Lol.quote:Volgens Thomas komt Vloet zijn eventuele celstraf wel gewoon uitzitten, maar ‘te zijner tijd’. ,,Hij heeft een contract bij zijn club.”
Dit.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:28 schreef Toine51 het volgende:
Kansloos stuk vreten. Ook nog liegen over het gebeuren. Hoop dat ze hem helemaal kaalplukken.
quote:Zijn advocaat Erik Thomas suggereerde dat het ook kan zijn dat Gio geen gordel om had toen het ongeluk gebeurde.
Kunnen en mogen zijn twee verschillende dingen. Zolang hij in Rusland blijft...quote:Op maandag 20 maart 2023 13:47 schreef probeer het volgende:
Hoezo dan dat 'te zijner tijd een eventuele celstraf eens uit te zitten'? Kan en mag dat gewoon?
Die man doet zijn werk. Niets schandaligs aan.quote:
Objection your honour, speculation.....quote:Op maandag 20 maart 2023 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die man doet zijn werk. Niets schandaligs aan.
Het is hier Amerika niet.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:51 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Objection your honour, speculation.....
Nu lijkt me eerst een paar jaar gedwongen in dit Rusland bivakkeren in de wetenschap dat je daarna nog een gevangenisstraf van een paar jaar moet uitzitten ook bepaald geen pretje.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kunnen en mogen zijn twee verschillende dingen. Zolang hij in Rusland blijft...
Iets roeptoeteren zonder daarvoor bewijs te leveren mag hier ook niet.quote:
quote:Op maandag 20 maart 2023 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kunnen en mogen zijn twee verschillende dingen. Zolang hij in Rusland blijft...
Hij is nu toch hier?quote:Vloet voetbalt tegenwoordig in Rusland, maar is wel naar de rechtszaak gekomen.
Prima moment om te zeggen "OK, nou dan zetten we uw cliënt nu alvast in voorarrest." om hem meteen geboeid af te voeren.quote:Volgens Thomas komt Vloet zijn eventuele celstraf wel gewoon uitzitten, maar ‘te zijner tijd’. ,,Hij heeft een contract bij zijn club.”
Als je 'je werk doet' kan dat niet onfatsoenlijk of onethisch zijn?quote:Op maandag 20 maart 2023 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die man doet zijn werk. Niets schandaligs aan.
Bron? Een strafadvocaat hoeft heel weinig te bewijzen, dat is aan rechter en OM. Maar ik begreep dat er in dit geval een verklaring van een politieagent was dat hij het jongetje zo uit de stoel had kunnen halen, is de advocaat van mening dat de verwondingen van het jongetje aanleiding geven voor deze stelling en mankeerde zijn zusje niets. Dus helemaal ongefundeerd is het ook niet.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Iets roeptoeteren zonder daarvoor bewijs te leveren mag hier ook niet.
Als hij na zijn contract terug komt ..quote:Op maandag 20 maart 2023 13:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu lijkt me eerst een paar jaar gedwongen in dit Rusland bivakkeren in de wetenschap dat je daarna nog een gevangenisstraf van een paar jaar moet uitzitten ook bepaald geen pretje.
Het is een relevant punt en dat mag je als advocaat naar voren brengen, je bent er voor je client niet voor de samenleving of de nabestaanden.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Als je 'je werk doet' kan iets niet onfatsoenlijk of onethisch zijn?
Ik had dat ook gedaan denk ik, maar in verkeerszaken is dat wel echt een uitzondering hoor.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:55 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Hij is nu toch hier?
[..]
Prima moment om te zeggen "OK, nou dan zetten we uw cliënt nu alvast in voorarrest." om hem meteen geboeid af te voeren.
Ja gelul. Een Golf GTI is snel, maar ook weer niet zo snel dat je heel even afgeleid bent en dan ineens 200 in plaats van 130 rijdt.quote:Volgens Vloet reed hij in zijn beleving 130 kilometer per uur.
Absoluut. Zoals je al zegt; die advocaat doet zijn werk, en dat hoort er nou eenmaal bij.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is een relevant punt en dat mag je als advocaat naar voren brengen, je bent er voor je client niet voor de samenleving of de nabestaanden.
Het zal ook wel een uitzondering zijn dat verdachten in zulke ernstige verkeerszaken de mogelijkheid hebben om snel naar een land te vertrekken wat niet uitlevert.quote:Op maandag 20 maart 2023 14:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik had dat ook gedaan denk ik, maar in verkeerszaken is dat wel echt een uitzondering hoor.
Hij zit "veilig" in Rusland zijn zakken te vullen.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:28 schreef Toine51 het volgende:
Kansloos stuk vreten. Ook nog liegen over het gebeuren. Hoop dat ze hem helemaal kaalplukken.
Anders verkeert hij de rest van zijn leven in ballingschap en kan hij niet naar een land met een uitwisselingsverdrag met Nederland. De hele EU, de VS, Noorwegen en Zwitserland en Australie vallen dan dus al af.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Als hij na zijn contract terug komt ..
Blijft de andere helft van de wereld over.quote:Op maandag 20 maart 2023 14:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Anders verkeert hij de rest van zijn leven in ballingschap en kan hij niet naar een land met een uitwisselingsverdrag met Nederland. De hele EU, de VS, Noorwegen en Zwitserland en Australie vallen dan dus al af.
En 3,5 jaar (= 2 jaar en twee maand) is ook geen twintig jaar wat dat betreft. Die komt wel terug, misschien met enige vertraging.quote:Op maandag 20 maart 2023 14:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Anders verkeert hij de rest van zijn leven in ballingschap en kan hij niet naar een land met een uitwisselingsverdrag met Nederland. De hele EU, de VS, Noorwegen en Zwitserland en Australie vallen dan dus al af.
Inderdaad, bovendien is hij ook niet zo'n doorgedraaide gek als Promes.quote:Op maandag 20 maart 2023 14:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En 3,5 jaar (= 2 jaar en twee maand) is ook geen twintig jaar wat dat betreft. Die komt wel terug, misschien met enige vertraging.
quote:
Rusland ja. Die had in Nederland echt niet meer aan de slag gekund hoor.quote:Op maandag 20 maart 2023 14:25 schreef junkiesietze het volgende:
Dat zijn clubgenoten nog met hem willen samenspelen
Voetbalcultuur![]()
Wat moet ik me hierbij voorstellen en waarom deed hij dit?quote:Vloet draaide zich om toen de familie sprak.
Vraag ik me ook af. Om ze in de ogen te kijken ?quote:Op maandag 20 maart 2023 14:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen en waarom deed hij dit?
deze manquote:Op maandag 20 maart 2023 13:17 schreef tong80 het volgende:
Zijn advocaat Erik Thomas suggereerde dat het ook kan zijn dat Gio geen gordel om had toen het ongeluk gebeurde.
Een advocaat doet er natuurlijk alles aan om te zorgen dat zijn cliënt strafvermindering krijgt.quote:
Dat snap ik, maar hoe doe je dat door een volstrekte (ongepaste) aanname te doen.quote:Op maandag 20 maart 2023 15:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Een advocaat doet er natuurlijk alles aan om te zorgen dat zijn cliënt strafvermindering krijgt.
Extra klap in het gezicht van de ouders van Gioquote:Op maandag 20 maart 2023 16:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar hoe doe je dat door een volstrekte (ongepaste) aanname te doen.
als ouder zou je zo'n vent toch een stomp geven in die rechtzaal
Rai Vloet in hoger beroep tegen straf voor doodrijden Gio (4): ‘Omdat ook justitie in beroep gaat’quote:Voetballer Rai Vloet uit Schijndel gaat in hoger beroep tegen de celstraf die hij ontving voor het doodrijden van de 4-jarige Gio Roos. Eerder meldde justitie al dat ze in hoger beroep gaat tegen de straf van 2,5 jaar cel. De advocaat van Vloet zegt tegen BN DeStem dat zij daarom nu zelf ook in beroep gaan.
De advocaat legt aan de krant uit dat hij op die manier wil voorkomen dat de straf onherroepelijk wordt als justitie het hoger beroep intrekt.
De profvoetballer veroorzaakte een ongeluk op de A4 waarbij de kleuter om het leven kwam. De rechtbank in Haarlem legde Vloet 2,5 jaar celstraf op. Het Openbaar Ministerie (OM) had een jaar meer geëist en gaat nu in hoger beroep. Waarom het OM in beroep gaat is nog onduidelijk.
Nabestaanden teleurgesteld
De nabestaanden van de doodgereden Gio waren eerder al teleurgesteld over de straf die Rai kreeg. "Het is pijnlijk", zei de advocaat van de nabestaanden. "De rechter spreekt van oprecht berouw bij Vloet. De nabestaanden hebben dat niet zo ervaren. Vloet heeft ze op de zitting niet eens in de ogen gekeken."
De advocate van de nabestaanden noemde de strafverlaging van een jaar 'erg fors'. "De rechtbank spreekt van roekeloosheid, de zwaarste vorm van schuld. Dan had ze de strafeis van het OM moeten omarmen."
https://www.omroepbrabant(...)drijden-4-jarige-gio
quote:Profvoetballer Rai Vloet gaat in hoger beroep tegen de celstraf die hij kreeg van de rechtbank in Haarlem voor het veroorzaken van een auto-ongeluk waarbij een 4-jarig jongetje overleed. Dat laat zijn advocaat Erik Thomas weten aan deze site. ,,We moeten wel, nu ook het Openbaar Ministerie in hoger beroep gaat.’’
Thomas reageert daarmee op een bericht dat hij vandaag kreeg van het Openbaar Ministerie dat beroep zal worden aangetekend tegen de straf die Rai Vloet 3 april kreeg: 2,5 jaar cel. Justitie had in maart tijdens de behandeling van de zaak 3,5 jaar cel geëist. De straf pakte dus een jaar lager uit.
Waarom justitie in beroep gaat, is nog onduidelijk. Justitie in Noord-Holland heeft nog geen bericht naar buiten gebracht en wil nog niet reageren. Beide partijen hebben tot en met maandag de tijd om beroep aan te tekenen en kunnen dat ook nog intrekken tot en met die dag. ,,En als zij het intrekken op het laatste moment en wij hebben niks ingediend, dan is de straf ineens onherroepelijk’’, zegt Thomas. ,,Daarom zullen wij nu ook hoger beroep aantekenen.’’
200 kilometer per uur
De nu 27-jarige Vloet reed in november 2021 op de A4 bij Hoofddorp rond de 200 kilometer per uur én had te veel gedronken. Hij was op een feestje geweest. Op de A4 knalde hij op de auto van een gezin. De 4-jarige Gio raakte zo ernstig gewond door de klap dat hij kort daarna overleed. Vloet loog in eerste instantie over wie er achter het stuur zat, hij was samen met een vriend.
Rai Vloet speelde op dat moment voor Heracles, maar moest door dit incident vertrekken en voetbalt nu ver weg in Rusland bij FK Oeral. Zijn contract loopt nog tot eind volgend jaar. Hij kan in principe wegblijven omdat de Nederlandse justitie hem niet in Rusland kan arresteren en het bijna onmogelijk is geworden hem te laten uitleveren. Vloet heeft echter al eerder laten weten dat hij zijn straf gewoon wil uitzitten en geen ‘voortvluchtige’ wil worden.
Toch zal het uitzitten van zijn celstraf waarschijnlijk het einde van zijn carrière betekenen. Als er geen hoger beroep zou komen, had Vloet normaal gesproken binnen enkele maanden een oproep gekregen om aan zijn celstraf te beginnen. Hij kan in theorie ook gewoon wegblijven tot aan het eind van zijn contract bij FK Oeral en dan naar Nederland komen.
https://www.bndestem.nl/b(...)eroep-gaat~a50630fb/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |