abonnement Unibet Coolblue
pi_208465566
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is een relevant punt en dat mag je als advocaat naar voren brengen, je bent er voor je client niet voor de samenleving of de nabestaanden.
Absoluut. Zoals je al zegt; die advocaat doet zijn werk, en dat hoort er nou eenmaal bij.

Maar dat staat toch los van enig moreel oordeel over zo'n uitspraak.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208465579
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 14:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik had dat ook gedaan denk ik, maar in verkeerszaken is dat wel echt een uitzondering hoor.
Het zal ook wel een uitzondering zijn dat verdachten in zulke ernstige verkeerszaken de mogelijkheid hebben om snel naar een land te vertrekken wat niet uitlevert.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208465584
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:28 schreef Toine51 het volgende:
Kansloos stuk vreten. Ook nog liegen over het gebeuren. Hoop dat ze hem helemaal kaalplukken.

:r
Hij zit "veilig" in Rusland zijn zakken te vullen.
  maandag 20 maart 2023 @ 14:03:09 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208465585
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Als hij na zijn contract terug komt ..
Anders verkeert hij de rest van zijn leven in ballingschap en kan hij niet naar een land met een uitwisselingsverdrag met Nederland. De hele EU, de VS, Noorwegen en Zwitserland en Australie vallen dan dus al af.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208465599
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 14:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Anders verkeert hij de rest van zijn leven in ballingschap en kan hij niet naar een land met een uitwisselingsverdrag met Nederland. De hele EU, de VS, Noorwegen en Zwitserland en Australie vallen dan dus al af.
Blijft de andere helft van de wereld over.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 maart 2023 @ 14:04:37 #31
408813 crew  trein2000
pi_208465610
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 14:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Anders verkeert hij de rest van zijn leven in ballingschap en kan hij niet naar een land met een uitwisselingsverdrag met Nederland. De hele EU, de VS, Noorwegen en Zwitserland en Australie vallen dan dus al af.
En 3,5 jaar (= 2 jaar en twee maand) is ook geen twintig jaar wat dat betreft. Die komt wel terug, misschien met enige vertraging.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 14:05:54 #32
138438 crew  Pizzakoppo
pi_208465627
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:49 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Schandalig ja!
Advocaten zijn het schuim der aarde en dit soort volk al helemaal
  maandag 20 maart 2023 @ 14:06:57 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208465642
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 14:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En 3,5 jaar (= 2 jaar en twee maand) is ook geen twintig jaar wat dat betreft. Die komt wel terug, misschien met enige vertraging.
Inderdaad, bovendien is hij ook niet zo'n doorgedraaide gek als Promes.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 20 maart 2023 @ 14:25:48 #34
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_208465882
Dat zijn clubgenoten nog met hem willen samenspelen :r

Voetbalcultuur :r :r
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Trouwste user 2022 maandag 20 maart 2023 @ 14:37:48 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_208466005
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Beste/leukste mod 2022 maandag 20 maart 2023 @ 14:41:54 #36
319979 Fok-it
All is well
pi_208466043
quote:
15s.gif Op maandag 20 maart 2023 14:25 schreef junkiesietze het volgende:
Dat zijn clubgenoten nog met hem willen samenspelen :r

Voetbalcultuur :r :r
Rusland ja. Die had in Nederland echt niet meer aan de slag gekund hoor.

Zelfde met Mason Greenwood. Zelfs nu hij mogelijk onschuldig is verklaard wil een gedeelte van Manchester United hem niet in de selectie hebben. En dat ging, niet om te downplayen, om huiselijk geweld.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 20 maart 2023 @ 14:49:46 #37
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208466120
quote:
Vloet draaide zich om toen de familie sprak.
Wat moet ik me hierbij voorstellen en waarom deed hij dit?
Krekker is de bom!
  Trouwste user 2022 maandag 20 maart 2023 @ 14:55:10 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_208466183
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 14:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen en waarom deed hij dit?
Vraag ik me ook af. Om ze in de ogen te kijken ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 20 maart 2023 @ 14:58:40 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208466230
twitter


Aparte take wel.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 15:54:29 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208467037
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:17 schreef tong80 het volgende:
Zijn advocaat Erik Thomas suggereerde dat het ook kan zijn dat Gio geen gordel om had toen het ongeluk gebeurde.
deze man -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_208467071
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:48 schreef Gunner het volgende:
ook dit
[..]
:r

Alsof het dan ineens okay is.
Een advocaat doet er natuurlijk alles aan om te zorgen dat zijn cliënt strafvermindering krijgt.
pi_208467162
Die gaat dikke vriendjes worden met Quincy P
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  maandag 20 maart 2023 @ 16:52:44 #43
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208467918
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 15:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Een advocaat doet er natuurlijk alles aan om te zorgen dat zijn cliënt strafvermindering krijgt.
Dat snap ik, maar hoe doe je dat door een volstrekte (ongepaste) aanname te doen.

als ouder zou je zo'n vent toch een stomp geven in die rechtzaal
  Spellchecker maandag 20 maart 2023 @ 16:54:38 #44
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208467952
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2023 16:52 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar hoe doe je dat door een volstrekte (ongepaste) aanname te doen.

als ouder zou je zo'n vent toch een stomp geven in die rechtzaal
Extra klap in het gezicht van de ouders van Gio :'(
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 maart 2023 @ 12:22:56 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_208478025
Voetballer Rai Vloet zal de straf die hij vermoedelijk gaat krijgen voor het doodrijden van een kind van 4 jaar, gewoon ondergaan. ,,Ik heb geen enkele aanwijzing dat dat niet zo is”, zegt zijn advocaat Erik Thomas, die hem maandag bijstond in de rechtbank Haarlem, waar Vloet 3,5 jaar cel hoorde eisen. Maar wat bedoelde Thomas met de opmerking dat Vloet zich ‘te zijner tijd’ zal melden voor het uitzitten van zijn straf?



Want dat zei Thomas tijdens de zitting. Eerder hadden de nabestaanden van de 4-jarige Gio laten weten bang te zijn dat Vloet in Rusland zal blijven en zo zijn straf zal willen ontlopen. Dat laatste is zeker niet het geval, zegt Thomas. ,,Hij zal zich te zijner tijd melden.”

Maar ook die zin leidde tot enige verontwaardiging. Blijft Vloet dan tot in de lengte van dagen veilig in Rusland voetballen (waar justitie hem niet kan oppakken) om zich dan na zijn carrière te melden bij de gevangenis? ,,Nee, zo was het zeker niet bedoeld”, zegt Thomas. ,,Wat ik bedoelde is: stel nou dat hij een echt onredelijke straf krijgt van zeven jaar cel of zo? Dan zóúden we in hoger beroep kunnen gaan. Of, andersom, hij krijgt een heel lage straf en het Openbaar Ministerie gaat in beroep. Dan dient dat beroep dus eerst en daarna zal hij gewoon zijn eventuele straf komen uitzitten.”

Carrière langs tal van clubs
Rai Vloet is 27 jaar. Zijn profcarrière liep al langs tal van clubs. Hij was succesvol bij Heracles toen hij in november 2021 onder invloed van alcohol en met hoge snelheid op de A4 een andere auto ramde waarbij een 4-jarig jongetje overleed. Omdat hij daarna in Nederland werd uitgekotst, tekende hij een contract bij een club in Kazachstan, inmiddels voetbalt hij in Rusland bij FK Oeral.

Vloet was maandag ook bij de rechtszaak aanwezig. Hij zei tijdens de zitting dat hij niet bezig is een Russisch paspoort te bemachtigen. In theorie had hij maandag gearresteerd kunnen worden, de advocaat van de nabestaanden hamerde daar ook op, maar het Openbaar Ministerie vond dat niet nodig en vertrouwt erop dat hij zich bij een eventuele straf gewoon komt melden.

Thomas kan zich na een definitief vonnis (3 april) wel voorstellen dat Vloet overweegt ‘om persoonlijke redenen’ in beroep te gaan. ,,Bij het beoordelen van een eventueel hoger beroep komen, zoals in alle strafzaken, alle aspecten aan de orde: juridische, persoonlijke en zakelijke. Het tijdstip van het uitzitten van de straf is domweg niet te voorspellen, maar één ding is zeker. Cliënt neemt zijn verantwoordelijkheid en stelt niks uit.”

Thomas benadrukt ook nog maar eens dat Vloets contract ver weg in Kazachstan en Rusland geen vlucht is, maar puur ingegeven door het feit dat er in Nederland en omringende landen geen club meer is die hem wil hebben na het veroorzaken van dat dramatische ongeluk.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-ondergaan~a5c6f4aa/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_208479078
quote:
88s.gif Op maandag 20 maart 2023 15:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
deze man -O-
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Dit is toch gewoon wat een advocaat moet doen?
pi_208479835
Hoge eis in vergelijking met deze aanrijding met twee doden tot gevolg.

twitter


https://www.om.nl/actueel(...)wee-doden-tot-gevolg
pi_208772126
Justitie en Rai Vloet gaan beide in hoger beroep

quote:
Voetballer Rai Vloet uit Schijndel gaat in hoger beroep tegen de celstraf die hij ontving voor het doodrijden van de 4-jarige Gio Roos. Eerder meldde justitie al dat ze in hoger beroep gaat tegen de straf van 2,5 jaar cel. De advocaat van Vloet zegt tegen BN DeStem dat zij daarom nu zelf ook in beroep gaan.

De advocaat legt aan de krant uit dat hij op die manier wil voorkomen dat de straf onherroepelijk wordt als justitie het hoger beroep intrekt.

De profvoetballer veroorzaakte een ongeluk op de A4 waarbij de kleuter om het leven kwam. De rechtbank in Haarlem legde Vloet 2,5 jaar celstraf op. Het Openbaar Ministerie (OM) had een jaar meer geëist en gaat nu in hoger beroep. Waarom het OM in beroep gaat is nog onduidelijk.

Nabestaanden teleurgesteld
De nabestaanden van de doodgereden Gio waren eerder al teleurgesteld over de straf die Rai kreeg. "Het is pijnlijk", zei de advocaat van de nabestaanden. "De rechter spreekt van oprecht berouw bij Vloet. De nabestaanden hebben dat niet zo ervaren. Vloet heeft ze op de zitting niet eens in de ogen gekeken."

De advocate van de nabestaanden noemde de strafverlaging van een jaar 'erg fors'. "De rechtbank spreekt van roekeloosheid, de zwaarste vorm van schuld. Dan had ze de strafeis van het OM moeten omarmen."

https://www.omroepbrabant(...)drijden-4-jarige-gio
Rai Vloet in hoger beroep tegen straf voor doodrijden Gio (4): ‘Omdat ook justitie in beroep gaat’

quote:
Profvoetballer Rai Vloet gaat in hoger beroep tegen de celstraf die hij kreeg van de rechtbank in Haarlem voor het veroorzaken van een auto-ongeluk waarbij een 4-jarig jongetje overleed. Dat laat zijn advocaat Erik Thomas weten aan deze site. ,,We moeten wel, nu ook het Openbaar Ministerie in hoger beroep gaat.’’

Thomas reageert daarmee op een bericht dat hij vandaag kreeg van het Openbaar Ministerie dat beroep zal worden aangetekend tegen de straf die Rai Vloet 3 april kreeg: 2,5 jaar cel. Justitie had in maart tijdens de behandeling van de zaak 3,5 jaar cel geëist. De straf pakte dus een jaar lager uit.

Waarom justitie in beroep gaat, is nog onduidelijk. Justitie in Noord-Holland heeft nog geen bericht naar buiten gebracht en wil nog niet reageren. Beide partijen hebben tot en met maandag de tijd om beroep aan te tekenen en kunnen dat ook nog intrekken tot en met die dag. ,,En als zij het intrekken op het laatste moment en wij hebben niks ingediend, dan is de straf ineens onherroepelijk’’, zegt Thomas. ,,Daarom zullen wij nu ook hoger beroep aantekenen.’’

200 kilometer per uur
De nu 27-jarige Vloet reed in november 2021 op de A4 bij Hoofddorp rond de 200 kilometer per uur én had te veel gedronken. Hij was op een feestje geweest. Op de A4 knalde hij op de auto van een gezin. De 4-jarige Gio raakte zo ernstig gewond door de klap dat hij kort daarna overleed. Vloet loog in eerste instantie over wie er achter het stuur zat, hij was samen met een vriend.

Rai Vloet speelde op dat moment voor Heracles, maar moest door dit incident vertrekken en voetbalt nu ver weg in Rusland bij FK Oeral. Zijn contract loopt nog tot eind volgend jaar. Hij kan in principe wegblijven omdat de Nederlandse justitie hem niet in Rusland kan arresteren en het bijna onmogelijk is geworden hem te laten uitleveren. Vloet heeft echter al eerder laten weten dat hij zijn straf gewoon wil uitzitten en geen ‘voortvluchtige’ wil worden.

Toch zal het uitzitten van zijn celstraf waarschijnlijk het einde van zijn carrière betekenen. Als er geen hoger beroep zou komen, had Vloet normaal gesproken binnen enkele maanden een oproep gekregen om aan zijn celstraf te beginnen. Hij kan in theorie ook gewoon wegblijven tot aan het eind van zijn contract bij FK Oeral en dan naar Nederland komen.

https://www.bndestem.nl/b(...)eroep-gaat~a50630fb/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')