abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208449321
Iemand hier verstand van zaken als het om arbeidsrecht gaat? Ik kan wel artikelen vinden dat je werkgever je niet kan ontslaan tijdens je verlof maar hoe zit dat met een verplichte functiewijziging?

Dit is de casus.

Mijn vriendin is met zwangerschapsverlof. Onze kleine is in januari geboren. Nog tot april recht op verlof en daarna nog extra weken ouderschapsverlof opgenomen.
Ze heeft een hoofdzakelijk teamleidende functie. Met af en toe huisbezoeken bij cliënten. Via een collega met dezelfde functie heeft ze gehoord dat haar functie komt te vervallen. Reorganisatie. Ze schijnt binnenkort (tijdens haar verlof dus) gebeld te worden met het verzoek om te kiezen. Tussen terug naar het “veld” (voor hetzelfde salaris dan uiteraard). Een stap terug qua verantwoordelijkheden. Of solliciteren op een coördinator rol maar dan met veel meer mensen onder je. Van de huidige in haar functie kan ca 50% naar die functie doorgroeien. Zwaarder werk want meer mensen onder je. Salaris: gelijk. Geen opslag. Kortom een reorganisatie. Het moet goedkoper. Leve de zorg.

Mijn vragen:

- Mag je tijdens je verlof wel lastig gevallen worden met deze keuze? Ze schijnt volgens de verhalen dan nl binnen enkele weken een keuze te moeten maken.

- Wat ik lees heb je na je verlof recht op de functie die je had voordat je met verlof ging. Maar geldt dat ook als je functie vanwege een reorganisatie wordt opgeheven?

Iemand advies? Lastig om een functie op te eisen die, zodra ze weer begint met werken, er niet meer is natuurlijk. Wat zijn je rechten?

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 19-03-2023 11:50:43 ]
pi_208450162
Een reorganisatie kan natuurlijk niet on hold worden gezet omdat iemand met zwangerschapsverlof is. Dus ja, mij lijkt dat ze je hier tijdens zo'n langdurend verlof mee mogen 'lastigvallen'.

Ik zou rustig afwachten tot ze zelf direct de informatie ontvangt. Je druk maken over wat iemand via via komt melden heeft niet zo heel veel zin.
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 12:50:49 #3
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208450258
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:41 schreef Queller het volgende:
Een reorganisatie kan natuurlijk niet on hold worden gezet omdat iemand met zwangerschapsverlof is. Dus ja, mij lijkt dat ze je hier tijdens zo'n langdurend verlof mee mogen 'lastigvallen'.

Ik zou rustig afwachten tot ze zelf direct de informatie ontvangt. Je druk maken over wat iemand via via komt melden heeft niet zo heel veel zin.
Dan als je het bericht hebt gekregen contact opnemen met rechtsbijstand of vakbond. Ze kunnen je adviseren deze situatie
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208450635
quote:

Nou ja via via. Die zit in de OR ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 19-03-2023 13:26:04 ]
pi_208450648
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:20 schreef alpeko het volgende:

[..]
Nou ia via via. Die zit in de OR ;)
Dan is dat toch nog steeds via via? Daarnaast rechtsbijstand of vakbond inderdaad wanneer er informatie ontvangen wordt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 19 maart 2023 @ 13:23:52 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208450669
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:43 schreef alpeko het volgende:
Wat ik lees heb je na je verlof recht op de functie die je had voordat je met verlof ging. Maar geldt dat ook als je functie vanwege een reorganisatie wordt opgeheven?
Wat denk je zelf?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208450745
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?
Ik denk niks. Daarom vraag ik of iemand dat kan adhv Art.646:5, 667:8, 670:2 & 7 van Boek 7, Titel 10 Arbeidsovereenkomsten van het Burgerlijk Wetboek
  zondag 19 maart 2023 @ 13:35:46 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208450806
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:31 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik denk niks. Daarom vraag ik of iemand dat kan adhv Art.646:5, 667:8, 670:2 & 7 van Boek 7, Titel 10 Arbeidsovereenkomsten van het Burgerlijk Wetboek
Nou ja, ik denk dat we allebei wel snappen dat je geen aanspraak kan maken op een functie die niet meer bestaat. Ten tijde van een reorganisatie moet aan de personeelsleden die het betreft een 'passende functie' worden aangeboden, en mag je ook niet zomaar in loon achteruit gaan. Dat geldt niet anders voor iemand die met zwanger- of ouderschapsverlof is, alleen met enige vertraging. Ik zou het eigenlijk ook wel als een vorm van beleefdheid van de werkgever zien dat hij juist tijdens het verlof contact zoekt, omdat je dan waarschijnlijk een stuk meer te kiezen hebt dan wanneer je wacht tot je terug bent. Je kunt ervan vinden wat je wil, maar een werkgever gaat natuurlijk nooit een reorganisatie uitstellen omdat er toevallig iemand bezig is met het krijgen van een kind.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208450865
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:20 schreef alpeko het volgende:
Dan nog. De OR (of iemand van) is niet degene die hiermee naar buiten hoort te komen (niet heel sjiek; ik neem aan dat de leden van de OR vertrouwelijk horen om te gaan met vertrouwelijke informatie). Dus ook niet degene op wie je af moet gaan om in je paniekaanval te schieten. Gewoon afwachten wat er komt.
pi_208453050
Ik zou gewoon eerst een officieel bericht afwachten.

Een reorganisatie gaat niet wachten tot dat alle werknemers van het te reorganiseren onderdeel present zijn. Anders zou je nooit kunnen reorganiseren as iemand ziek of met verlof is.
  zondag 19 maart 2023 @ 16:08:24 #11
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_208454254
quote:
Dank. Al gaan die artikelen niet specifiek over je rechten bij terugkeer van verlof.
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 16:52:25 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_208454273
Is het allemaal al algemeen bekend dan? Want dat OR-lid mag dat helemaal niet zo naar buiten brengen, als het nog in vertrouwen is gedeeld...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_208454324
Je hebt niet meer, minder, of andere rechten tijdens een verlofperiode. Hooguit kan wat coulance toegepast worden dat de bedenktijd iets verruimd wordt zodat je niet in je kraambed de keus voor een functie hoeft te maken.
Alius aliud dicit
pi_208454332
Lekker integere OR trouwens.
Alius aliud dicit
  zondag 19 maart 2023 @ 17:06:51 #16
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_208454516
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 16:50 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dank. Al gaan die artikelen niet specifiek over je rechten bij terugkeer van verlof.
Volgens mij staat je persoonlijke situatie (zwangerschapsverlof) daar los van, de plannen worden doorgevoerd en jij/jullie kunnen daar bezwaar tegen maken zoals elke andere collega in het zelfde schuitje. Verlof in welke vorm dan ook maakt je niet bijzonderder dan een werknemer zonder verlof. Ik adviseer dat je jezelf goed laat informeren over de gang van zaken bij de werkgever, probeer een vinger aan de pols te houden, en neem op tijd actie door eventueel een jurist of bond in te schakelen.
  maandag 20 maart 2023 @ 10:57:07 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208463263
Krijg zo vaak als OR lid hersenspinsels van de directie, en daar gaan vaak een hoop iteraties overheen als het al tot een advies of instemming komt.

En de OR mag gewoon de achterban raadplegen bij advies en instemming, zeker als de advies of instemming de achterban betreft. Of dat hier helemaal correct gaat is een 2e, want dat denk ik niet. Dat doe je dan in overleg met de directie om zo de informatiestromen te kunnen beheersen. 1-2tjes tussen OR leden en collega's zijn not done.

Stel de vraag maar terug, in welke fase is de adviesaanvraag is, en als er geen adviesaanvraag is, waarom niet. Als er advies uitgebracht is, wat was dat advies dan? is het UWV erbij betrokken?

En verder gewoon afwachten.

Het terugkeren naar je functie van voor je verlof is natuurlijk alleen van toepassing als de functie nog bestaat als je terug komt ... sowieso wanneer je daar een juridisch probleem van gaat (of moet ...) maken dan ga je niet bij de werkgever blijven wanneer je terug komt van verlof maar met een verstoorde relatie op zoek naar een nieuwe werkgever (met evt. een rechtszaak en een vergoeding natuurlijk).

Qua moeten kiezen kan je denk ik wel zeggen, ik ben met verlof, ik hoor het wel als dat afgelopen is en val me niet lastig. Maar ten eerste is ze niet met ziekte verlof, en dus wel aanspreekbaar/bereikbaar en ten tweede is dat denk ik niet in haar voordeel wanneer je dat standpunt gaat innemen.
Dum de dum
pi_208481289
Inmiddels is ze op de hoogte gesteld van het feit met daarbij de keuze om do mee te doen aan overleg over functietransitie of anders na verlof geen invloed op waar ze terecht komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door alpeko op 21-03-2023 16:42:59 ]
  dinsdag 21 maart 2023 @ 17:19:13 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208482021
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 16:28 schreef alpeko het volgende:
Inmiddels is ze op de hoogte gesteld van het feit met daarbij de keuze om do mee te doen aan overleg over functietransitie of anders na verlof geen invloed op waar ze terecht komt.
Mja

Mooi moment om verder te kijken imho In de zorg zoeken ze overal volk. En meewerken met traject voor zolang dat dan duurt.

Werken ze niet met schalen? Gezien andere functie, meer verantwoordelijkheden, zelfde loon verhaal?
Dum de dum
pi_208482725
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:19 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Mja

Mooi moment om verder te kijken imho In de zorg zoeken ze overal volk. En meewerken met traject voor zolang dat dan duurt.

Werken ze niet met schalen? Gezien andere functie, meer verantwoordelijkheden, zelfde loon verhaal?
Daar gaat het wel op uitdraaien al is solliciteren tijdens je verlof niet het eerste waar je mee bezig wilt zijn natuurlijk. Werken wel met schalen maar je blijft dus in dezelfde schaal als je bij de 50% hoort die doorstroomt naar de zwaardere functie. Ja ook als je volledig terug in het veld moet maar dan kunnen ze je overal neerzetten. Feitelijk is dit gewoon een verkapte manier om van duur personeel af te komen. Die gaan wel lopen natuurlijk.

Ook lekker bijtijds gecommuniceerd. 1,5 dag voor de bijeenkomst. Succes met oppas regelen. Of met afspraken met cliënten verplaatsen voor degene die werken voor je bedrijf.
  Vis een optie? dinsdag 21 maart 2023 @ 22:23:36 #21
70532 loveli
N
pi_208487050
Allemaal vragen die je het beste aan de vakbond kunt stellen.
crap in = crap out
  woensdag 22 maart 2023 @ 00:20:59 #22
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208488381
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:11 schreef alpeko het volgende:

[..]
Daar gaat het wel op uitdraaien al is solliciteren tijdens je verlof niet het eerste waar je mee bezig wilt zijn natuurlijk. Werken wel met schalen maar je blijft dus in dezelfde schaal als je bij de 50% hoort die doorstroomt naar de zwaardere functie. Ja ook als je volledig terug in het veld moet maar dan kunnen ze je overal neerzetten. Feitelijk is dit gewoon een verkapte manier om van duur personeel af te komen. Die gaan wel lopen natuurlijk.

Ook lekker bijtijds gecommuniceerd. 1,5 dag voor de bijeenkomst. Succes met oppas regelen. Of met afspraken met cliënten verplaatsen voor degene die werken voor je bedrijf.
Mja worden er ook mensen ontslagen?

Het lijkt nu gewoon op een verandering in de manier van werken. Van een groep mixed skills medewerkers naar een grotere? Groep uitvoerend, en minder leidinggevend personeel.
Dum de dum
pi_208489743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 00:20 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Mja worden er ook mensen ontslagen?

Het lijkt nu gewoon op een verandering in de manier van werken. Van een groep mixed skills medewerkers naar een grotere? Groep uitvoerend, en minder leidinggevend personeel.
Ontslagen weten we nog niet. Maar goed ze hebben regioteams met nu nog per team (afhankelijk van de grootte van het team) meerdere teamleiders. De teamleider functie per regio vervalt en schuift op naar een functie die teamleider is over meerdere regio's. Dus van die teamleiders daarvan moet de helft iets anders gaan doen. Contract laat ook ruimte voor dat dat elders in het land is.

Maar er is ook geen ruimte voor meer mensen in het veld. Iig niet in de gemeenten waar ze nu werkzaam is. Ze houden een caseload van 85% aan en dat is afgelopen jaar al strenger opgevoerd. Collega werd onlangs op het matje geroepen omdat ze 1 uur te weinig facturabel was geweest. De gemeente bepaalt gewoon het bedrag en de zorgaanbieder moet het daarvoor doen. GGZ. Werkgever staat feitelijk ook met het mes op de keel natuurlijk. Opdrachtgever bepaalt gewoon alles. Kun je het niet leveren dan is er wel een andere aanbieder. Per gemeente verschilt het nog wel sterk. Bij sommige krijgen ze nog wel geld voor een no show. Bij andere gemeenten niet. In die gemeenten is zorg aanbieden dus niet winstgevend op deze manier. En ook e.e.a. aan mismanagement over de afgelopen jaren. Het rommelt al een jaar daar.

Er zullen vast regio's zijn waar nog wel mensen nodig zijn en er zijn er met medewerkers met tijdelijk contract. Maar het blijft dat je een functie wordt teruggezet. Vind het vooral heel treurig dat de kans heel groot is dat ze haar cliënten waar ze jaren kwam, waarschijnlijk niet meer gaat zien. Cliënten, die soms geen cent te makken hebben, waar we kaartjes en cadeautjes van hebben gekregen toen onze zoon werd geboren. Van haar werkgever zelf? Niks. Dit telefoontje gister was het eerste contact. Geen kaartje. Geen belletje. Niks.

Kortom: de info dan maar aanhoren donderdag en lekker verder gaan kijken en eventueel kijken naar de mogelijkheid van een vaststellingsovereenkomst zodat je wat meer tijd hebt om te zoeken naar iets anders.

En ja ik snap dat de werkgever plannen niet gaat uitstellen vanwege een pas bevallen werknemer... beetje lompe reacties van een enkeling hier... maar het doet wel wat met moeder. En kind. Ja, het is verlof maar ze viert geen vakantie of zo. Keizersnede. Pittige eerste weken. Zorgen om de gezondheid van de kleine man. En dan als extraatje zorgen om hoe alles er na je verlof uitziet.
pi_208491518
Ik heb nu even geen inhoudelijke bijdrage maar wil jullie sterkte wensen. ^O^
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_208495116
Ik proef ook wel wat onderhuidse frustratie richting werkgever, klopt dat?

Volgens mij is dit een mooi natuurlijk moment om eens buiten de deur te gaan kijken.
Alius aliud dicit
pi_208496740
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:34 schreef Mrmime het volgende:
Ik proef ook wel wat onderhuidse frustratie richting werkgever, klopt dat?

Volgens mij is dit een mooi natuurlijk moment om eens buiten de deur te gaan kijken.
Bij mij niet uiteraard. Al staat het in schril contrast met hoe het er bij mij zelf aan toe gaat. Mijn werkgever komt mee helpen met verhuizen en klussen.

Bij mijn vriendin ongetwijfeld. En die gaat ook wel inzien dat ze elders moet kijken maar het doet pijn dat ze meerdere mensen wellicht niet meer zal zien.
pi_208498229
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:42 schreef alpeko het volgende:

[..]
Bij mij niet uiteraard. Al staat het in schril contrast met hoe het er bij mij zelf aan toe gaat. Mijn werkgever komt mee helpen met verhuizen en klussen.

Bij mijn vriendin ongetwijfeld. En die gaat ook wel inzien dat ze elders moet kijken maar het doet pijn dat ze meerdere mensen wellicht niet meer zal zien.
Ja dat snap ik. Je laat wat en je krijgt wat in dit soort situaties. Succes en sterkte met keuzes maken.
Alius aliud dicit
pi_208501016
Lijkt me verschrikkelijk met veel vrouwen op key-posities in de psychiatrische zorg, dan zijn ze ineens maanden weg op verlof.
Poah hoe plan je dat allemaal. Ipv 2 vrouwen zou je aan 1 goede man genoeg hebben qua invulling op de langere duur.
Vakman pur sang
pi_208502487
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Lijkt me verschrikkelijk met veel vrouwen op key-posities in de psychiatrische zorg, dan zijn ze ineens maanden weg op verlof.
Poah hoe plan je dat allemaal. Ipv 2 vrouwen zou je aan 1 goede man genoeg hebben qua invulling op de langere duur.
Succes met ze te vinden ;) Plus die hebben tegenwoordig ook recht op in totaal 10 weken verlof.
pi_208506550
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:20 schreef alpeko het volgende:

[..]
Nou, dat OR lid is dan lekker bezig ....
pi_208508356
quote:
Die man gaat tegenwoordig na het geboorteverlof (1 week) genieten van aanvullend geboorteverlof (5 weken) om er vervolgens in één ruk het betaald ouderschapsverlof (9 weken) achteraan te drukken. Dan denk je dat je het hebt gehad, maar dan zijn ze van de leg, omdat die 15 weken helemaal zo leuk niet waren als ze zich aanvankelijk hadden voorgesteld.
pi_208508782
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:42 schreef Queller het volgende:

[..]
Die man gaat tegenwoordig na het geboorteverlof (1 week) genieten van aanvullend geboorteverlof (5 weken) om er vervolgens in één ruk het betaald ouderschapsverlof (9 weken) achteraan te drukken. Dan denk je dat je het hebt gehad, maar dan zijn ze van de leg, omdat die 15 weken helemaal zo leuk niet waren als ze zich aanvankelijk hadden voorgesteld.
Hier staan de meesten na 3 dagen alweer op kantoor of ze aub mogen werken.
Vakman pur sang
  donderdag 23 maart 2023 @ 18:57:20 #33
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208509143
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hier staan de meesten na 3 dagen alweer op kantoor of ze aub mogen werken.
Idd :D

de eerste maanden is het slapen en poepen voor 90% ...

Dat verlof voor de vader zou voor tussen de 1 en 4 moeten zitten. Dan is zo'n kleintje veel leuker (en veel meer onderhoud)
Dum de dum
  donderdag 23 maart 2023 @ 19:49:10 #34
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_208509969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:11 schreef alpeko het volgende:

Waarschijnlijk is de uitwerking maar net bekend en willen ze zo spoedig mogelijk het personeel informeren.

Je kan ook een maand wachten. Dan weet je zeker dat er een maand onvrede is door alle roddels.
Tot nooit .......
pi_208512048
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:49 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Waarschijnlijk is de uitwerking maar net bekend en willen ze zo spoedig mogelijk het personeel informeren.

Je kan ook een maand wachten. Dan weet je zeker dat er een maand onvrede is door alle roddels.
Kan meespelen. Ze moeten voor morgen hun 1e en 2e keuze doorgeven op een formulier met vragen van 5 kantjes en een hun cv meesturen. En dan volgende week een pitch houden. Dus dat is een leuk avondje voor degene die vandaag en morgen moeten werken. M.i. geen hele fatsoenlijke termijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door alpeko op 23-03-2023 22:28:51 ]
  vrijdag 24 maart 2023 @ 00:31:36 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208513106
quote:
Dat, en het verbaast mij ook niks dat zorg peperduur is. Regioteams, vrouwen, geklaag, een grote geld verbranderij aan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 29 maart 2023 @ 15:19:39 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_208581060
quote:
Nou, ik heb alleen maar mannen in mijn team en allemaal nemen ze alle mogelijke ouderschapsverloven op. Ik gun het ze, maar het is gekmakend
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_208583335
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:19 schreef Tinkepink het volgende:
Nou, ik heb alleen maar mannen in mijn team en allemaal nemen ze alle mogelijke ouderschapsverloven op. Ik gun het ze, maar het is gekmakend
Wat zij ^^ zegt. Het verlies aan capaciteit is amper op te vangen. Heel naar.
pi_208583455
quote:

[..]
Ik heb het (nog) niet gedaan. Lever toch wel wat in anders. En werk gewoon vaker thuis. Meedenkende werkgever.

[ Bericht 4% gewijzigd door alpeko op 29-03-2023 18:43:00 ]
pi_208584125
quote:

[..]
Bij ons op het werk idem. Mannen die geboorte verlof en ouderschapsverlof opnemen. De vrouwen nog niet gezien hiervoor.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zondag 2 april 2023 @ 12:28:27 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208628514
Als je vriendin beetje om zichzelf geeft dan ziet ze dit als tijdelijke optie en gaat ze als ze fit genoeg is lekker solliciteren.
Zo moet je niet met je om laten gaan, grenzen stellen daar aan is hartstikke nodig en nuttig
Kansen zat met haar competenties
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 2 april 2023 @ 12:29:31 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208628533
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 17:57 schreef Queller het volgende:

[..]
Wat zij ^^ zegt. Het verlies aan capaciteit is amper op te vangen. Heel naar.
Gewoon zo doen als in Scandinavië, daar vindt iedereen het normaal en gezien de planbaarheid ervan ook prima uit te voeren zonder gemiep naar vrouwen óf mannen erover
pi_208628805
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 12:29 schreef Molo het volgende:
Gewoon zo doen als in Scandinavië, daar vindt iedereen het normaal en gezien de planbaarheid ervan ook prima uit te voeren zonder gemiep naar vrouwen óf mannen erover
Hoe stel je 'gewoon doen' voor? En het 'ook prima uit te voeren'?
  zondag 2 april 2023 @ 13:34:00 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208629440
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 12:45 schreef Queller het volgende:

[..]
Hoe stel je 'gewoon doen' voor? En het 'ook prima uit te voeren'?
Zwangerschap is geplande afwezigheid erna voor zowel man als vrouw. Prima te managen dus als je van uit beide kanten (werknemer en werkgever) tijdig regelt

De onoverkomelijkheden die ik hier vaak hoor hoor ik vanuit die contreien helemaal niet. Dus wellicht kunnen arbeidspartijen eens kijken waarom hen ze daar wel lukt
pi_208630435
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 12:28 schreef Molo het volgende:
Als je vriendin beetje om zichzelf geeft dan ziet ze dit als tijdelijke optie en gaat ze als ze fit genoeg is lekker solliciteren.
Zo moet je niet met je om laten gaan, grenzen stellen daar aan is hartstikke nodig en nuttig
Kansen zat met haar competenties
Nog een update. Ze heeft ontslag genomen. Met in achtneming van 2 maanden opzegtermijn. Zeiden ze nog doodleuk: 1 maand mag ook vanwege reorganisatie :') Ja dat scheelt ze een maand aan salaris, vakantiegeld en 13e maand. Dat is bovendien nog gewoon haar verlof.

Al meerdere in het team - waarvan de functie blijft bestaan - hebben ook al aangegeven verder te gaan kijken. Te veel onrust.
  zondag 2 april 2023 @ 14:44:58 #46
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208630457
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:43 schreef alpeko het volgende:

[..]
Nog een update. Ze heeft ontslag genomen. Met in achtneming van 2 maanden opzegtermijn. Zeiden ze nog doodleuk: 1 maand mag ook vanwege reorganisatie :') Ja dat scheelt ze een maand aan salaris, vakantiegeld en 13e maand. Dat is bovendien nog gewoon haar verlof.
Smeerlappen. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208631401
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 13:34 schreef Molo het volgende:
Zwangerschap is geplande afwezigheid erna voor zowel man als vrouw. Prima te managen dus als je van uit beide kanten (werknemer en werkgever) tijdig regelt

De onoverkomelijkheden die ik hier vaak hoor hoor ik vanuit die contreien helemaal niet. Dus wellicht kunnen arbeidspartijen eens kijken waarom hen ze daar wel lukt
Misschien moet je niet te gemakkelijk denken dat regio's, verschillende momenten, branches, verzorgingsstaten, etc eenvoudig te vergelijken zijn
  zondag 2 april 2023 @ 22:22:43 #48
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208636374
quote:

Dit. De wereld stopt niet met draaien omdat jij de baarmoeder van je vriend gewit hebt.
  zondag 2 april 2023 @ 22:24:32 #49
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208636401
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Al meerdere in het team - waarvan de functie blijft bestaan - hebben ook al aangegeven verder te gaan kijken. Te veel onrust.
Zwangerschapschap geeft geen speciale rechten.
Schijnbaar zat dit ook al in de pijpleiding als je vriendin niet zwanger was geweest en gewoon had doorgewerkt.
  zondag 2 april 2023 @ 22:32:06 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208636477
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 15:34 schreef Queller het volgende:

[..]
Misschien moet je niet te gemakkelijk denken dat regio's, verschillende momenten, branches, verzorgingsstaten, etc eenvoudig te vergelijken zijn
Datzelfde geldt wellicht ook voor het niet complexer maken dan het is ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')