abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208706669
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 18:49 schreef michaelmoore het volgende:
Stikstofcrisis? In China en India komen er 700+ kolencentrales bij
Ik denk dat we in 2035 de stikstof en de groei van bramen helemaal geen topic meer is
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nino-nog-moet-komen
[..]
[..]

Dus omdat men elders niet meewerkt aan het oplossen van een ander probleem, hoeven we hier onze eigen problemen niet op te lossen?
  zaterdag 8 april 2023 @ 20:27:36 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208706676
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 20:26 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dus bv in 2035 hebben wij het qua stikstofuitstoot prima voor elkaar, maar gaat de wereld alsnog naar de kloten.

Dan kan je beter feestend de pijp uitgaan dan in armoede.
je lekker Utreg aan zee , met een temperatuurtje van een graad of 35 ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208706709
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 20:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je lekker Utreg aan zee
Met palmbomen!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_208706711
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 13:55 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Misschien gaan ze inzien dat er toch wel een grote impact is van de landbouw op de natuur in Nederland...
[..]
https://awp.nu/opinie/oplossing-droogte-pijnlijk-voor-boeren/
'volgens ons feitelijk'. Is dat niet hetzelfde als 'ik denk dat het een feit is'?
pi_208706782
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 13:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klets niet zo raar
wat een ontiegelijke lulkoek , innovatie in de landbouw is via de WUR al eeuwen bezig , ze doet niet anders
jij weet helemaal nergens van
efficient produceren is begonnen na de WW2 onder het motto : nooit meer oorlog , toen kwam de ruilverkaveling op gang
[..]
De koeien worden groter en efficienter , geven meer melk en ook meer stront

WUR bestaat nog geen eeuwen. De voorloper werd in 1876 door de staat overgenomen, pas in 1968 viel het onder dezelfde wet waar andere universiteiten onder vielen, en pas in 1986 heette het een universiteit. Overigens wordt onderzoek in Wageningen, zeker het landbouwkundige onderzoek, sterk door het bedrijfsleven gesteund.
  zaterdag 8 april 2023 @ 20:47:52 #206
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208706978
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 20:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
WUR bestaat nog geen eeuwen. De voorloper werd in 1876 door de staat overgenomen, pas in 1968 viel het onder dezelfde wet waar andere universiteiten onder vielen, en pas in 1986 heette het een universiteit. Overigens wordt onderzoek in Wageningen, zeker het landbouwkundige onderzoek, sterk door het bedrijfsleven gesteund.
mooi gegoogled

Bayer bedoel je bij het zoeken van nieuwe diepwortelende of resistente rassen en nieuwe bestrijdingsmiddelen
Daar hebben we veel nieuwe aardappelrassen aan te danken
https://www.wur.nl/en/art(...)ent-registration.htm

quote:
Wageningen University and Research - To explore the potential of nature to improve the quality of life
Monsanto Career Event - Registration
https://nl.wikipedia.org/wiki/Monsanto_(bedrijf)
quote:
Permanente tunnelkassen bij Monsanto Wageningen
WAGENINGEN - De tijdelijke tunnelkassen voor spinazie-onderzoek bij Monsanto aan de Wageningse Afweg blijven er jaren langer staan dan oorspronkelijk de bedoeling was. Het college wil meewerken aan een permanente vergunning. Mede vanwege de werkgelegenheid.

Monsanto heeft al in 2009 toestemming gekregen om tijdelijk in totaal 74 plastic tunnelkassen te plaatsen.
Binnen die ongeveer een meter hoge kassen - die bestaan uit een stalen frame met plastic folie - doet Monsanto onderzoek naar nieuwe groentenrassen.
Monsanto is een van 's werelds grootste plantenveredelaars.

Aan de Wageningse Afweg spitst zich dat onder meer toe op nieuwe spinazierassen.
https://openkvk.nl/openkv(...)-monsanto-holland-bv

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 08-04-2023 20:54:53 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208707487
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 18:49 schreef michaelmoore het volgende:
Stikstofcrisis? In China en India komen er 700+ kolencentrales bij
Ik denk dat we in 2035 de stikstof en de groei van bramen helemaal geen topic meer is
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nino-nog-moet-komen
[..]
[..]

Ja, dit, en doordat europa LNG wegkaapt bij aziatische opkomende economiën zoals Pakistan, Bangladesh etc. worden daar ook nog extra kolencentrales gebouwd. Het is een geopolitieke shitshow van jewelste die geen schijn van kans maakt. Alles is een trade-off in deze en vaak zorgt beleid in Europa voor nog meer uitstoot elders. Ik ben ondertussen zo gedemoraliseerd dat het me aan mijn kont kan roesten. Niemand hier ziet het als een globaal probleem lijkt het. Ach ja, ik kies er dan maar voor om in ieder geval realistisch naar de verdoemenis te gaan, en het maar op zijn beloop te laten. Ik kan er toch niets aan doen. Of misschien valt het wel mee. Wie weet.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zaterdag 8 april 2023 @ 21:23:52 #208
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208707520
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 21:21 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ja, dit, en doordat europa LNG wegkaapt bij aziatische opkomende economiën zoals Pakistan, Bangladesh etc. worden daar ook nog extra kolencentrales gebouwd. Het is een geopolitieke shitshow van jewelste die geen schijn van kans maakt. Alles is een trade-off in deze en vaak is beleid in Europa voor nog meer uitstoot elders. Ik ben ondertussen zo gedemoraliseerd dat het me aan mijn kont kan roesten. Niemand hier ziet het als een globaal probleem lijkt het. Ach ja, ik kies er dan maar voor om in ieder geval realistisch naar de verdoemenis te gaan, en het maar op zijn beloop te laten. Ik kan er toch niets aan doen. Of misschien valt het wel mee. Wie weet.
nou stikstof is geen probleem , laat staan ene globaal probleem , de klimaatopwarming is dat echter zeker wel

lekker opwarmende oceanen , met kant en klaar gekookte vis is de toekomst en zeevissen vanuit de domtoren
  zondag 9 april 2023 @ 00:17:45 #209
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208710472
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 17:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als eeen woonwijk klaar is dan stoot ie geen stikstof uit, alleen CO2 van de CV pijp, de bomen in de wijk compenseren dat weer

net met de bouw van de bouwmachines maar dat is tegenwoordig electrisch

De industrie als TATA moet sluiten
Ik ben het wel met je eens dat ze niet alleen naar de boeren moeten kijken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 9 april 2023 @ 00:18:57 #210
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208710481
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 21:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou stikstof is geen probleem , laat staan ene globaal probleem , de klimaatopwarming is dat echter zeker wel

lekker opwarmende oceanen , met kant en klaar gekookte vis is de toekomst en zeevissen vanuit de domtoren
Ik kwam gisteren een video tegen waarbij ze uitlegden dat kwallen goed gedijen in warmer water.
Kunnen we straks niet meer in zee zwemmen omdat sommige industrieën niet aan wilde passen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 9 april 2023 @ 06:57:50 #211
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208711505
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 00:18 schreef nils7 het volgende:

[..]
Ik kwam gisteren een video tegen waarbij ze uitlegden dat kwallen goed gedijen in warmer water.
Kunnen we straks niet meer in zee zwemmen omdat sommige industrieën niet aan wilde passen.
De klimaat opwarming is toch niets meer aan te doen, het point of no return zijn we allang gepasseerd, het opwarmende oceaanwater neemt steeds minder CO2 op en gezien de oppervlakte van alle oceanen kun je wel nagaan
Daarnaast helpen de permafrost branden ook niet echt mee , naast de nog te openen kolencentrales wereldwijd, dan kan Rob Yetten wel op de fiets gaan maar ik ben bang dat het niet zal helpen

Het gaat zo enorm hard warmer , dat een 10 jaar verschil al goed meetbaar is ,we zien het zelf dat we niet meer kunnen schaatsen , nog geen 10 jaar gelden heb ik hier nog geschaatst

vroeger kon je ieder jaar minstens 6 weken achtereen schaatsen in de winter

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2023 10:50:17 ]
pi_208712456
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 06:57 schreef michaelmoore het volgende:

Teveel DDT gesnoven, de dementie begint bij je op te spelen waardoor je denkt dat de een keer dat er een lange vorstperiode was elk jaar was. :D
pi_208712590
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 20:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dus omdat men elders niet meewerkt aan het oplossen van een ander probleem, hoeven we hier onze eigen problemen niet op te lossen?
Welke problemen? Zie zogenaamde stikstofcrisis? Wappie.
  zondag 9 april 2023 @ 10:34:28 #214
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208712733
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 10:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Teveel DDT gesnoven, de dementie begint bij je op te spelen waardoor je denkt dat de een keer dat er een lange vorstperiode was elk jaar was. :D
_O- _O- _O-

:7 -O-
  zondag 9 april 2023 @ 10:51:24 #215
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208712885
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 21:21 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ja, dit, en doordat europa LNG wegkaapt bij aziatische opkomende economiën zoals Pakistan, Bangladesh etc. worden daar ook nog extra kolencentrales gebouwd. Het is een geopolitieke shitshow van jewelste die geen schijn van kans maakt. Alles is een trade-off in deze en vaak zorgt beleid in Europa voor nog meer uitstoot elders. Ik ben ondertussen zo gedemoraliseerd dat het me aan mijn kont kan roesten. Niemand hier ziet het als een globaal probleem lijkt het. Ach ja, ik kies er dan maar voor om in ieder geval realistisch naar de verdoemenis te gaan, en het maar op zijn beloop te laten. Ik kan er toch niets aan doen. Of misschien valt het wel mee. Wie weet.
het enige dat men als een global probleem beschouwd is de groei van bramen in de rijke polders in nederland en het strootjesgras in de arme heide velden

quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 00:18 schreef nils7 het volgende:

[..]
Ga het volgende week even tegen Xi Jinping zeggen en zeg gelijk in India dat we hier de TATA gaan sluiten

zo een klein beetje stikstof , dus ga je met de hond wandelen, dan is het gedaan met nederland

Verbranden die bomen , hierheen halen die pellets uit canada

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2023 10:58:16 ]
  zondag 9 april 2023 @ 11:01:52 #216
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_208712971
Krijg je nooit een dag vrij van de BBB @michaelmoore ?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_208712986
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 06:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De klimaat opwarming is toch niets meer aan te doen, het point of no return zijn we allang gepasseerd, het opwarmende oceaanwater neemt steeds minder CO2 op en gezien de oppervlakte van alle oceanen kun je wel nagaan
Daarnaast helpen de permafrost branden ook niet echt mee , naast de nog te openen kolencentrales wereldwijd, dan kan Rob Yetten wel op de fiets gaan maar ik ben bang dat het niet zal helpen

Het gaat zo enorm hard warmer , dat een 10 jaar verschil al goed meetbaar is ,we zien het zelf dat we niet meer kunnen schaatsen , nog geen 10 jaar gelden heb ik hier nog geschaatst

2 jaar geleden hebben we hier nog geschaatst op heel diep water.

My cup of thea. De wereld zit in een paniekaanval over “het klimaat”. Er is feitelijk helemaal niet veel aan de hand
En zo wel, een echte grote natuurramp en de aarde zit weer met kleine co2 uitstoot.

Of bv een uitbraak van een echte grote vulkaan kan de wereld in een laag van stof brengen en dan zakt de temp nog 3C globaal. En dat er een komt is zo goed als zeker.
Allemaal van die dingen waar geen invloed op is, mensen ga gewoon lekker leven.
Vakman pur sang
pi_208713028
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
2 jaar geleden hebben we hier nog geschaatst op heel diep water.

My cup of thea. De wereld zit in een paniekaanval over “het klimaat”. Er is feitelijk helemaal niet veel aan de hand
En zo wel, een echte grote natuurramp en de aarde zit weer met kleine co2 uitstoot.

Of bv een uitbraak van een echte grote vulkaan kan de wereld in een laag van stof brengen en dan zakt de temp nog 3C globaal. En dat er een komt is zo goed als zeker.
Allemaal van die dingen waar geen invloed op is, mensen ga gewoon lekker leven.
ontkennen dat er een klimaatprobleem is. :D
  zondag 9 april 2023 @ 11:12:30 #219
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208713068
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Krijg je nooit een dag vrij van de BBB @:michaelmoore ?
ik hoef niet meer naar de kerk, de laatste keer dat ik naar de zondagschool moest is in zomer 1962

daarna ben ik nooit meer gegaan, daarnaast ben ik vanochtend zelf al opgestaan
pi_208713087
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:09 schreef Malavita het volgende:

[..]
ontkennen dat er een klimaatprobleem is. :D
Ik erken het wel.
Maar mensen zijn dom, gaan we met zijn allen uitstippelen hoe het moet gaan en wat we gaan doen.
Man we berekenen zelfs de opwarming met X co2 in jaar 2050.
En dan zul je zien dat er een nuclaire oorlog uitbreekt of een meteoriet de aarde raakt en is de mens ineens met heel andere dingen bezig.
Vakman pur sang
  zondag 9 april 2023 @ 11:15:46 #221
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_208713093
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik hoef niet meer naar de kerk, de laatste keer dat ik naar de zondagschool moest is in zomer 1962

daarna ben ik nooit meer gegaan
Je ontwijkt mijn vraag.
  zondag 9 april 2023 @ 11:16:43 #222
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208713103
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je ontwijkt mijn vraag.
ik heb dit keer niet gestemd, dat doe ik nooit met PS, ik erken de provincies niet als democratische macht en hun getrapte verkiezingen en opcenten
  zondag 9 april 2023 @ 11:17:51 #223
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_208713113
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb dit keer niet gestemd, dat doe ik nooit met PS, ik erken de provincies niet als democratische macht
Ik vroeg niet of je hebt gestemd. Je ontwijkt opnieuw mijn vraag.
  zondag 9 april 2023 @ 11:18:43 #224
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_208713123
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik vroeg niet of je hebt gestemd. Je ontwijkt opnieuw mijn vraag.
o wat was de vraag ?/ sorry hoor die dementie steeds he
  zondag 9 april 2023 @ 11:23:24 #225
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_208713150
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
o wat was de vraag ?/ sorry hoor die dementie steeds he
Je bent overduidelijk een propagandist van BBB of één of andere agrarische club om verwarring te zaaien en desinformatie te verspreiden. Ga je maar schamen.

Over en uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')