abonnement Unibet Coolblue
pi_208574533
Who cares wat deze gast denkt?
J’ai faim.
pi_208575145
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 23:05 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nee, het betreft de data onder de gehanteerde modellen.
Die staan in dat rapport in de zeer uitgebreide bijlagen. Heb je het wel bekeken?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208575508
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 08:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die staan in dat rapport in de zeer uitgebreide bijlagen. Heb je het wel bekeken?
Waarom link je het dan niet even? De laatste keer dat ik het enkele jaren geleden opzocht stuitte ik nog op het bericht van NIST dat de data niet vrijgegeven kon worden ivm (nationale) veiligheidsrisico's.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 29 maart 2023 @ 09:21:38 #104
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208575748
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:23 schreef epicbeardman het volgende:
Mensen hebben een andere mening, deal with it, als je het niet aanstaat luister je niet, kijk je niet. Vrijwel elke amerikaan heeft ondertussen door dat 9/11 riekt naar een inside job. En de maandlanding.. tja who the fuck cares als Jardino denkt dat het niet gebeurd is.

Hij mag denken wat hij wil, echt we hebben hier te maken met een sterk stukje thoughtpolice. LEAVE JARDINO ALONE.
Inderdaad, er zijn ook aardig wat mensen die denken (te weten) dat God de wereld geschapen heeft.

NB: Het is Jandino.
pi_208575878
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 21:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

En dit is dan volgens weltschmerz een expert die we serieus moeten nemen.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat kennis van de materie niet het criterium is. Er zitten mensen ontzettend uit de hoogte te doen omdat ze de door de autoriteiten verspreidde complottheorie herkauwen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 29 maart 2023 @ 09:38:44 #106
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_208575970
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 12:54 schreef Malavita het volgende:

[..]
dat zal lekker objectief zijn :') ben benieuwd.

Verder lijkt het wel alsof vanaf de corona is uitgebroken een flink aantal bn-ers echt zijn ontspoort. Wat een armoede zeg
Niet alleen BN-ers hoor. Mij zijn iig de schellen wel van de ogen gevallen. Ik dacht altijd dat Nederland een redelijk beschaafd en geschoold land was. Ik weet nu wel beter. Ik denk dat zo langzamerhand de bevolking voor misschien wel 20% uit wappies bestaat die hun uitgebreide "kennis" van FeeSBoeK!!! halen. Man man man wat een intellectuele armoede toch bij dat smaldeel. :')

Dat zijn toch wel de nadelen van social media hoor. Iedere mongool kan volstrekte onzin online plempen waarmee een groot publiek bereikt kan worden en een groot deel van de iq-loze massa gaat er gretig in mee. :')
pi_208576283
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 09:38 schreef RealistAtheist het volgende:
Niet alleen BN-ers hoor. Mij zijn iig de schellen wel van de ogen gevallen. Ik dacht altijd dat Nederland een redelijk beschaafd en geschoold land was. Ik weet nu wel beter. Ik denk dat zo langzamerhand de bevolking voor misschien wel 20% uit wappies bestaat die hun uitgebreide "kennis" van FeeSBoeK!!! halen. Man man man wat een intellectuele armoede toch bij dat smaldeel. :')

Dat zijn toch wel de nadelen van social media hoor. Iedere mongool kan volstrekte onzin online plempen waarmee een groot publiek bereikt kan worden en een groot deel van de iq-loze massa gaat er gretig in mee. :')
Maak er maar 1/3e van, volledige wappies of makkelijk beinvloedbaar erdoor. Na twee youtube video's te hebben bekeken zijn ze om ja. Of "kritische denkers".
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208576314
snap niet wat er verkeerd is aan vragen stellen
  woensdag 29 maart 2023 @ 10:22:20 #109
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_208576600
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:01 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Maak er maar 1/3e van, volledige wappies of makkelijk beinvloedbaar erdoor. Na twee youtube video's te hebben bekeken zijn ze om ja. Of "kritische denkers".
Hahaha inderdaad ja. :')
pi_208577009
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 09:38 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Niet alleen BN-ers hoor. Mij zijn iig de schellen wel van de ogen gevallen. Ik dacht altijd dat Nederland een redelijk beschaafd en geschoold land was. Ik weet nu wel beter. Ik denk dat zo langzamerhand de bevolking voor misschien wel 20% uit wappies bestaat die hun uitgebreide "kennis" van FeeSBoeK!!! halen. Man man man wat een intellectuele armoede toch bij dat smaldeel. :')

Dat zijn toch wel de nadelen van social media hoor. Iedere mongool kan volstrekte onzin online plempen waarmee een groot publiek bereikt kan worden en een groot deel van de iq-loze massa gaat er gretig in mee. :')
Zaken die ongelegen komen in twijfel trekken is echt wel van deze tijd. Lui die met N=1 drek denken gedegen empirisch onderzoek onderuit te halen, en dan ook nog gesterkt worden in hun overtuiging wanneer mensen met kennis van zaken totaal geen boodschap hebben aan zulke nonsens weigeren om discussie 'op de inhoud' te voeren.
I'll give you something to do
  woensdag 29 maart 2023 @ 10:53:28 #111
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208577075
Toch knap dat mensen die zo'n 9/11 niet in New York hebben meegemaakt weten dat het allemaal fake is :') En wat suggereert hij nu eigenlijk? Dat het gebouw geprepareerd was zodat een crash van twee vliegtuigen de gebouwen sowieso zouden laten instorten? Dus dan 9/11 al in augustus 1968 gepland werd toengestart werd met de bouw? Of dat iemand de constructie ergens in de jaren voor 9/11 moet hebben aangepast? :') Als die toren instort zie je toch ook dat dat deel waar dat vliegtuig in is gevlogen het begeeft (wat door volle motortanks gevuld met kerosine en een brandtijd van respectievelijk 56 en 102 minuten verklaarbaar is) zodat het in het onderste torendeel zakt en zo die hele toren meeneemt? Wat nou die torens kunnen niet instorten door een vliegtuig..

Laat mij dan maar lekker een schaapje zijn ;)
With love :*
pi_208577451
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:53 schreef girlnextdoor. het volgende:
Toch knap dat mensen die zo'n 9/11 niet in New York hebben meegemaakt weten dat het allemaal fake is :') En wat suggereert hij nu eigenlijk? Dat het gebouw geprepareerd was zodat een crash van twee vliegtuigen de gebouwen sowieso zouden laten instorten? Dus dan 9/11 al in augustus 1968 gepland werd toengestart werd met de bouw? Of dat iemand de constructie ergens in de jaren voor 9/11 moet hebben aangepast? :') Als die toren instort zie je toch ook dat dat deel waar dat vliegtuig in is gevlogen het begeeft (wat door volle motortanks gevuld met kerosine en een brandtijd van respectievelijk 56 en 102 minuten verklaarbaar is) zodat het in het onderste torendeel zakt en zo die hele toren meeneemt? Wat nou die torens kunnen niet instorten door een vliegtuig..

Laat mij dan maar lekker een schaapje zijn ;)
Dat zet de term schapenneuker in een ander daglicht.
pi_208577476
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 08:59 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom link je het dan niet even? De laatste keer dat ik het enkele jaren geleden opzocht stuitte ik nog op het bericht van NIST dat de data niet vrijgegeven kon worden ivm (nationale) veiligheidsrisico's.
Dat staat in de link.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208577598
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 09:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat kennis van de materie niet het criterium is. Er zitten mensen ontzettend uit de hoogte te doen omdat ze de door de autoriteiten verspreidde complottheorie herkauwen.
Je bedoelt de waarheid? Die rapporten zijn openbaar en te analyseren door miljoenen aan bouw en luchtvaartdeskundigen.

Tot nu toe komen alleen theatermakers en andere mafkezen met complotten en vragen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 29 maart 2023 @ 11:33:31 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208577661
Het lijkt erop dat Jandino niet snapt wat het verschil tussen meningen en feitenvrij gewauwel is.
Huilen dan.
  woensdag 29 maart 2023 @ 11:56:23 #116
502816 .Gringo.
Niet meer actief
pi_208578025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:01 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Maak er maar 1/3e van, volledige wappies of makkelijk beinvloedbaar erdoor. Na twee youtube video's te hebben bekeken zijn ze om ja. Of "kritische denkers".
Is niet veel anders of zelfs beter dan je mening laten beïnvloeden door wat er bij Jinek of Op1 aan tafel gezegd wordt.
Niet meer actief op het forum.
pi_208578078
Gelovigen denken dat de aarde 6000 jaar oud is. Ik bedoel maar. Leven en laten leven.
pi_208578125
Wat maakte eigenlijk dat men dacht dat Jandino verstand had van financiële zaken?
pi_208578256
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:43 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Het is geannuleerd.
Wat maakt trouwens dat die gast verstand van geld heeft?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:02 schreef VEM2012 het volgende:
Wat maakte eigenlijk dat men dacht dat Jandino verstand had van financiële zaken?
:O
pi_208578889
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Mja vind het geen sterk signaal om hem te verbannen eigenlijk. Ze moeten die leerlingen juist om leren gaan met mensen die afwijkende dingen denken. Probeer dat dan respectvol op te lossen.
Er is een verschil tussen respect voor afwijkende meningen en onzin over feiten.
Het het niet voor niet "vrijheid van meningsuiting."
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208579019
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:56 schreef .Gringo. het volgende:
Is niet veel anders of zelfs beter dan je mening laten beïnvloeden door wat er bij Jinek of Op1 aan tafel gezegd wordt.
Alle meningen zijn even waar inderdaad :+
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 29 maart 2023 @ 13:44:55 #122
502816 .Gringo.
Niet meer actief
pi_208579473
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:12 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Alle meningen zijn even waar inderdaad :+
Zo zwart/wit bekijk ik het niet. Verschillende perspectieven/meningen helpen je bij een beter beeld van het geheel te krijgen. Door bang te zijn voor andere zienswijzen en die te demoniseren sluit je jezelf af voor wat waar zou kunnen zijn. Vandaar dat mensen ook bijna sektarisch vasthouden aan het complotdenken of overheids/media narratief en elkaar op die wijze benaderen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De "complotgekkies" zag ik al in ergens in 2000 spreken over zaken als dat de overheid burgers in eigen huizen zou opsluiten, verbod op reizen, vaccinatieplicht, pedo-eiland, en nog zoveel meer dingen, ik verklaarde ze toen ook voor gek, onmogelijk dacht ik. Afgelopen jaren heb ik dan ook met verbazing zitten kijken hoe veel dingen werkelijkheid werden. Die "wappies" hè.
Niet meer actief op het forum.
pi_208579944
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:44 schreef .Gringo. het volgende:
Zo zwart/wit bekijk ik het niet. Verschillende perspectieven/meningen helpen je bij een beter beeld van het geheel te krijgen. Door bang te zijn voor andere zienswijzen en die te demoniseren sluit je jezelf af voor wat waar zou kunnen zijn. Vandaar dat mensen ook bijna sektarisch vasthouden aan het complotdenken of overheids/media narratief en elkaar op die wijze benaderen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De "complotgekkies" zag ik al in ergens in 2000 spreken over zaken als dat de overheid burgers in eigen huizen zou opsluiten, verbod op reizen, vaccinatieplicht, pedo-eiland, en nog zoveel meer dingen, ik verklaarde ze toen ook voor gek, onmogelijk dacht ik. Afgelopen jaren heb ik dan ook met verbazing zitten kijken hoe veel dingen werkelijkheid werden. Die "wappies" hè.
Laten we het heel simpel houden. Het maakt geen moer uit waar welke mening wordt verkondigd, OP1 of ongehoord NL of wat dan ook... zolang het iemand is die actief is in zijn vakgebied bijv (wetenschap) en de mening onderbouwt met wetenschappelijke bewijzen. Dat is de maatstaf voor correcte waarheidsbevinding.
Ik vermoed dat de documentaire die onze schreeuwlelijk Jandino heeft gezien over 9/11 heel veel (terechte) vragen stelt bij allerlei omstandigheden/waarneembaarheden rondom 9/11 om vervolgens een hele grote stap verder te gaan en de conclusie eraan te verbinden dat het "een inside job geweest moest zijn, of in ieder geval totaal niet wat de officiele lijn verkondigd; aanslag van Bin Laden en co".

Beetje verhaal van "absence of evidence doesnt mean the evidence of absence".
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208580611
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Je bedoelt de waarheid? Die rapporten zijn openbaar en te analyseren door miljoenen aan bouw en luchtvaartdeskundigen.

Tot nu toe komen alleen theatermakers en andere mafkezen met complotten en vragen.


Je moet de link nog delen van die data, alsook de reviews van die miljoenen deskundigen. Dat je miljoenen er niet over hoort, betekent niet dat ze het allemaal onderzocht hebben, noch dat ze de conclusies delen, of even reëel achten. De ervaring leert juist dat wanneer een individuele bouwkundige zich er wél mee bemoeit, hij op zijn minst met vraagtekens overblijft, of zich aansluit bij de duizenden bouwkundigen die zich verenigd hebben bij groeperingen die om nieuw onderzoek vragen. Het gros van de mensen gelooft het allemaal wel, of is bijvoorbeeld niet eens op de hoogte dat er drie (alhoewelijk eigenlijk meer) torens zijn ineengestort op de dag. Er is overigens een zelfstandig, maar betaald door zo een groep, (en daarom betwijfelbaar) onderzoek gedaan door een team onderzoekers aan de universiteit van Alaska, over de analyse van NIST, met daarbij zelf aangeleverde hypothesen over de oorzaak van de ineenstorting, waarbij de data wel volledig is vrijgegeven, en die komen tot heel andere conclusies. Nu heb ik, als leek, op de methoden van dit onderzoek ook valide ogend commentaar gezien, maar zeker niets vernietigends. Uiteindelijk resteren vooral nog heel veel vragen en nog meer onwil om deze te beantwoorden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Akathisia op 29-03-2023 14:59:50 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208580653
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:50 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je moet de link nog delen van die data, alsook de reviews van die miljoenen deskundigen. Dat je miljoenen er niet over hoort, betekent niet dat ze het allemaal onderzocht hebben, noch dat ze de conclusies delen, of even reëel achten. De ervaring leert juist dat wanneer een individuele bouwkundige zich er wél mee bemoeit, hij op zijn minst met vraagtekens overblijft, of zich aansluit bij de duizenden bouwkundigen die zich verenigd hebben bij groeperingen die om nieuw onderzoek vragen.
Dat stond al in de eerste link die ik poste. Daarom wist ik ook dat je het niet eens bekeken had. En geen idee waar je nu mee aankomt dat ik dat ook moet voor verschillende deskundigen.

Mijn ervaring leert dat niet. Die leert dat er vooral nitwits mee aan de haal gaan die zich zogezegd goed ingelezen hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208580718
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:44 schreef .Gringo. het volgende:

[..]
Zo zwart/wit bekijk ik het niet. Verschillende perspectieven/meningen helpen je bij een beter beeld van het geheel te krijgen. Door bang te zijn voor andere zienswijzen en die te demoniseren sluit je jezelf af voor wat waar zou kunnen zijn. Vandaar dat mensen ook bijna sektarisch vasthouden aan het complotdenken of overheids/media narratief en elkaar op die wijze benaderen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De "complotgekkies" zag ik al in ergens in 2000 spreken over zaken als dat de overheid burgers in eigen huizen zou opsluiten, verbod op reizen, vaccinatieplicht, pedo-eiland, en nog zoveel meer dingen, ik verklaarde ze toen ook voor gek, onmogelijk dacht ik. Afgelopen jaren heb ik dan ook met verbazing zitten kijken hoe veel dingen werkelijkheid werden. Die "wappies" hè.
Allemaal niet uitgekomen of waar blijken te zijn....
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208580767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat stond al in de eerste link die ik poste. Daarom wist ik ook dat je het niet eens bekeken had. En geen idee waar je nu mee aankomt dat ik dat ook moet voor verschillende deskundigen.

Mijn ervaring leert dat niet. Die leert dat er vooral nitwits mee aan de haal gaan die zich zogezegd goed ingelezen hebben.
Ik heb gezocht, kan het niet vinden en jij weigert de dataset zelf aan te wijzen. Wat moet ik daarmee?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208580799
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:58 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik heb gezocht, kan het niet vinden en jijbweigert de dataset zelf aan te wijzen. Wat moet ik daarmee?
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
https://www.nist.gov/worl(...)/wtc-7-investigation

Dit rapport met alle data bedoel je?
En omdat je echt niet kan zoeken zal ik je helpen: 3de regel op de website.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208580867
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[..]
En omdat je echt niet kan zoeken zal ik je helpen: 3de regel op de website.
Of ik ben blind of jij hebt geen idee welke data verlangt wordt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208580877
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:04 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Of ik ben blind of jij hebt geen idee welke data verlangt wordt.
Als je nadenkt weet je dat het beiden is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208580887
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen respect voor afwijkende meningen en onzin over feiten.
Het het niet voor niet "vrijheid van meningsuiting."
Het gaat ook niet over vrijheid van meningsuiting, maar over mensen die feitelijke onwaarheden vertellen, dat zijn er veel en het is goed als leerlingen daarmee om leren gaan, net als fake content online.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 29 maart 2023 @ 16:55:11 #132
502816 .Gringo.
Niet meer actief
pi_208582579
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:12 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Laten we het heel simpel houden. Het maakt geen moer uit waar welke mening wordt verkondigd, OP1 of ongehoord NL of wat dan ook... zolang het iemand is die actief is in zijn vakgebied bijv (wetenschap) en de mening onderbouwt met wetenschappelijke bewijzen. Dat is de maatstaf voor correcte waarheidsbevinding.
Ik vermoed dat de documentaire die onze schreeuwlelijk Jandino heeft gezien over 9/11 heel veel (terechte) vragen stelt bij allerlei omstandigheden/waarneembaarheden rondom 9/11 om vervolgens een hele grote stap verder te gaan en de conclusie eraan te verbinden dat het "een inside job geweest moest zijn, of in ieder geval totaal niet wat de officiele lijn verkondigd; aanslag van Bin Laden en co".

Beetje verhaal van "absence of evidence doesnt mean the evidence of absence".
Zelfs in wetenschap bestaan er verschillende opinies en is er zelfs sprake van dat bijv. bedrijven resultaten kunnen kopen. Wat mensen soms vergeten is dat wetenschap bedreven wordt door mensen, die een ideologie kunnen hebben, feilbaar en omkoopbaar zijn. Zo betrouwbaar is dat niet, ook daarom is het belangrijk om verschillende meningen toe te laten in de media, i.p.v. te censureren en demoniseren. We zagen bijv. ook tijdens corona hoe mensen (waaronder wetenschappers, virologen, huisartsen, etc.) op alle grote media platformen gecensureerd werden, bang gemaakt dat ze hun titels/baan zouden verliezen als ze het narratief van de overheid niet onderschreven, politie die bij hen op de stoep stonden, denigrerend wappies/gekkies genoemd werden, enz. Dit heeft niks te maken met "waarheidsvinding", maar tegenovergestelde het onderdrukken van mensen, hun meningen en mogelijk daarmee de waarheid. Bang voor het andere geluid, bang dat mensen een andere kant horen en erdoor overtuigd raken en dus moet het onderdrukt en belachelijk gemaakt worden.
Niet meer actief op het forum.
pi_208584433
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:55 schreef .Gringo. het volgende:

[..]
Zelfs in wetenschap bestaan er verschillende opinies en is er zelfs sprake van dat bijv. bedrijven resultaten kunnen kopen. Wat mensen soms vergeten is dat wetenschap bedreven wordt door mensen, die een ideologie kunnen hebben, feilbaar en omkoopbaar zijn. Zo betrouwbaar is dat niet, ook daarom is het belangrijk om verschillende meningen toe te laten in de media, i.p.v. te censureren en demoniseren. We zagen bijv. ook tijdens corona hoe mensen (waaronder wetenschappers, virologen, huisartsen, etc.) op alle grote media platformen gecensureerd werden, bang gemaakt dat ze hun titels/baan zouden verliezen als ze het narratief van de overheid niet onderschreven, politie die bij hen op de stoep stonden, denigrerend wappies/gekkies genoemd werden, enz. Dit heeft niks te maken met "waarheidsvinding", maar tegenovergestelde het onderdrukken van mensen, hun meningen en mogelijk daarmee de waarheid. Bang voor het andere geluid, bang dat mensen een andere kant horen en erdoor overtuigd raken en dus moet het onderdrukt en belachelijk gemaakt worden.
Als je onweerlegbare feiten als de maanlanding verdacht gaat maken dan ben je aan het zagen aan alles wat jou een stabiel en welvarend leven geeft. Je bent dan ronduit boosaardig bezig, ook al heb je dat wellicht zelf niet door. Belachelijk gemaakt worden is dan nog maar een mild gevolg imho.
pi_208589932
Maar even terugkomend op:

Soundos El Ahmadi haalt uit naar Youp van 't Hek: 'Jouw carrière is al lang gecremeerd'

Ik vind het wel respectloos, maar veel moslims hebben helaas 0 respect voor de Nederlandse cultuur. Youp is in feite een monumentale man, Flappie is cultureel erfgoed. Zij heeft daar schijt aan, het is voor haar niet interessant. Je vindt mij niet grappig? Dan kun je doodvallen en gecremeerd worden volgens Soundos, iemand die alleen vanwege een diversiteitsagenda naar voren is geschoven.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_208590080
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:41 schreef nils_22 het volgende:
Maar even terugkomend op:

Soundos El Ahmadi haalt uit naar Youp van 't Hek: 'Jouw carrière is al lang gecremeerd'

Ik vind het wel respectloos, maar veel moslims hebben helaas 0 respect voor de Nederlandse cultuur. Youp is in feite een monumentale man, Flappie is cultureel erfgoed. Zij heeft daar schijt aan, het is voor haar niet interessant. Je vindt mij niet grappig? Dan kun je doodvallen en gecremeerd worden volgens Soundos, iemand die alleen vanwege een diversiteitsagenda naar voren is geschoven.
wat dacht jij?
ik ga toch even mijn bekrompen racistische mening erin gooien.

Kijk dat Soundos daar onzin lult zijn we het over eens.
Dat Youp vele malen grappiger is (nog steeds) dan Soundos ook.

Maar volgens mij doet Soundos het wel op "eigen kracht". Ze doet een theatershow e.d.
Daar moeten mensen een kaartje voor kopen.

In dit land zijn er niet grappige cabaretiers genoeg, het merendeel niet moslim.

Maar nils_22 gooit haar uitspraken op het feit dat ze moslima is. Totale kul.
pi_208590166
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:55 schreef .Gringo. het volgende:
Zelfs in wetenschap bestaan er verschillende opinies en is er zelfs sprake van dat bijv. bedrijven resultaten kunnen kopen.
Inderdaad en zo heb je dus een minderheidsopinie, meerderheidsopinie of consensus. En dat bedrijven (en staten) wetenschappelijk onderzoek financieren is niets nieuws en vaker wel dan niet transparantie over.
Maar alsnog maakt dat niet elk resultaat dat uit dat wetenschappelijke onderzoek voorkomt "absolute waarheid", want daarvoor moet je het in het bredere licht plaatsen van de gehele wetenschap. Wat zijn conclusies van andere wetenschappers etc? Zo kan je het plaatsen. Kan zomaar zijn dat het een afwijkende opinie is, of wellicht een tak van sport waar kennis nog gering is en men terughoudend "eerste conclusies trekt".

quote:
Wat mensen soms vergeten is dat wetenschap bedreven wordt door mensen, die een ideologie kunnen hebben, feilbaar en omkoopbaar zijn. Zo betrouwbaar is dat niet,
Dit is de opmaat naar alle meningen zijn gelijk. Er zijn helemaal geen joden massaal vermoord door de nazi's, staat gelijk aan, dat dat wel zo is geweest blijk uit allerlei onderzoek. Moet ik deze zo begrijpen? Bewijs? "Videos genoeg op youtube".

quote:
We zagen bijv. ook tijdens corona hoe mensen (waaronder wetenschappers, virologen, huisartsen, etc.) op alle grote media platformen gecensureerd werden, bang gemaakt dat ze hun titels/baan zouden verliezen als ze het narratief van de overheid niet onderschreven, politie die bij hen op de stoep stonden, denigrerend wappies/gekkies genoemd werden, enz.
Heb je voorbeelden hiervan? Dikgedrukte?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208591848
Massaal krijgen mensen een mental breakdown vanwege Jandino zijn uitspraken. Maar de gevolgen van 9/11 (Irak invasie) zijn toch echt een stuk erger, dan denken dat 9/11 een complot is.
pi_208592080
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:44 schreef .Gringo. het volgende:
De "complotgekkies" zag ik al in ergens in 2000 spreken over zaken als dat de overheid burgers in eigen huizen zou opsluiten, verbod op reizen, vaccinatieplicht, pedo-eiland, en nog zoveel meer dingen, ik verklaarde ze toen ook voor gek, onmogelijk dacht ik. Afgelopen jaren heb ik dan ook met verbazing zitten kijken hoe veel dingen werkelijkheid werden. Die "wappies" hè.
Allemaal niet uitgekomen of op dat moment logisch beleid, want precedent (wereldwijd eng virus bijv).
Ik hoop voor jou dat er in NL nooit een oorlog uitbreekt, een massale ebola-uitbraak of een massale overstroming die hele steden onder water zet, want dan gelden gangbare democratische wetten terecht niet meer. Dan treden er oorlogswetten, noodwetten en van alles in werking dat vrijheden ernstig zal beperken.

Wappies hebben het nooit *echt* goed. Het is net als met Nostradamus. Er komt altijd wel wat uit wat lijkt op wat er gezegd is. Als 100 wappies 100 voorspellingen doen gaan een paar wappies het bij het correcte eind hebben. Maar het blijven wappies.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208592147
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:05 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Allemaal niet uitgekomen of op dat moment logisch beleid, want precedent (wereldwijd eng virus bijv).
Ik hoop voor jou dat er in NL nooit een oorlog uitbreekt, een massale ebola-uitbraak of een massale overstroming die hele steden onder water zet, want dan gelden gangbare democratische wetten terecht niet meer. Dan treden er oorlogswetten, noodwetten en van alles in werking dat vrijheden ernstig zal beperken.

Wappies hebben het nooit *echt* goed. Het is net als met Nostradamus. Er komt altijd wel wat uit wat lijkt op wat er gezegd is. Als 100 wappies 100 voorspellingen doen gaan een paar wappies het bij het correcte eind hebben. Maar het blijven wappies.
Aan de andere kant heb je politici die op de achtergrond actief werken aan bijvoorbeeld een coronatoegangsbewijs, en dat aan de voorkant nog afdoen als wappie complottheorien. Waarmee je wappies uiteindelijk alleen maar in de kaart speelt.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_208592189
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:13 schreef nils_22 het volgende:

[..]
Aan de andere kant heb je politici die op de achtergrond actief werken aan bijvoorbeeld een coronatoegangsbewijs, en dat aan de voorkant nog afdoen als wappie complottheorien. Waarmee je wappies uiteindelijk alleen maar in de kaart speelt.
Wat de wappies riepen toendertijd ging verder dan waar ze mee bezig waren. Bovendien riepen de wappies dat het nooooit meer weg zou gaan. De werkelijkheid bleek behoorlijk anders.
Vroeger kon je als politici nog wel eens transparant zijn. Tegenwoordig wordt dat harder afgestraft dan niet transparant zijn door alle over elkaar heen buitelende media die op elk woord een analyse loslaten en er met het narratief vandoor gaan. Ik snap ze ergens wel. Ik zie dit pas veranderen als transparantie beloond wordt door het volk ipv afgestraft.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208592218
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:16 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat de wappies riepen toendertijd ging verder dan waar ze mee bezig waren. Bovendien riepen de wappies dat het nooooit meer weg zou gaan. De werkelijkheid bleek behoorlijk anders.
Vroeger kon je als politici nog wel eens transparant zijn. Tegenwoordig wordt dat harder afgestraft dan niet transparant zijn door alle over elkaar heen buitelende media die op elk woord een analyse loslaten en er met het narratief vandoor gaan. Ik snap ze ergens wel. Ik zie dit pas veranderen als transparantie beloond wordt door het volk ipv afgestraft.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_208592240
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 15:37 schreef theunderdog het volgende:
Massaal krijgen mensen een mental breakdown vanwege Jandino zijn uitspraken. Maar de gevolgen van 9/11 (Irak invasie) zijn toch echt een stuk erger, dan denken dat 9/11 een complot is.
ja maar dat is natuurlijk een hele andere kwestie.

en daar loopt vast een topic over. (en anders open je die)
pi_208592290
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:23 schreef koemleit het volgende:

[..]
ja maar dat is natuurlijk een hele andere kwestie.

en daar loopt vast een topic over. (en anders open je die)
Nee, dat is geen andere kwestie.
pi_208592299
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je onweerlegbare feiten als de maanlanding verdacht gaat maken dan ben je aan het zagen aan alles wat jou een stabiel en welvarend leven geeft. Je bent dan ronduit boosaardig bezig, ook al heb je dat wellicht zelf niet door. Belachelijk gemaakt worden is dan nog maar een mild gevolg imho.
_O_
pi_208592301
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, dat is geen andere kwestie.
het een sluit het ander natuurlijk niet uit.
Dus omdat Bush toen als een debiel Afghanistan (en pas veel later Irak) is binnengevallen, mag ik nu Jandino geen debiel vinden?
pi_208592319
Jandino desperaat.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_208592560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
Gelovigen denken dat de aarde 6000 jaar oud is. Ik bedoel maar. Leven en laten leven.
Dat is wat ze aangepraat is inderdaad. Aangepraat om te zorgen dat de mensen geen vragen gaan stellen over de hele bubbel die er gecreëerd is door hun voorgangers. Een godsdienst houdt mensen graag dom en onwetend. Preek wat hel en verdoemenis en incasseer hun geld is al heel lang het motto van diverse godsdiensten.

In feite is dat niets anders dan wat er nu in wappie kringen gebeurd. Hun voorgangers, mensen als Willem E. of Sjerry B., die roepen wat en ze slikken het voor zoete koek. Ze zitten in een soort echo-put met zijn allen. En ook hier draait het allemaal om aanzien (macht) en geld. Het zal niemand verbazen dat alle "grootheden" in de wappie wereld leven van donaties. Of beter gezegd, het breed laten hangen van de donaties.

Wat veel wappies als overeenkomst hebben is dat ze een of meerdere negatieve ervaringen hebben met de gezaghebbende macht in Nederland. Ze voelen zich benadeeld of achtergesteld en zoeken naar een manier om dat te ventileren. Een crisis zoals Corona is dan een uitgelezen kans om deze mensen te beïnvloeden.

Wat veel wappies, zoals Jandino, vergeten is dat je over feiten niet kunt discussiëren. Het is een feit dat we op de maan zijn geweest en dat er op 11 september diverse vliegtuigen een verwoesting hebben aangericht, de bewijzen daarvoor zijn overweldigend. Men heeft het nota bene live kunnen zien op TV. Elke complot theorie hieromtrent wordt eenvoudig en veelvuldig weerlegd met vele bewijzen. Net als dat het een feit is dat de aarde ouder is dan 6000 jaar.

Vaak is het dus een schreeuw om aandacht, even in de picture staan.
pi_208592608
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat is wat ze aangepraat is inderdaad. Aangepraat om te zorgen dat de mensen geen vragen gaan stellen over de hele bubbel die er gecreëerd is door hun voorgangers. Een godsdienst houdt mensen graag dom en onwetend. Preek wat hel en verdoemenis en incasseer hun geld is al heel lang het motto van diverse godsdiensten.

In feite is dat niets anders dan wat er nu in wappie kringen gebeurd. Hun voorgangers, mensen als Willem E. of Sjerry B., die roepen wat en ze slikken het voor zoete koek. Ze zitten in een soort echo-put met zijn allen. En ook hier draait het allemaal om aanzien (macht) en geld. Het zal niemand verbazen dat alle "grootheden" in de wappie wereld leven van donaties. Of beter gezegd, het breed laten hangen van de donaties.

Wat veel wappies als overeenkomst hebben is dat ze een of meerdere negatieve ervaringen hebben met de gezaghebbende macht in Nederland. Ze voelen zich benadeeld of achtergesteld en zoeken naar een manier om dat te ventileren. Een crisis zoals Corona is dan een uitgelezen kans om deze mensen te beïnvloeden.

Wat veel wappies, zoals Jandino, vergeten is dat je over feiten niet kunt discussiëren. Het is een feit dat we op de maan zijn geweest en dat er op 11 september diverse vliegtuigen een verwoesting hebben aangericht, de bewijzen daarvoor zijn overweldigend. Men heeft het nota bene live kunnen zien op TV. Elke complot theorie hieromtrent wordt eenvoudig en veelvuldig weerlegd met vele bewijzen. Net als dat het een feit is dat de aarde ouder is dan 6000 jaar.

Vaak is het dus een schreeuw om aandacht, even in de picture staan.
Ja maar dan nog zou ik zeggen van nou en? Ik vind het ook bizar dat mensen denken dat de aarde 6000 jaar oud is maar dat wil niet zeggen dat ik er niet mee door één deur zou kunnen. Op bepaalde vlakken zijn er gewoon geen raakvlakken maar that's it.
Het is voor mij totaal geen probleem wat iemand denk of vindt zolang het geen geweld inhoudt.
pi_208592621
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:55 schreef .Gringo. het volgende:

[..]
Zelfs in wetenschap bestaan er verschillende opinies en is er zelfs sprake van dat bijv. bedrijven resultaten kunnen kopen. Wat mensen soms vergeten is dat wetenschap bedreven wordt door mensen, die een ideologie kunnen hebben, feilbaar en omkoopbaar zijn. Zo betrouwbaar is dat niet, ook daarom is het belangrijk om verschillende meningen toe te laten in de media, i.p.v. te censureren en demoniseren. We zagen bijv. ook tijdens corona hoe mensen (waaronder wetenschappers, virologen, huisartsen, etc.) op alle grote media platformen gecensureerd werden, bang gemaakt dat ze hun titels/baan zouden verliezen als ze het narratief van de overheid niet onderschreven, politie die bij hen op de stoep stonden, denigrerend wappies/gekkies genoemd werden, enz. Dit heeft niks te maken met "waarheidsvinding", maar tegenovergestelde het onderdrukken van mensen, hun meningen en mogelijk daarmee de waarheid. Bang voor het andere geluid, bang dat mensen een andere kant horen en erdoor overtuigd raken en dus moet het onderdrukt en belachelijk gemaakt worden.
Tot op zekere hoogte is het prima dat mensen hun mening of visie op zaken geven. Maar als het om mensenlevens gaat dan veranderd de zaak. Dan is het niet meer prima. Het domme geklets over vaccinatieschade of ontkennen van Corona kost simpelweg mensenlevens. Tot op heden is er geen enkele van de door jouw genoemde mensen met ook maar 1 zinnig stukje bewijs gekomen. Wat ook niet gek is, dat is er niet.

Wat mensen vergeten is dat je wel kan discussiëren over zaken rondom een feit. Om een concreet voorbeeld te geven, je kan prima discussiëren of de overheid bepaalde zaken goed aangepakt heeft in de Corona crisis. Daar is genoeg op aan te merken namelijk. Zeker naarmate we verder vorderden in de tijd en er duidelijk was dat bepaalde maatregelen helemaal geen effect hadden. Je kan er ook over discussiëren of de manier waarop de vaccinaties geplugd werden wel een goede manier is. Zaken als Dansen met Jansen, dat maar je prima een mening over hebben.

Maar over feiten, zoals dat vaccinaties (in het algemeen) levens redden valt niet te discussiëren. Dat kan je simpelweg aflezen aan de cijfers die door duizenden en duizenden wetenschappers onderschreven worden. Die cijfers zijn voor iedereen beschikbaar en leiden maar tot 1 conclusie: vaccinaties voorkomen leed. Zonder vaccinaties hadden we nu nog rondgelopen met allerlei besmettelijke ziektes uit het verleden.

Uiteraard is het aan de mensen zelf om wel of geen vaccinatie te nemen, ook daarover kan je discussiëren. Vanuit het geloof bijvoorbeeld hebben mensen een bepaald beeld meegekregen, god zal het wel oplossen. Tsjah, het is prima als je dat gelooft en denkt. Maar wees dan ook zo sociaal dat als die god toch even niet voor je aan de slag gaat om dan niet ineens aan te kloppen bij de wetenschap die je net daarvoor aan de kant hebt geschoven.
pi_208592641
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:05 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ja maar dan nog zou ik zeggen van nou en? Ik vind het ook bizar dat mensen denken dat de aarde 6000 jaar oud is maar dat wil niet zeggen dat ik er niet mee door één deur zou kunnen. Op bepaalde vlakken zijn er gewoon geen raakvlakken maar that's it.
Het is voor mij totaal geen probleem wat iemand denk of vindt zolang het geen geweld inhoudt.
Maar je haalt wel een groot verschil aan. Iemand die zegt dat de aarde maar 6000 jaar oud is schaadt jou en je dierbaren niet. Iemand die Corona ontkent of denkt dat vaccinaties niet helpen doen dat wel. Misschien niet voor jou persoonlijk, maar wat als zo iemand in contact komt met een zwakkere dierbare van jou? Want het houdt niet op bij het ontkennen van Corona of effecten van vaccinaties, deze mensen namen een loopje met alle regels.

En inderdaad, voor veel mensen is Corona niet heel spannend. Slechts een kleine groep komt in het ziekenhuis. Maar vergeet niet dat die volle ziekenhuizen voor heel veel ellende hebben gezorgd elders. Van een simpele knie of staar operatie die niet uitgevoerd kon worden tot overlijdens omdat de hart operatie uitgesteld moest worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')