Dan als je het bericht hebt gekregen contact opnemen met rechtsbijstand of vakbond. Ze kunnen je adviseren deze situatiequote:Op zondag 19 maart 2023 12:41 schreef Queller het volgende:
Een reorganisatie kan natuurlijk niet on hold worden gezet omdat iemand met zwangerschapsverlof is. Dus ja, mij lijkt dat ze je hier tijdens zo'n langdurend verlof mee mogen 'lastigvallen'.
Ik zou rustig afwachten tot ze zelf direct de informatie ontvangt. Je druk maken over wat iemand via via komt melden heeft niet zo heel veel zin.
Nou ja via via. Die zit in de ORquote:Op zondag 19 maart 2023 12:41 schreef Queller het volgende:
Een reorganisatie kan natuurlijk niet on hold worden gezet omdat iemand met zwangerschapsverlof is. Dus ja, mij lijkt dat ze je hier tijdens zo'n langdurend verlof mee mogen 'lastigvallen'.
Ik zou rustig afwachten tot ze zelf direct de informatie ontvangt. Je druk maken over wat iemand via via komt melden heeft niet zo heel veel zin.
Dan is dat toch nog steeds via via? Daarnaast rechtsbijstand of vakbond inderdaad wanneer er informatie ontvangen wordt.quote:
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 19 maart 2023 11:43 schreef alpeko het volgende:
Wat ik lees heb je na je verlof recht op de functie die je had voordat je met verlof ging. Maar geldt dat ook als je functie vanwege een reorganisatie wordt opgeheven?
Ik denk niks. Daarom vraag ik of iemand dat kan adhv Art.646:5, 667:8, 670:2 & 7 van Boek 7, Titel 10 Arbeidsovereenkomsten van het Burgerlijk Wetboekquote:
Nou ja, ik denk dat we allebei wel snappen dat je geen aanspraak kan maken op een functie die niet meer bestaat. Ten tijde van een reorganisatie moet aan de personeelsleden die het betreft een 'passende functie' worden aangeboden, en mag je ook niet zomaar in loon achteruit gaan. Dat geldt niet anders voor iemand die met zwanger- of ouderschapsverlof is, alleen met enige vertraging. Ik zou het eigenlijk ook wel als een vorm van beleefdheid van de werkgever zien dat hij juist tijdens het verlof contact zoekt, omdat je dan waarschijnlijk een stuk meer te kiezen hebt dan wanneer je wacht tot je terug bent. Je kunt ervan vinden wat je wil, maar een werkgever gaat natuurlijk nooit een reorganisatie uitstellen omdat er toevallig iemand bezig is met het krijgen van een kind.quote:Op zondag 19 maart 2023 13:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik denk niks. Daarom vraag ik of iemand dat kan adhv Art.646:5, 667:8, 670:2 & 7 van Boek 7, Titel 10 Arbeidsovereenkomsten van het Burgerlijk Wetboek
Dan nog. De OR (of iemand van) is niet degene die hiermee naar buiten hoort te komen (niet heel sjiek; ik neem aan dat de leden van de OR vertrouwelijk horen om te gaan met vertrouwelijke informatie). Dus ook niet degene op wie je af moet gaan om in je paniekaanval te schieten. Gewoon afwachten wat er komt.quote:
Dank. Al gaan die artikelen niet specifiek over je rechten bij terugkeer van verlof.quote:Op zondag 19 maart 2023 16:08 schreef Visualthinker het volgende:
Lees hier eens doorheen, daar staat al een hoop informatie in die je kan helpen.. https://www.juridischloke(...)en/functiewijziging/ https://www.wybenga-advoc(...)niet-zomaar-aanvaard https://www.arbeidsrechte(...)-rotation-personeel/
Volgens mij staat je persoonlijke situatie (zwangerschapsverlof) daar los van, de plannen worden doorgevoerd en jij/jullie kunnen daar bezwaar tegen maken zoals elke andere collega in het zelfde schuitje. Verlof in welke vorm dan ook maakt je niet bijzonderder dan een werknemer zonder verlof. Ik adviseer dat je jezelf goed laat informeren over de gang van zaken bij de werkgever, probeer een vinger aan de pols te houden, en neem op tijd actie door eventueel een jurist of bond in te schakelen.quote:Op zondag 19 maart 2023 16:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dank. Al gaan die artikelen niet specifiek over je rechten bij terugkeer van verlof.
Mjaquote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:28 schreef alpeko het volgende:
Inmiddels is ze op de hoogte gesteld van het feit met daarbij de keuze om do mee te doen aan overleg over functietransitie of anders na verlof geen invloed op waar ze terecht komt.
Daar gaat het wel op uitdraaien al is solliciteren tijdens je verlof niet het eerste waar je mee bezig wilt zijn natuurlijk. Werken wel met schalen maar je blijft dus in dezelfde schaal als je bij de 50% hoort die doorstroomt naar de zwaardere functie. Ja ook als je volledig terug in het veld moet maar dan kunnen ze je overal neerzetten. Feitelijk is dit gewoon een verkapte manier om van duur personeel af te komen. Die gaan wel lopen natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:19 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Mja
Mooi moment om verder te kijken imho In de zorg zoeken ze overal volk. En meewerken met traject voor zolang dat dan duurt.
Werken ze niet met schalen? Gezien andere functie, meer verantwoordelijkheden, zelfde loon verhaal?
Mja worden er ook mensen ontslagen?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar gaat het wel op uitdraaien al is solliciteren tijdens je verlof niet het eerste waar je mee bezig wilt zijn natuurlijk. Werken wel met schalen maar je blijft dus in dezelfde schaal als je bij de 50% hoort die doorstroomt naar de zwaardere functie. Ja ook als je volledig terug in het veld moet maar dan kunnen ze je overal neerzetten. Feitelijk is dit gewoon een verkapte manier om van duur personeel af te komen. Die gaan wel lopen natuurlijk.
Ook lekker bijtijds gecommuniceerd. 1,5 dag voor de bijeenkomst. Succes met oppas regelen. Of met afspraken met cliënten verplaatsen voor degene die werken voor je bedrijf.
Ontslagen weten we nog niet. Maar goed ze hebben regioteams met nu nog per team (afhankelijk van de grootte van het team) meerdere teamleiders. De teamleider functie per regio vervalt en schuift op naar een functie die teamleider is over meerdere regio's. Dus van die teamleiders daarvan moet de helft iets anders gaan doen. Contract laat ook ruimte voor dat dat elders in het land is.quote:Op woensdag 22 maart 2023 00:20 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Mja worden er ook mensen ontslagen?
Het lijkt nu gewoon op een verandering in de manier van werken. Van een groep mixed skills medewerkers naar een grotere? Groep uitvoerend, en minder leidinggevend personeel.
Bij mij niet uiteraard. Al staat het in schril contrast met hoe het er bij mij zelf aan toe gaat. Mijn werkgever komt mee helpen met verhuizen en klussen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 15:34 schreef Mrmime het volgende:
Ik proef ook wel wat onderhuidse frustratie richting werkgever, klopt dat?
Volgens mij is dit een mooi natuurlijk moment om eens buiten de deur te gaan kijken.
Ja dat snap ik. Je laat wat en je krijgt wat in dit soort situaties. Succes en sterkte met keuzes maken.quote:Op woensdag 22 maart 2023 17:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Bij mij niet uiteraard. Al staat het in schril contrast met hoe het er bij mij zelf aan toe gaat. Mijn werkgever komt mee helpen met verhuizen en klussen.
Bij mijn vriendin ongetwijfeld. En die gaat ook wel inzien dat ze elders moet kijken maar het doet pijn dat ze meerdere mensen wellicht niet meer zal zien.
Succes met ze te vindenquote:Op woensdag 22 maart 2023 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Lijkt me verschrikkelijk met veel vrouwen op key-posities in de psychiatrische zorg, dan zijn ze ineens maanden weg op verlof.
Poah hoe plan je dat allemaal. Ipv 2 vrouwen zou je aan 1 goede man genoeg hebben qua invulling op de langere duur.
Die man gaat tegenwoordig na het geboorteverlof (1 week) genieten van aanvullend geboorteverlof (5 weken) om er vervolgens in één ruk het betaald ouderschapsverlof (9 weken) achteraan te drukken. Dan denk je dat je het hebt gehad, maar dan zijn ze van de leg, omdat die 15 weken helemaal zo leuk niet waren als ze zich aanvankelijk hadden voorgesteld.quote:Op woensdag 22 maart 2023 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Lijkt me verschrikkelijk met veel vrouwen op key-posities in de psychiatrische zorg, dan zijn ze ineens maanden weg op verlof.
Poah hoe plan je dat allemaal. Ipv 2 vrouwen zou je aan 1 goede man genoeg hebben qua invulling op de langere duur.
Hier staan de meesten na 3 dagen alweer op kantoor of ze aub mogen werken.quote:Op donderdag 23 maart 2023 17:42 schreef Queller het volgende:
[..]
Die man gaat tegenwoordig na het geboorteverlof (1 week) genieten van aanvullend geboorteverlof (5 weken) om er vervolgens in één ruk het betaald ouderschapsverlof (9 weken) achteraan te drukken. Dan denk je dat je het hebt gehad, maar dan zijn ze van de leg, omdat die 15 weken helemaal zo leuk niet waren als ze zich aanvankelijk hadden voorgesteld.
Iddquote:Op donderdag 23 maart 2023 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier staan de meesten na 3 dagen alweer op kantoor of ze aub mogen werken.
Waarschijnlijk is de uitwerking maar net bekend en willen ze zo spoedig mogelijk het personeel informeren.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:11 schreef alpeko het volgende:
Ook lekker bijtijds gecommuniceerd. 1,5 dag voor de bijeenkomst. Succes met oppas regelen. Of met afspraken met cliënten verplaatsen voor degene die werken voor je bedrijf.
Kan meespelen. Ze moeten voor morgen hun 1e en 2e keuze doorgeven op een formulier met vragen van 5 kantjes en een hun cv meesturen. En dan volgende week een pitch houden. Dus dat is een leuk avondje voor degene die vandaag en morgen moeten werken. M.i. geen hele fatsoenlijke termijn.quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:49 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de uitwerking maar net bekend en willen ze zo spoedig mogelijk het personeel informeren.
Je kan ook een maand wachten. Dan weet je zeker dat er een maand onvrede is door alle roddels.
Dat, en het verbaast mij ook niks dat zorg peperduur is. Regioteams, vrouwen, geklaag, een grote geld verbranderij aan.quote:Op woensdag 22 maart 2023 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou, ik heb alleen maar mannen in mijn team en allemaal nemen ze alle mogelijke ouderschapsverloven op. Ik gun het ze, maar het is gekmakendquote:Op woensdag 22 maart 2023 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat zij ^^ zegt. Het verlies aan capaciteit is amper op te vangen. Heel naar.quote:Op woensdag 29 maart 2023 15:19 schreef Tinkepink het volgende:
Nou, ik heb alleen maar mannen in mijn team en allemaal nemen ze alle mogelijke ouderschapsverloven op. Ik gun het ze, maar het is gekmakend
Ik heb het (nog) niet gedaan. Lever toch wel wat in anders. En werk gewoon vaker thuis. Meedenkende werkgever.quote:Op woensdag 29 maart 2023 15:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou, ik heb alleen maar mannen in mijn team en allemaal nemen ze alle mogelijke ouderschapsverloven op. Ik gun het ze, maar het is gekmakend
Bij ons op het werk idem. Mannen die geboorte verlof en ouderschapsverlof opnemen. De vrouwen nog niet gezien hiervoor.quote:Op woensdag 29 maart 2023 15:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gewoon zo doen als in Scandinavië, daar vindt iedereen het normaal en gezien de planbaarheid ervan ook prima uit te voeren zonder gemiep naar vrouwen óf mannen eroverquote:Op woensdag 29 maart 2023 17:57 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat zij ^^ zegt. Het verlies aan capaciteit is amper op te vangen. Heel naar.
Hoe stel je 'gewoon doen' voor? En het 'ook prima uit te voeren'?quote:Op zondag 2 april 2023 12:29 schreef Molo het volgende:
Gewoon zo doen als in Scandinavië, daar vindt iedereen het normaal en gezien de planbaarheid ervan ook prima uit te voeren zonder gemiep naar vrouwen óf mannen erover
Zwangerschap is geplande afwezigheid erna voor zowel man als vrouw. Prima te managen dus als je van uit beide kanten (werknemer en werkgever) tijdig regeltquote:Op zondag 2 april 2023 12:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Hoe stel je 'gewoon doen' voor? En het 'ook prima uit te voeren'?
Nog een update. Ze heeft ontslag genomen. Met in achtneming van 2 maanden opzegtermijn. Zeiden ze nog doodleuk: 1 maand mag ook vanwege reorganisatiequote:Op zondag 2 april 2023 12:28 schreef Molo het volgende:
Als je vriendin beetje om zichzelf geeft dan ziet ze dit als tijdelijke optie en gaat ze als ze fit genoeg is lekker solliciteren.
Zo moet je niet met je om laten gaan, grenzen stellen daar aan is hartstikke nodig en nuttig
Kansen zat met haar competenties
Smeerlappen.quote:Op zondag 2 april 2023 14:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nog een update. Ze heeft ontslag genomen. Met in achtneming van 2 maanden opzegtermijn. Zeiden ze nog doodleuk: 1 maand mag ook vanwege reorganisatieJa dat scheelt ze een maand aan salaris, vakantiegeld en 13e maand. Dat is bovendien nog gewoon haar verlof.
Misschien moet je niet te gemakkelijk denken dat regio's, verschillende momenten, branches, verzorgingsstaten, etc eenvoudig te vergelijken zijnquote:Op zondag 2 april 2023 13:34 schreef Molo het volgende:
Zwangerschap is geplande afwezigheid erna voor zowel man als vrouw. Prima te managen dus als je van uit beide kanten (werknemer en werkgever) tijdig regelt
De onoverkomelijkheden die ik hier vaak hoor hoor ik vanuit die contreien helemaal niet. Dus wellicht kunnen arbeidspartijen eens kijken waarom hen ze daar wel lukt
Dit. De wereld stopt niet met draaien omdat jij de baarmoeder van je vriend gewit hebt.quote:Op zondag 19 maart 2023 12:41 schreef Queller het volgende:
Zwangerschapschap geeft geen speciale rechten.quote:Op zondag 2 april 2023 14:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nog een update. Ze heeft ontslag genomen. Met in achtneming van 2 maanden opzegtermijn. Zeiden ze nog doodleuk: 1 maand mag ook vanwege reorganisatieJa dat scheelt ze een maand aan salaris, vakantiegeld en 13e maand. Dat is bovendien nog gewoon haar verlof.
Al meerdere in het team - waarvan de functie blijft bestaan - hebben ook al aangegeven verder te gaan kijken. Te veel onrust.
Datzelfde geldt wellicht ook voor het niet complexer maken dan het isquote:Op zondag 2 april 2023 15:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Misschien moet je niet te gemakkelijk denken dat regio's, verschillende momenten, branches, verzorgingsstaten, etc eenvoudig te vergelijken zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |