abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208502955
KNVB introduceert drink- en eetpauze voor vastende spelers tijdens ramadan

Als de zon komende maand tijdens een eredivisie- of eerstedivisiewedstrijd ondergaat, kan de scheidsrechter het duel even stilleggen zodat voetballers die met de ramadan meedoen snel wat kunnen eten en drinken.
Dit gebeurt op initiatief van de KNVB.




Voor de islamitische gemeenschap in Nederland was de zonsondergang vanavond het startsein voor de ramadan. Een maand lang mogen moslims tussen zonsopgang en zonsondergang niet eten, drinken, roken en geslachtsgemeenschap hebben.

Wel kunnen moslims ervoor kiezen om het vasten een dag over te slaan in verband met bijzondere omstandigheden. Bijvoorbeeld als ze zware lichamelijke inspanning moeten leveren, zoals bij een wedstrijd.

Drie speelronden
In de vastenmaand, die vlak voor of in het vierde weekend van april eindigt, staan zeker drie speelrondes in de eredivisie op het programma. Daarvoor heeft de KNVB de profclubs in Nederland een aantal richtlijnen meegedeeld, zegt een woordvoerder.

De scheidsrechters zullen de wedstrijden kort stilleggen op "het eerstvolgende beschikbare moment na zonsondergang (bij een overtreding, ingooi, achterbal etc.)", aldus de voetbalbond.

Het tijdelijk stilleggen van een duel gebeurt alleen bij wedstrijden waarbij minimaal één speler op het veld staat die meedoet aan de ramadan. "Voor aanvang van de wedstrijd zullen scheidsrechters en teammanagers van beide clubs dat bespreken, zodat iedereen op de hoogte is", meldt de KNVB.
https://nos.nl/artikel/24(...)lers-tijdens-ramadan
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208502970
Goede actie van de KNVB of proberen ze hiermee weer deugpunten te scoren?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208502981
Want als ze drie kwartier te lang wachten, vallen ze om? :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_208502994
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 08:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goede actie van de KNVB of proberen ze hiermee weer deugpunten te scoren?
Deugpunten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208503088
Prima toch. Dat hoort in ieder modern islamitisch land :Y
Nieuw is niet altijd beter.
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:15:44 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208503089
een geslachtsgemeenschapspauze lijkt me wel wat trouwens.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:18:35 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208503114
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:00 schreef Jordy-B het volgende:
Want als ze drie kwartier te lang wachten, vallen ze om? :')
Nou, als je topsporter bent, dan heb je je energie broodnodig.

Persoonlijk vind ik het niet professioneel als je als sporter tijdens competities aan de Ramadan doet, maar zoiets is natuurlijk hun eigen keuze.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208503153
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, als je topsporter bent, dan heb je je energie broodnodig.

Persoonlijk vind ik het niet professioneel als je als sporter tijdens competities aan de Ramadan doet, maar zoiets is natuurlijk hun eigen keuze.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208503160
Is dat het bedankje van de KNVB voor het niet dragen van de One-Love armband?

Waarom moet die zogenaamde tolerantie altijd maar van 1 kant komen...
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:29:32 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208503195
quote:
_O-

Klassiekertje. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 09:36:01 #11
186611 Haags
pi_208503235
Wat is nou het probleem joh? Is toch prima man.

Als het straks in augustus 34 graden is dan houden ze toch ook even een drink pauze.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:38:18 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208503249
Gewoon werken voor je geld.
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:40:59 #13
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208503280
Iets kan ook deugen en een goed plan zijn. Sterker nog, vroeger ging dat vaak hand in hand, voor het stoer werd om een klootzak te zijn.
pi_208503412
Dit moeten we niet willen in Nederland.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208503443
Op vertoon van een One Love-bandje.
pi_208503479
Voetbal is een spel dat door iedereen gespeeld kan worden binnen de voor iedereen geldende regels. Gaat de scheids ook het spel stilleggen voor de tegenstander zodat die even op adem kan komen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:18:06 #17
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208503611
Topsport beoefenen en dan midden in een competitie gaan vasten, waarna iedereen zich aan moet passen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:24:04 #18
3542 Gia
User under construction
pi_208503701
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:18 schreef daNpy het volgende:
Topsport beoefenen en dan midden in een competitie gaan vasten, waarna iedereen zich aan moet passen.
Op zich niks mis met een beetje tolerantie voor de cultuur van anderen. Het is alleen zo jammer dat er andersom niets terugkomt. Bijvoorbeeld van zwarte Piet afblijven. Accepteren en respecteren dat westerse meiden er 's zomers wat schaarser gekleed bijlopen. Enz..
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:25:32 #19
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208503722
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Op zich niks mis met een beetje tolerantie voor de cultuur van anderen. Het is alleen zo jammer dat er andersom niets terugkomt. Bijvoorbeeld van zwarte Piet afblijven. Accepteren en respecteren dat westerse meiden er 's zomers wat schaarser gekleed bijlopen. Enz..
Precies. Als je veel waarde hecht aan je religieuze gebruiken, ga dan wonen in een land waarbij dat aansluit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:28:36 #20
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208503764
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Op zich niks mis met een beetje tolerantie voor de cultuur van anderen. Het is alleen zo jammer dat er andersom niets terugkomt. Bijvoorbeeld van zwarte Piet afblijven. Accepteren en respecteren dat westerse meiden er 's zomers wat schaarser gekleed bijlopen. Enz..
Aha, dus omdat moslims mogen vasten, moeten donkere niet-moslims hun bek houden over zwarte piet? Logisch. :Y
pi_208503799
Volgens mij weer een typisch voorbeeld van blanke mensen op zoek naar een niet bestaand probleem van gekleurde mensen die “gered” moeten worden.

Niet omdat ze dat zelf willen, maar voor het ego van degene die “helpt”.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 maart 2023 @ 10:30:43 #22
408813 crew  trein2000
pi_208503800
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Is dat het bedankje van de KNVB voor het niet dragen van de One-Love armband?

Waarom moet die zogenaamde tolerantie altijd maar van 1 kant komen...
Wel nee joh. Je zet die lui alleen maar meer voor lul. Je bewijst hiermee namelijk dat je het meent met respect voor iedereen. En dat OneLove niet louter een lhbti-ding is.

Geen woorden maar daden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:30:59 #23
3542 Gia
User under construction
pi_208503806
quote:
18s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:28 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Aha, dus omdat moslims mogen vasten, moeten donkere niet-moslims hun bek houden over zwarte piet? Logisch. :Y
Gaat niet alleen om moslims, maar om tolerantie naar anderen, onderling, naar elkaar.
Wel eisen dat Keti Koti een vrije dag wordt, maar zwarte piet moet weg.
Wel wedstrijd stilleggen als de iftar begint, maar schaarsgeklede dames schofferen.
Enz....

Het werkt in een land 2 kanten op.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:33:24 #24
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208503846
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wel nee joh. Je zet die lui alleen maar meer voor lul. Je bewijst hiermee namelijk dat je het meent met respect voor iedereen. En dat OneLove niet louter een lhbti-ding is.

Geen woorden maar daden.
Dat snap ik, het is ook niet slecht, wordt alleen een beetje cynisch altijd van die eenzijdige tolerantie en de eigen normen die je daarmee steeds meer oprekt ter accommodatie van. Ook de angst waar dat dan eindigt (kijk bijvoorbeeld ook naar de transdiscussie t.o.v. vrouwenrechten in sport).

Plus puur praktisch bekeken als ik naar de wedstrijden en de tijden kijk, krijg je redelijk vreemde situaties waarin er in de 40ste minuut dan zo'n moment zou worden ingelast, wat natuurlijk onzinnig is met de rust 5 minuten daarna.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wienerschnitzels op 23-03-2023 10:50:33 ]
pi_208503913
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, als je topsporter bent, dan heb je je energie broodnodig.

Persoonlijk vind ik het niet professioneel als je als sporter tijdens competities aan de Ramadan doet, maar zoiets is natuurlijk hun eigen keuze.
Ze zullen er vast zijn, maar de gemiddelde profvoetballer staat nou niet bepaald bekend om de conservatieve levensstijl. Ik heb persoonlijk weinig begrip voor mensen die hun team benadelen voor een religie waar ze verder weinig mee doen. Maar aan de anderen kant: ik kan mij niet herinneren dat er tijdens de ramadan opeens massaal voetballers ineenzakken als een oude krant. Wat mij weer terugbrengt naar de westerling op zoek naar een manier om gekleurde mensen te redden van zichzelf terwijl dat niet nodig of om gevraagd is.
pi_208503918
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:15 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Prima toch. Dat hoort in ieder modern islamitisch land :Y
Dit. Goede beslissing.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208503939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat snap ik, het is ook niet slecht, wordt alleen een beetje moe altijd van die eenzijdige tolerantie en de eigen normen die je daarmee steeds meer oprekt ter accommodatie van.
Plus puur praktisch bekeken als ik naar de wedstrijden en de tijden kijk, krijg je redelijk vreemde situaties waarin er in de 40ste minuut dan zo'n moment zou worden ingelast, wat natuurlijk onzinnig is met de rust 5 minuten daarna.

Ook de angst waar dat dan eindigt (kijk bijvoorbeeld ook naar de transdiscussie t.o.v. vrouwenrechten in sport).

Straks is de hele wedstrijd een maaltijd!!!!!!!
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:40:06 #28
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208503949
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Straks is de hele wedstrijd een maaltijd!!!!!!!
Iftar op de middenstip :+
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:41:35 #29
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208503974
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze zullen er vast zijn, maar de gemiddelde profvoetballer staat nou niet bepaald bekend om de conservatieve levensstijl. Ik heb persoonlijk weinig begrip voor mensen die hun team benadelen voor een religie waar ze verder weinig mee doen. Maar aan de anderen kant: ik kan mij niet herinneren dat er tijdens de ramadan opeens massaal voetballers ineenzakken als een oude krant. Wat mij weer terugbrengt naar de westerling op zoek naar een manier om gekleurde mensen te redden van zichzelf terwijl dat niet nodig of om gevraagd is.
Tja, veel mensen nemen hun religie veel te serieus. In ieder geval serieuzer dan hun vak.

Maar ja, je kunt mensen niet dwingen om te eten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Redactie Sport donderdag 23 maart 2023 @ 10:44:47 #30
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208504008
Ja, zou het wat uitmaken?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208504018
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, als je topsporter bent, dan heb je je energie broodnodig.

Persoonlijk vind ik het niet professioneel als je als sporter tijdens competities aan de Ramadan doet, maar zoiets is natuurlijk hun eigen keuze.
Dit

Plus het eeuwige aanpassen naar de islam. moslims passen zich maar aan aan de westerse cultuur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208504108
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:30 schreef Gia het volgende:

[..]
Gaat niet alleen om moslims, maar om tolerantie naar anderen, onderling, naar elkaar.
Wel eisen dat Keti Koti een vrije dag wordt, maar zwarte piet moet weg.
Wel wedstrijd stilleggen als de iftar begint, maar schaarsgeklede dames schofferen.
Enz....

Het werkt in een land 2 kanten op.
Dit is natuurlijk ook de bedoeling. De Westerse cultuur moet plaatsmaken voor die van vermeend onderdrukte minderheden. Dat is immers zo goed voor de 'diversiteit' en 'inclusiviteit'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208504188
Niks mis met een klein beetje extra tolerantie naar elkaar. Dat maakt het samenleven alleen maar prettiger.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_208504270
Volgens mij gaat het niet om topsport, maar voornamelijk om het amateurvoetbal.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_208504400
Alle andere spelers, toeschouwers en werkers mogen wachten omdat Mo even tijd heeft nodig heeft voor z'n hobby :')

Moeten spelers eigenlijk ook een rookpauze krijgen, vind ik.
Conscience do cost.
  FOK!fotograaf donderdag 23 maart 2023 @ 11:21:30 #36
842 Zorro
Z
pi_208504527
Alle wedstrijden binnen 40 dagen na carnaval ook maar voortaan afschaffen en verplaatsen. Vasten tijd voor de Christenen immers.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:24:20 #37
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208504567
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:30 schreef Gia het volgende:

[..]
Gaat niet alleen om moslims, maar om tolerantie naar anderen, onderling, naar elkaar.
Wel eisen dat Keti Koti een vrije dag wordt, maar zwarte piet moet weg.
Wel wedstrijd stilleggen als de iftar begint, maar schaarsgeklede dames schofferen.
Enz....

Het werkt in een land 2 kanten op.
Het zijn alleen 2 kanten, als je redeneert vanuit autochtonen vs allochtonen en als je zo redeneert kleurt dat je opvatting van iedere kwestie. Zoals bij jou duidelijk het geval is. Wanneer rekening wordt gehouden met moslims is dat voor een donkere niet-moslim net zoveel een concessie aan moslims als voor een blanke niet-moslim.

Verder heb je verschillende belangengroepen met verschillende doelen, die niet enkel door hun afkomst bepaald worden. Ja er zijn mensen die willen dat keti koti een vrije dag wordt (wat dus niet het geval is), maar er zijn ook veel mensen die er geen ruk om geven, ook donker. Ja er zijn mensen die zwarte piet een probleem vinden, er zijn ook hier weer mensen in alle kleuren die er niks om geven. Waarom zou iemand die zwarte piet ziet als karikatuur van een donker persoon daar niks over mogen zeggen volgens jou, enkel omdat een ander vrij wil met keti koti?

Het zijn compleet belachelijke verbanden die enkel stand houden met een doorgeslagen wij-zij beeld waarin die zij groepen omvatten die niks met elkaar te maken hebben. Ja dan kan je jezelf iedere keer boos blijven maken wanneer iemand iets wil, maar dat ligt volledig bij jezelf.
pi_208504582
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:15 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Prima toch. Dat hoort in ieder modern islamitisch land :Y
Precies dit. In de islamic republic of Sweden doen ze dit al langer. Het is belangrijk voor broeders en zusters dat ze niet belemmert worden in hun geloof.
pi_208504664
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:56 schreef Montagui het volgende:
Niks mis met een klein beetje extra tolerantie naar elkaar. Dat maakt het samenleven alleen maar prettiger.
Het wordt toch ook getolereerd? Niemand wordt gedwongen te eten of geschorst vanwege het vasten.

Maar voetbal is ook een fysieke krachtmeting. Het wordt allemaal wat minder tegen het einde van de wedstrijd en de mate waarin hangt af van je fysieke fitheid en voorbereiding, inclusief voeding. Vanuit mijn hedonistische levensovertuiging had ik het ook weleens zwaar op het veld, en nooit kreeg ik van de scheidsrechter daarom een rookpauze.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208504729
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het wordt toch ook getolereerd? Niemand wordt gedwongen te eten of geschorst vanwege het vasten.

Maar voetbal is ook een fysieke krachtmeting. Het wordt allemaal wat minder tegen het einde van de wedstrijd en de mate waarin hangt af van je fysieke fitheid en voorbereiding, inclusief voeding. Vanuit mijn hedonistische levensovertuiging had ik het ook weleens zwaar op het veld, en nooit kreeg ik van de scheidsrechter daarom een rookpauze.
Ik heb wel eens langs het veld gestaan bij vrienden op zaterdagochtend waar de scheidsrechter toch wel even het spel stillegde omdat 4 spelers het veld af rende om te kotsen na een wilde stapavond :') Dat was wel netjes van hem. Beide teams hadden het zwaar die ochtend. :D
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:42:14 #41
502816 .Gringo.
Niet meer actief
pi_208504791


[ Bericht 100% gewijzigd door .Gringo. op 23-03-2023 11:44:49 ]
Niet meer actief op het forum.
pi_208504822
Waarom moet dat nu ineens dan? Vroeger voetbalden ze toch ook gewoon.
Men moet geloof en sport gescheiden houden.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_208504862
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:45 schreef Canopus het volgende:

Men moet geloof en sport gescheiden houden.
Dat was in Qatar ook al zo'n succes.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208504886
quote:
99s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat was in Qatar ook al zo'n succes.
Dan noem je ook een land :{
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_208504921
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:45 schreef Canopus het volgende:
Waarom moet dat nu ineens dan? Vroeger voetbalden ze toch ook gewoon.
Men moet geloof en sport gescheiden houden.
Ach, in de biblebelt voetballen ze vaak ook niet op zondag.
Spakenburg wil toch ook niet op zondag de finale spelen, als ze die halen?

https://www.ad.nl/nederla(...)%2Fwww.google.com%2F
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 12:08:02 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208505001
probleem:
quote:
19s.gif Op donderdag 23 maart 2023 08:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voor de islamitische gemeenschap in Nederland was de zonsondergang vanavond het startsein voor de ramadan. Een maand lang mogen moslims tussen zonsopgang en zonsondergang niet eten, drinken, roken en geslachtsgemeenschap hebben.
oplossing?
quote:
Wel kunnen moslims ervoor kiezen om het vasten een dag over te slaan in verband met bijzondere omstandigheden. Bijvoorbeeld als ze zware lichamelijke inspanning moeten leveren, zoals bij een wedstrijd.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:10:27 #47
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208505029
Maar als iemand, waarvoor deze pauze is, geen OneLove bandje wil dragen is dat prima 8)7
We zijn weer tolerant naar intoleranten
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2023 @ 12:13:54 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208505062
Geloofgeneuzel :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:26:29 #49
3542 Gia
User under construction
pi_208505188
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:24 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Het zijn alleen 2 kanten, als je redeneert vanuit autochtonen vs allochtonen en als je zo redeneert kleurt dat je opvatting van iedere kwestie. Zoals bij jou duidelijk het geval is. Wanneer rekening wordt gehouden met moslims is dat voor een donkere niet-moslim net zoveel een concessie aan moslims als voor een blanke niet-moslim.

Verder heb je verschillende belangengroepen met verschillende doelen, die niet enkel door hun afkomst bepaald worden. Ja er zijn mensen die willen dat keti koti een vrije dag wordt (wat dus niet het geval is), maar er zijn ook veel mensen die er geen ruk om geven, ook donker. Ja er zijn mensen die zwarte piet een probleem vinden, er zijn ook hier weer mensen in alle kleuren die er niks om geven. Waarom zou iemand die zwarte piet ziet als karikatuur van een donker persoon daar niks over mogen zeggen volgens jou, enkel omdat een ander vrij wil met keti koti?

Het zijn compleet belachelijke verbanden die enkel stand houden met een doorgeslagen wij-zij beeld waarin die zij groepen omvatten die niks met elkaar te maken hebben. Ja dan kan je jezelf iedere keer boos blijven maken wanneer iemand iets wil, maar dat ligt volledig bij jezelf.
Het is geven en nemen. Onze cultuur wordt verkwanseld vanwege de gevoelens van nieuwkomers.
Uiteraard mag iedereen overal een mening over hebben, maar op veel gebied gaat het verder dan een mening. Rellen, winkeliers bedreigen, intochten verstoren, enz.... Heeft niks te maken met 'er wat van vinden' of er 'niks over mogen zeggen'.
Wat betreft onze westerse dames: Zij mogen vinden dat ze te schaars gekleed zijn, maar ze vervolgens lastig vallen gaat m.i. te ver.
pi_208505313
Zo'n speler kan toch ook gewoon tijdens de wedstrijd vrijwillig naar de kant lopen en dan wat eten/drinken?

'Maar dan spelen ze maar met 10 man' (of nog minder)... nou ja, dat mag die speler dan zelf uitleggen/verantwoorden aan publiek, coach en medespelers.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')