abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 april 2023 @ 13:44:11 #201
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208641133
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 13:29 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[ twitter ]
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208641190
Om 20 uur live Franky & Coen

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208641266
Maar laten we hopen dat deze heldhaftige juffrouw niet voor de rest van haar leven in een strafkamp wordt gestopt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208641358
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2023 13:49 schreef Aether het volgende:
Om 20 uur live Franky & Coen

Concurreren met het 8 uur journaal (8>
pi_208641493
quote:
The husband of the woman alleged to have carried out the bombing that killed a prominent Russian military journalist on Sunday has said he is convinced she was "set up."

Dmitry Rylov told independent Russian publication The Insider that his wife had been detained at the apartment of a friend, who was also arrested.

"She was really just set up and used. Over the last day I contacted her, but I lost contact about four to five hours ago," Rylov, who is not in Russia, told The Insider at the time of the interview.

Daria Trepova was detained on Monday in connection with the explosion at a cafe in St. Petersburg, which killed prominent military journalist Vladlen Tatarsky and injured at least 32 others.

Speaking of the event during which the explosion occurred, Rylov said: "All I knew was that Daria needed, either for some task, or for some reason, to give some gift, I didn’t even know what."

"There is one very important point that she told me several times: She was sure that this thing would allow access to a person. That is, it was not something that should have exploded," he said.

"Dasha [Daria], in principle, is not the kind of person who could kill anyone," added Rylov.

"Daria said that she was set up, and I completely agree: No one expected this. As far as I know, it was necessary to hand over this figurine, in which there was something … We talked about this at least twice. Daria would not be able to do this," he told The Insider.
CNN
pi_208641554
twitter
  maandag 3 april 2023 @ 14:24:51 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208641603
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 14:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
*O*
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 april 2023 @ 14:29:11 #208
117098 Hathor
Effe niet
pi_208641655
quote:
[ twitter ]
Reuze benieuwd naar de eerstvolgende uitzending van RT met een schuimbekkende Solovyov die dreigt alles en iedereen de moeder te bombarderen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 3 april 2023 @ 14:30:09 #209
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_208641666
quote:
84s.gif Op maandag 3 april 2023 14:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
*O*
Lekker.. ijzer smeden als het heet is. :9

Ik verbaas me erover dat dat zo lekker snel doorgevoerd kan worden. (Ff los van dat getraineer van Hongarije en Turkije). Kan eigenlijk dus overnight geregeld worden.

Als je in de EU een stikstofregel wil aanpassen ben je even wat langer bezig :')
heitieh
pi_208641752
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2023 14:30 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]
Lekker.. ijzer smeden als het heet is. :9

Ik verbaas me erover dat dat zo lekker snel doorgevoerd kan worden. (Ff los van dat getraineer van Hongarije en Turkije). Kan eigenlijk dus overnight geregeld worden.

Als je in de EU een stikstofregel wil aanpassen ben je even wat langer bezig :')
Ja, en als ik lid wil worden van een tennisvereniging kom ik ook op een wachtlijst.

Maar ik ben wel benieuwd hoe Rusland gaat reageren op deze bedreiging aan hun noordkant. Finland aanvallen is zelfmoord, dus ze zullen troepen die kant op moeten verplaatsen. Oekraïne is aangepakt wegens NAVO, dus geen troepen richting de FInse grens sturen zou betekenen dat het hele NAVO verhaal maar een smoesje was. Maar Poetin heeft juist troepen vanuit het noorden naar Oekraïne gestuurd.

Leuke keuze voor Poetin.
pi_208641818
Toch bijzonder hoe de Saudis zich gedragen momenteel
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208641863
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 14:44 schreef Slayage het volgende:
Toch bijzonder hoe de Saudis zich gedragen momenteel [ twitter ]
Andere Trumpfans protesteren weer op een andere manier.
pi_208641875
Kan iemand ook aan putin een beeldje uitreiken ? dat heeft hij toch wel verdiend toch ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208642112
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 10:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Ze wilde om 1 reden de post van minfin hebben en dat is het leren om premier te zijn na al haar buitenland ervaring. Voor de toekomst, want ze ziet zichzelf als de top favoriet voor de volgende en eerste vrouwelijke premier van dit land. Op die post heeft ze immers naar eigen zeggen 'zicht op alle ministeries'.
MinFin is dan ook een interne post, want na al haar trips wilde ze weten hoe het gaat in een regering.

Daarbij als ze graag controleert waar het geld naar toe gaat, gaat ze in NL ook alle staatsprojecten af? Nope. Daar zijn de departementaire ministers voor.

Conclusie: ze heeft daar niets te zoeken.
Naar mijn mening is dit spijkers op laag water zoeken. Ze had ontmoetingen met de Oekraïense Minister van Financiën en met de Oekraïense Minister van Economische Zaken, wie had dan in haar plaats moeten gaan? Wellicht was Rutte een betere kandidaat geweest, maar bij gebrek aan hem is zij als vicepremier de aangewezen persoon.

De vergelijking met andere staatsprojecten gaat ook niet op, een autosnelweg die gebouwd moet worden komt namelijk uit de begroting van het ministerie van Infrastructuur, niet die van financiën. Bovendien heeft ze Oekraïne nog meer financiële steun in het vooruitzicht gesteld, die moet zij in haar begroting zien te vinden:

Kaag stelt Kyiv extra financiële steun in het vooruitzicht
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ooruitzicht-a4161120
pi_208642118
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 14:44 schreef Slayage het volgende:
Toch bijzonder hoe de Saudis zich gedragen momenteel [ twitter ]
Zo bijzonder vind ik dat niet. De aardolieprijs is afgelopen maanden gedaald en de westerse landen zijn kapitaalkrachtig, die kunnen een hoge prijs betalen zonder dat er snel vraaguitval volgt. Vanwege de energie-transitie in het westen zal er komende jaren westerse vraaguitval volgen en OPEC veel afhankelijker worden van vraag uit armere landen maar die kunnen nu eenmaal niet de bedragen op tafel leggen zoals westerlingen. Melk de koe zolang die nog melk geeft.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208642462
pi_208642598
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 14:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

dus geen troepen richting de FInse grens sturen zou betekenen dat het hele NAVO verhaal maar een smoesje was.
Dat was sowieso een smoesje. Daar hebben we dit voorbeeld van Finland niet voor nodig :D
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_208642666
quote:
[ twitter ]
quote:
Rusland wil leger in westen versterken
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68492396

Rusland is van plan het leger in het westen en noordwesten van het land te versterken, nu Finland morgen officieel toetreedt tot de NAVO. Dat zegt de Russische onderminister van Buitenlandse Zaken Aleksandr Groesjko tegen het Russische persbureau RIA. Finland deelt een grens van ongeveer 1300 kilometer met Rusland.

"Als de strijdkrachten en middelen van andere NAVO-lidstaten in Finland worden ingezet, kunnen we stappen ondernemen om de militaire veiligheid van Rusland te waarborgen", zegt Groesjko.
  maandag 3 april 2023 @ 16:09:59 #219
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_208642733
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2023 16:04 schreef Aether het volgende:

[..]
[..]

Daar nu dus als de wiederweerga wat raptors en tanks plaatsen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208642940
Het spinnnen van Nep nieuws gaat weer door in rusland:

twitter
  maandag 3 april 2023 @ 16:33:24 #221
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208643048
Russian fighter jets are reportedly ambushing Ukrainian pilots in sneak attacks. Fending them off would require F-16s, pilot says, which the US previously said 'won't help them.'
"The Russians change tactics all the time, so the war isn't stable," Major Vadym "Karaya" Voroshylov told The Telegraph in an interview. "They make traps. They will send up a Russian jet alone, tricking the Ukrainian pilot into thinking there is only one jet. Then, two or three more will appear either side of it, effectively swarming the Ukrainian aircraft."

Lees verder: https://www.msn.com/en-us(...)elp-them/ar-AA19oNDb
pi_208643130
Rusland neemt de paspoorten in van hoge functionarissen zodat ze het niet in hun hoofd halen om te vluchten:

twitter
pi_208643174
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2023 16:04 schreef Aether het volgende:

[..]
[..]

Mobiks elke avond met gevouwde handjes op hun bunk: "stuurmenaardefinsegrens stuurmenaardefinsegrens..."
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 3 april 2023 @ 16:48:46 #224
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208643293
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 16:27 schreef Korenfok het volgende:

[ twitter ]
Niet alleen in Rusland op twitter komt dit sinds vorige week ook regelmatig voorbij
pi_208643376
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 16:38 schreef J.B. het volgende:
Rusland neemt de paspoorten in van hoge functionarissen zodat ze het niet in hun hoofd halen om te vluchten:

[ twitter ]
Ze gaan echt full Stalin daar zeg...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208643552
twitter
  maandag 3 april 2023 @ 17:18:18 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 3 april 2023 @ 17:26:46 #228
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208643853
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 16:38 schreef J.B. het volgende:

[ twitter ]
Hup op naar de gehaktmolen *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 3 april 2023 @ 17:28:25 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208643881
In ander nieuws, geen HIMARS voor Nederland, de PULS gaat het worden...

quote:
Defensie doet miljardenaankoop: fregatten, Israëlische raketten én superwapens voor F-35

Den Haag - In één dag kondigt het kabinet de aanschaf aan van materieel voor Defensie met een prijskaartje van minimaal 3,6 miljard euro. Het gaat om twee marineschepen – die fors duurder zijn dan verwacht – en ’superraketten’ voor de marine, landmacht en luchtmacht. Defensie-staatssecretaris Christophe van der Maat kiest voor een Israëlisch raketsysteem, en níet voor de Amerikaanse Himars. „We kunnen straks in Europa onze eigen raketten gaan produceren”, zegt hij daarover in een exclusief interview met De Telegraaf.
Premium art Telegraaf
  maandag 3 april 2023 @ 17:31:27 #230
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208643919
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 17:28 schreef AchJa het volgende:
In ander nieuws, geen HIMARS voor Nederland...
[..]
Premium art Telegraaf

The Elbit Systems autonomous artillery rocket system provides a comprehensive and cost-effective solution for precise firing of all types of advanced rockets, with optimal responsiveness. Unlike standard artillery, with PULS™ there is no need to move artillery units based on the required firing range; the versatile solution can fire a variety of ammunition types to various ranges from the same position, to ranges of up to 300km.

The multi-purpose launcher features two PODS; each POD is designed for a specific rocket type: the Accular 122mm (18 rockets) with a range of up to 35km, the Accular 160mm (10 rockets) with a range of up to 40km, the EXTRA (4 rockets) with a range of up to 150km and the Predator Hawk (2 rockets) with a range of up to 300km. The system can accurately and effectively neutralize the specified targets at all ranges.
  maandag 3 april 2023 @ 17:32:03 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208643931
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 17:31 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

The Elbit Systems autonomous artillery rocket system provides a comprehensive and cost-effective solution for precise firing of all types of advanced rockets, with optimal responsiveness. Unlike standard artillery, with PULS™ there is no need to move artillery units based on the required firing range; the versatile solution can fire a variety of ammunition types to various ranges from the same position, to ranges of up to 300km.

The multi-purpose launcher features two PODS; each POD is designed for a specific rocket type: the Accular 122mm (18 rockets) with a range of up to 35km, the Accular 160mm (10 rockets) with a range of up to 40km, the EXTRA (4 rockets) with a range of up to 150km and the Predator Hawk (2 rockets) with a range of up to 300km. The system can accurately and effectively neutralize the specified targets at all ranges.
Ja, had de link net bijgevoegd. ;)
  maandag 3 april 2023 @ 17:32:10 #232
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208643933
Hebben we intussen al weer munitie, voor de handvuurwapens, mortieren, anti tank systemen, etc etc etc?
  maandag 3 april 2023 @ 17:42:19 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208644045
Achtergrond info over het PULS System:
- het heeft de meeste F16 missies boven Gaza vervangen
- artillery units zijn overbodig geworden en ze hebben nu 90% minder ammo nodig
- in de 2006 oorlog tegen Hezbollah deed blind unguided artillery schieten niets tegen de Hezbollah bunkers, een toekomstige oorlog waarbij elke PULS raket raak schiet gaat een hele andere uitkomst geven...

Currently this means Gaza, where Israel has heretofore used F-16s firing smart bombs or helicopters using guided missiles to attack terrorist targets there. Now, GPS guided rockets take over more and more of these missions. This is a lot cheaper and, with more shoulder-fired anti-aircraft missiles showing up in Gaza, a lot safer for Israeli pilots.
================================
In effect, Israel has all but eliminated the use of the traditional artillery barrage, reducing ammo use by over 90 percent. This meant many artillery units were not needed and were disbanded.
================================
This radical shift in artillery weapons has been coming since the 2006 war with Hezbollah when the Israelis found that they did little damage to Hezbollah bunkers, even though over 120,000 unguided 155mm shells were fired at them. Meanwhile, they noted that the U.S. 227mm MLRS rockets with GPS guidance were excellent at taking out similar targets in Iraq and Afghanistan.

Lees verder: https://www.strategypage.com/htmw/htart/articles/20210802.aspx

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 03-04-2023 18:07:17 ]
  maandag 3 april 2023 @ 17:44:11 #234
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208644066
Kan me herinneren dat Denemarken hun Ceasar artillery systemen aan Ukraine heeft geschonken en als vervanger daarvan het Israelische Atmos systeem heeft gekocht. Wat eigenlijk alweer een achterhaald systeem is als Israel zelf van artillery is afgestapt en nu (bijna) alles met PULS doet.
  maandag 3 april 2023 @ 17:48:55 #235
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_208644116
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 17:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hebben we intussen al weer munitie, voor de handvuurwapens, mortieren, anti tank systemen, etc etc etc?
Maakt niks uit, de Ukrainers doen het hartstikke goed.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 3 april 2023 @ 18:03:11 #236
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208644311
twitter
pi_208644363
quote:
[..]
Premium art Telegraaf
Zo dan :o
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208644530
quote:
[..]
Premium art Telegraaf
wat is het verschil tussen beide systemen? Welke voor en nadelen heeft de Puls ten opzichte van de Himars.
  maandag 3 april 2023 @ 18:32:36 #239
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208644647
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 18:24 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wat is het verschil tussen beide systemen? Welke voor en nadelen heeft de Puls ten opzichte van de Himars.
• Goedkoper
• Moderner (PULS komt uit 2017~19, HIMARS komt uit de jaren 90)
• Direct beschikbaar (eind dit jaar al 4 stuks, HIMARS pas in 2027)
• modulair, je kan het op elke vrachtwagen monteren, HIMARS kan alleen via speciale voertuig vd fabrikant
• er passen zelfgemaakte raketten op, NL kan dus eigen raketten ontwikkelen ipv enkel bij de Amerikaanse fabrikant inkopen.
• Israelisch/Duitse samenwerking, de EuroPULS, dus EU producent. Dus een Duitse fabriek en NL werkt al samen met DE

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 03-04-2023 18:38:30 ]
pi_208644768
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 13:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Daar heb je niks aan, volgens Silvio heeft ze een onneukbare dikke kont.
Mutti Merkel laat zich liever door Russische dictators naaien. :+
  maandag 3 april 2023 @ 18:41:44 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208644781
Ik zou als Rus dat lijk (of iemand die half dood is) ook negeren :@
Ik ken m niet en ik ga niet km's lang met een lijk/gewonde van 80~90kg rondlopen :7

twitter
pi_208644794
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 18:32 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
• Goedkoper
• Moderner (PULS komt uit 2017~19, HIMARS komt uit de jaren 90)
• Direct beschikbaar (eind dit jaar al 4 stuks, HIMARS pas in 2027)
• modulair, je kan het op elke vrachtwagen monteren, HIMARS kan alleen via speciale voertuig vd fabrikant
• er passen zelfgemaakte raketten op, NL kan dus eigen raketten ontwikkelen ipv enkel bij de Amerikaanse fabrikant inkopen.
• Israelisch/Duitse samenwerking, de EuroPULS, dus EU producent. Dus een Duitse fabriek en NL werkt al samen met DE
Maar zijn er ook strategische / systemische verschillen? in efficientie etc.
  maandag 3 april 2023 @ 18:45:39 #243
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208644820
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2023 18:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maar zijn er ook strategische / systemische verschillen? in efficientie etc.
Ik had m hierboven al gepost maar nog eens dan maar, duidelijk achtergrond verhaal :)
https://www.strategypage.com/htmw/htart/articles/20210802.aspx

Het gebruikt net zoals de HIMARS gps dus het resultaat is waarschijnlijk hetzelfde.
De HIMARS heeft 3 soorten ammo, de M30, M31 (beide 80km) en de ATACMS (300km)

PULS heeft er 4 zo te zien:
18x Accular 122mm 35 km
10x Accular 160mm 40km
4x EXTRA rockets 150km
2x Predator Hawk rockets 300km

Dus het vervangt artillery systemen zoals ATMOS/Ceasar/PanzerHaubitze/etc die allemaal een range van 40km hebben.

En waarschijnlijk ook de peperdure Excalibur rounds die elk 70k per stuk kosten met een 60~70km range.

Oftewel een alles in 1 systeem die beter en goedkoper is.

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 03-04-2023 18:54:47 ]
pi_208644826
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 18:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik zou als Rus dat lijk (of iemand die half dood is) ook negeren :@
Ik ken m niet en ik ga niet km's lang met een lijk/gewonde van 80~90kg rondlopen :7

[ twitter ]
Onzin opmerking inderdaad van die Twitteraar.
  maandag 3 april 2023 @ 18:48:51 #245
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208644864
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 17:18 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Waarom geen infanterie in de buurt?
Tanks moesten toch niet meer in hun uppie rondtuffen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208644998
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 16:27 schreef Korenfok het volgende:

[ twitter ]
De Russische standaardtaktiek; zo veel mogelijk (verschillende) leugens verspreiden om de waarheid in die leugentsunami compleet te overspoelen.
  maandag 3 april 2023 @ 19:00:10 #247
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208645004
PULS
De landmacht krijgt nog dit jaar de beschikking over het Israëlische PULS (Precise and Universal Launch System)-systeem. Daardoor heeft Defensie voor het eerst in jaren weer eigen raketartillerie. Die is nodig voor effectieve grondgebonden vuursteun, omdat deze verder reikt, grotere ladingen heeft en sneller zijn doel kan bereiken dan de huidige vuursteunmiddelen. Op dit moment beschikt de Nederlandse vuursteun over pantserhouwitsers die tot maximaal 50 kilometer ver kunnen schieten.

Uit de onderzoeksfase voor het systeem bleek dat er 2 systemen zijn die voldoen aan de Nederlandse eisen: het HIMARS-systeem en het PULS-systeem. Het PULS-systeem onderscheidt zich op verschillende vlakken. Ten opzichte van het Amerikaanse HIMARS-systeem kan het meer raketten meevoeren. Ook zijn met het budget meer raketten in te kopen en zijn ze eerder beschikbaar. Daarnaast is PULS in de toekomst geschikt voor munitie van Europese producenten.

Een partner als Denemarken schaft de het PULS-systeem ook aan, terwijl Duitsland interesse heeft. Dit biedt perspectief op internationale samenwerking om zo de Europese autonomie te vergroten.

twitter
  maandag 3 april 2023 @ 19:11:27 #248
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 3 april 2023 @ 19:14:38 #249
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208645192
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 18:45 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik had m hierboven al gepost maar nog eens dan maar, duidelijk achtergrond verhaal :)
https://www.strategypage.com/htmw/htart/articles/20210802.aspx

Het gebruikt net zoals de HIMARS gps dus het resultaat is waarschijnlijk hetzelfde.
De HIMARS heeft 3 soorten ammo, de M30, M31 (beide 80km) en de ATACMS (300km)

PULS heeft er 4 zo te zien:
18x Accular 122mm 35 km
10x Accular 160mm 40km
4x EXTRA rockets 150km
2x Predator Hawk rockets 300km

Dus het vervangt artillery systemen zoals ATMOS/Ceasar/PanzerHaubitze/etc die allemaal een range van 40km hebben.

En waarschijnlijk ook de peperdure Excalibur rounds die elk 70k per stuk kosten met een 60~70km range.

Oftewel een alles in 1 systeem die beter en goedkoper is.
Boh leuk voor Oud en Nieuw _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 3 april 2023 @ 19:15:04 #250
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')