abonnement Unibet Coolblue
pi_208605810
quote:
In een paar weken tijd zijn in Haps drie alpaca’s en 24 kippen doodgebeten. Ze liepen op het terrein van de Alpaca Haciënda Holland. De eigenaar én een dierenarts denken dat de alpaca’s zijn gegrepen door een wolf. De kippen zijn vrijwel zeker door een vos gedood. “Zo'n moordpartij hakt erin wel hoor”, vertelt eigenaar Marius van Daal.

Het was zijn schoonzoon die vorige week vrijdag als eerste het bloederige tafereel zag. Rond half tien ’s morgens ontdekte hij dat van drie alpaca’s (een soort lama) de keel was doorgebeten. Twee van de slachtoffers waren al dood, de derde overleed toen de dierenarts onderweg was.

“Het was een behoorlijk slagveld. Een gruwelijk beeld”, vertelt Ido Ypma van Dierenartsenpraktijk Boxmeer. “Alle drie alpaca's zijn bij de keel gegrepen. Van één alpaca vonden we een deel van de kaak een eindje verderop in de wei. Een ander deel was opgegeten.”

"Dit kan alleen een wolf gedaan hebben."
Van Daal zelf lag die ochtend in het ziekenhuis en kreeg daar van zijn dochter het vreselijke nieuws te horen. Toen hij thuiskwam, was de conclusie snel getrokken: hier is een wolf bezig geweest.

"Ik heb vijftien centimeter lange pootafdrukken gevonden en de manier waarop die alpaca's zijn omgebracht, dat kan alleen een wolf gedaan hebben. Bovendien was twee dagen eerder in de buurt, in natuurgebied De Vilt in Beugen, ook al een wolf gezien."

Ypma: “Ik heb niet de deskundigheid om vast te stellen welk dier hiervoor verantwoordelijk is, maar het zou best een wolf kunnen zijn. BIJ12 gaat dit uitzoeken.”

BIJ12 is de landelijke organisatie die in actie komt als er dieren mogelijk door een wolf zijn gedood. Meestal gaat het om schapen. Wolven hebben het zelden gemunt op alpaca’s. De laatste keer dat in Brabant een alpaca te grazen werd genomen, was vorig jaar mei in Heusden. Toen was dat het werk van een hond. Volgens BIJ12 kan dat ook nu het geval zijn.

"Bij het minste of geringste geluid sta ik op."
Van Daal gelooft daar niks van. Hij vermoedt dat een wolf door een gat onder een hek om de alpacawei is gekropen. De dood van drie van zijn dieren is hem niet in de koude kleren gaan zitten.

"Ik heb ze zelf gefokt, voor de hobby. Ik ga sindsdien toch wel angstig naar bed en bij het minste of geringste geluid sta ik op om te kijken of er iets aan de hand is. Maar wat kan ik nog meer doen? Er staat een hoog hek met prikkeldraad omheen. Ik heb direct camera's geplaatst. Ik kan alleen maar hopen dat die wolf niet meer terugkomt."

Financieel is het ook een zware tegenvaller. Van Daal: "Een alpaca kost al gauw 500 euro, maar deze waren wel 10.000 euro waard. Het waren echte tophengsten."

De wolf slaat in Brabant vooral toe in de Kempen en in de gemeente Heusden en omgeving. In het Land van Cuijk, waar Haps bij hoort, waren tot nu toe geen wolvenaanvallen.
https://www.omroepbrabant(...)n-bloederig-slagveld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieus, ik draag normaal alle dieren een warm hart toe, maar wolven moeten ze gewoon echt 1 voor 1 kapot knallen!! Ze veroorzaken zo fucking massaal veel dierenleed, alpaca's aan stukken scheuren hoe verzin je het!! :r :r :r

Terwijl jagers dagelijks onschuldige herten enzo afschieten, waarom slopen ze die gore klotewolven gewoon niet allemaal ik haat ze intens wat een kutmongolen :r :r

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 01-04-2023 12:25:13 ]
pi_208605825
Een Alpaca in betere tijden
@-river-

pi_208605852
Alpaca's horen niet in Nederland thuis, maar ik draag ze wel een warmer hart toe dan wolven. Angelique zou revancheren.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  Spellchecker vrijdag 31 maart 2023 @ 19:25:08 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208605879
Zo is natuur
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_208606114
In Kaatsheuvel is met grote regelmaat ook een wolf te spotten 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208606149
Tjah - 'natuur'* is rauw

* 'natuur' want er is (basically) geen natuur in NL
pi_208606388
Die “wolven” die laatst die schapen hadden gedood bleken gewoon honden. Ik zou er geen geld op zetten dat dit wolven zijn.
Dit, dus.
pi_208606634
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:49 schreef Buitendam het volgende:
Die “wolven” die laatst die schapen hadden gedood bleken gewoon honden. Ik zou er geen geld op zetten dat dit wolven zijn.
Honten die dit doen mogen ze ook direct een nekschot geven.
pindazakje
pi_208606740
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:22 schreef Centenbak het volgende:
Een Alpaca in betere tijden
@:-river-

[ afbeelding ]
O+ O+ O+
pi_208606824
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:06 schreef -river- het volgende:

[..]
O+ O+ O+
Wat vind jij van deze wolven die dit doen? :r
pi_208606965
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:10 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Wat vind jij van deze wolven die dit doen? :r
Schandalig, dit ging niet eens om voedsel maar puur om dood te maken.
pi_208606988
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:10 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Wat vind jij van deze wolven die dit doen? :r
wat vind je van mensen die weerloze Alpaca's opsluiten zodat ze kant en klaar opgegeten kunnen worden door honten/vossen/wolven/whatever?

[ Bericht 0% gewijzigd door Het_Bokje op 01-04-2023 10:02:42 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 31 maart 2023 @ 20:23:38 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208607024
De campagne tegen de wolf draait op volle toeren. Weten we de aanvallen in Friesland nog? Dat waren geen lieve wolven maar klote honden: https://www.omropfryslan.(...)oodgebeten-door-hond
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208607079
Uit interesse, is het zo moeilijk om een wolf van je terrein met vee te houden?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Overall beste user 2022 vrijdag 31 maart 2023 @ 20:30:17 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208607122
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
Uit interesse, is het zo moeilijk om een wolf van je terrein met vee te houden?
Neu, gewoon een paar waakhonden nemen. Met zo'n halsband met spikes zodat een wolf ze niet de strot kan doorbijten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 31 maart 2023 @ 20:31:18 #17
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208607135
Maar wat doen we nu tegen het vossenprobleem?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 20:32:52 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208607159
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:21 schreef Centenbak het volgende:
Serieus, ik draag normaal alle dieren een warm hart toe, maar wolven moeten ze gewoon echt 1 voor 1 kapot knallen!! Ze veroorzaken zo fucking massaal veel dierenleed, alpaca's aan stukken scheuren hoe verzin je het!!

Terwijl jagers dagelijks onschuldige herten enzo afschieten, waarom slopen ze die gore klotewolven gewoon niet allemaal ik haat ze intens wat een kutmongolen
Doe eens niet zo overdreven. Wil je ook alle katten kapotschieten omdat ze schattige eekhoorns verscheuren?´
Of alle uilen kapot schieten omdat ze muisjes eten? :')

Laat die wolven met rust.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208607202
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:31 schreef Ulx het volgende:
Maar wat doen we nu tegen het vossenprobleem?
Vandaar ook een beetje mijn vraag... We hebben voorheen al geleefd met de wolf.. In de tussentijd leven we ook met tig andere roofdieren.. En waarom lijkt dit een Nederlands probleem??

Er is vast toch wel een oplossing naast het afschieten van deze mooie beesten.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_208607233
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:31 schreef Ulx het volgende:
Maar wat doen we nu tegen het vossenprobleem?
Daar hoor je TS dan weer niet over, ook niet dat Alpaca’s niet NL thuishoren itt de wolf.
Met z’n tokkie OP :{w
Het is niet eens bewezen dat het wolven waren maar wat gaat ie tekeer.
pi_208607681
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Doe eens niet zo overdreven. Wil je ook alle katten kapotschieten omdat ze schattige eekhoorns verscheuren?´
Of alle uilen kapot schieten omdat ze muisjes eten? :')

Laat die wolven met rust.
Sinds wanneer moorden katten voor de lol complete eekhoornfamilies uit?
Sinds wanneer moorden uilen voor de lol complete muizenfamilies uit?

Achterlijke mongol, als ik een wolf te pakken krijg sla ik hem wel optiegelijk hard gigantisch hard tegen z'n bakkes met een knuppel dat z'n tanden door de lucht vliegen. En daarna ga ik hem lekker op een pijnbankje knopen, langzaam levend villen en lekker veel zout en chloor in z'n wonden mikken. Maar ik begin met z'n ogen uit te steken met een lepeltje. Plop plop 1 voor 1.
pi_208607928
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:37 schreef Prego het volgende:

[..]
Daar hoor je TS dan weer niet over, ook niet dat Alpaca’s niet NL thuishoren itt de wolf.
Met z’n tokkie OP :{w
Het is niet eens bewezen dat het wolven waren maar wat gaat ie tekeer.
Wat het ook mag zijn, dit beest moet en zal afgeschoten worden!
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:53:15 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208608306
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:09 schreef Centenbak het volgende:

[..]

Achterlijke mongol, als ik een wolf te pakken krijg sla ik hem wel optiegelijk hard gigantisch hard tegen z'n bakkes met een knuppel dat z'n tanden door de lucht vliegen. En daarna ga ik hem lekker op een pijnbankje knopen, langzaam levend villen en lekker veel zout en chloor in z'n wonden mikken. Maar ik begin met z'n ogen uit te steken met een lepeltje. Plop plop 1 voor 1.
:')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208608347
Oh wat vreselijk!!!!!!!!


Oh nee er gaan iedere dag duizenden kippen dood in slechte omstandigheden. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208608466
Wordt tijd om jacht op wolven legaal te maken en er actief op te jagen en boeren het recht geven hun vee te verdedigen.
pi_208608979
maar die arme wolven dan??????? Ies ook natuur!!! :')

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208609210
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:04 schreef trippleh het volgende:
Wordt tijd om jacht op wolven legaal te maken en er actief op te jagen en boeren het recht geven hun vee te verdedigen.
Ja die boeren hebben zo het beste met hun vee voor en dan komt eoa wolf ze vermoorden. :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208612043
-verkeerde topic-

[ Bericht 94% gewijzigd door FlippingCoin op 01-04-2023 10:07:38 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208612063
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 april 2023 09:32 schreef FlippingCoin het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)il-huurders-uitkopen

Hahaha huisjesmelkers vinden het niet eerlijk.


Mooi hoop dat die sterft voor zijn pensioen. _O_
Wat heeft dat met koppen, alpaca's en wolven te maken? :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 april 2023 @ 09:35:18 #30
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_208612070
ik rijd savonds als de zon onder is express rond op de veluwe in de hoop een wolf te scheppen met mijn hummer
pi_208612093
Ik doe dat met schapen.
In mijn wolvenshirt *)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 april 2023 @ 09:50:06 #32
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_208612237
Al die retards in dit topic :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 1 april 2023 @ 09:54:55 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208612271
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:09 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Sinds wanneer moorden katten voor de lol complete eekhoornfamilies uit?

Sinds mensenheugenis.
Huilen dan.
  zaterdag 1 april 2023 @ 10:03:44 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208612343
quote:
16s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Oh wat vreselijk!!!!!!!!

Oh nee er gaan iedere dag duizenden kippen dood in slechte omstandigheden. :')
Natuur doet zijn ding > Vreselijk! Die arme kippen!

Miljoenen kippen die per dag geslacht worden > Achja dat hoort erbij.

Omgekeerde wereld idd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_208612373
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 09:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat heeft dat met koppen, alpaca's en wolven te maken? :D
Oh die moest in een andere :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208612388
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Oh die moest in een andere :@
}:|
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208612412
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 09:37 schreef StateOfMind het volgende:
Ik doe dat met schapen.
In mijn wolvenshirt *)
:D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Vis een optie? zaterdag 1 april 2023 @ 10:16:12 #38
70532 loveli
N
pi_208612463
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Natuur doet zijn ding > Vreselijk! Die arme kippen!

Miljoenen kippen die per dag geslacht worden > Achja dat hoort erbij.

Omgekeerde wereld idd.
Als zo'n vos ze at was het een ander verhaal.
crap in = crap out
pi_208612491
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:09 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Sinds wanneer moorden katten voor de lol complete eekhoornfamilies uit?
Sinds wanneer moorden uilen voor de lol complete muizenfamilies uit?

Achterlijke mongol, als ik een wolf te pakken krijg sla ik hem wel optiegelijk hard gigantisch hard tegen z'n bakkes met een knuppel dat z'n tanden door de lucht vliegen. En daarna ga ik hem lekker op een pijnbankje knopen, langzaam levend villen en lekker veel zout en chloor in z'n wonden mikken. Maar ik begin met z'n ogen uit te steken met een lepeltje. Plop plop 1 voor 1.
Hoeveel pils had je achter je kiezen toen je dit typte?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208612671
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoeveel pils had je achter je kiezen toen je dit typte?
Geen idee, hoeveel spelfouten tel je?
pi_208612738
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:09 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Sinds wanneer moorden katten voor de lol complete eekhoornfamilies uit?
Sinds wanneer moorden uilen voor de lol complete muizenfamilies uit?

Achterlijke mongol, als ik een wolf te pakken krijg sla ik hem wel optiegelijk hard gigantisch hard tegen z'n bakkes met een knuppel dat z'n tanden door de lucht vliegen. En daarna ga ik hem lekker op een pijnbankje knopen, langzaam levend villen en lekker veel zout en chloor in z'n wonden mikken. Maar ik begin met z'n ogen uit te steken met een lepeltje. Plop plop 1 voor 1.
Jij wel, jij wel hahahhaa.

En trouwens, je weet hoeveel vogels er jaarlijks worden dood gebeten voor katten? Achterlijke mongool.
pi_208613308
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:43 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Jij wel, jij wel hahahhaa.

En trouwens, je weet hoeveel vogels er jaarlijks worden dood gebeten voor katten? Achterlijke mongool.
Ik stel het niet op prijs als je me zo noemt, TR gemacht.
pi_208613685
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:21 schreef Centenbak het volgende:

[..]
https://www.omroepbrabant(...)n-bloederig-slagveld

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Serieus, ik draag normaal alle dieren een warm hart toe, maar wolven moeten ze gewoon echt 1 voor 1 kapot knallen!!
Nogal een tegenstelling die je hier plaatst. Eigenlijk draag je dus alleen herbivore dieren een warm hart toe. De rest moet allemaal afgeknald worden.

quote:
13s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:21 schreef Centenbak het volgende:
Ze veroorzaken zo fucking massaal veel dierenleed, alpaca's aan stukken scheuren hoe verzin je het!! :r :r :r
Denk je nou echt dat een paar wolven meer dierenleed veroorzaken dan de mens wereldwijd? Ben je dan wel moreel consistent door te zeggen dat mensen ook maar allemaal 1 voor 1 afgemaakt moetwn worden?

quote:
13s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:21 schreef Centenbak het volgende:
Ze veroorzaken zo fucking massaal veel dierenleed, alpaca's aan stukken scheuren hoe verzin je het!! :r :r :r
Terwijl jagers dagelijks onschuldige herten enzo afschieten, waarom slopen ze die gore klotewolven gewoon niet allemaal ik haat ze intens wat een kutmongolen :r :r
Wat een niveau dit... Alsof er in de natuurlijk zoiets bestaat als schuldig en onschuldig. Dat zie je alleen in de tekenfilms.
pi_208613698
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:23 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Of juist niet, iedereen mag weten hoe gruwelijk deze monsters te werk gaan.
Je bent dan wel moreel consistent en veganist neem ik aan?
pi_208613704
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:19 schreef -river- het volgende:

[..]
Schandalig, dit ging niet eens om voedsel maar puur om dood te maken.
Dit heet 'surplus killing' en heeft een belangrijke functie bij veel carnivore soorten.
  zaterdag 1 april 2023 @ 12:05:50 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208613725
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:09 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Sinds wanneer moorden katten voor de lol complete eekhoornfamilies uit?
Sinds wanneer moorden uilen voor de lol complete muizenfamilies uit?

Hoevaak zie je een 'kudde' muizen of eekhoorns in een afgesloten ruimte zodat ze geen kant op kunnen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:09 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Achterlijke mongol, als ik een wolf te pakken krijg sla ik hem wel optiegelijk hard gigantisch hard tegen z'n bakkes met een knuppel dat z'n tanden door de lucht vliegen. En daarna ga ik hem lekker op een pijnbankje knopen, langzaam levend villen en lekker veel zout en chloor in z'n wonden mikken. Maar ik begin met z'n ogen uit te steken met een lepeltje. Plop plop 1 voor 1.
:')

Dus je geeft toe dat jij eigenlijk veel erger bent dan een wolf. Maar je bent wel moreel consistent en veganist dus? Sterker nog, je bent wel moreel consistent en geeft mensen die vlees eten uit de bio-industrie wel dezelfde behandeling wals wat je hierboven beschrijft?

Man man man wat een niveau.
  zaterdag 1 april 2023 @ 12:11:05 #48
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_208613763
Katten spelen toch ook vaak met hun prooi voordat die wordt gedood, om deze daarna achter te laten? Waarom wordt hier nu zo heftig op gereageerd? Als het een muis is of een vogel is het minder zielig ofzo?
Vind dat hij zijn beesten dan maar in een stal moet zetten ofzo, waar de honden of wolven simpelweg niet bijkunnen.

En de mens is het meest brute en roofzuchtige wezen. Kijk maar naar alle kippen, varkens en koeien die nooit buiten komen en onder erbarmelijke omstandigheden leven voor ze worden geslacht. Dat zijn er miljoenen en daar maakt men zich veel te weinig druk over.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_208613764
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:32 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Ik stel het niet op prijs als je me zo noemt, TR gemacht.
Beschrijven hoe je een onschuldig dier zou willen martelen maar vervolgens huilie doen omdat iemand een een gemeen woordje (dat je zelf ook nog gebruikte op de vorige pagina) tegen je zei :'(

[ Bericht 8% gewijzigd door Intint op 01-04-2023 12:21:54 ]
pi_208613860
Ik mis de affectieve empathie waarschijnlijk volkomen. Maar kunnen mensen mij uitleggen waarom zij nou zo emotioneel zijn om alpaca´s en kippen?
pi_208613904
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:16 schreef theunderdog het volgende:
Ik mis de affectieve empathie waarschijnlijk volkomen. Maar kunnen mensen mij uitleggen waarom zij nou zo emotioneel zijn om alpaca´s en kippen?
Ik zou ook emotioneel (lees: woest) worden als je mijn gebraden kip van mijn bord jat :( }:|
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 april 2023 @ 12:20:24 #52
3542 Gia
User under construction
pi_208613910
Wolven doden en eten wekenlang van de kadavers....in de natuur.
Wat doen wij? We ruimen de doodgebeten dieren zo snel mogelijk op, want het gaat stinken.
Dus, tja dan moet de wolf weer opnieuw een voorraad aanleggen en opnieuw en opnieuw....

En dan klagen dat ze niet doden om te eten. Nee, die kans krijgen ze niet; het wordt weggehaald.
pi_208613919
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik zou ook emotioneel (lees: woest) worden als je mijn gebraden kip van mijn bord jat :( }:|
Oke. Maar dan kun je dat toch gewoon zeggen? dan maakt het beeld van dat zogenaamde 'slagveld' toch niets uit?
pi_208613952
Nu zin in kip gekregen :9
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208613959
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oke. Maar dan kun je dat toch gewoon zeggen? dan maakt het beeld van dat zogenaamde 'slagveld' toch niets uit?
Ik maak me daar ook niet druk om :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208613988
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik maak me daar ook niet druk om :D
Nee, maar sommige dus wel. Dus ik ben benieuwd waar dat vandaan komt. Zijn die mensen op empathisch niveau door en door ontwikkeld? vind dat heel bijzonder.

Een fucking kip, he. En alpaca's.....
  zaterdag 1 april 2023 @ 12:24:17 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208613989
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:16 schreef theunderdog het volgende:
Ik mis de affectieve empathie waarschijnlijk volkomen. Maar kunnen mensen mij uitleggen waarom zij nou zo emotioneel zijn om alpaca´s en kippen?
Waarom reageren mensen zo emotioneel als het om beheersmaatregelen vwb wolven gaat?

Ik ben niet anti-wolf, ik ben voor beheer.
pi_208614002
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom reageren mensen zo emotioneel als het om beheersmaatregelen vwb wolven gaat?

Ik ben niet anti-wolf, ik ben voor beheer.
Waarom?

de wolf is er. En jij wil beheer, om kippen en alpaca's te redden??
pi_208614127
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:02 schreef Intint het volgende:

[..]
Nogal een tegenstelling die je hier plaatst. Eigenlijk draag je dus alleen herbivore dieren een warm hart toe. De rest moet allemaal afgeknald worden.
[..]
Denk je nou echt dat een paar wolven meer dierenleed veroorzaken dan de mens wereldwijd? Ben je dan wel moreel consistent door te zeggen dat mensen ook maar allemaal 1 voor 1 afgemaakt moetwn worden?
Nee niet alle mensen veroorzaken dierenleed, al mogen vrachtwagenchauffeurs met volle ladingen varkens richting de slacht van mij ook aan een pijnlijke en langzame dood sterven, wat een triest untermensch ben je als een dier je zo weinig doet.

Van mij mag ook heel de vlees industrie worden afgeschaft. Ik koop zelf nooit vlees, alleen als ik ergens ga eten en het wordt aangeboden dan eet ik het. Nou kan ik een goede biefstuk nog wel waarderen maar voor de rest boeit vlees eten me ook geen reet. Hopelijk wordt het nog ooit helemaal verbannen net als vuurwerk, asbest en roken.
pi_208614146
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:04 schreef Intint het volgende:

[..]
Je bent dan wel moreel consistent en veganist neem ik aan?
Nee gelijk heb je, ik moet niet zo zeiken.
Ik ga morgen lekker met een buks alles kapot schieten of in ieder geval pijnigen wat ik in de weides zie rondlopen.
Want wolven mogen dit ook, zo is natoer toch! Ik ben ook natoer!!
Hopelijk word ik daar wat harder van. Zodat ik niet meer rouw om dode dieren of mensen.
pi_208614309
Hopelijk wordt TS aan stukken gescheurd *O*
Of door een bijziende jager voor wild aangezien *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208614356
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:35 schreef Centenbak het volgende:

[..]

Want wolven mogen dit ook, zo is natoer toch! Ik ben ook natoer!
Wolven mogen dit blijkbaar niet, want alle ophef gaan altijd over wolven die wat diertjes doodbijten. Maar vossen, katten en honden die voor de lol dieren doodbijten en mensen aanvallen hoor je dan weer niks over.
pi_208614420
Die alpaca's zijn ook geen lieverdjes hoor.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208614435
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:35 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Nee gelijk heb je, ik moet niet zo zeiken.
Ik ga morgen lekker met een buks alles kapot schieten of in ieder geval pijnigen wat ik in de weides zie rondlopen.
Want wolven mogen dit ook, zo is natoer toch! Ik ben ook natoer!!
Hopelijk word ik daar wat harder van. Zodat ik niet meer rouw om dode dieren of mensen.
Honden likken hun reet ook in het openbaar. Toch kun je dat als mens beter niet doen. Maar als jij je moreel compas wil gelijkstellen aan dat van een dier dan wens ik je veel succes.

Maar als ik het goed begrijp ben jij van mening dat enkel herbivore dieren (en mensen) bestaansrecht hebben op deze planeet?
pi_208614497
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:50 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Wolven mogen dit blijkbaar niet, want alle ophef gaan altijd over wolven die wat diertjes doodbijten. Maar vossen, katten en honden die voor de lol dieren doodbijten en mensen aanvallen hoor je dan weer niks over.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat katten hele kuddes schapen of alpaca's doodbijten. Zelfs niet bij kippen.
pi_208614539
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:56 schreef Intint het volgende:

[..]
Honden likken hun reet ook in het openbaar. Toch kun je dat als mens beter niet doen. Maar als jij je moreel compas wil gelijkstellen aan dat van een dier dan wens ik je veel succes.

Maar als ik het goed begrijp ben jij van mening dat enkel herbivore dieren (en mensen) bestaansrecht hebben op deze planeet?
Niet op deze planeet, wel in de Nederlandse maatschappij. Loslopende leeuwen zijn hier ook niet welkom in de natuur of in de bossen, omdat ze in tegenstelling tot wolven ook een groot gevaar vormen voor mensen. Ik wed dat er direct jacht op wolven werd geopend als kinderen/gezinnen in het bos steeds aan stukken werden gescheurd in het weekend door die beesten. Maar als het dieren zijn op een afgezet stuk grond dan moet het maar kunnen, zo hypocriet is men dan ook wel weer.

Zelfs als er corona uitbreekt is er al paniek dat er een paar zwakke mensen zouden kunnen overlijden :')
Waarom laat men in zo'n geval de natuur ook niet zijn gang gaan? Maar dat is weer een andere discussie.
pi_208614601
Alpaca's zijn helemaal niet 'een soort lama's'. Lama's zijn een soort alpaca's.

Wolven moorden niet voor de fun, dit is hun natuur, die komen nog wel terug om van het vlees te smikkelen. Alpaca is soms wat taai, maar zit best smaak aan. Ik snap het wel.
-nee-
pi_208614652
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:02 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat katten hele kuddes schapen of alpaca's doodbijten. Zelfs niet bij kippen.
Katten zijn dan ook niet groot genoeg om ook maar één schaap of alpaca dood te bijten. De wolf heeft de mogelijkheid zoveel dieren dood te bijten omdat ze daar door een mens in een afgesloten gebied zijn gezet en dus niet weg kunnen. Plaats een kat in een afgesloten ruimte met 20 muizen en je zal een paar uur later 20 dode muizen vinden. Punt was ook al gemaakt op de vorige pagina maar dat zal je wel niet gelezen hebben...
pi_208614667
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:06 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Niet op deze planeet, wel in de Nederlandse maatschappij. Loslopende leeuwen zijn hier ook niet welkom in de natuur of in de bossen, omdat ze in tegenstelling tot wolven ook een groot gevaar vormen voor mensen. Ik wed dat er direct jacht op wolven werd geopend als kinderen/gezinnen in het bos steeds aan stukken werden gescheurd in het weekend door die beesten. Maar als het dieren zijn op een afgezet stuk grond dan moet het maar kunnen, zo hypocriet is men dan ook wel weer.

Zelfs als er corona uitbreekt is er al paniek dat er een paar zwakke mensen zouden kunnen overlijden :')
Waarom laat men in zo'n geval de natuur ook niet zijn gang gaan? Maar dat is weer een andere discussie.
Dus je vindt dat er geen carnivore dieren thuishoren in het Nederlandse landschap maar op andere plekken in de wereld wel?
  zaterdag 1 april 2023 @ 13:27:28 #70
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208614780
Heel toevallig op dezelfde dag en een of meer wolven die de alpaca's doodden, en een of meer vossen die de kippen doodden ? Ik denk dat het gewoon honden zijn geweest.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_208614793
Dieren doen dierendingen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208614827
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:27 schreef mvdejong het volgende:
Heel toevallig op dezelfde dag en een of meer wolven die de alpaca's doodden, en een of meer vossen die de kippen doodden ? Ik denk dat het gewoon honden zijn geweest.
"Als jullie nou de kippen afleiden dan nemen wij de alpaca's te grazen"

Zo zal het gegaan zijn.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208614829
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:18 schreef Intint het volgende:

[..]
Dus je vindt dat er geen carnivore dieren thuishoren in het Nederlandse landschap maar op andere plekken in de wereld wel?
Ja
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 13:40:01 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208614909
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:02 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat katten hele kuddes schapen of alpaca's doodbijten. Zelfs niet bij kippen.
Nee? https://www.cell.com/current-biology/fulltext/S0960-9822(20)31896-0#secsectitle0020

In de VS naar schatting 1.5 miljard vogels en 6 miljard zoogdieren die de huiskat afmaakt. In Australie slachten ze jaarlijks 1 miljard zoogdieren, 500 miljoen vogels en een paar honderd miljoen reptielen af. Flinke slachtpartijen zijn dat, denk je niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208614943
Negeer die idioot.
Die loopt overduidelijk te trollen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 april 2023 @ 13:49:55 #76
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208615013
Ik denk dat er een hele goed reden is waarom de eigenaren, en TS, willen dat de alpaca's door een wolf zijn gedood. Als het een wolf was, kunnen ze bij de overheid aankloppen voor schadevergoeding, lekker makkelijk. Als het een hond was moeten ze zelf de hond zien te achterhalen, de eigenaar vinden en een gerechtelijke procedure aanspannen waarin ze dat onomstotelijk kunnen bewijzen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 1 april 2023 @ 13:55:20 #77
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_208615042
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Definieer "laatst"?
https://m.noordhollandsda(...)e&utm_medium=organic

Drie maanden geleden.
Dit, dus.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 13:56:36 #78
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208615054
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:43 schreef StateOfMind het volgende:
Negeer die idioot.
Die loopt overduidelijk te trollen.
Duh. Maar wel amusant om te zien toch?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208615099
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zo is natuur
Elke vierkante meter "natuur" in Nederland is artificieel.
pi_208615130
Hoe komen die wolven hier? Zijn ze door een veilig land hierheen gekomen? Waarom hebben ze daar geen asiel aangevraagd?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 14:06:58 #81
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208615134
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 14:02 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Elke vierkante meter "natuur" in Nederland is artificieel.
De Waddenzee en Biesbosch zijn aangelegd?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208615140
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 14:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
De Waddenzee en Biesbosch zijn aangelegd?
Die worden wel met flinke hulp in stand gehouden.

In de waddenzee lopen geen wolven en in de Biesbosch waarschijnlijk ook niet. Je vergelijking slaat weer als een tang op een wolf.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 14:14:59 #83
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208615197
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 14:09 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Die worden wel met flinke hulp in stand gehouden.
Nou en?

quote:
In de waddenzee lopen geen wolven en in de Biesbosch waarschijnlijk ook niet. Je vergelijking slaat weer als een tang op een wolf.
Ik reageer op de insinuatie dat de Waddenzee is aangelegd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208615297
De Wolf is hier ook niet uitgezet
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_208615308
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 14:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou en?
[..]
Ik reageer op de insinuatie dat de Waddenzee is aangelegd.
Nee, je reageerde op "Elke vierkante meter "natuur" in Nederland is artificieel." En inderdaad, niet elke m2 natuur is artificieel in NL. Maar juist de Waddenzee en de Biesbosch zijn omgevingen waar mens en natuur ver bij elkaar vandaan blijven. Bij dit wolvengezeik is dat niet het geval.

Daarom is Waddenzee/Biesbosch een uitermate slecht voorbeeld om aan te halen in dit topic.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208615334
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:31 schreef Ulx het volgende:
Maar wat doen we nu tegen het vossenprobleem?
Daar mag gewoon op gejaagd worden.
pi_208615344
Kan niet wachten tot het moment dat de jacht op trollen ook geopend wordt *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208615583
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:31 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Ja
Dus alle katten moeten weg?
En prooidieren in het buitenland zijn niet zielig?
  zaterdag 1 april 2023 @ 14:57:56 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208615584
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:40 schreef Ulx het volgende:

Nee? https://www.cell.com/current-biology/fulltext/S0960-9822(20)31896-0#secsectitle0020

In de VS naar schatting 1.5 miljard vogels en 6 miljard zoogdieren die de huiskat afmaakt.
Wat voor zoogdieren want dat staat weer nergens? Muizen en ratten? Dat is alleen maar gunstig natuurlijk...

Maar goed, het lijkt me sterk dat katten schapen doden... :')

quote:
In Australie slachten ze jaarlijks 1 miljard zoogdieren, 500 miljoen vogels en een paar honderd miljoen reptielen af. Flinke slachtpartijen zijn dat, denk je niet?
Als er al een land is wat niet moet zeiken dan is het Australie wel... :')

Die hebben iets tot een plaag laten worden tot kunst verheven... _O-
  zaterdag 1 april 2023 @ 15:03:52 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 15:22:04 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208615803
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 15:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh, dus dat is al ff terug...

Met de laatste update van Bij12:

[ afbeelding ]
Dit zijn meldingen. Er is ook een overzicht met uitslagen van onderzoek, Daar zie toch ook erg veel honden opduiken. En ook:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
10-11-2022    Veenhuizen    Drenthe    Kalf    1    vos
21-8-2022    Vriezenveen    Overijssel    Kalf    1    vos
30-7-2022    Hooghalen    Drenthe    Scha(a)p(en)    1    vos
21-7-2022    Budel    Noord-Brabant    Scha(a)p(en)    1    vos
31-5-2022    Appelscha    Fryslân    Kalf    1    vos
9-5-2022    Hegebeintum    Fryslân    Scha(a)p(en)    2    vos
3-5-2022    Sint Pieter (Maastricht)    Limburg    Scha(a)p(en)    1    vos
22-2-2022    Onstwedde    Groningen    Scha(a)p(en)    1    vos
10-1-2022    Oosterhout    Gelderland    Schotse Hooglander (kalf)    1    vos
29-12-2021    Nijbroek    Gelderland    Scha(a)p(en)    1    vos
2-12-2021    Heerde    Gelderland    Scha(a)p(en)    1    vos
23-11-2021    Haaksbergen    Overijssel    Pink    1    vos
11-11-2021    Dwingeloo    Drenthe    Scha(a)p(en)    1    vos

Kortom:

Wat gaan we doen aan het vossenprobleem? :P

[ Bericht 63% gewijzigd door Ulx op 01-04-2023 15:28:53 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 1 april 2023 @ 15:28:42 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:05:15 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208617469
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 15:22 schreef Ulx het volgende:
Er is ook een overzicht met uitslagen van onderzoek, Daar zie toch ook erg veel honden opduiken. En ook:

Kortom:

Wat gaan we doen aan het vossenprobleem? :P
Slechts 40 in totaal in de lijst en vossen worden actief bejaagd, dus wat is je punt?

Daarbij heb ik zoals je had kunnen zien die lijst van Bij12 in Excel gezet en een Pivot tabel uit laten spugen. De totalen lijken me duidelijk (2007 keer de Wolf als dader en 255 gevallen die nog niet bekend of niet bekend zijn en 181 keer een hond), hier de lijst inclusief de laatste update:

  zaterdag 1 april 2023 @ 18:07:15 #94
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_208617501
Inderdaad, ze moeten die verrekte mormels gewoon lekker afknallen. Gewoon omdat het fysiek mogelijk is.

De hondenmensen zullen het niet leuk vinden, maar dat is dan even jammer.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_208617540
quote:
88s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:21 schreef Centenbak het volgende:

[..]
https://www.omroepbrabant(...)n-bloederig-slagveld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieus, ik draag normaal alle dieren een warm hart toe, maar wolven moeten ze gewoon echt 1 voor 1 kapot knallen!! Ze veroorzaken zo fucking massaal veel dierenleed, alpaca's aan stukken scheuren hoe verzin je het!! :r :r :r

Terwijl jagers dagelijks onschuldige herten enzo afschieten, waarom slopen ze die gore klotewolven gewoon niet allemaal ik haat ze intens wat een kutmongolen :r :r
Begin eerst maar eens bij de mens. Misschien dat wat beelden van wat slachthuizen je helpen.
Go hard or go home
pi_208617585
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:07 schreef Interloper het volgende:
Inderdaad, ze moeten die verrekte mormels gewoon lekker afknallen. Gewoon omdat het fysiek mogelijk is.

De hondenmensen zullen het niet leuk vinden, maar dat is dan even jammer.
Als ik een geweer had zou het voor mij fysiek mogelijk zijn om jou af te knallen. Moet ik dat dan ook maar doen?
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:17:58 #97
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208617630
quote:
88s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:21 schreef Centenbak het volgende:

[..]
https://www.omroepbrabant(...)n-bloederig-slagveld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieus, ik draag normaal alle dieren een warm hart toe, maar wolven moeten ze gewoon echt 1 voor 1 kapot knallen!! Ze veroorzaken zo fucking massaal veel dierenleed, alpaca's aan stukken scheuren hoe verzin je het!! :r :r :r

Terwijl jagers dagelijks onschuldige herten enzo afschieten, waarom slopen ze die gore klotewolven gewoon niet allemaal ik haat ze intens wat een kutmongolen :r :r
Niet meer dan mensen doen.
Sicker than your average.
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:18:32 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208617641
Ik ben gek met dieren, maar kom op. Dit is gewoon gecreëerde natuur door domme sukkelaars. Oostvaarderse plassen is ook zoiets idioots, niks dan dierenleed daar. En dat is nu ook aan de orde met dat wolven gezeik, wat een leed veroorzaakt die wolven knuffelarij.
Ik heb geen hekel aan de wolf, maar die gasten die het allemaal zo goed denken te weten.. }:|
pi_208617652
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:19 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik ben gek met dieren, maar kom op. Dit is gewoon gecreëerde natuur door domme sukkelaars. Oostvaarderse plassen is ook zoiets idioots, niks dan dierenleed daar. En dat is nu ook aan de orde met dat wolven gezeik, wat een leed veroorzaakt die wolven knuffelarij.
Alpaca’s zijn natuurlijk ook van Hollandse bodem :')
Sicker than your average.
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:21:45 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208617672
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:21 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Alpaca’s zijn natuurlijk ook van Hollandse bodem :')
Zeur niet, zo kan ik nog meer bedenken. Breek me de bek niet open.
pi_208617693
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is dat het argument dan?
Als je het over gecreëerde natuur wil hebben en dan over wolven knuffelarij begint heb je het sowieso niet echt begrepen.
Sicker than your average.
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:25:30 #105
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_208617711
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:24 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Als je het over gecreëerde natuur wil hebben en dan over wolven knuffelarij begint heb je het sowieso niet echt begrepen.
Wolven zijn zo ongeveer het enige dat hier voorkomt zonder dat wij er wat mee te maken hebben, inderdaad.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_208617733
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:22 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Zeur niet, zo kan ik nog meer bedenken. Breek me de bek niet open.
Uh ja maar jij begint over gecreeerde natuur omdat hier wolven zijn die alpaca's doodbijten, dan is het een terechte opmerking dat niet de wolven hier niet zouden thuishoren maar de alpaca's.


Haha!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 18:29:34 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208617760
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:19 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik ben gek met dieren, maar kom op. Dit is gewoon gecreëerde natuur door domme sukkelaars. Oostvaarderse plassen is ook zoiets idioots, niks dan dierenleed daar. En dat is nu ook aan de orde met dat wolven gezeik, wat een leed veroorzaakt die wolven knuffelarij.
Ik heb geen hekel aan de wolf, maar die gasten die het allemaal zo goed denken te weten.. }:|
Gecreëerde natuur? De wolf is zelf de grens overgestoken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208617767
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Uh ja maar jij begint over gecreeerde natuur omdat hier wolven zijn die alpaca's doodbijten, dan is het een terechte opmerking dat niet de wolven hier niet zouden thuishoren maar de alpaca's.


Haha!
Gelul. Alpaca's zijn boerderijdieren en lopen niet in het wild.
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:31:59 #109
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_208617784
Mensen die niks snappen van ecologie moeten gewoon hier hun mond houden en luisteren naar mensen die wel verder kunnen kijken dan hun neus lang is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_208617793
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:30 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Gelul. Alpaca's zijn boerderijdieren en lopen niet in het wild.
Nou in Peru wel hoor, en wolven lopen hier in het wild, dat is natuurlijk.


Wolven. _O_


Bioindustrie. o|O
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 18:33:02 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208617801
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:30 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Gelul. Alpaca's zijn boerderijdieren en lopen niet in het wild.
Boerderijdieren? :') Dat knuffelen, lopen, ontbijten, bij het kampvuur zitten en weet ik veel wat MET alpaca's is gewoon pure dierenmishandeling. Dat is geen boerderij maar een uitbuiterij.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208617822
quote:
84s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Gecreëerde natuur? De wolf is zelf de grens overgestoken.
Yep. En de wolvenpopulatie schijnt te groeien, er zullen dus meer schapen, ponies enz gedood worden in de toekomst. Totdat er een keer een mens te grazen wordt genomen. En dan is het janken geblazen.
Ik ben op zich niet tegen de wolf, ik ben alleen kritisch over Nederland als leefgebied. We bouwen steeds meer vol, er komt steeds minder plek. En dat is voor niemand goed, ook niet voor de wolf.
En wat gecreëerde natuur betreft, dan heb ik het bv over de Oostvaarderse plassen.
pi_208617842
En verder snap ik best wel dat het erg is voor die mensen, alpaca houders zijn meestal niet de megalomane boeren maar liefhebbers. Misschien kunnen ze een kaukasische herder nemen of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208617851
Dan alle buizerds ook maar afschieten want die willen nog weleens een kip pakken en dat is een boerderijdier.
Sicker than your average.
pi_208617852
quote:
84s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Boerderijdieren? :') Dat knuffelen, lopen, ontbijten, bij het kampvuur zitten en weet ik veel wat MET alpaca's is gewoon pure dierenmishandeling. Dat is geen boerderij maar een uitbuiterij.
Nouja dat is niet altijd zo denk ik?
Hier in de buurt staan ook alpacas en die worden niet gebruikt voor die vage knuffelzooi. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 18:37:12 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208617857
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:36 schreef Aberkullie het volgende:
Dan alle buizerds ook maar afschieten want die willen nog weleens een kip pakken en dat is een boerderijdier.
Of reigers die de koi van de buurman opeten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208617869
quote:
84s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Boerderijdieren? :') Dat knuffelen, lopen, ontbijten, bij het kampvuur zitten en weet ik veel wat MET alpaca's is gewoon pure dierenmishandeling. Dat is geen boerderij maar een uitbuiterij.
Ik zie hier niemand knuffelen ontbijten enz met zo'n beest. Daar moet ik ook niks van hebben.
pi_208617871
Of meeuwen die je kibbeling stelen. :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208617886
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Of meeuwen die je kibbeling stelen. :(
Sorry maar kibbeling is geen boerderijdier dus dit slaat nergens op.
Sicker than your average.
pi_208617899
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nou in Peru wel hoor, en wolven lopen hier in het wild, dat is natuurlijk.


Wolven. _O_


Bioindustrie. o|O
We zitten hier toch niet in Peru wel?
pi_208617903
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:39 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Sorry maar kibbeling is geen boerderijdier dus dit slaat nergens op.
Ja dat kan wel wezen juffie, maar is jouw kibbeling wel eens gestolen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208617911
mss moeten we de wolf domesticeren?
pi_208617912
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:39 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Sorry maar kibbeling is geen boerderijdier dus dit slaat nergens op.
De visboer is geen boer?
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:40:42 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208617914
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:24 schreef Aberkullie het volgende:
Als je het over gecreëerde natuur wil hebben en dan over wolven knuffelarij begint heb je het sowieso niet echt begrepen.
Dan snap ik je opmerking nog steeds niet. Dus alles wat niet oorspronkelijk is mag afgeknald worden ofzo? Dat is wat je zegt?
pi_208617916
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:39 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
We zitten hier toch niet in Peru wel?
Nou het is daar wel lekkerder weer vermoed ik. En ik denk dat ze daar ook geen wolven hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 18:41:04 #126
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208617922
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:38 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik zie hier niemand knuffelen ontbijten enz met zo'n beest. Daar moet ik ook niks van hebben.
High Tea met met alpaca's :')

https://www.alpaca-ecofarm.nl/high-tea/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:41:19 #127
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_208617926
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:36 schreef Aberkullie het volgende:
Dan alle buizerds ook maar afschieten want die willen nog weleens een kip pakken en dat is een boerderijdier.
Alle vossen, marters, fretten, hermelijnen, wezels en bunzings afmaken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_208617928
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dan snap ik je opmerking nog steeds niet. Dus alles wat niet oorspronkelijk is mag afgeknald worden ofzo? Dat is wat je zegt?
Is dit van een KKK manifest?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 18:41:40 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208617931
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dan snap ik je opmerking nog steeds niet. Dus alles wat niet oorspronkelijk is mag afgeknald worden ofzo? Dat is wat je zegt?
Alles wat wel oorspronkelijk is wel dus? Zoals de wolf.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208617932
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dan snap ik je opmerking nog steeds niet. Dus alles wat niet oorspronkelijk is mag afgeknald worden ofzo? Dat is wat je zegt?
Geen idee hoe je dat uit mijn post haalt.
Sicker than your average.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 18:42:00 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208617934
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Is dit van een KKK manifest?
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208617939
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Alle vossen, marters, fretten, hermelijnen, wezels en bunzings afmaken.
En boeren dan?
Sicker than your average.
pi_208617940
quote:
84s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
High Tea met met alpaca's :')

https://www.alpaca-ecofarm.nl/high-tea/
Verstandsloos inderdaad.
Randstad :')
pi_208617953
nimby wolven *O*
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:44:42 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208617967
quote:
84s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:37 schreef Starhopper het volgende:

Of reigers die de koi van de buurman opeten.
De reiger is beschermd dus dat mag niet maar als de eerste de beste kraai eieren uit een nest in je boom loopt te trekken mag je die zonder problemen afschieten met je Sheridan.
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:44:56 #136
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_208617970
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:42 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
En boeren dan?
Slachten boeren zelf? Of doet de slager dat?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:46:57 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208617995
quote:
84s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:41 schreef Starhopper het volgende:
Alles wat wel oorspronkelijk is wel dus? Zoals de wolf.
Zoals bv het konijn, houtduif, vos, kraai en kauw? Die staan gewoon op de vrijstellingslijst hoor.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 18:48:22 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208618007
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zoals bv het konijn, houtduif, vos, kraai en kauw? Die staan gewoon op de vrijstellingslijst hoor.
Lekker voor de lol vossen en vogeltjes schieten. Dan ben je een teringdebiel.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208618008
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:02 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat katten hele kuddes schapen of alpaca's doodbijten. Zelfs niet bij kippen.
Nee klopt. Ze vermoorden maar een 18miljoen vogels per jaar, maar waar hebben we het over he? Het zijn maar vogels.
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:49:49 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208618018
quote:
84s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:48 schreef Starhopper het volgende:
Lekker voor de lol vossen en vogeltjes schieten. Dan ben je een teringdebiel.
Iets met beheer, maar ja dat begrijpt men buiten "de provincie" niet heel goed... :')
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:50:39 #141
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_208618030
In Schotland leven tegenwoordig een miljoen herten. Er zijn plekken met 64 herten per km2 :') Waarom leven er zoveel herten?
Omdat alle roofdieren verjaagd en gedood zijn om de schapen te redden.

Wat is het resultaat? Alles kaalgegraasd. Geen nieuwe bomen die essentieel zijn voor het ecosysteem. Arme grond, rivieren verloederd, vissen verdwijnen, insecten verdwijnen.

Nu moeten er jagers worden ingehuurd om de herten af te schieten. Iedere fucking dag :') Maar dat is natuurlijk minder zielig dan gewoon een roofdier toestaan binnen je grenzen. Want mijn onderbuik.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_208618039
Tijd dat de boeren het grotere broertje van de Alpaca gaan activeren, de waaklama


En ezels
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:51:42 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:53:55 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208618067
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
In Schotland leven tegenwoordig een miljoen herten. Er zijn plekken met 64 herten per km2 :') Waarom leven er zoveel herten?
Omdat alle roofdieren verjaagd en gedood zijn om de schapen te redden.

Wat is het resultaat? Alles kaalgegraasd. Geen nieuwe bomen die essentieel zijn voor het ecosysteem. Arme grond, rivieren verloederd, vissen verdwijnen, insecten verdwijnen.

Nu moeten er jagers worden ingehuurd om de herten af te schieten. Iedere fucking dag :') Maar dat is natuurlijk minder zielig dan gewoon een roofdier toestaan binnen je grenzen. Want mijn onderbuik.
Maar andersom is geen probleem? Alleen maar wolven en de rest dood?

Als je iets introduceert heeft dat gevolgen maar daar wordt niet over nagedacht. Misschien eens met de Australie bellen over hoe dat werkt.
pi_208618076
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Iets met beheer, maar ja dat begrijpt men buiten "de provincie" niet heel goed... :')
Waarvoor zou dat ´beheer´ nodig zijn dan?
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:55:36 #146
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_208618083
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar andersom is geen probleem? Alleen maar wolven en de rest dood?

Als je iets introduceert heeft dat gevolgen maar daar wordt niet over nagedacht. Misschien eens met de Australie bellen over hoe dat werkt.
Dit bestaat letterlijk nergens, omdat als er teveel wolven komen ze vanzelf of doodgaan of vertrekken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_208618084
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar andersom is geen probleem? Alleen maar wolven en de rest dood?

Als je iets introduceert heeft dat gevolgen maar daar wordt niet over nagedacht. Misschien eens met de Australie bellen over hoe dat werkt.
Ja man. Want er zijn ondertussen al net zoveel wolven in Nederland, als herten , wilde zwijnen.
pi_208618092
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:11 schreef Noek het volgende:

[..]
Begin eerst maar eens bij de mens. Misschien dat wat beelden van wat slachthuizen je helpen.
Ja die mogen ze van mij ook afschieten, mensen die dat leed veroorzaken.
Allemaal tegen de muur en kapot schieten!
Maar dat gaat niet gebeuren omdat men hypocriet is, want dan zou er geen lekker biefstukje meer op je bord liggen.
Wellicht in de 23ste eeuw. Verkrachtingen mochten vroeger ook gewoon omdat dat lekker was, terwijl het in deze tijd absoluut niet meer kan en mag.
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:57:12 #149
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_208618101
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:53 schreef AchJa het volgende:
Als je iets introduceert heeft dat gevolgen maar daar wordt niet over nagedacht. Misschien eens met de Australie bellen over hoe dat werkt.
De wolf is niet geïntroduceerd. De wolf is hier gekomen omdat de omstandigheden hier gunstig genoeg zijn voor ze.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:59:45 #150
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_208618128
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:53 schreef AchJa het volgende:
Misschien eens met de Australie bellen over hoe dat werkt.
De reden dat konijnen daar zo'n probleem waren, was omdat ze geen natuurlijke roofdieren hadden.
Just saying.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 1 april 2023 @ 19:01:02 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208618418
quote:
Binnengedrongen wolf richt bloedbad aan in slachthuis
30 maart 2023 door Rudolf Julius

Een wolf heeft een bloedbad aangericht in een schapenslachthuis in Twello. Het dier was op een onbewaakt ogenblik binnengedrongen en beet maar liefst twintig van de honderd aanwezige schapen dood.

“Dit breekt je hart”, zegt de eigenaar van het slachthuis. “Je komt op je werk en je treft je dieren op deze manier aan. Ik vind het onbegrijpelijk dat we in Nederland niets tegen de wolf mogen doen. We hebben er hier gewoon de middelen voor, we hadden hem meteen kunnen elektrocuteren. Nu stonden we machteloos. Voor hetzelfde geld had hij alle schapen doodgebeten.”
https://speld.nl/2023/03/(...)d-aan-in-slachthuis/
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 19:38:44 #153
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208618667
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:34 schreef Seeburg54 het volgende:

er zullen dus meer schapen, ponies enz gedood worden in de toekomst. .
Dankzij de BBB zitten die binnenkort allemaal veilig in megastallen. Dus wat is het probleem nou precies?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208620118
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dankzij de BBB zitten die binnenkort allemaal veilig in megastallen. Dus wat is het probleem nou precies?
Eerder vanwege de vrienden van de wolf.
pi_208620462
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dankzij de BBB zitten die binnenkort allemaal veilig in megastallen. Dus wat is het probleem nou precies?
Welnee. Waarom denk je dat?
  zaterdag 1 april 2023 @ 21:20:50 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208620536
quote:
De Speld had nmm beter kunnen wachten tot het offerfeest maar dat zullen ze wel niet aangedurfd hebben.

quote:
Onze ambachtelijke slagerij en groothandel is gevestigd in Twello.

Onze specialiteit is het op islamitische wijze slachten van schapen, lammeren en geiten.
https://www.muldervlees.nl/

[ Bericht 10% gewijzigd door AchJa op 01-04-2023 21:26:56 ]
pi_208620692
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Omdat het schadelijke dieren zijn misschien?
Voor wie? kippen en schapen?
pi_208620714
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 21:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
De Speld had nmm beter kunnen wachten tot het offerfeest maar dat zullen ze wel niet aangedurfd hebben.
[..]
https://www.muldervlees.nl/
Moslims begrijpen in elk geval dat dieren die na het omvallen niet meer overeind kunnen komen, geen recht hebben op leven.
pi_208620795
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:09 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Sinds wanneer moorden katten voor de lol complete eekhoornfamilies uit?
Sinds wanneer moorden uilen voor de lol complete muizenfamilies uit?

Achterlijke mongol, als ik een wolf te pakken krijg sla ik hem wel optiegelijk hard gigantisch hard tegen z'n bakkes met een knuppel dat z'n tanden door de lucht vliegen. En daarna ga ik hem lekker op een pijnbankje knopen, langzaam levend villen en lekker veel zout en chloor in z'n wonden mikken. Maar ik begin met z'n ogen uit te steken met een lepeltje. Plop plop 1 voor 1.
Katten zijn nou juist echt bij uitstek dieren die moorden puur voor de lol.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208620834
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Natuur doet zijn ding > Vreselijk! Die arme kippen!

Miljoenen kippen die per dag geslacht worden > Achja dat hoort erbij.

Omgekeerde wereld idd.
IK zie eigenlijk vrij weinig empathie voor de kippen hier.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208620872
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:16 schreef loveli het volgende:

[..]
Als zo'n vos ze at was het een ander verhaal.
Dat is wel erg verspillend idd, ik snap ook niet waarom ze dat doen.
Wolven doden ook veel meer schapen dan ze opeten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208620967
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:04 schreef Intint het volgende:

[..]
Dit heet 'surplus killing' en heeft een belangrijke functie bij veel carnivore soorten.
Bedankt voor de duiding van de term, de belangrijke functie ontgaat me en de uitleg op wiki ervan vind ik niet echt als belangrijk te duiden, dan heb ik uiteraard wel over de gevallen zoals vossen die veel meer kippen doodbijten dan ze opeten of meenemen.
Komt op mij meer over als dat andere dieren net zo gestoord en hebzuchtig zijn als de mens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208621136
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:55 schreef recursief het volgende:
Die alpaca's zijn ook geen lieverdjes hoor.
Ik dacht eigenlijk ook dat alpaca's van zich af beten.

Alpacas guard the flock and keep the foxes away!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208621259
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 21:45 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Bedankt voor de duiding van de term, de belangrijke functie ontgaat me en de uitleg op wiki ervan vind ik niet echt als belangrijk te duiden, dan heb ik uiteraard wel over de gevallen zoals vossen die veel meer kippen doodbijten dan ze opeten of meenemen.
Komt op mij meer over als dat andere dieren net zo gestoord en hebzuchtig zijn als de mens.
Heeft verschillende functies: 'oefenen' in het jagen, een voorraad aanleggen die later wordt opgepeuzeld, jongere dieren betrekken bij het jaagproces etc.
pi_208621265
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:49 schreef mvdejong het volgende:
Ik denk dat er een hele goed reden is waarom de eigenaren, en TS, willen dat de alpaca's door een wolf zijn gedood. Als het een wolf was, kunnen ze bij de overheid aankloppen voor schadevergoeding, lekker makkelijk. Als het een hond was moeten ze zelf de hond zien te achterhalen, de eigenaar vinden en een gerechtelijke procedure aanspannen waarin ze dat onomstotelijk kunnen bewijzen.
En daar komt dat verhaal dat dit zogenaamd hele waardevolle fok alpaca's waren nog overheen.
Volgens mij enigszins krokodillentranen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208621302
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 15:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dit zijn meldingen. Er is ook een overzicht met uitslagen van onderzoek, Daar zie toch ook erg veel honden opduiken. En ook:
[ code verwijderd ]

Kortom:

Wat gaan we doen aan het vossenprobleem? :P
Kan een vos een kalf doodbijten?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208621477
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 21:56 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik dacht eigenlijk ook dat alpaca's van zich af beten.

Alpacas guard the flock and keep the foxes away!

Alpaca's zijn hier op vreemde bodem en voelen zich hier helemaal niet thuis. Dat zie je terug in hun gedrag.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208621576
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nou het is daar wel lekkerder weer vermoed ik. En ik denk dat ze daar ook geen wolven hebben.
Het klimaat in Peru is nogal divers:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208621880
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
De reden dat konijnen daar zo'n probleem waren, was omdat ze geen natuurlijke roofdieren hadden.
Just saying.
Ze hebben wel meer domme dingen gedaan, ze hebben ook een probleem met kamelen (en daarnaast ook allerlei hekken).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208621990
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:06 schreef Intint het volgende:

[..]
Heeft verschillende functies: 'oefenen' in het jagen, een voorraad aanleggen die later wordt opgepeuzeld, jongere dieren betrekken bij het jaagproces etc.
Een wolf die 10 schapen doodbijt zal die nooit kunnen opeten voor ze wegrotten.
Goed, die dieren kunnen niets aan hun instinct doen en ik neem het ze niet kwalijk, maar ik vind het gedeeltelijk toch echt een combinatie van hebzucht en moordlust.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208622211
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:26 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het klimaat in Peru is nogal divers:
[ afbeelding ]
Oh ik had er een warm tropisch beeld bij. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208622224
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 april 2023 23:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Oh ik had er een warm tropisch beeld bij. :@
Ja, dat ook.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Overall beste user 2022 zondag 2 april 2023 @ 01:07:37 #173
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208623094
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:09 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Kan een vos een kalf doodbijten?
Natuurlijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 2 april 2023 @ 01:38:45 #174
224960 highender
Travellin' Light
pi_208623176
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:49 schreef AchJa het volgende:
Iets met beheer, maar ja dat begrijpt men buiten "de provincie" niet heel goed... :')
Meer iets met een excuus zoeken om plezierjacht te beoefenen.

Het gros van de jagers wil de traditionele jachtsfeer ervaren, vindt het wild vlees lekker, en wapens mooi. Het kan bevredigend zijn om dat primitieve jachtinstinct te volgen. Daarbij hoor je ze regelmatig claimen dat ze zich dan een voelen met de natuur, trots op hun met ganzenhagel geladen Rigby juxta wachtend op de verlossende 'tiro' van de drijvers :')

Er is echter geen enkele jager die denkt 'Gvd wat ben ik toch goed bezig met dat wildbeheer' :') als hij/zij aan het jagen is. Er zijn er wel bij die beseffen dat ze hypocriet zouden zijn zich te beroepen op wildbeheer, gelukkig.

Gelegenheidsargumenten :r

Groet uit de provincie.
pi_208623554
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nou het is daar wel lekkerder weer vermoed ik. En ik denk dat ze daar ook geen wolven hebben.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:26 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het klimaat in Peru is nogal divers:
[ afbeelding ]
Alpaca's rennen met name op hoogvlaktes rond, in het grijze (toendra) gebied dus. In het tropische deel en aan de kust kom je ze eigenlijk niet tegen. In Nederland horen ze dus eigenlijk niet thuis, de lucht is er te vochtig voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door J.B. op 02-04-2023 06:27:36 ]
  zondag 2 april 2023 @ 08:50:10 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208625916
quote:
88s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:21 schreef Centenbak het volgende:

[..]
https://www.omroepbrabant(...)n-bloederig-slagveld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieus, ik draag normaal alle dieren een warm hart toe, maar wolven moeten ze gewoon echt 1 voor 1 kapot knallen!! Ze veroorzaken zo fucking massaal veel dierenleed, alpaca's aan stukken scheuren hoe verzin je het!! :r :r :r

Terwijl jagers dagelijks onschuldige herten enzo afschieten, waarom slopen ze die gore klotewolven gewoon niet allemaal ik haat ze intens wat een kutmongolen :r :r
Niet alleen wolven hoor. Heb je het bericht goed gelezen? 24 kippen doodgebeten door een vos. Die kutbeesten moeten ook dood. En over de huiskatten nog maar niet te spreken. Die maken jaarlijks gezamelijk vele miljoenen vogels dood.

Eigenlijk zou Nederland gewoon een land moeten worden zonder loslopende vleeseters. Denk toch eens aan al die ziellige dieren die door die verschrikkelijke vleeseters worden vermoord :(
pi_208626077
Als we aan de wolven beginnen wil ik ook dat alle katten afgeknald worden.
-nee-
  zondag 2 april 2023 @ 09:46:16 #179
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208626507
quote:
14s.gif Op zondag 2 april 2023 09:27 schreef Marsenal het volgende:
Als we aan de wolven beginnen wil ik ook dat alle katten afgeknald worden.
Dat lijkt me hoe dan ook een goed idee. Dat men vrij rondstruinende katten normaal is gaan vinden betekent niet dat het oké is of zo.
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 zondag 2 april 2023 @ 09:47:49 #180
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208626540
Als je wil zorgen dat roofdieren wegblijven van boeren en hun vee kun je beter maken dat er genoeg wilde prooi is. Waakhond in de wei en vossen en andere roofdieren blijven wel uit de buurt. Maar de wildstand gaat onderuit omdat prooidieren weer minder voer vinden wegens de achteruitgang van de natuur.
En daar is laatst voor gekozen door de boeren. Iets met omgekeerde vlaggen. Dus die moeten niet zo zaniken dat roofdieren nu op bezoek komen. Eigen keuze.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208626571
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2023 09:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat lijkt me hoe dan ook een goed idee. Dat men vrij rondstruinende katten normaal is gaan vinden betekent niet dat het oké is of zo.
Poes zit hier gewoon lekker op schoot hoor. :(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 zondag 2 april 2023 @ 09:51:05 #182
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208626601
quote:
14s.gif Op zondag 2 april 2023 09:27 schreef Marsenal het volgende:
Als we aan de wolven beginnen wil ik ook dat alle katten afgeknald worden.
Loslopende honden ook. Of het nou in de polder is of in de stad.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 2 april 2023 @ 09:52:24 #183
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208626626
quote:
2s.gif Op zondag 2 april 2023 09:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Poes zit hier gewoon lekker op schoot hoor. :(
Heel verstandig.
Huilen dan.
pi_208626975
Je zou maar volwassen zijn, en die paar wolven dood willen hebben omdat je kippen, schapen en alpaca's belangrijker vindt...
pi_208627030
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 10:16 schreef theunderdog het volgende:
Je zou maar volwassen zijn, en die paar wolven dood willen hebben omdat je kippen, schapen en alpaca's belangrijker vindt...
Maar je ondertussen wel volvreten met kiloknallers
Sicker than your average.
pi_208627038
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:09 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Sinds wanneer moorden katten voor de lol complete eekhoornfamilies uit?
Sinds wanneer moorden uilen voor de lol complete muizenfamilies uit?

Achterlijke mongol, als ik een wolf te pakken krijg sla ik hem wel optiegelijk hard gigantisch hard tegen z'n bakkes met een knuppel dat z'n tanden door de lucht vliegen. En daarna ga ik hem lekker op een pijnbankje knopen, langzaam levend villen en lekker veel zout en chloor in z'n wonden mikken. Maar ik begin met z'n ogen uit te steken met een lepeltje. Plop plop 1 voor 1.
pi_208627066
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 10:22 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Maar je ondertussen wel volvreten met kiloknallers
Dat is heel goed. Zulke beesten zijn er om te sterven, voor hen die bovenaan de voedselketen staan.
pi_208627250
quote:
14s.gif Op zondag 2 april 2023 09:27 schreef Marsenal het volgende:
Als we aan de wolven beginnen wil ik ook dat alle katten afgeknald worden.
De eerste de beste die met zijn poten aan mijn kat komt verklaar ik vogelvrij. Als we dan godverdomme toch bezig zijn. :(
Teveel kutmensen op deze wereld.
pi_208627371
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2023 09:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat lijkt me hoe dan ook een goed idee. Dat men vrij rondstruinende katten normaal is gaan vinden betekent niet dat het oké is of zo.
Brrr natuur. Weg ermee! Tot machen!
  zondag 2 april 2023 @ 11:39:15 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208627904
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 10:52 schreef Intint het volgende:

[..]
Brrr natuur. Weg ermee! Tot machen!
Wat is er precies natuur aan (verwilderde) huiskatten :? .
Huilen dan.
pi_208628002
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2023 11:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat is er precies natuur aan (verwilderde) huiskatten :? .
Hoeveel van die wolven zijn gekruist met honden eigenlijk?
pi_208628029
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2023 11:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat is er precies natuur aan (verwilderde) huiskatten :? .
Wat is er niet natuur aan?
pi_208628130
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 11:46 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Hoeveel van die wolven zijn gekruist met honden eigenlijk?
Die kun je herkennen aan het roze strikje :s)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208628148
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 11:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die kun je herkennen aan het roze strikje :s)
|:)
  zondag 2 april 2023 @ 12:13:29 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208628344
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 11:48 schreef Intint het volgende:

[..]
Wat is er niet natuur aan?
De gedomesticeerde huiskat is een menselijke creatie. In de Nederlandse natuur is het gewoon een schadelijke exoot.
Huilen dan.
pi_208628689
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 01:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Natuurlijk.
Ik geloof er niets van dat een vos een gezond kalf doodt.
Dat zal (net als bij schapen) wel over zieke/verzwakte dieren gaan.

https://www.rtvdrenthe.nl(...)n-liever-lui-dan-moe

[ Bericht 17% gewijzigd door Tanatos op 02-04-2023 12:47:20 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Overall beste user 2022 zondag 2 april 2023 @ 13:46:35 #197
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208629619
Ik geloof het wel dus het is waar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 2 april 2023 @ 13:53:10 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208629716
Ik leg trouwens regelmatig stukken vlees met gif neer wegens natuurbescherming.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 april 2023 @ 14:18:07 #199
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208630110
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2023 12:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De gedomesticeerde huiskat is een menselijke creatie. In de Nederlandse natuur is het gewoon een schadelijke exoot.
Hoe verschilt een verwilderde kat van een wilde kat? De verwilderde kat is gewoon onderdeel van de natuur geworden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 zondag 2 april 2023 @ 14:23:14 #200
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208630168
quote:
84s.gif Op zondag 2 april 2023 14:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe verschilt een verwilderde kat van een wilde kat? De verwilderde kat is gewoon onderdeel van de natuur geworden.
De huiskat is een afstammeling van de Afrikaanse wilde kat. Dat is een andere soort dan de Europese wilde kat.

Edit: De grootse bedreiging voor deze autochtonen is dus wat men ook wel hybridisatie noemt. De vermenging met de allochjtonen van (Noord-)Afrikaanse afkomst. Vooral bij versnipperde leefgebieden is dat een probleem. De tegenstanders van de natuur- bij ons vooral te vinden aan de rechterzijde van het politieke spectrum- zijn dus schuldig aan the great replacement.

.

[ Bericht 23% gewijzigd door Ulx op 02-04-2023 14:33:15 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208630381
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2023 12:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De gedomesticeerde huiskat is een menselijke creatie. In de Nederlandse natuur is het gewoon een schadelijke exoot.
Voor zo een sterke uitspraken zie ik graag wat meer onderbouwing.
  Overall beste user 2022 zondag 2 april 2023 @ 14:42:52 #202
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208630418
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:41 schreef Intint het volgende:

[..]
Voor zo een sterke uitspraken zie ik graag wat meer onderbouwing.
Waar denk je dat Siamese, Burmese en Cyperse katten vandaan komen? Appelscha?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208630563
Urk of Volendam aan die koppen te zien
Sicker than your average.
  zondag 2 april 2023 @ 14:54:47 #204
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208630638
Ah, kamp pro-wolf haalt de huiskat erbij om een punt te maken. :')

Of het nu een wolf, vos of hond was. Een beest wat hiertoe in staat is verdient een lading hagel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Overall beste user 2022 zondag 2 april 2023 @ 14:56:01 #205
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208630656
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:54 schreef inslagenreuring het volgende:
Ah, kamp pro-wolf haalt de huiskat erbij om een punt te maken. :')

Of het nu een wolf, vos of hond was. Een beest wat hiertoe in staat is verdient een lading hagel.
Roofvogels, mogen die wel?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 2 april 2023 @ 14:57:26 #206
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208630676
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Roofvogels, mogen die wel?
Die verscheuren alpaca's ja?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Overall beste user 2022 zondag 2 april 2023 @ 15:05:40 #207
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208630788
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:57 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die verscheuren alpaca's ja?
Een wouw pakt wel eens een kip. Visarenden pakken soms die lieve schattige eendjes. Heel erg hoor. Ook zielig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 2 april 2023 @ 15:20:17 #208
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208631119
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een wouw pakt wel eens een kip. Visarenden pakken soms die lieve schattige eendjes. Heel erg hoor. Ook zielig.
Geen antwoord op mijn vraag.

Dat zal deels ingegeven zijn door de stompzinnigheid van je vergelijking met roofvogels.

Een beest wat alpaca's verscheurd heeft verdient een lading hagel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208631129
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 15:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Geen antwoord op mijn vraag.

Dat zal deels ingegeven zijn door de stompzinnigheid van je vergelijking met roofvogels.

Een beest wat alpaca's verscheurd heeft verdient een lading hagel.
Haha :')
Sicker than your average.
  zondag 2 april 2023 @ 15:35:08 #210
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208631406
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:41 schreef Intint het volgende:

[..]
Voor zo een sterke uitspraken zie ik graag wat meer onderbouwing.
Kijk, aan de ene kant heb je tante Mien die meent dat twee miljoen exotische roofdieren vrij laten rondstruinen "natuur" is, en anderzijds heb je talloze wetenschappelijke publicaties. Lastig hoor! En als een losgeslagen vechthond een baby doodbijt, is dat ook natuur?
Huilen dan.
  zondag 2 april 2023 @ 15:36:19 #211
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208631422
quote:
84s.gif Op zondag 2 april 2023 14:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe verschilt een verwilderde kat van een wilde kat? De verwilderde kat is gewoon onderdeel van de natuur geworden.
Een huiskat is een huisdier. Geen lekkerbuitenrondlopendier. Die gedomesticeerde haarballen hebben niks met natuur te maken, behalve dan dat ze er een hoop schade in aanrichten. De wilde kat en de lynx hebben een groot territorium en jagen alleen uit noodzaak. In Nederland struinen vele malen meer huiskatten rond dan dat een populatie wilde katten groot zou zijn, die dan ook nog eens vooral voor de grap jagen omdat ze thuis toch wel te vreten krijgen, met een desastreus effect op sommige vogelpopulaties. Overigens is juist de aanwezigheid van (verwilderde) huiskatten een bedreiging voor de wilde kat.
Huilen dan.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 april 2023 @ 16:01:17 #212
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208631896
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2023 15:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Een huiskat is een huisdier. Geen lekkerbuitenrondlopendier. Die gedomesticeerde haarballen hebben niks met natuur te maken, behalve dan dat ze er een hoop schade in aanrichten. De wilde kat en de lynx hebben een groot territorium en jagen alleen uit noodzaak. In Nederland struinen vele malen meer huiskatten rond dan dat een populatie wilde katten groot zou zijn, die dan ook nog eens vooral voor de grap jagen omdat ze thuis toch wel te vreten krijgen, met een desastreus effect op sommige vogelpopulaties. Overigens is juist de aanwezigheid van (verwilderde) huiskatten een bedreiging voor de wilde kat.
Ik heb het dan ook niet over gedomesticeerde haarballen maar over verwilderde katten. Die beesten zijn geboren in de natuur en kunnen zelfstandig overleven in de natuur.

Het zou wel cool zijn als de lynx ook weer terugkomt ja :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 zondag 2 april 2023 @ 16:03:05 #213
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208631939
quote:
84s.gif Op zondag 2 april 2023 16:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook niet over gedomesticeerde haarballen maar over verwilderde katten. Die beesten zijn geboren in de natuur en kunnen zelfstandig overleven in de natuur.

Het zou wel cool zijn als de lynx ook weer terugkomt ja :D
Dan is het nog steeds geen Europese wilde kat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208631992
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
De huiskat is een afstammeling van de Afrikaanse wilde kat. Dat is een andere soort dan de Europese wilde kat.

Edit: De grootse bedreiging voor deze autochtonen is dus wat men ook wel hybridisatie noemt. De vermenging met de allochjtonen van (Noord-)Afrikaanse afkomst. Vooral bij versnipperde leefgebieden is dat een probleem. De tegenstanders van de natuur- bij ons vooral te vinden aan de rechterzijde van het politieke spectrum- zijn dus schuldig aan the great replacement.

.
Ja 3000 jaar VC... Er wordt zelfs soms 10.000 jaar VC gezegd.

Katten lopen ook hier al eventjes rond.
Hoe uitheems kan je een dier noemen die er zeker vanaf de romeinse tijd al is?
  Overall beste user 2022 zondag 2 april 2023 @ 16:10:07 #215
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208632126
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:05 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ja 3000 jaar VC... Er wordt zelfs soms 10.000 jaar VC gezegd.

Katten lopen ook hier al eventjes rond.
Hoe uitheems kan je een dier noemen die er zeker vanaf de romeinse tijd al is?
De Europese Wilde Kat is boreaal. Moet men die vervangen met Afrikaanse katten? Afrikaanse katten die de hele dag niets doen dan slapen, maar wel verwachten dat men ze de Whiskas met koffers tegelijk naar ze toegooit?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 april 2023 @ 16:11:53 #216
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208632173
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
De Europese Wilde Kat is boreaal. Moet men die vervangen met Afrikaanse katten? Afrikaanse katten die de hele dag niets doen dan slapen, maar wel verwachten dat men ze de Whiskas met koffers tegelijk naar ze toegooit?
Verwilderde katten eten geen whiskas. Die zoeken zelf hun eten. Zo zijn ze opgegroeid namelijk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 zondag 2 april 2023 @ 16:16:26 #217
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208632251
quote:
84s.gif Op zondag 2 april 2023 16:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Verwilderde katten eten geen whiskas. Die zoeken zelf hun eten. Zo zijn ze opgegroeid namelijk.
Klopt, die slachten miljoenen zangvogeltjes af. Ik had het over de geïntegreerde allochtone uitvreter.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 april 2023 @ 16:18:13 #218
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208632286
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt, die slachten miljoenen zangvogeltjes af. Ik had het over de geïntegreerde allochtone uitvreter.
Alleen maar omdat hun voorouders uit Afrika komen zeker? Ik vind het racistisch.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 zondag 2 april 2023 @ 16:24:13 #219
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208632390
quote:
10s.gif Op zondag 2 april 2023 16:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Alleen maar omdat hun voorouders uit Afrika komen zeker? Ik vind het racistisch.
Ontken je dat deze niet-boreale katten vijftien tot twintig uur per dag slapen en verder voornamelijk zaniken om aandacht en eten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208632425
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een wouw pakt wel eens een kip. Visarenden pakken soms die lieve schattige eendjes. Heel erg hoor. Ook zielig.
Maar wie jaagt er op die absurd grote populatie ganzen? Als de wolf daar nou eens wat aan zou doen...
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208632553
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ontken je dat deze niet-boreale katten vijftien tot twintig uur per dag slapen en verder voornamelijk zaniken om aandacht en eten?
Ga je lekker? :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_208632858
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2023 15:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kijk, aan de ene kant heb je tante Mien die meent dat twee miljoen exotische roofdieren vrij laten rondstruinen "natuur" is, en anderzijds heb je talloze wetenschappelijke publicaties. Lastig hoor! En als een losgeslagen vechthond een baby doodbijt, is dat ook natuur?
Mooie red herring.

Nu nog een antwoord op mijn vraag aub.
  zondag 2 april 2023 @ 17:34:40 #223
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208633195
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:57 schreef Intint het volgende:

[..]
Mooie red herring.

Nu nog een antwoord op mijn vraag aub.
Het schadelijke effect van (verwilderde) huiskatten op de inheemse fauna blijkt uit talloze publicaties die natuurljik ook zeer eenvoudig zelf te vinden zijn. Maar vooruit, laat ik je helpen:

https://natuurtijdschriften.nl/pub/589959
https://natuurtijdschriften.nl/pub/580448/DLN2013114001002.pdf
https://library.wur.nl/WebQuery/wurpubs/reports/487013
http://www.stray-afp.org/(...)-van-huis-is-WUR.pdf
https://purews.inbo.be/ws(...)3140/INBO.A.3609.pdf (vooral interessant voor de referenties)
https://natuurtijdschriften.nl/pub/1019405/DLN20201210208.pdf
https://library.wur.nl/WebQuery/wurpubs/reports/444556
https://natuurtijdschriften.nl/pub/1000325
Huilen dan.
pi_208633230
Plus, een kat heeft vrijheid nodig. Dus mensen die een kat binnen houden zijn wat mij betreft dierenbeulen. En als ze buiten rondlopen, maken ze m'n kippen af.


Als je je kat op je terrein kan loslaten en kan zorgen dat ie het daar bij houdt, top, anders gewoon alle katten optyfen
-nee-
  zondag 2 april 2023 @ 20:00:01 #225
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_208634627
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2023 15:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Een huiskat is een huisdier. Geen lekkerbuitenrondlopendier. Die gedomesticeerde haarballen hebben niks met natuur te maken, behalve dan dat ze er een hoop schade in aanrichten. De wilde kat en de lynx hebben een groot territorium en jagen alleen uit noodzaak. In Nederland struinen vele malen meer huiskatten rond dan dat een populatie wilde katten groot zou zijn, die dan ook nog eens vooral voor de grap jagen omdat ze thuis toch wel te vreten krijgen, met een desastreus effect op sommige vogelpopulaties. Overigens is juist de aanwezigheid van (verwilderde) huiskatten een bedreiging voor de wilde kat.
Nu is een stad ook geen natuurlijk habitat en levert menselijke activiteit een grote hoeveelheid muizen, ratten en duiven op. Dieren die door de kat weer een beetje in toom worden gehouden. Mogelijk heeft het uitroeien van katten in de middeleeuwen geleid tot een opkomst van ratten en daarmee de pest.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_208634768
quote:
Ik zie wat weinig samenhangende artikelen over (wilde) katten in Nederland waarbij ik geen rode draad zie in de conclusies. Jouw uitspraak was 'in de Nederlandse natuur is het gewoon een schadelijke exoot'. Dat wordt amper onderbouwd in de artikelen die jij plaatst (op het laatste artikel na).
pi_208635047
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
De Europese Wilde Kat is boreaal. Moet men die vervangen met Afrikaanse katten? Afrikaanse katten die de hele dag niets doen dan slapen, maar wel verwachten dat men ze de Whiskas met koffers tegelijk naar ze toegooit?
Blijkbaar valt dat mengen wel mee aangezien ze hier al sinds de romeinse tijd ruim rondlopen.
pi_208638902
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 13:53 schreef Ulx het volgende:
Ik leg trouwens regelmatig stukken vlees met gif neer wegens natuurbescherming.
En welke dieren hoop je te vergiftigen om "de natuur" te beschermen?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 3 april 2023 @ 10:22:16 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208638954
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:05 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ja 3000 jaar VC... Er wordt zelfs soms 10.000 jaar VC gezegd.

Katten lopen ook hier al eventjes rond.
Hoe uitheems kan je een dier noemen die er zeker vanaf de romeinse tijd al is?
quote:
Soorten die vóór het jaar 1500 in ons land zijn geïntroduceerd, zoals konijn, fazant en knobbelzwaan, tellen niet mee. Die rekenen we tot de inheemse fauna.
https://www.wur.nl/nl/dossiers/dossier/exoten-in-nederland.htm

Ergo, de kat wordt gewoon gezien als een inheemse soort.
  maandag 3 april 2023 @ 10:56:27 #230
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208639343
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2023 10:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
https://www.wur.nl/nl/dossiers/dossier/exoten-in-nederland.htm

Ergo, de kat wordt gewoon gezien als een inheemse soort.
Dat ligt wel wat genuanceerder: het verschil met zwanen en fazanten is natuurlijk dat huiskatten doorgaans niet vrij in de natuur leven maar hun populatie kunstmatig groot wordt gehouden door mensen die zo'n beest op de bank hebben liggen en brokjes voeren.

In een 'natuurlijke situatie' zou elke kat een leefgebied van ongeveer 3 km2 hebben, maar met alle verwilderde tijgertjes en minoesjes is er een veel grotere kattendichtheid in Nederland. En los van welke definitie je hanteert: de schadelijke effecten van (verwilderde) huiskatten op lokale fauna is goed gedocumenteerd.
Huilen dan.
  maandag 3 april 2023 @ 10:59:18 #231
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208639366
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 20:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Nu is een stad ook geen natuurlijk habitat en levert menselijke activiteit een grote hoeveelheid muizen, ratten en duiven op. Dieren die door de kat weer een beetje in toom worden gehouden. Mogelijk heeft het uitroeien van katten in de middeleeuwen geleid tot een opkomst van ratten en daarmee de pest.
Er leven natuurlijk ook veel zwerfkatten in niet-stedelijke gebieden. Er zijn naar schatting honderdduizenden tot een miljoen verwilderde katten: https://edepot.wur.nl/341416 Het jaarlijks afschieten van duizenden (+- 10.000) verwilderde katten gebeurt natuurlijk niet binnen de grachtengordel.
Huilen dan.
pi_208639897
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 10:17 schreef Tanatos het volgende:

[..]
En welke dieren hoop je te vergiftigen om "de natuur" te beschermen?
Denk dat hij vooral zijn innerlijke psychopaat probeert te voeden.
pi_208639954
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2023 10:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat ligt wel wat genuanceerder: het verschil met zwanen en fazanten is natuurlijk dat huiskatten doorgaans niet vrij in de natuur leven maar hun populatie kunstmatig groot wordt gehouden door mensen die zo'n beest op de bank hebben liggen en brokjes voeren.

In een 'natuurlijke situatie' zou elke kat een leefgebied van ongeveer 3 km2 hebben, maar met alle verwilderde tijgertjes en minoesjes is er een veel grotere kattendichtheid in Nederland. En los van welke definitie je hanteert: de schadelijke effecten van (verwilderde) huiskatten op lokale fauna is goed gedocumenteerd.
Je denkt dat fazanten en zwanen hier gekomen zijn om blij in de natuur uit te zetten?

Dat waren gewoon consumptie dieren.

En huiskatten zijn semi solitair. Die delen wel vaker een gebied.
  maandag 3 april 2023 @ 11:52:27 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208639971
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 11:50 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Je denkt dat fazanten en zwanen hier gekomen zijn om blij in de natuur uit te zetten?
Nee.
quote:
Dat waren gewoon consumptie dieren.

En huiskatten zijn semi solitair. Die delen wel vaker een gebied.
Dus?
Huilen dan.
pi_208640015
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2023 11:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee.
[..]
Dus?
Dat ze elk zo'n groot gebied zouden hebben is niet waar.

Naast het feit dat fazanten bv ook tot niet zo lang geleden gewoon bij gefokt werden om daarna los te laten (voor jacht).

Je maakt dus een kunstmatig verschil en wat je zegt klopt niet helemaal.
  maandag 3 april 2023 @ 12:02:18 #236
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208640095
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 11:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Dat ze elk zo'n groot gebied zouden hebben is niet waar.
Enkele katten per paar km2, maximaal. Doe nu eens het rekensommetje waarbij je de landoppervlakte van Nederland deelt door het aantal (zwerf)katten, en trek je conclusies over de kattendichtheid.
quote:
Naast het feit dat fazanten bv ook tot niet zo lang geleden gewoon bij gefokt werden om daarna los te laten (voor jacht).

Je maakt dus een kunstmatig verschil en wat je zegt klopt niet helemaal.
Wat ik zeg is dat de populatie van fazanten niet kunstmatig groot wordt gehouden door steeds meer fazanten te introduceren. Dat is met katten wel degelijk het geval. Wat klopt daar precies niet aan?
Huilen dan.
  maandag 3 april 2023 @ 12:35:21 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208640405
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2023 10:56 schreef Isdatzo het volgende:

Dat ligt wel wat genuanceerder: het verschil met zwanen en fazanten is natuurlijk dat huiskatten doorgaans niet vrij in de natuur leven maar hun populatie kunstmatig groot wordt gehouden door mensen die zo'n beest op de bank hebben liggen en brokjes voeren.

In een 'natuurlijke situatie' zou elke kat een leefgebied van ongeveer 3 km2 hebben, maar met alle verwilderde tijgertjes en minoesjes is er een veel grotere kattendichtheid in Nederland. En los van welke definitie je hanteert: de schadelijke effecten van (verwilderde) huiskatten op lokale fauna is goed gedocumenteerd.
Ter info, hier in Friesland worden verwilderde katten nog steeds afgeschoten hoor.

Het afschieten van verwilderde katten in Fryslân mag doorgaan.
pi_208640588
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2023 12:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Enkele katten per paar km2, maximaal. Doe nu eens het rekensommetje waarbij je de landoppervlakte van Nederland deelt door het aantal (zwerf)katten, en trek je conclusies over de kattendichtheid.
[..]
Wat ik zeg is dat de populatie van fazanten niet kunstmatig groot wordt gehouden door steeds meer fazanten te introduceren. Dat is met katten wel degelijk het geval. Wat klopt daar precies niet aan?
En met beide zit je dus fout.
Katten leven soms zelfs in grote groepen, bv in Rome. Die hebben dat tot hun habitat gemaakt.

En fazanten zijn tot voor kort gefokt door mensen en daarna uitgezet voor jacht. Waardoor de populatie door menselijk ingrijpen groter werd.
pi_208640641
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 12:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ter info, hier in Friesland worden verwilderde katten nog steeds afgeschoten hoor.

Het afschieten van verwilderde katten in Fryslân mag doorgaan.
Dit klopt ook.

Daarnaast zijn er ook sterrilisatie projected om de populatie onder controle te houden.

Er is dus wel beheer.
  maandag 3 april 2023 @ 13:22:43 #240
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208640921
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 12:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
En met beide zit je dus fout.
Nee hoor. Of in elk geval: dat heb jij niet aannemelijk weten te maken.

quote:
Katten leven soms zelfs in grote groepen, bv in Rome. Die hebben dat tot hun habitat gemaakt.
Dat is evenmin de norm als wenselijk.
quote:
En fazanten zijn tot voor kort gefokt door mensen en daarna uitgezet voor jacht. Waardoor de populatie door menselijk ingrijpen groter werd.
En nu fazanten niet meer uitgezet worden neemt de grootte van hun populatie af. Zie: https://natuurtijdschriften.nl/pub/669791/Exoten2018007001007.pdf

[ Bericht 9% gewijzigd door Isdatzo op 03-04-2023 13:29:14 ]
Huilen dan.
  maandag 3 april 2023 @ 20:09:01 #241
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_208646207
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2023 10:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Er leven natuurlijk ook veel zwerfkatten in niet-stedelijke gebieden. Er zijn naar schatting honderdduizenden tot een miljoen verwilderde katten: https://edepot.wur.nl/341416 Het jaarlijks afschieten van duizenden (+- 10.000) verwilderde katten gebeurt natuurlijk niet binnen de grachtengordel.

Je had het net nog over huiskatten. Nu gaat het opeens over zwerfkatten. Daar wordt natuurlijk heel anders mee om gegaan. Zwerfhonden zijn gevaarlijk, voor mens en dier, dat betekent ook niet dat we voortaan alle honden binnen houden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_208646400
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 12:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ter info, hier in Friesland worden verwilderde katten nog steeds afgeschoten hoor.

Het afschieten van verwilderde katten in Fryslân mag doorgaan.
Dat heb ik gezien ja. Een of andere Adolf die de kat van de buurvrouw aan flarden schiet terwijl beest vlak achter haar huis liep.
pi_208647429
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Neu, gewoon een paar waakhonden nemen. Met zo'n halsband met spikes zodat een wolf ze niet de strot kan doorbijten.
Dit icm met een flinke hoeveelheid stroomdraad en er is niks aan de hand.
pi_208684326
Importeer roofdieren, word geroofd.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  vrijdag 7 april 2023 @ 17:58:10 #245
32474 janatwork
...leeg...
pi_208695505
quote:
88s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:21 schreef Centenbak het volgende:

[..]
https://www.omroepbrabant(...)n-bloederig-slagveld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieus, ik draag normaal alle dieren een warm hart toe, maar wolven moeten ze gewoon echt 1 voor 1 kapot knallen!! Ze veroorzaken zo fucking massaal veel dierenleed, alpaca's aan stukken scheuren hoe verzin je het!! :r :r :r

Terwijl jagers dagelijks onschuldige herten enzo afschieten, waarom slopen ze die gore klotewolven gewoon niet allemaal ik haat ze intens wat een kutmongolen :r :r
:O 8)7 >:) :O :% :O :O
eten!!!
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 april 2023 @ 18:01:21 #246
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208695544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 17:56 schreef Alarmonoff het volgende:
Importeer roofdieren, word geroofd.
De prooidieren zijn geïmporteerd. Die wolf kwam gewoon. Daar heeft de mens niets aan gedaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208900432
Het was een hond.
quote:
HAPS - Drie alpaca’s die eind vorige maand in Haps dood werden gevonden, zijn aangevallen door een hond. Dat is de uitkomst van DNA-onderzoek, meldt BIJ21. Eerder dachten de diereneigenaar en een dierenarts dat het om een wolvenaanval ging.
Lees verder:
https://www.gelderlander.(...)-s-in-haps~af44c6e7/
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 19:22:54 #248
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208900590
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:05 schreef recursief het volgende:
Het was een hond.
[..]
Lees verder:
https://www.gelderlander.(...)-s-in-haps~af44c6e7/
TS staat ietwat voor aap.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208900668
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
TS staat ietwat voor aap.
Was natuurlijk al zo maar nu natuurlijk nog net wat meer.
  woensdag 26 april 2023 @ 11:49:22 #250
3542 Gia
User under construction
pi_208906884
Oh, het was een hond! Dan is het niet erg, toch? Als het nou een wolf was!....
pi_208906897
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:49 schreef Gia het volgende:
Oh, het was een hond! Dan is het niet erg, toch? Als het nou een wolf was!....
Wie zegt dat het dan niet erg is?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208906902
Oh no, een wilde hont.
Go hard or go home
  woensdag 26 april 2023 @ 11:52:13 #253
3542 Gia
User under construction
pi_208906916
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:50 schreef recursief het volgende:

Wie zegt dat het dan niet erg is?
Het gebeurt veel vaker dat loslopende honden wild, of vee doodbijten. Heb daar nog nooit topics over voorbij zien komen. Maar zo gauw een wolf dat doet, die anders geen eten krijgt, is het land te klein.
pi_208906940
Nou ja, vooral Michael is dan over de jank want de kinderen, onze arme kindjes…
Go hard or go home
pi_208906956
Kindertjes niet in de wei zetten.
Probleem opgelost *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208906968
Vervelende kutkoters wel uiteraard.
Voor de zekerheid zelf een paar wolven over het hek gooien dan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208906987
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Het gebeurt veel vaker dat loslopende honden wild, of vee doodbijten. Heb daar nog nooit topics over voorbij zien komen. Maar zo gauw een wolf dat doet, die anders geen eten krijgt, is het land te klein.
Op die manier. Ik vind vooral de niet op feiten gebaseerde angstverhalen over de wolf nogal treurig.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 26 april 2023 @ 12:10:11 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_208907134
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Het gebeurt veel vaker dat loslopende honden wild, of vee doodbijten. Heb daar nog nooit topics over voorbij zien komen. Maar zo gauw een wolf dat doet, die anders geen eten krijgt, is het land te klein.
Dit. Een wolf doodt enkel om te eten. Is ook heel naar voor de eigenaar van de dieren, maar denk dat het probleem juist bij andere dieren zit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 26 april 2023 @ 12:50:44 #259
3542 Gia
User under construction
pi_208907599
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:10 schreef Troel het volgende:

[..]
Dit. Een wolf doodt enkel om te eten. Is ook heel naar voor de eigenaar van de dieren, maar denk dat het probleem juist bij andere dieren zit.
Is ook naar. En dan wordt gezegd: De wolf doodt niet om te eten, want hij laat alles liggen. Tja, dat is de natuur van de wolf. Die vreet wat en komt een paar dagen later terug. Wat doet de mens? Die ruimt meteen al dat lekkers, wat de wolf heeft laten liggen voor later, op. Dus de wolf moet weer op jacht.

Verder is het natuurlijk slim om te beweren dat je schapen zijn doodgebeten door een wolf, vanwege de vergoeding.

https://www.natuurmonumen(...)ral-zwijnen-en-reeen
quote:
De feiten

Een klein deel van de prooien van de wolf in Duitsland en Nederland bestaat uit schapen en ander vee. Uit Duits onderzoek naar gevestigde wolven blijkt dat slechts 1% van het wolvenmenu uit schaap bestaat. Zwervende wolven richten zich vaker dan gevestigde wolven op vee, maar omdat van deze wolven zelden uitwerpselen gevonden worden, zijn er geen cijfers over hun precieze menu. In 2020 werden in Nederland 295 schapen gemeld, die gedood waren door een wolf. Naar schatting worden er jaarlijks duizenden schapen aangevallen, verwond of gedood door honden of vossen. Precieze cijfers daarvan zijn er niet, omdat dit niet wordt bijgehouden. De eigenaar krijgt de schade door een hond niet vergoed, maar als een schaap door een wolf wordt doodgebeten, krijgt de eigenaar de schade wél door de provincie vergoed. Het plaatsen van wolfwerende rasters houdt vee veilig voor wolf, hond én vos.
  woensdag 26 april 2023 @ 12:59:03 #260
35189 Troel
scherp en bot
pi_208907745
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Is ook naar. En dan wordt gezegd: De wolf doodt niet om te eten, want hij laat alles liggen. Tja, dat is de natuur van de wolf. Die vreet wat en komt een paar dagen later terug. Wat doet de mens? Die ruimt meteen al dat lekkers, wat de wolf heeft laten liggen voor later, op. Dus de wolf moet weer op jacht.

Verder is het natuurlijk slim om te beweren dat je schapen zijn doodgebeten door een wolf, vanwege de vergoeding.

https://www.natuurmonumen(...)ral-zwijnen-en-reeen
[..]

Klopt, maar daar gaat wel onderzoek aan vooraf begreep ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208907766
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:16 schreef theunderdog het volgende:
Ik mis de affectieve empathie waarschijnlijk volkomen. Maar kunnen mensen mij uitleggen waarom zij nou zo emotioneel zijn om alpaca´s en kippen?
Ik snap het ook niet.
Dat gejank, natuur is gewoon wreed, lekker boeien.
Wie daar problemen mee heeft moet lekker naar Oekraine gaan de moraalridder uithangen.
Druk maken over dat kleine beetje leed hier in een weiland ofzo zet geen zoden aan de dijk.
pi_208907869
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 13:00 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet.
Dat gejank, natuur is gewoon wreed, lekker boeien.
Wie daar problemen mee heeft moet lekker naar Oekraine gaan de moraalridder uithangen.
Druk maken over dat kleine beetje leed hier in een weiland ofzo zet geen zoden aan de dijk.
:')
  woensdag 26 april 2023 @ 15:48:07 #263
3542 Gia
User under construction
pi_208910364
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:59 schreef Troel het volgende:

[..]
Klopt, maar daar gaat wel onderzoek aan vooraf begreep ik.
Inderdaad, zoals in dit geval. En dan komen ze erachter dat het toch een hond was. Weer een hoop 'crying wolf' voor niks.
  woensdag 26 april 2023 @ 15:49:12 #264
3542 Gia
User under construction
pi_208910376
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 13:00 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet.
Dat gejank, natuur is gewoon wreed, lekker boeien.
Wie daar problemen mee heeft moet lekker naar Oekraine gaan de moraalridder uithangen.
Druk maken over dat kleine beetje leed hier in een weiland ofzo zet geen zoden aan de dijk.
Ik snap het wel. Geld! Want als het door een wolf is gebeurd, krijg je je schade vergoed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')