abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:47:23 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_208418951
Hallo mensen,

Ik heb mij ziek gemeld op het werk. Ik heb gelijk gevraagd naar de arbo dienst. Hier was mijn werkgever niet amused over. Hij zei :” je kan toch gewoon zeggen wat je hebt”. Na flink doorgevraagd te hebben heb ik aangegeven niet mentaal goed te zitten. Mijn werkgever zei : “kunnen we dat hier op kantoor bespreken”. Ik heb voet bij stuk gehouden en geweigerd naar kantoor te komen.

Twee dagen daarna werd ik gebeld door de arbodienst die er op aan drong dat ik op gesprek met mijn werkgever moet. Ik gaf aan hem aan dat ik niks te bespreken heb met ze en dat ik de bedrijfsarts wil spreken. Hierop begon de arbodienst te dreigen met “stoppen met loonbetaling” en “jij hebt toch kinderen”. Volgens hem werk ik niet mee aan re-integratie.

Ik wil best met mijn werkgever gezellig praten, maar over de inhoud van ziekte wil ik niks bespreken met hem.

Vervolgens heb ik nu wel een afspraak gekregen bij de bedrijfsarts over een paar weken maar wil de arbo dienst ook dat ik op kantoor een bakje koffie ga doen.

Ik heb hier eigenlijk niet zoveel interesse in en ben ook gewoon ziek als het ware. Ik ben alleen nu wel bang dat mijn loon wordt stopgezet als ik dus niet op de koffie ga.

Wat denken jullie? Moet ik hiervoor een advocaat raadplegen?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_208418988
Nou ja het lijkt me een handreiking van je baas dat hij graag wil begrijpen wat er is. Daar lijkt me niets mis mee. Als jij de boot blijft afhouden dan zal dat niet positief op je afstralen
pi_208418999
Als je juridisch advies wil is een advocaat ontelbaar keer beter dan het internet en helemaal een forum.

Mensen slaan hier geregeld compleet ee plank mis op juridisch gebied.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:52:44 #4
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_208419028
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou ja het lijkt me een handreiking van je baas dat hij graag wil begrijpen wat er is. Daar lijkt me niets mis mee. Als jij de boot blijft afhouden dan zal dat niet positief op je afstralen
Ik snap wat je bedoelt, maar helaas is het gebleken bij dit bedrijf dat de leidinggevende graag de medische gegevens bespreekt met allerlei andere collega’s. Daarom vertrouw ik het management niet en dit heb ik ook aangegeven bij de arbo dienst.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_208419046
Mentaal ziek is ook ziek. Daar kun je een arts een verklaring voor laten opstellen. Moet de arts natuurlijk wel weten hoe en wat (doen ze niet zomaar).

Doe je zelf-diagnose? Mag je het zelf oplossen. Anders via de (reguliere) arts.
pi_208419052
En dit:

quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:23 schreef Rene het volgende:
Succes met het zoeken naar ander werk.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:56:05 #7
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208419070
Ik zou dat gedoe me niet op de hals halen voor een bijbaantje. Er is toch werk zat ?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:56:17 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208419074
De arbodienst zegt toch niet dat je ziekte met je werkgever moet bespreken?
Zou gewoon lekker gaan, kan je daar altijd nog beslissen welke vragen je wel en niet beantwoordt.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:57:01 #9
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_208419081
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:54 schreef iamredleader het volgende:
Mentaal ziek is ook ziek. Daar kun je een arts een verklaring voor laten opstellen. Moet de arts natuurlijk wel weten hoe en wat (doen ze niet zomaar).

Doe je zelf-diagnose? Mag je het zelf oplossen. Anders via de (reguliere) arts.
Ik heb een reeks aan diagnoses die door een psychiater zijn vastgesteld dus ik zal die brief meenemen naar de bedrijfsarts en dat ik in behandeling ben.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:57:38 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208419091
Je bent niet verplicht om medische gegevens te verstrekken aan je werkgever (sterker nog, die mag daar niet eens om vragen), maar je bent wel verplicht om mee te werken aan je reïntegratie. Daar kan koffie drinken met je werkgever prima deel van uitmaken, en als de arbodienst erop aandringt dat je dat gesprek moet voeren dan kun je jezelf behoorlijk in de problemen brengen als je dat niet doet. Maar, nogmaals: onder het genot van die kop koffie hoef je niet je medische dossier te bespreken.

En ga op zoek naar iets anders. Dit lijkt me niet de plek waar je nog prettig gaat werken, als ik het zo lees.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:59:36 #11
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_208419113
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:56 schreef herverwijderd het volgende:
De arbodienst zegt toch niet dat je ziekte met je werkgever moet bespreken?
Zou gewoon lekker gaan, kan je daar altijd nog beslissen welke vragen je wel en niet beantwoordt.
Ja dat zei hij idd ook. Ben alleen bang dat ze op kantoor dan gaan zeggen :” je ziet er niet ziek uit, je kan gewoon werken”
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:02:13 #12
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208419143
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:57 schreef britneycheers het volgende:
Ik heb een reeks aan diagnoses die door een psychiater zijn vastgesteld
Dit is nou de eerste keer dat ik iets van je lees dat ik zonder twijfelen geloof.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Vis een optie? vrijdag 17 maart 2023 @ 10:02:55 #13
70532 loveli
N
pi_208419149
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:57 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik heb een reeks aan diagnoses die door een psychiater zijn vastgesteld dus ik zal die brief meenemen naar de bedrijfsarts en dat ik in behandeling ben.
Van voor of nadat je in dienst kwam?

In een ander topic schrijf je dat je max. 6 maanden een baan kunt houden.
crap in = crap out
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:03:36 #14
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208419154
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:59 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ja dat zei hij idd ook. Ben alleen bang dat ze op kantoor dan gaan zeggen :” je ziet er niet ziek uit, je kan gewoon werken”
Nou en?
pi_208419169
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:02 schreef Elpis het volgende:

[..]
Dit is nou de eerste keer dat ik iets van je lees dat ik zonder twijfelen geloof.
De rest van het topic geloof ik echter nog steeds niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 17-03-2023 10:25:40 (typos mobiel :')) ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208419185
Als de Arbo zegt je moet op de koffie, dan moet je op de koffie.

Doe je dat niet, geef je je werkgever geen optie om samen tot een oplossing te komen.

Alleen de Arbo kan objectief beoordelen of je kan werken.
Daar hangt uiteindelijk ook van af (samen met hoe jij je opstelt) of je werkgever je loon zal blijven betalen.
Hell To The Liars
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:07:34 #17
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_208419198
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:57 schreef Janneke141 het volgende:
Je bent niet verplicht om medische gegevens te verstrekken aan je werkgever (sterker nog, die mag daar niet eens om vragen), maar je bent wel verplicht om mee te werken aan je reïntegratie. Daar kan koffie drinken met je werkgever prima deel van uitmaken, en als de arbodienst erop aandringt dat je dat gesprek moet voeren dan kun je jezelf behoorlijk in de problemen brengen als je dat niet doet. Maar, nogmaals: onder het genot van die kop koffie hoef je niet je medische dossier te bespreken.

En ga op zoek naar iets anders. Dit lijkt me niet de plek waar je nog prettig gaat werken, als ik het zo lees.
Ik voel mij onveilig op het werk. Dat komt door een aantal collega's die mij intimideren op het werk. Ik vertrouw niemand. Ik heb al eens aangegeven dat dit gebeurt maar er werd niks aan gedaan. De arbodienst vroeg aan mij “wil je echt door blijven werken op een plek waar jij je niet veilig voelt en waardoor je mentale problemen krijgt”? Hij heeft gelijk. Dit is niet de plek voor mij.

Ik ga dan wel een afspraak proberen te maken met mijn werkgever, dan heb ik in ieder geval meegewerkt.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_208419206
Ik snap het wel. Een alleenstaande moeder met 2 kinderen die 40 uur per week werkt, nog stage loopt en vast nog iets anders kan verzinnen om hier neer te zetten.... mentaal is dat niet makkelijk nee.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:08:31 #19
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_208419207
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:02 schreef loveli het volgende:

[..]
Van voor of nadat je in dienst kwam?

In een ander topic schrijf je dat je max. 6 maanden een baan kunt houden.
Voor ik in dienst kwam.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:09:06 #20
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_208419215
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:08 schreef Questular het volgende:
Ik snap het wel. Een alleenstaande moeder met 2 kinderen die 40 uur per week werkt, nog stage loopt en vast nog iets anders kan verzinnen om hier neer te zetten.... mentaal is dat niet makkelijk nee.
Ik werk 2 dagen p.w. Waar haal jij 40 u vandaan?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:10:46 #21
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_208419239
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:06 schreef Droopie het volgende:
Als de Arbo zegt je moet op de koffie, dan moet je op de koffie.

Doe je dat niet, geef je je werkgever geen optie om samen tot een oplossing te komen.

Alleen de Arbo kan objectief beoordelen of je kan werken.
Daar hangt uiteindelijk ook van af (samen met hoe jij je opstelt) of je werkgever je loon zal blijven betalen.
Ja, ik heb geen andere keus. Maar de bedrijfsarts heb ik nog niet gesproken. Hij is toch degene die daadwerkelijk uitspraak doet over wat verplicht is? Daar heb ik ook een afspraak meegepland staan.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  Vis een optie? vrijdag 17 maart 2023 @ 10:16:00 #22
70532 loveli
N
pi_208419316
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:09 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik werk 2 dagen p.w. Waar haal jij 40 u vandaan?
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:07 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Erg lastig om iets passends te vinden. Ik loop ook nog stage 4 dagen in de week en heb 2 kinderen die ik alleen opvoed.

Op mijn stage heb ik het heel erg naar me zin. Geen concurrentiestrijd onderling en mensen die elkaar respecteren en helpen. Wereld van verschil.
crap in = crap out
pi_208419326
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:10 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ja, ik heb geen andere keus. Maar de bedrijfsarts heb ik nog niet gesproken. Hij is toch degene die daadwerkelijk uitspraak doet over wat verplicht is? Daar heb ik ook een afspraak meegepland staan.
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:47 schreef britneycheers het volgende:


Twee dagen daarna werd ik gebeld door de arbodienst die er op aan drong dat ik op gesprek met mijn werkgever moet. Ik gaf aan hem aan dat ik niks te bespreken heb met ze en dat ik de bedrijfsarts wil spreken. Hierop begon de arbodienst te dreigen met “stoppen met loonbetaling”

Vervolgens heb ik nu wel een afspraak gekregen bij de bedrijfsarts over een paar weken maar wil de arbo dienst ook dat ik op kantoor een bakje koffie ga doen.


De Arbo zegt toch dat je op de koffie moet, de arbo arts staat meer aan jouw kant dan de bedrijfsarts.

De Arbo is leidend hierin, zelfs als jouw psych zegt dat je niet kan werken.

Maar stap gewoon op, je hebt nu al zoveel mensen tegen je.

Bedrijfsarts is in dienst van de werkgever, dus daar zou ik mijn geld niet op inzetten.
Hell To The Liars
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:17:46 #24
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_208419332
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:16 schreef loveli het volgende:

[..]
[..]

De persoon hierboven claimt dat ik 40 u werk. Ik loop stage naast mijn werk ja, maar daar krijg ik geen geld voor.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_208419340
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:09 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik werk 2 dagen p.w. Waar haal jij 40 u vandaan?
Geen idee, ik verzin maar wat. Je kent het wel.
  Vis een optie? vrijdag 17 maart 2023 @ 10:20:37 #26
70532 loveli
N
pi_208419379
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:17 schreef britneycheers het volgende:

[..]
De persoon hierboven claimt dat ik 40 u werk. Ik loop stage naast mijn werk ja, maar daar krijg ik geen geld voor.
De strekking was dat het vrij intensief is met 4 dagen stage, (blijkbaar) 2 dagen betaald werk en 2 kinderen thuis.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 17 maart 2023 @ 10:23:18 #27
70532 loveli
N
pi_208419421
Maar on topic:

Laat zien dat je meewerkt aan re-integratie, dat staat beter in je dossier. Je hoeft inhoudelijk niets met je werkgever te delen, tenzij er iets is waar hij wat aan moet doen, zoals veiligheid op de werkvloer. Als hij niet weet dat er een probleem is kan hij het niet oplossen.
crap in = crap out
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:23:33 #28
545 dop
:copyright: dop
pi_208419426
Je kunt met je werkgever in gesprek over reïntegratie zonder effectief over je ziekte te spreken.

Je kunt effectief ook aangegeven dat je definitieve afspraken daar over uiteindelijk wil maken na overleg met je behandelaar en de bedrijfsarts.

Voor nu kun je wel aangegeven hoe belastbaar je bent en wat te doen als het niet lukt om te komen werken.

Denk in aangepast werk en aangepaste uren.

Voorbeelden: ik denk dat ik 2 uur per dag belastbaar ben, voor eenvoudige taken die ik zelfstandig kan uitvoeren.
Samenwerken met collega's en klanten contact is lastig.
Ik zou dat voor nu graag beperken tot strikt noodzakelijk.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Vis een optie? vrijdag 17 maart 2023 @ 10:25:22 #29
70532 loveli
N
pi_208419446
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:23 schreef dop het volgende:
Je kunt met je werkgever in gesprek over reïntegratie zonder effectief over je ziekte te spreken.

Je kunt effectief ook aangegeven dat je definitieve afspraken daar over uiteindelijk wil maken na overleg met je behandelaar en de bedrijfsarts.

Voor nu kun je wel aangegeven hoe belastbaar je bent en wat te doen als het niet lukt om te komen werken.

Denk in aangepast werk en aangepaste uren.
Wil TS liever niet.
quote:
8s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:57 schreef britneycheers het volgende:
Beste mensen,

Zoals de meeste van jullie weten voel ik mij niet fijn bij mijn huidige werkgever en de omstandigheden.

De negatieve kanten van mijn werk zijn:

- management doet niks met ongewenst gedrag van medewerkers.
- alles is gericht op individueel niveau en niet als team ( collega’s strijden onderling voor werknemer van de maand).
- Elke maand bijna dezelfde werknemer van de maand.( niet motiverend voor de rest)
- Veel geroddel op de werkvloer.
- Collega’s die andere pesten en kleineren worden leidinggevende.
- Deze mensen schrijven negatieve beoordelingen over mij.
- geroddel over nieuwe collega’s dat ze niks kunnen en langzaam zijn.

Positieve kanten van het werk:

- hoog uurloon
- als je geluk heb tref je een aardige collega
- flexibel rooster

Na alles afgewogen te hebben kom ik tot de conclusie dat deze werkomgeving mij depressief maakt. Ik kijk al dagen van tevoren op tegen het werk en ik voel mij ongelukkig als ik daar ben. Ik heb al meerdere keren aangegeven bij het management dat ik mij niet prettig voel op het werk door het geroddel en het lastigvallen van sommige collega’s. Dit werd weggewuifd van “we gaan het oplossen”. Echter nooit is er op teruggekomen.

Het resultaat daarvan is dat ik mij ziek gemeld heb. Ik heb tegen mijn werkgever gezegd dat ik niet over de toedracht wil praten van mijn ziekte. Hierop begon mijn werkgever te zeggen dat ze al een groot personeels tekort hebben en ze dit niet uitkomt.

Nu vraagt hij of ik toch telkens voor 4 uurtjes naar werk kan komen ipv de normale 8 uren. Ik zei dat ik erover na moest denken, maar ik wil eigenlijk niet.

Kan mijn werkgever zomaar eisen dat ik toch kom werken? En hoe kan ik ervoor zorgen dat ze stoppen mijn dagelijks te bellen? Hier word ik behoorlijk zenuwachtig van.
crap in = crap out
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:30:20 #30
545 dop
:copyright: dop
pi_208419508
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:25 schreef loveli het volgende:

[..]
Wil TS liever niet.
[..]

Niet willen is geen optie, niet kunnen is wel mogelijk. Maar dan nog kun je afspreken om bijvoorbeeld 1 of 2 week een begin te maken met een vorm van reïntegratie.

En ook elke week een uurtje koffie drinken kan een begin zijn.

Als een te groot deel van het probleem, de persoon is waarmee je reïntegratie moet bespreken, dan zou je ook nog kunnen voorstellen dat je graag eerst een gesprek wil met een vertrouwenspersoon.
Die weg zou ik niet te snel kiezen, tenzij er echt sprake is van ernstig verstoorde relatie.

[ Bericht 9% gewijzigd door dop op 17-03-2023 10:37:35 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_208419602
TS, je zadelt nu het bedrijf op met jouw probleem. Als het allemaal zo kut is hou dan de eer aan jezelf, en ga er weg en zoek een andere baan. Maar nu doordat je je ziekmeldt en je niet eens even op de koffie wil om eea te bespreken, blokkeer je de boel. Zo krijg je natuurlijk nooit een oplossing.
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 10:46:13 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208419696
Nou, je bént ook helemaal niet ziek. Je vindt het daar kut, maar dat is wat anders dan ziek zijn. Wat wil je dan? Dit tot in den treure volhouden met niet gaan werken maar wél betaald krijgen?

Je zit daar niet op je plek, dan ga gewoon weg, of wil je dit gewoon zo lang mogelijk rekken met wel betaald krijgen maar thuis zitten?

Overigens, je verhalen hangen aan elkaar van de tegenstrijdigheden, maar als we jou mogen geloven heb je op elke werkplek gedoe. De enige constante factor ben jij, dus stop eens met topics openen alsof het probleem de werkgever is.

JIJ bent het probleem.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 17 maart 2023 @ 11:15:17 #33
3542 Gia
User under construction
pi_208420114
Even niet alles gelezen, maar ik ken ook iemand die hiermee te maken heeft gehad.

Mijn advies: Zeg tegen de werkgever dat je eerst het bezoek aan de bedrijfsarts wil afwachten. Als die concludeert dat je voorlopig thuis moet blijven, dan heeft je werkgever noch de arbodienst hier wat over te zeggen. Maar, je kunt dan wel een kopje koffie gaan doen met je werkgever en vertellen dat je de bij de bedrijfsarts bent geweest, eventueel dat je onder behandeling bent of in afwachting van, zonder inhoudelijk ergens op in te gaan. Je hoeft niet te zeggen wat je mankeert en ook niet wat voor behandeling je krijgt.

Succes.
pi_208420828
I
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 11:15 schreef Gia het volgende:
Even niet alles gelezen, maar ik ken ook iemand die hiermee te maken heeft gehad.

Mijn advies: Zeg tegen de werkgever dat je eerst het bezoek aan de bedrijfsarts wil afwachten. Als die concludeert dat je voorlopig thuis moet blijven, dan heeft je werkgever noch de arbodienst hier wat over te zeggen. Maar, je kunt dan wel een kopje koffie gaan doen met je werkgever en vertellen dat je de bij de bedrijfsarts bent geweest, eventueel dat je onder behandeling bent of in afwachting van, zonder inhoudelijk ergens op in te gaan. Je hoeft niet te zeggen wat je mankeert en ook niet wat voor behandeling je krijgt.

Succes.
Inderdaad deze volgorde aanhouden!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_208420846
@TS of je ziek bent of niet is niet te beoordelen door ons of je werkgever, maar alleen door een arts. Wij en je werkgever kunnen die positie niet innemen, al denken ze soms gek genoeg van wel.

Er vanuitgaande dat je inderdaad medisch ziek bent: een bedrijfsarts dient op basis van je ziektebeeld je belastbaarheid te beoordelen.

Je werkgever heeft niets te maken met de inhoud van je klachten. Wel lijkt het mij zo dat je werkgever een handreiking doet om te kijken hoe het met je gaat en of ze wat voor je kunnen betekenen.

Dat gezegd hebbende heb je er niets mee te verliezen om even een bakkie te halen en je gezicht te laten zien. Het zegt wat over je intenties om dit wel (of niet) te doen. Als de persoon waarmee je een gesprek hebt te veel inhoudelijk doorvraagt, geef je gewoon aan dat je niet verder in wilt gaan op de persoonlijke details. Dat is voor de bedrijfsarts.

Succes TS ^O^
pi_208421926
Als de locatie echt het probleem is geef dan bij je werkgever aan dat een bakje koffie op het werk doen op dit moment voor jou mentaal niet gaat maar dat je graag op plek X (buiten de deur) wil afspreken.

Je laat je dan wel nog van je goede kant zien maar zet ook een duidelijk streep in het zand.

Zorg er wel voor dat je zwart op wit hebt staan dat je dit aanbod doet door bijv een mail na het telefoontje te sturen als zijnde bevestiging, dit voor het geval je werkgever bij de bedrijfsarts aan gaat geven dat je niet meewerkt aan enige vorm van reïntegratie
pi_208424276
Je bent niet verplicht om over je gezondheid te spreken met je leidinggevende maar helemaal niets met hem te maken willen hebben en hem volledig willen ontwijken klinkt best heftig.
Ik denk dat je op zoek moet naar wat anders als de relatie zo verstoord is.
pi_208424910
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, je bént ook helemaal niet ziek. Je vindt het daar kut, maar dat is wat anders dan ziek zijn. Wat wil je dan? Dit tot in den treure volhouden met niet gaan werken maar wél betaald krijgen?

Je zit daar niet op je plek, dan ga gewoon weg, of wil je dit gewoon zo lang mogelijk rekken met wel betaald krijgen maar thuis zitten?

Overigens, je verhalen hangen aan elkaar van de tegenstrijdigheden, maar als we jou mogen geloven heb je op elke werkplek gedoe. De enige constante factor ben jij, dus stop eens met topics openen alsof het probleem de werkgever is.

JIJ bent het probleem.
Ik ben het met je eens hoor. Als dit soort topics over hetzelfde al dan niet verzonnen gedoe...
Dacht dat we overigens niet meer iemands pohi erbij mochten halen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_208424950
niet alles gelezen, maar eerst met de bedrijfsarts praten en het er daar over hebben.
en daarna komt pas aan de vraag of je een bakje koffie wil komen doen op kantoor.

Let wel, mss hebben ze er niet de echt slechte bedoelingen mee.
Wellicht is het ook er niet te ver iets achter gaan zoeken.
Do what you love, love what you do!
pi_208461246
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je juridisch advies wil is een advocaat ontelbaar keer beter dan het internet en helemaal een forum.

Mensen slaan hier geregeld compleet ee plank mis op juridisch gebied.
Nuff said ... :')

,,, respect voor zoveel zelfreflectie ^O^
pi_208461476
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:47 schreef britneycheers het volgende:
Hij zei :” je kan toch gewoon zeggen wat je hebt”.
Hier mag hij niet eens om vragen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_208462078
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:59 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ja dat zei hij idd ook. Ben alleen bang dat ze op kantoor dan gaan zeggen :” je ziet er niet ziek uit, je kan gewoon werken”
dat is niet aan je werkgever om te bepalen maar de arboarts die ingeschakeld is
pi_208466923
Waarom meld je je niet gewoon ziek en blijf je ook ziek thuis? Ze mogen je hooguit vragen wat je hebt maar je bent niet verplicht om te antwoorden.

Als je ziekte te lang duurt dan schakelt het bedrijf op den duur een arboarts in die een diagnose stelt en op basis daarvan een traject start.

Bedrijfsarst kun je weigeren als je het gevoel van vertrouwen in de organisatie niet heb.

Maar ja, vanuit hier lullen is natuurlijk altijd makkelijk voor ons.

Sterkte.
pi_208468548
Dat je zelf al ruzie krijgt met de arbodienst zegt genoeg :')
Facts don't care about your feelings
pi_208468986
1. Wat @Gia zegt
2. Word lid van een vakbond. Als je weinig verdient (en dat zal wel, met maar 2 dagen werk) dan is dat niet duur:
CNV: https://enwatdoejij.info/word-lid/
FNV: https://www.fnv.nl/lidmaatschap/voordelen-van-het-lidmaatschap

Dan kan je gewoon iemand bellen voor dit soort vragen, en dan krijg je én een correct antwoord én opties over wat te doen als je werkgever zich niet aan de goede regels houdt. En als alles misloopt ook juridische bijstand.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208470364
Ik zou een hobby zoeken. Of eventueel vernis erover. Wel een dekkende kleur nemen.
Vis een optie?
pi_208470605
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:07 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik voel mij onveilig op het werk. Dat komt door een aantal collega's die mij intimideren op het werk. Ik vertrouw niemand. Ik heb al eens aangegeven...
Hopelijk schriftelijk? Dan sta je nu een stuk sterker.
pi_208470724
Zeg dat je steeds huilbuien hebt en je neerslachtig voelt. Dan snapt hij het wel.
pi_208470832
Nee, je bent niet verplicht op de koffie te gaan.
-nee-
pi_208472231
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 17:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat je zelf al ruzie krijgt met de arbodienst zegt genoeg :')
Mwoa ... is mij ook wel gelukt hoor. Voor een arbodienst geldt vaak: diens brood men eet, ....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')