abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208644698
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 14:37 schreef zeeland6 het volgende:
De SIG boekingen zijn op een haar na compleet, het snelste ooit in de SIG geschiedenis.
Het saldo tenminste wel, maar er ontbreken nog boekingsregels.
Het rare is op mijn ene account wordt de boekingsregel wel weergegeven en op het andere niet (zelfde project zelfde schijf).

Die boekingen zijn wel in het saldo opgenomen heb ik geconstateerd. Ik heb ze SIG erop gewezen, is in onderzoek.

edit: Opgelost in een veeg-batch om 15:23.
Of het de snelste ooit was weet ik niet, het is vandaag al de 3de :) (maar wel 1e werkdag van de maand :Y )

Compleet is het in elk geval niet, ik mis er twee (waaronder "minderzorg") en het saldo komt perfect overeen met de regels, dus ze missen echt, maar komende dagen zal het wel in orde komen neem ik aan.
pi_208644787
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 18:32 schreef InVestEerder het volgende:
Nagenoeg zonder uitzonderingen is het hele MaxCF-aanbod langzamerhand ontaard in een bloedbad.
Misschien een idee voor hen om hier maar eens een 'Live Sessie' over te organiseren.... Ik denk dat het aantal belangstellende deelnemers in dit geval heel groot zal zijn.
Ik snap ook totaal niet hoe MCF dit zelf overleeft, geen rente is geen beheervergoeding.
Even heeeel simpel, stel MCF heeft 15 mensen in dienst x 50k(ceo verdient veel meer, het is maar een gemiddelde). Dat is al 750k, heb ik de overhead van het kantoor nog niet eens meegenomen.
Als ze 44 mio nu hebben uitstaan tegen 12% rente, en daar pakken ze 10% beheervergoeding op, is 528k. Het is maar op de achterkant van een sigarendoos, maar zelfs als alle geldnemers netjes zouden betalen, krijg ik dit al niet sluitend. Huur kantoor etc nog niet eens berekend. Hoe dan?

[ Bericht 31% gewijzigd door Crowdmeister op 03-04-2023 18:51:35 (Aanvulling) ]
pi_208645406
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2023 18:42 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Ik snap ook totaal niet hoe MCF dit zelf overleeft, geen rente is geen beheervergoeding.
Even heeeel simpel, stel MCF heeft 15 mensen in dienst x 50k(ceo verdient veel meer, het is maar een gemiddelde). Dat is al 750k, heb ik de overhead van het kantoor nog niet eens meegenomen.
Als ze 44 mio nu hebben uitstaan tegen 12% rente, en daar pakken ze 10% beheervergoeding op, is 528k. Het is maar op de achterkant van een sigarendoos, maar zelfs als alle geldnemers netjes zouden betalen, krijg ik dit al niet sluitend. Huur kantoor etc nog niet eens berekend. Hoe dan?
Daar denk ik ook al een tijdje over na, sinds het aanbod afgenomen is heb ik ook vraagtekens bij het verdienmodel. Vermoed dat ze wonderen verwachten van de Europese vergunning die ze in november hopen te krijgen want dan mogen ze investeerders uit heel Europa aantrekken. Verder denk is dat de meeste werknemers parttimers zijn, mogelijk niet meer dan 4 á 5 fte.
Wat betreft grote investeerders: dat zie je bij MAX wel vaker als ze een project niet volkrijgen dan wordt het ineens volgestort. Ik vraag me toch af wat daar achter zit

[ Bericht 8% gewijzigd door Slingervinger op 03-04-2023 19:48:34 ]
pi_208646575
CCF 44682
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aandelentransactie vind geen doorgang = aflossing cf voorwaarden = 6 mnd rente.
pi_208646624
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 17:31 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Pitch doorgenomen, en meegenomen. Dank.
Eens met de mening van @:obligataire mbt dit project.
Ik vraag me, gezien de opmerking van @:Krekeljapie af, hoe lang dit project al non-publiek beschikbaar is, staat op slechts 9% nu.

Let op: loyaliteits programma niet van toepassing, kosten 0.08%/maand = 0.96%/jaar.
Dank voor het attenderen, denk je alles goed door te lezen en juist het laatste was aan mijn aandacht ontsnapt. Nou vooruit, investering toch maar laten staan. Met een beetje gelukt wijzigt het nog (net als bij een ander project onlangs, half procentje erbij + wel korting als ik me goed herinner).

[ Bericht 0% gewijzigd door lykkefund op 03-04-2023 20:50:24 ]
pi_208647465
Ik twijfel nog een beetje… vooral de prognose met gelijk een omzetverdubbeling geeft een verkeerd gevoel. Wat als deze omzet stijging uitblijft? Kunnen de maandelijkse lasten dan nog voldaan worden..
-
pi_208648854
Update P*ter B*sman

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat nu nog 33% van het leningbedrag open.
pi_208650632
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 14:02 schreef Thomas88 het volgende:
Achterstand en post voorzien bij T@pperij Th. op Collin is verdwenen, maar zie niet direct iets van een oplossing. Iemand anders die ook in dit project zit ?
De "voorziening" is weer terug...
pi_208650959
Nog iemand problemen met de CCF app?
pi_208651091
Door toeleverancier geborgde lening HCN:
SPOILER
5,5% rente

[ Bericht 2% gewijzigd door djtiesto8 op 04-04-2023 10:17:45 ]
pi_208651782
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 10:08 schreef djtiesto8 het volgende:
Door toeleverancier geborgde lening HCN:
SPOILER
5,5% rente
Borgsteller 31 mio eigen vermogen
40% solvabiliteit
Winst in 2021 5.3 mio
Pecunia non olet
pi_208651950
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:05 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project van 3 tot maximaal 6 maanden met een 2e hypotheek:

Omni SDT B.V. (3)
¤ 165.000 | 8,5% rente | 6 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/omni-sdt-b-v-3/
Vandaag om 11.00 u open binnen 1 minuut vol
pi_208652124
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 10:56 schreef obligataire het volgende:

[..]
Borgsteller 31 mio eigen vermogen
40% solvabiliteit
Winst in 2021 5.3 mio
Rentepercentage. ga ik niet eens naar kijken.
pi_208653948
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 11:27 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Rentepercentage. ga ik niet eens naar kijken.
Klopt, de rente is ruk, zeker als je in box 3 belegt (wat ik overigens niet doe!).

Echter in dit geval is het zo dat je pas schade leidt bij de volgende cumulatie van omstandigheden:

- HCN heeft zijn huiswerk slecht gedaan (wat bijna nooit voorkomt)
- Ondernemer redt het niet
- Ook borgsteller redt het niet
- Zekerheden leveren niets op

Dat maakt dat het slagingspercentage van deze lening zéér hoog is. Meer dan 99% waarschijnlijk.

Er heeft zich bij een probleem voorgedaan bij een eerdere geborgde lening, en toen stond het geld al weer op de rekening nog vóórdat wij überhaupt wisten dat er een probleem was :) Dus het werkt wel die formule.
Pecunia non olet
pi_208654961
De internationale pers heeft nu ook lucht gekregen van problemen bij MAX. Dit staat vanaf gisteren op de website van P2Pempire, tot nu toe altijd lovend over MAX.

Inaccurate information on Max Crowdfund's statistics page
The performance-oriented information on Max Crowdfund's statistics page is no longer accurate due to technical issues connected to migrating to new platform technology. It has come to our attention that there are several projects delayed on Max Crowdfund.
pi_208655121
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 15:36 schreef zeeland6 het volgende:
Sig
korte hoefstraat wordt deze week afgelost
van wijlen Nick en oom.
Gister bericht gekregen dat deze in de loop van de dag toegevoegd zou worden. Is tot op dit moment nog niet binnen. Snap dat een dag verschil niet veel uitmaakt maar ergens vind ik het toch gek dat we de belofte krijgen dat het bedrag gister gestort zou worden.
pi_208655159
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:49 schreef Slingervinger het volgende:
De internationale pers heeft nu ook lucht gekregen van problemen bij MAX. Dit staat vanaf gisteren op de website van P2Pempire, tot nu toe altijd lovend over MAX.

Inaccurate information on Max Crowdfund's statistics page
The performance-oriented information on Max Crowdfund's statistics page is no longer accurate due to technical issues connected to migrating to new platform technology. It has come to our attention that there are several projects delayed on Max Crowdfund.
Neem van mij aan, dat we niets meer terug zien van onze investeringen.

Het zijn bij MAX eersteklas amateurs, dus aan die 1e hypotheken zal ook wel van alles aan rammelen. En daar hebben de leningnemers gretig gebruik van gemaakt.
pi_208655325
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 15:04 schreef quepos het volgende:

[..]
Neem van mij aan, dat we niets meer terug zien van onze investeringen.

Het zijn bij MAX eersteklas amateurs, dus aan die 1e hypotheken zal ook wel van alles aan rammelen. En daar hebben de leningnemers gretig gebruik van gemaakt.
Precies dat. Ik heb het idee dat die C*rb*lo opportunist eerst bepaald heeft hoeveel hij los kon krijgen bij MAX en er daarna projecten bij gezocht heeft. En destijds vielen de investeerders over elkaar heen om maar niks te missen want alle projecten waren zogenaamd al voorverkocht.
pi_208655749
[/quote]
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 18:32 schreef InVestEerder het volgende:
Nagenoeg zonder uitzonderingen is het hele MaxCF-aanbod langzamerhand ontaard in een bloedbad.
Misschien een idee voor hen om hier maar eens een 'Live Sessie' over te organiseren.... Ik denk dat het aantal belangstellende deelnemers in dit geval heel groot zal zijn.
Goed idee. Eind april is een verkoop van 6 C*rb*lo projecten beloofd, als dat nou weer niet doorgaat lijkt ingrijpen op zijn plaats. In dat geval zal ik een klacht bij de AFM indienen. Misschien is dat ook een goed moment voor enige FOK-brede aktie
pi_208656320
Ik heb vorige week de AFM verzocht om wat aandacht te schenken aan MAX inclusief een paar richtingen waarna ze kunnen kijken. Tevens heb ik ze geadviseerd om hier weer mee te lezen.
Hopelijk pakken ze de handschoen op.
Hoe meer meldingen ze krijgen hoe groter de kans is dat ze actie ondernemen.
Verder laat ik het rusten aangezien ik er alleen maar twee kleine test investeringen gedaan heb.
Overigens was een jaar geleden al duidelijk dat het foute boel was bij MAX, dus tot zover niks nieuws onder de zon.
pi_208656560
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 15:01 schreef Belegger9 het volgende:

[..]
Gister bericht gekregen dat deze in de loop van de dag toegevoegd zou worden. Is tot op dit moment nog niet binnen. Snap dat een dag verschil niet veel uitmaakt maar ergens vind ik het toch gek dat we de belofte krijgen dat het bedrag gister gestort zou worden.
Hier ook nog niets binnen. Wat ik ook mis is een specificatie van het uit te keren bedrag. Er zal ongetwijfeld een complexe berekening gemaakt zijn rekening houdend met de uiteenlopende belangen in de schijven. Lijkt me logisch en wenselijk dat we mogen meekijken in de keuken.
Pecunia non olet
pi_208656679
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 17:20 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hier ook nog niets binnen. Wat ik ook mis is een specificatie van het uit te keren bedrag. Er zal ongetwijfeld een complexe berekening gemaakt zijn rekening houdend met de uiteenlopende belangen in de schijven. Lijkt me logisch en wenselijk dat we mogen meekijken in de keuken.
Bij mij nu binnen
pi_208656990
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 17:20 schreef obligataire het volgende:

[..]
ik denk, omdat we niks hebben gehoord, dat deze in zijn volledigheid is afgelost. Zat zelf in schijf 2 en heb de aflossing binnen. Zit geen boete rente bij omdat het project 12 maanden liep.
pi_208658316
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 17:50 schreef Belegger9 het volgende:

[..]
ik denk, omdat we niks hebben gehoord, dat deze in zijn volledigheid is afgelost. Zat zelf in schijf 2 en heb de aflossing binnen. Zit geen boete rente bij omdat het project 12 maanden liep.
Ik zie nog niets, ze zullen de projecten waarschijnlijk één voor één afhandelen. Ik ben benieuwd.
Pecunia non olet
pi_208659338
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zie nog niets, ze zullen de projecten waarschijnlijk één voor één afhandelen. Ik ben benieuwd.
Grootste problemen zitten waarschijnlijk bij de projecten van Nick alleen. Bij dit project had de oom ook belang dat hij er financieel fatsoenlijk uit zou komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')