Precies mijn gedachte, of beter nog. Neem gewoon een oud mobieltje mee met een tijdelijk nieuw nummer.quote:Op zondag 19 maart 2023 08:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
Andere simkaart en je telefoonnummer doorgeven aan 1 persoon.
Klaar.
Probleem is dat je in disney world ( dus niet disneyland) je telefoon nodig hebt kmdat daar je reserveringen in staan, maar ook voor vietuele wachtrijen en dergelijke, daar kan je je niet bevinden zonder telefoon. Dus dat is geen optie.quote:Op zondag 19 maart 2023 08:32 schreef Chandler het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte, of beter nog. Neem gewoon een oud mobieltje mee met een tijdelijk nieuw nummer.
Voordelen; je mobiele gegevens zullen bij aankomst door de douane niet gecheckt kunnen worden (heb je niet bij je) en je hebt sowieso geen last van 'thuis' tenzij je het nummer doorgeeft aan mensen die bij bijvoorbeeld nood je kunnen bellen. En een ander voordeel is, je pakt niet snel je gewoonte op (is niet je normale telefoon met je normale omgeving)
Sowieso goed plan om het internet even lekker links te laten liggen! en te genieten ven elkaar en de omgeving waarin jullie je bevinden!
Kan toch ook op de tijdelijk nieuwe telefoon?quote:Op zondag 19 maart 2023 08:44 schreef Spyrodedraak het volgende:
[..]
Probleem is dat je in disney world ( dus niet disneyland) je telefoon nodig hebt kmdat daar je reserveringen in staan, maar ook voor vietuele wachtrijen en dergelijke, daar kan je je niet bevinden zonder telefoon. Dus dat is geen optie.
Misschien overweeg ik een nieuwe simkaart
Ergens in één of ander vaag winkeltje een dagen oude Telegraaf scoren zodat je iets van het nieuws meekreeg en dat was het wel.quote:Op zondag 19 maart 2023 08:25 schreef Molo het volgende:
Hier trouwens zo oud dat ik mijn eerste vakanties altijd mediastilte had
De telefooncel op de Franse camping was dermate duur dat je die eens per week even gebruikte om te vragen of oma thuis nog leefde en dat was het
quote:Op zondag 19 maart 2023 08:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zie eerder een probleem met je mindset.
Ze gaan 2 weken naar disneyworld... Ik zie een beetje de mentale leeftijd van wibi soerjadi voor me als ie het over disney heeft.quote:Op zondag 19 maart 2023 08:23 schreef Molo het volgende:
Hoe oud of onervaren zijn jullie dat je de driehonderd stappen die mogelijk zijn tussen alles of niets totaal overslaan?
Dankjewel, voor je compliment .quote:Op zondag 19 maart 2023 09:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
Ze gaan 2 weken naar disneyworld... Ik zie een beetje de mentale leeftijd van wibi soerjadi voor me als ie het over disney heeft.
Anyway, ik zet op vakantie gewoon alle meldingen uit die ik alleen wil zien als ik zelf de app open (werkemail, whatsapp van meeste collega's op mute, etc). Klaar.
Sowieso niet ouder dan 12 als je weken naar Disneyland wilt gaan.quote:Op zondag 19 maart 2023 09:01 schreef kwiwi het volgende:
Ze gaan 2 weken naar disneyworld... Ik zie een beetje de mentale leeftijd van wibi soerjadi voor me als ie het over disney heeft.
Nou ja, ik kan me best voorstellen dat een pretpark leuk is, al is 2 weken wel overkill voor mij.quote:Op zondag 19 maart 2023 09:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
Anyway, ik zet op vakantie gewoon alle meldingen uit die ik alleen wil zien als ik zelf de app open (werkemail, whatsapp van meeste collega's op mute, etc). Klaar.
Tagde je me vanwege Disneyworld? Want social media stop hebben we daar bepaald niet gedaan natuurlijk haha. Zelfs hier topic bijgehouden.quote:Op zondag 19 maart 2023 10:27 schreef maily het volgende:
@:superkimmi
En verder je meldingen uitzetten, en één keer per dag kijken of er belangrijke berichten zijn.
Veel plezier!
Vooral dit.. waar bemoeien mensen zich toch in godsnaam mee.quote:Op zondag 19 maart 2023 10:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Verder: doe gewoon wat goed voelt voor jou, voel jezelf nooit schuldig voor het nemen van een vakantie die bij jou past. Mogen anderen zeiken wat ze willen; is hun probleem.
quote:Op zondag 19 maart 2023 10:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat ga je de overige weken doen trouwens? Twee weken Disney en paar dagen NYC, maar je gaat vijf weken?
Ze gaan over een kleine 5 weken voor 2 weken naar Disney World en daarna nog voor een paar dagen naar New York, ze gaan dus niet voor 5 weken naar Amerika.quote:Op zondag 19 maart 2023 08:18 schreef Spyrodedraak het volgende:
Mijn vriendin en ik GAAN OVER EEN kleine 5 weken naar Amerika.
Ja kan ook whatsapp verwijderen en tijdelijk iets als signal gebruiken met je ouders e.d.quote:Op zondag 19 maart 2023 08:44 schreef Spyrodedraak het volgende:
[..]
Probleem is dat je in disney world ( dus niet disneyland) je telefoon nodig hebt kmdat daar je reserveringen in staan, maar ook voor vietuele wachtrijen en dergelijke, daar kan je je niet bevinden zonder telefoon. Dus dat is geen optie.
Misschien overweeg ik een nieuwe simkaart
Lekker belangrijk. Niks van aantrekken. Doen wat je zelf écht wilt.quote:Op zondag 19 maart 2023 08:18 schreef Spyrodedraak het volgende:
Nu heb ik het idee dat mijn omgeving ons hierop belachelijk maakt, ze zouden dit zelf ‘nooit doen’ en geven allerlei onzinredenen en dat ze dit zonde van ons geld vinden
Het is net of al die apps de baas zijn over jou. Verander je houding: JIJ bent de baas over je eigen tijd & aandacht.quote:Nu was mijn idee om dus totale radiostilte te krijgen op vakantie. De volgende dingen heb ik bedacht;
Idd. Als je daar geen zin in hebt kan het heel simpel zijn en je hoeft het totaal niet te voeden omdat andere dat van je verwachten.quote:Op zondag 19 maart 2023 12:23 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. Niks van aantrekken. Doen wat je zelf écht wilt.
[..]
Het is net of al die apps de baas zijn over jou. Verander je houding: JIJ bent de baas over je eigen tijd & aandacht.
Boeien! Jullie droom en jullie vakantie.quote:Op zondag 19 maart 2023 08:18 schreef Spyrodedraak het volgende:
Nu heb ik het idee dat mijn omgeving ons hierop belachelijk maakt, ze zouden dit zelf ‘nooit doen’ en geven allerlei onzinredenen en dat ze dit zonde van ons geld vinden, noem maar op.
Ook helemaal prima!quote:Op zondag 19 maart 2023 08:18 schreef Spyrodedraak het volgende:
Nu was mijn idee om dus totale radiostilte te krijgen op vakantie. De volgende dingen heb ik bedacht;
- social media apps verwijderen
- nieuwsapps verwijderen zodat er geen ongevraagde meldingen komen
- whatsapp wil ik niet verwijderen, want mocht er iets zijn kan ik snel het thuisfront( ouders) iets laten weten of andersom. Wel wil ik alle ‘onbelangrijke gesprekken’ op archiveren zetten zodat daar ook geen meldingen van komen.
Ik zou dan zeker alsnog wel af en toe een WhatsAppje sturen naar ouders en/of schoonouders, die willen vast zo nu en dan even weten hoe het daar met de kinderen gaat, het scheelt ze een stukje bezorgdheid en jullie kunnen buiten de bubbel laten zien wat je mee maakt, dat toch wat delen maakt het voor later weer leuker na terugkomst wanneer je gaat vertellen over de vakantie?quote:Op zondag 19 maart 2023 08:18 schreef Spyrodedraak het volgende:
Heeft iemand nog meer tips? Of iemand ervaring met totale social media rust op vakantie?
Dank alvast
Ongevraagd wil ik je er toch nog één geven: Washington D.C.quote:
Aaah, goeiemorgenquote:Op zondag 19 maart 2023 12:19 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
[..]
Ze gaan over een kleine 5 weken voor 2 weken naar Disney World en daarna nog voor een paar dagen naar New York, ze gaan dus niet voor 5 weken naar Amerika.
Precies, al die Karen's m/v die zeuren "dat t nie zo heurt" kunnen de boom inquote:Op zondag 19 maart 2023 12:23 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. Niks van aantrekken. Doen wat je zelf écht wilt.
[..]
Het is net of al die apps de baas zijn over jou. Verander je houding: JIJ bent de baas over je eigen tijd & aandacht.
Betaalt je omgeving je reis? Nou dan, wat zitten ze te zeuren?quote:Op zondag 19 maart 2023 08:18 schreef Spyrodedraak het volgende:
Nu heb ik het idee dat mijn omgeving ons hierop belachelijk maakt, ze zouden dit zelf ‘nooit doen’ en geven allerlei onzinredenen en dat ze dit zonde van ons geld vinden, noem maar op.
Social media verwijderen is niet per se heel handig ivm de strikte douanecontrole aan Amerikaanse zijde. Je kan natuurlijk ook gewoon een appje sturen dat je niet bereikbaar bent, en dan klaar. Niet ingaan op het gezeik van anderen, jezelf niet laten verleiden tot discussies, gewoon een harde grens stellen.quote:Nu was mijn idee om dus totale radiostilte te krijgen op vakantie. De volgende dingen heb ik bedacht;
- social media apps verwijderen
- nieuwsapps verwijderen zodat er geen ongevraagde meldingen komen
- whatsapp wil ik niet verwijderen, want mocht er iets zijn kan ik snel het thuisfront( ouders) iets laten weten of andersom. Wel wil ik alle ‘onbelangrijke gesprekken’ op archiveren zetten zodat daar ook geen meldingen van komen.
Heeft iemand nog meer tips? Of iemand ervaring met totale social media rust op vakantie?
Ben echt het tegenovergestelde, ik kan zo weken niks van me laten horen....en daarna is alles ook gewoon ok.quote:Op zondag 19 maart 2023 13:10 schreef madeleine-b het volgende:
Dat lastige van het loslaten van apps door groepsdruk snap ik nog wel.
Zo af en toe heb ik een chagrijnig familielid of collega die denkt dat 24/7 bereikbaarheid zo hoort, not my problem.
Er is niks mis met disneyworld.quote:Op zondag 19 maart 2023 09:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
Geerd! Godver! Ik zie ons nog kutten met een landkaart in de auto en met genoeg klein geld in verschillende valuta voor een telefooncel.quote:Op zondag 19 maart 2023 09:24 schreef Geerd het volgende:
Jemig hoe zouden ze dit 30 jaar
Geleden toch gedaan hebben
Mooie tijdenquote:Op zondag 19 maart 2023 16:20 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Geerd! Godver! Ik zie ons nog kutten met een landkaart in de auto en met genoeg klein geld in verschillende valuta voor een telefooncel.
We gaan naar Disney World!quote:Nu gaan we daar geen ‘standaard’ reis van maken..
Ik ken een stel die regelmatig een week of 2 naar Disney gaan en die zijn echt al 40+ en raken er gewoon niet uitgekeken. Ieder zijn ding toch?!quote:Op zondag 19 maart 2023 09:08 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Sowieso niet ouder dan 12 als je weken naar Disneyland wilt gaan.
Disneyworld is niet disney parijs, disneyworld is even groot als heel de provincie utrecht. Maar goed, het topic en de essentie ervan dwaalt af. Dank iedereen voor jullie niet gevraagde meningen, en dan voor een ieder die wel serieus reageerde.quote:Op zondag 19 maart 2023 16:57 schreef SootSprite het volgende:
Na 3 dagen heb je alles wel gezien toch?
Maar ik herken het wel, bij ons zijn het eerder collega’s met hun opmerkingen als: “ben je daar niet een beetje oud voor” en “nou dat je dat leuk vindt”.quote:Op zondag 19 maart 2023 20:46 schreef Spyrodedraak het volgende:
[..]
Disneyworld is niet disney parijs, disneyworld is even groot als heel de provincie utrecht. Maar goed, het topic en de essentie ervan dwaalt af. Dank iedereen voor jullie niet gevraagde meningen, en dan voor een ieder die wel serieus reageerde.
Ok wist ik nietquote:Op zondag 19 maart 2023 20:46 schreef Spyrodedraak het volgende:
[..]
Disneyworld is niet disney parijs, disneyworld is even groot als heel de provincie utrecht. Maar goed, het topic en de essentie ervan dwaalt af. Dank iedereen voor jullie niet gevraagde meningen, en dan voor een ieder die wel serieus reageerde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |