Jouw hoofdquote:Op zondag 2 april 2023 22:19 schreef fietsie het volgende:
Ik snap bijvoorbeeld ook die Griekse restaurants niet die "Gigantes" op de kaart blijven zetten als of we in de seventies van de vorige eeuw leven...
quote:
Heerlijk, koop ze vaak in blik bij de Turkse winkelquote:Op zondag 2 april 2023 22:28 schreef Tele6 het volgende:
Da's gewoon witte bonen in tomatensaus maar dan groter. Niks mis mee toch. @:sigme?
Meh.quote:Op zondag 2 april 2023 22:28 schreef Tele6 het volgende:
Da's gewoon witte bonen in tomatensaus maar dan groter. Niks mis mee toch. @:sigme?
Aftellenquote:Op zondag 2 april 2023 22:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog 10 dagen, dan eten we 24 keer Grieks
x 10quote:
Wat zijn dat?quote:Op zondag 2 april 2023 22:19 schreef fietsie het volgende:
Ik snap bijvoorbeeld ook die Griekse restaurants niet die "Gigantes" op de kaart blijven zetten als of we in de seventies van de vorige eeuw leven...
Oh die dingenquote:
Vanavond was er rijst bij en daar heb ik veel van gegeten. En gepofde aardappel (met fetaquote:Op zondag 2 april 2023 22:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Had je wel salade of rijst ofzo erbij of alleen vleesch?
Nee, gele rijst, echt lekker gekruid maar verder zit er niets in. Niemand at het er veel van dus ik heb wel een paar keer opgeschept.quote:
Doen mensen echt hun huissleutel in de brievenbus, die hengel je er zo uit toch?quote:Op zondag 2 april 2023 22:44 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 raz al hanout is als Midden Oosterse kerrie…iedere regio of familie heeft een eigen versie met meer of minder kruiden.
En ik bedacht, dat je je brievenbus sleuteltje (?) bij je fietssleuteltje kunt doen.
En dan de huissleutel in de brievenbus. Of anders de keldersleutel bij de fietssleutel…
Jij hebt toch altijd je fietssleutel bij je?
Sch.va had de huissleutel aan een veter om zijn nek. Oud sleutelkind. 😉
Oh shut. Ook geen goed idee.quote:Op zondag 2 april 2023 23:03 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Doen mensen echt hun huissleutel in de brievenbus, die hengel je er zo uit toch?
Vastplakken aan de binnenkant van het postvak zou ook kunnen. En hoeveel appartementen zijn daar, zouden kwaadwillenden bij alle postvakjes gaan hengelen? Lijkt me sterkquote:
Wat een domper op zulke leuke dagenquote:Op zondag 2 april 2023 23:52 schreef Sarabi het volgende:
Weer thuis
Vandaag veel bekenden gezien dus een gezellig dagje.
Uiteindelijk was het een druk en leuk weekend.
Jammer dat er kennelijk mensen rondliepen die het nodig vonden om bier bij ons te jatten. Van andere brouwers hoorden we dat er ookal merchandise was gejat.
Ja ik snap het niet dat je dingen gaat jatten op zo'n festival. Maar goed ik snap het sowieso nooit als je niet van andermans spullen af kan blijvenquote:
Maar dat is, hoop ik voor je, alleen spierpijn, toch?quote:Op maandag 3 april 2023 07:46 schreef Morgane89 het volgende:
Boks. Gisteren voor het eerst HIIT gedaan
Haha ja hoor. Alleen wel de koning der spierpijnenquote:Op maandag 3 april 2023 07:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar dat is, hoop ik voor je, alleen spierpijn, toch?
Ik zou een moord doen voor dat gevoelquote:Op maandag 3 april 2023 07:50 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Haha ja hoor. Alleen wel de koning der spierpijnen
Hope so. Heb vandaag (en gisterenavond) wel echt pijn. Misschien ben ik me er ook bewuster van, weet niet zo goed. Zo iig sportkleren aan en m'n oefeningen doen, eens kijken hoe dat gaat. Ik mag ook bovenlijf dus misschien daar ook nog wat mee doen.quote:Op maandag 3 april 2023 07:51 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ahwjij zit wel echt in een kloteperiode nu ja. Hopelijk snel weer wat beter!
Helloquote:Op maandag 3 april 2023 07:34 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Het si helder en fris buiten. En lente![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Het komt goed, het moet goed komenquote:Op maandag 3 april 2023 07:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hope so. Heb vandaag (en gisterenavond) wel echt pijn. Misschien ben ik me er ook bewuster van, weet niet zo goed. Zo iig sportkleren aan en m'n oefeningen doen, eens kijken hoe dat gaat. Ik mag ook bovenlijf dus misschien daar ook nog wat mee doen.Niet teveel want anders heb ik straks ook nog geblesseerde schouder, ik ken mezelf.
![]()
Ik weet wel dat de gedachte niet helpt maar op dagen als vandaag denk ik met regelmaat "dit komt nooit meer goed".
Ai, dat wist ik niet. Dan mag ik niet klagen!quote:Op maandag 3 april 2023 07:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hope so. Heb vandaag (en gisterenavond) wel echt pijn. Misschien ben ik me er ook bewuster van, weet niet zo goed. Zo iig sportkleren aan en m'n oefeningen doen, eens kijken hoe dat gaat. Ik mag ook bovenlijf dus misschien daar ook nog wat mee doen.Niet teveel want anders heb ik straks ook nog geblesseerde schouder, ik ken mezelf.
![]()
Ik weet wel dat de gedachte niet helpt maar op dagen als vandaag denk ik met regelmaat "dit komt nooit meer goed".
Gefeliciteerd met je nieuwe levenquote:Op maandag 3 april 2023 09:06 schreef Barreltje het volgende:
Goedemorgen. thuis werken vanuit het nieuwe huis![]()
met mooie nachtvorst plaatjes bij het aankomen.. nu hopen dat de chef snel komt met lucifers , zodat ik de kachel aan kan doen .. we hebben een kachel op houtkorrels voor de CV maar we snappen nog niet hoe die werkt, maar gelukkig ook een kleine kachel in 1 kamer.. die moet maar aan
Ik kan het echt heel vaak echt niet geloven dat we hier mogen wonenquote:Op maandag 3 april 2023 09:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe leven![]()
quote:Op maandag 3 april 2023 07:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
![]()
Ah, een pelletkachelquote:Op maandag 3 april 2023 09:06 schreef Barreltje het volgende:
Goedemorgen. thuis werken vanuit het nieuwe huis![]()
met mooie nachtvorst plaatjes bij het aankomen..
[ afbeelding ]
nu hopen dat de chef snel komt met lucifers , zodat ik de kachel aan kan doen .. we hebben een kachel op houtkorrels voor de CV maar we snappen nog niet hoe die werkt, maar gelukkig ook een kleine kachel in 1 kamer.. die moet maar aan
Dat gevoel herinner ik nog goed. Het duurde lang ook. Nog steeds wel eens.quote:Op maandag 3 april 2023 09:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik kan het echt heel vaak echt niet geloven dat we hier mogen wonen
Haha.. hoe mensen zichzelf helemaal gek kunnen maken met een andermans succes..quote:Op maandag 3 april 2023 09:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat gevoel herinner ik nog goed. Het duurde lang ook. Nog steeds wel eens.
Ik keek gisteren weer eens jaloers naar een programma over een stel dat in Australië een groot stuk land heeft. Dat ontwikkelen ze tot iets met een moestuin en diverse beesten die ze verwerken tot producten die op markten verkocht worden. Eigen breasola, hot dogs, salami, paté, sauzen, etc.
Ik wil dat ook, is eigenlijk mijn grootste droom. Dat is totaal niet mogelijk voor ons helaas. Maar toen besefte ik dat ik wel een klein deel van die droom heb waargemaakt. Was ik gewoon weer even vergeten![]()
Lentequote:Op maandag 3 april 2023 07:34 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Het si helder en fris buiten. En lente![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 3 april 2023 09:22 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Haha.. hoe mensen zichzelf helemaal gek kunnen maken met een andermans succes..
Als ik over 4 jaar het hier zover heb als dat jullie het hebben.. omg dan ben ik reuze blij! Jullie zijn MIJN voorbeeld![]()
Ok ok en alle handige tuin/moestuin lui hier ook..
Heerlijk is datquote:Op maandag 3 april 2023 11:24 schreef Blues het volgende:
Ook hoi vanuit thuiswerken![]()
Ben zo blij dat het kan zo 1x per 2 weken
En de pelletkachel ook gestart ?quote:
nope.. we hebben nog geen pelletsquote:
“The first day in the rest of your life…quote:Op maandag 3 april 2023 09:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik kan het echt heel vaak echt niet geloven dat we hier mogen wonen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op maandag 3 april 2023 11:52 schreef Troel het volgende:
Nagekomen bloeduitslag gaf een flink tekort aan vitamine D aan, dus toch blij dat er iets uit is gekomenDaar zul je vast van opvrolijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Via een ervaring van een fokker liet ik het nakijken en bingo.
Blijkbaar hoort het ‘standaard’ in mijn leeftijdsgroep.
Niet dat het ter sprake komt bij de apk keuring bij de praktijk verpleegkundige.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet dat ik weet wat bij jou de aanleiding was om te meten.
Overigens weet ik niks van gehalten en %% en uitslagen in fracties😳
Snap er geen donder van. Leg het mij maar uit.
Lastig ook om voor leken te interpreteren. Maakt het jou onrustig? Of ben je opgelucht, dat de uitslagen acceptabel zijn?
Kan men het uitleggen!?
Nou, dan doe ik extra voor jou.quote:Op maandag 3 april 2023 07:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
![]()
Straks kom je erachter dat al die mensen stiekem eigenlijk ook maar wat doen tot het per ongeluk lukt.quote:Op maandag 3 april 2023 09:22 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Haha.. hoe mensen zichzelf helemaal gek kunnen maken met een andermans succes..
Als ik over 4 jaar het hier zover heb als dat jullie het hebben.. omg dan ben ik reuze blij! Jullie zijn MIJN voorbeeld![]()
Ok ok en alle handige tuin/moestuin lui hier ook..
quote:Op maandag 3 april 2023 12:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Daar zul je vast van opvrolijken.
Via een ervaring van een fokker liet ik het nakijken en bingo.
Blijkbaar hoort het ‘standaard’ in mijn leeftijdsgroep.
Niet dat het ter sprake komt bij de apk keuring bij de praktijk verpleegkundige.
Ik heb zelf na mijn WLS dat ik vitamines niet meer goed opneem, dus voor mij is het standaard om de vitamine D te spuiten (hihi ik slik dat dus nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet dat ik weet wat bij jou de aanleiding was om te meten.
Overigens weet ik niks van gehalten en %% en uitslagen in fracties😳
Snap er geen donder van. Leg het mij maar uit.
Lastig ook om voor leken te interpreteren. Maakt het jou onrustig? Of ben je opgelucht, dat de uitslagen acceptabel zijn?
Kan men het uitleggen!?). 300.000 IE per keer zeg maar. In de meeste gevallen gaat het om wat minder. We hadden hem door de mangel laten halen omdat hij al tijden 'blegh' en lamlendig is.
Als de waarde tussen de 2 en de 4 moet zijn en de afgelopen drie keer bloedprikken in 3 jaar heeft ie altijd 4.1 gehad, dan maak ik me daar weinig druk om (want ook nog eens drie artsen die dat dus blijkbaar allemaal niet als een probleem zien). Ligt er ook een beetje aan wat het is. Bij vitamine D zie ik liever een wat hogere waarde dan de laagste waarde die mag, omdat ik weet dat daar heel veel over te doen is.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
morgen niet weer een excuus zoeken om het nog weer een dag uit te stellenquote:Op maandag 3 april 2023 12:40 schreef Troel het volgende:
Ow en ik heb net besloten dat ik niet vandaag ga sporten, maar morgen ga sporten en dat ik dan lekker een middag vrij neem. Komt net iets beter uit met de hulp en de bezorging van de nieuwe bank enzo.
Iets bewust niet doen is verre van een "excuus zoeken" en kan ook gewoon prima zelfzorg zijn.quote:Op maandag 3 april 2023 12:41 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
morgen niet weer een excuus zoeken om het nog weer een dag uit te stellen
Fel hoor, komt net iets beter uit klinkt alsof het vandaag ook prima had gekund. Ik ken het namelijk wel, vandaar ook dequote:Op maandag 3 april 2023 12:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Iets bewust niet doen is verre van een "excuus zoeken" en kan ook gewoon prima zelfzorg zijn.
Met je aannames.
Inb4 jA mAaR iK dOe ToCh NiKs VeRkEeRd!?quote:Op maandag 3 april 2023 12:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het sowieso vrij merkwaardig om zonder enige vorm van contact leggen hier bij vlagen binnen te walsen met ongevraagde adviezen en onvriendelijke oneliners.
Zo, dat kon ik niet meer voor me houden
Troel en ik dm-en regelmatig en ik ben een frequente cul bezoeker, ik wist niet dat er een ballotage was voor deze sc. Sorry!quote:Op maandag 3 april 2023 12:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het sowieso vrij merkwaardig om zonder enige vorm van contact leggen hier bij vlagen binnen te walsen met ongevraagde adviezen en onvriendelijke oneliners.
Zo, dat kon ik niet meer voor me houden
Normaal contact aangaan is niet direct een ballotage natuurlijk.quote:Op maandag 3 april 2023 12:55 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Troel en ik dm-en regelmatig en ik ben een frequente cul bezoeker, ik wist niet dat er een ballotage was voor deze sc. Sorry!
Geen ballotage. Maar beetje normaal vriendelijk gedrag en interactie zorgt er wel voor dat je een beter beeld achterlaat bij de andere users.quote:Op maandag 3 april 2023 12:55 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Troel en ik dm-en regelmatig en ik ben een frequente cul bezoeker, ik wist niet dat er een ballotage was voor deze sc. Sorry!
Vandaag had het met passen en meten gekund, morgen past het makkelijk. Daarom de keuze om het morgen te doen. Geloof niet dat iemand zich druk hoeft te maken over of ik wel of niet ga, want ik ga natuurlijk niet voor nietsquote:Op maandag 3 april 2023 12:47 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Fel hoor, komt net iets beter uit klinkt alsof het vandaag ook prima had gekund. Ik ken het namelijk wel, vandaar ook de
Ja hallo, dan kan je dus vandaag en morgen gewoon gaan. Tssk.quote:Op maandag 3 april 2023 13:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Vandaag had het met passen en meten gekund, morgen past het makkelijk. Daarom de keuze om het morgen te doen. Geloof niet dat iemand zich druk hoeft te maken over of ik wel of niet ga, want ik ga natuurlijk niet voor niets
Eigenlijk wel natuurlijk. Misschien moet ik het zwembad maar weer eens aanzetten dan kan ik drie keer per dag gaan sporten. Ik word er nu al moe vanquote:Op maandag 3 april 2023 13:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja hallo, dan kan je dus vandaag en morgen gewoon gaan. Tssk.
Oh maar dan kom ik ook. Volgens mij mag ik wel zwemmen. Denk ik.quote:Op maandag 3 april 2023 13:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Eigenlijk wel natuurlijk. Misschien moet ik het zwembad maar weer eens aanzetten dan kan ik drie keer per dag gaan sporten. Ik word er nu al moe van
Helaas kon ik het zwemelastiek niet vinden bij de Decathlon. Heb wel eindelijk mijn pakketje daar opgehaald en ben me een hoedje geschrokken van de prijs van dumbells enzo.quote:Op maandag 3 april 2023 13:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh maar dan kom ik ook. Volgens mij mag ik wel zwemmen. Denk ik.
Ja tsssk.quote:
Ja, "gewoon" in stukjes zijn ze ook in te vriezen. Dat is back up plan.quote:Op maandag 3 april 2023 13:34 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Blijkbaar is guacamole geschikt om in te vriezen
Oew. Dat wil ik ook nog maken maar moet 24 uur in de sous vide. En ga pas einde van de week procureur halenquote:Op maandag 3 april 2023 13:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja tsssk.![]()
Ik wilde wel nog pulled pork maken deze week. Dus dat is al -1 avocado.
Eigenlijk wel want het is eindelijk mooi weer om buiten te kunnen sportenquote:Op maandag 3 april 2023 13:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja hallo, dan kan je dus vandaag en morgen gewoon gaan. Tssk.
Waar ga je heen?quote:Op maandag 3 april 2023 13:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Oew. Dat wil ik ook nog maken maar moet 24 uur in de sous vide. En ga pas einde van de week procureur halen
Zin in appelflap.quote:Op maandag 3 april 2023 13:41 schreef Troel het volgende:
Ik kan meer bedenken met de appels dan met de avocado...
Slachthuis beimer of makro.quote:
Beimer heeft wel alleen maar stukken van 2 kilo ofzo. Wat prima is op zich, maar dat je het weetquote:Op maandag 3 april 2023 13:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Slachthuis beimer of makro.
Laatste alleen indien voldoende ruimte in de vriezer
Vrijdagavondquote:Op maandag 3 april 2023 13:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat wil k alleen maar in de vorm van baklava.
We hebben 1.5 nodigquote:Op maandag 3 april 2023 13:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Beimer heeft wel alleen maar stukken van 2 kilo ofzo. Wat prima is op zich, maar dat je het weet
Neeee Turkse börek is ook erg lekkerquote:Op maandag 3 april 2023 13:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat wil k alleen maar in de vorm van baklava.
Ook daar heb ik nog wel filodeeg voor nadat ik baklava heb gemaaktquote:Op maandag 3 april 2023 13:46 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Neeee Turkse börek is ook erg lekker
Ja! Bij de Turk. Daar heb ik dus pas 4 verpakkingen gehaald terwijl ik genoeg had aan een halve. Zijn opgerolde vellen en dus niet gevouwen zodat ze breken.quote:Op maandag 3 april 2023 13:50 schreef Morgane89 het volgende:
Is er ook niet-ingevroren filodeeg dan?
Ooow, dank je! Er zit hier een internationale/Turkse supermarkt vlakbijquote:Op maandag 3 april 2023 13:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja! Bij de Turk. Daar heb ik dus pas 4 verpakkingen gehaald terwijl ik genoeg had aan een halve. Zijn opgerolde vellen en dus niet gevouwen zodat ze breken.
Voor het baklavarecept van Rutger (16 vellen) heb je dus genoeg aan een halve verpakking. Het leverde ruim 30 stukjes op. Het is dus wel veeeeeeel filodeegquote:Op maandag 3 april 2023 13:53 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ooow, dank je! Er zit hier een internationale/Turkse supermarkt vlakbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |