quote:
quote:
quote:
Nou, ze had een verjaardagskalender voor op de wc (met vogels

), een mand met tijm, munt en kerrieplant (nooit van gehoord, ruikt iig lekker) voor op het balkon, en 6 glazen. Ik had op m'n lijstje staan 6 grote glazen (voor frisdrank etc.) maar ze had kleine uitgezocht want die vond ze mooier, nou had ik net een van mijn kleine glazen kapot dus ééntje is gebleven en de andere gaat ze terugbrengen. Maar ik ben erg blij met de planten en de verjaardagskalender. En over "een auto vol" had ze natuurlijk hartstikke overdreven

Van m'n vader kreeg ik een 28 cm RVS hapjespan, zo eentje waar ik dan m'n hele leven mee kan doen. Precies wat ik wilde
En twee waszakken die horen bij de wasmand die ik al had, zodat ik in de wasmand m'n was al kan sorteren. Ik had geen idee dat die bij de wasmand hoorden en dat m'n ouders die nog ergens hadden, maar m'n vader wist dat wel. De wasmand was ooit van m'n oma van vaderskant en die had die zakken erbij netjes bewaard

ze is 2014 overleden dus dat is al eventjes geleden allemaal

Wat me het meest verraste en wat ik het allermooiste vind: Ik had ook posters van planten en dieren op mijn lijstje staan, want mijn muren zijn nog erg kaal. Dat leek me een leuke om aan vrienden te vragen, want veel van m'n vrienden hebben wel hun favoriete dieren en planten.
Maar nou was m'n vader laatst de zolder aan het opruimen en vond hij een koker met natuurposters die mijn opa van vaderskant (die overleden is lang voordat ik geboren was) ooit besteld had bij Natuurmonumenten en nooit meer aan toe gekomen was om op te hangen. Het zijn vijf posters: heide, bos, sloot, paddestoelen en duinen met allemaal tekeningen van dieren, planten en dus paddenstoelen. Allemaal in prachtige staat, jaren 80 stijl en dus van opa geweest, de opa waar ik altijd alleen maar verhalen over heb gehoord omdat hij al toen m'n vader nog maar 25 was overleed.
Ik ga ze alle 5 in laten lijsten en alle 5 ophangen. Ooit misschien rouleren tussen posters als ik meer dingen heb voor aan de muur, maar voorlopig wil ik alleen maar naar m'n natuurposters van opa staren