abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 19 maart 2023 @ 10:39:19 #26
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_208448574
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 10:27 schreef maily het volgende:
@:superkimmi

En verder je meldingen uitzetten, en één keer per dag kijken of er belangrijke berichten zijn.

Veel plezier!
Tagde je me vanwege Disneyworld? Want social media stop hebben we daar bepaald niet gedaan natuurlijk haha. Zelfs hier topic bijgehouden.

Voor tips voor Disneyworld en Orlando ben ik natuurlijk wel beschikbaar :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 19 maart 2023 @ 10:53:04 #27
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208448782
Wat ga je de overige weken doen trouwens? Twee weken Disney en paar dagen NYC, maar je gaat vijf weken?

Verder: doe gewoon wat goed voelt voor jou, voel jezelf nooit schuldig voor het nemen van een vakantie die bij jou past. Mogen anderen zeiken wat ze willen; is hun probleem.

Zelfs met de apps en zo. Als jij ze wil verwijderen - doe het vooral. Als jij ze wil laten staan maar gewoon later wil reageren: doe het vooral.

Als wij op vakantie zijn laat ik alle apps gewoon op m’n telefoon zijn. Ik antwoord gewoon stukken later op vakantie als ik berichtjes krijg. Nieuws en zo bekijk ik enkel als ik dat zelf wil; vaak in de avond als we toch even niks te doen hebben in het hotel. Of ik kijk een paar dagen gewoon niet op de app, ik krijg sowieso geen nieuws meldingen uit het niets, moet de app altijd zelf openen. Continue meldingen krijgen zou ik thuis ook annoying vinden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 11:00:09 #28
441859 crew  Lenny77
pi_208448861
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 10:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

Verder: doe gewoon wat goed voelt voor jou, voel jezelf nooit schuldig voor het nemen van een vakantie die bij jou past. Mogen anderen zeiken wat ze willen; is hun probleem.

Vooral dit.. waar bemoeien mensen zich toch in godsnaam mee.
Doe lekker wat jullie willen en geniet er van! Al ga je 5 weken staren naar een riooldeksel in Brussel, als dit is wat jullie leuk vinden dan heeft niemand daar wat over te zeggen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208448996
Is dit jullie eerste vakantie? Het lijkt me namelijk een non-issue. Gewoon niets posten als je daar geen zin in hebt. Maar meestal is het juist leuk om dat wel te doen als mensen van te voren daar raar over doen. Gewoon foto’s posten dat je met het mooie weer bij het zwembad ligt, en van de shows. Dan zien ze ook dat WDW meer is dan een dagje Efteling in de regen. En uiteindelijk is het ook gewoon leuker om het te delen. Blijven ze dan nog rare reacties geven dan stop je daar gewoon mee. Wij gaan in de meivakantie ook twee weken! Maar met kinderen is dat wel sociaal wat geaccepteerder (terwijl 50% van de bezoekers kinderloze volwassenen zijn). Nog een week New York daaraan vastgeplakt zou mijn droomvakantie zijn :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_208449754
Hoe oud zijn jullie? Dat van die telefoon zijn vast oplossingen voor, maar als je een bepaalde leeftijd hebt, trek je je toch niks meer aan van dat soort kansloze opmerkingen? :? Helemaal niet als het je hobby of droom betreft. Lekker daarnaartoe gaan, hoor, komaan. Voorbeeldje: als mensen aan mij vragen "wat game je" zeg ik ook Minecraft. Genoeg volwassenen die daar wat van vinden, maar boeiend. Niks om je voor te schamen.

Als jullie van die Gen-Z-mensen zijn die nergens meer tegen kunnen dan snap ik het nog enigszins. Anderszins gewoon die pokkie gebruiken as usual en negeren die zuurpruimen!
pi_208449829
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 10:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat ga je de overige weken doen trouwens? Twee weken Disney en paar dagen NYC, maar je gaat vijf weken?
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 08:18 schreef Spyrodedraak het volgende:
Mijn vriendin en ik GAAN OVER EEN kleine 5 weken naar Amerika.
Ze gaan over een kleine 5 weken voor 2 weken naar Disney World en daarna nog voor een paar dagen naar New York, ze gaan dus niet voor 5 weken naar Amerika. c_/
  zondag 19 maart 2023 @ 12:21:49 #32
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_208449863
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 08:44 schreef Spyrodedraak het volgende:

[..]
Probleem is dat je in disney world ( dus niet disneyland) je telefoon nodig hebt kmdat daar je reserveringen in staan, maar ook voor vietuele wachtrijen en dergelijke, daar kan je je niet bevinden zonder telefoon. Dus dat is geen optie.

Misschien overweeg ik een nieuwe simkaart
Ja kan ook whatsapp verwijderen en tijdelijk iets als signal gebruiken met je ouders e.d.
  zondag 19 maart 2023 @ 12:23:59 #33
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208449892
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 08:18 schreef Spyrodedraak het volgende:
Nu heb ik het idee dat mijn omgeving ons hierop belachelijk maakt, ze zouden dit zelf ‘nooit doen’ en geven allerlei onzinredenen en dat ze dit zonde van ons geld vinden
Lekker belangrijk. Niks van aantrekken. Doen wat je zelf écht wilt.

quote:
Nu was mijn idee om dus totale radiostilte te krijgen op vakantie. De volgende dingen heb ik bedacht;
Het is net of al die apps de baas zijn over jou. Verander je houding: JIJ bent de baas over je eigen tijd & aandacht.
pi_208450094
quote:
5s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:23 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Lekker belangrijk. Niks van aantrekken. Doen wat je zelf écht wilt.
[..]
Het is net of al die apps de baas zijn over jou. Verander je houding: JIJ bent de baas over je eigen tijd & aandacht.
Idd. Als je daar geen zin in hebt kan het heel simpel zijn en je hoeft het totaal niet te voeden omdat andere dat van je verwachten.

Je hebt vakantie nota bene.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_208450328
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 08:18 schreef Spyrodedraak het volgende:
Nu heb ik het idee dat mijn omgeving ons hierop belachelijk maakt, ze zouden dit zelf ‘nooit doen’ en geven allerlei onzinredenen en dat ze dit zonde van ons geld vinden, noem maar op.
Boeien! Jullie droom en jullie vakantie.

quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 08:18 schreef Spyrodedraak het volgende:
Nu was mijn idee om dus totale radiostilte te krijgen op vakantie. De volgende dingen heb ik bedacht;

- social media apps verwijderen
- nieuwsapps verwijderen zodat er geen ongevraagde meldingen komen
- whatsapp wil ik niet verwijderen, want mocht er iets zijn kan ik snel het thuisfront( ouders) iets laten weten of andersom. Wel wil ik alle ‘onbelangrijke gesprekken’ op archiveren zetten zodat daar ook geen meldingen van komen.
Ook helemaal prima!

quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 08:18 schreef Spyrodedraak het volgende:
Heeft iemand nog meer tips? Of iemand ervaring met totale social media rust op vakantie?

Dank alvast :)
Ik zou dan zeker alsnog wel af en toe een WhatsAppje sturen naar ouders en/of schoonouders, die willen vast zo nu en dan even weten hoe het daar met de kinderen gaat, het scheelt ze een stukje bezorgdheid en jullie kunnen buiten de bubbel laten zien wat je mee maakt, dat toch wat delen maakt het voor later weer leuker na terugkomst wanneer je gaat vertellen over de vakantie?

Ik zou ze dan niet regelmatig en op vaste tijden sturen, anders gaan ze andere kant van de lijn er weer op rekenen, zo af en toe een leuk plaatje met wat nieuwtjes van dat moment, of zo, bij ons werd dit toen wel gewaardeerd en wij vonden het leuk om zo af en toe wat te delen.

quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 08:18 schreef Spyrodedraak het volgende:
Nog meer tips?
Ongevraagd wil ik je er toch nog één geven: Washington D.C.

Zijn jullie in de gelegenheid om er nog een dag of 2/3 tussen te proppen, dan zou ik de stad zeker niet overslaan!

Overnachten (Capitol Hill a 100-150 euro per nacht via AirBnB.) en eten kan wat prijzig zijn, maar dat is het in Amerika overal wel zo'n beetje wanneer je niet in een motel langs de snelweg wil zitten.

De museums in Washington zijn allemaal onderdeel van het Smithsonian en gratis toegankelijk, de meest bekende zitten aan de National Mall, maar ook de dierentuin is er onderdeel van en deze bereik je met 2 keer overstappen via de Circulator.

De Circulator zijn buslijnen voor 'toeristen' waarvan je er een paar hebt, de lijnen zijn in kleuren/routes opgedeeld en je betaald 1 USD om op te mogen stappen en je mag dan blijven zitten zolang als je wil.

Eventueel koop je een OV chipkaart (SmarTripCard) en dan mag je zelfs nog overstappen binnen een 120 minuten na inchecken, voor 1 USD enkele reis p.p. rij je dan zowat de hele stad door.

Fijne vakantie!
  zondag 19 maart 2023 @ 13:06:09 #36
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208450448
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:19 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
[..]
Ze gaan over een kleine 5 weken voor 2 weken naar Disney World en daarna nog voor een paar dagen naar New York, ze gaan dus niet voor 5 weken naar Amerika. c_/
Aaah, goeiemorgen :D :@
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208450497
quote:
5s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:23 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Lekker belangrijk. Niks van aantrekken. Doen wat je zelf écht wilt.
[..]
Het is net of al die apps de baas zijn over jou. Verander je houding: JIJ bent de baas over je eigen tijd & aandacht.
Precies, al die Karen's m/v die zeuren "dat t nie zo heurt" kunnen de boom in :+

Dat lastige van het loslaten van apps door groepsdruk snap ik nog wel.
Zo af en toe heb ik een chagrijnig familielid of collega die denkt dat 24/7 bereikbaarheid zo hoort, not my problem.
pi_208450502
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 08:18 schreef Spyrodedraak het volgende:
Nu heb ik het idee dat mijn omgeving ons hierop belachelijk maakt, ze zouden dit zelf ‘nooit doen’ en geven allerlei onzinredenen en dat ze dit zonde van ons geld vinden, noem maar op.

Betaalt je omgeving je reis? Nou dan, wat zitten ze te zeuren?

Waarschijnlijk zijn ze stikjaloers en willen ze ook graag naar Amerika, wat zich uit als afgunst.

quote:
Nu was mijn idee om dus totale radiostilte te krijgen op vakantie. De volgende dingen heb ik bedacht;

- social media apps verwijderen
- nieuwsapps verwijderen zodat er geen ongevraagde meldingen komen
- whatsapp wil ik niet verwijderen, want mocht er iets zijn kan ik snel het thuisfront( ouders) iets laten weten of andersom. Wel wil ik alle ‘onbelangrijke gesprekken’ op archiveren zetten zodat daar ook geen meldingen van komen.

Heeft iemand nog meer tips? Of iemand ervaring met totale social media rust op vakantie?
Social media verwijderen is niet per se heel handig ivm de strikte douanecontrole aan Amerikaanse zijde. Je kan natuurlijk ook gewoon een appje sturen dat je niet bereikbaar bent, en dan klaar. Niet ingaan op het gezeik van anderen, jezelf niet laten verleiden tot discussies, gewoon een harde grens stellen.

Niet alles hoeft altijd uitgelegd te worden, je bent volwassen en je maakt een eigen keuze, dan moeten mensen daar ook maar mee dealen.

[ Bericht 2% gewijzigd door eudaemonia op 19-03-2023 13:46:12 ]
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208450565
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 13:10 schreef madeleine-b het volgende:
Dat lastige van het loslaten van apps door groepsdruk snap ik nog wel.
Zo af en toe heb ik een chagrijnig familielid of collega die denkt dat 24/7 bereikbaarheid zo hoort, not my problem.
Ben echt het tegenovergestelde, ik kan zo weken niks van me laten horen....en daarna is alles ook gewoon ok.

Misschien moet ik eens een cursus 'niet bereikbaar zijn' geven :7
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  zondag 19 maart 2023 @ 13:44:42 #40
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_208450890
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 09:01 schreef kwiwi het volgende:

[..]
[..]
Ze gaan 2 weken naar disneyworld... Ik zie een beetje de mentale leeftijd van wibi soerjadi voor me als ie het over disney heeft.

Anyway, ik zet op vakantie gewoon alle meldingen uit die ik alleen wil zien als ik zelf de app open (werkemail, whatsapp van meeste collega's op mute, etc). Klaar.
Er is niks mis met disneyworld.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_208451913
Niet zo moeilijk doen, gewoon de apps dempen en genieten van je vakantie. Twee weken Disney is wat ongebruikelijk en ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar wat anderen van jullie vakantie vinden boeit niet en daar moet je schijt aan hebben.
pi_208452030
ik zou eerder iets doen aan jouw idee van sociale druk en repressie dan dat je symptonen gaat bestrijden, want andrs blijf je aan de gang.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208453687
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 09:24 schreef Geerd het volgende:
Jemig hoe zouden ze dit 30 jaar
Geleden toch gedaan hebben
Geerd! Godver! Ik zie ons nog kutten met een landkaart in de auto en met genoeg klein geld in verschillende valuta voor een telefooncel.
pi_208453732
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 16:20 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Geerd! Godver! Ik zie ons nog kutten met een landkaart in de auto en met genoeg klein geld in verschillende valuta voor een telefooncel.
Mooie tijden _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator zondag 19 maart 2023 @ 16:26:55 #45
236264 crew  capricia
pi_208453835
quote:
Nu gaan we daar geen ‘standaard’ reis van maken..
We gaan naar Disney World!
Definitely not CIA
pi_208454378
Na 3 dagen heb je alles wel gezien toch?
pi_208457980
quote:
10s.gif Op zondag 19 maart 2023 09:08 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Sowieso niet ouder dan 12 als je weken naar Disneyland wilt gaan.
Ik ken een stel die regelmatig een week of 2 naar Disney gaan en die zijn echt al 40+ en raken er gewoon niet uitgekeken. Ieder zijn ding toch?!

Ik zou de meldingen van de apps dempen, je familie en anderen waar je regelmatig contact mee hebt laten weten dat je op vakantie bent en waarschijnlijk niet zal reageren. En ik zou bv met familie afspreken dat als er echt een noodgeval is, dat ze je kunnen bellen.

Jullie vakantie, jullie geld. Smaken verschillen.
Ga genieten van jullie droomvakantie, probeer schijt te hebben aan wat anderen vinden, zij hoeven niet met jullie mee op vakantie dus waar bemoeien ze zich mee.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 19 maart 2023 @ 20:46:06 #48
499370 Spyrodedraak
I think I smell a BBQ.
pi_208458952
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 16:57 schreef SootSprite het volgende:
Na 3 dagen heb je alles wel gezien toch?
Disneyworld is niet disney parijs, disneyworld is even groot als heel de provincie utrecht. Maar goed, het topic en de essentie ervan dwaalt af. Dank iedereen voor jullie niet gevraagde meningen, en dan voor een ieder die wel serieus reageerde. :)
  zondag 19 maart 2023 @ 21:00:50 #49
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_208459205
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 20:46 schreef Spyrodedraak het volgende:

[..]
Disneyworld is niet disney parijs, disneyworld is even groot als heel de provincie utrecht. Maar goed, het topic en de essentie ervan dwaalt af. Dank iedereen voor jullie niet gevraagde meningen, en dan voor een ieder die wel serieus reageerde. :)
Maar ik herken het wel, bij ons zijn het eerder collega’s met hun opmerkingen als: “ben je daar niet een beetje oud voor” en “nou dat je dat leuk vindt”.

Ik heb er schijt aan, misschien stuur ik ze wel een mickey mouse kaart dit jaar, kunnen ze die op kantoor zetten _O- en er met afschuw naar kijken.

Daarentegen hadden we op onze bruiloft allemaal activiteiten voor in Orlando en Disney gevraagd en al onze gasten vonden het superleuk en echt bij ons passen.

Mensen die zielig doen, die zijn of jaloers of hebben geen idee van wat leuk is. Die liggen liever 3 weken in Egypte in een all inclusive park te verbranden onder het genot van plaatselijk met water aangelengd bier. Ieder z’n ding, maar doe mij maar Disney dan.

TLDR:

Hoe je het ook regelt, heel veel plezier!
Have fun in the sun :P
Wij gaan in september weer.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_208459780
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 20:46 schreef Spyrodedraak het volgende:

[..]
Disneyworld is niet disney parijs, disneyworld is even groot als heel de provincie utrecht. Maar goed, het topic en de essentie ervan dwaalt af. Dank iedereen voor jullie niet gevraagde meningen, en dan voor een ieder die wel serieus reageerde. :)
Ok wist ik niet
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')