af te druipen is westerse propaganda tv.

In werkelijkheid worden zijn eisen stuk voor stuk ingewilligd, en moeten wij gaan bedelen of het gas en graan over 7 dgn svp niet in roebels aangekocht hoeft te worden om hier een crisis te voorkomen.
Dus misschien moet ze wat meer genegeerd worden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:22:19 #139
56749 BlaZ
pi_208657339
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:00 schreef StateOfMind het volgende:
Lezen dat Bahkmut gevallen is zegt ook wel wat over het type bronnen wat ze raadpleegt...
Men heeft simpelweg de overwinning uitgeroepen na het veroveren van het, overigens in puin liggende, gemeentehuis, niet meer, niet minder.

Overigens las ik van de week dat de Russen de pogingen om Bagmoet te omsingelen gestaakt hebben nadat er bekend was geworden dat er een ondergrondse tunnel tussen Bagmoet en Chasiv Yar bestaat.
Weet iemand daar meer over toevallig, ik kan geen goede bron vinden.
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:25:33 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:26:17 #141
117098 Hathor
Effe niet
pi_208657384
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit is een erg precieze weergave van wie wat onder controle heeft in Bagmoet, afgaande op de beelden is zo'n 60% in Russische handen nu. Daarnaast is het belangrijk op te merken dat de meeste wijken met flatgebouwen in het westen (nog in Oekraïnse handen) liggen, dit is belangrijk omdat zulke wijken lastiger zijn om in te nemen.
De Russen kennende zullen ze die flatgebouwen dan wel met de grond gelijk maken vandaag of morgen. Mochten ze dan uiteindelijk Bakhmut in handen krijgen staat er letterlijk geen enkele steen meer op de andere. Dat kun je vergelijken met het winnen van een quiz waarin de hoofdprijs een voetreis naar Hawaii is, je kunt er precies helemaal niks mee.
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:26:54 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:29:32 #143
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:34:21 #144
117098 Hathor
Effe niet
pi_208657456
Heeft Solovyov al gereageerd op de Finse toetreding tot de NAVO?
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:35:12 #145
56749 BlaZ
pi_208657469
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
De Russen kennende zullen ze die flatgebouwen dan wel met de grond gelijk maken vandaag of morgen. Mochten ze dan uiteindelijk Bakhmut in handen krijgen staat er letterlijk geen enkele steen meer op de andere. Dat kun je vergelijken met het winnen van een quiz waarin de hoofdprijs een voetreis naar Hawaii is, je kunt er precies helemaal niks mee.
Dat is inderdaad het wrede lot dat de steden in de vuurlinie treft, die flatgebouwen zijn waarschijnlijk al vernietigd overigens.
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:38:56 #146
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208657499
De laatste puzzelstukjes voor het offensief worden geleverd
twitter

twitter

[ Bericht 16% gewijzigd door slashdotter3 op 04-04-2023 18:44:22 ]
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:39:05 #147
323876 michaelmoore
pi_208657500
quote:

[..]

wil jij graag dat de oorlog doorgaat dan ??

Als Putin de troepen terug trekt dan is de oorlog voorbij , bedoel je dat ?/
Ik denk dat Putin dat wel graag zou willen , maar nu bang is voor gezichtsverlies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:45:30 #148
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208657581
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:34 schreef Hathor het volgende:
Heeft Solovyov al gereageerd op de Finse toetreding tot de NAVO?
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:46:55 #149
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:46:56 #150
117098 Hathor
Effe niet
pi_208657596
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wil jij graag dat de oorlog doorgaat dan ??

Als Putin de troepen terug trekt dan is de oorlog voorbij , bedoel je dat ?/
Ik denk dat Putin dat wel graag zou willen , maar nu bang is voor gezichtsverlies
Als hij het wel zou doen durf ik te wedden dat het voor hem weinig of geen gevolgen heeft. Als ie zijn troepen terug trekt, betaald voor de verwoeste infrastructuur, de ontvoerde kinderen teruggeeft, en sorrry zegt, gaat de hele wereld weer gewoon zaken met hem doen. Ik hoop het niet, maar vrees het wel.
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:47:45 #151
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208657604
Ah hoe ironisch.

Er wordt feestgevierd voor toetreding van Finland. Een land wat op de hypetrain sprong bij de Duitsers om landjepik te spelen tijdens WO 2

Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208657606
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Snap m niet maar ok... 🤔
[ afbeelding ]
Beeldjes die boem gaan.
pi_208657622
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:47 schreef inslagenreuring het volgende:
Ah hoe ironisch.

Er wordt feestgevierd voor toetreding van Finland. Een land wat op de hypetrain sprong bij de Duitsers om landjepik te spelen tijdens WO 2

Ironisch, komend van iemand die voor Rusland is.
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:51:17 #154
6484 ExTec
pi_208657641
quote:
Ah hoe ironisch.

En je weet de reden ook, of niet.

dinsdag 4 april 2023 @ 18:51:36 #155
117098 Hathor
Effe niet
pi_208657647
quote:
Ah hoe ironisch.

Nadat ze eerst door de Sovjets aangevallen waren, vergeet je dat even niet te melden? Het is ook veelzeggend dat er zoveel nazi sympathie was vanuit Estland en Letland. Kun je nagaan wat een pleurishekel men aan de Russen heeft als je liever met de nazi's te maken hebt.
pi_208657656
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:46 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als hij het wel zou doen durf ik te wedden dat het voor hem weinig of geen gevolgen heeft. Als ie zijn troepen terug trekt, betaald voor de verwoeste infrastructuur, de ontvoerde kinderen teruggeeft, en sorrry zegt, gaat de hele wereld weer gewoon zaken met hem doen. Ik hoop het niet, maar vrees het wel.
Dan vergis je je in de binnenlandse elite en zijn naasten die hem juist liever meer zien doen.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:53:14 #157
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208657676
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
En je weet de reden ook, of niet.

Oh, er kan een goede reden zijn?

SoEvErEIn land!1!1 was het toch?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:53:26 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208657679
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Snap m niet maar ok... 🤔
[ afbeelding ]
Die is briljant _O-
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:54:45 #159
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208657702
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:51 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nadat ze eerst door de Sovjets aangevallen waren, vergeet je dat even niet te melden? Het is ook veelzeggend dat er zoveel nazi sympathie was vanuit Estland en Letland. Kun je nagaan wat een pleurishekel men aan de Russen heeft als je liever met de nazi's te maken hebt.
Weet wel hoe hoe het afgelopen is iig.
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:55:01 #160
323876 michaelmoore
pi_208657706
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:46 schreef Hathor het volgende:

[..]
De wereld wel , maar rusland niet

200.000 dode soldaten en geen extra territorium veroverd ?/
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:56:06 #161
117098 Hathor
Effe niet
pi_208657719
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan vergis je je in de binnenlandse elite en zijn naasten die hem juist liever meer zien doen.
Maar wat nou als je straks domweg niet meer kan doen? Met tactische nukes gaan strooien? Dat is dan tevens ook het einde voor die binnenlandse elite.
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:56:53 #162
6484 ExTec
pi_208657735
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Eh, ja, finland wilde idd het stukje van haar SoEvErEInE land gejat door stalin en kornuiten terug ja.

Je bent niet het scherpste mes in de keuken, hebt niet bijster veel historische kennis enzo. Helder.
pi_208657754
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Jij juicht voor Rusland, Een land wat op de hypetrain sprong bij de Duitsers om landjepik te spelen tijdens WO 2.

En nu weer landjepik speelt.
pi_208657761
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:56 schreef Hathor het volgende:

[..]
Maar wat nou als je straks domweg niet meer kan doen? Met tactische nukes gaan strooien? Dat is dan tevens ook het einde voor die binnenlandse elite.
Dat zullen genoeg naasten inderdaad schreeuwen (doen ze nu al).
Die geloven zo in de grootmacht Rusland dat ze liever de wereld opblazen (en zichzelf) dan terugtrekken.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:59:27 #165
117098 Hathor
Effe niet
pi_208657769
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zullen genoeg naasten inderdaad schreeuwen (doen ze nu al).
Die geloven zo in de grootmacht Rusland dat ze liever de wereld opblazen (en zichzelf) dan terugtrekken.
We hebben dus echt met gestoorden te maken.
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:00:51 #166
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208657790
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eh, ja, finland wilde idd het stukje van haar SoEvErEInE land gejat door stalin en kornuiten terug ja.

Je bent niet het scherpste mes in de keuken, hebt niet bijster veel historische kennis enzo. Helder.
Nee jij bent lekker scherp. Volgens mij marcheerde het Finse leger wel iets verder de soviet unie in.

Lekker heulen met de Duitsers. Ook niks mis mee verder.
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:02:34 #167
117098 Hathor
Effe niet
pi_208657804
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee jij bent lekker scherp. Volgens mij marcheerde het Finse leger wel iets verder de soviet unie in.

Zoals de Russen ook Polen binnen marcheerden om handjeklap met de Duitsers te doen en een flinke lap grond te pakken.
pi_208657811
quote:

[..]

Lekker heulen met de Duitsers, iets waar de Russen mee begonnen.

Je snapt toch ook wel dat dit geen sterke argumenten zijn? Of ben je al zo extreem ver geradicaliseerd? Je klinkt wel zo iig.
pi_208657820
Dont feed the troll.

Finland bij de NAVO is gewoon een hele goede zaak voor zowel Finland alsmede Europa.
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:04:51 #170
117098 Hathor
Effe niet
pi_208657825
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
Dont feed the troll.

Finland bij de NAVO is gewoon een hele goede zaak voor zowel Finland alsmede Europa.
Nu Zweden nog, als de Turken tenminste niet blijven takkebossen.
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:04:57 #171
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208657826
🤔🤔🤔
Man in Krasnoyarsk, Russia fell from window.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:05:25 #172
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:05:35 #173
6484 ExTec
pi_208657833
quote:

[..]
Nee jij bent lekker scherp.
Zeker.

quote:
Nee, figuren zoals jij vinden daar idd niks mis mee verder.
pi_208657837
quote:

[..]

Prima te snappen vanuit Fins perspectief in die tijd. Daarna hebben ze de Duitsers er overigens weer uitgegooid onder dwang van de USSR.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lapland_War?wprov=sfla1
pi_208657842
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nu Zweden nog, als de Turken tenminste niet blijven takkebossen.
Finland was toch wel de belangrijkste schakel, het zou uiteraard heel goed zijn als Zweden ook kon toetreden maar Finland ligt strategisch toch wat kritieker.
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:06:15 #176
117098 Hathor
Effe niet
pi_208657843
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:04 schreef slashdotter3 het volgende:
🤔🤔🤔
SPOILER
Er is daar flink wat mis met de kozijnen.
pi_208657849
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ironisch, komend van iemand die voor Rusland is.
Mensen die voor Rusland zijn verdienen een beeldje
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:06:58 #178
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208657869
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:04 schreef slashdotter3 het volgende:
🤔🤔🤔
SPOILER
Dagelijkse gang van zaken, die omstander kijkt er ff na en gaat verder met zn ding :')
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:11:40 #180
6484 ExTec
pi_208657892
Nu de Mother of all military bases plaatsen pal over de grens bij St. Petersburg.
pi_208657926
quote:
Ah hoe ironisch.

Dit is historisch onjuist. Finland heeft meegevochten tegen de Russen ipv voor de nazi's. En toen de geallieerden een pact sloten met de USSR kieperden ze nazi's ook gewoon het land uit. Oh, en ze deporteerden ook geen joden, zoals in Vichy Frankrijk.
pi_208657939
Als je nou eens nuchter naar deze kaart kijkt, dan snap je toch dat de Russen dit nooit meer zonder slag of stoot afgeven. Hier zit in ze al meer dan 10 jaar mee bezig. Er zit echt een lange termijn strategie achter. De azovzee en de Krim havens met zeevloot. De rare earth metals in donetsk en omg.
Het deel omsluiten tot Moldavië en dan een grens neerzetten. Dat zal helaas de uitslag zijn over een jaar of 2, 3. Voor de Russen is het alles of niets.
twitter
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:17:11 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208657960
quote:
Ah hoe ironisch.

Ze hadden tot een paar jaar geleden zelfs een hakenkruis bij de luchtmacht :o :o Vuile nazi's zijn het!!!!!!

:') :') :') :') :') :') :') :')
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:17:53 #184
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208657969

Nederlandse F-35A boven Malbork, Polen. Maart 2023.
pi_208657970
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:09 schreef TLC het volgende:

[..]
Dagelijkse gang van zaken, die omstander kijkt er ff na en gaat verder met zn ding :')
"Nothing to see here, move along" _O-
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:18:43 #186
323876 michaelmoore
pi_208657976
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je nou eens nuchter naar deze kaart kijkt, dan snap je toch dat de Russen dit nooit meer zonder slag of stoot afgeven. Hier zit in ze al meer dan 10 jaar mee bezig. Er zit echt een lange termijn strategie achter. De azovzee en de Krim havens met zeevloot. De rare earth metals in donetsk en omg.
Het deel omsluiten tot Moldavië en dan een grens neerzetten. Dat zal helaas de uitslag zijn over een jaar of 2, 3. Voor de Russen is het alles of niets.
[ twitter ]
dat zouden ze wel willen, dan moeten ze nu gaan onderhandelen , verder oorlog voeren zal ervoor zorgen dat ze geen veroverd land over hebben , geen krim , geen marioepol , geen odessa
pi_208657983
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Nederlandse F-35A boven Malbork, Polen. Maart 2023.
Gevaarlijk werk voor zo’n fotograaf hè?
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:19:24 #188
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208657985
quote:
[ twitter ]
Voor Oekraïne is het alles of niets.
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:20:16 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208658000
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Er is daar flink wat mis met de kozijnen.
Ik heb het idee dat die ramen daar op zo'n kantelmanier opengaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208658001
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat zouden ze wel willen, dan moeten ze nu gaan onderhandelen , verder oorlog voeren zal ervoor zorgen dat ze geen veroverd land over hebben , geen krim , geen marioepol , geen odessa
Hoezo?
Volgens mij houdt Rusland goed stand en kunnen er nog miljoenen militairen opgeroepen en getraind worden.
Dit is nog niet betwist.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:21:54 #191
6484 ExTec
pi_208658023
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoezo?
Volgens mij houdt Rusland goed stand en kunnen er nog miljoenen militairen opgeroepen en getraind worden.
Dit is nog niet betwist.
Probleem is dat museum tanks gewoon een keer op zijn.
pi_208658054
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Probleem is dat museum tanks gewoon een keer op zijn.
Ja wat mij betreft ook hoor. Maar jij weet ook, dit gaat niet aflopen met een terugtrekking van Rusland. Dat is gewoon niet hoe het er voorstaat.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:24:40 #193
323876 michaelmoore
pi_208658063
quote:

[..]
Hoezo?
Dit is nog niet betwist.
volgens jou,

er zijn geen liefhebbers meer over vrees ik , wel nog genoeg wodka+

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja wat mij betreft ook hoor. Maar jij weet ook, dit gaat niet aflopen met een terugtrekking van Rusland. Dat is gewoon niet hoe het er voorstaat.
lopend zo ging napoleon ook terug naar huis, of kruipend , of niet
Dat is de consequentie als je in een vreemd land gaat vechten , vergt heel veel logistiek en munitie en wodka

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 04-04-2023 20:24:11 ]
pi_208658106
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
volgens jou,

er zijn geen liefhebbers meer over vrees ik , wel nog genoeg wodka
Dit is feitelijke onzin, dat weet jij ook, ru kan moeiteloos nog wel 3 miljoen man rekruteren.
Laten we allemaal wel reeel blijven als je daar de situatie feitelijk wil bekijken.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:27:00 #195
6484 ExTec
pi_208658109
quote:

[..]
Ow, dat ligt er maar aan. Als er onrust in rus ontstaat, heeft putin de keuze om z'n kneuzenleger in oekraine te laten zitten, of ze naar huis halen om te voorkomen dat hij niet aan een boom gehangen wordt.
pi_208658116
quote:

[..]
Echt wel. Het leger raakt uitgeput, er komt een coup, en het leger moet Moskou/sint petersburg komen ontzetten. :p
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:28:16 #197
323876 michaelmoore
pi_208658131
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is feitelijke onzin, dat weet jij ook, ru kan moeiteloos nog wel 3 miljoen man rekruteren.
Laten we allemaal wel reeel blijven als je daar de situatie feitelijk wil bekijken.
ongetraind dronken volk zoals er al zoveel dood is gegaan, terwijl de oekrainers worden getrained als Navy Seals ++

Rusland is door de enorme corruptie niet in staat om de logisitiek en productie op gang te houden

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 04-04-2023 20:24:31 ]
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:31:35 #198
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208658200
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ongetraind dronken volk zoals er al zoveel dood is gegaan, terwijl de oekrainers worden getrained als Navy Seals
Hou toch op man met die propoganda onzin.
We weten nu wel dat het ontzettend deugend is als je Rusland afkraakt en voor Oekraïne krijst.

Ik bekijk het nuchterder van afstand, zoals het conflict is.
En die situatie die jij schetst is die van een parallelle wereld ofzo.

Rusland moet wat mij betreft ook ontarmt worden maar dat gaat daar niet gebeuren. Niet door Oekraïne.
Dat zijn ook een stel goede militairen aangevuld met ontzettend veel burgers die ook maar wat aanklooien
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:35:16 #200
323876 michaelmoore
pi_208658253
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
We weten nu wel dat het ontzettend deugend is als je Rusland afkraakt en voor Oekraïne krijst.

Ik bekijk het nuchterder van afstand, zoals het conflict is.
En die situatie die jij schetst is die van een parallelle wereld ofzo.

Rusland moet wat mij betreft ook ontarmt worden maar dat gaat dat niet gebeuren.
nou ja we zullen het zien , tot op heden laten de dronken russen weinig meer zien
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:35:22 #201
6484 ExTec
pi_208658256
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee, ergens voor een paar weken in een bos gedumpt worden, is geen "training" en is ook geen propaganda.
pi_208658268
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, dat ligt er maar aan. Als er onrust in rus ontstaat, heeft putin de keuze om z'n kneuzenleger in oekraine te laten zitten, of ze naar huis halen om te voorkomen dat hij niet aan een boom gehangen wordt.
Dat zou mooi zijn, wanneer Poetin zou kunnen voorkomen dat hij niet aan een boom gehangen wordt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:35:57 #203
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_208658270
quote:

[..]
Hoezo?
Dit is nog niet betwist.
Ze vechten met scheppen.
Dit, dus.
pi_208658312
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ja we zullen het zien , tot op heden laten de dronken russen weinig meer zien
Nou dat zien we toch?
Liet net de kaart zien dat Rusland ong het hele zuiden heeft geannexeerd.

En Bakhmut gaat Oekraïne ook kwijtraken waarschijnlijk, en als ze niet oppassen ook veel mensen daar
twitter
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:42:48 #205
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_208658410
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gevaarlijk werk voor zo’n fotograaf hè?
Leuke foto, maar de KLu F-35s zijn alweer terug in Nederland.
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:42:51 #206
6484 ExTec
pi_208658412
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou dat zien we toch?

En Bakhmut gaat Oekraïne ook kwijtraken waarschijnlijk, en als ze niet oppassen ook veel mensen daar
[ twitter ]
Ja, nou, heuse metropool, dat bakhmut, tokyo is er er niks bij.

quote:
Only about 10% of the roughly 70,000 civilians who used to live in Bakhmut are still thought to be eking out to an existence there — barely surviving amid the ruins without reliable heat, water or electricity supplies.
Maar denk je niet dat we eerst zullen moeten zien wat oekraine offensief voor elkaar kunnen krijgen, voor je hier gaat verklaren dat rus goed stand houd?

Kweenie hoor, maar oorlogen werken niet op basis dat als je maar vies genoeg kijkt, de vijand wel opkrast. Doorgaans als je ze weg wil hebben zul je wat ze noemen "een offensief" moeten voeren.

Heb je daar van gehoord?
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:44:52 #207
323876 michaelmoore
pi_208658465
quote:

[..]
Nou dat zien we toch?

[ twitter ]
Bakmut stelt niets voor, is gewoon een plek waar men heel erg veel Russen in korte tijd kan afmaken , laten komen , via satelliet de nieuwe locaties met logistiek bepalen en vervolgens weer gaan slachten

Het enige doel daar is zoveel mogelijk russen afslachten, tot ze op zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 04-04-2023 20:33:29 ]
pi_208658509
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, nou, heuse metropool, dat bakhmut, tokyo is er er niks bij.
[..]
Maar denk je niet dat we eerst zullen moeten zien wat oekraine offensief voor elkaar kunnen krijgen, voor je hier gaat verklaren dat rus goed stand houd?

Kweenie hoor, maar oorlogen werken niet op basis dat als je maar vies genoeg kijkt, de vijand wel opkrast. Doorgaans als je ze weg wil hebben zul je wat ze noemen "een offensief" moeten voeren.

Heb je daar van gehoord?
Jij houd je van de domme, ook jij weet wel beter.
Dit gaat zo 1,2,3 niet opgelost worden.

Rusland ziet de aangekondigde offensief en materieel al maanden van tevoren aankomen en kan daar op inspringen door de economie volledig op oorlogsproductie te zetten.
Navo hoopt op een goed offensief maar heeft ook al zeker een plan B.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:47:08 #209
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_208658514
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Bakmut stelt niets voor, is gewoon een plek waar men heel erg veel russen in korte tijd kan afmaken , laten komen , en via satelliet de nieuwe locaties met logistie bepalen en vervolgens weer gaan slachten

We hebben een generaal aan boord.
pi_208658586
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Bakmut stelt niets voor, is gewoon een plek waar men heel erg veel russen in korte tijd kan afmaken , laten komen , en via satelliet de nieuwe locaties met logistiek bepalen en vervolgens weer gaan slachten

Ook zo’n onzin. Volgens echte bronnen gaat het daar al weken lang 1 op 1 en is het juist Oekraïne die daar uitgeblust raakt.
Rusland blijft gewoon kanonvoer aanvoeren uit de arme verre gebieden.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:51:50 #211
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:54:21 #212
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_208658687
quote:
[ twitter ]
Voor Ukraine en het Westen ook.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:54:48 #213
6484 ExTec
pi_208658695
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou, erg to de point, komt het er op neer dat we oekraine eerst offensieve handelingen uit zullen moeten voeren, wil je uitspraken kunnen doen dat rus zich goed stand houd.

Want nogmaals; het ligt niet in de lijn der verwachting dat rus wel oprot als oekrainers maar vies genoeg naar ze kijken ofzo.

quote:
Rusland ziet de aangekondigde offensief en materieel al maanden van tevoren aankomen en kan daar op inspringen door de economie volledig op oorlogsproductie te zetten.
En toch hebben ze dat nog steeds niet gedaan, cq is de conclusie dat 15 T-90s per maand produceren het matje is, die dan ook nog eens het veld ingaan met een bemanning die wel 2 hele weken "training" heeft gehad.

Tenzij je nu wil afdalen naar "5D schaken" repertoir, waar rus heus wel 1000 brakke armata's heeft staan,

Die natuurlijk geen enkele inlichtingen dienst heeft gezien, en die oekraine straks gaan verrassen.
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:55:37 #214
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208658713
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Navo hoopt op een goed offensief maar heeft ook al zeker een plan B.
Inmiddels moeten de Russen kiezen: een nieuwe mobilisatieronde of produceren voor de oorlogsinspanning. De fabrieken kunnen nu de vraag al niet aan, en de nieuwere lichtingen komen uit de reguliere workforce. Met de huidige verliezen kun je niet en mobiliseren en produceren tenzij je de hele bevolking onder de wapenen roept. Dat is niet gebeurd, en daarom zien we T55's die al decennia staan weg te roesten in de opslag nu aan het front verschijnen.

Met Bakmhut is strategisch niets verloren voor UA. Ze hebben daar zo'n beetje het complete Russische winteroffensief geabsorbeerd tegen -kijkend naar het grote plaatje- zeer acceptabele verliezen. Het heeft ze de gelegenheid gegeven om aanvalskracht op te bouwen.

Dat UA offensief gaat zeker een taaie worden - hoewel het ook af hangt van hoe diep de Russische verdediging is. Maar goed, het verrassingseffect is wel een beetje weg natuurlijk. Er zijn maar zoveel dingen die UA nog kan doen. We gaan het zeer binnenkort meemaken denk ik.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:00:53 #215
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_208658824
Een samenvatting na 722 van deze onzintopics die allang gesloten hadden moeten worden:

- Front staat al 6 maanden beide kanten op muurvast.
- Rusland verloor 2% BNP. Ukraine 50%. In Nederland is de inflatie 15%.
- De Amerikanen lachen zich de ballen uit hun broek: heel de wereld aan "hun" LNG
- Er gaan veel Russen en Oekrainers dood
pi_208658911
quote:

[..]
Moeiteloos :') Dat hebben we gezien ja.
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:03:39 #217
6484 ExTec
pi_208658913
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:00 schreef PluggieOD het volgende:
Een samenvatting na 722 van deze onzintopics die allang gesloten hadden moeten worden:
Je hoeft hier niet te posten hé.

Zijn vast websites met vliegtuig plaatjes waar je de hele dag "bort-nummers" kunt zien ;)
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:04:12 #218
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208658934
quote:

- De Amerikanen lachen zich de ballen uit hun broek: heel de wereld aan "hun" LNG
Bedankt man. Zien we je weer over 722 topics?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_208658995
quote:
Daarover kun je beter gaan klagen in NWS-FB. ^O^ Bovendien ben je niet verplicht dit topic te bekijken.
pi_208659015
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Moeiteloos :') Dat hebben we gezien ja.
Nou je hoort verschillende verhalen. Maar vd mensen die in Rusland waren of woonden waren de mobilisaties moeiteloos omdat voldoende mannen zich daarvoor meldden.
Vakman pur sang
pi_208659128
quote:

[..]
Nou dat zien we toch?

[ twitter ]
Die situatie in Bahkmut doet me denken aan Blackadder, met de "grote successen" van Rusland :')

@2:25 :P

En het zuiden kon makkelijk veroverd worden vanwege verraad trouwens, iets wat ze nu niet meer gaat lukken.
pi_208659141
Valt het jullie op? Best een tijdje was het vrij rustig qua trollen en nu opeens gisteren en vandaag komen ze weer uit alle hoeken en gaten. Salaris is weer uitgekeerd door het Kremlin BV?
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:13:00 #223
323876 michaelmoore
pi_208659170
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ook zo’n onzin. Volgens echte bronnen gaat het daar al weken lang 1 op 1 en is het juist Oekraïne die daar uitgeblust raakt.
maar die zijn het zat zonder training en materieel te sterven
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:13:06 #224
6484 ExTec
pi_208659172
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou je hoort verschillende verhalen. Maar vd mensen die in Rusland waren of woonden waren de mobilisaties moeiteloos omdat voldoende mannen zich daarvoor meldden.
En die naar verluid 700.000 man die niet wisten hoe snel ze em moesten smeren, dat is volgens "echte bronnen", maar "propaganda"?

Of volgt er dan en 'van dik hout zaagt men planken' redenering dat die niet wilden, en dus weg zijn, en wat achtergebleven is prima zonder morren zich de meetgrinder in zal laten jagen?

Want de realiteit is wat weerbarstiger ;)
pi_208659183
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Echte bronnen? Linkjes?
pi_208659188
quote:

Rusland verloor meer dan 2% van het BNP, ze verloren ook Europa als afzetmarkt. Nu moeten ze hun olie en gas met kortingen aan China en India verkopen. En dat is gezien hoe afhankelijk de Russische economie is, behoorlijk pijnlijk.

quote:
Er lachen wel meer mensen om het gefaal van de Russen.

quote:
Als de Russen niet Oekraïne binnen getrokken waren, had dat veel ellende voorkomen.
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:17:32 #227
323876 michaelmoore
pi_208659278
quote:

[..]
Alleen in Bishkek zitten al 200.000 jonge russen, ik schat dat er 2.000.000 jonge mannen gevlucht zijn , die niet
beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt in Rusland

Europa MOET rusland tegenhouden anders is Poland de volgende , we hebben geen keus
Poetin MOET dood
pi_208659383
quote:

[..]
Aanmelden is iets anders dan mobiliseren. Ze hebben training, wapens, transport, voedsel en andere dingen nodig. En daar schort het behoorlijk aan. Al vanaf het begin van de invasie. Laten we elkaar niet voor de gek houden nu.
pi_208659400
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:11 schreef Simmertje het volgende:
Valt het jullie op? Best een tijdje was het vrij rustig qua trollen en nu opeens gisteren en vandaag komen ze weer uit alle hoeken en gaten. Salaris is weer uitgekeerd door het Kremlin BV?
Begin van de maand he?
pi_208659432
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Echte bronnen? Linkjes?
Vraag maar aan Papierverzamelaar, die zag het laatst ook.
Vakman pur sang
pi_208659468
Ook zijn n bullshit als je de situatie eens bekijkt en beschrijft zoals die is, dan gaan mensen gillen: ieuwww trollen!
Nee Oekraïne schopt de Russen er zaterdag uit, die zijn allemaal dronken en waggelen dan massaal de grens over waarna ze Putain ophangen.
Hoezee hoezee hoezeeeee
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:25:02 #232
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208659478
quote:

[..]
Maar jij weet ook, dit gaat niet aflopen met een terugtrekking van Rusland. Dat is gewoon niet hoe het er voorstaat.
Zoals ze zich ook niet rond Kyiv terug zouden trekken. En niet rond Kharkiv. En niet rond Kherson.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_208659500
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vraag maar aan Papierverzamelaar, die zag het laatst ook.
Wat is dit voor een kinderachtige cop-out? Papierverzamelaar? :{
pi_208659535
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook zijn n bullshit als je de situatie eens bekijkt en beschrijft zoals die is, dan gaan mensen gillen: ieuwww trollen!
Nee Oekraïne schopt de Russen er zaterdag uit, die zijn allemaal dronken en waggelen dan massaal de grens over waarna ze Putain ophangen.
Hoezee hoezee hoezeeeee
Niemand komt met dergelijke hyperbolen aanzetten, behalve jij en zekere pro-rus users.

Als je geen volwassen discussie wilt, post hier dan niet joh.
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:28:14 #235
323876 michaelmoore
pi_208659556
quote:
Hoezee hoezee hoezeeeee
Oekraine gaat wel de krim terugpakken binnenkort ja
pi_208659565
Ik lees al de hele dag dat Bakhmut bijna is gevallen en dat de oorlog zo goed als voorbij is in het voordeel van de Russen. Dus ga niet lopen gaslighten.
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:28:58 #237
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208659570
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:11 schreef Simmertje het volgende:
Of de bans zijn afgelopen?
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:30:31 #238
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208659604
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:28 schreef Simmertje het volgende:
Ik lees al de hele dag dat Bakhmut bijna is gevallen
Dat wordt al maanden geroepen. En in die maanden zijn er heel veel Russen gestorven in die gehaktmolen.
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:31:04 #239
56749 BlaZ
pi_208659629
Kramatorsk, een stad niet zo ver van de frontlinie heeft te maken met overstromingen:

https://liveuamap.com/en/(...)teway-at-the-dam-was
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:36:00 #240
323876 michaelmoore
pi_208659721
quote:
Hoezee hoezee hoezeeeee
https://www.telegraaf.nl/(...)-paranoide-is-poetin

quote:
Een overgelopen officier van de Russische presidentiële garde heeft aan Russisch onafhankelijk medium ;Dossier Center getuigd over hoe paranoïde president Poetin is.

Poetin zou vrezen voor zijn leven en bang zijn dat het Westen hem afluistert.

Daarom zit hij al vier jaar lang in quarantaine, reist hij alleen nog maar met een gepantserde trein en gebruikt hij geen telefoon.
pi_208659763
quote:
Ja hehe en terecht.
Tis net Hitler in zijn laatste jaar. En inderdaad wil de halve wereld hem dood en zal geen kans daartoe nagelaten worden. Dan ben je iig niet onnodig bang of paranoïde.
Want dan denk je dat je vermoord gaat worden.
Bij Poetin is het gewoon een zekerheidje als die onvoorzichtig gaat doen.
Maar ad andere kant kan die dit zo nog jaren volhouden
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:38:34 #242
323876 michaelmoore
pi_208659789
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja hehe en terecht.
vandaag of morgen schuiven ze hem opzij en is ie geen staatshoofd meer
pi_208659843
quote:

[..]
Ja hehe en terecht.
Tis net Hitler in zijn laatste jaar. En inderdaad wil de halve wereld hem dood en zal geen kans daartoe nagelaten worden. Dan ben je iig niet onnodig bang of paranoïde.
Heb je nog linkjes? Wel zo fatsoenlijk in een NWS topic.
pi_208659888
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Heb je nog linkjes? Wel zo fatsoenlijk in een NWS topic.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:46:13 #245
323876 michaelmoore
pi_208659979
quote:

[..]
Ja hehe en terecht.
als de miltairen samenspannen dan verklaren ze poetin , dood / afgedaan

Internet VPN werkt nog in Rusland , nog wel
Als het zou / gaat gebeuren dan zou jij ook blij zijn
https://www.thedailybeast(...)in-is-no-longer-sane

quote:
"Now he has shut himself off from the world with all kinds of barriers, the quarantine, the information vacuum. His take on reality has become distorted.

A sane person in the twenty-first century, who looks objectively at everything happening in the world, let alone who can predict developments, at least in the medium term, would not have allowed this war to happen," Karakulov is quoted saying.

He says that his years working inside the Russian leader's inner circle helped him see firsthand the scale of lies being told to the country's people: "It opened my eyes."

The referendum had already been held there, and I had the opportunity to ask people if they supported the annexation," he said, adding that he didn't see the unanimous support the Kremlin had boasted of.

"That's when I had my first alarm bells ringing," he said.

Karakulov also appeared to confirm that Putin experienced some kind of health scare just a couple months into his war against Ukraine, when the three-day blitzkrieg the Kremlin had counted on instead had turned into a series of battlefield humiliations for the Russian military.

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 04-04-2023 21:19:19 ]
pi_208660038
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Je weigert echt verantwoording te nemen voor je eigen uitspraken, he? :')
pi_208660080
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 april 2023 @ 20:52:23 #248
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208660134
quote:
Nou ja, geen ongegronde angst natuurlijk :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208660333
quote:
Putler neemt altijd zijn eigen telefooncel mee :')
  dinsdag 4 april 2023 @ 21:04:51 #250
323876 michaelmoore
pi_208660353
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:03 schreef TLC het volgende:

[..]
Putler neemt altijd zijn eigen telefooncel mee :')
Stalin was ook knettergek vlak voor ie stierf , hij stuurde zelfs de moeder van de huishoudster naar de gulag
Stalin stierf alleen en eenzaam , constant bang voor achtervolgers

dinsdag 4 april 2023 @ 21:07:15 #251
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208660382
twitter

Gegeven paarden..
  dinsdag 4 april 2023 @ 21:08:18 #252
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208660849
quote:
Ah hoe ironisch.

Reageer je ook zo als vrienden je vertellen dat ze op vakantie naar Italie gaan? Wat een feestnummer moet jij zijn.
pi_208660972
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Reageer je ook zo als vrienden je vertellen dat ze op vakantie naar Italie gaan? Wat een feestnummer moet jij zijn.
Ik ben wel eens op vakantie geweest in Duitsland. Beieren nog wel. Dat verklaart alles!
pi_208661100
Waar is eigenlijk het adelaarsnest van putin ? misschien handig om te weten als je er een drone of beeldje naar toe wil sturen
  dinsdag 4 april 2023 @ 21:57:09 #256
323876 michaelmoore
pi_208661377
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
maar die elite vecht niet en hun kinderen ook niet

daarnaast zijn ze allemaal zo corrupt dat er niets voor het Russisch leger gemaakt wordt , deze oorlog eindigt als alle soldaten dood of gevlucht zijn of gaan muiten

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 04-04-2023 22:26:08 ]
  dinsdag 4 april 2023 @ 21:59:07 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_208661420
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:42 schreef TLC het volgende:
Waar is eigenlijk het adelaarsnest van putin ? misschien handig om te weten als je er een drone of beeldje naar toe wil sturen
Hij heeft een aantal bunkers maar dit is naar verluid zijn favoriete hol in de grond.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_208661746
Tldr leveringen van Pakistan heeft te maken met de Pakistaanse binnenlandse politiek

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208661883
twitter
pi_208661889
quote:
Ah hoe ironisch.

Er is maar één volk dat een verbond sloot met de Nazi's om gezamenlijk landjepik te gaan spelen in Europa en dat waren - hoe kan het ook anders - de Russen...
pi_208661911
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:30 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Mijn tax-dollars worden goed benut. :9
pi_208662012
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208662042
twitter
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 dinsdag 4 april 2023 @ 22:59:29 #264
3928 Ulx
pi_208662190
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:30 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Er zit flink wat zwaar spul om tanks te kunnen ondersteunen in dat lijstje.
pi_208662379
Japan Breaks With U.S. Allies, Buys Russian Oil at Prices Above Cap
https://www.wsj.com/artic(...)s-above-cap-1395accb

De eerste scheurtjes beginnen zich te vertonen.
pi_208662404
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:22 schreef QAnonn het volgende:

quote:
Japan got the U.S. to agree to the exception, saying it needed it to ensure access to Russian energy. The concession shows Japan’s reliance on Russia for fossil fuels, which analysts said contributed to a hesitancy in Tokyo to back Ukraine more fully in its war with Russia.
Dit noem ik geen scheurtje, dit noem ik een weloverwogen uitzondering.
pi_208662421
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er zit flink wat zwaar spul om tanks te kunnen ondersteunen in dat lijstje.
Inderdaad. Heel duidelijk een pakket om het aankomende offensief te ondersteunen
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:31:45 #268
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208662454
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:22 schreef QAnonn het volgende:

Maakt niet uit, want de sancties hebben sowieso geen enkel effect op Rusland :')
pi_208662489
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:28 schreef Slayage het volgende:

[..]
Inderdaad. Heel duidelijk een pakket om het aankomende offensief te ondersteunen
Kan me niet genoeg zijn. Knikker die ruskies maar lekker Oekraïne uit :)
pi_208662507
Waar blijven de bedreigingen trouwens van Lavrov en co mbt toetreding van Finland tot de NAVO? Beetje slappe melk tot nu toe :{
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:45:44 #271
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208662530
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:40 schreef Barbusse het volgende:
Waar blijven de bedreigingen trouwens van Lavrov en co mbt toetreding van Finland tot de NAVO? Beetje slappe melk tot nu toe :{
Tja wat kunnen ze zeggen zonder uitgelachen te worden?
pi_208662537
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:45 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat heeft ze eerder niet weerhouden.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_208662545
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:45 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Niks zeggen zorgt alleen maar voor meer hoongelach.
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:51:29 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208662560
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:42 schreef TLC het volgende:
Poetins nederige stulpje

Echte dienaar van het volk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:52:09 #275
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208662562
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat heeft ze eerder niet weerhouden.
En toch moet je eerst iets verzinnen.

Los van het feit dat een oorlog met Finland er niet van zal komen..

Rusland is natuurlijk wel verrekte kwetsbaar nu de Finnen duidelijk een kant gekozen hebben.
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:53:44 #276
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208662569
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Poetins nederige stulpje

[ afbeelding ]

Echte dienaar van het volk.
Tja, die man houdt nu eenmaal van grote meubels en die moeten wel in je huis passen natuurlijk.

Vanuit Berdiansk op 300km afstand trouwens. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Nebelwerfer op 04-04-2023 23:59:20 ]
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:56:00 #277
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208662578
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Niks zeggen zorgt alleen maar voor meer hoongelach.
Yeah, dat klinkt al natuurlijk.
pi_208662583
twitter
pi_208662647
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Yeah, dat klinkt al natuurlijk.
Nòg meer hoongelach!
pi_208662661
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:56 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
De overgrootvader van m'n vriendin sneuvelde in die oorlog. Haar oma woont nog in Mikkeli. Enorm lelijk stadje, want de Russen bombardeerden het helemaal kapot toen. De haat zit daar nog steeds diep tegen Russen.

Edit: ook omdat Russische toeristen die de afgelopen 20 jaar steeds vaker kwamen gewoon asociaal waren.
  woensdag 5 april 2023 @ 00:13:50 #281
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208662665
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 00:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nòg meer hoongelach!
Met vingerwijzen neem ik aan? :P
pi_208662669
Heel fijn dat de TT is aangepast.
pi_208662678
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 00:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Met vingerwijzen neem ik aan? :P
En tranen van het lachen. "We'll retaliate in kind!"

NATO:
  woensdag 5 april 2023 @ 00:24:41 #284
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208662710
quote:
9s.gif Op woensdag 5 april 2023 00:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]
De overgrootvader van m'n vriendin sneuvelde in die oorlog. Haar oma woont nog in Mikkeli. Enorm lelijk stadje, want de Russen bombardeerden het helemaal kapot toen. De haat zit daar nog steeds diep tegen Russen.

Edit: ook omdat Russische toeristen die de afgelopen 20 jaar steeds vaker kwamen gewoon asociaal waren.
Voor Rusland zou het ook gewoon beter zijn eens op hun bek te gaan en dit te onderkennen.

Misschien is er daarna ruimte voor een “sorry, we zijn de afgelopen eeuw enorm aan het klootzakken geweest”.

Makkelijk zeggen, maar zonder dit zal men niet snel vergeven dunkt me.
pi_208662744
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 00:24 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Voor Rusland zou het ook gewoon beter zijn eens op hun bek te gaan en dit te onderkennen.

Misschien is er daarna ruimte voor een “sorry, we zijn de afgelopen eeuw enorm aan het klootzakken geweest”.

Duitsland deed het na WOII. Niet altijd met evenveel bereidwilligheid, maar ze deden het. Zelfde met de koloniale grootmachten tov slavernij en kolonialisme. Niks houdt Rusland tegen dit ook te doen.
  woensdag 5 april 2023 @ 00:39:21 #286
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208662773
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 00:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Duitsland deed het na WOII. Niet altijd met evenveel bereidwilligheid, maar ze deden het. Zelfde met de koloniale grootmachten tov slavernij en kolonialisme. Niks houdt Rusland tegen dit ook te doen.
Nouja, de machthebbers in Rusland werken niet mee natuurlijk. En met die propaganda gelooft de gemiddelde Rus maar matig dat ze er bij veel mensen niet al te best op staan.

Al met al moet er heel wat gebeuren.
pi_208662817
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 00:39 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nouja, de machthebbers in Rusland werken niet mee natuurlijk. En met die propaganda gelooft de gemiddelde Rus maar matig dat ze er bij veel mensen niet al te best op staan.

Al met al moet er heel wat gebeuren.
Dit is wat ze nodig hebben:

Mikhail Shishkin: ‘The main enemy of Russian culture is the Russian regime’
  woensdag 5 april 2023 @ 01:02:13 #288
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208662881
quote:
Tja, eerst dus dat op hun bek gaan.
Misschien dat men dan wat aan wil nemen van zulke verstandige Russen.
pi_208662921
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 01:02 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tja, eerst dus dat op hun bek gaan.
Misschien dat men dan wat aan wil nemen van zulke verstandige Russen.
Precies. Vandaar dat ik ook van mening ben dat Rusland keihard Oekraïne uitgeflikkerd moet worden en voor de komende jaren een paria staat moet worden. Rusland met dit regime leert niks. En zal zo weer doorgaan met andere landen te beinvloeden/binnen te vallen. Er is een mentaliteitsverandering nodig. Die kan Rusland alleen haarzelf opleggen.
pi_208662951
En voor men zegt *O* NOEKS *O* denk eraan dat Pakistan steun geeft aan Oekraïne, en dat land is vele malen instabieler dan Oekraïne en Rusland samen.

Angst voor escalatie is ongefundeerd imho.
pi_208663059
Nieuwe video van Caspian report
-Rabia Al-Basri
pi_208663071
_O_ golf of cope
twitter
_O_
-Rabia Al-Basri
  woensdag 5 april 2023 @ 03:10:57 #293
117098 Hathor
Effe niet
pi_208663124
quote:

[..]
Als dat moeiteloos kan, waarom is dat dan nog niet gebeurt? Willen ze dit niet zo snel mogelijk achter de rug hebben?
pi_208663372
twitter

[ Bericht 15% gewijzigd door Aether op 05-04-2023 06:36:19 ]
pi_208663424
twitter
pi_208663426
Was het nog leuk op de Russische staatstelevisie?
pi_208663443
twitter
pi_208663453
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 00:24 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

De achterlijkheid die de Russen in de voorbije eeuw gekenmerkt heeft gaat veel verder terug; het is nog altijd datzelfde volk van verongelijkte horigen en lijfeigenen dat tot niets anders in staat is dan dictatoriale regimes op de troon te hijsen en zijn buurvolkeren aan te vallen, bezetten, onderdrukken, verkrachten en uitroeien.

Deze oorlog maakt dat nog maar eens duidelijk en hopelijk is het westen zo verstandig om de misdadige grondhouding van de Russische volkscultuur eindelijk eens te onderkennen en hun beleid t.a.v. het Russische volk daar op aan te passen.
  woensdag 5 april 2023 @ 07:13:05 #299
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208663518
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 03:10 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als dat moeiteloos kan, waarom is dat dan nog niet gebeurt? Willen ze dit niet zo snel mogelijk achter de rug hebben?
In jan 2023 werd bekend dat er 500K man opnieuw werden gemobiliseerd.
Gaat gelijk op met de beschikbare wapens en munitie.

Maar al goed, het gaat mij er om de situatie te zien zoals die is.
Niet dat ik voor Rusland ben.
Zeg alleen, het gaat nog niet zo best.
Vakman pur sang
pi_208663556
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 07:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
In jan 2023 werd bekend dat er 500K man opnieuw werden gemobiliseerd.
Gaat gelijk op met de beschikbare wapens en munitie.

Maar al goed, het gaat mij er om de situatie te zien zoals die is.
Niet dat ik voor Rusland ben.
Zeg alleen, het gaat nog niet zo best.
Het enige wat Rusland kan is grote aantallen jonge mannen in de gehaktmolen duwen. De logistiek, uitrusting, moraal, aansturing, strategie en dergelijke is allemaal erbarmelijk.

Maar dat is dan ook de Russische doctrine: de tegenstander overlopen door een enorm numeriek overwicht. Tactisch stelt het niets voor. We zullen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')